Jouluvauvat maaliskuussa

Etusivua jälleen päivitetty. Me ollanki saatu jo hyvänlainen määrä porukkaa kokoon.

Mä sain tänään viestin mun kaverilta, oli saanut aamulla tytön! Tosi kiva, se onki meiän tyttöjengistä toistaseks ainoo kahden lapsen äiti. Odotan malttamattomana et voidaan mennä kattoon, sairaalaan en kuitenkaan viitti ryysätä.

Alkuperäinen kirjoittaja Myrskynmerkki:
ja että kaikki on tasasta ja "turvallista". Mutta sitten kun sellasta on niin alkaa ahdistaa,kaikki on tylsää ja JOKA PÄIVÄ SITÄ SAMAA. Ja sitten siihen vielä päälle tää tempperamentti,kova ääni ja itsepäisyys.
Tää on niin suoraan mun näppikseltä... Mua on parin päivän sisällä alkanut ihan sunnattomasti v****taa tää elämä. :( En edes tiedä mikä siinä varsinaisesti tökkii. Onko se tää kun on vaan kotona? Tai se et harmittaa kun mies "pääsee" töihin, käy salilla ja ens viikonloppuna sillä on kavereitten 30-v bileet. Ja mä vaan jumitan kotona ton pojan kanssa. Voisinhan mä mennä, mut en saa ittestäni irti.

Kaiken muun hyvän lisäks poika on kolmisen päivää kieltäytyny päättäväisesti tissistä. Oli sitte enemmän tai vähemmän nälkä, niin tissi ei kelpaa ei... :'( Huutaa vaan ku hyeena kun avaan liivit, ihan ku tiedossa olis jotain suunnattoman kamalaa kidutusta. Hyvällä tuurilla saattaa imasta pari kertaa ja sitte taas hirvee huuto. En tajua mistä kiikastaa, en oo syöny mitään ihmeellistä, maitoo tulee mut ei suihkuamalla. Mies epäili (leikillään tietty) et poitsusta tulee homo kun ei kerran tissi kiinnosta. Mä olen kuitenki niin rikki jo nyt, et tekis mieli heittää pyyhe kehään, mut sisu ei kuitenkaan antais periks ihan vielä. Syöminen on kammottavaa taistelua jos ei suosiolla kaiva pulloa esiin.

Seksistä ollu juttua. Me ollaan päästy jo alkuun tossa hommassa, ollaan ajotettu se suunnilleen pojan päikkäreihin. Illalla ei tulis kuuloonkaan, taidetaan olla niin poikki kumpikin. Ihan kivaa taas on, tajusin kyllä just et saatettiin viimeks olla ns otolliseen aikaan liikkeellä... :eek: Toisaalta mun on todella vaikee uskoo "luomu" raskautumiseen koska tätä poikaa tosiaan tehtiin pari vuotta. Mut jos ihan oikeesti tulis nyt raskaaks ni en kyl tiedä olisinko pelkästään iloinen. Mites apalle muuten kävi, tuliko plussa?

Asutaan uudehkossa 5h+k ok-talossa umpikujan varrella. Asuntovelallisia siis ollaan seuraavat 20 v ainakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiiuska:
Auttakaa mua tulkitsemaan tämä dialogi:
minä: keväämmällä tai kesällä sitten ostan uusia vaatteita, mä olen niin kyllästynyt näihin muodottomiin säkkejä kun oon kohta vuoden pitänyt näitä äitiyshousuja
mies: niin tai sitten joudut pitämään vielä pari vuotta jos oot kohta taas raskaana
Piti vielä sanomani että tohon dialogiin ei taideta kovin kummosia tulkin taitoja tarvita! :D Jopa mun vajavainen kielitaitoni sen sanoo => vauvakuumetta taitaa pukata. Eli pullat uuniin vaan... Nauti nyt niistä dieseleistä kun vielä voit. ;)
 
Lisäänvielä:

Jumankekka toi lapsi on hankala tänään! Joka kerran kun lasken sen johonkin käsistäni ja en huvita niin sen pikkunen naama menee ihan norsun v....lle ja hirvee kitinä.
Tänkö siitä nyt saa kun on aina hupittanu, liian hyvänä pitämistä? Voi paskis.
Voi palstaillakkaan rauhassa. kitinäkeijjo pilaa mun palstaelämän.
Mulla kai muuta elämää sitten ookkaan.

Ainakaan sitä seksi elämää.

Sitä on vissiin tuomittu olemaan VAAN äiti...
 
