JOULUTÄHDET -05- MARRASKUUN KASAAN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja smirgelaine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tintalle yytä! toivottavasti säryn syy selviää ja on vaikka vaa nkolmipiste hermosärkyä (se on kamalaa ) tai tavan migreeniä :hug:

Kylläpäs tuli hiki lumia kolaillessa, piti ottaa vaan tuo pihapolku mut innostuin sit lumeemaan seiniä, eli pitihän sitä sit kolata puolpihaa :saint: ompahan päivän liikunta tuokio tehty :laugh:

Tarviis siivota juu vaan ku ei jaksa.. :ashamed: väsyttää ja palelee, liekkö tännekki tauti iskemässä, välillä ryittää nii maan pirusti..

Anopilla oli eilen näkemisen arvonen ilme ku kerrottiin ettei tulla aattona heille, oli kalaa tai ei, appiukko sit varovasti kyseli et saakos hyö tulla meillä käymään :xmas: toki saa ja mielellään pitää, ukon sisko tulee perheineen anoppilaan jouluks, tosin ite oisin kieltäytyny kunniasta jos oisin saanu samanlaista kohtelua ku anoppi heiltaä ku oli lapsia hoitamassa siellä..

Heippa!

ihanaa kun on vapaapäivä! :D ja lunta. :xmas:

kiitos teille ihanaiset siskot. Meillä ei ole mitään suurta hätää mut käyn kirjoittelee tuonne vanhaan yhteisöön lisää asiasta. niin pysytte kärryllä. =)

Pojat tulivat eilen ja ovat jopa olleet aikas iisisti, kun useimmiten tuolta mummolasta tullessa totteleminen ja käytös muutenkin on sieltä ja syvältä. :) |O
Mikkiskin vetäisi 12h yöunet. Aamupäivällä käytiin laskee mäkee ja tehtiin pihalla lumitöitä. Mikkis ei sit viittinyt syödä ollenkaan ruokaa ja sammui päikkäreille samantien. saapi sitten välipalaksi ruoka lautasen eteen, katotaan uppoaako ruoka sittenkään. on välillä hirveen nirso ruoan suhteen. laitan varmaan joku kerta kilon lunta lautaselle. se varmasti uppois. :D syökö muut joulutähdet lunta??

illalla olis käyätävä hiukan kaupassa ja kirjastossa. käydään varmaan ihan kävellen ja rattaillen ulkoilemassa. on niin kiva ilma. :xmas:

tinttamooses, nimpparionnittelut sullekkin. :flower: kiitti tuosta vinkistä kylpytakin suhteen. täytyy käydä vilaisee netti sivuilta uudestaan, kun minullakin on koko ajan ollu sellainen tunne että siellä olis, mutta en viimeeksi löytänyt ja kaikki kuvastot yllättäen olen jo hävittänyt. :)

peppi, minä olen huono auttaa ratas asiassa. sulle vastailin takas yv:hen

uneton, ei se mitään haittaa ne viestit siis. lähettääköhän minunkin mese niitä nyt sit. ilmoitelkaa joku.

Ihanan rauhallista täällä, kun molemmat pojat lepäilee. :)

taidanpa käydä nyt kirjoittelee sinne yhteisöön..palailen taas. :wave:

Heippa pitkästä aikaa kaikille!

En tiedä mihin aika taas on mennyt, ihan tässä normaalissa elämässä vain, kai :D sitten meillä oli tuota ammattiyhdistysjuttua enemmän ja vähemmän, niissä tapahtumissa tuli ravattua. Töissäkin on tullut muutama vuoro tehtyä. Yövuorossa tuli jo olo, että IIK, haen lisää hoitovapaata ;) No, en kai. Vielä ei ole tullut päätöstä siitä mun vajaasta työajasta, vaikka ihan lain mukaan kyllä sen saan... että jos ylihoitaja luet tätä, niin... :laugh:

Peppi; ihanaa kun pääsette matkalle :) Ja kiva olet, kun kaipailet ja herättelet kirjoittamaan :hug: Mä olen ollut valmistumiseni jälkeen (lue vuonna kivi ja miekka...) Puerto de la Cruzissa, tykkäsin kyllä kovasti. Enpä tiedä, ehkä kallistuisin tuohon kaksiin rattaisiin, jos teitä oli vielä isompi porukka lähdössä matkaan. Sitten ei tarvisi välttämättä olla samassa paikassa pojat, että jos esim. toinen on sun mukana ja toinen jonkun muun. Ja jos kuitenkin Rasmus voisi nukkua niissä sateenvarjorattaissakin? Ja vielä kun siellä on kapeat kadutkiin, niin olisi ehkä helpompi kulkea? Onko teillä koneessa vauvakopat molemmille? Ainakin sillä pitkällä lennolla se oli Otolla ihan ehdoton, vaikka olikin jo ihan siinä ja siinä, että mahtui sinne. Pientä syömistä (rusinoita, keksejä, hedelmän paloja jne.) ja pillimehuja meillä oli matkalle Otolle, sekä ruokapurkkeja. Miten sieltä saa lastenruokaa Rasmukselle, vai otatteko täältä mukaan? Meillä oli mukana Lotalle kertyneet Hesekoiralelut, äidillä tarkoituksena vähän, että mitä enempi hukataan, niin sitä parempi :D aika paljon tuli kotiin mukana vielä, mutta kyllä niillä leikittiinkin sitten. Samoin pikkueläimillä ja autoilla Otto jaksoi hyvin leikkiä. Koska te lähdittekään?

Tinttamooses; toivottavasti tuo sun päänsärkyjuttu selviäisi :hug: Meillä ei ole vielä mitään myytävää tullut koulun kautta. Torstaina mennään Lotan kanssa vanhempainyhdistyksen järjestämään joulukorttipajaan. Lotta oikein monta kertaa sanoi mulle, että se ei ole sitten pikkuveljille tarkoitettu :D ehkä käydään liian vähän kahden hänen kanssa missään. Viime vkolla btw oltiin elokuvissa naisissa ja kivaa oli. Oltiin katsomassa se Joulutarina ja tykkäsin kyllä siitä.

Vknlp:na Otto oli ekaa kertaa yökylässä miehen tädin luona ja hyvin oli mennyt. Heitä kutsuttiin jo uudelleenkin sinne yöksi. Siellä oli vielä samaan aikaan miehen serkun 1-v. poika. Me oltiin miehen serkun avovaimon 30-vee juhlissa. Tosi kivaa oli. Paitsi sain muistutuksen taas itselleni, että mun ei sovi juoda juomia sekaisin :ashamed:

Nyt pitää tarkastaa läksyt ja sitten syömään.

Hyvää alkanutta vkoa kaikille ja kipeille paljon paranemista!

Päiväuniaika ohi. Sitten odotellaankin sitä aikaa, kun pojat on yöunilla :laugh: Eikai, Joonatan on tänään ollut tosi ihanalla tuulella :heart: Heti aamulla herätessä tuli kuiskimaan nätisti: äitii, äitii, kun normaalisti huutaa vihaisena ja kovaa: ÄITI, kun pitäis nousta :whistle: Sitten tuli vielä pötköttämään mun päälle ja halailemaan :heart:

Sami lähti käymään Rasmuksen kanssa kaupassa, sit lähteekin heti töihin.

Tinttamooses: Tuu kertomaan heti huomenna, mitä lääkäri sanoi!!! Jaksamisia :hug: Keskiviikkona lähdetään B)

Jellona: Sain yv:n :hug: Nyt en ehdi vastailla, mut myöhemmin!

