Juhannus ja yksinäisyys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Entäs jos rupeaisit vapaaehtoisystäväksi?
Tai liittyisit johonkin hyväntekeväisyysprojektiin talkootyöläiseksi - vaikkapa leipäjonoon jakajaksi tai tiskaamisavuksi vähävaraisten ruokatarjoiluun.
Jouluisin (kenties muulloinkin?) seurakunta järjestää yksinäisille suunnattuja tapahtumia. Lisäksi on paljon julkisia joulu- ja juhannusriehoja joihin saa mennä kuka vain, myös ilman seuralaista.

Nettiin voi laittaa myös deitti-ilmoituksen jos on liian ujo etsimään seurustelukumppania muutoin.

Alkuperäinen kirjoittaja AnSa78:
No mä vietän juhannuksen yksin 8kk vauvan kanssa. Jos joku Vantaalla tai lähistöllä on samassa jamassa niin seuraan saa liittyä.

Täällä on. Vantaan Koivukylässä äiti ja 9kk vauva ja pari lisälasta. Mistäpäin?

Tässä pari vaihtoehtoa.

Jos teillä on rahatilanne ok, lähtekää viikonloppumatkalle ulkomaille.

Jos ei ole rahaa, yrittäkää pestautua festareille töihin tai sitten vapaaehtoiseksi johonkin punaiseen ristiin tms.

Ja tsemiä muutenkin. Muistan itse tuon tilanteen, se on aivan per...stä. Tuntuu, että kaikilla muilla on kavereita ja puolisoita, kenen kanssa pitää hauskaa ja mennä kivoihin paikkoihin. Mutta ei siihen auta kuin aika ja ikä. Nyt yli 30 se ei enää haittaa ollenkaan. Nykyään ei ole enää "pakko" pitää hauskaa, vaan voi ottaa vain ihan rennosti. Ja yksin voi mennä joka paikkaan.

Hei, Sinulla on ne MUKULAT ! Tekisin mitä vaan jotta luoja olisi suonut lapsia. Jos haluat voin tulla lastenvahdiksi tai aktivoida mukuloita. Yksinäisyyteni 7 pv/vkossa eikä ketään. Minulla kissat & koira + hevoset joista mukulat tykkää. Sinulla on sentään vanhemmat ! Tv-frendit ! vain sarja jossa kellään ei mene hyvin ! Olen elänyt ns. VIP-Hki elämää joka Eurooppa tasolla on kaikki pettää, kaikki valehtelee mikään ei ole aitoa. En tiedä pariskuntia jotka eivät olisi pettäneet toisiaan. Ja naivina ihmisenä se iski kasvoihini liian myöhään. Älkää valittako jos teillä edes on lapsia, joitakin ystäviä tai sukulaisia.

Kirjoittelen tänne vaikka olenkin aivan lapseton sinkku. Minua ahdistaa juhannukset ja joulut ja uudet vuodet ja kaikki vastaavat, jolloin kaikilla pitää olla tosi hauskaa ja hyvää seuraa jne. Tuntuu että kaikilla muilla on paljon kavereita ja useita paikkoja mihin mennä. Itselläni ei ole kovin montaa kaveria jonka kanssa voisin kuvitella esim. juhannusta viettäväni ja jos näillä kavereilla onkin omia suunnitelmia niin mitäs minä sitten teen. Joulunkin vietin yksin kun suhde vanhempiin on liian ahdistava ja kaverit eivät huolineet minua omiin lapsuudenkoteihinsa. Olen ollut masentunut ja nyt käyn tiiviissä psykoterapiassa, mikä on kieltämättä muuttanut minua aika paljon. Ahdistaa vaan kun tuntuu että kaikilla muilla on joku Frendit-tyyppinen elämää suurempi kaveriporukka tai ainakin useampi sydänystävä. En tiedä minkälaisia kommentteja tällä kirjoituksella kalastelen. Kunhan halusin avautua:)

Ps. Jos joku huomasi tämän tekstin jo eräällä toisella palstalla niin ei kannata hermostua:)

Vanha kunnon kohvin kolmonen piristää tyäukon juhannus kekkereitä, ja leiventää sresi huolia. ;)
Kannattaa eukkosenkin mennä ottamaan hiukan kuplivaa keskikesän kunniaksi. Vanhemman dinosaurukset voi jättää mökille märehtimäähän. ;))
MIkään ei virkistä niin kuin herätä putkasta lauantaisin-aamuna T Pentti