JOULUTÄHDET2005 elokuun pinoon

Joulutähdet 2005

Hannamari 14.11 Vili Valentin**, Pirkkala
Parpapapa 1.12 Jami Aaro Jalmari, Siilinjärvi
lumikarpalo 2.12 Joel,**
Naakka 3.12 Sanni Tuulia**
Gerbera 4.12 Julius Weeti Elmeri***, Kuopio
MammaRiia2 4.12 Maria Hanna Almira****, Kiuruvesi
Hannele 5.12 Niilo Elmeri**, Tampere
JemiJassu 5.12 Juulia Lumi Linnea, Turku
Maria 5.12 Elina******
Hannele 5.12 Niilo Elmeri**, Tampere
jemma 6.12 Lisen Amanda***, Ahvenanmaa
mamma-83 7.12 Eino, Helsinki
smirgelaine 7.12 Sami Antero**, Espoo
Danjuska 10.12 Tatu Onni Oskari**, Oulainen
Metku 10.12 Atte Matias**, Jyväskylä,
MM-70 10.12 Topi Tapani***, Itä-Suomi
Neve05 10.12 Vera Fanny Margareta***, Porvoo
SippeSirkku 10.12. Viljami Onni Elmeri
koivunkäpy 11.12 Ville Valtteri***, Kontiolahti
nasuliino 11.12 Jone Topias*
Siiri-Miina 14.12 Jimi Juhani Waltteri
Kattinka 17.12 Otto Georg Valtteri***, Norja
Petra 18.12 Vanessa Marina*, Porvoo
Tigru78 18.12 Atte Eemeli**
Mammatuulia 19.12 Noel Luka Ariel*, Helsinki
siru2006 19.12 Otto**
Epeli 21.12 Lauri Artturi*
Kristiina 80 23.12 Sauli Otso**, Tampere
Tanskuliini 23.12 Veera-Elisa Matilda****, Helsinki
Jonna79 25.12 Wilhelmiina Valpuri**, Loviisa
Lillukka76 26.12 Onni Anssi Eemeli**, Savo
Niiskuneiti82 27.12 Joonas Mikael**, Varsinais-Suomi
Kaiza80 28.12 Matias Juhani**, Turku
taaperotx5 28.12 Janette Sofia, Turku
Peppi85 29.12 Joonatan Antti Mikael**, Espoo
katbe 30.12 Juuso*, Salo
Naanu86 31.12 Onni Eemil Johannes*, Oulu
kuusikon äiti Elina ********
Ametisti 2.1 tyttö***
Tinttamooses7 2.1 Oskari***
Tiukuliini 3.1 Eetu*
jellona78 4.1 Miikka Henri Joonatan**, Mikkeli
Uneton 5.1. Peppi***
Taivaanvuohi 6.1 Anni Catriina**, Kittilä


Kaksplus -kerho:
http://kaksplus.fi/kerhot/
 
Uusi kuukausi, uusi pino :wave:

Haikein mielin pakkasin aamulla keskimmäiseni eskarirepun

:'( :heart: Huomenna alkaa taas uusi etappi neidin elämässä.

Me käytiin heinäkuun puolessa välissä Tukholman risteilyllä. Mentiin Gröna Lundin huvipuistoon ja se oli kaikille erittäin mukava elämys :)

Viikon päästä sunnuntaina käydään vielä Puuhamaassa ja sitten onkin kesäpaketti kasassa.

Esikko aloittaa jo neljännen luokan :eek: [/b]Siru eikös sinunkin isompi tyttö aloita neljännellä?

Minun pitää taas kerran koittaa laittaa elintapojani kuntoon, miljoona kertaa olen aloittanut ja yrittänyt ja taas ajautunut pahoille teille.
Kuinka sitä tässä asiassa saisi otettua kurin itelleen :headwall:

Peppi85 hauska uni sulla :D Mä olen miettinyt, että asuuko Gerbera vielä täällä ja että mitä heille kuuluupi.

Mukavaa sopivan lämpöistä elokuuta kaikille :hug: :wave:
 

Moikka :wave:

Piti alkaa kirjoittelemaan kuulumisia, kun huomasin, että olitte kaipailleet!
Hyvinkäällä asustellaan, entisessä kodissa poikasten kanssa. Vuoden verran tässä vielä voin asua, sit laitetaan asunto myyntiin ( :'( ) ja meidän pitää löytää uusi koti.

