JOULUTÄHDET05 HUHTIKUUSSA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Gerbera: Me ei olla vappusuunnitelmista vielä edes puhuttu... :whistle: Varmaan ollaan kanssa ihan vaan kotosalla ja herkutellaan :p Kiitoksia onnitteluista!

Kiitoksia kumpparivastauksista! Pitää varmaan vaan tänään kaupassa alkaa sovittelemaan, että mitkä sopisi parhaiten meidän paksujalkapöytäisen pojan jalkaan :D

Nyt syömään, kun Joonas on jo sängyssään, kohta untenmailla! :wave:

Smirgelaine: Mun veroehdotus ei ole vielä postilaatikkoon kolahtanut :whistle: <br><br>

Ihmeesti tollaiset tunnin päikkäritkin vaikuttavat! Oon ku eri ihminen :D

Smirgelaine: Mä nukutan Rasmuksen melkein aina tähän kantoliinaan, kun nukahtaa tähän sekunnissa, sit myöhemmin just siirrän omaan sänkyynsä :) Oon kyllä niin rakastunut tähän liinaan :D Juu, veroehdotus tuli viime viikon lopulla, oisko ollu perjantaina... Oisin saanut mätkyjä 5?, mutten joudu niitä maksamaan :whistle: Viime vuonna sainkin melkein 800? palautuksia! Se oli kyllä mukavaa :D

Niiskuneiti: Meillä on sellaset Nokian mustat pikkusaappaat, mutta mä vähän luulen, ettei ne Jontulle enää mahdu nyt kesällä :/ Ovat kyllä huippusuloiset :heart:

Taivaanvuohi: Toivottavasti pääsisit opiskelemaan! Kiva, että Catriina nukkunut yön heräämättä :)

Gerbera: Meillä ei kyllä muistaakseni ole vapuksi suunnitelmia vielä...

Rasmus nukkuu liinassa, Jonttu ulkona rattaissa, mies soittelee noita levyjään, mä taidan mennä ottamaan hedelmäsalaattia ja jatkan surffailua :D :D

Niin joo, sain vihdoin varattua ajan siihen vyöhyketerapiaan Rasmukselle, aika on keskiviikkona! Toivottavasti alkais pian vaikuttamaan =) <br><br>

Maanantaita kaikille

Niiskuneidille ja Tanskuliinille myöhästyneet onnittelut :ashamed: :hug: :flower:
Olipa ihanan kuuloinen reissu teillä Tansku :)
Ihan täällä naama kateudesta vihreänä luin ;)

Mistä tulikin mieleeni että onko jollain ollut jokin huvittava yhteinen reissu?
Meillä oli kerran,mies päätti viedä mut autoelokuviin,oltiin sit hyvissä ajoin lähdössä ja käytiin ostamassa matkaan hamppariateriat ja nannaa jne.
Intopiukassa sit mentiin sinne paikalle jossa autoelokuva piti olla,mutta kuinkas kävikään...se olikin ollut edellisenä iltana :laugh: :laugh:
Siinä sit vedettiin hampparit naamaan kaksin tyhjällä raviradalla :laugh: :laugh:

Joku kyseli kumisaappaista,Oskarilla on kahdet saappaat,toiset taitaa kyllä olla vähän pikkuiset enkä niitä ole käyttänytkään nyt.
Toiset on siniset ihan jotkut tavissaappaat =)

Vappusuunnitelmia meillä ei vielä ole,ollaan kyllä joka vappu grillattu ja oltu kotosalla,joten samaa linjaa varmasti jatketaan tänäkin vuonna ;)

Harmittaa kun on tälläinen sade ilma,en viitsi tuolla pihalla seisoskella,Oskari kyllä mylläisi siellä vaikka satais miten paljon.
Käytiin tänään lääkärissä,luulin että Oskarilla olisi korvatulehdus :/ mutta olikin toisessa putkessa ihan vähän kuivunutta nestettä,joka tekee pientä painetta korvaan,ja siksi on öisin kärttyisä :/
Mutta tulehdusta ei ollut joten hyvä niin :)

Nyt pitää ruokkia noi lapset ja laittaa Oskari nukkumaan :wave:

Maanantaita!

Oi Tansku, kai pidit miestä hyvänä..? :whistle: :D Vitsit minkä yllärin järkänny sulle. Me kun oltiin siellä hotlassa helmikuussa, oli mun kaveri laittanu sinne kuoharipullon huoneeseen (on Scandicissa töissä) ja meille kymppivuotiskortin. Mies oli muistanu jo mun synttärit ja ystävänpäivän, niin siltähän ei mitään lisiä herunu..

Meillä poksahti poskihammas viime yönä, siis Vililtä. Oikeasti, varmaan viikon se ien veny ja veny ja oli ihan verestävä ja kamala, ja nyt yhtäkkiä puolet hampaasta on esillä. Jos nyt sais nukkua.

Lillukka, mä osallistuin siihen kuulotutukimukseen! ..vähän pitkät piuhat mulla.. :whistle:

Taivaanvuohi, hurjat kuvat oli Catriinasta, onneks tilanne on parantunu. Ja vielä kerran, sussa on tapahtunu aivan MAHTAVA muutos muutamassa kuukaudessa! Onko kesän vaatevarasto pantu jo uusiks?

Mä olen asiaan liittyen ollut muutaman päivän karkitta, ihan kokonaan. Viime tiistain jälkeen en ole syöny karssua, sipsiä, suklaata, pullaa keksiä.. vaikka kaikkea on ollut tarjolla ja mun herkkuherkkusuklaalevy on kaapissa ja mies on mutustanu ties mitä nameja sohvalla iltaisin. Nyt alkoi terveellinen kevät!! :D (mitä nyt vappuna aion syödä ihan kaikkea mitä mieli tekee. :ashamed: :D ) Vappusuunnitelmat on muutenkin auki, kotona varmaan ollaan, saatan perjantaina käydä poikien kanssa torilla heti aamupäivästä, ennen kun siellä on kauhea ruuhka. Mun veljen nelikymppiset on lauantaina, ja meillä ei ole lastenhoitajaa tiedossa, hö. Jos ei ketään saada, joutuu mies jäämään kotiin, koska kyse kuitenkin on mun veljestä (vaikka kuinka ovat kavereita.) anoppi saatais yöks, mutta se ei ole kertaakaan hoitanu näitä "keskenään", ja on jo aika vanha. Mä en varmasti nukkuis yhtään enää aamulla kun kuuntelisin mitä alakerrassa tapahtuu, ja huomaako se kaiken mitä Vili tekee (lempihommaa sillä on hellan nuppien vääntely, cd-levyjen ja vinyylien kiskominen hyllystä ja lähempi tutkiminen ja kattiloiden sun muidenb levittely ympäri kämppää. \|O ). Kerran se oli artun kanssa leikkimässä yläkerrassa kun mä tein jotain hommaa alhaalla, ja kun ylhäällä oli oudon hiljaista, kävin kurkkaamassa, ja anoppi oli torkahtanu patjalle meidän "sotkuhuoneeseen" (siitä tulee Vilin huone joskus) ja Arttu onnellisena tutki laatikoita, huulipunan oli jo löytäny ja aukassu, mutta ehtiny piirtää sillä vasta lehteen.. :headwall: Ja mä haluaisin juhlia veikkaani rauhassa tietäen että pojat on turvassa ja että aamulla saa nukkua. Kamala ihminen olen. :whistle:

Arttu vaatii huomiota, me tehtiin simaa äsken 4 litran satsi, ja nyt pitäs leikkiä autoradalla. Kukahan ne sitruunamehut pyyhkii keittiöstä.. :whistle: :ashamed: Ei vaan, :wave: kaikille, puolet unohtu taas varmaan, mutta toiste ne.

Hellurei taas :)

Kääääääk! Joudun tänään kuntotestiin, aapuuva :D Soitin kuntokeskukseen jossa aloitan treenauksen 1.5 ja varasin ajan liikuntasuunnitelman teolle. Eka toukokuun vapaa aika olis ollut vasta 7.5 mutta tänään klo 19 on peruutusaika ja otin sen. Hui, nyt jänskättää ihan kamalasti. Vähänkös hävettää kun ei jaksa tehdä mitään :ashamed: Tosi sopivasti mässäilyviikonlopun jälkeen, hipheihuraa :D Peppi, onko siellä Lade Linessa tollasta suunnitelman tekoa? Ensi viikollahan säkin aloitat salilla käymisen, eikös vaan? Hyvä me, ollaan pian niin timmejä ettei tosikaan :whistle: :D

Niiskuneiti: Saaralla on kukalliset halppiskumpparit Tarjoustalosta ja ne on tosi hyvät, Veeralla on Muumi-saappaat Sittarista (Saaran vanhat), nekin ovat hyvät. Saas nähdä pitääkö ostaa uudet kesäksi, ainakin isommalle.

Taivaanvuohi, toivottavasti pääset opiskelemaan! Hienoa että teillä on nukuttu hyvin :)

Koivunkäpy: hienoa että teilläkin on nukuttu hyvin :) Onkohan joulutähdillä joku unibuumi menossa -Veerakin on nukkunut jo viikon ajan hyvin, vain kerran-kaksi kertaa herää öisin =)

Gerbera: :hug: Meillä ei ole sen kummempia suunnitelmia vapulle. Aattona varmaan syödään itsemme ähkyiksi ja tiistaina mä yritän päästä ekan kerran salille treenaamaan -jos vaan mies pitäis vapaapäivän tai tulisi edes aikaisemmin töistä.

Smirgelaine: ei ole veroehdotusta vielä näkynyt, odotan muutamaa kymppiä takaisin :D

Peppi: kiva että sait nukuttua päikkärit :) Toivottavasti vyöhyketerapiasta on apua! Saaraa käytin siellä viisi kertaa tytön ollessa 2kk, auttoi aivan mielettömän hyvin masuvaivoihin ja itkuihin =)

Tinttamooses: repesin kun luin teidän leffareissusta, hassua :laugh: Mulle ei tule mieleen vastaavaa hauskaa juttua, täytyy miettiä...

Hannamari, joo, pidin miestä hyvänä: kannoin sen 2 viinapulloa kotimatkan :laugh: Se kun kantoi kaksi isoa laukkua... Olenpas ihana vaimo :D En tajua miksi se osti taas 2 viinapulloa, me ei meinaa koskaan juoda niitä ja nyt meidän "baarikaappi" on niin täynnä että repeää kohta... Täytyis katsoa ainakin kermalikööripullot läpi ettei eräpäivät ole umpeutuneet :whistle: Me ollaan varmaan ainoita suomalaisia joilla on viinatkin joskus vanhentuneet!!!! :laugh:

No niin, nyt pois höpöttämästä, hus hus...
Palaillaan taas :wave:

Tanskulle on pakko kommentoida viinoista, ette oo ainoita, meillä kävi vuonna yks ennen 2 tapaus, että muutettiin vika päivä heinäkuuta, ukko käski toki tuoda kaljaa, minä kilttinä tyttönä ostin KORIN kun sitä porukkaa oli.. ja sitä kaljaa sit olikin vähän liikaa, mäyräkoirastaki ois jääny, siis jos laskee montako pulloa meni siinä tavaroita kantaissa.. seuraavan kerran muutimme seuraavan vuoden pääsiäisenä, eli useempi kk kuitenkin ja mä kippasin 10pulloa sitä kaljaa viemäriin kun ne oli menny vanhaks pari kk aikasemmin.. tuossa pari vuotta sitten arvelin et teen siideri kanaa ku kaveri kehu.. no en tehny ku se siideri oli hapantunu kaappiin. nykyisin emme siis osta kuin max. 6ploa kaljaa kerrallaan joista niistäkin riittää 2-3kerralle saunakaljat jos jätkät on saunomassa, kun ei tuo ukko ota jos kahestaan käydään.. Itelleni ostin siiderin, jonka unohdin juoda lauantaina \|O
Aijoo ja mitä se ukkos tekkee työkseen jos se pyhänäki on töissä?

Käytiin ulkona ja haravaoitiin osa pihasta, siis mä haravoin, lapset levitti. :whistle: ehkä mä josks saan haravoituu loppuun..

Mieki taas täällä!

Peppi, ihan tosi on että päikkärit kun nukkuu niin sitä on kuin eri ihminen.

Hannamari kysyi että olenko kesävaate valikoiman jo uusinut, pikkuhiljaa, nyt just odottelen tällä viikolla saapuvaksi 2 uutta takkia, 2 housut ja pyjaman postimyynnistä. Ja kun toukokuussa mennään oulussa käymään niin silloin sit ihan oikeasti niitä kesäisempi vaatteita ostamaan.

Tansku teillä oli ihanan kuuloinen reissu. Mun ukkoni ei ikinä keksis järjestää mitä tuommoista.

Catriina on ollut tänään taas aivan ihana. Huomaa että tyttö alkaa olemaan terve. On taas oma tempperamenttinen itsensä. esim. päivällä kun haistoin että oli kakannut niin kun kysyin että onko kakka housuissa niin puisti kovasti päätä ja kun kysyin että oletko haisunäätä niin nyökytti iloisesti. :laugh:

iltoja kaikille!

