JOULUTÄHDET2005 elokuun pinoon

Heippahei!

Joskos muutaman rivin kirjoittaisin Jellonan yölukemiseksi :wave: Kohta pitää lähteä amm.yhd. hallituksen kokoukseen Martan kans ja hän on nyt unosilla ulkona. Nukkui jo aiemmin pitkän pätkän kärryissä, kun vietiin Ottoa kerhoon. Kerho alkoi täällä viime pe ja aikas hauskasti on käynyt; Oton ryhmässä on 6 poikaa :D Ottohan on ihan innoissaan. Toki tilanne voi muuttua vuoden mittaan, mutta tuskin kukaan tyttö yksin haluaa tuohon joukkoon mennä. Kivaa kuulemma on ollut ja innolla menee.

Kattinka joo täähän on tällainen laiskan ihmisen lastensaamisväli :LOL: eikä ihan suunniteltukaan. Kaikissa ikäeroissa on hyvät ja huonot puolensa :) Nyt tuntuu, että pääsee tosi helpolla, kun Lotasta on ihan oikeasti kovasti paljon apua :heart: ja innoissaan hoitaa siskoa :heart: leikkikavereita heistä ei varmasti ole toisilleen, mutta läheiset ja rakkaat varmasti silti tulee, kuten itse olen 7v. nuoremman siskoni kanssa :) Juuri ollaan Lotan kanssa puhuttu, miten mun sisko -Lotan kummitäti- vieraili aina mun luona Turussa opiskellessani. Hyvät ellei erinomaiset välit on myös veljiini, 13kk ja 3.5v. nuorempiin. Hauskaa on myös tulla äidiksi niinkin eri ikäisenä kuin 24v ja 33v (siis 11pvää vajaa 34v :LOL: )... kiva oli, kun kävit PITKÄSTÄ aikaa kirjoittelemassa :heart: koitahan käydä useammin! Jos teidän reissu kulkee syksyllä tästä ohi, niin ilmoittele! Tai jos olette jossain muualla tapaamassa silloin, niin voitais lähteä kans.

Metku kiva, kun säkin kävit kirjoittelemassa! Meiltä Jyväskylään on vähän matkaa, muttei ole lainkaan poissuljettu, etteikö voitais lähteä tapaamiseen, jos sellainen järjestyy.

Peppi ihana oravanpoika! Ja ihania asuntouutisia saitte! Laita fb:hen kuvia uudesta kodista =)

Onpas mukavaa kyllä fb:ssä, kun teitä siel niin paljon on, ihana nähdä kuvia lapsista ja teistä :heart: koitan olla koukuttumatta naamakirjamaailmaan niin paljon, että joudun lähtemään pois :D

Niiskuneidin kuulumisia kans mukava lukea! Otto just tässä joku päivä kysyikin, että mikä paikka se oli, missä oltiin ja oli paljon poikia :D Söpö teidän Julle :heart:

Danjuskan Jennalle paranemista! Ja äidille jaksamista :hug:

Jellona ihanaa, kun sun mies sai uuden työpaikan :hug: Voi pikku koululainen :heart: Lotta kysyi ekana päivänä, et saattaisinko hänet kouluun, mutta alkoi sitten itsekin nauramaan, että ehkä ei kuitenkaan :D Jaksamista ens yöhön!

Peppi ja Jellona ihana tuo yllätystapaaminen!

Nyt pitää mennä pakkaamaan pikkumuru sekä muut kamppeet autoon. Hyvää elokuun jatkoa kaikille!

Ps. Uneton huomasin vasta joku pvä sun yv:n, ja laitoin takaisin :D
 
Jospa minäkin, Jellonalle :D

Tänään oli tentti, kirjoina oli sisätautien, kirurgisten sairauksien ja syöpätautien hoitotyö, sekä ohjaaminen hoityössä + muutama artikkeli ja nettisivut. Ihan ok:sti meni, jälkeenpäin tietenkin huomasin, että jäi muutama asia mainitsematta (mm. kohdasta diabeteksen eri tyypeistä jäi mainitsematta raskausajan diabetes ja määrittelemätön diabetes ja toi ensin mainittu mulla on todnäk itsellänikin ollut :headwall: ). No joo, se siitä.