Täälläkin ollaan melkolailla seksittömällä linjalla... päivällä kyllä haluttas kun mies töissä ja alkuillastakin... sillon taas poju hereillä, joen puputtelut aika vähissä. Ja kun poika painaa päänsä pinnasänkyyn, ite on jo rättipuhkipoikki :kieh: Viikonloppua ja pojan päikkäreitä odotellessa sitten... :whistle:

Muutamalla muullakin tutut rutiinit tympii, täällä myös. Kotoa ei viitti mihkään oikein lähtee ja sitten tylsii!! :| Täytys kai kehittää joku aktiviteetti yhessä vauvan kanssa, ettei päivän ainut ohjelma olis oottaa miestä töistä kotiin ja suunnilleen joka toinen ilta huomata, että se lähteekin lähes saman tien kuntosalille :headwall: Vaan eiköhän tämä tästä kun poika kasvaa!!

Niin ja tervetuloa uudet!!!
 
Täälläkin paska päivä, mut ihanasti piristi tulla lukemaan teijän juttuja! Hermot jotenkin ylikireellä ollu koko päivän. Tietämättänne olette monta päivää pelastaneet, suuri kiitos siitä! :hug:

Aamulla käytiin kaupungilla, ja uskaltauduin rullaportaisiin, hyvinhän se meni, ihan turhaan sitä pelkäsin! Mut sen retken jälkeen poika ei ookkaan suostunu nukkumaan, vaan kitisee tosi väsyneenä, silmät lupsaa, mut ei suostu nukahtamaan, ei ees vaunuihin... Saapas nähdä miten ilta menee.

Oisku: Taistele! Kyllä se siitä! :hug: Mä ilmeisesti luovutin liian aikasin, nyt on ollu tautiset morkkikset imetyksen lopumisesta...

 
MM ja Tuitsu ei se terkka varsinaisesti mitään sanonu mitä vois olla kun neiti melko jämäkkä, sano vaan että no katotaan mitä lääkäri sanoo.. Ja sitte sano että voihan se olla että neiti vaan on jo niin reipas.

Rokote täälläkin saatu tosiaan tänään ja neitillä lämpöä pukkaa... pantiin suppo ja nyt neiti tässä kakkii sylissä :D eli meni uuden supon laitoksi...
 
Meilläkin topakka ja jäntevä poika. Ans kattoo, mitä huomenna kakskuukautisneuvolassa tuumaavat.. (Hassua ajatella, että teillä muilla lapsukaiset alkaa täyttää sitä kolmea kuukautta, kun täällä vasta toissapäivänä tuli kakskuukautta täyteen.. näin käy, kun mennään pari viikkoa la:n yli..).

Tänään kävin labrassa tota jälkitarkastusta varten antamassa virtsa- ja verinäytteet. Pyysin siinä samalla, että ottavat varmuuden vuoksi myös sen gravitestin... Vaikka, epäilempä, että vaikka olisinkin raskautunut (hieman tuntuu ikäänkuin semmosta alkuraskauden oiretta tai sitten vain kuvittelen!), niin tuskin nyt kuitenkaan vielä missään testissä näkyis... mutta katsotaan. Huomenna kysäsen siinä sivussa sitten senkin tuloksen. Kun ei kai tuo raskautuminen mitenkään mahoton juttu ole, jos ei minkään valtakunnan ehkäisyä käytä ja seksiä kuitenkin harrastetaan siitä myös molemmin puolin nauttien about 3-5 kertaa viikossa! Ja minä kun luulin, että lapsiperheissä ei ole lainkaan seksiä...

Poika nukahti jo kaheksalta! Hieman pelottaa, kuinka tämän yön käy... herääkö jo puoliltaöin päättäen, että on jo päivä vai kuis... kun yleensä nukahtanut siinä yhentoista - kahentoista hujakoilla, nukkunut kuuteen, syönyt ja sitten vielä pari tuntia unta... Nyt on ekaa kertaa tähän aikaan illasta omassa huoneessa, pinnasängyssään sikiunessa... kun tähän asti nukkunut aina joko meidän vieressä tai äitiyspakkauksen laatikossa..
 
Myrsynmerkki: Pojalla kanssa naksuu nivelet kun nostaa kainaloista ja joskus kuuluu polvistakin. Olenkin nyt alkanut välttämään tuota kainaloista nostamista..