Sitä on meidän poppoo taas palannut reissun päältä.. Tultiinkin vasta tänä aamuna.

Tatun kans käytiin parturissa lauantaina. Poika oli tosi nätisti. Vähän kummissaan ympärille kahteli mut eipä kummenpia kun kummitäti leikkasi haivenia :D

Tatulla oli oikein hauskaa kun sai hoitaa koiranpentua ja poneja.. Oli jopa karsinan siivouksessakin kovana apuna.. täytti juomasankon puruilla :laugh: Sulonen kun niin kovasti touhuaa mukana :D
Ja mummoja oli vaikka kuinka monta. Sanoi jopa isomummon hoitajaakin välillä mummoksi.

On alkanut kysyä asioista että kuka. Tarkottipa sitten ihmistä tai esinettä. Yksi yö kun heräs ja menin rauhottelemaan niin kysy että kuka..?? äitiii, mummoo?? Ja sitten jatko uniaan kun sanoin että äiti on tässä ja mummo nukkuu omassa sängyssä =) sulonen jässikkä.

Nyt sitä on mulla menossa viimenen vapaa viikko =) Ylihuomenna meen kahtomaan työvaatteet valmiiks ja tutustumaan taloon.

Tinttamooses kyselit järjestyksen muuttamisesta.. Ite en oo mitenkän kovin innokas siihen hommaan mutta välillä on mukava kun järjestys vaihtuu.

Tanskuliini: Ihana reissu teillä varmasti ollut! Voi kun kaikki ois noin kekseliäitä :D Ja myöhästyneet onnittelut!
Miten meni kuntotesti??

Niiskuneiti: Myös sinulle onnittelut!
Tatulla on semmoset kumpparit jossa on jokin dinon kuva.. merkistä ei oo hajua :whistle:

Peppi: Mukavaa kun sait ajan vyöhyketerapiaan! Toivottavasti rupeis auttamaan pian. Voimia kovasti! Kauanko yleensä menee ennen kun rupee auttamaan.. onko kellään tietoa?

Hannamari: Toivottvasti saisitte nukkua kun hammas esiin poksahtanut
=) Meillä on nyt taas viikon verran nukuttu tosi hyvin kun ne poskihampaat vihdoin sieltä tuli.. tosin nyt on taas parina iltana kovasti sormet suussa kulkenut että taitaa olla uutta tulossa..

Koivunkäpy: kuulostaa tutulta tuommonen haravointi :D Tatu tykkää kans ne kasat levitellä joko omalla haravallaan tai ihan vaan pyörimällä niissä.

Ei tullu veronpalautuksia ei.. maksun puolelle jouduin, mutta onneks miehelle tuli siitäkin edestä palautuksia.

Gerberakos se vapun suunintelmista kyseli..
Meillä ei oo oiekin mitään hajua mitä tehtäs.. jos la-su hakis puukuorman ja sitten puhuttiin että jos vaikka uimassa kävis tms.. riippuu vähän ilmoistakin. Jos kovin nätti ilma on niin menee varmaan sitten ulkoillessa eikä tule uimaan lähdettyä.
Ja riippuu ihan siitäkin että mikä päivä tuo nuorempi koiruus lähtee.. toinen jäi jo hoitoon :(

Mut nyt menen jotain haukkapalaa ottamaan. poika nukahti heti kun nukku päikkärit jo aamupäivästä tulomatkalla.

Terppe!

Ihan ensin Tansku myöhästyneet onnittelut. Ihanan kuuloinen reissu! Me kuulutaan kasnsa siihen joukkoon, joilla viinat vanhenee :x :whistle: .

Taivaanvuohi ihana se haisunäätä-juttu :).

Hannamari oliko susta helppoa/vaikeaa arvioida niitä sanojen ymmärtämisiä, muistatko miten paljon sait rastitella että Vili-vilpertti ymmärtää? Meillä Onni ymmärsi paljon niistä alkupään sanoista, taisivat olla substantiiveja kaikki ja vähän loppupään sanoista, tai en ainakaan varmaksi uskaltanut laittaa että ymmärtää.

Tuosta tuli mieleen, että puhuuko lapsenne omaa kieltä siis omia höpöttelyitä paljon? Meillä puhuu, väliin toki tulee niitä oikeita sanoja mitä osaa (ei vielä kovin paljoa) ja sitte suloinen höpötys käy koko päivän. :heart:

Nyt meen pelastamaan tomaatin taimet kasvihuoneesta, muistin just että ne on vielä siellä, olen kiikuttanut aina päiviksi kun aurinko paistaa sinne ne..

Lillukka

Moi moi! :wave:

Mun veroehdotus tuli tänään ja ihan kivasti yllätti, palautusta tulee n. neljä ja puol hunttia :D

Peppi: Toivottavasti alkaisi vaivat pian helpottamaan vyöhyketerapian avulla!

Nyt hoitamaan pojan iltatoimet ja viemään hänet nukkumaan. Hyvää yötä ja kauniita unia kaikille! =)

Vähän lisäystä vielä...

Tanskuliini: Meilläkin tuppaa viinapullot ym. vanhentumaan, ennenkuin niitä edes ehditään avata :whistle: Ei sellaisia itse edes osteta, mutta jostain niitä aina välillä esim. lahjaksi saa.

Lillukka: Joonas on kyllä aika kova poika höpöttämään. Mitään sanoja ei siis vielä sano, mutta omaa puhetta kyllä piisaa :D <br><br>

Kylläpäs jo väsyttää... Toivottavasti pääsis pian nukkumaan tai Rasmus ei heräis siirron aikana :)

Ristiäisiin oon nyt vaatteet hankkinut, tai oikeastaan paita vielä puuttuu, mut luulis perus valkoisen kauluspaidan jostain löytyvän!

Tinttamooses: Hauska toi teidän leffareissu :whistle: :laugh: En muista nyt vastaavaa, mitä meille olis käynyt.

Hannamari: Mikä on sun herkkusuklaaleyv? :p Mä oon nyt ollut viikon syömättä mitään karkkia, yks yö näin sellasta unta, että olin kaupassa ja etsin jotain hedelmää kun oli makeannälkä... Kävelin hyllyjen väleissä, mutta joka ikinen väli oli täynnä karkkeja, suklaata pullollaan ja mun teki ihan kauheesti mieli :ashamed: :laugh: Se oli painajainen! En vaan päässyt niistä karkkihyllyistä eroon :whistle: :laugh:

Tansku: Joo, Lady Linessä on myös tollainen suunnittelujuttu, pitäis varata aikaa siihen :) Kiva, jos johonkin kuntokokeeseen joudun, synnytyksestä 4 viikkoa ja kunto aivan nollissa :ashamed: Miten sun kuntokoe meni?

