Marthan jalanjäljillä
Onko jo valmistelut käynnissä? Minä joudun olemaan töissä ihan juhannukseen asti joten aloitin valmistelut jo pari viikkoa sitten ja eilen huomasin, että olen ahkeroinut jo liikaakin. Siivosin kaikki kaapit ja inventoin tavarat, vein talvi- ja kevättavarat säilöön ja otin kesätavarat esille. Siivosin samalla ullakonkin. Tein saman myös varastoille. Sulatin pakastimen. Pyyhin pölyt joka paikasta sekä pesin uunin. Pesin ikkunat sekä saunan jynssäsin. Imuroin ja pesin lattiat. Pesin pyykkiä ja silitin.Tein pihahommia, laitoin kesäkalusteet paikoilleen ja istutin kesäkukat. Vaihdoin lakanat ja silittelin uudet pöytäliinat pöydille sekä vaihtelin hiukan kausikoristeita. Ostin kaupasta kaikkea tilalle mitä inventoinnissa havaitsin puutteita. Ostin myös juhannusjuomat varastoon. Sovin kaverini kanssa, että minä vastaan juhannuksen leivontapuolesta, listalla raparperikakkua vaniljakastikkeella ja mansikkamoussekakku. Muuten ei tarvitse ruuasta huolehtia kun kaverin vuoro on koota menu. Kotiin varaan kuitenkin ribsejä (jotka on jo marinoitu ja pakastimessa odottamassa), amerikkalaista kaalisalaattia ja jotain kasviksia grillattavaksi. Mies voi myös innostua savustamaan kalaa. Tämän jälkeen ei puutu sitten enää kuin kukat maljakkoon ja juhannuskoivut!