Poika on eilisen sijaan nukkunut hyvin tänään. Aamupäivällä 2½h ja iltapäivällä 1½h ja vaunuissa sitten jonkun 30min illalla.. hieman hulinoi nukkumaan mennessä, mutta se suotaneen kun niin kiva päivä ollut..

Mutta mamma goes nukkumaan
 
Huomenta =)

Mistäs sitä aloittais, palstailu on jäänyt vain tuohon lukemiseen kun meillä EI nukuta päivällä :headwall: se vaunujuttukaan ei enää toimi, max puolen tunnin tirsoja otetaan koko päivä ja sylissä on paras paikka :headwall: En saa sitten mitään tehtyä koko päivänä ja esikollakin tuo uhmaikä pahimmillaan :headwall: Ainut hyvä puoli on että yöt meillä nukutaan hyvin, nukkumaan klo 21, syödään klo 3-4 välillä ja herätään klo 8-9 välillä. Nytkin nukkuu vielä.

Onks teillä muilla vauvat alkaneet vierastaa? Täällä ruvetaan huutamaan kun joku "vieras" ottaa syliin. Sitten tämä "vieras" joutuu kantaan poitsua selkä itseensä päin jotta poitsu ei näe kasvoja kenen sylissä on. Esikko oli aikanaan aivan kamala vierastaan, huusi kurkku suorana kun joku "vieras" otti syliin. Ajattelin että poitsu ei olis niin kamala kun ollaan liikuttu ihmisten ilmoilla paljon enemmän mutta nähtävästi se ei auta.

Kävin muuten siellä futistreeneissäkin ja hiki tuli ja kunto meinas loppua mutta ei tullut edes mikään paikka kipeäksi (lähinnä polvea mietin kun operoitu useamman kerran). Tänään taas uudestaan....

No niin poitsu heräs joten jatketaan joskus toisella kertaa, mutta :hug: kaikille niitä tarvitseville. Ensi viikolla 3kk neuvola täällä, tulen sitten mittoja kertomaan :)

Saparo+Niko 3kk
 
Hello hello!

Mihin se yö katosi, ihan kun ei olis nukkunutkaan...vauva tosin koisaa vielä tyytyväisenä tuolla ja mä jouduin ton 4-v takia kampeemaan itteni ylös jo klo 7 :kieh: tasan ei käy onnenlahjat.

Tänään olis se maaginen 3kk neuvola ja piikkiä pukkaa, kunhan vaan ei nousis muume :/ Onko teillä muilla poimuongelmaa pikku kääröillänne siis ylensyönnistä johtuvaa michelinukko ulkomuotoa ja punnoittavia poimuja? Yhden poimun kun saa kuntoon ja kuivaksi löytyy toinen punoittava poimu :headwall:

[/b]Seksimitä se on, onko se jotain syötävää :LOL: juu ei kohtaa halut täälläkään ei sit niin millään. Tuntuu jotenkin ettei saa asemaa viritettyä oikealle taajuudelle vaikka mies kaikkensa yrittääkin :LOL: onhan sitä tietty ollut pikaisesti peiton alla, ettei vaan vauva herää ja kun toi ulkomuoto omasta mielestä ei niin hehkeältä näytä, niin peiton alla varmaan pysytäänkin seuraavat seitsemän kuukautta :D

Nyt taitaapi neiti herätä..palaan kertomaan neuvolamittoja, jotka varmaan saa kaikki haukkomaan henkeään kun siis meillähän asuukin michelinukko eikä vauva :LOL:
 
Taa on menny mun palstailöu lukemiseksi vain...ei ny mikää kiire sinäsnä ole mutta jotenkin ei sit vaa o tullu kirjoitettua..

Meillä on poika nukkunut jo kaksi yötä koko yön omassa sängyssään ja nukkunut tosiaan 10-12 tuntia YHDELLÄ SYÖTÖLLÄ!!!
Siis eihä sitä osaa nukkuakaan noi plajo, tulee väsy jo ylinukkumisesta :LOL:
Ja muutenki hän nukkuu nykyään omassa sängyssään, meille tuli mös tuo että minä ja mies nukuttiin puolikkaassa ja vauva yksin omalla puolellaan parisängyssä ni oli aika siirtää omaan ja hyvin viihyy, varmaan häläkin kiva ku enempi tilaa eikä niin kuuma=)

