***JOULUTÄHDET 2005*** ELOKUU

Pikaiseen taas koneella piipahdan ennen vieraiden tuloa!

On ollut taas kiireinen päivä, huhuhuh!

Peppi, koitettiin silloin tiistaina saada kuvaa näistä mun uusista hiuksista, mut tuli aina niin älytön ilme, että jätettiin sit kuva laittamatta yhteisöön :laugh: Ja hammastahna-asiaan, meillä käytetään 0-2 vuotiaille tarkoitettua tahnaa. Aikuisten hammastahnassa on liikaa fluoria tms, minkä vuoksi sitä ei tosiaan suositella kuin vasta isommille lapsille ja aikuisille. Ja onhan se minusta liika väkevääkin, ainakin mun suuhun.

Kukas se kyselikään herkkuasiaa... oliko se uneton? Noh, meillä Julle saa kyllä ihan kaikkea hyväskää, kohtuudella. Vaikea herkuttelua on kieltää, kun itsekin sitä syödään :D

Tänään oltiin reilu 4 tuntia shoppailemassa, huomenna mennään uudestaan... Mut nyt tuli vieraat, joten mentävä on!

moi!

Täällä satoi taas oikein kunnolla tänään, monta tuntia ihan kaatamalla Aamupäivällä ja illalla päästiin onneksi ulos. Iltapäivällä käytiin kaupassa ja haettiin pitsat :) niin ei tarttenut ruokaa laittaa. huomenna on tässä alueella sellainen "tutustumistapahtuma", on nimittäin uusi asuinalue ja me oltiin silloin v.04 ekat muuttajat ja koko ajan alueelle rakennetaan. Kiva tutustua uusiin ihmisiin.

Peppi :hug: voih, muistan nuo yövalvokit ja ne oli karmeita, itsekin olin aina pahalla päällä. Kiva kun saat omaa aikaa tänään, mitäs puuhasit? Meillä Onnilla on lastenhammastahna.

Käpy punkit on inhottavia. Mullakin on ollut sellainen kiinni kaksi kertaa mutta onneksi mitään ei tullut jälkeen päin.

Tinttamoosekselle mukavaa mökkireissua!

Lumikarpalo toivottavasti ei tulis enää tuollaisia migreenejä, kokemusta ei ole mutta kuulosti kamalalle.

Nyt iltapalalle ja nukkuun!

Smirgelle vastattu!

Siru, meillä on aivan järkyttävän paljon punkkeja, jos ne vähenis sisältä ku koiralla on punkkipanta, tosin ku näkyy tuossa ian etupihalla hilluvan moisia ni eipä oo kivaa |O

Täällä muuten entiseen malliin, ihanaa löyty apteekista voidetta mikä auttaa tuohon lonkkaan, jos joku on joskus käyttäny felden geeliä niin nykyisin saa ratiopharmilta ilman reseptiä samaa tököttiä..

Jos veis isommanki unille, isukki tainnutti pieemmän..

Heippa!

eilen en sit jaksanutkaan enää kirjoittaa, tuli päivällä n.tunti nukuttua mikkiksen päikäreiden aikaan. mut ihmeen hyvin sitä taas jaksoi. illallakin oli ihan voiat tallella. yö tulikin sit taas nukuttua kuin tukki ja tänään hiukan päikkäreitä. :D

Me saatiin eilen tehtyä tohon toiseen päätyyn mitä eniten käytetään niiin aita ja Mikkis on pysynyt pihalla. jess. äipän ja isin hermo lepää. :D mies on laittanut kiviä rinteeseen, mikä on periaatteessa naapurin, mut kuitenkin näkyy vaan meille. ja se on ennen ollut tosi hoitamattomassa kunnossa. jospa siitä nyt sais noilla kivillä, vuorenkilvillä ja nurmikolla nätimmän/siistimmän. :)
Tänään käytiin kaupungilla, aleksi parturissa,rossossa käytiin syömässä ja muuten ettimässä pojille tuulipukuja, mut eipä löytynyt. sai taas todeta kaupungin huonouden, sitä anttilaa odotellessa mikä tänne syksymmällä avataan. olen varmaan joka viikko siellä ostelemassa siellä kaikkea mukavaa. oikeesti surkea tää kaupungin tarjonta missään asiassa. :| Mun mielestä nuo remut/reimatecit hiostaa kuitenkin sen verran, et ei niitä voi tälläisellä kelillä pitää, mut sit jotkut verkkaritkin ovat välillä huonot, jos on äskettäin esim satanut. kuinkas muilla tehdään? mitä vaatteita pidetään sateen jälkeen, jos kuitenkin on ihan poutaa?

peppi, hammastahna jutussa yhdyn gerberan vastaukseen. jaksuja arkeen kovasti ja mukavaa tätä iltaa. kiva kun pääsit itekseen menoillesi. :hug:

lumikarpalo, kiva lukea teidänkin arjesta. ihanan nimen sai prinsessa. sinäköhän kysyit lapsen luonteesta tai rauhallisuudesta?! Meillä joulutähti on kaikkea muuta kuin rauhallinen, voihan sen jo siitäkin päätellä, että oli pakko aita rakentaa, kun ei muuten jaksanut. vilkas poika on ja omassa seurassani kovasti tarkkailen onko normaalin rajoissa. mut eipä noita vielä tuon ikäisenä tutkita. jaksaa toi poika välillä jopa hetken paikallaan olla vaikka kirjaa lukiessa. :)

kuinkakohan tanskuliinin viikko on mennyt?

kattinka, mukava kun teidän reissu meni hyvin. mielettömän ihanaa oli teidät tavata. =)

danjuskalle Onnea :flower: :hug: etukäteen!! vaik niin ei sais tehdäkään, mut kun ei huomenna välttämättä ehdi.

sauna tuol lämpiää, pojat jo sängyissään. joten kaikille oikein mukavaa viikonloppua, mulla iltavuorot molempina päivinä ja vie maanantainakin. :wave:

iltaa!

