JOULUTÄHDET05 HUHTIKUUSSA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipä hei!
Rasmukselle pikaista toipumista!

Mikä kiire on luopua siitä tutista ja pullosta? Meillä poju juo iltamaidon pullosta ja nyt kun oli kuumessa lauantaina niin annoin silloinkin pullosta mehua, kun ei olisi muuten mitään juonut. Ja tuttia meillä käyttetään vielä, vasta sitten kun näyttää ettei se ole pakollinen, niin siitä luovutaan.

Meillä tutti on aikas pakollinen väline nukkumaan mennessä, sen avulla Sami rauhoittuu pinnasänkyyn nukkumaan niin päikkäreille kuin yöunillekkin. Joten miksi minä vieroittaisin Samin siitä vielä pois?

Meillä ollaan "terveenkirjoissa" koko porukka. :D Ekaa kertaa tänä keväänä. Catriina on nukkunut jo vissiin 4 täyttä yötä taas putkeen ja samoin äiti :whistle: .

Minusta on tullut himourheilija. Olen hiihtänyt maaliskuun alusta 5-6 krt/viikossa aina tuohon huhtikuun puoleen väliin, sen jälkeen olen taas alkanut lenkkeilemään. Nytkin joka päivä n. 10 km kävelylenkin vaunujen kanssa. Tuntuu että on pakko liikkua, sellainen "jos jää lenkki väliin lihon takaisin" -olo.
No eilen sain hieman taas uusia vaatteita. Farkut, verkkarit, pyjaman ja huomenna tulee mun 2 uutta kevät/kesätakkia. Nykyään nautin suunnattomasti vaatteiden sovituksesta, ennen se oli painajainen. (ennen farkku koko oli strechhousuissa 46/48 ja nyt 36/38)

Peppi toivottavasti ei teillä olisi maitoallergiaa. :/

Nyt kalakeittoa tekemään (teen aina kirkasliemisenä)! :wave:

Morot!

Ollaan lähdössä reissuun Lahteen vkl:ksi, miehen tätin juhlat. Meillä on ollut paljon vauvatavaraa lainassa miehen serkulta ja vien Onnin tavaroita lainaan miehen siskolle, joka saa vauvan ensi kuussa. Melkoinen pakkaaminen omien matkatavaroitten lisäksi, aloin nyt penkoa kaapeista tuota tavaraa. Mukava käydä aina jossain, kun vaan joku pakkaisi ja purkasi tavarat!

Tigru ja muut pullottelijat meilläkin Onni juo aamuvellin ja iltamaidon pullosta. Muuten juo nokkiksesta, ihan hyvin siitäkin mutta Onnukka tahtoo iltamaidon juoda pullosta sylissä istuen, niin saa olla vielä vauva :). Itekin ajattelin tässä joku aika sit, et pitäs vieroittaa mut sit rupesin miettii, et eipäs sen asian suhteen mikään kiirus ole.
Ja juuh, mäkin tyrkkään vesipullon Onnille jos yöllä huutelee.... Mites Atte nukkuu yöt? Onni nukkuu vaihtelevasti: toisinaan läpi yön, toisinaan pitää jonkin kerran rauhoitella ja jos sit massu/hammas vaivaa sit on levotonta. Mut suunta parempi, Onnihan ei ole mikään hyvä nukkuja ollut.

Danjuska meillä Onni antaa samanlaista jumppa-apua mulle kun Tatu sulle: pomppii vatsan päällä tai kiskoo kädestä ylös päin tai työntää päästä. Siis kun teen vatsalihaksia (1-2 krt viikkoon) lattialla.

Josta tuli mieleen että eilen illalla olin jumpassa, oletko Jellona enää ehtinyt jumppaan, miten on työvuorot mennyt?

Tansku mites Saaran kuulon tutkimus meni? Paljos Saaralla nyt olikaan ikää ja millä tavalla/miten paljon nyt puhuu?

Peppi

:hug: toivotaan ettei ole allergiaa! Ja jos onkin, niin senkin kanssa pärjää, täällä on onneksi montakin joilta saat tietoa ja tukea tarvittaessa. Meillä ei Onnin massu kestä edelleenkään tavallista maitoa ruokajuomana, vaikka maitoallergiaa ei todettukaan? Juo kauramaitoa jossa on kalsiumia lisättynä.

Nyt lukemaan Pirkkaa * taidan olla keski-ikäistynyt* jos vaikka sais uusia ruokavinkkejä. Eilen pullotin simat ja Onni laittoi joka ikiseen pulloon rusinat. Toissa päivänä leivoin viinereitä ja Onni ripotteli raesokerit päälle. Onni on mielellään kotiaskareissa mukana ja otankin mielellään, viihtyy hyvin.

*muoks muoks* oli pakko tulla lisäämään että hurjasti liikut Taivaanvuohi, hieno saavutus painonpudotus! Muista välillä pitää lepopäivä ettet ihan ylikuntoon mee. Ja ihana kun tyttö nyt terve!

Ja lisään vieläkin että Onni on ihan ykskaks alkanut pissata potalle. Aiemmin Onni juoksi pottaa karkuun sen nähdessäänkin, enkä toki ole sitten pakottanut ja ajattelin, et kyl se joku päivä loksahtaa, Ja niin todella teki, muutama päivä sit Onni meni istumaan pottaan ja otin sit housut+vaipan pois, niin lorotti siihen seisaaltaan pissit. Kehuttiin toki kovasti ja Onni on saanut aina itse vetäistä vessanpöntön kun olen pissin sinne laittanut. Sen jälkeen on tehnyt pissejä tosi paljon pottaan, tänä aamunakin jo monesti. Ja tyyli on miehinen: ei suostu istumaan vaan seisoo hajareisin kuin miehet konsanaan potan edessä ja seisaaltaan pissaa. Mä sit varmistan et pissi menee pottaan.