Täytyy sanoop et vaikka seksiä täälläkin on harrasteltu niin tuo ENKULIn 3-5 kertaa viikossa tuntuu kyllä aika huimalta jos se tosiaan jaktuu viikosta toiseen......ei huonolla, hyvä juttuhan tuo on mutta siis ihmetellen=)
Tosin mä taitaisin kyllä itse jaksaa mutta mies ei....no ymmärrän mä sen, ei hän saa otettua päikkäreitä ja aamusella kuiteki heräys ym mutta hyväe ttä on kuitenkin läheisyyttä ja sitä rakkautta kohtuullisella seksimäärällä ;)

POIMUt on meilläki välillä punasena...ei oikestas muut ku kaulapoimut ku niihin kertyy ilmesen helposti maidosta ja muusta jotai likaa...kyllähä ne tuleepäivittäin putsattua mutta kuten tiedetään ei tarvi ku pinei nukka jäädä sinne vaikka pumpulista ni se o valmista....
Mutta mä laitan heti jos näkyy pieni "särö" ni bebanthenia hiukan ja ei o menny sen jälkee pahaksi ja yleensä kerta auttaa.

Meilläkin pyritää pitää rutiineista kiinni siinä määrin että nukutaa päikkärit suunnillee samoihin aikoihin ja ulkona toiset ainaki..joskus jos on menoja ni nuo hiuka heittelee.
Itse en olevielä kokenut että olis tylsää, me käydään kavereiden luona ku tuntuu siltä, kävellään plajon ja käydään isovanhemmilla...ei teillä sitten ole ketään kaveria jolle voisi menää päivällä tmv???
Kyllähän joskus toivoisi että voisi menää yhtäkkii johki vesijumppaan mv ku tulee sellanen olo mutta ehtiihän sitä=)

Poika on alkanu aivan kauheesti jokellella ja kurlata sillai ihanasti :heart:
Pään kannattelu ei enää suju niin hyvin ku ennen..liekö tuo "pieni" masu vähän haittana ku päätä nostaa ni jalatki nousee, hehehehehehe, onkos muilla michelineillä tällaista?
No eikölhän se taas tasaannu siitä=)

Käytii tyksiää kontrollikäynnillä leikatun patin takia ja hyvin oli parantunut,mennää aas maanantiana käymään kontrolliin ja samalla pääsee vähä sit soppaileenki=)

Nyt tuo maailmavallottajamme huutelee tuolla ruokaa jten minäpä meneeeeen=)
Mukavaa torstaita kaikille!!!!
 
Kiitos taas kannustuksestanne :heart: ! Luin kauhean määrän juttuja netistä (googlettamalla :) ) ja kaikki ne tukee sitä, ettei lasta voi helliä liikaa, joten jatkan samaan malliin :saint: .

Hemmetin itkuhälyttimestä uhkaa loppua paristo, mutta yritän olla nopea...

Mirsu: Ens vk torstaihin asti käy Tampereen tapaamiselle. Pistitkö muuten kynttiläkutsuilla äitiyspäivärahat haisemaan? B) Mä aina päätän tuppereille, Friendtexeille tai kynttiläkutsuille mentäessä, että mitään en osta, mutta aina sorrun :ashamed: . Viimeisillään raskaana sorruin seksilelukutsuillakin shoppailemaan :headwall: .

Kiiuska: Meidän tyttö nauraa mun alastomalle kropalle :LOL: . Oon yrittänyt vakuutella itselleni, että hän on vaan iloinen nähdessään tissit, ettei itsetuntoni liikaa saisi kolhuja :p .

Olipa hauska kuulla Kiekuran käyttävän sanaa puputtelu, kun eipä ole sitäkään sanaa nähnyt sitten kuumeilujen :D .

Porsche: Melkein punastuin sun grilli-jutuistas :ashamed: :kieh: .

Saparo: Nauti vauvan tirsoista ja hyvistä öistä - kun meidän tyttö vielä nukkui vain tirsoja, yöt oli loistavia, mutta nyt jotain outoa on tapahtunut ja 2 yötä on yhtäkkiä 3 kuukauden pääosin loistavien öiden jälkeen olleet ihan kuin olisi eri vauva kyseessä :eek: . Ja mä kun luulin, että edelleen pätisi sääntö, että uni lisää unta ja tyttö nukkuisi pitkien päikkäreiden lisäksi myös unelmayöt :whistle: ...