Poika taitaa jo nukkua.. Venytettiin unille menoa että kääntyisi rytmi vähän ensi viikkoa varten..
Väsyttää aika lailla mutta aateltiin mihen kans vielä grillailla vartaita :p Ja jos jaksan niin teen pirtelöä :D

Tatu ollut oikein ihana koko illan. Touhuttiin ulkona ja monta kaksi osaista sanaa tullut tälle iltaa.. tuli mm; isi ajjaa, sami kaivaa, kari-kummi, titi-nalle ja ei oo :D oikeestaan ihan yht äkkiä alkoi pälpättämään kun olivat isän kans kävelyllä ja olivat nähneet kaivurin joka kaivaa =)

Jellona: miten ihmeessä jaksat noin vähillä unilla??! Mut hyvä kun oot saanu nukuttua viime yön ja tänään vähän, :hug:
Meillä pidetään sateen jälkeen joko ihan tavan kolitsi housuja (jotka on sitten kyllä vaihdettava) tai sitten noita ulkohousuja joissa ei ole vuorta mutta ovat vettä hylkivät.. merkkiä en muista mutta kovin lämpimällä ilmalla en niitä laita kun hikoaa poika muutenkin herkästi.

Gerbera: löytyikö mitään hauskaa ostos reissulta??

nyt otan hälyttimen mukaan ja lähden grillin ääreen vartomaan evästä :p

hyvää yötä!

Aijoo, ja meidän pätkä kävi ekan kerran parturissa, tai parturi kävi täällä siis, tukka lyheni n.10cm, näyttääpäs se oudolta kun kikkarat katos :'( mä en anna varmaan enää ikinä leikata takatukkaa siltä :snotty:

Vihdoin ja viimein päästiin reissuun ja perille rolloon!
Auto meni taas rikki ja jätti tienpäälle, keskiviikko yönä. onneksi ei oltu kuin vajaa50km kotoo, niin taksilla tultiin kotiin ja auto hinattiin korjaamolle.
Saatiin onneks torstaina korjattuna ja lähettiin reissuun.
Oltiin viime yö ähtärissä ja sit aamulla lähetttiin ajelee tänne.

mut nyt Veeti huutelee ruokaa joten palaan myöhemmin

Huomenta.

PALJON ONNEA DANJUSKA!!! :flower: :hug:

Mä kävin eilen siellä salilla ja siitä menin äitille, käytiin sit illalla siinä tädinkin luona, kiva, kun kyselit Lillukka =) Piristi kyllä. Sanoinko muuten jo siitä, että mies toi töistä tullessaan vielä kukkakimpunkin :ashamed: :heart: :heart:

Yö meni jo vähän paremmin. Ainoo vaan, että aina siinä 5 syötöllä Rasmusta on vaikea saada takaisin uneen :|

Siru: Teidän kuulumisia jo odottelinkin, kiva, kun kävit kirjoittelemassa :hug:

Danjuska: Mä aina huonoina hetkinä ajattelen, että kyllä se kouluikään mennessä helpottaa :laugh: Ja ihan varmasti kouluikään mennessä pojat ovat luopuneet tuteistaan, tuttipulloista, vaipoista jne. :whistle: Kovin positiivista :whistle:

Kiitos kaikille hammastahna-kysymykseen vastauksista :flower: Kuten myös herkkuasiaan vastanneille.

Tigru: Kiva, sitä teidän auton hajoamista :o Onneksi ette pidemmällä sit kuitenkaan olleet :|

Mut nyt meen taas :wave:

huomenet!

kiitos Peppi ja Jellona, :hug:

On ihan yli energinen olo :D

Tatu herätti seiskalta.. enne kasia olinkin jo lenkillä koiran kans =)
Sillä aikaa oli mies paistanut sämpylöitä ja söin vaikka kuinka monta sämpylää ja kuuma kaakaota aamupalaksi :whistle:
Taidan jo tänään käydä törsäämässä lahjakortin minkä mies oli hommannut :D

Tylsää kun rupesi satamaan.. kai sitä pitäs pyykkejä laitella kun eiuloskaan viitti.

mukavaa lauantaita kaikille =)

Moikka!

Onnea kovasti Danjuskalle :flower: :heart: Mihin sait lahjakortin? Ja mitäs kävit hommaamassa sillä? Huh, olitpas tosiaan pirteä, kun jo ennen kasia lenkillä kävit :o Me nukuttiin vielä silloin lasten kanssa, mies toki heränny jo neljän jälkeen, kun aamuvuorossa on. Onneks lapsetkin nukkuu näin vknlp:sin vähän pidempään, vaikka viikolla herätys onkin 7.30 melkein joka aamu. Lotta kun menee ysiksi 3 aamuna, kasiksi onneksi vain yhtenä ja kympiksi yhtenä aamuna. Nyt ma alkaen alkavat kävelemään kaksin luokkakaverinsa kanssa, näin suunniteltiin ja tytöt itsekin sitä kovasti halusivat :) tähän asti siis aina jomman kumman vanhempi ollut mukana matkassa.