Siru: Kiva, kun kävit kirjoittelemassa :hug: Joo, me ollaan melkein jo päätetty, että kahdet rattaat otetaan, mut vielä silti vähän epäröin. Tuo sun pointti oli kyllä tosi hyvä! Jos pojat eivät tosiaan aina ole samassa paikassa! Kiitos siitäkin :) En tiiä et miten R nukkuu sateenvarjorattaissa, mut voi kyllä olla et se niissäkin nukkuis =) Se kun nukkuu missä vaan jos on tarpeeksi väsynyt. Ei oo koneessa vauvankoppaa muuta ku Rasmukselle :/ En mitenkään voi uskoa, että Joonatan semmosessa suostuis olemaan. Kone on perillä just päikkäriaikaan, mut aamulla joudutaan kyllä aikaseen lähteen. No, täytyy kattoo miten se sit menee. Jospa pojat olis siinä vuorotellen tai jotenkin. Otettiin ruoat täältä mukaan, ne taitaa olla siellä kauheen kalliita jos edes löytyy ollenkaan. Kiva, että Otolla oli mennyt hyvin hoidossa!

Tilasin Samilta jätskin kaupasta :whistle: Meen sitä odottelemaan :p :D

Lisäystä vielä

Ehdinkin Jellona vastailemaan sulle. Ja joo, sun mese lähettelee sitä linkkiä myös :( Mä sain sen mun kaverilta ja harmittaa ihan hirveesti, kun oon mennyt sen avaamaan ja "tartuttanut" sen muillekin :headwall: :kieh: |O Anteeksi, ei todellakaan ole ollut tarkoitus. Se siis lähtee teille automaattisesti, mä en oo sitä kertaakaan itse lähettänyt.

Pepille, vastailin takaisin. kiitos. :hug:

yhteisöön en sit ole mitään ehtinyt kirjoittaa, kun mikkis päättikin herätä. myöhemmin sit.

niiskuneiti, kiitti kylpytakki neuvoista. se vaan on koko hobby hallista loppunut. tavan ihmiset kun eivät voi tilata sitä riittävästi. tietäävät että tollaset menee kuumille kiville. |O

no, mies tulee ihan just töistä. josko päästäis lähtee ulkoilemaan sitten. :)

Moi taas :)

Tulin taas pikaseen kirjoittaan...
Tosi harmi Jellonaettä se kylpytakki olikin loppunut,kyllä mä sit oikein muistin että kuvastossa sellaisen näin,jäi jopa niin paljon kaivelemaan että kävin myös siellä nettisivuilla selailemassa :D

Oskari nukkuu,ja tytöt pitää meteliä :kieh:
Voisivat edes yrittää olla hiljaa :headwall: :headwall:

Nyt jo hämärtää,tosi inhottavaa kun tulee pimiä näin aikaisin.
Nyt pitää taas mennä :wave:

hyvää viikon alkua =)

Käytiin tänään kirpparit kiertämässä kaverin ja lapsien kans.. ja syömässä :p
mitään muuta en sitten oo saanukkaan aikaseks.. :whistle:
koiralle ostin vetovaljaat ja hyvin jaksaa poikaa vetää. Tosin veto taktiikassa on vielä hiomista :whistle:

Peppi: Jo nyt toivotan teille oikein ihanaa matkaa!!! B) Jos vaikka en enää koneella kerkeekkään käydä tai jotain =)

Tinttamoosekselle helpotusta päänsärkyyn! :hug:

Jellona: Meillä lumensyönti vaihe on onneksi jo ohi suunnilleen.. viime talvena sitä ois uponnu kyllä siitäkin edestä!

jos vielä illalla jaksas ulos vääntäytyä.. laitella vähän ulkovaloja ja silleen.
Huomenna sitten alkaskin taas arki. no tulevan lauantain kun jaksas taas tehdä niin sitten ois pari viikonloppua vapaata.

Tatun synttärit vietetään meidän porukoilla.. näin pääsee myös isomummot paikalle ja semmoiset sukulaiset jotka eivät tänne asti pystyis lähtemään.