Exän kanssa ollaan suht hyvissä väleissä. Muutti pari kk sitten Hämeenlinnaan uuden tyttöystävänsä luo (en muista olenko kertonut, että löysi eron jälkeen 20 v tytön...) ja Aleksi on ollut vähän huonona sen jälkeen. Pienet pojatkin ikävöi päivittäin isäänsä ja sanovat minulle, että minun pitäisi hakea isi kotiin...

Itse voin paremmin kuin pitkiin aikoihin. Olen löytänyt ihanan miehen, joka on näyttänyt miltä tuntuu ku joku oikeasti rakastaa ja välittää. Pojatkin tykkää tästä miehestä ihan höpsönä ja ollaankin kesän aikana tehty kaikkea kivaa yhdessä. Ollaan edetty kuitenkin suht hiljakseen poikien takia, annetaan heille aikaa toipua erosta kunnolla. Ja toisaalta minäkään en ole vielä valmis esim. muuttamaan yhteen. Näin on nyt hyvä :heart:

Pojat lähtee huomenna isänsä luokse viikoksi. Saan levätä kunnolla ja nauttia ihanasta hiljaisuudesta! Alkuviikon olen saikulla, kun hajoitin polveni viikko sitten. Toivottavasti alkaa toipumaan, muuten on leikkauskeikka edessä.

Kesäloma on lusittu, yhden viikon jätin talvelle. Silloin lähden etelän lämpöön. Nyt nautin lämpöisistä ja rakkauden täyteisistä päivistä täällä.

-Gerbera-
 
Kiva kuulla Gerberasta :hug: :wave:
Toivottavasti polvesi paranee ilman leikkausta.
Aleksille jaksamisia, toivottavasti hän alkaa voida paremmin, vaikeita juttuja.

Onnea myös uudesta onnesta :flower:

Mä täällä töissä vielä hetken, sitten kotiin ja nukkumaan.
 
heissuli!

oli ihan pakko tulla kirjoittelee, kun ei tuolla naamakirjan puolella aina kaikesta näköjään saa kuin pinta juttuja.

gerberan kirjoitus nimittäin liikutti minua kyyneliin asti (juu olen herkkis) :'( :hug: oli jotenkin niin ihana lukea että sinä voit hyvin ja samalla kylläkin mietin että miten pashoja miehet ovat. toivotaan että Aleksi selviää ja ilo palaa hänenkin elämään. =)


uneton, kiitos elokuun pinosta. :) tsemppiä töihin. :)

eilen meillä leivottiin hulluna kaikennäköistä. minä yritin tehdä ja mies toimi aivoina että jostain jotain oikeesti tulis. Nukuin sen yövuoron jälkeen pari tuntia.
tänään ollaan vielä leivottu sämpylät ja siivoiltu sekä ilta juhlittu minun ja aksun synttäreitä. vieraita kävi reilu 10, meidän sukulaisia.

nyt hetken surffailua ja sit nukkuu. huomenna mennäänkin mökkeilee taas päiväksi. =) :wave:
 
muih

pitäis olla jo unten mailla.. aamuvuoro häämöttää |O

tosiaan jo elokuu!! Saas nähdä miten mulla sitten työt jatkuu/jatkuuko. Nyt kyllä tuntuu että kaipaan kotiin lasten luo.

Unettomalle kiitokset uudesta pinosta!
Tsemppiä elämäntapa remonttiin! Itse painin herkkulakko projektin kanssa :ashamed: huomaan ajattelevani koko ajan että sitten huomenna, tai sitten kun arki alkaa ( eli nyt kun mies lähti töihin jne.. ) :whistle:

Gerbera: Mukavaa kun kerkeät kuulumisia käydä kirjoittelemassa, :hug:
Lapsille paljon jaksuja ja toivottavasti Aleksikin alkaa voida paremmin. Ihanaa että olet löytänyt elämääsi ihmisen ja että tunnet että se on aitoa rakkautta ja välittämistä :heart: :)

Jellonalle
ja poitsulle onnea! :flower:
No onpas tosiaan veljesrakkautta ;) tehdään veljen ohjeitten mukaan :D
mutta vakavasti ottaen niin onneksi ei mitään kamalan vakavaa sattunut.