Peppi jaksamista noiden öiden kanssa :hug: Ihana mies, kun toi kukkia ja antoi vapaaillan :) Hyvä toi positiivinen asenne ;) Ai niin, meillä Otto on nyt enempi alkanu saamaan herkkuja, Lotan kans aikoinaan pystyikin pitämään erossa karkeista ym., mutta nyt kun Lotalla kuitenkin on karkkipäivä, niin toki Ottokin sitten vaatii osansa. Osaa jo kiitettävästi pyydellä pippiä (Trip tai mikä tahansa pillimehu), sippiä (sipsejä), kaakkia ja äskiä(jätskiä). Myös limsaa hinkuu, mutta on tyytynyt mun limsa-vesisekoitukseen... Ai niin, onpas Jonttu kohtelias pikkumies! Ottoa käskin kiittämään mummua, kun olivat siellä hoidossa mun töissä ollessa, niin Otto vaan heilutti ja sanoi Heippa.

Tigru voi sitä autoa, onneks pääsitte kuitenkin reissuun! Oletteko sukulaisissa vai muuten vain siellä päin?

Kattinkan
matkakuulumisia kiva lukea, harmi, että tästä Porin ohi ei reitti nyt kulkenut, mutta jään odottelemaan seuraavia Suomen turneitanne ;) Sanooko muuten teidän Otto nimensä ihan selvästi Otto? Meillä sanoo Toto :D

Nyt on muuten alkanut tulemaan 2- ja 3-sanaisia lauseita. Melko huvittavia kyllä...

Oltiin käymässä vapaa-aikaviraston ja muutamien muiden yhdistysten järjestämässä lasten liikuntatapahtumassa aamupäivällä. Kivaa oli, Otto painoi sata lasissa koko ajan, ainoastaan makkaran avulla sain viihtymään hetken rattaissa =) että miten niin ruoan perään :D Mukana meillä oli myös mun opiskelukaverin tyttö, äitinsä tuli jumppaohjaajakoulutukseen tänne ja tyttö meille leikkimään päiväksi. Pelle Hermannin puistoon pitäis tästä syömisen jälkeen lähteä, jos nyt ei satamaan ala. Täällä olis myös sirkus kaupungissa, että katotaan, josko isä lähtis Lotan kans sinne illalla. Oton kanssa en viitsi vielä mennä, kun ei tasan varmasti jaksais istua sitä aikaa paikallaan, pari tuntia kestää esitys. Lumikarpalo meilläkään ei kovin rauhallinen poika ole, autojen kanssa jaksaa kyllä aloillaan leikkiä pitkänkin aikaa, mutta muuten vauhtia riittää. Aita meillekin tehtiin tänä kesänä, :wave: Jellona!

Koivunkäpy; mikä punkin jälki-tilanne on? Meillä ei Otto ole vielä tarvinnu parturin palveluja. Kiharat kyllä takana jnkv kasvaneet, mutta vieläkin lyhkäset. Suoraan jos vetää, ni sitten on mittaa enempi tietty.

Nyt sapuskaa pöytään, moikka ja hyvää lauantaipäivän jatkoa kaikille!

Danjuskalle ONNEA! :attn: :flower: Sinähän olet pirteä!

Tigru inhottavaa tuollainen auton hajoaminen!
Onneksi matka pääsi jatkumaan kuitenkin, tervetuloa sitten tänne päin...

Meillä alkaa kohta se tutustumistapahtuma, tän alueen ihmisille. Me viedään fetasalaatti ja mehua viemisiksi. Aamupäivälä kävin kaverin luona ja äsken otin pienet torkut Onnin vieressä, poika jatkaa uniaan vielä.

Nyt ei muuta,

Heippatirallaa ihanaiset! Kiitos kun olette kaipailleet :heart: :hug:

Voi jessus mikä viikko :o :o :o Odotin että eka kokonainen työviikko on raskas mutta että näin raskas :o Tytöt ovat olleet väsyneitä aamuisin, varsinkin Saara, ja iltaisin ovat kiukutelleet ihan kamalasti. Veera on nukkunut yöt hyvin mutta Saara on vaihteeksi alkanut heräilemään!!! Se ei ole aikoihin herännyt öisin mutta nyt itkeskelee pitkin yötä... Ou nou, mä en jaksa... :( :ashamed: Mä olen myös ihan puhki iltaisin, päivät ovat olleet tosi kiireisiä ja yöllä en ole nukkunut kunnolla. Oon kävellyt 8 tuntia päivässä eli ihan koko työpäivän joten mun jalat huutaa apua... Kävin tänään ostamassa ne tukisukat jotka lääkäri määräsi leikkausta varten. Alan käyttämään niitä samantien jospa ne auttais jalkoja jaksamaan...