Taivaanvuohi: Ihana haisunäätä juttu :D

Danjuska: Ihana tuo kuka-kysely juttu :) Tää henkilö, kenen kanssa puhuin niin sanoi, että on kovin yksilöllistä tuo vaikutusaika, joillain helpottaa parin kerran jälkeen, joillain tarvii 4-5 käyntiä, toivottavasti meillä helpottais mahdollisimman pian :D

Lillukka: Joonatan on kyllä kova höpöttämään, vaikka minkämoista juttua tulee, muttei kyllä oikeita sanoja kovinkaan montaa. Äitiä huutelee pitkin päivää tosi usein :heart: Kaupassakin kun oltiin tänään ja mä menin kattelemaan vähän kauemmas vaatteita niin jo kuulu äiti-huudot ja oli innoissaan, kun huusin takaisin, että mitä :D Sovituskopissa kuulin myös kun Jonttu ulkopuolella äitiä huuteli, söpö :)

Jospa sitä pääsis nukkumaan. Peukut pystyyn, ettei Rasmus nyt herää tosiaan tän siirron aikana! Hyvää yötä kaikille!

Yötä kaverit!

täällä taas yötöissä..yksi yö vaan.

Tänään oltiin koko perhe kotosalla, kun mieskin on edelleen saikulla. Ihana ilma oli ulkoilla ja tehdä kaikkia hommia. Kaupassa käytiin iltapäivällä ja illalla vielä kaveriperheen kanssa ulkoiltiin.
Huomenna pojat menee hoitoon päiväksi, vaikka mies onkin kotosalla, mutta kun se on kuitenkin varattu jo aiemmin hoitopäiväksi niin ei viittitä jättää käyttämättä. pojille tulis muuten myös niin pitkä väli hoidosta.

Miikka on oppinut sanoo, anna ja äiti on ollut jo aika kauan puheessa. päätään pyörittelee kaikelle mahdolliselle. Aika hupaisa jätkä välillä. :heart:

Tanskulla oli tosi ihanan kuuloinen tallinan reissu ollut. =) tuollainen mies on mukava 'omistaa', meilläkin asustaa sellainen.

niin ja meillä ei hirveesti viinaviinoja edes ostella, joten ei pääse vanhenemaan. ite en niitä tykkää juodakaan ja miehelle se on rähinä viinaa niin on oppinu pysyyn erossa niistä. Kaljaa mies joi tuossa jokin aika sitten joka ilta muutaman pullon, mut nyt on vaihteeksi raittius linjalla sen suhteen. Viinejä me saatetaan juoda iltaisin lasillinen molemmat.

Hannamari, toivotaan että teillä nyt maistuis uni. miikalla ei vielä ole edes poskihampaita katotaan miten ne meillä vaikuttaa yöuniin sit kun alkavat puhkee. Ootkos kysynyt heiniltä viikonlopuksi hoitoapua?

Gerbera, hiukanko mua harmitti, kun niistä messuista kyselit. ei siis käyty niissä, kun niissä ei yleensä ole ollut mitään järkevää. Täällä päin messut ja vähän kaikki toiminta on vaan pinta raapaisu. pieni käpykylä kun on. terkut miehelle, tullaan seuraavalla kerralla kyllä.

Meillä ei vielä suurempia vappusuunnitelmia ole..varmaan grillaillaan jos ilmat sallii ja ulkoillaan. käydään naisvuorella vohvelit herkuttelemassa, se kun on melkein perinne. Ollaan molemmat aatto aamuvuorossa töissä ja vappupäivänä tulen taas yöksi töihin. :)

Jokos niiskuneiti löysit joonakselle saapppaat? Meillä on miikalla Nokian 22 koon kumpparit. luulen että nokialla on ainakin melko leveä lestiset saappaat. Miikan jalka on kans tosi leveä. PAX merkkiset lenkkarit on ollut hyviä aleksilla ja niitä miikallekin ostan ainakin ensi kesäksi.

Peppi, hyvä kun pääsette vyöhyketerapiaan rasmuksen kanssa. Miikan kanssa kävin pari kertaa ja kyllä se ehkä hiukan auttoi. Sillä kun ei vaan ollut mitään selvää, mikä itkuisuuden aiheutti. ja aika kuultaa muistot... :)

Huomenna olis tarkoitus siivoilla rauhassa, kuhan ensin aamulla hetken torkahtaa. illalla onneksi pääsee omaan sänkyyn taas nukkuu.

Jospa tekisin jotain hyödyllistä...kaikille oikein makoisia unia. Ja mukavaa tiistaita kaikille. :hug: <br><br>

Huomenta!

Onneksi en sentään illan viimeinen ja aamun ensimmäinen :D Kiitos Jellonan :whistle:

Joonatan nukahti illalla ilman itkuja, menihän siinä aikansa, miehen kuorsaus kuului pian huoneesta, Joonatan jatkoi peuhaamistaan, mutta nukahti lopulta itsekin. Mies on aina ihan ihmeissään, kun meen sitä herättelemään, ei tajua ollenkaan, että missä on, kääntää aina kylkeä ja jatkaa unia :D

Rasmus nukkui... No, suht hyvin. Tai eikai sitä voi sanoa, että hyvin, kun parin tunnin välein syö ja syöntien väleillä ähisee ja känisee vatsaansa :/ Harmi, kun ei muista ollenkaan, että koska esim. Jonttu alkoi nukkua edes vähän pidempiä aikoja ja koska sillä loppui noi vatsanväänteet. Yksilöllisiähän nuokin ovat, mutta olis jotain suuntaa-antavaa :)

Tänään soitetaan sinne terveyskeskukseen, toivottavasti saataisiin hyvä aika... Noita Jontun korvia mennään, tai mies menee, näyttämään.