Lillukka

<br><br>

Heippa!

Meillä on touhukas päivä; mummo ja Julben serkkutyttö on täällä meillä leikkimässä sen aikaa, kun käly on shoppailemassa. Oltiin aamusella puistossa ja mukavan näköistä, kun kaksi samanikäistä (reilu 2 kk ikäeroa) touhuaa :D Muutenkin pitää vähän väliä halailla ja pussailla :heart: Julbe on tässä touhussa innokaampi, serkkutyttöä välillä tämä hempeily meinaa vähän ahdistaa :D

Smirgelaine, mä ajattelen noissa vieroituksissa ihan hampaita. Eihän se tutin lupsuttaminen hyvää tee. Meillä ainakin jo hammashoitaja sanoi, että vuosikkaana tutti ja tuttipullot pois, sitä imemistarvetta ei enää tuolloin oikeasti ole.
Minun on helppo tietysti puhua tästä vieroittamisesta, meillä kun se on onnistunut niin hienosti, mut luulen, että vaikkei olisi helposti onnistunutkaan, niin periksi en silti olisi antanut.
Yöunet on olleet Julbella paaaaaaljon rauhallisemmat, kun ei ole tuttiaan tarvinnut etsiä. Mutta jokainen tekee tavallaan. Meille on sopinut tämä tahti erinomaisen hyvin. Kait Julbe on aika sopeutuvainen lapsukainen.

Serkkutyttö täällä leikkiä touhottaa ja meidän pikkumies on nukkumassa. Jäipäs sänkyynsä odottelemaan unta, vaikka olinkin varma, että haluaa tulla olkkariin leikkimään serkun kanssa.

Illemmalla on tulossa vielä mun kaveri käymään, joten voi olla, että olen illasta aikas poikki.
Eilen oli tooooosi heikko olo, oksetti ja pyörrytti, päätä särki ja kohdunsuulle vihloi. Olin niin väsynytkin, että olisin voinut nukahtaa vaikka istualleen. Mies haki sitten tänä aamuna ne rautatabut ja toivon, että ne auttais tähän olotilaan. Muuten tulee kurja vkl, kun mieskään ei ole kotona auttamassa.

Mut nyt kummityttöä viihdyttämään.

Palailemisiin!

T. Gerbsukka & PikkuWerneri rv 29+3
:heart:

Tere taas :wave:

Saaran kuulotutkimus meni tosi hyvin, huh... Pelkäsin ettei tyttö suostu minkäänlaiseen yhteistyöhän mutta hyvinhän se meni. Ja mikä kaikkein parasta, Saaran kuulossa ei ole mitään vikaa -näin me ajateltiinkin mutta hyvä että se varmistettiin. Mies oli kotona Veeran kanssa, päästiin nopeammin reissaamaan. Kotimatkalla haettiin Mäkkäristä ranskikset ja Saara mutusteli niitä metrossa :) Mä ajattelin että syödään ne puoliksi mutta tyttö omi potut itelleen ja mä sain viisi kappaletta sellaisia pieniä kovia käkkyröitä :D

Lillukka: Saara on nyt aika tarkalleen 2,5-vuotias (syntyi siis 24.10.04). Omaa kieltä tulee tytöltä valtavasti -ns. siansaksaa. Selviä sanoja tulee ehkä vain noin 20-30. Tyttö sanoo tosi monista sanoista yhden tavun, joko ekan tai vikan (esim. TO = maito, PA = palapeli jne). Viime kuukausina Saara on alkanut muodostamaan lauseita, jopa 3-4 sanan sellaisia. Harmi vaan että sanat ovat epäselvät, mäkään en aina saa selvää mitä tyttö sanoo. Sinnikäästi se yrittää selittää mitä tarkoittaa ja jos en vieläkään tajua niin se sanoo "huppis" ja häipyy tekemään ihan jotain muuta :D

Tigru: olipas kiva kuulla teistä pitkästä aikaa :hug:

Peppi: kiva että yö meni paremmin ja hienoa että rasva on heti auttanut Rasmuksen ihottumaan :)

Tutti- ja tuttipulloasiasta: mä ajattelen niistä samoin kiuin Gerbera eli hampaiden takia kannattaa vierotuttaa suht aikaisin. Meidän neuvolasta olen saanut ohjeet että 1,5-vuotiaana viimeistään olisi luovuttava tuttipullosta ja 2-vuotispäivään mennessä tutista -näin meitä ohjeisti myös hammaslääkäri. Veera ei onneksi ole koskaan juonutkaan pullosta mutta tuttivieroituksesta tulee varmaan hikeä ja tuskaa... Saara vierotettiin tutista 2-vuotispäivänä eli tosi myöhään :ashamed: Vieroitus sujui tosi hyvin, varmaan olisi voinut tehdä sen aikaisemminkin...

Jaahas, jos menis lukemaan Pirkkaa -hei vaan Lillukka :wave: :D <br><br>

:wave: tervehdys!

Aamulla oltiin taas pitkään pihalla. Hommaa kyllä riittäs.. Patistelin miehen luistelemaan kun Tatun kans pihaa siivoiltiin.

Poika on ollu tosi herttanen koko päivän :heart: ei oo kiukutellu juurikaan.. toisin kun muutaman edellinen päivä.

Yöllä huuteli tas äitiä ja meinas närkästyä kun tulikin isä.. mut tyyty kuitenkin siihen että sanoin olevani omassa sängyssä =)
Aamulla taas kuulu puoli kasilta sängystä että äätii :heart: ja kainaloon tuli köllöttelemään.

Tigru: Sulla jo viikkoja komeasti =) Tsemppiä jos vierotuksen päätät alottaa.