Seksistä oli edelleen puhetta. Meillä kyllä olisi haluja molemmilla, mutta toistaiseksi neidin unet eivät ole siihen tilaisuutta tuoneet. Tuntuu varmaan kuin neitsyyden menettäisi kun vihdoin pääsee tositoimiin :ashamed: . Onneks läheisyys ja se vahva rakkauden tunne korvaa aika paljon seksin kaipuuta. Mieluummin näin päin kuin paljon seksiä, mutta vähän läheisyyttä ja vähän rakkautta.

Myrskynmerkki: Meidän typyn jalat naksuu hassusti :eek: . Ja välillä kainaloista nostaessa kieltämättä tuntuu kuin menisi koko mussukka rikki :eek: .


Miehistä oli myös puhetta. Mä olen edelleen 8 vuoden jälkeen mieheeni todella rakastunut :heart: . Arvostan tosi paljon sitä, miten paljon hän puuhastelee tyttäremme kanssa ja miten hyvin hän ottaa myös minun jaksamiseni huomioon. Se vaan lisää rakkauttani häneen :heart: . Hänen kanssaan on hauskaa ja arki on onnellista, ilman mitään vippaskonsteja. Se on mun mielestä tosi tärkeetä, että nauttii arjesta toisen kanssa. Silloinkin kun vaan makoillaan sohvalla ja katsotaan telkkaria, on hyvä ja onnellinen olla :) . Ihana mies kaikin puolin :heart: :heart: :heart: .

Meikkauksesta
oli myös juttua. Kuten Kiiuska ja Lumienkeli, myös mä meikkaan. Itseasiassa laitan ripsarit joka aamu heti herättyäni, jotta tulis itsellekin sellainen olo, että päivä on käynnistynyt. Vaikken olisi koko päivänä mihinkään lähdössä, niin on se vaan paklattua naamaa mukavampi peilistä katsella kuin sellaista räjähtänyttä :D .

Tervetuloa joukkoon Gleo!!!

ON: Meillä tosiaan 2 yötä on olleet kuin eri maailmasta. Viime yönä jo nieleskelin itkua, että tähänkö se loistava rytmi loppui. Aloitinkin aiheesta kokonaan uuden keskustelun, joten en jaksa tässä sitä sen enempää vatvoa :'( . Harmittaa vaan kun on sitten päivisin ihan väsynyt, mutta ei kuitenkaan haluaisi olla, kun tuo pikkuinen kullanmuru niin valloittavasti hymyilee, kurlaa ja jokeltelee :heart: . Eli Vesseli, oon tosi kateellinen sun viimeisestä kahdesta yöstä. Taisit nukkua munkin osuuden :whistle: B) .
 
Huomenta!!

Poimuja pojalla ei oikeastaan ole. Paitsi kaulassa muutama kaksoisleuka :LOL: .. Sinne kertyy ruokaa ja töhnää. Jos ei kerran päivässä putsaa niin alkaa punoittamaan.

Pojalla on jokin uusi juttu nyt meneillään. Muljaa kieltä ja näyttelee sitä koko ajan.. Onko muilla tätä.. Niin ja vieläkö teillä syödään nyrkkiä, vai onko poitsulla jäänyt jotenkin päälle tuo nyrkin jauhaminen.

Kova opettelu alkaa tuottaa hedelmää. Poika alkaa pikku hiljaa hoksata, että sängyssä nukutaan ja sinne itse nukahdetaan.. Joskus täytyy antaa nenähierontaa, jotta uni tulee.. Mutta kyllä 3kk ikäistä saa vielä passata :D .. Tulee vain itsellä hyvä olo, kun poika on alkanut nukahtamaan sinne itse. Meillä kun vielä kuukausi taaksepäin oli päivällä ja illalla nukutuksen kanssa yhtä hulinaa..Sai kannella pitkin asuntoa ja poika karjui väsyään.. Aika kultaa muistot tuonkin asian kanssa.

Miehen kanssa menee ihan ok. Vaikka toivoisinkin, että asioista voitaisiin puhua ihan aikuismaisesti, eikä heti tarvitsisi alkaa mököttämään.. Eilen illalla tuumasi, että haluanko minä mennä elokuviin illalla.. Kun kirkonkylänkoululla näytetään tänään se Sooloilua elokuva.

Miten Enkulilla meni yö? Nukuttiko poikaa koko yön ajan??

Seksistä.. Niin mitä se on.. Meidän makkarissa sitä on harrastettu viimeisen 3kk aikana tasan kaksi kertaa |O .. Mulla halut kadonnut jonnekin ja muutenkin ahdistaa koko juttu.. Mies kyllä vonkaa ja ymmärränhän minä, mutta ei sitä huvita kun ei yksinkertaisesti huvita.. Silloin taisi olla kuumimmillaan kun poikaa tehtiin.. Elikkä vuosi sitten :whistle: ..