Käytiin tänään kattomassa sitä meidän uutta kotia :) Hienolta näytti ja uudelta tuoksui :D Aika hyvät visiot sai, miten kaikki laitetaan, missä järjestyksessä jne. Aika paljon tuli vaan lisää tavaroita hankintalistalle :whistle: Onneksi on huutonet yms. kirppikset keksitty. Sanoinko jo, että viime viikolla haettiin meille 6 hengen ruokailuryhmä, tosi kiva ja hyvä, 150e!

Joonatan kaatui meidän rappukäytävässä ja löi leukansa, yläkulmahammas teki alahuuleen vekin ja alahammas heiluu ja on vähän tummunut :eek: Itse pelästyi tietenkin ihan hirveesti, on pitänyt siinä koko illan kylmää ja annoin särkylääkettäkin. Kyllä se jo helpotti. Soitin kuitenkin hammaspäivystykseen ja sieltä sanottiin, että ehdottomasti pitää käydä näyttämässä, mutta ei enää tänään tarvi. Onneksi oli maitohammas.

Koivunkäpy, mese on taas auki :whistle:

Niiskuneiti, täytyypä pitää mielessä noi nettisivut! :) Meilläkin vaan noita vaatteita just tuppaa olemaan ihan hirveesti (mun äitillä on Joonatania 1v. vanhempi kummipoika, siltäkin saadaan usein vaatteita yms. ).

jellona, ihan Aleksi :) Ja tosi hienoa toi sun miehen työasia :flower:

Danjuska, jaksamisia :hug: Neliöitä on 89, nykyisessä on 64, joten ihan kivasti tulee lisätilaa :)

siru, ei oo tullut otettua kuvia uudesta asunnosta, ihme kyllä :LOL: Eiköhän sekin asia jossain vaiheessa korjaannu :whistle: Tosi kiva, kun oot takas fb:ssä!

Jospa sitä menis tekemään iltapalanäkkäriä. Vois toi Rasmuskin jo nukahtaa, oli kuulemma päiväkodissa nukkunut pitkät päiväunet :headwall: Voiskohan sinne sanoa, ettei niin pitkään antaisi nukkua... Ei näistä illoista tuu muuten mitään. Joonatan ku ei nuku päikkäreitä niin on jo ihan naatti 19 jälkeen.
 
Moikka taasen =)

Ihan ekaks Unettomalle pahoittelut, etten viestiisi ole vastannut aikaisemmin, huomasin sen vasta äsken kun luin tuota Sirun kirjoitusta ja päätin kirjautua sisäänkin tällä kertaa. Vastattu on ja toivottavasti "törmätään"

Arki on pikkuhiljaa alkanut, vielä se vähän hakee uomiaan, mutta eiköhän asetu jossain vaiheessa. Meillä, Jellona, Eetun koulu on alkanut ihan kivasti. Vähän ehkä liian äkkiä tulee liian paljon vastuuta ja vapautta, mutta pieni itsenäistyminen meille molemmille tekee ihan hyvää. Muutoin koulurutiinit ovat suhteellisen tuttuja jo eskariajalta, kun Eetu oli koulun eskarissa, jonne meni itse kävellen pph:n luota ja takas sitten eskarin jälkeen. Omat avaimet on junnu saanu, kotihälyttimet laittaa lähtiessään päälle ja itsenäisesti lähtee kotoa kouluun. Aika hurjalta tuntuu jättää toinen selviytymään itsekseen, sehän on ihan pikkuinen vielä, vaan minkäs teet kun töihin on mentävä. Tulkaahan ihmeessä käymään joskus täällä, lupaan kyllä kahveet tarjota =)

Meillä isäntä on lähdössä taas pariksi viikoksi Kiinaan työmatkalle sunnuntaina ja mua ahdistaa... en tykkää olla itsekseen kotona, en sitten yhtään. Täytyy yrittää kehitellä vapaa-ajalle jotain kivaa, että aika kuluu nopeaan. Tosin ensi viikon olenkin iltavuorossa joten ainakin illat menevät nopeaan.