Uneton En tosiaan loukkaantunut! En muistanut käydä edellisellä sivulla katsomassa, mitä oli kirjoitettu, kun aloin tälle uudelle sivulle kirjoittelemaan :hug: Kyllä jännittää ja hirvittääkin vähän :whistle: Mut eiköhän me hengissä selvitä matkasta ;)

Toi meidän iki-ihana koiramme on sitten niin lutuinen |O :x :headwall: Vessanovi oli jäänyt auki ja siellä oli Rasmuksen kakkavaippa (taiteltuna nurkassa pussissa), no Viivipä oli sen sieltä saanut ja syönyt :x Eipä ollut vaipasta kauhean paljoa jäljellä :snotty: Hyi hemmetti. Oikeesti, idiootti koira :kieh: Ja Rasmuksen kakka on taas ollut mitä hirveimmän hajuista, antibiootin myötä. Nyt koko kämppä haisee sanoinkuvaamattomalta |O

Gerbsukka sairastuvasta taas ilmoittautuu!

Juu, aamulla kävin lääkärissä ja molemmissa korvissa on tulehdus. Sain kuurin ja aloitin sen sitten heti samointein; muutama minuutti ja sain aika pahan allergisen reaktion. Appiukko kyytsäsi kiireellä Kysille, onneksi ei käynyt pahemmin!
Huomen aamulla saan aloittaa uuden kuurin, mut aika rajalliset on lääkkeet, mitä saan enää käyttää. Olo on muuten ihan suhtellisen hyvä, aamulla ei ollut enää lämpöäkään, jiihuu! Katotaan mitä ilta tuo tullessaan!

Wernerin kanssa kävin neukkarissa, pikkumiehen mitat oli 66 cm ja painoa 8665 g. Lyhkänen tuhti pakkaus :heart: Kaikki oli kunnossa. Werneri hurmasi tädin hymyillään ja kovalla jutustelulla :D

Anoppi jäi vahtimaan mua, etten saa enää mitään reaktioita. Huomenissa sitten lähtee kotiin. Mun äiti tulee sitten tarvittaessa aikaisemmin tänne, alunperin on ollut suunnitelmissa, että tulee torstaina järkkäilemään mun kaveriksi Juliuksen synttäreitä.

Mut nyt lepäilemään. Anteeksi omanapainen viesti taas :ashamed: Luen kyllä teidän jutut, mut en jaksa kommentoida, kun väsy iskee nopsempaan.

Ja täällä taas. Käytiin me tässä välissä jo mun äitin luona :whistle:

Kaikki, jotka lähettelevät nyt tuota meselinkkiä niin käykää vaihtamassa salasananne!!
:attn: Sillä se poistuu, ettekä enää lähettele sitä. Lisää tietoa osoitteessa (tämä siis turvallinen): http://www.itviikko.fi/page.php?page_id=46&news_id=200729928

Ei mul oikeestaan mitään asiaa ole :D Pitäis lähteä kellariin ettimään vielä yhtä bodya, jonka haluaisin Rasmuksen päälle laittaa lentokoneeseen :whistle: Minäkö turhamainen :laugh:

Koivunkäpy: Saatko päivällä levättyä? :hug:

No joo, nyt lähden tosiaan sinne kellariin penkomaan :wave:

Heips kaverit.

Hei, eikö tänään ole se päivä jolloin Epelin masuasukin piti viimeistään syntyä??? Tsemppejä kovasti lähetän, mikäli mies vaikka käy lukeamssa tai jotain...

Mä sain viikonlopun aikana muutettua mun rytmin normaaliin, mut nyt eilen meillä oli yksi kokous illalla ja tulin vasta 1n aikaan kotiin ja sit pyöri työasiat mielessä. Sain siis unta vasta 3n jälkeen... Ja menin tyhmänä nukkumaan kun pojat lähti. Tänään menen kyllä vaikka väkisin 10ltä sänkyyn, pitäis varmaan ottaa joku tenttikirja mukaan, niin varmaan tulee uni.. :laugh:

Pepille ihanaa matkaa, älä huolehdi pikkuasioista, matkalla semmoset unohtuu. Toivottavasti teidän pikkuiset jaksaa lentomatkan ja nukkuvat perillä hyvin.