 
Rillukka: Nyrkki maistuu edelleen ja uusi juttu on etu- ja keskisormen armoton lutkutus, jos ei ole tuttia "saatavilla", mutta jotain pitäis imeä. Eli ei todellakaan ole kadonnut... Välillä tunkee sormet niin syvälle kurkkuun, että yökkää :eek: ...
Ja tuo kielijuttu on meilläkin pari viikkoa ollut kova juttu :D . Loisto homma, että teidän poitsu alkaa oppia nukkumisen kultaiset säännöt =) . Taitaa mennä niin, että ne joilla oli nukkumisen kanssa vaikeuksia, alkavat saada homman toimimaan ja ne jotka ovat viimeiset 3 kk nukkuneet ilman univelkaa, saavat nyt sitten alkaa totuttelemaan pitkiin yön tunteihin |O . Tai sitten niin käy vain mulle :headwall: ...
 
Niin se poika vain yön nukkui... Yheltä heräsi huutamaan nälkäänsä, oli ryöminy sängyssään ihan pään päätyyn ja pää hakkas sitä sängyn seinää (onneksi pojalla sängyssä se pinnasängyn reunapehmuste). Söi semmosen 170milliä, nukahti viereemme ja heräs taas kuuelta syömään, jonka älkeen pari tuntia olikin semmosta ähräystä että... kunnes noustiin ylös ja neuvolaan. :)

Poitsu kasvaa alakäyrän ja keskikäyrän välissä. Ikää 2kk ja 3päivää ja pituus 57cm + paino 5500grammaa. Hyvin toimiva, tarkkaavainen terve lapsi, joka jaksoi setä tohtorille ja neuvolatädille jutella kovasti.
Setä tohtori teki sitten sen jälkitarkastuksen. Raskaustesti negatiivinen, oma paino nyt tasan tarkkaan sama kuin mitä raskauduttuani eikä mitään häikkää missään. Lekuri totes varmaan kolmesti, että on kyllä todella runsasta valkovuotoa sulla, tuollasta sitkeän oloistakin... kerroin pistäneeni saman merkille, mutten ole ollut huolissani kun ei haise erityisemmin, että tuskin kuitenkaan mikään tulehdus tai hiiva... sitä samaa totesi se lääkärikin ja tuumasi vielä, että vastaavanlaiseen on törmännyt yleensä naisilla, jotka ovat ihan raskauden alkuvaiheessa ja kyseli mahdollisia raskausoireita, johon totesin, että on semmosta turvotusta kyllä ja alavatsan kipua ja jomotusta ja semmonen olo, että ihan ku menkat alkais just nyt eikä kohta, mutta vastahan ne kolme viikkoa sitten oli... Että jos nuo ei tuossa parin viikon päästä ole alkanu, ni voisin vaikka kokeilla, josko se testi nyt ois positiivinen...
 
Voihan venkula.

En ees kerro miten meillä nukuttiin viime yö. siitä tule kun vitutus itelle.

Mä olen nyt asennoitunu,tää on tätä.
Nukutaan tai ei nukuta, toi lapsi on ihana. Aivan ihana. kaiken sen lapsettomuus, odotusajan ahdistuksen ja synnytyksen jälkeisen masennuksen kaikottua voi vihdoin sanoa että musta on ihanaa olla äiti.
Ainakin tänään tuntuu tältä. :D :LOL:

Eilen nelosen uutisissa oli äitiyden kielteisistä tunteiista ja kyllä oli niin kuin mun suusta, poikkeuksena että mun on ollut aina helppo puhua myös kielteisistä tunteista. Joillekkin kun se voi olla vaikeeta koska onneton äiti on edelleen niin tabu tässä yhteiskunnassa, tai se että tuntee jopa vihaa omaa lastaan kohtaan. siitähän ei puhuta, joku vielä ottaa lapsen pois. siinä puhuttiin myös yksinäisyydestä ja siitä että tuntuu että vastuu on vaan itsellä. ihan allekirjoitan, nyt kun oon vihdoin päässyt täältä kotoota ulos, aikuisten pariin, varsinkin vertaistuen piiriin, rupee olemaan omien ajatustenkin käsittely huomattavasti selkeempää.
Mut se miten ton kaikki-vastuu-yksin-tunteen saisi pois sitä en tiiä. Mun mies lähinnä leikittää ja pitää sylissä lasta. Sillä ei oo tietookaan meidän päivä ja yörutiineista ja syömisistä. Jos mä ottaisin ja heittäsin henkeni se olis ihan hukassa ton typykän kanssa.

