JOULUTÄHDET -05- MARRASKUUN KASAAN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja smirgelaine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
huomenta!

Ihanaa aamua kaikille!

peppi, huristelee tuolla taivaalla. toivottavasti teillä on mukava matka. :hug:

Me käytiin eilen illalla vielä vanhemmillani saunomassa. paljon helpompaa kun kotona. ukki kun käyttää molemmat pojat saunassa. saa ite rauhassa saunoa. :D

kiitti lillukalle vastauksista. :)

nyt olis lähdettävä noiden vauhtivillien kanssa vaiks pihalle ja sit kohta jo töihinkin. mummi tulee poikia hoitaa iltapäiväksi.

kirjoitelkaahan toki muutkin päivän kuulumisia. ja tanskuliini, uneton, hannamari, kattinka, lumikarpalo, caramelli, epeli, hannele ja kaikki muutkin harvemmin kirjoittelevat kuulumisia kehiin. :wave:

Täällähän mä :wave: . Oon vaan vierottamassa itteäni netin joka päiväisestä käytöstä pois.

Osallistuin sihen influenssarokote tutkimukseen. käytiin pojan kanssa Tapiolassa tänään. Nyt on vasen käsi puolikuntoinen. Joten naputtelen tässä sitten oikealla kädellä, kun normaalisti olen vasenkätinen.
Eipä tartte tehdä kotitöitä tänään :laugh:

Huomenna ois tytön viimeinen neuvolakäynti. Justhan me käytiin tytön kanssa ekalla käynnillä neuvolassa. :'(

Me vietetään nyt sitten kotijoulu. Äitini teki sen verta inhan tempun, että päätin meidän perheen viettävän joulua omissa oloissa.

Moi :wave:

Kiitos kysymästä, Jellona täällä ollaan :hug:
On ollut niin väsy olo, ettei oo jaksanut oikein mitään.

Pikkulikat saatin terveiksi (tosin Pepillä on edelleen yskä ) mutta tokihan sitten esikko sai sen vesirokon + kuumeen :whistle:
Hyvähän se nyt on sairastaa pois, mutta monta viikkoa sairastupaa ylläpitäneenä alkaa olla taas mehut vähissä :ashamed:
Onneksi ihana äitini on ollut jelppimässä.

Joulusta on ollut puhetta :xmas:
Me vietetään se kotona, äitini tulee perinteiseen tapaan meille.
Tämä taitaakin olla viimeinen joulu tällä paikkakunnalla, se tuonee oman sävynsä pyhiin :)

Smirge, ikävää, mistä sitten onkaan kyse :hug:

Epelistä olisi kiva kuulla, toivottavasti kaikki on hyvin :wave: :)

Jellona, luin kirjoituksesi ja joitain yhtäläisyyksiä löysin meillä viime vuonna olleeseen tilanteeseen.
Ehkä aika auttaa, sen kummemin en osaa/halua lähteä neuvomaan :hug:

Juu, pitää jatkaa hommia.

Hyviä vointeja kaikille :wave:

Iltapäivää!
Kotiin ollaan palattu viikonlopun reissulta. Suuret kiitokset METKUlle, ihanasti olit ajatellut meitä matkalaisia! :heart:

Reissu meni hyvin, pojatkin jaksoivat suht hyvin autossa. viimeinen tunti oli aina se vaikein. siinä pinna kasvoi ja tuli kaikki laulut ja lorut leikittyä ; )
mut enpä halua lähteä samanlaiselle reissulle ihan heti. onneksi ollaan joulu kotona

GERBERA kovasti paranemisia sulle :hug: saisitko vaikka MLL:ltä hoitajan hetkeksi? voisi viedä Jullen ulos. Ja olikos se KÄVYN sukulainen siellä kans? Rohkeasti pyydä jotain viemään ojat ulos niin saat itse levätä ja pääset parantumaan. Kova huoli siitä kuinka jaksat :heart:

SMIRGE vietä ihana vapaapäivä kotitöistä :D

JELLONAlle hyvää työpäivää.

toivottavasti PEPIN reissu onnistuu hyvin eikä ole kovasti kipuja :hug:

meillä on ens lauantaina kaverin 3kymppiset ja meidän lapsenvahti on kipeenä :( pitää keksiä jokin toinen hoitaja ja tehdä suunnitelmiin muutoksia

mut nyt pitää mennä syöttämään pienempää ja laittaa sit nukkumaan

aurinkoista päivän jatkoa!