Tansku: Harmi, kun ei tän lähempänä asuta, olis ollut kiva käydä samassa jumppa/kuntosalipaikassa! Mut nyt tulis kyllä pikkusen pitkä jumppamatka ja jumpat sen takia venyis... Mut kiva tsempata näin netin kautta toisiamme =)

Missähän se Uneton on?? :o

Nyt laitan Rasmuksen tähän liinaan, on ollut jo reilun tunnin hereillä :D Sit aamupalaa itelle :wave:

Tiistaita B)

Auts auts, oih voih :o Olipas kuntosalikäynti :o Olen niiiiin rapakunnossa ettei tosikaan! Vähänkös mua nolotti kun ohjaajan kanssa käytiin laitteita läpi (en ole siis koskaan käynyt salilla... :ashamed: ) ja se laittoi moneen vempeleeseen n 10 kilon vastuksen -enkä saanut niitä liikahtamaankaan :whistle: :ashamed: Lopulta mua alkoi hihityttämään ihan sairaasti kun yritin naama punaisena otsasuoni pullottaen saada käsillä tai jaloilla jotain tehtyä eikä laitteet hievahtaneetkaan :D Hih, ohjaaja muutti vastukset sitten 5 kiloon :whistle: Oli kyllä tosi kiva paikka ja mukavan tuntuinen henkilökunta. Käytiin eka läpi mun tavoitteet ja sitten sain kuntosaliohjelman. Saisin aloittaa jo tällä viikolla vaikka sopimus alkaa vasta ensi tiistaina. Katsotaan jos ehtisin joku päivä mennä nolaamaan itseni uudestaan :D En joutunutkaan kuntotestiin mutta hiki tuli pelkästään kokeilemalla laitteita... Lapsiparkki näytti kivalle paikalle, juttelin lastenhoitajan kanssa ja sanoin tulevani joku arkipäivä tyttöjen kanssa :)

Peppi: olis kyl aivan ihanaa käydä yhdessä salilla! Ette millään viitsis muuttaa lähemmäksi meitä?! :whistle: ;) Yritetään tosiaan tsempata toisiamme näin netissä =) Muistathan ettet saa vielä rehkiä ihan täysillä kun synnytyksestä on niin vähän aikaa! Kannattaa mainita suunnitelman teossa synnytyksestä, osaavat neuvoa sua rauhallisempaan alkuun :)

Koivunkäpy: ukko on perhefirmassa töissä, on siis periaatteessa yrittäjä (sen isä omistaa firman). Eihän sen tarttis olla pyhinä töissä mutta kun "on pakko", hohhoijaa... :headwall: Se on tullut isäänsä siinä ettei vapaita pidetä, appi on myös AINA töissä... Hyvä kun mies suostuu pitämään kolmen viikon kesäloman, se onkin ainoa vapaa vuodessa.

Danjuska: kiitos onnitteluista :hug:

Lillukka: kiitos onnitteluista myös sinulle :hug: Veera höpöttelee myös paljon omiaan, se on hauskan kuuloista :D Tyttö on oppinut aika paljon uusia "oikeitakin" sanoja: hauva (=hauva/vauva), äiti, izi (=isi), mummmm (=mummo, mummi, muumi :D ), poi (=pois), izäää (=lisää) jne.

Lähdetään kohta terveysasemalle, haen tytöille vesirokkorokotteen reseptit ja mulla on itsellä lekuraika suonikohjujen takia -jos pääsis leikkausjonoon, hui :o Huomenna tytöt saavat noi vesirokkorokotukset. Päätettiin miehen kanssa että tytöt rokotetaan, ei ole kivaa olla sitten töistä poissa pahimmassa tapauksessa kuukauden. Pojat sairastivat vesirokot 3- ja 4-vuotiana, just kun olivat aloittaneet päivähoidon. Ne sairastuivat sopivasti peräkkäin joten oltiin kotona 4 viikkoa...

Nyt valmistautumaan, se on moro :wave:
Tansku & tytöt

\|O en sit menny hlääkäriin prkl. poika pamautti eile illal mua leukaan kun sylissä istu ni päällään, ei toimi leuka ei. jos satun saamaan suuni auki ni alle 5sekunnin alkaa ihan #&%?$!* tuska, mä en kykene oikeestaan ees puhumaan :o ilta oltiin hiljaa kun ei yksinkertasesti kyenny puhumaan. Ja yö valvottiin ku koskee nii maan pirusti, no onneks sattu samaan yöhön et poika näki vissiin pahoja unia tms, mut huuteli monesti..
Anna kyselee miks mä puhun kummasti..

jaah, jos tuon isomman veis hoitoon kerran kk kun tuli luvattua hoitajallekki et menee tänään. :snotty: no nyt on ollu hyvä syy miks ei A oo käyny hoidossa, hoitajan isä kuoli 3vk sitten ni arvelin et pääsee helpommalla ees pikkusen ku on yks vähempänä pyörimässä..

käpyskä :hug:

Anu hoidossa, poika levittää tavaroita pitkin kämppää. :/ Täällä on aikas kosteata eilisen sateen jäjiltä, joten ei tuu ulos meno oikein houkuta.

Mulla pyörii pyykkikoneellinen nyt tuolla kylppärissä. Tosin en varmaan voi kauheasti pestä pyykkiä, kun en saa tonne kylppäriin mitään laitettua kuivumaan kun lattialämmitys ei oo päällä ja mulla on vaan yks kuivausteline.

jaahas poika kerjää huomiota... :wave:

Mies lähti just Jontun kanssa lääkäriin, saatiin onneksi aika ja vieläpä hyvä aika, nimittäin ennen päikkäreitä ei siis just niiden aikaan :) Rasmuksella on tosi pahana noi hormooninäppylät :/ On reppana ihan täynnä punaisia näppyjä, nyt on otsassa, korvissa, leuassa ja suun ympärillä jo ihan ruvilla :o Onkohan normaalia?? Oon puhdistanut niitä Septidinillä, laittanut Bepanthenia ja ihan perusrasvaa, otettiin pojan naamasta kuva ja mies näyttää sitä lääkärille ja kysyy et oisko niihin jotain, mikä helpottais/millä ne lähtis tms. :D

Tanskuliini: Muuttakaa te tänne meille päin :D Toi Lady Line on siitä ihana, että se on tarkoitettu vain naisille, siellä voi ilman nolosteluja nostella niillä 2kg painoilla :whistle: Ei oo viereisellä penkillä miestä, joka nostaa 200kg :whistle: :laugh: Joo, kerron tietenkin, että synnytyksestä vähän aikaa :) Millaisen ohjelman sä sait? Mitä tavoitteita sulla on? Mä ainakin haluan kiinteytyä, varsinkin tosta vatsan seudulta :whistle: Mutta myös jaloista ja pepusta ;) Ja ihan laihtuakin. Ennen näitä kumpaakaan raskautta painoin 54kg, nyt en edes taida kehdata tän hetkistä painoani kertoa :'( :ashamed: Mutta pudotettavaa on!

Koivunkäpy: :o :o Ootko lääkärillä käynyt/ajatellut mennä?

Ärsytti taas nyt aamulla, mies kyllä nousi Jontun kanssa, kun se klo 7 (vasta!!) heräsi, mä imettelin Rasmusta makkarissa, niin, mies meni sohvalle nukkumaan ja sai siis nukkua siinä heräämättä kertaakaan yön aikana.. Jo pelkästään toi ärsyttäis :whistle: Mutta sit kun mä nousin tuolta makkarista niin mies meni sohvalle peiton alle ja käänsi kylkeä :kieh: Ihan kun se olisi täällä se väsynein :headwall: \|O

Mitä Kattinkalle ja Otukselle kuuluupi?? Oletteko kesällä tulossa Suomeen?