mulla on pakkanen täynnä maitoa, mä luulen että pikkuhiljaa niille rupee ilmestymään tarvettä. ;) :whistle:

Herrajumala, rupeetteko te lisääntymään uudestaan! :D
 
Tuitsu:
Mut se miten ton kaikki-vastuu-yksin-tunteen saisi pois sitä en tiiä. Mun mies lähinnä leikittää ja pitää sylissä lasta. Sillä ei oo tietookaan meidän päivä ja yörutiineista ja syömisistä. Jos mä ottaisin ja heittäsin henkeni se olis ihan hukassa ton typykän kanssa.
Tätä samaa olen miettinyt itsekin. Ja kerran kysyinkin mieheltä, että miten pärjäisit kaksin tuon pojan kanssa.. Vastausta en saanut. Joskun ihan hirvittää, että mitä sitten jos minä vedän veivit ja kukaan ei osaa hoitaa poikaa niin kuin minä hoidin.. Ihan kamalia ajatuksia, mutta tosi asia on että jos mies ei ala pikkuhiljaa hoitamaan aktiivisemmin poikaa niin mä en pääse mihinkään.. Tai sitten on vaan kylmän rohkeestä lähettävä ja siellä selvitköön.. Ennen se hoisi, kun pojalla oli ne koliikki huudot, mutte ilmeisesti ajattelee että kun tuo laps on nyt niin "helppo", niin ei tarvitse niin aktiivisesti olla hoitamasa.. hyvinhän nuo näyttää pärjäävän.. Ennen soitti kesken päivän töistä, että miten menee..

Taas tätä vali vali vali vali
 
Alkuperäinen kirjoittaja rillukka:
Täällä ei ainakaan pelkoa lisääntymisestä.. Minipillereitä syödään kellon tarkkaan ja seksiäkään ei harrasteta :LOL:

:LOL: :LOL:

mä en ole jaksanut edes hakea kierukkaa apteekista, saatikka aikaa varata gynelle asennukseen kun ei oo seksiä ei.

jos mä tuun raskaaksi se on kyllä sitten ihan pyhästä hengestä! :D
 
Päivää! Ja tervetuloa uusille!

Tyttö parvekkeilla päikkäreillä, joten ehkä muutaman sanasen pääsen kirjoittamaan. Lukemiseen meni aikaa ;) Tosin oli kiva lueskella kuulumisianne.

Mirsu: Mulla on kans ihan hirvee makean himo koko ajan päällä. Tosin suklaa on pitänyt unohtaa, sillä tyttö itki iha hirveesti aina kun olin syönyt suklaata. En tiiä johtuiko siitä, mutta nyt ei enää itke mahan takia. Kai toi himo makeaan johtuu imetyksestä tai yleensä himo kaikkeen mitä laitetaan suusta alas. Terkkari tosin epäili kalsiumin puutetta, mut kuulostaa musta aika oudolta...Makean himo kalsiumin puutteesta? Mutta lihomista ei tapahdu syömisestä huolimatta, kiitos imetyksen, mut ilman herkkuja varmaan laihtuis :whistle:

Riikkuli: Meidän tyttö kuolaa kans ihan hirveesti. Monta kertaa on pitänyt kokeilla, että tuntuuko hampaita, mut ei tunnu. Kuola johtuu sit jostain muusta. ehkä innostuksesta. Tyttö on ihan hirveen kova touhottaa. Koko ajan juttelee ja heiluu, kun ei nuku tai syö.

Aries: Täälläkään ei oo rakasteltu sitten keskiraskauden. Kateellisena luen teidän muiden rakastelujuttuja. No hyvää kannattaa odottaa. Mut se ei oo onneks vaikuttanut parisuhteeseen. Mies on ihana ja meillä halaillaan ja pussaillaan paljon. Mullakin on hirvee vauvakuume. Mut oon menossa toisen munasarjan poistoon huhtikuussa ja silloin ei vissiin ois hyvä olla raskaana. Se munasarja on täynnä kystiä ja kasvaimia. Hieman tietysti pelottaa kuinka se vaikuttaa raskaaksi tuloon ja kuinka kauan leikkauksen jälkeen täytyy odottaa ennenkuin voi yrittää raskautua. Jännittää mua sekin kuinka toi leikkaus vaikuttaa imetykseen ja muutenkin lapsen hoitoon..no sen näkee sitten...