Tanskuliini:Mitä ne Saaralle kuulotutkimusessa sanovat?

Peppi:Mukava kuulla että yö meni vähän paremmin.
Tatulla on pois ruokavaliosta tällä hetkellä vehnä, ruis, muna, maito.. ja sitten oli ne koira-arvot koholla siinä testissä ja nyt tilanne on se että toinen koira on jo hoidossa ja nuorempi lähtee varmaan vapun tienoilla :( mutta tottakai pojan terveys etusijalla vaikka kurjalta ja tyhjältä vähän tuntuukin.

Taivaanvuohi: Vau miten monta kokoa on lähtenyt!!

Lillukka:Mukavaa reissua!
Hienoa että Onni on oppinut pottailun salat =) ja tyylillä :D
On se hyvä että meillä on noin kannustavat lapset tuon jumppaamisen suhteen :D

Käpy: Meillä oli muutes aika kukertava poika eilen.. soitin sille aloen myyjälle ja sano että paljo mahdollista että jo nyt vaikuttaa.. kuulemma ihan normaalia. tänä aamuna sitten ihottumat ei punoittaneet ja osa häipyny pois.. on ihmetyttää miten suuri vaihtelu voi olla lyhyessä ajassa..
Ja itellä vähä sama homma.. jaloissa ihottuma aika pahana tällä hetkellä, mut ei enää kutise niin kun eilen.

mulla olis vielä verho ommeltavana.. ja kiinnostaa iiihaaan hirveesti :/ ei oo oikein minun laji..

iltapäiväks ei oo oikein mitään suunnitelmia. tieten jos pojan kans siivottas mökki siihen kuntoon että huomenna ei tartteis kun imuroida/pestä lattiat ja kopistella matot ennen kun mies töihin menee..

mut nyt sen verhon kimppuun kun poju vielä nukkuu.

Tansku olitkin jo kerennyt käydä kuulumiset kirjottamassa.. Hyvä kun ei Saaran kuulossa mitään vikaa =) <br><br>

Pikkupikaset ennen kun Vili herää. Sillä on korvakontrolli iltapäivällä, ja nyt vaadin ( :laugh: mä siis pyydän kauniisti) lähetteen oikealle korvalääkärille. täältä kuulemma lähetetään jos on 3 tulehdusta vuodessa, ja tämä viimeisin oli neljäs puoleen vuoteen.. :/

Tansku: Ihanasti Saara sanoo huppista! :D Onneksi kuulo oli ok. Meillä Vili on ihan ranskalaishullu, kun joskus Hesessä käydään se ei juuri muuta syö. Ja juo tosi paljon, ihmekös tuo.. :whistle: Huomenna pitäs käydä kaupungilla pankkiasioilla, Artun pitäs tyhjennyttää pankkinsa. Kiva vaan raahata bussilla, ihan kivan painosia on nuo kolikot.. Jos sit kävis Hesessä.. Minähän syön siis salaatin!! :D

Oi voi, kaikki muu unhoittui taas.. Ja V sanoo vaunuissaan HÖHHÖH.. Koitan ehtiä illalla poikkeamaan vielä! :wave:

:laugh: :laugh: oikeesti ei voi kun nauraa tuolle poitsulle.. ja itelle.. ilmeisesti pitää äiskää aika tyhmänä :laugh:
laitoin nukkumaan ja ei ees tutia muistanu pyytää joten jätin antamatta.. lähin tähän koneelle kuulostelemaan ja oottelemaan että nukahtaa.. muutamassa minuutissa oli ihan hiljasta ja aattelin että käyn vilasee kohta ennen kun alakertaan menen. Oli kulunu n. 15min kun menin kahtoo niin poika leikki melkein pimeessä huoneessa nallen ja lelu vasaran kans :whistle: sano vaan että äiti ja kipitti omaan sänkyyn.. hittolainen kun säikähin.. oletin että poika nukkuu, mut osas olla niin hiljaa että ei hamsterin rominan läpi äänet kuulunu. että näin meillä. mutta eipä pyytäny tuttia vieläkään.. ja kävin jo varmistamassa että nukkuu :D

alko illasta itkee hampaitaan. sormi suussa kulki ja sano että pipi. ihan yllättäen on noussu hampaita ja ei luultavasti kauan mene kun puhkeevat..

Heippa!

Vapaapäivät menneet vauhdilla. huomenna olis taas töihin mentävä. Ulkoiltu ollaan kovasti ja tänään oltiin kaverin luona jolla samanikäiset pojat melkein kuin meillä. Mukava päivä siis.

Tuttipulloista ja tuteista on ollut asiaa...
Meillä tuttipullosta ei ole enää juotu pitkääään aikaaan. Tuttia on syöty sitäkin hartaammin, nyt hiukan vähennetty, ettei söisi kuin nukkuessa. Mut kyllä vieläkin joskus annan pahan tuulen hetkellä tutin. en jaksa vielä hirveesti ressata noista asioista. luulen että helpompi vieroittaa sitten, kun poika ymmärtää asian niin helpompi ottaa se pois kokonaan. mut kukin tavallaan.

Lillukka, ihanat pottatouhut teillä. tai siis Onnilla. =) Enpä ole tänä vuonna juurikaan jumpassa käynyt, olis ollut kyllä mahdollisuus muutamana kertana, mut laiskotti liikaa. Onneksi on nää valoisat illat niin pääsee sauvakävelee ja sit meillä on autotallissa sellainen kuntopenkki niin sillä aion alkaa touhuu, kuhan saadaan paikat kuntoon siel autotallissa siis. Milloin te tulette lahdesta takaisin päin? sunnuntaina olisin iltapäivällä kotona, kahvikutsu on aina voimassa??!

käpyselle paranemisia. :hug:

peppi, toivottavasti rasmuksen ihottuman syy pian selviäis. kiva että teidän yö on mennyt paremmin. Kovasti jaksuja. :hug:

gerberalle, pirteyttä arkeen. toivottavasti rautatableteista olis apua. :hug:

taivaanvuohelle, ihan hirmuisen laihdutuksen olet onnistunut tekemään. ihanan energinen olet. lähetä tänne etelämmäskin sitä lisä energiaa. :wave:

hannamarille, oikein makoisia unia. toivotaan että kumpikaan pojista ei keksi herätellä sua. mitäs korvalääkärissä sanottiin?