Voi Gerberalle lähetän paljoooooon jaksuja. Toivottavasti lääkeet ovat sitten tänään oikeanlaisia, ja auttavat nopeasti.

Me jätettiin se tarjous eilen siitä talosta. Tiedän tosin, ettei sitä saada, koska jätettiin niin pieni tarjous, mutta aateltiin, että otetaan se ihan harjoituksenkin kannalta. Jos joku siitä tarjoaa enemmän, niin se on sitten niiden tyhmyys... nyt uskon itsekin niin, kun näin miehen laskelmat remonttikuluista.. ja me vielä tehtäis suurin osa työstä itse!
Mut peukkuja saa pitää, en kyllä edes tiedä koska asia ratkeaa..

Mä kävin eilen koekuvauksissa yhtä mainosta varten (siis mua pyydettiin, en mä todellakaan sinne olis itse vapaaehtoisesti työntynyt), joten jos mut valitaan pyörin hetken päästä televisiossa. Beware! :laugh: Jännittää...
Juu, nyt meen vähän "aamupesulle" ja sit jatkan opparin kirjoittamista.

Haleja kaikille!
-k-

ps. laiton yhteisöön yhden pienen jutun

Tiistaita!

Me nukuttiin tänäänkin 8 asti. jee. aamupäivä ulkoiltiin ja siivoiltiin. pistin petivaatteet pihalle ja imuroin. nyt on uuni lämpiämässä, pesukone pyörii ja mikkis nukkuu. kohta pitää mennä hakee viel puita ja sit leikkii aleksin kanssa. =)

kirjoittelin tonne yhteisöön. jos jotakuta kiinnostaa. :)

pepin perheelle oikein mukavaa ja rentouttavaa matkaa.

gerberalle lopullista paranemista taudista. toivottavasti nyt olisi oikeat lääkket. :hug:

missäs epeli???

minä paistoin eilen illalla vielä lettuja ja pannukakun, kun oli pakkasessa yksi pullo ternimaitoa. jäi vielä täksikin päiväksi noita herkkuja. :p :p

nyt taidan mennä jatkaa hommia. et ehdin ennen kuin mikkis herää. :wave:

:hug: kaikille.

Jellona vastattu molempiin asioihin :wave: ! Ja huomenna sit vielä lisää!

Mä olin Onnin vieressä pötköttään äsken, niin hokasin et eikös se Epelin vauvelin pitäs syntyä tänään? Siis viimeistään? Peukkuja pidän pystyssä!

Peppi HYVÄÄ, RENTOUTTAVAA ja IHANAA MATKAA! =)

Kaiza tahtoo tietää mikä mainos :) laita vaikka yynä tai yhteisöön? Hauskaa ja tsemppiä + onnea talotarjoukselle!

Mä oon tehnyt kotihommia koko päivän, ruokaa, tiskejä, pyykkiä, kolannut pihan samalla kun ulkoiltiin... KOhta ois muskariin meno ja sen jälkeen MLL:n kokous. Onnille tulee leikkikaveri illalla muskarin jälkeen :).

Olen askarrellut kaksi päivää kaikki "vapaat ajat" sellaista isoa ikkunakoristetta, johon tulee Jeesus-lapsi seimessä, Joosef ja Maria sekä talli. Ja 3 tietäjää, paimen, lampaita ja tähtiä. Mulla oli kaavat. Tulee valkoisesta ja pientä hopeakoristetta vaan, yksinkertainen väreiltään ja siksi kaunis, jos vaan saan näprättyä leikattua siististi kaikki ainaskin miljoona pientä aukkoa. :)

Me ainakin käväistään reissun päällä vkl, ensi viikon alku on vielä epävarmaa miten menee eli ollaanko kotosalla vai missä ja ensi viikolla on sit pikkujoulut, ne mun ainoat tälle vuodelle :). No viime vuonna en ollut yksissäkään.

moikka

pienen pieni lepo hetki näin ruuan jälkeen :D

Itsekkin aamulla ajattelin että eikös tänään ole 27pv ja Epeli pääsee tosi toimiin.. paljon tsemppiä!!