Tigru ja poikaset

ps. profiilissa meidän tontut

Gerbera :hug: :hug: saisitko jostain tosiaan apua? Toipuisit itsekin nopeempaa jos saisit enempi levättyä.

Meillä rakenneultrassa kaikki hyvin tänään :heart: sukupuoli jäi pimentoon eli huhtikuussa sit tiietään. Se on sitten raskaus puolivälissä, rv 19+5! Huh miten nopeeta aika on mennyt! Tai no, oli mulla kohdunsuu pehmentynyt ja rasitusta on vältettävä ja vähän itsekin tuota jo ounastelin, mulla on ollut joitain yksittäisiä kipeitä suppareita. Samaa oli Onnia odottaessa ja silloin sainkin enempikin liikkumis/rasituskieltoja.

Smirge mäkin oon aatellut vieroitusta vaikka en mä netissä omasta mielestä liikaa roikukaan.

Loppuviikoksi meillä onkin kaikenlaista eli toivottelen jo nyt hyvää viikon loppupuolta!

keskiviikkoa :D

Siellä se Pepin perhe on nyt kaukana lomailemassa B) voi kun itsekkin joskus pääsis.

Gerberalle suuren suuri jaksu ja paranemis :hug:

Lillukka
ottaa nyt vaan ihan iisisti! Voi kun sulla on jo raskaus pitkällä :heart:
Välillä ihteä kirpasee kun muistuu että jonkun kuukauden päästä ois itekki jääny äitiyslomalle. mut jospa viimeistään ensi syys-talvesta kun on työhommat saatu alta pois jne.. ihan hyvillä mielin tällä kuitenkin =)
Hienoa että kaikki oli hyvin :D

Unettoman
esikoiselle paranemis terveiset

Smirgelaine:
Ite pitäs varmaan kans hiukan vierotusta netistä kokeilla mut ei taida onnistua :whistle: :laugh:

Joulusta.. Meillä varmaan tehdään niin että viimestään aaton aattona (ellei jo sitten 22pv kun mulla loppuu työt) mennään anoppilaan, ollaan siellä aamupäivä ja illansuussa ajellaan sitten aatto iltana minun porukoille.. kotiin palaamista en tiedä mut hyvissä ajoin ennen uutta vuotta.

Huh, pinottiin vähän aikaa sitten hirmu läjä puita liiteriin.. nyt on mitä polttaa :D sen päätteeksi kävin vielä koiran kans lenkillä. nyt mukavan lämmin (ja naatti :laugh: ) olo.

Gerbera, oisko teillä jotai naapuria joka vois käyttää jullea ulkona tai Aleksi? käyhä uudestaan tohtorissa ettet nyt sairaala kuntoon mene!

Täällä ei mitään uuuttaa, taas niitä päiviä ettei siunaaman rauhaa missään välissä |O
Ja mulla nousee lämpö, palelee niimaan jumalattomasti..

Iltoja vielä täältä!

Meillä isäntä on nyt kipee :( toivotaan että pojat säästyis taudilta.
Veeti on nyt räkäinen, mut se johtuu tuosta autoreissusta.

Mie lämmittelen taloa, pakkanen laskee koko ajan.

Huomenna meille tullaan tekee remonttiarviot keittiöstä ja kodinhoitohuoneesta. ei olla vielä remonttia tekemässä mut saahaan ilmainen arvio :D tietääpä sitten etä mitä suunnilleen tulee maksamaan

mut jospa nyt menis tekee kotihommia hetkeks tai sit kattomaan bb:tä :whistle:

öitä

Pikainen kysymys ennen töihin/kouluun lähtöä. Millä voi nopeuttaa pikkusen paranemista flunssasta? Matiaksella on ollut nyt monta viikkoa vähän räkäisyyttä ja rajua yskimistä aamulla (ei oikeastaan mitään muuta), mut se ei vaan tunnu menevän ohi, enkä tiedä mitä tehdä. Tänään aamulla nenä, poski ja tyyny oli verinen (ei onneks paljoa), joten nenäkin on ilmeisesti tosi rasittunut ja raukalla on varmaan immuniteetti ihan nollissa.
Auttaako lääkärissä käynti mitään? En usko, et sieltä löytyy yhtään mitään. Soitan tänään kyllä neuvolaan muissakin asioissa, joten ehkä kysyn samalla tätä...
Väsyneille tsemppiä ja kipeille paranemista. Nyt täällä Turussakin on vihdoin lunta! Ihanaa.
Halit.
ps. gerbsu - ei mitään kiirettä! :hug: :heart:

Heips

Ihanaa kun on lunta,lapsista siis :D
Itse en lumesta välitä,se tietää vaan lumitöitä ja pulkassa vetämistä :whistle:

Väsyttää,olis niin paljon hommaa nyt ennen joulua,lahjojen ostoa olen miettinyt jo monta viikkoa,veronpalautuksia odotellessa niin pääsee ostamaan ;)
Mulla ei tosin ole mitään joulusiivous perinnettä joten siltä osin saan olla rauhassa,mutta kaikkia muita hommia olis :/
Miten paljon aiemmin haette kuusen?
Siis jos nyt edes haette :ashamed:
Mietin vaan kun joskus on jäänyt aattoaamuun toi hakeminen,haetaan miehen mettästä kotipaikaltaan ja sinne kuitenkin on matkaa.
Jospa tänä jouluna sais haettua aiemmin :/

Nyt pitää taas mennä :wave:

huoh.. meillä ollaan herätty ennen puolta viittä |O :headwall:
en ymärrä miks ei poika nukkunu. Oli tosi kiva yrittää skarpata töissä.
Ite kiukkunen, väsyny ja pahalla mielellä.. no ohi menevää..

Tinttamooses:
Me haetaan kuusi yleensä paria päivää ennen aattoa..aatoksi tosin lähdetän pois ja kotipaikalla perinteisesti otetaan kuusi sulamaan aaton aatti iltana ja koristellaan aattona aamupuuron jälkeen :D

Kaiza: Matiakselle roppakaupalla paranemis toivotuksia!

Missä kaikki on??? :o

Täällä kerranki nukuttiin yö hyvin, nyt syödään aamupala ja sit ukon siskon kans kaupoille hummaamaan :xmas:

Aijoo, tintta, pistin yytä, ja kuusesta, haetaan omasta mettästä aatonaattona sulamaan ja aattona koristellaan, tai saatetaan tuoda sisään jo 22päivä..

Huomenta!

Meidän neiti oli sitten 108,5 cm:ä pitkä ja painoi 17 kiloa.

Pitäis siivoilla huomista varten |O .

Kuusesta on ollut puhetta. Mulla on semmoinen vapaasuhde kuuseen. Jos sellaisen hankin, niin teen sen hankinnan aika spontaanisti. Ja päivä voi olla mikä vaan. Luulen kyllä ettei me vielä tänäkään vuonna hankita kuusta.

zzzzz, huomenta :headwall: :ashamed:
Viime yö men i sitten ihan valvoessa....

Esikon vesirokko eikun pahenee....
Pienin saatiin juuri terveeksi kuumeesta, niin nyt hälläkin on sitten vesirokko.
Ja keskimmäinen joka sairastui ensimmäisenä, tuli yöllä uudelleen kuumeeseen :headwall: |O
Oon niiiiiiin rätti tähän :ashamed: :'(
Joo hyvä kun saivat kaikki sen nyt samaan syssyyn, mutta 4 viikkoa putkella valvomista ja kaikkea muuta painaa jo liikaa :/ :'(

Voipi tulla hekumallinen ensi kevät........

Tinttako se kyseli ekaluokkalaisten joulu-jutusita koulussa?
No kuitenkin, niin meillä olisi (tai siis lapsilla koulussa) itsenäisyyspäivää edeltävä keskiviikko varattu näytelmille ja juhlille ja joulusta ei viel oo ollu tiedotuksia, mut ilmeisesti silloinkin jotakin ois tiedossa :wave:

Jos olis myyjäiset tulossa, niin sitten pitää jotakin sinne väsätä.