Me asutaan kerrostalossa. Kolmas kerros ilman hissiä. Toiveena ois päästä maan tasalle, mut ei omakotitaloon, sillä ollaan hieman peukalo keskellä kämmentä kodinpikkupuuhasteluissa-tyyppiä molemmat miehen kanssa.

Schätzchen: Kyllä itkevän vauvan tarpeisiin pitää vastata. tai mä ainakin haluun, että mun vauvan tarpeisiin vastataan. oon kaikille sanonut, että meidän vauvaa ei saa itkettää turhaan. Mun anopin mies ei oikein tajuu sitä. Aina kun vauva on hänen sylissään ja vauva rupee itkeen, niin tää mies vaan sanoo, että vauvan pitää oppia, että aina ei saa mitä haluu. Hei haloo, ei pieni vauva ymmärrä tollasta, vaan kokee olonsa turvattomaksi. Mun mielestä vauvan pitää saada mitä se haluaa, tosin aina ei voi tietää mitä se haluaa ja se tuottaa mulle ainakin suurta ahdistusta. Yks päivä meidän tyttö heräs päikkäreiltä ja itki ihan hirveesti. yritin imettää, ei onnistunut. riisuin vaipan ei auttanut. Varmaan 15min vaan itki ja mäkin aloin itkeen, kun teki niin pahaa. No onneksi sitten rauhoittui..se tuntui vaan pahalta.

Sofianna: Me ollaan tytön kanssa käyty fysioterapiassa ton pään kääntymättömyyden takia. Siellä on annettu jumppa vinkkejä. Mut kannattaa antaa kaikki virikkeet mistä lapsi kiinnostuu sille puolelle, minne pää kääntyy huonommin, niin sillalailla niska lihas venyy ja vapautuu. Tosin, viimeisellä kerralla se fysiotäti sanoi, että voi se johtua vielä siitä, että pää on hieman erimuotoinen, kun ei ole täysin vielä pyöristynyt ja sen takia pään kääntäminen toiselle puolelle on vaikeampaa...

Onko kellään kokemusta lapsen kuljettamisesta vaunukopassa autossa? Viihtyykö lapsi paremmin siinä kuin turvakaukalossa. ollaan lähössä pääsiäisenä vähän pidemmälle automatkalle ja mietin miten sais tytön nukkumaan autossa parhaiten. Vinkkejä vastaa otetaan.

Joo tulipas tekstiä, kun en oo pitkää aikaan käynyt kirjoitteleen.

Vaunuissa näkyy liikehdintää, joten täytyy mennä katsomaan mitä siellä puuhaillaan.



 
Alkuperäinen kirjoittaja enkuli:
Lekuri totes varmaan kolmesti, että on kyllä todella runsasta valkovuotoa sulla, tuollasta sitkeän oloistakin... kerroin pistäneeni saman merkille, mutten ole ollut huolissani kun ei haise erityisemmin, että tuskin kuitenkaan mikään tulehdus tai hiiva... sitä samaa totesi se lääkärikin ja tuumasi vielä, että vastaavanlaiseen on törmännyt yleensä naisilla, jotka ovat ihan raskauden alkuvaiheessa ja kyseli mahdollisia raskausoireita, johon totesin, että on semmosta turvotusta kyllä ja alavatsan kipua ja jomotusta ja semmonen olo, että ihan ku menkat alkais just nyt eikä kohta, mutta vastahan ne kolme viikkoa sitten oli... Että jos nuo ei tuossa parin viikon päästä ole alkanu, ni voisin vaikka kokeilla, josko se testi nyt ois positiivinen...
Mulla on juuri samoja oireita mutta erona vain se että mun menkat ei oo alkanu! ja mulla huimaa välillä eikä ruoka maistu.. hyvin todennäköisesti en ole raskaana enkä olekkaan ihan heti kun vauveli on siis täysimetyksellä.

rillukka: otatte sitte varman päälle.. "pillerit ajallaan ja varmuuden vuoksi vielä ilman seksiä.. " :D olipa taas päivän piristys! ( ja edelleen ei naureta toisen kustannuksella vaan oli niin kivasti heitetty huumoria! )
mullako pitää aina varmistaa mitä tarkotan ku ulosanti voi olla heikkoa mut käsitetään väärin.
 

Yhteistyössä