Peppi, valitan huomenna leikkaavalle lääkärille jos ei toimi viel sillonkaa, kaveri veikkas et kuha ei oo murtunu mitää ku on kuitenki vähä turvoksissa.. Kiva selittää et joo, poika jysäytti päälläsä, tietäähän sen mitä kaikilla tulee ekana mieleen ku akka vinkuu et leuka rikki.. No mulle riittää et ite tiedän kui asia on..

Tervehdys! :wave:

Joonaspa heräsi taas tänäänkin vasta 9.30, ei siis varmaan ihan vähään aikaan vielä mene päiväunille :whistle: Nyt leikkii kiltisti tuolla omassa huoneessaan :)

Jellona: Löysinhän minä saappaat Joonakselle. Cittarista ostin halvimmat mitä löytyi, Calippo-merkkiset. Oli myös aika leveämalliset, joten hyvin menee jalkaan.

Koivunkäpy: :hug:

Peppi: :hug: Voi niitä miehiä :kieh: Toivottavasti olisi Joonatanin korvat kunnossa!

Tanskuliini: Tsemppiä tuleviin kuntosalitreeneihin! Kyllä se kunto siitä sitten pian alkaa nousemaan! :)

Kuinkas moni taapero täällä jo syökään itse? Joonasta se homma ei sitten kiinnosta vielä tippaakaan. Lusikalla vaan plätkyttää ruokaa, niin että ruokaa menee vaan pöydälle, eikä suuhun. Tai sitten hakkaa pöytää lusikalla :o Kai se sitten toivottavasti joskus oppii!? :whistle: Lasista osaa kyllä juoda jo jotenkin itse, mutta yleensä kuitenkin vielä on nokkamuki käytössä.

Eipä tänne nyt muuta... Moi moi!

heips!

Onni päikyillä, ulkoiltiin aamupäivällä, iltapäivällä aattelin et jos leivottais yhdessä, illalla sitten muskaria ja ulkoilua toki. Kelläs muulla oli ranta lähellä, oletteko käyneet lapsein kanssa vai miten aiotte asian suhteen toimia? Onnia kiinnostaa tuo ranta ihan mielettömästi, ollaan siellä käyty monesti, kun ajateltu että ei tehdä siitä totaalisen kiellettyä aluetta, koska sitten varmasti karkaisi sinne. Sinne pääsee, mutta aina äidin/isin/muun aikuisen kanssa ja ollaan sit opeteltu rantakäyttäytymistä, eli esim. veteen ei tosiaankaan juosta jne. Onni tykkää heitellä kiviä rantaveteen. Parina päivänä on tästä meidän pihasta kerännyt käsiinsä muutaman kiven ja määrätietoisesti lähtenyt rantaa kohti "tö-tö" (= Onnin oma sana, tarkoittaa kiviä heittämään)...

Peppi Jonttu kuulostaa samanlaiselle touhuniekalle kuin Onnikin, ihan samoin Onnilla sana äiti on hurjan usein käytössä :heart: on se niin suloista. Kiitos muuten sulle siitä sosekeitto-vinkistä, vaikken nyt sitä tehnytkään... Eilen muistin kaupassa käydessä asian mut eihän täällä tuppulassa tietenkään ollut peruna-purjo-sekoitusta valmiina. Päätin sit tänään tehdä ihan omanlaista sosekeittoa: laitoin pätkän purjoa, 3 tomaattia, sipuplin, 2 perunaa ja porkkanan sekä mustapippuria, ripauksen suolaa ja sulatejuustoa. Oli kuulkaas hyvää sekin. Ja helppoa, terveellistä ja edullista!

Pepille ja Tanskulle yhteiset tsempit kuntosaliharjoitteluun!

Niiskuneiti
meillä Onni syö itse, oisko kuukauden? syönyt lusikalla+haarukalla, sitä ennen pitkän aikaa sormin. Aloitti ihan vaan ykskaks tuon lusikalla syömisen, joten kyllä se JOonaskin sen vielä oppii ennemmin kuin arvaatkaan. Meillä Onni ei osaa juoda lasista, juo nokkiksesta ja iltavellin pullosta edelleen.

Koivunkäpy miten teille voikin sattua aina kaikenlaista! Paranemista leukaan! Ja pitänyt monesti sanoa jo että onneksi Annan jalkaan ei sen pahemmin sattunut.

Nyt kahville tieni käy!

KRISTIIIINA? UNETON? JEMMA? :attn:

Siru sitten kun tulet matkalta, heti kuulumisia kertomaan!

Lillukka

Morotus :wave:

Lääkärineuvolassa kävin ja kuten arvelinkin, niin kipeät supparit on tehneet tehtävänsä. Ulkosuu on auki, paikat pehmenneet ja kanava lyhentynyt 5 viikossa 2 senttiä (2 senttiä jäljellä). Nyt seuraillaan tilannetta tiheämmin, vauvakin kun oli jo asettunut raivotarjontaan aikas tiukasti. Rasitus minimiin.
Kaikki oli muuten ok. Hemppari on laskenut 118, mutta vielä en tarvia rautaa aloitella. Sf-mitta oli 27 cm, pikkasen keskikäyrän yläpuolella siis kuljen. Painoa ei ole tullut nimeksikään.
Toisaalta hirmusen hyvä, että tiedän kohdunsuun tilanteen, mut toisaalta ahdistaa aika tavalla. Ahdistaa kait eniten tieto siitä, että vaikka lepo olisi nyt hyvästä, niin täällä kotona se on toisinaan aika hankala toteuttaa.

Meillä muuten jätettiin yöunilta tutti eilen illalla pois!! Ja ei mitään vastarintaa Julle esittänyt!! Huomasin parina iltana nukkumaan mennessäni, että Jullella ei ollut enää tuttia suussa ja ei kaipaillut sitä koko yönä, joten päätettiin sit jättää se kokonaan pois.