Tytöt ovat kyl tykänneet päiväkodista tosi paljon. Veera jää vähän itkeskelemään aamuisin mutta sisko lohduttaa ja itku unohtuu samantien. Hyvin ne syövät ja nukkuvat siellä -ja muutenkin jaksavat touhuta koko päivän. Illat vaan kotona on ihan levottomia... Ollaan aikaistettu tyttöjen nukkumaanmenoa puoli yhdeksään, täytyy varmaan aikaistaa vielä kahdeksaan. Aamuisin herätän ne 6.15, Veera pomppaa heti pystyyn pirteänä mutta Saara ei jaksaisi millään herätä. Suklaamuroilla saan senkin lopulta nousemaan.... ;)

Mulla on ihan kamala stressi siitä uudesta työkohteestani. Sinne on palkattu 8 työntekijää ja 20 tarvitaan -ja hommat pitäisi saada pyörimään jo ensi viikon lauantaina... Hohhoijaa, ja sen piti olla helpompi kohde kuin entinen... Mä jo sanoin miehelle että mites oliskin se viides muksu kun mä en kertakaikkiaan jaksa tätä rumbaa... ;) :whistle: Eipä se vastannut mitään :whistle:

Ai niin, se valintakoe siihen täydennyskoulutukseen meni omasta mielestäni ihan penkin alle mutta kuinkas ollakaan: pääsin koulutukseen!!! Nyt vaan mietin että jaksanko kaiken lisäksi opiskellakin... Toisaalta tämä väsymys on vaan alun hässäkkää ja koulutus taas kestää 1,5 vuotta joten ehkä mun kuitenkin kannattais aloittaa se -ehkä alku menee kangerrellen mutta jospa se siitä. Täytyy miettiä, paikka pitää hyväksyä ensi perjantaihin mennessä.

Ai niin, Saara itkeskeli viime yönä oikein ekstrapaljon -ja syy selvisi aamulla: tyttö on nyt nuhassa :( Onneksi sairastuminen osui viikonloppuun, katsotaan onko se maanantaina tarhakunnossa. Mä voisin hyvin olla alkuviikon pois töistä mutta loppuviikko onkin sitten yhtä hulinaa -joudun ensi viikonlopuksikin töihin :( Veerakin tuossa aivastelee aika kiitettävästi...

ANTEEKSI, nyt tuli vain omaa napaa :ashamed: :ashamed: :ashamed: Luin kyllä ihan kaiken mitä olette viikon aikana kirjoittanut mutta en kertakaikkiaan jaksanut kirjoitella mitään ylös... :ashamed:

Danjuskaa pitää kuitenkin onnitella, ONNEA :hug:

Oikein ihanaa viikonloppua ja seuraavaa viikkoa kaikille!!!
Olette mielessä :hug:
Tansku & poppoo

Meillä ei oo mitään tekemistä :( Keksiskö joku meille jotain, mitä vois tehä? :)

Käytiin aamusta kaupassa ja silleen.

Danjuska:
Ootpa ehtiny olla reipas, kun niin aikasin oot lenkillä käyny! Mihin sait sen lahjakortin? Paljos sulla niitä viikkoja jo on?

Siru: Ihana Otto, paljon puhuu kyllä jo :)

Lillukka: Tuuhan kertomaan, millasta oli tapahtumassa!

Tansku: Kiva, kun kävit täälläkin kirjoittelemassa. Ja jaksamisia ja voimia lähettelen tätäkin kautta :hug:

Väsyttääkin :|

Moro kaverit :wave:

Danjuskalle ONNEA kovasti!! :flower:
Me saatiin tuhlattua rahaa kiitettävästi. Ostin itselleni uuden käsilaukun, kengät, Pentikin astiastoon täydennystä, lakanoita, poikien 1-v kuville kehyksen, Wernerille muutamat bodyt, housut ja sukat, Jullelle sukkia, Aleksille vyö, pari paitaa, mies osti itselleen neulepaidan ja mitähän kaikkea muuta me shoppailtiin... no kuitenkin jäi vielä asioita löytämättäkin ja toisaalta kotiin ei uskallettu oikein mitään ostaa, kun ollaan tosiaan etsimässä uutta kotia...

Eli nyt viikonlopun aikana ollaan päätetty, että tää koti pistetään maanantaina myyntiin ja alkaa armoton uuden, isomman kodin etsintä, jännää :D Yhtä käytiin torstaina jo katsomassa, mut ei ollut mieluinen. Huomenna on kaksi näyttöä, joihin mennään. Toinen on rempattu, saunallinen versio, toinen saunaton, remontoitava. Tykkäisin tuosta remontoitavasta, se kun on suht edullinen, niin saatais tosiaan laittaa kaikki mieluiseksi. Katsellaan nyt, eka täytyy oma saada myydyksi!

Meillä on tää miehen lomaviikko ollut aika hutjakkaa, koko ajan ollaan menty tuli persiin alla :D Tänäkin päivänä aamusta käytiin shoppailemassa (juu, eilenkin oltiin :D ) ja heti iltapäivästä lähdettiin käymään poikien tätilässä ja kun kotiin tultiin, niin isot pojat lähtivät leffaan. Huominen on kans buukattu aivan täyteen :D

Juups. Nyt taidan viedä Julbertin nukkumaan, Werneri jo nukkuukin :heart:

Palailemisiin!

heips!

Kiitos kaikille onnitelleille, :hug:

On ollut tosi ihana päivä.. aamupäivä touhuiltiin kotosalla ja pojan päikkäreiten aikaan otettiin miehenkin kanssa torkut.

Sitten kävin törsäämässä sen lahjakortin :D

Seuraavaks mentiin uimahalliin mistä Tatu oli ihan yli tohkeissaan. Hyppi, pomppi ja pärski :D Tosin ennen altaille menoa ilmoitti suihkussa kovaan ääneen että kakka.. no vein pöntön päälle ja herra hoiti vielä asiansa ennen kun mentiin uimaan :laugh: Ja heti uinnin jälkeen kun otin uimavaipan pois niin pissi suikussa viemäriin :whistle:
Saunassa tuumas että "iso sauna!" =) Paljon on alkanut noita kahden sanan yhdistelmiä tulla eilisen jälkeen.
Sitten suunattiin ravintolaan syömään. Siellä oli nurkassa pallomeri ja poika viihtyi siellä suurimman osan ajasta. Ruoka oli aivan ihanaa.