Meille ei sen suuremman ihmeempiä kuulu. minä oon viikonlopun töissä ja pojat saattavat lähteä käymään mummolassa la-su.
lähdenpä laittelee astianpesukoneen päälle ja harkitsee nukkumaan menoa.. B) makoisia unia kaikille! olette hirmu tärkeitä. :hug:

Iltaa rakkaat ystävät PIIIIIIITKÄSTÄ aikaa!!!

Ja tuhannesti anteeksi, etten ole pitkään aikaan kirjoitellut. Muistaakohan kukaan mua enää..? :/ :ashamed:

En ole kertakaikkiaan ehtinyt / jaksanut istua koneella, koska opiskeluvelvollisuudet painavat päälle. Olen useana päivänä taas tässä viime aikoina ravannut Helsingissä luennoilla ja kaiken maailman harkoissa. Tavallaan on ollut jopa ihan hauskaa kahden vuoden tauon jälkeen olla opiskelija, toisaalta taas hirveä syyllisyys painaa Saulin "hylkäämisestä". Mun pitää syksystä ens kevääseen asua yksin arkipäivät Helsingissä, mies ja Sauli asuu Tampereella. Yhyy! :'( Saakohan Sauli jonkun elinikäisen trauman, kun äiti noin vaan häipyy..? Muutakaan vaihtoehtoa ei ole. Mies ei voi luopua työpaikastaan Tampereella enkä mä voi käydä joka päivä Helsingissä Tampereelta käsin (mun pitäis joka aamu lähtee kotoa aamuneljältä!)

Sauli voi hyvin ja virtaa riittää. Siitä on tullut hirveä apina, kiipeilee vaan kokoajan kaikkialle, tuoleille, pöydille, jopa komeroiden hyllyille... Heti kun ehdin selkäni kääntää, se keikkuu jossain sohvan selkänojan päällä tai juoksee sohvaa päästä päähän. Ihme, ettei vähään aikaan ole pahemmin kopsahtanut... Koputan puuta. :) Ollaankin nyt oltu melkein aamusta iltaan ulkona, sillä kotona multa repee pinna. Siinäkin yks syy, etten ole ehtinyt palstailla.

Potalle olen nyt kovasti yrittänyt Saulia totuttaa, mutta siitä ei tule mitään. Neuvolantätiltä saatiin taas "fiksu" neuvo: "Istutat sen vaan siihen potalle ja odotat niin kauan, että sinne tulee jotain." Siis täh?! Odotat? Sauli malttaa hyvällä tsäkällä istua siinä n. 5 sekuntia. Käyks teidän kaikkien muitten lapset jo sujuvasti potalla? Ollaanko me jotenkin ihan kummajaisia, kun meiltä ei onnistu?

No, tämä nyt oli tällainen pikainen piipahdus pitkästä aikaa. JA tietty vain omaa napaa. :ashamed: Yritän taas jossain välissä ehtiä olemaan aktiivisempi. En mä teitä unohtanut ole! :heart: Mielessä olette kokoajan olleet, vaikka konetta en ole auki saanut tai ainakaan plussan sivuille poikennut. Hyvät yöt! :wave:

Yölliset terveiset :)

Kello näyttää olevan vaikka mitä ja mä täällä vielä hereillä :o
Aamulla tars taas jaksaa nousta esikkoa eskariin laittaan :/
En saa millään unta,laittelin tuossa pyykkiä,onneks en vienyt ulos vaikka aluks meinasin,rupes meinaan just satamaan kaatamalla =)

Meillä oli kone ihan tiltissä pari päivää,oli aika onnetonta kunnei nettiin päässyt päivällä :ashamed:
Nyt onneksi pelittää taas,ihanaa että miekkonen sai kuntoon,ei tarvinnut mitään kalliita korjauksia tehdä =)
Enpä juuri muista mitä pitikään kommentoida paitsi kristiinalle tuosta pottailusta,elikkä meillä ei juuri potalla Oskari suostu käymään,oikeastaan kahtena viime päivänä on välillä suostunut istumaan,mutta yleensä huutaa hullunaan kun istutan siihen :whistle:

Yritin sit sinne uuteen yhteisöönkin liittyä,toistaiseksi taisin onnistua ja sain muutaman kuvankin laitettua,mutta en osannut mitään viestiä kirjoittaa :ashamed: :ashamed:

Oskari on kipee,sillä on mieletön nuha ja nyt sit taas kävin korvia näyttämässä,oli vaan putkissa vähän jotain eritettä mutta ei tulehdusta ja tärykalvo terve,joten tipoilla hoidetaan :/ =)

Olinpas tänään ahkera,siivosin kaikki koirien läjät pois ja pilkoin tai siis sahasin aikasta paljon polttopuita,jännää hommaa tuo sahaaminen sähkösahalla,moottorisahan kanssa en viitsi heilua yksinäni täällä,mies on töissä yötä ja mun piti lämmittää niin pakko sit oli jotenkin sahata =)

Huomenna yritän sit aamusta tulla jotain laittamaan,nyt maate :wave:

Perstaita B)