Niiskuneiti, Julle ei vielä syö kovin hyvin itse. Tyhjän lusikan vie tosi nätisti suuhun, mut jos siinä ruokaa on, niin ottaa sen siitä lusikasta sormin suuhun :D Eli meillä se itsesyöminen menee niin, että oikeassa kädessä pitää lusikkaa ja vasemmalla pistää sormin ruokaa suuhun :D Mut kyllä se siitä oppii syömään ihan immeisten tavoin :D Paljon annan harjoitella, mut keitot sun muut löysät jutut syötän suosiolla itse...
Nokkamuki on meilläkin vielä käytössä, ihan sen takia, että vahinkoja vielä sattuu ja mä en jaksa niitä maitoja lattioilta olla koko aikaa puhdistelemassa tän masuni kanssa. Mut jos muuna aikana jano iskee ni sitten annan lasista vettä ja hyvin onnistuu. Tykkää hörppiä äänekkäästi :D

Tanskuliinille ja Pepille lähetän kovasti kuntoiluintoa!! Tuo lapsiparkki kuulostaa tosi hyvälle! Odottelen sitä aikaa, että itsekin pääsisin salille ja jumppiin... ehkä 10 vuoden päästä , kun pienemmät pojat on sen verran isoja, että keskenäänkin pärjäävät :D Huhkikaa siis minunkin puolesta!

Koivunkäpyselle :hug: Toivottavasti leuka pian tokenee!! Mulla leuka kipeytyy hampilääkärin käsittelyn jälkeen, suu ei meinaa aueta jne. Näytähän tosiaan sitä huomenna lekurille, jos ei ala puhe sun muu onnistumaan!

Nyt taitaa kutsua sohva...

T. Gerbera & PikkuWernukka rv 29+1 :heart:

Huoh mikä reissu :o Lekuri oli ihan ajoissa mutta apteekissa ei ollut kuin yksi vesirokkorokote, onneksi suht lähellä on toinen apteekki ja onneksi siellä oli rokotteita. Tytöillä meni vaan herneet nenuihin kun jouduttiin odottamaan kahdessa apteekissa omaa vuoroa. Ja sitten käytiin kaupassakin. Höh, mä en taida päästä edes leikkausjonoon suonikohjujeni kanssa :( Sain kuitenkin lähetteen erikoislääkärin arviointiin. Lääkäri kysyi multa muutaman kysymyksen ja vastauksista sai pisteitä, sillä selvitettiin kohjujen "vaikeuspisteet". Sain 40 pojoa kun raja arviointiin pääsemiseen on 50 pistettä. Lääkäri oli sitä mieltä että laittaa kuitenkin lähetteen, kotiin tulee sitten tieto pääsenkö edes siihen arviointiin. Heh, kun kerroin miehelle käynnistä niin se sanoi että voisi soittaa lääkärille ja suositella että mulle annettaisiin täydet vaikeuspisteet -kiva, kiitti vaan :whistle: :D

Peppi: täytyypä kysellä ukolta suostuisko taas muuttamaan... Onhan mun hyvinvointi kuitenkin tärkeintä :whistle: ;) Sanoin kuntosaliohjaajalle että pääsen salille 2-3 kertaa viikossa ja että mun ykköstavoite on pudottaa 10 kiloa painosta ja toka tavoite on kiinteytyä joka ikisestä paikasta (mm. jenkkakahvat pois, masu, peppu, reidet pienemmiksi ja kiinteimmiksi jne.). Sen mukaan se teki mulle ohjelman. Kerran viikossa menen polkemaan kuntopyörällä väh. 45min (=rasvanpolttoa) ja loput 1-2 kertaa salille tietyn ohjelman mukaan (eka lämmittely esim. kuntopyörällä, sitten treenaamista aina yhdellä laitteella 15 kertaa, 30 sek tauko, 15 kertaa, 30 sek tauko, 15 kertaa ja sitten seuraavaan laitteeseen minuutin tauon kanssa). Tosi selkeät ohjeet ja tosi kiva että ohjaaja valitsi vain noin 10 laitetta joihin sain perehdytyksen eli mun ei tartte juosta laitteesta laitteelle vaan voin keskittyä niihin tiettyihin. Ja se suositteli myös tiettyjä ryhmäliikuntatunteja joilla voi korvata toisen kuntosalikerran viikossa, esim. xyclingia joka on sama kuin spinning eli todella tehokasta rasvanpolttoa (tunnilla siis pyöräillään) ja body pumpia joka on hyvää ja tehokasta kiinteytymisen kannalta. Voih, mä painoin 62kg ennen kuin aloin odottamaan Santeria eli n 15 vuotta sitten :whistle: Sen jälkeen en ole kutosella alkavaa lukua nähnytkään vaa'alla :( Nyt mulla on siihen "enää" kymmenisen kiloa ja 20 kiloa on jo laihdutettu :D

Niiskuneiti: kiitos tsempeistä, niitä todella tarvitaan :hug: Veera on syönyt jo aika pitkään itse ja vähän aikaa sitten oppi juomaan itse tavallisesta mukista.

Lillukka: meillä on mökki järven rannalla ja kesä mietityttääkin että miten innolla tytöt ovat juoksemassa veteen... Viime kesänä ranta ei kiinnostanut Saaraa lainkaan mutta musta tuntuu että Veera on sellainen sähikäinen että sitä saa olla noukkimassa vedestä koko ajan... Onneksi mökin ja rannan välillä on pensaikkoa ym. näkösuojaa, jospa tuollaiset mini-ihmiset eivät ainakaan heti tajuaisi rannan olemassaoloa -toiveajattelua :whistle: Muistelen ettei poikien kanssa aikoinaan ollut mitään ongelmia veden kanssa.

Täytyykin tästä viedä tytöt nukkumaan. Mun isä tulee kolmen jälkeen synttärikakulle ja hakee samalla tupakit jotka tuotiin laivalta...
Se on moro taas :wave:

Gerbera ehtikin kirjoittaa mun novellin aikana... Voi, jaksuja sinulle loppumetreille (siis raskauden loppumetreille..) :hug: Yritähän ottaa iisisti! Helpommin sanottu kuin tehty :/ Hienoa että Julle luopui noin helposti tutista! Veera ei luovu siitä varmaan ikinä -mussuttaa koulussakin pinkkiä tuttia :laugh: <br><br>

Ah, hetki rauhaa! V nukkuu, A leikkii koiraa (ihan pikkuista pikkiliikkistä koilanpentuista :heart: ) meidän peiton alla. Ihanaa että ilma vähän lämpeni, päästiin puistoon ja oli jopa seuraakin. Se pph jolle me nyt saadaan pojat (JEEJEE!!) on jalkaleikkauksessa ja saikulla johonkin heinäkuuhun asti, ja kyllä on puisto hiljainen. Aikasemmin kun tiesi että ne ainakin tulee joka päivä ulos, aamu- ja iltapäivällä. Mutta toisaalta hyvä että laikkaus on nyt, ehtii kunnolla parantua siihen kun meidän lapset menee hoitoon.. :whistle: :ashamed:

Tinttis: Meillä ei myöskään järjestystä vaihdella, ehkä sit kun Vilin huoneen sais kuntoon niin vois laittaa oman makkarin valmiiksi. Nyt tämä on ihan raakaversio vasta.