Meinasin jo tän päiväsen pikkujoulureissun perua, mutta äitini painostuksesta lähden kuitenkin, nukun varmaan jo ennen kymmentä :xmas:

Hyvät viikonloput kaikille :wave:

Huomenta!
Täälläkin ollaan taas räkäisiä koko porukka mutta ei kuumeta. Isäntäkin lähti tänään töihin kun eilisen lepäili.
Pojat nukku kasiin! paitsi että yöllä nousin varmaan viis-kuus kertaa jommankumman takia.
nyt Veeti on päikyillä ja Aten kanssa imuroitiin.
Sit pitäs pestä joulu verhot ja liinat ja ja ja kaivaa koristeet

sit kysymys: oisko kellään hyvää gluteenitonta suolasen piirakan ohjetta?

Kuusi ostetaan varmaan n. viikkoa enen joulua tai sit kun ne tulee tuonne myyntiin.

mut nyt vessan kimppuun ja sit tekee lounasta.

tänään meen kaverille kynttilä kutsuille ja viettää pikkujouluja :xmas:

aurinkoista päivän jatkoa

Tigru ja poikaset

Heips!

Juu hiljaista on. Ollaanko me näin riippuvaisia Pepistä?! :laugh: :D Tai siis ollaanhan me. :heart:
Smirge, luin kiireessä sun viestin ja mietin, että miten joulutähti voi olla noin iso. :o Mut sit onneks tajusin. Eikä oo ensimmäinen kerta, kun olo täällä on tyhmä. ;)
Jellona, tuosta saunasta.. se oli yksi syy mun vähän kylmempiin väleihin porukoiden kanssa... kun me mennään sinne, joudun saunottamaan sekä Matiaksen että mun pikkusiskon, jotta äiti saa saunoa rauhassa, kerrankin! |O Meillä ei edes ole saunaa! (tosin nyt tän keskustelun jälkeen ollaan pari kertaa käyty taloyhtiön saunassa, kun ei olla haluttu mennä mun porukoille)..
Nii, me siis yritetään nyt myös jouluksi keksiä jotain muuta puuhaa...
Unettoman pikkuisille paranemista, Unettomalle jaksuja ja oikein ihanaa iltaa! Ei sillä niin väliä ole, koska nukahtaa, kunhan hereilläoloaikaan on rentouttavaa ja hauskaa!
Ootteko Tigru löytäny lapsenvahdin? toivottavasti!
Tintta, me ei tosiaan tiedetä vielä missä vietetään joulua, mut kuusta meille ei tule kuitenkaan, mihinkään. Ihan allergian takia.
Juuh, meidän viikonloppuun kuuluu tänään illalla (se taloyhtiön) sauna, huomenna oon töissä ja sit yöksi Matte menee hoitoon ja me kahdestaan yksille pikkujouluille. Ihan kiva mennä johonkin yhdessä. Ja matte on jo viikon yrittänyt pakata ja hokee isovanhempien "nimiä", että nyt pitäis jo mennä!
Oikein ihanaa viikonloppua kaikille! Toivottavasti lumi pysyy maassa!

:hug:

Täällä ei meinaa isompi nukahtaa päikyille, nukkui 8.15 asti j apihalla ei käyty kun siivottiin aamu. noh tää päivä menee sit näin.
Yleensä nukkuu pari tuntia mut jos nyt ei nuku on h*lvetti irti illalla :/

KAIZA sain Atelle hoitajan. Otamme Veetin mukaan. Muuten oisin jättäny Veetinkin hoitoon mut tää Ayen hoitaja ei ole tutustunu viel Veetiin joten siks pikkuinen tulee mukaan. Ja olishan se outoa jos ei olis yhtään lasta mukana :laugh:
Hyviä pikkujouluja teille
Mullakin meinaa toi lentsu tulla mut lounaaks vetäisin pizzan johon laitoin reilusti valkosipulia :p jospa se tauti säikähtäis ja lähtis pois

Tosiaan on hiljaista kun ei peppi ole kirjoittelemassa :D Toivottavsti lento on menny hyvin

nyt kuppi kahvia ja leikkelee vaippoja :)

Molemmille Ateille nimpparionnittelut!!

Oma vointi alkaa pikkuhiljaa tuntumaan suht hyvältä, ei lähelläkään normaalia vielä, mut sinne päin on suunta :D Kunhan korvat alkaa pelittämään, niin sitten aukee taivas :D Tällä hetkellä korvat on vielä niin lukossa, etten kuule kun mun puhelin soi ja kaikki äänet kuuluu kaukaa...