Atella alkoi loman jälkeen myös arki ja päivähoito. Kovasti hyvin hän on siellä viihtynyt ja tekee ihan hyvää, että saa olla omillaan siellä. Ei ole isoveli enää puolesta puhumassa ja määräilemässä :D

En muista kerroinko jo, että Eetu aloitteli uutta harrastusta, minibreakia. Oli ekalla tanssitunnilla lauantaina ja tykkäsi kovasti. Ihan itse on halunnu jonnekin tanssimaan mennä ja kun löytyi tuollainen mukava tunti, niin mikä jottei sitten anneta lapselle mahdollisuus. Atte ei vielä muuta sitten kaipaakaan kun jalkapallon. Tänäänkin oli harjoituksissa ihan tohkeissaan touhuilemassa. Ihanaahan tuo on katsella noita eläväisiä muksuja ja toivoa, että liikunnan ilo tarttuisi myös minuun... mistä ihmeestä nuo ikiliikkujat saavatkaan virtansa.

Pepille onnittelut uudesta asunnosta ja Niiskuneidille uudesta putiikista!

Nyt vähän vielä surffailua ja sitten unta, palaillaan jälleen :hug:
 
Kiitos yölukemisesta, danjuska, siru, peppi ja metku.

jos muutaman rivin tänäkin yönä heittäisi. :) nyt ei ole onneksi liiemmin väsyttänytkään. eilen sain kuitenkin mukavasti nukuttua. Aksu lähti itskeseen 10 kouluun. mies soitti hälle kerran aamulla. hyvin oli kaikki saanut tehtyä. kotiin oli kävellyt reippaasti 2 jälkeen. minä heräsin 3 maita. haettiin sit kävellen miikka päikkäristä. mieskin tuli koulusta. illalla oltiin vielä jalisharkoissa. sit kutsuikin tää yöduuni. :)

huomenna miehellä on etäpäivä koulusta. hoitelee entisen työpaikan kanssa asioita ja tekee tehtäviä. mie nukun hetkisen ja sit otan rennosti. Miikka on pk:ssa päivän. =)
pitäis tässä yön aikana matikan kirja päällystää. mukava kun on jotain tekemistä.

metku, hyvä että koulu alkanut teilläkin hyvin. :)

kattinka, millos te ootte suomeen tarkalleen tulossa? :wave:

mie haaveilen niin kovasti siitä suklaanruskeasta pienestä noutajan pennusta. meidän lähellä on kenneli, jossa astutettu vähän aikaa sitten labbis, molemmat vanhemmat ruskeita. haluuuuun sellaisen. =) :p

no, jos yrittäis päällystää ekaluokkalaisen tuhattaiturin ilman rutun ruttua. ja sit jos alkais tekee ihan oikeita työhommia. johan tässä puolet yöstä on takana. =)
kauniita unia kaikille. :hug:
 
Täällä on melkeen eka eskari/tarha viikko takana päin ja yllättävän hyvin on mennyt.

Tuo vanhin tyttökin sai elämänsä ensimmäisen kutsun synttäreille tällä viikolla jonne ei vanhemmat pääse.

Heh..täällä tuo Julius on tykästyny siis roikkumaan missä milloinkin..ehdoton suosikki näyttäs silti olevan tuo sohvan selkänoja jossa hän roikkuu ja samal yrittää vetää ittensä sitä kautta ylös ja sohvalle..on melkei jo onnistunutkin siinä :LOL:

Tässä vielä pari kuvaa pojasta.. :heart:



 
Viikonloput menee niin äkkiä (mut niin menee kyllä viikotkin... ).