Voi kökkö, mulle taitaa olla lentsu tulossa, tylsäääää... Eilen päivällä aivastelin jonkin verran mutta menin silti illalla ekaa kertaa sinne salille. Huh, tein sellaisen kestävyystreenin eli poljin 25 minsaa kuntopyörällä ja 20 minsaa sellaisella toisella vastaavalla laitteella -ja hitto että tuli hiki :o Jalat oli ihan vetelänä treenin jälkeen mutta tuli muuten niin hyvä olo ettei tosikaan! Suunnittelin tekeväni itselleni excelillä hienon kaavion johon voin merkitä milloin olen käynyt salilla ja tehnyt mitäkin -vähintään kolme kertaa viikossa on tehtävä jotain =) Eilinen treeni ei tainnut kuitenkaan tehdä hyvää mun alkavalle flunssalle kun nyt on ihan tukkoinen olo ja kurkku kipeä :( Hitto, kevätflunssa kestää aina ikuisuuden ja viikon kuluttua on ne polttarit... Toivotaan et paranen siihen mennessä.

Hui kun pelästyin aamulla... Saara oli yöllä kaivanut nenäänsä niin että verta oli ihan joka puolella :o Tytön naama oli veressä, samoin tyynyliina, yöpuku, peitto ja aluslakana... Käytin sen aamulla suihkussa ja nyt on vuodevaatteet ja yöpuku pesukoneessa. Sama on käynyt kerran aikaisemminkin, silloin pelästyin yhtä paljon -hurjan näköistä kun pienellä tytöllä on naama ihan veressä :o

Mitäs viikonloppusuunnitelmia kaikilla on?

Huomenna olis Veeran kummit tulossa käymään (eli miehen serkku ja tämän avovaimo) mutta ehkä joudun perumaan heidän tulonsa jos lentsu tosissaan iskee muhun. Muita suunnitelmia ei olekaan -tai sunnuntaina ajattelin mennä salille lihaskuntotreeniin :) Pojat menevät isälleen molempina päivinä ja ovat sitten maanantain ja tiistain kotona -heillä on ma ylimääräinen vapaapäivä.

Danjuska: voi kun oli hassu juttu Tatun nukkumaanmeno :D Nukkuuko Tatu jo lastensängyssä kun kerran pääsee itse pois?

Kristiina: kiva kuulla sinun ja Saulin kuulumisia -ei tietenkään olla unohdettu teitä vaan päinvastoin, kaivattu ollaan :hug: Meidän täytyy treffata joku kerta kun olet Helsingissä :) Ei Veerakaan pottaile, kyllä tyttö tykkää istua potalla ja joskus tulee pissat mutta en käytä neitiä kovin säännöllisesti siinä.

Hups, tän kirjoittamiseen on mennyt jo ikuisuus... Nyt kahvikupin kimppuun :p
Oikein mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!
Tansku & tytöt

Heiputi hei!

Kiva kuulla teidän elosta Kristiina. Missä Minni, Jemma ja Uneton luuraa?

Poju päätti sitten herätä jo kuudelta. Mä en ymmärrä miksi Sami rupeaa herämään loppu viikosta aina aikaisemmin. :( Ärsyttää pelkkä ajatuskin tulevasta viikonlopusta, jos poju nousee jo kukonlaulun aikaan. :kieh:

Ärh. Tää ei kyllä nyt taida olla meikäläisen päivä... \|O :ashamed: \|O

Pikainen tervehdys! :wave:

Kristiina: Todella kiva kuulla pitkästä aikaa teidän kuulumisia! :) Ei meilläkään tällä hetkellä potalla käydä. Vuoden iässä kyllä oppi hyvin sen taidon ja melkein aina pottaan jotain tuli, mutta jostain syystä sitten jonkin ajan kuluttua aivan unohti, että mitä sinne pottaan pitäisi tehdä...onko muilla ollut tällaista? :whistle: Nyt siis ollaan pidetty taukoa pottailusta, kunnes sitten taas joskus aloitetaan uudestaan.

Smirgelaine: :hug:

Tanskuliini: Toivottavasti ei flunssa sinuun kunnolla iskisi!

Peppi: Mites Rasmuksen ihottuma? Entä miten Joonatan voi?

Sosekeiton tekijät :wave: Mitä sulatejuustoa olette keittoon laittaneet ja kuinka paljon? :p

Meidän viikonloppuun ei kummempia kuulu. Mies menee huomenna taas veljensä luokse viljoja säkittämään ja sahaamaan, me voitaisiin Joonaksen kanssa lähteä vaikka mun vanhemmille aikaa kuluttamaan tai shoppailemaan. Eilen illallakin olin aivan yksin ostoksilla, löysin jopa itselleni yhdet äitiyshousut ja Joonakselle yhdet housut ja ruokalapun :D Uusia lasejakin vähän katselin, mutta en sitten jaksanut alkaa tarkemmin kokeilemaan.

Ketkäs täällä jo odottaa innokkaasti jäkiksen MM-kisojen alkua? Minä ainakin!!! :D :wave:

Nyt pitäisi lähteä tiskaamaan, kun ei kakkukuvut ym. oikein tiskikoneeseen mahdu :whistle: Jospa kuitenkin vähän söisi sitä ennen, ettei aivan ala heikottamaan...

Mukavaa viikonloppua ja vapunodotusta kaikille! B)

-Niiskuneiti ja Helmi 19+0-

Kattinkkakin ilmoittautuu taas vaihteeksi.

Olipa Kristiina mukava kuulla teista. Oonkin aatellu monesti laittaa vaikka sms: aa, mutta ei oo saanu aikaseks. Otolta Saulille iso :hug: .
Ja potalla ei meillakaan enaa viihdyta 2 sekuntia pidempaan, paitsi jos saa samalla katsoa tv:ta ja nakertaa esim. porkkanaa. En vaan kovasti tykkaa istuttaa ottoa tv:ta katselemassa ja syømiset mun mieleen hoitus mieluiten pøydan aaressa, joten potalla istumista tapahtuu aarimmaisen harvoin.