Kavereillakin tuli pyörähdettyä ja haettua kiviä kukkapenkin renoihin.
Voi kun tämmönen energisyys jatkuis aina :laugh:

Laitettiin sauna lämmite just.. pojan kans on hassuteltu ihan urakalla ja palloa isänsä kanssa paljon pelannut.

Tanskuliinille
kovasti jaksamista arkeen!! :hug: Saaralle pikaista paranemista ja toivottavasti saisitte kaikki nukuttua!
Ite nukuin kans varsinkin eka viikon tosi huonosti, mutta ihme kyllä ei ole ollut ongelmaa herätä tällä viikolla.
Tatu menee meillä aamuvuoron aikaan nukkumaan viimestään kasilta ja herätetän 6.15.
Hienoa kun valintakokeen läpäisit!!

Lillukka: miten se tapahtuma meni?

Siru: Sain lahjakortin alusvaate liikkeesee.. siellä oli paljon myös luontaistuotteita ja ihania hajuvesiä :D
uusin alusvaate varastoa jonkun verran.. on rintavarustuskin kasvanut hiukan raskaudesta johtuen joten oikein ihana ja hyödyllinen lahja mieheltä :heart:

Peppi: Tuossa jo Sirulle mainitsinkin etä alusvaate/luontaistuote liikkeeseen sain sen lahja kortin. Ihania ja laadukkaita asusteita :D
Viikkkoja mulla on tasan 11 tänään. ensi to ois ultra jossa sitten toivon mukaan Nuutti nähtäis :heart: Välillä nostaa levottomuus päätän kun lukee juttua tuulimunista yms.. mut yritän rauhotella ihteeni ettö menee niin kun on tarkotettu. Ihmettelen vaan kun oireet loppuneet.. Oliko sulla raskausoireissa eroja kun poikia odotit??

Mut nyt kärkkymään millon sauna olis.. poikakin vielä niin virkku että annetaan valvoa niin ei ensi viikko olisi niin hankala.
On muutes ollut osi huonolla syönnillä eilis illan ja tämän päivän..

Minä täällä taas.

Lähdettiin Helsinkiin pyörimään, kun ei muutakaan keksitty.

Pojat on saaneet iltapalat, Rasmuskin sai tänään ekaa kertaa puuroa ja maistui kyllä hyvin! Kohta menevät nukkumaan, me vuokrattiin pari leffaa :)

Sit seuraa kysymys, meille on ilmestynyt nyt tän viikon aikana ihan älytön määrä banaanikärpäsiä :kieh: Miten saadaan ne pois täältä kämpästä? :o Hedelmät säilytän kyllä kaikki jääkaapissa, alkuviikosta laitoin banaanitkin sinne...

Gerbera: Onnea asunnon etsimiseen! Tuuhan sitten kertomaan, millaisia ne huomiset asunnot olivat!

Danjuska: Kiva, että ollut mukava päivä :hug: Mulla noi raskauden oireet oli aika samanlaisia poikia odottaessa, alkuraskauden aikana kauheat pahoinvoinnit, keskiraskaus mukavinta aikaa.. Paitsi, että Rasmuksen odotus oli kyllä paljon rankempi ja vaikeampi, olo oli niin huono ja väsynyt :/ Ja mieli masentunut :( Huh, ei oo kyllä yhtään ikävä sitä aikaa :ashamed:

Mulla on kurkku kipee. Joonatan on siinä flunssassa edelleen, onneksi ei ole kuumetta nostanut.

Hyvät yöt tähtösille!

Mä oon jo tässä hipsimässä moikkaamaan nukkumattia, mutta ihan pikaisesti kirjoitan, kun Peppi ja Danjuska kyselitte niin se tän alueen tutustumistapahtuma meni hyvin. Me oltiin siellä klo15 - vaille kasiin eli lähes 5 tuntia ulkona! Suurin osa jäi vielä istumaan sinne iltaa mut oli tultava iltatouhuille kun Onni alkoi väsähtää. Oli tosi paljon kaikkea hyvää ruokaa ja syötiin siis paljon ja tutusteltiin toisiimme. Mehän ollaan oltu täällä tähän asti ainoa pikkulapsiperhe, mutta nyt on kolme perhettä rakentamassa/alkamassa rakentaa jossa alle kouluikäisiä ja pieniäkin lapsia, kouluikäisiä on myös sit. Ihanaa, Onni saa kavereita omalle alueelle :). Asutaan siis noin 3km päässä kirkonkylältä, eikä tässä välillä ole kuin ykköstalo. Mukavia ihmisiä olivat. Onni viihtyi myös tosi hyvin, oli reipas hurmaaja :). Aletaan pitää sitten tällaisia yhteisiä tapahtumia jatkossakin.

Peppi toivottavasti ei flunssa iske suhun ja JOntultakin se hus pois!

Gerberalle ONNEA asunnonetsintään, se on ihanaa puuhaa!

Tansku huh, kuulostipas rankalle! Toivottavasti arki alkaa vähitellen helpottaa ja yöt korjaantua... Kerro sit mihin päädyit koulutusken suhteen?

Danjuskalla ihanan kuuloinen päivä!

nyt nukkumatin luo!