Me käytiin tänään Joonatanin, mun äitin ja isäpuolen kanssa katsomassa Toy Story 3 (3D) ja oli kyllä hyvä :D Joonatankin tykkäs ja jaksoi hyvin katsoa, vaikka olikin aika pitkä (2h mainoksineen), piti niitä lasejakin koko ajan silmillä, mun mielestä ne oli vähän huonot... Tai piti koko ajan nostaa ja korjata tai pitää kiinni.

Eilen oltiin mun serkun tyttöjen synttärijuhlissa, kummempaa ei olla viikonloppuna tehtykään. Tänään oon laskenu 23 lääkelaskua huomiselle lääkelaskujen tunneille. Erityisen suuri kiitos Koivunkävylle avusta, sain vihdoin sen yhden erityisen hankalan (mulle) laskunkin suoritettua :D :flower: :hug:

Pakkailtu ollaan jo jonkun verran ja yhden astiaston oon saanut eteenpäin annettua, roskiin on tullut jo monta pussillista tavaraa (käyttökelvotonta!!) tullut heitettyä :ashamed: Ensi viikonloppuna saadaan onneksi pe-la pojat mun äitille yökylään niin käydään kellariakin läpi, se on ehkä suurin painajainen koko muutossa :eek: Nyt toivoisin, että saatais sieltäkin tavarat eteenpäin (ts. roskiin käyttökelvottomat ja lastenvaatteet äitille, joka laittaa ne huutonettiin, tai tietynkokoiset kavereille, mm. kummipojalle yms. ).

Oli muuten tosi kiva ensimmäinen kouluviikko! Vaikka sitä stressasinkin, eikä olis huvittanut mennä. Tosi mielenkiintoinen jakso nyt alkoi (aikuisten terveys ja sairaudet), sydän- ja verisuonitauteja ollaan käyty nyt läpi ja muitakin sisätauteja yms. 1 lääkäriluentokin oli, hyvä sekin, vaikka ko lääkäri onkin ollut 15v. armeijassa (en muista tarkemmin, missä ) lääkärinä ja oli sen mukainenkin :whistle:

Metku, kiitos! Ja jaksamisia "reissuleskenä" olemiseen :hug:

jellona, mun kaverilla on semmonen puolivuotias labbispentu, musta kylläkin. Ihan pikkupentuna oon sen nähnyt ja ihana oli :) Kuulemma tosi kiltti on, ei ole paljoa tuhoja tehnyt ja haukkuikin ensimmäisen kerran joku pari vko sit :D Aiotteko oikeesti nyt ottaa, vai haaveiletko vaan? :)

taapero, söpöjä kuvia :) Meidänkin pojat tosiaan sai nyt ekan kutsun kaverin synttäreille, jonne vanhemmat ei menisi, mut se on just sillon ens pe ja niin myöhään vielä, että pojat on ehtineet jo mummulle mennä. Meijän on ihan pakko olla silloin tosi tehokkaina, menis niin myöhään poikien mummulle meno, jos menisivät sinne synttäreille... Kun joutuivat aikaa myöhäistämään ku lapsella olikin silloin uimakoulu just. No joo, en tiedä, olisko pojat edes uskaltaneet synttäreille jäädä :D Ovat, tai varsinkin Joonatan, siinä mielessä tosi ujoja. Joonatan laittaa aina Rasmuksen hakemaan yhtä kaveria viereisestä rapusta ulos, eikä uskalla edes mukaan mennä :) No joo, jopas meni taas asian viereen :whistle:

Taidan mennä pakkaamaan vielä yhden laatikollisen ennen kuin pojat menee nukkumaan :wave:
 
Niinpä meilläkin Peppi tuo vaihe on koettu tässä ei niin kovinkaan kauaa sitten, että isompi ei uskalla mennä kaveria hakemaan. Meillä on meinaan ihan samoin Attea laitettu hakemaan kaveria ulos koska ei itse "uskalla" mennä. Pienempi sitten ihan tohkeissaan tekee tuon homman. Nyt tosin jo isompi menee itse omia menojaan.