Meille ei ( edelleenkään ) mitään uutta. Mies lähti juuri yövuoroon.. loma loppui. Lapset aamulla hoitoon ja tiedän että ainakin Tatulla on takkuista.. jo eilen marmatti että häin ei halua :/
Miehen kesäloma vierähti aivan liian nopsaan!! Tuntuu että mitään ei olla keretty tekemään kun itse olen töissä ollut, mutta kuitenkin saatiin keittiönpöytä+penkit hiottua ja lakattua. takaovi teetätettiin uusi ja mies sitä tuossa käsitellyt, kukkapenkin kaivoin miltei ylösalas ja laittelin paremmin, miniloma kerettiin käydä, matot on pesty jne.. että kaippa sitä on aivan tarpeeksi tullut tehtyä. Vielä kun sadaan loput puut sisälle ja talveksi haettua hieman lisää.. ja sitten marjat pois pensaista ja ja ja ;) :LOL:

yritän irrottautua tästä koneelta ja lähteä nukkumaan.. aamulla ei taas paljon naurata muuten..
 
Kiva kuulla Gerberasta, mielessä olet ollut, että miten teillä menee. Hyvä, että olet voinut hyvin ja toivotaan, että Aleksikin alkais pian voimaan. Yhdyn Jellonan mielipiteeseen tuosta, että miten miehet voikin joskus olla noin typeriä :( Jaksamista sulle ja pojille arjen pyöritykseen :hug: Toivottavasti välttyisit polvioperaatiolta!

Jellonan Aleksille myöhästyneet onnittelut myös :flower: 7v. iso poika jo! Jotenkin tuo 7v on kyllä haikeakin ikä koulunaloituksineen. Mitäs kaikkea leivoitte? :p

Uneton joo, ihan kohta neljäsluokkalainen täälläkin asustaa =) :eek: Miten ihmeessä aika meneekin niin nopsaan, juurihan tuo aloitti koulun :eek: Nyt oikeestaan eka kesäloma, ettei odottanut niin kovin koulun alkua, ihan vasta viime päivinä on kuulunut, että kiva, että koulu alkaa ja näkee kavereita. Ihanan kuuloinen reissu teillä! Tsemppiä elintaparemonttiin!

Peppi kiitos :heart: Vähän koville on ottanut miehellä, kun tämä oli hänen äidin sisko ja kuoli samaan syöpään kuin miehen äiti 11v. sitten :'( Kiva, että I will stay soi häissä, on mun mielestä huippuhyvä :) Hauska tuo uni, koskas se toteutettais :D

Huomenna mennään lasten kanssa mun ystävän perheen luo mökille ja viedään siitä sitten Lotta mummun ja pappan täyshoitolaan. Tiistaina mennään lasten pikkuserkun nimipäiville, ke haetaan Lotta ja samalla kummityttö yökylään ja to mennään kummitytön perheen kanssa Pelle Hermannin puistoon. To illalla tulee mun sisko kyläilemään. Pe tai la lähdetään lasten kanssa mun opiskelukaverin luo, mies menee Sonisphereen. Onkos teistä joku sinne menossa muuten? Viimeinen kokonainen lomaviikko Lotalla ja saatu tungettua aika paljon ohjelmaa =)

Nyt vielä surffailua jatkamaan... piti kysyä vielä, että keitäs kaikkia teistä fb:ssä olikaan, Jellona ainakin, oliko muita? Jospas mäkin sinne taas koukuttaisin itseni, katotaan nyt =)

 
siru mää oon ainaki naamassa :wave:

Täällä menee taas samaa rataa tää arki..ei mitää uutta kerrottavaa.

Syyskuussa pitäs taas tehä altistus Juholle kotona maidolle,saas nähä mitä siitäkin tulee..ainakin unettomia öitä ja kutinaa,raapimista ja kitinää |O

uneton kiitos elokuun pinosta
 
Iltoja!

yövuoroo tässä taaplaan pikkuhiljaa eteenpäin. kaksi yötä tällä kertaa. nopeesti toi ykkösvapaa menikin ohi. synttärihulinat juhlittu mukavasti.

siru, Aleksi kiittää onnitteluista. :) me leivottiin jauheliha-tomaattipiirakka, feta-tomaattipiirakka, kinkku-ananas-aurajuustopiirakka, mustikka-rahkatorttu, kinuskiporkkanatorttu ja aleksin toivoma täytekakku, suklaamousse-banaani täytteellä.
Juu olis mukava joskus toteuttaa se pepin uni vielä vähän suuremmalla porukalla. siitä on kohta vuosi kun viimeksi nähtiin. :) meitä on naamakirjassa aikamoinen kasa tätä porukkaa. aikojen alusta kirjoittaneita löytyy mukvasti. kiva jos liittyisit.
koivunkäpykin vois saada ittensä sinne?!