Äh, ärsyttävää kun täytyy karjautua kahteen kertaan että pääsee kirjottamaan. Ei muka riittäny etusivulle kirjautuminen. :kieh:

..hih, siis kirjautua, vaikka aika nauta välillä olenkin.. :laugh:

Mun piti vanhojen suunnitelmien mukaan olla tällä hetkellä jossain savuisessa kuppilassa (onko ne enää savuisia?! Pitäs joskus ihan oikeasti päästä kattomaan..) Katinkan kanssa puhumassa toisiamme kumoon, mutta Artturaukka tuli kipeäksi ja enhän mä mihinkään voinu lähteä. Oli kuuman tuntunen jo yöllä kun käytin sen pissalla, mutta ajattelin silloin että oli vaan ollut tiukasti peittojen alla alkuyön. Aamulla oli yhtä kuuma, ja koko päivän sillä piti vähän vajaata 38 kuumetta. Ei lapselle paljoa, mutta Artulla on ollut elämänsä aikana varmaan 4 kertaa kuume, niin tuokun määrä veti aika vaimeaks. Joi vähän mehua aamulla ja hetken päästä oksensi kaiken pois, eikä suostunut laittamaan mitään suuhunsa ennen kun puolen päivän jälkeen tarjosin jätskiä, että jotain edes söis. Ei juonutkaan, raukka. Mun päivä on mennyt pääosin sohvalla sylinä, piirrettyjä katellen. Onneks on viikonloppu, Vili olis aika raskas kaveri kipeälle jos sillä ei olis seuraa muista.. :whistle: Mies kultainen jo petas ens viikonlopulle mulle vapaata, että pääsen edes johonkin ennen töitten lakua. Alkua. (nauta mikä nauta)

Tanskulle ihan hirmuisesti jaksuja, paranemista teille ja hyviä yöunia ja järkeä päähän niille jotka päättää milloin saatte lisää väkeä työpaikallesi. :hug: Onneksi tytöt viihtyy hoidossa! Me jännityksellä odotetaan kiukkuaako pojat miehelle joka ne hakee tarhasta, vai säästääkö mulle iltaan kun tulen töistä kuuden-seiskan maissa.. Kiva kun jaksoit meitä moikata!

Danjuska, kyllä kuulosti kivalta teidän päivä. Vau, ei meillä vaan osata ilmottaa kakan tulemisesta, yhtäkkiä vaan viereen könyää pahanhajuinen lapsi..

Peppi, banaanikärpäset voi houkutella johonkin yhteen paikkaan ja raidata ne huspois kun mukulat on vaikka miehen kanssa ulkona. Meillä on ollut syöttinä puolikas luumu, siihen kerääntyy hyvin. Sit muuten kuulin että viinietikkaan menevät ja hukuttautuvat, pöljät! Muistin juuri nyt vasta. Pitää meilläkin kokeilla, niitä on ihan hirveästi taas, ja kun kerran on tullut, niitä tuntuu olevan ikuisesti!! :kieh: Siis vaikka pullonkorkkiin tai johonkin pieneen astiaan viinietikkaa ja se yöks pöydälle. Juoppoja ovat, banskukärpäset nuo..

Gerbsulle asunto-onnea, jännät paikat teillä! Muistakaa vaan että suuri määrä remontoitavaa, pienet lapset ja miehen matkatyö voi olla huono yhdistelmä.. :/

Lumikarpalo: Meillä on kaikkea muuta kuin rauhallinen tähti. Kumpikaan poika ei juuri paikallaan pysy. Tänään huomas erityisen hyvin kun ei (me kurjat) pelkästään Vilin kans lähdetty ulos, se oli ihan riiviö loppupäivästä. Joka paikkaan piti kiipeillä, mukaan lukien luonnollisesti kipeä isoveli.. :/ Mutta onneksi on vilkas ja iloinen, vilkas ja kiukkuinen olis kamalaa! :laugh:

Tigru: Onnesk ette pidemmälle päässy ennenkun auto hajos! :o Tosi tylsää, ei ne kaikki seikkailutkaan kivoja ole..

Jelu: Jos on satanut, mutta maa ei ole enää kovin märkä, meillä pidetään (heti märkiä) verkkareita.. :ashamed: Jos on märkää vielä, laitan ainakin Vilille kurahousut. Mulla on niille oikeasti aika huonosti välikausivaatteita, etenkin kun hoitoon pitäs olla aina varakamat nyös. Onneksi pääsen ens viikolla shottaileen. EIKUN -ppaileen. Sormet hyppii ihan mihin sattuu.. :laugh: Hyvä kun saitta aidan tehtyä! Joni-salalukijalle terkut kanssa!! :laugh:

Käpynen, hui kauhistus, punkki! :x Kuis tissi?

Katinka (kun kuitenkin taas käyt väijymässä) kyllä me vielä joskus päästään baariin, viimestään silloin kun Arttu on meillä kuskina.. :whistle:

Jos painuis petiin, herätyksiä tulee kuitenkin yöllä. Arttu ei varmaan ikinä ole kipeänä nukkunu täyttä yötä. Huomenna potkin miehen aamuun, saa olla sohvaperunana välillä.. :wave:

Huomenta.

Voi hemmetin hemmetti, nyt se flunssa on iskenyt niin muhun kuin Rasmukseenkin!! Itestä ei niin väliä, mut Rasmus kyllä säälittää :( Nenä on aivan tukossa, maitopullosta juominen tosi hankalaa ja hengästyttävää, reppana pikkuinen. Yöllä se alkoi, oli varmaan tunnin verran hereillä taas, otettiin niistäjä käyttöön ja saatiin työn ja tuskan kautta paaaaljon räkää sieltä ulos, mutta vielä sinne aina vaan jäi :/

Tänään on serkun tytön 1v. synttärit, sieltä mennään kaverille, hänellä on huomenna synttärit, mennään sinne syömään jne. Mitäs muilla suunnitelmissa tänään?