Mun ihana äiti tuli meille eilen ja on siivoillut ja leiponut. Itse olen sen verran tehnyt, että tein eilen kakkupohjan ja hoitanut poikia. Mummo oli eilen illasta Jullen kanssa ulkona ja meneevät tänään myöskin.

Mies tulee huomenna kotiin, onkin jo kova ikävä :heart:
Huomenna tulee mun veljet synttärikaffeille ja sunnuntaina sitten miehen puolelta kaikki lähimmäset. Tänä vuonna ei pidetä isoja synttäreitä, mun kunto ei vielä sellaista kestäisi. Ensi vuonna sitten sukulaisten lisäksi kaverisynttärit.

Nyt ei enempiä taas jaksa, palajan linjoille tänään tai huomenissa.

Oikein mukavaa vkl kaikille ja pikkujouluihin lähteville oikein mukavaa iltaa!!

perjantaita ja mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!

aamulla meillä oli shokki herätys... normaalisti herään 5.15 ja aamulla näin unta jossa mietin että laitoinkohan kellon soimaan ja että kannattaskohan minun herätä.. sitten päätin että nyt herää jo pahvi ja katoin kelloo niin se näytti 5.53 :o :headwall:
No, miehelle sateli käskyjä ja hittolainen kun oltiinki nopeita :laugh: en ees töistä myöhästyny.. tosin jätin muutaman aamuosion väliin.. aamupalaa en kerenny syödä jne. mut onneks oli mies kotona tai ei oltas ikuna keretty.

huominen vielä töitä ja sitten vapaa.. ensiviikolla vaan 3pv ja onkin pitkä vapaa sitten =)

Unettomalle mukavaa pikkujoulua! kuin myös Tigrulle kun niille kutsuille menet! Olikos muita jotka lähtee..? No Kaizalle jo huomiselle valmiiks jos en enää muitsa myöhemmin ;)

Kävin ostamassa jouluverhot. katotaan joko huomenna laittelisin ikkunaan. tai sitten itsenäisyyspäiväksi. järjestystä vaihdettiin hieman olohuoneessa.

Tigru: Mullöa on jotain piirakan ohjeita tuolla mut pitäs kaivaa esille että mitä.. niin harvoin tulee käytettyä että en muista :whistle:

Gerbera: Hienoa että pikku hiljaa paremmin alat jaksella! :hug:

Koivunkäpy: löytyikö mitään??

Unettomalle
vielä hirmuisesti jaksuja. kurjaa ja voimia vievää jatkua sairastelu. :hug:

mut nyt pitää mennä.. lupauduin vielä navetalle illaksi niin kohta kiiruhdettava. Ja kaupan kautta pitäs mennä kun unohdin ostaa pojan joulukalenteriin jotakin. Kävisköhän rusinat kun tykkää niistä niin paljo :laugh:

jep, kaupungista löyty neljälle kersalle lahjat, nyt puuttuu enää omille ja sit ukon siskon lapsille, tosin niille sentään tiedän mitä ostaa.. ja halvalla pääs kun ostettiin ukon siskon kans puoliks jutut..

Täältäkin pikkujoulu toivotukset kaikille!

Mua inspirois kutsua pari kaveria meille jouluks, tiedän että molemmat mahtaa viettää joulun yksin ja kun ovat vähän niinku perhettä jo..
Mulla kun ei oikeesti oo noita sukulaisia ni kaverit korvaa ne sitten.
Joulusta ei oteta mitään ressiä, syödään kun nälättää, ulkoillaan, jos ei oo kova pakkanen, saunotaan, herkutellaan ja ehkäpä jopa avataan lahjoja. :xmas: malttamattomana odotan jo aattoa, tai oikeestaan koko viikkoa, isäntä on sillon lomalla 22.12-02.01.08 välin..

Voi rähmä. Tänään ois odotettu ratsastustunti annalla ni reppana on kuumeessa :/ no ens viikolla toiseen paikkaan sit.

Keksikääs oikeesti noille meidän kersoille joululahjoja, ei mitään suurta, mut jos ees viel kolme pakettia per pää keksis. yhteiseks on tulossa leikkiastioita että saavat keittiöllä leikkiä minkä pukki tuo..

Hiisi ku en eilen ehtiny lämmitää tupaa ni mittari nääyttää hulpeat 19astetta lämmintä sisällä, hieman viileähköä etten sanoisi..

Yhteistyössä