Tansku: haada se flunssan alku pois ei kannata tulla kipeeks. Ma oon just parantumassa viikon kestaneesta karmeudesta ja nautin kun henki kulkee taas hieman vapaammin.

Taivaanvuohelle tohon kuntoiluun jaa tosiaan koukkuun, mutta valitettavasti siita vieroittuukin sitten, jos pitaa liikaa taukoa. Mulle on kaynyt nain ja se kylla nakyy lisakiloina :( vaikka en ylipainoinen ole viela, mutta pitas ottaa itseaan niskasta kiinni. Onnittelut taas kerran olet tehnyt mahtavan urakan.

Lillukalle mukavaa matkaa.

Ma en H-M ala sulle kommentoimaan ota ja vastaa siihen puhelimees niin saat kommenttia.

Meilla taalla Stavangerissa on kevat jo pitkalla. Luumu- ja kirsikkapuut kukkii ja koivuissa on jo lehden alut. Olen ollut ahkerasti tøissa (tosin viimeviikonlopun olin sairaslomalla ja makasin kurkkutulehduksen kourissa). Miehesta on kehkeytymassa oikein hyva koti-isa ja Otto alkaa olla enempi ja enempi mun peraan kun oon vahempi kotona. Enaa ei aamun ensimmaisen olekkaan "pappaa" vaan se on "mammaa", vaikka itse kutsunkin itseani æidiksi, mutta kai se mamma on helpompi sanoa.

Tanaan on mulla vapaa ja mies on tøissa. Aamu oltiin ulkona ja nyt Otuksen paivaunien aikana aattelin alkaa siivoomaan. Mies oli eilen kiillottanyt vessojen lavuaarit, peilit ja pøntøt ja imuroinut keskilattiat, mutta villakoirat juoksentelee nurkissa ja keittiøn kaapin ovet on kaikenlaisen moskan peitossa. Pitaa kai rientaa jos jotain mielii saada aikaseks.

Lammin ajatus teille kaikille sisko-kullat.

:heart: :lla Kattinka ja Otto

moro!

ihanaa kun talo puhdas =) oltiin jo kymmeneltä siivottu :D

tatu nukku koko yön heräämättä vaikkei ollut tuttia :D sitten seiskalta aamulla heräs hyvän tuulisena ja kölli keskessä vielä jonkun aikaa ennen kun halus hommiin. Tykkää hassutella meidän sängyssä kun on tilaa myllätä =)

Ei ollu agrilla tarpeeks taimia.. pitää vielä puutarhalta käydä kattomassa niin saatas aita kasvamaan..
Ja nyt on mies päättäny että haluaa kaasugrillin että voidaan ulkona grillata vappuna.. tarkottanee että grillataan toppavaatteet päällä ja tullaan sisälle syömään :kieh: eikös se aika viileetä oo luvannu..

Peppi: Mitäs teidän päivään? Miten Rasmuksen iho voi?

Kristiina: Mukava kuulumisisa lukea =)
Potalla käydän vaihdellen.. Talvella saatto olla illat ilman vaippaa ja teki aina pisut pottaan jos vaan muistin säännöllisesti käyttää.. nyt on vähän jääny pottailu taka alalle kun kevään tullen on oltu niin paljon ulkona ja liikenteessä. Toki käytetään päivittäin.
Kakkahädän ilmottaa poika ite ja jos ei vessa kaukana oo niin keretään potalle/pöntölle kakalle..

Tinttamooses: Onneksi ei sentään tulehdusta Oskarin korvissa. oikeestikko lehmänmaito auttaa asiaan??

Tanskuliini: Toivottavasti paranet polttareihin mennessä! Harmi jos salilla käynti jää väliin flunssan takia.
Tatulle ostettiin helmikuussa jatkettava sänky ja on siitä lähtien siinä nukkunut. Tosin nyt vasta älynnyt että mikä estää tulemasta pois vaikka alusta asti on päässyt sänkyyn ja siitä pois mutta nyt osaa käyttää tilaisuutta hyväkseen..

Viikonlopun suunnitelmia on sen verran että huomenna aamusta lähdetään kiruveden mummolassa käymään ja otetaan tavarakuorma tulemaan tänne päin. tarkotus olis myös minun mummolta hakee pirttikalusto kun on joutilaana. Saa Tatu leikkiä mummolassa sen aikaa niin ei tartte koko päivää autossa istua. Sunnuntaina ajellaan sitten takas.

Niiskuneiti: Minä ootan kisoja vaikken kaikkia pelejä katokkaan.. Yleensä suomen pelit ja jos ei muuta oo niin sillon tällön jonkun muunkin.

Nyt oon jo niin pitkään tätä kirjottanu että on tästä irtauduttava.. poikaki kerenn herätä ja nujuaa sylissä =)

Heips taas.

Parantelim alkavaa ärtymystä aamupäiväisellä ulkoilulla. Sitten vein tytön ja mut syömään mäkkäriin. Poju sai sitä enne purkkiruokaa.

sitten kukkakuapan kautta kotiin. Ostin kimpun kukkia ja amppelimansikan. :D Sitten pojun päikkäreiden aikana ulkoiltiin ja sitten sisälle välipalalle. Nyt vaan lihamureke vuokaan ja uudestaan ulos. :wave:

Heips!

Mies tuossa lähti ajelemaan kohti Lappeenrantaa. Sitä niinkö oltais taas vkl poitsujen kanssa keskenään. Mukava olisi lähteä vaikka mummolaan ajelemaan, mut kun jo autokyydissä olo saa supparit aikaiseksi, niin viisainta on pysyä ihan kotiympyröissä.