Lillukka: Kiva, että sinne teille päin on muuttamassa lisää lapsiperheitä :)

Hannamari: Tosi harmi, kun et päässyt Katinkan kanssa katsomaan niitä savuttomia kuppiloita ;) :( Paranemisia Artulle! Kiitos noista banaanikärpäsistä eroonpääsy-vinkeistä :D :flower: Vähänkö nauroin (meinasin oikeesti ihan vahingossa kirjoittaa nautoin :D) noita sun nauta-juttujas :laugh:

Joonatan on muuten ruvennut nukahtamaan päiväunille TOSI huonosti :o Tai siis n. joka toinen päivä on rattaissa (tyytyväisenä kyllä) 1,5h hereillä, ennen kuin nukahtaa :o Joskus jopa 2h!! Eilenkin kyllä vaikutti tosi väsyneeltä, yöllä kun oli heräillyt monta kertaa ja toissapäivänä nukkui vähän päiväuniakin. Tiedä sit et mikä sillä on. Ja tätä oli tapahtunut jo ennen tota sen flunssaakin, et ei kyllä ainakaan pelkästään siitä johdu :/

Jos sitä menis kohta aamupalaa tekemään...

Plääh, mulle pukkaa lentsua, toissa yönä heräsin kolmen aikaan siihe et koskee kurkkuun, nyt koskee kusrkkuun, ääni on puoliks poissa ja poskiontelot huutaa armoa..

Kiitos kysyneille, tissi on suht ok, vähä enää kirpasee jos joku osuu..

Danjuskalle myöhästyneet synttäri onnittelut, eilen kerkesit jusst hypätä mesestä pois ku avasin ikkunan et huutasen..

illal pyörähti ukkonen, ei sähköt onneks menny..

JA eilen oli katastroohvin alkeet osa 6/21341234 totesin et vessa lainehtii oli putken korjausmutterihässäkästä päsähtäny toinen mutteri 3osaan, sillä aikaa ku ukko sitä korjas, eli koko taloon ei tullu vettä ni jätkä pasko ittesä ja parit lattiat |O anna sit kanto mulle vesisateesta vettä kattilalla et saan pojan pestyy jotta voin laskee siittä irti..

Peppi: kärpäsistä, ne saa kivasti imuroituu/ syötettyy lihansyöjäkasville :snotty: taikka myrkytettyy.. kivasti ne saa myös kloukutettuu pilttipurkkiin...

Viikonloppu lähestyy loppuaan, ikävä kyllä :|

Aamuisin meidän lähteminen hoitoon ja kouluun käy tosi säpäkästi ja vaivattomasti ja siitä olen ylpeä, tytöistä siis :heart: :)
Monesti sitten illat on hektisiä ja hermoja kysyviä, etenkin kun 3-vuotias ei juurikaan nuku päikkäreitä.
Tästä olikin hoitajan kanssa puhetta ja sovittiin että jatkossa pyritään isompaakin nukuttamaan 30-60 minuuttia.

Aina puolessa välissä viikkoa huomaa, että tytöt alkavat jo (kuten itsekin) väsyä ja sen myötä kaikki takkuaa.
Esikko se vaan jaksaa olla innokas ja tarmoa täynnä =)

Pepille, Hannamarille ja kaikille muillekin sairastaville paljon terveytymis-toivotuksia :flower:

Nyt muuten huomaa, että meidän Peppi-neitoselle on alkanut uhmaa pukata + sitä kuuluisaa omaa tahtoa :whistle:
Siihen kun lisätään isosiskon minä haluan-jutut niin APUA :ashamed: :laugh:

Nyt muuten tuli ne kauan kaipaamani viileät ilmat, jipii jipii :D :wave:
Mut siltikin mul on aina hiki....

Tanskulle extrahalit

Lillukka onpa mukavaa, että saatte lapsiperhenaapureita :)

Danjuskalle myöhästyneet onnittelut. :flower:

Juups, jospa sitä vaikka pyykin viikkaukseen.

Sunnuntaita!

Just eilen kehuin, miten onneks lapset nukkuu vknlp-aamuisin pitkään, ni eiköhän Otto herännyt tänään 7.45, eilen sain sen herättää, ku lähdettiin sitä kaverin tyttöä hakemaan. Tasan ei mene...

Nyt heti muistaessani Tanskulle jaksamista kovasti hoidon ja töiden kanssa :hug: On kyl aika törkeitä noi teidän työjutut, ensin pakko vaihtaa ja sitten työ kaikkea muuta mitä sovittu :(

Hannamari; voi harmi, kun et päässy baariin :| Miksiköhän se on niin, että kun olis äidin vuoro viihteelle päästä, ni usein silloin jotain sellaista tulee lapsille, ettei sitä voi lähteä... tai meillä ainakin. No, toki meillä isä voi lähteä, vaikka lapset oliskin kipeitä, ei häntä niin haittaa. Paras näistä kerroista se, kun iskä oli Sweden Hockey Games:ssa, ni Otolla 4.5kk rotavirus :o Artulle paranemista kovasti!