Meillä Atte on nyt kipeenä, kuumetta vähän ja nuhaa sekä kurkkukipua. Saa nähdä meneekö aamuun-aamupäivään mennessä ohi, pääseekö hoitopaikkaan vai ei. Meillä on aivan ihana pph kun ottaa meidän toipilaat aina hoitoon. Jos kuumetta ei ole aamulla vaikka illalla on ollut, on ottanut lapset kyllä hoitoon. Saavat ottaa rauhassa päivän kun ei ole pakko mennä minnekkään, ihan ku kotona olisivat =)

Tänään saateltiin isukki lentokentälle ja koville otti niin isille kuin meille muillekin. Ei olla kovinkaan paljoa erossa oltu ja varsinkin Eetu reagoi aika voimakkaasti lähtöön. Onneks ei vielä kentällä kun iskä vietiin vaan sen jälkeen. Tippa se oli linssissä niin miehellä kun mullakin :'( Vaan tekeepä hyvää olla välillä erossakin, osaa taas arvostaa toisen läsnäoloa enemmän ja ehkäpä jättää turhat nalkutukset ainakin hetkeksi vähemmälle. Kovasti voimille tuo otti ja nukuinkin tunnin päikkärit poikien kanssa kun kotiin päästiin. Nytkin uni painaa silmää ja taidankin vääntäytyä yöpuulle, toivottavasti ei ole poikien flunssaa tulossa vaan ihan muuten vaan väsymystä.
 
Ihan ok:ilta vaikuttaa sivut alkujärkytyksen jälkeen :) Ainakin mun mielestä. En kyllä kauheesti oo käyttänyt tai täällä hengaillut, mut kuitenkin.

Hassua, kun on nyt toinen pvä peräkkäin, kun on lyhyt vaan muutaman tunnin koulupvä, aika kiva! Tehokkaasti en ole tätä "ylimääräistä" aikaa käyttänyt, olisin voinu vaikka pakkailla ja lukea ens maanantain lääkelaskujen tenttiin, mut en vaan jaksa :ashamed:

Metku, jännä juttu, mut lapset on erilaisia, Rasmus on ehkä aina ollut rohkeampi, mut on silläkin ollut kausia, kun on ujona ja Joonatan on kuitenkin ihan hirveesti rohkaistunut, kun miettii, millainen se jossain vaiheessa oli. Tietenkin ikäkin vaikuttaa! :)

Ollaan saatu pari vaatepakettia myytyä ja eilen myytiin kaksostenrattaatkin, kaveri tulee hakemaan kummipojalle pari kassillista vaatetta ja jotain lelua/kirjaa tänään. Uffille vein 2 pussillista vaatteita ja kenkiä ja roskiin heitettiin eilen vaikka mitä! Tai siis semmonen rikkinäinen korisysteemi, ilmoitustaulu ja ikean semmonen seinälevy, mikä oli huonossa kunnossa ja kaikki ruuvit yms. kadonneet. Ja sit jotain lumppuvaatetta ja muutamia rikkinäisiä leluja. 1 paketti pitäis vielä lähettää ;) Osotteen vaan tarvisin, kun en tähän hätään osoitekirjaa löydä ehkä :attn:
 
huh. En meinannut saada kirjautua.

Peppi minne muutatte? Mä olen iloinen ettei nyt tartte vähään aikaan pakkaile/ järjestellä kamoja. Ja nyt on kaikki rempat saatu tehtyä. Tää viimienen tehtiin kylpääriin. Hinnaksi tuli n. tonni. Sisältäen maalit, uuden suihkukaapin, altaan + hana ja bideesuihku, putkia, peilikaappi, wc-rulla teline sekä putkimiehen palkkion.
Sanoinkin ukolle, että nyt ei vähään aikaan rempata yhtään mitään.

No mutta, koska te olette puuhaamassa kokoontumista? Ja minne? =)
 
Pepille miljoonat kiitokset! Aivan ihana paketti oli! ja halpa... :ashamed:

Täällä tuulee niin että tukka lähtee.
kävin fysioterapiassa, nyt tiedän mitä tarvii vaatia kunhan joskus pääsen sairaalaan lääkärin pakeille.
 