Pepin porukalle vielä oikein mukavaa ja rentouttavaa reissua!!

Kaiza: Mikä mainos??? *uteliasko* :whistle: :D

Mies tuli eilen kesken sulkapallon peluun kotia.. oli särkeny enemmän sitä viallista polveensa... tänään oli lääkäriaika, loppu viikko saikkua ja leikkaus jonoon.. ja sitten uudestaan leikkausjonoon..
Tatu olkoot siitä huolimatta hodossa tämän viikkoa kun ei kunnolla voi mies könkkästä sen kans. onpahan jätkällä enemmän touhua ja leikkikavereita.

kaiketi sitä on lähdettävä ulos pikku hiljaa.. eieln laittelin ulkovaloja ja kivasti piristi =)

Heips vielä, vikan kerran :whistle: :D

Huh, just tultiin kentältä, vietiin sinne jo etukäteen matkatavarat, ettei tarvi niiden takia turhaan aikaisin lähteä. Samin äiti oli täällä Rasmuksen kanssa, laittoi sen nukkumaan. Mun äiti halusi ottaa Jontun niille vielä yökylään, helpottaa hirveen paljon meidän huomista aamua!! Äitin mies vie meidän kentälle siis, tulevat Jontun kaa meitä aamulla hakemaan.

Mulla alko menkat toissapäivänä, vai oliks se eilen. Ihan älyttömän kipeät ovat |O Ei oo aikoihin näin sattunut :ashamed: Selkää särkee ja juilii, maha on turvonnut ja kipeä, verta tulee aivan sairaan paljon :x :o Ihan kiva :headwall: Muutenkin manailin ku piti just reissuun tietenkin alkaa :kieh: Auauauauau |O

Taitaa se Epeli olla saanu ihanan pienen nyytin :heart: Harmi, kun en ehtiny vauvauutisia lukemaan ennen reissua, jännittää et kumpi tuli :)

Kaiza: Muakin kiinnostais et mikä mainos? :D

Kiitos kaikille matkojen toivotteluista!! =) Jännittää :whistle: Sami just sanoi, että ei varmaan saa yöllä yhtään unta, kun on niin levoton olo :D

Mut nyt meen! Ikävä teitä tulee!! Pitäkää tähtöset pystyssä mun ollessa poissa ;)

Sairastuvan terveiset :wave:

Minusta tuntuu, etten ikuna parane :'( Säälittää Julius kun ei pääse ulos :'( Werneri nukkuu kaikki päikkärinsä ulkona, joten saa raitista ulkoilmaa, mut Julle ei pääse, kun minusta ei ole ulos lähtijäksi. Nyt on 10 pvä kuumetta ja voin sanoa, että olen tosi heikossa kunnossa... Ruoka ei ole maistunut enää päiviin, väkisin pitää koittaa syödä vähän. Paino on tippunut useita kiloja. Korvat on edelleen niin "lukossa", etten kuule edes kun mun puhelin soi... Mut kait tää tästä... joskus. Harmittaa ihan vietävästi, että nyt on mennyt KOKO marraskuu sairastaessa, yhtään tervettä päivää ei ole välissä ollut :/

Kaiza, en ole saanut vielä liinaa postiin, sori! Kunhan tästä tervehdyn, niin vien sit pikimmiten! Muakin kiinnostaa mistä mainoksesta on kyse :D Milloin saat tietää, pääsetkö mainokseen? Kävin katsomassa nettisivja mitä mainostit! Ihania juttuja! Se laukku varsinkin oli tosi hot!

Peppi kerkesi jo reissuun lähteä, mut näin jälkikäteen vielä hyvät reissut toivottelen!

Nyt väsy iskee, pakko mennä soffalle.

Yhteistyössä