Lillukka
; kivoja varmasti tuollaiset asuinalueen yhteiset tapahtumat! Ei ehkä niin hyvin onnistuis tällaisella alueella, missä muut on asuneet jo paaaljon ennen meitä. Tai en tiedä, pitäiskö kokeilla kutsua kaikki esim. pihajuhliin? Ainoa vaan, että mies ei tod. ole mistään sosiaalisemmasta päästä, ni varmaan ihan yksin saisin pitää juhlat :laugh: Se on kyllä useinkin tosi ärsyttävä piirre miehessä, kun itse olen kyllä paljon sosiaalisempi tapaus. Hyvin usein ollaankin tästä syystä pariskuntana tekemisissä hänen kavereiden ja sukulaisten kanssa. Onneksi saan töissä toteuttaa sosiaalista puoltani :laugh: ja paljon nähdään lasten kanssa mun "omia" kavereita lastensa kanssa.

Uneton; kiva, että teillä aamut sujuu joutuisasti! Onko esikoisesi innoissaan koulusta? Meillä Lotta on aivan älyttömän innoissaan, toivoo oikein läksyjä. Nyt olivat saaneet 5.luokkalaiset kummit, jotka tulivat siis pääkoulusta tapaamaan kummioppilaitaan. Lotta siis on viipalekoulussa, missä vaan 1-2.luokat =) On kyllä tosi kiva pikkukoulu, tuossa isommassa onkin sitten n. 500 oppilasta, että onneksi sinne mennään vasta kolmannelle. Pe oli ekaa kertaa kylässä koulukaverinsa luona ja ensi viikolla varmaan tämä tyttö tulee meille joku pvä. Tosi kiva, kun Lotta on välituntisinkin ollut paljon tuon meidän naapurin tytön, parhaan kaverinsa, kanssa. On siis tokalla ja mä olen toivonut, että viettäis aikaa/tutustuis omankin luokan tyttöihin. Jaksamista Pepin tahtokauteen :hug: Hyvä se on, että pienellä tahtoa on, mutta kun yleensä hankaloittaa aika paljon arkielämää... ainakin meillä.

Peppi; paranemista teidän pikkumiehille ja sulle :hug:

En tiedä, pitäiskö tilata Otolle lääkäri tuon löysävatsaisuuden takia... kun tuntuu, että jatkuvasti on melko löysällä, ei kyllä vaivaa poikaa mitenkään. Ehkä ma voisin soittaa neuvolaan ja kysellä terkkarin mielipidettä.

Kai munkin tarvii lähteä pyykkejä laittamaan, :wave: Uneton!

huomenet

kiitokset Unettomalle ja Koivunkävylle! =)

Yö meni itellä aika huonosti.. nenä oli tukossa ja ilkeitä repäisy kipuja alamahalla.. nyt onneks vähän helpottaneet.
Poika heräs jo ennen seiskaa mut onneks taintu vielä tunniks.

Vettä tulee eikä oiekin uloskaa viittis. Aukeis kaupat niin pääsis ostamaan pojalle sukkia ja ite pitäs löytää housut.

Hannamari: Harmi kun ette baariin päässeet :/
Artulle paranemista! Kuinka yö meni??
Meillä on jo jonkun aikaa ilmotettu (siis Tatu :laugh: ) kakan tulosta.. pissi hätäkin toisinaan mut viimestään sitten kun on housussa jos en oo muistanu potalla käyttää :whistle:

Pepille ja Rasmukselle kans pikaista paranemista! Kuis Jonttu voi??

Koivunkävylle kans paranemista!
Meinaako syysflunssaa ite kullekkin pukata..

Meillä ei tälle päivää ole mitään suunntelmia. Jos siellä kaupalla pyörähtäs. Tatulle en saanu eilen maitoa muuta kun 2dl:n purkeissa.. mut paremmin menee alas pillimehun muodossa :whistle: On vaan aika tyyristä tuossa muodossa.

Huomenta!

Ja kiitos kysymästä, yö meni kohtalaisesti, en vaan meinannu saada unta kun kuuntelin Artun joka kääntymistä ja yskäsyä vati valmiina.. Heräs vaan kerran aamuyöstä, janotti kovasti ja sit puklas taas kaiken pihalle. Tänään olikin aamulla kuumetta jo 38,4, ja poika kurjana. Kerran oksensikin. Särkylääkettä en viittis päivällä antaa, kun sit virkistyy ehkä liikojankin eikä malta levätä. Sano tossa aamulla sohvalla jo että lähettäiskö käymään jossain? Nyt nukkuu päikkyjä. :heart: :(

Siru: ei meilläkään tämä tauti olis miestä edtänyt lähtemästä, jos sillä olis ollut menoa. Se oli viime pääsiäisenä (ei meillä vanhoja muistella.. :whistle: :ashamed: ) menossa kaverilleen saunailtaan ja yöks kun Vilillä oli miljuuna kuumetta ja korvatulehdus ja Arttu ed. kerran kuumeessa ja kamala flunssa pukkaamassa päälle ja mulla myös flunssa pukkas, olikin sit A-virus kaikilla. Mut eihän meitä nyt tarvinnu jäädä kotiin hoitamaan, itse asiassa ei tarvinnut edes kysyä pärjäilläänkö keskenämme! :kieh: (Juu, mua tikulla silmään).

Nyt taidan mennä viihdyttämään Viliä, sillä meinaa olla virtaa taas liikojankin. Ulos vie tiensä päikkyjen jälkeen! Flunssasille paranemisia, pikku Rasmukselle etenkin, vauvojen nuhat on NIIN ikäviä. :(

Yhteistyössä