jugurtit

Usnea
No mä vastaan että voi antaa ja on liikaa sokeria. Eli ihan oma valinta. Jugurteissa on paljon turhaa vaaleaa sokeria josta ei ole elimistölle mitään hyötyä. Miksi et antaisi vaikka maustamatonta jugurttia ja laittaisi marjoja tai hedelmiä sekaan? Niistä lapsi saa myös paljon vitamiineja ja kuituja. Vauvojen sokeroimattomat soseet on myös hyvä valinta antamaan makua jugurttiin. Toki sitä voi kohtuudella syöttää mitä vaan lapsille, mut mä ainakin yritän ajatella et olis kiva että lapselle olis myös jotain hyötyä siitä syödystä ruoasta. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2007 klo 23:07 ninnu kirjoitti:
mä olen 1v alkaen antanu ku ei oo maustamaton kelvannu,ei marjojen, hedelmien eikä soseen kanssa..
Minäkin olen antanut, vaikka niissä onkin turhan paljon sokeria. Yhdessä 2 dl:n purkillisessa voi olla sokeria, olikohan se nyt 6 vai peräti 8 sokeripalaa! :eek: Nyttemmin olen tosin sekoittanut makeutetun jogurtin joukkoon puolet maustamatonta jogurttia ja ihan yhtä hyvin semmoinenkin sekoitus kelpaa. Harmi vaan, että maustamaton jogurtti on kalliimpaa kuin maustettu... Ihme juttu! :whistle:
 
Minna-76
Meidän tyttö sen verran vähäruokainen että olen antanut jugurttia välipalana. Varmasti sisältää paljon sokeria ym. mutta niinhän ne melkein kaikki... Neiti ei tosin syö kuin puolipurkkia ja loppu jää odottamaan jääkaappiin...

Myös itsetehty kiisseli on hyvää lapselle. Meillä ainakin maistuu. Jos marjat kovin happamia niin tavallisen sokerin sijaan voi käyttää hedelmäsokeria. Sitä ei tarvitse niin paljon ja on terveellisempää.
 
Mun mielestä Valion Yo jogurtissa on vähemmän rasvaa ja myös vähemmän sokeria, kuin muissa Valion jogurteissa. Voi olla että oon väärässäkin, mut tätä meillä joka tapauksessa syödään. Tyttö syö yleensä viiliä, mut silloin kun kerran pari viikossa syö jogurttia, niin tuota saa. Pikkupurkkeja ostamme tosi harvoin, koska litran pakkaukset on paljon halvempia ja tulee vähemmän jätettä.
 

Yhteistyössä