Lillukka: Munkin mielestä oli aika vaikea arvioida niitä testin loppupään sanojen ymmärtämistä, ja meillähän sanoja on aika vähän, että rastiti tuli suurimmaks osaks niihin ymmärtämiskohtiin. Huvitti hiukan se että reagoiko lapsi sopivalla tavalla lyhyisiin kieltoihin, esim HYI, ÄLÄ, SEIS.. onko nauraminen sopiva tapa?! :kieh: Vili puhuu luolamieskieltä, ÖÖÖÖÖ, Ö-ÖÖÖ, ÖÖÖ-Ö? jne.. Sanoja on, lamppu tulee jo aika oikein, toukka on TOU, äiti on ÄTÄ, leipä on PÄ, pallo on PPALL, vaippa on PPA, auto on TOTO, traktorikin löytyy, mutta sitä on vaikea kirjoittaa, olisko jotain TCHHT :laugh: kelloa tarkottaa kun naksuttaa kielellään, BABBAB on nam nam, tarkoittaa ksylitolinamua minkä saa ruuan jälkeen. Muutakin voi olla en nyt muista.

Peppi, tällä hetkellä mun lempisuklaa on Maraboun appelsiinikrokanttilevy, muutenkin kaikki appelsiini-suklaa yhdistelmät on ihania. Ihanan kamala uni sulla!!! :p Kaveri kerto että sen mies näki paastotessaan unia että unohti olevansa paastolla ja söi keksejä kaapista, ja oli ihan onneton kun tajus mitä oli tehnyt.. Kai sitä pään täytyy saada herkkuannoksensa vaikka sitten unessa! :laugh:

Jelu, Heinillä alkaa opiskelijavappu jo lauantaina. :whistle: Olis muuten tullut. Olikin viime perjantaina taas. Mies oli niin kiva että jää poikien kanssa kotiin, ihan ilmottautu vapaaehtoseks. Sillä tosin onkin seuraavana viikonloppuna firman kesäjuhlat, ja parin viikon päästä siitä toiset firman kesäjuhlat, että ihan oikein ajatteli jo ennenkun ehdin ehdottaa.. :whistle: :D

Käpäri: Kurja juttu tuo leuka! Kun on pelkonsa voittanu ja saanu tilattua ajan, on ihan kamalaa kun ei sit pääsekään. Ja kun pitää tilata uusi aika. :/ Rohkeutta!

Arttu tuli laulelemaan Hei Kuuraparta siansaksaksi tohon viereen.. Lupasin sille että pelataan joulupukinheittopeliä kun lopetan tämän. Meillä on vähän vuodenajat sekasin.. :whistle:

Nyt äkkiä kinkut, paljon voi pyytää VANHOILLA siis semmonen 25v vaunuilla jotka on muuten loisto kunnossa mut kopan jalkopäästä on repsahtanu kangas pikkusen? merkki emmaljunga..

JAha, vieras tuli, mänen kuvaamaan niitä vaunuja jos ne sais pois nurkista, toisaaltaa säälittää myydä, ne on ollu meillä molemmilla lapsilla, mutku se systeri nyt päässinne töihin ni niitten vauva hanke taitaa siirtyä hamaan tappiin(no nuoriahan hyö viel on') et ei viittis vuos tolkulla säilytelläkkään.. ;) <br><br>

Mä täällä taas :ashamed: , kävin kyllä tekemässä muutaman kotihomman välissä.

Mut pakko oli kirjoittaa että Gerbera sun on nyt IHAN PAKKO uskoa että kotihommien tekoa on rajoitettava. Sie oot niin ahkera tapaus ja haluat että koti on tiptop-siisti jne mutta pikkuvauvelin etu ennen kaikkea, varmasti toki sen tiedätkin, sitä en epäile. Pysy siellä sohvalla niin paljon kuin mahd. Mutta eihän se Jullen kanssa niin helppoa ole, tiiänhän sen nyt samanikäisen lapsen äitinä tietenkin. Ja tarkoitan siis vaan kaikella hyvällä!! ja hus hus supparit pois. Eikös Julleakin odottaessa ollut samantapaisia juttuja? Vai muistanko ihan metsään? Mä jouduin kanssa lepokuurille ja olen ollut aiemmin perusluonteeltani (ja kait vähän vieläkin) aikas touhukas+rakastanut liikuntaa ja ne rajoitukset kyllä otti tiukille alkuun. Nyt olen oppinut monessa asiassa suuripiirteisemmäksi, kiitos tuon pienen miehen.

Hannamari joo, meilläkin meni niin että ihan muutama rasti vaan sinne tuotto-puolelle ja pääasiassa ymmärtämispuolelle, loppupuolelle niitäkin aikas vähän kun oli niin vaikeaa. Eikä meilläkään ole paljoa sanoja. Esim. Äiti, ishiii tai iti (=isi), öitä, ota, täällä, tö-tö= kiviä heittämään, joitain eläimiä matkii jne.... Onni on tosi kiinnostunut linnuista ja linnuille onkin jo eri ääniä eli varis on sellainen hyvin karhea kraaak, huuhkaja ja pöllö on hu-huu ja pikkulintu ti-tii. Sit on tällaisia "tyyt-tyyt" kun esim. ajaa autolla tai pim-pom tarkoittaen ovikelloa. Sitä mietin kanssa että siinä kaavakkessa oli esim. juna-sana, niin Onni sanoo sen jotenkin tsuk-tsuk-tyyppisesti, ei se ihan noinkaan mene, et voiko tuollaisia laittaa vai ei. Siinä oli se koira-esimerkki (esim. koijja hyväksytään) mut se on kuitenkin selvemmin koiraa tarkoittava. Tein sit niin, että en laittanut, mutta kirjoitin sivuun kommentin, etten tiedä, voiko tällaista sanaa hyväksyä. Mut ihan mielenkiintoinen lomake oli kuitenkin täyttää.

Tansku
Eiköhän nuo termiitit huomaa sen veden sieltä puskien takaa :). Meillä Onni juoksee suoraan veteen, jos ei vahdi ihan vieressä/haalarista kiinnipitämällä, et siksi välillä huolettaa, mietityttää ja ulkona saa olla todella tarkkana. Onneks on tuollainen rinne ja pieni metsäinen alue välissä, et ei oo ihan omalla tontilla järvi, mut ei tuohon oo kun se abaut 50m. Me ollaan saatu sellaisia vinkkejä myös, ettei ois pitänyt mennä koko rantaan mut mie luulen, että Onni ois sinne joskus karannut vaikka sitten isompana et parempi vaan opettaa pienestä pitäen sitä miten sinne mennään ja miten siellä ollaan.

Lillukka

Yhteistyössä