Viimeksi muokattu:
Yöterveisiä!

pitkästä aikaa kirjoittelen ainakin minun mittakaavassa. hiljaista ollut täällä muutenkin siis näillä uusilla sivuilla. ei ole ollut yövuoroja nyt hetkeen ja kotona ei tule kirjoiteltua.
nyt olsii tää ja ensi yönä. sit ensi viikon lopulla uudestaan. :) hauska uusi hymiö valikoima muuten.

Meillä eletään normi arkea. Mies on käynyt koulussa opettelee uuden työpaikan juttuja. joskus lokakuussa ehkä pääsevät sit aloittaa työnteon kunnolla. Aksu käy koulussa reippaana. lähtenyt muutamana aamuna itsekseen kouluun ja ollut kotona muutaman tunnin itsekseen koulun jälkeen. hyvin on onnistunut. osaa kellon ja kännykän käytön hieman liiankin hyvin. :) läksyistä selvinnyt hienosti. kerran jäänyt kirja kouluun ja kerran kotiin, mut muuten kaikki ok. pelaa jalista aina kun mahdollista, harkoissa käydään kaksi kertaa viikossa. pelejä ollut nyt tiuhaan. perjantaina seuraava kangasniemellä, sitten kahtena seuraavana viikonloppuna myös. Salibandyyn ilmoittautui, sitä on kerran viikossa lokakuun alusta alkaen. :)
Miikka ylennettiin pk:ssa minareihin ainakin joiltakin osin. todella hyvin alkanut päiväkoti elämä. kavereita on kivasti edelleen. kun minä aina jotenkin pelkään että menettää kaverit vilkkauden takia. mut mun mielestä vilkkaus on ihan hirveesti vähentynyt jo yhden kesän aikana. mielenkiintoista nähdä kuhan aika saadaan sinne psykologille että mitä sieltä selviää.
Miikka aloittaa luultavasti taas gladiaattori-jumpan, mitä viimekin vuonna harrasti. tänään olis ekat jumpat. käydään nyt katsoo minkälainen on ja tykkääkö. ei olla onneksi vielä maksettu että jos ei kiinnostakaan niin ei hukkaan mene.

peppi, milloin teillä on syysloma? niin ja koiranpentu on suuri haave jonka toivon ihan oikeesti toteutuvan, mutta matkassa on kuitnekin pieniä mutkia jotka täytyy ensin oikoa. odotellaan ja seuraillaan tilannetta hetki. valaisen sit lisää. :)
onnea teille hirmuisesti kun saitte uuden asunnon. kiitos kortista. osoite katsottu jo valmiiksi. aika vielä vaan puuttuu. :)

smirgelaine, kokoontumista ei ole oikein saatu vielä suunniteltua mihinkään. kivaa olis jos johonkin saatais porukka kokoon suurella joukolla. vuosi siitäkin kun nähtiin pienellä porukalla. :) ihanaa olis.

viikonloppuna me vietetäänkin osittainen lapsivapaa miehen kanssa. perjantai-iltana ajellaan kangasniemeltä suoraan miehen äidin luo viemään pojat pariksi yöksi sinne. lauantaiksi on varattu keilaus illalla, muuten ei suunnitelmia. sunnuntaina pitääkin jo aamupäivästä hakee pojat kun aksulla harkat ja Miikkalla kaverin synttärit iltapäivällä. :)mukavaa kuitenkin näin hieman nopealla varoituksella saada pieni hetki olla kaksin miehen kanssa ilman suuria suunnitelmia. :)

jeps, mut nyt hommiin, mulla meinaa olla tänä yönä kaikkien asioiden kanssa kiireistä. oon kehittänyt omia pikkujuttuja niin paljon että osa taitaa jäädä ensi yöksi. noo kiva sekin. :hug: kaikille, ootte tärkeitä.
 

Yhteistyössä