Kunhan Julbenaattori heräilee päikkäreiltä ja syöppää välkkäriä, niin ulostaudutaan kyllä, on niin mahtava sää!

Ei teillä olis kellään myydä Emmaljungan mustaa Duolift kantokassia? Sellaista tässä metsästelen. Uutta en raskisi ostaa, kun hintaa on 140 euroa.

Kiva olisi saada tuoreita kuulumisia Jemmalta, Ametistilta, Minniltä ja Unettomalta!! Onhan Unettomalla kaikki hyvin? On kuitenkin aina aktiivisesti joukossa mukana ollut ja nyt ei reissun jälkeen ole tainnut kuulua mitään... Jotta iso Huhuu!!

Nyt menen taas pyykkärin ja kuivurin ääreen, pyykkiä tulee kivasti, kun Aleksi hikoilee illat jaliksen parissa =)

Ihanaista perjantaita kaikille!

T. Gerbera & PikkuWerkku rv 29+4 :heart: <br><br>

Morotus taas :wave:

Höh, kyllä se tauti vaan iski muhun :( Olo on ihan karsee, kurkku on tooosi kipeä ja nenä valuu, tyhmää tyhmää tyhmää :( Kämppä on ihan sekaisin ja pitäisi siivota, mutta kun en millään jaksaisi, on sellainen inhottavan hikinen olo. Höh ja pöh :(

Niiskuneiti: mä en katso lätkää mutta mies on odottanut jo monta kuukautta tätä päivää...

Gerbera: voi vitjake, mä menin muutama kuukausi sitten myymään mustan Emman kantokassin kaverilleni. Käytin sitä meidän Emmaljungan tuplissa, oli paljon edullisempi kuin Emmaljungan kantokassi! Maksoi uutena muistaakseni 59e -vinkkinä jos teille kelpaisi toisen merkkinen ;) Olin siihen tosi tyytyväinen, ainakin meillä toimi tosi kivasti.

Kattinka: voi kun kiva kuulla teistäkin :hug: Hyvä että olet parantunut taudista. Oletko kesällä tulossa Otto-mussukan kanssa Suomeen?

Ja nyt patistamaan pojat parturiin -miten sekin voi olla niiiiin vaikeeta, hohhoijaa :headwall:

Heips.

Selvittelin äsken varten noita punkkiasioita meitä varten ja laitoin tekstin tonne yhteen punkkikeskusteluunkin. Ajattelin, että laitan tän myös teille, jos joku teistä on asiaa miettinyt.
Eli, me oleskellaan paljon aluella jossa on punkkeja, joka kesä niitä on ollut myös kiinni. Alue, jossa me ollaan on myös juuri tota "ongelma-aluetta". Meille tää on siis aika todellinen aihe.
Ihan ekaks, se rokoite tosiaan maksaa sen 25?, mutta se on vaan siltä yhdeltä kerralta. Vahvisterokoite pitää ottaa aika pian, mut jos oikein ymmärisin, niin väliaika pitää tähän seuraavaan rokoitteeseen olla ainakin 2vkoa. Eli sitten tulee uusi 25?. Ja sit ensi keväänä pitäisi ottaa uusi vahvisterokoite (eli taas 25?) ja sit aina viiden vuoden välein. Jos tätä vuotta vaan ajattelee, niin per nuppi olis 50?.
Se pistoskohta voi tulla vähän kipeeks ja särkylääke auttaa siinä. Eli siis ihan perusrokote siinä mielessä.
Henkilö kenen kanssa puhuin (punkkipuhelin 0600-10033, 1,95?+pvm) sanoi, että harvoin alle 7v. tarttuu näitä tauteja, mutta varsinkin jos ollaan riskialueella, niin rokottavat kyllä nuorempiakin.
Pienelle voi tulla rokotuksesta se kuumepiikki, mikä voi muistakin rokotuksista tulla.
Me aiotaan ainakin ottaa se sekä 1v pojallemme, että itsellemme, mutta tietty just tän riskialueen takia (ja meillä mökillä on niitä oikeasti paljon). Toivottavasti tästä tiedosta on jollekkin muullekin jotain hyötyä, kuin vain mulle.

Juuh, oli hassua teksiä, kun en kirjoittanut sitä teille...

Hyvää viikonloppua kaikille, meen nyt ottamaan meidän pikkumiehen vastaan, kun tuolla pihalla jo kuuluu kiekuvan!

ps. meiltä lähtee tutti tänään... jaiks!!!

Kamala kiire ollut, en oo konetta tänään ehtinyt kuin ihan vasta avaamaan! :o Eilen illallakaan en koneella ollut.

Jaahas, mistä sitä aloittais, en kyllä kaikkea voi kertoa, muuten tästä kirjoittamisesta ei loppua tulis :laugh:

Rasmuksen iho on hirmu hyvänä, koko ajan vaan parempana, mutta nyt huomasin, että näppylöitä on levinnyt vähän käsiin ja selkäänkin :( Ei kai sen pitäis leviämään lähteä... :/ Kiitos kysymästä Niiskuneiti ja Danjuska :hug:

Joonatan voi ihan hyvin, tänään mentiin vasta sinne terveyskeskukseen sitä antibioottipiikkiä laittamaan, kun se siis piti sinne apteekkiin tilata ja siinä vähän kesti... Ette arvaa :kieh: Se oli väärä lääke!! Lääkäri pahoitteli kovasti ja sanoi, että oli täysin hänen mokansa... Määräsi sitten uuden ja oikean lääkkeen, mutta sekin piti tilata ja on vasta huomenna meidän apteekissa!! Ja me lähdetään huomenna aamusta mun papan 75v. juhliin Tammelaan, että menee sit kivasti maanantaille, pikkasen pitkittynyt tää homma :kieh: Mutta onneks poika voi ihan hyvin, nukkuu ja syö hyvin.

Vyöhyketerapiassakin käytiin Rasmuksen kanssa, seuraava vapaa aika oli vasta viikon päästä perjantaina, se sit otettiin.

Yö meni ähellysten kanssa, niinkuin yleensä. Joonatan heräsi vasta 07.30! :)

Käytiin eilen poikien kanssa puistossa kun oli niin ihana ilma B)

Tigru: Kiitos tuosta maitoinfosta :hug:

Smirgelaine: Mulla ei ole kauhea kiire ollut noissa tuttipullosta ja tutin vieroituksesta, täällä suuhygienisti sanoi, että 1,5v iässä vois tuttipulloa alkaa jättää pois ja 2v iässä tuttia, joten en senkään takia oo sitten kiirettä pitänyt, kun ei ole ollut pakko :ashamed: Jaksamisia aamukukkuilun kanssa :hug:

Taivaanvuohi: Kiva, että olette terveinä nyt :)

Lillukka: Hauskaa reissua! Hieno tapa Onnilla pissata :D

Tansku: Kiva, että Saaran kuulotutkimus meni hyvin. Paranemisia sulle :hug: Hyvä sua, oot ollut reipas, mut muista, että kipeenä ei tosiaan saa rehkiä :) Meillä on tosiaan huomenna mun papan 75v. juhlat, sunnuntain ohjelmasta ei tietoa... Eikä tän illankaan :D Mies on siis töissä... Me vielä tällä hetkellä poikien kanssa kotona.

Hannamari: Saitteko lähetteen korvalääkärille?

Jellona: Mukavaa työviikonloppua!

Kristiina: Vai ei teitä muistettais :D Höpöhöpö, tietty muistetaan! Ihana kuulla teistä! Potalla käymisestä, pitäis juu aloittaa :ashamed: Oon miettinyt sitäkin, että mukavampi nyt kesämmällä, kun on lämmin jne.

Tinttamooses: Paranemisia Oskarille!

Niiskuneiti: Mä oon käyttänyt Olympian maustamatonta sulatejuustoa ja riippuu vähän et paljon sosetta on et minkä verran oon laittanut ja tietty maun mukaan :p Mitä sosekeittoa oot tekemässä?

Kattinka: Kiva kuulla teistäkin. Joku aika sit kyselin sulta jotain täällä tähdissä, mut jutellaan joskus vaikka mesessä, jos satuttais koneelle samaan aikaan...

Gerbera: Jaksamisia viikonloppuun :hug:

Kaiza: Tsemppiä tutin vieroitukseen!

Huh, johan on kirjoittaminen kestänyt! Huomenna en taida koneelle ehtiä, tai ehkä aamulla ehdinkin, riippuu vähän, että monelta lähdetään ajelemaan.

Käytiin tänään serkun haudalla, olisi tänään täyttänyt 16 vuotta :'( :heart:

Mut nyt :wave: <br><br>

Tanskuliini, juu, olen miettinyt sitä Emman kantokassia myös, mut se on kesävauvalle aika lämpimän tuntuinen; siinä kun taitaa olla fleeceä se sisusta ja kaikenlisäksi sisustakin on musta. Hinta olisi kyllä huomattavasti edukkaampi. Täytyy koittaa metsästellä sitä Emmaljungan kantokassia, mut jos en käytettynä löydä, niin sit täytyy miettiä uudestaan.

Puistossa oltiin illasta ja kylläpäs tuuli kovasti! Aleksi tuli kans sinne ja Julbertti oli veikan tulosta niin innoissaan, että nauraa kikatteli vaan ja juoksi pallon perässä :D Äiti sai yksin tehdä hiekkakakkuja ja ajella pikkuautolla hiekkiksen reunalla :D

Ihana ystäväni oli käynyt Pandan tehtaalla ja sain siltä suklaalevyn :p Sitä ollaan nyt sitten täällä nautiskeltu :D

Nyt jään odottelemaan miehen soittoa, josko olisi jo päässyt perille.

Heipparallaa! :wave:

Peppi: No johan oli taas lääkärireissu :o Kiitoksia kovasti sulatejuustovastauksesta! Peruna-purjo-porkkanasoseseittoa ajattelin joku päivä tehdä :p Mukavia synttäreitä! :)

Tanskuliini: Pikaista paranemista! :hug:

Danjuska: Mukavaa reissua! =)

Kattinka: Ihana kuulla taas teistäkin! :heart:

Mun miehet lähti äsken vähän autoajelulla, onpa kummallista olla yksin kotona, kun on sen verran harvinaista :)

Nyt hetkeksi kirjaa lukemaan! :wave:

Peppi kyl mä tiedän noi suositukset, mutta mun mielestä ei ole mitään järkeä ruveta repimään väkisin tuttia pieneltä vielä pois, jos se varsinkin on tärkeä.

Kiva kun Rasmus voi jo paremmin.

Ja Tanskulle paranemisia!

<br><br>

perjantai iltaa.. (tai kohta voisin jo toivottaa hyvää lauantaita =) )

Pikkasen tuntuu tökkivän... vai onko vika meidän koneessa.

Tatu ei taaskaan muistanut tuttia pyytää joten jätin antamatta ja tosi hyvin nukahti ilman sitäkin :heart: mutta luultavasti yöllä tulee tuti annettua jos herää..

meiltä sitten lähti nuormepikin koiruus :'( mut mielellään lähti. autoon hyppäs riemuissaan kun ajelulle pääsee..
ja autosta vilkutteli Tatua parisen kuukautta vanhempi tyttö niin kuulemma tulevalle anopille vilkutteli :laugh:

mut hyvää viikonloppua kaikille!

Tanskulle paranemisia ja elä rehki liikaa niin menee nopeemmin ohi =)

Nyt unta kuulaan vetämään..

Yhteistyössä