Aleksin juhlat menivät tosiaan kivasti. sai koulutarvikkeita, rahaa sekä legoja lahjaksi. sai jo alku kesästä polkupyörän meiltä sekä minun vanhemmilta etukäteislahjaksi. :) minä sain vanhemmiltani ja siskoltani yhteisesti kasvohoidon, jonka toivoinkin. =)

tänään käytiin mökillä uiskentelemassa ja oleilemassa. pojat saattavat mennä huomennakin päivällä hetkeksi, jotta minä saan nukuttua.
keskiviikkona ei ole suurempia ohjelmia, nukun ainakin jonkin verran. illalla toivottavsti päästään kesäteatteriin käymään miehen kanssa. torstaina mennäänkin sinne kesämaahan. ja viikonloppu on töitä. =)

aurinkoista alkanutta elokuun ekaa viikkoa!! :hug:
 
Muumimaailmasta palattu! Jos rehellisiä ollaan, niin oli kyllä vähän pettymys :/ Kamalaa rahastusta, eikä siellä sit kuitenkaan ollut oikein mitään erityistä. Tai siis olihan niitä hahmoja ja muumitalo jne., mut ei ne mun mielestä kummosia ollut. Parhaita oli ehkä haisuli ja noita. Noita oli huippu, pojat sitä ensin vähän pelkäskin, tai Rasmus ainakin :D Haisuli joutui vankilaan, poliisi vei, kun se ei käyttäytynyt kunnolla, kerran se vei Joonatanilta lippiksenkin omaan päähänsä :D Muumishop oli älyttömän kallis, ei me sieltä mitää ostettukaan. Väski seikkailusaarella käytiin, se oli ihan kiva, siellä oli merirosvonäytelmä ja eläimiä, possuja, vuohia, lampaita, kissoja, koiria, kanoja, kukkoja yms. Tosi hyvät ilmat kyllä sattui, vaikka ekana päivänä laitoin pitkät housut, kun luulin, että olis ollut kylmä, mut hikihän siinä sit tuli :whistle: Tokaksi päiväksi oli luvattu sadetta/epävakaista, mut aurinko kyllä paistoi ja oli lämmin!

Nyt tässä pohdin, että mitä seuraavaksi tehtäis. Sami tuolla nukkuu vielä, mä täällä kattelen mitä maksais jos lähtis Tykkimäelle, olis siellä leirintäalueella pari yötä :whistle: No, täytyy katsoa... Ilmat ei ole ehkä parhaimmasta päästä. Rahaa on kyllä palanut, mutta ajattelin, että tällä tokalla, ja vikalla lomaviikolla haluan kyllä kaikenlaista tehdä ja yrittää edes nauttia vapaasta, jota ei taas tule ihan vähään aikaan ja rankka syksy edessä :ashamed:

Uneton, miten on keskimmäisen eskari alkanut? :heart:

Gerbera, kiva, kun ehdit käydä kirjoittelemassa! Ihana, että sulla menee paremmin, kuin aikoihin :hug: Voi Aleksia, toivottavasti hänelläkin pian helpottaisi! Ja pikkupojilla myös.

siru, minä oon facebookissa :attn: :wave: :whistle: Heh, heh. Sinne vaan! Olis kiva, jos liittyisit :) Tai siis tulisit takas. Sitä kautta vois useamminkin kuulumisia vaihdella.

Koskas järkättäis joku tapaaminen taas? Olis niin kiva kaikkia nähdä pitkästä aikaa. Varsinkin näitä uusimpia tulokkaita, Marttaa ja Juliusta (Koivunkävyn perheestä puhumattakaan :attn: ) :heart: Ja kaikkia muitakin! Uskomatonta, ettei mekään Uneton olla vielä nähty :wave: Ehdotuksia, mielipiteitä! Olisko mitään sellasta paikkaa, tai ajankohtaa, mihin mahdollisimman moni pääsisi. Johan siitä tosiaan kohta on vuosi, kun Niiskuneidin luona pienellä porukalla oltiin (tai olihan meitä Jellona ja Kaiza poikineen, Siru ja Otto ja tietenkin Niiskuneidin perhe).
 
Ja jospas tämän kuun pinoonkin itseni raahaan =)

Lomat on lusittu ja työt alkaneet. Pojat on vielä mummon luona hoidossa päivät, ensi viikolla sitten Atte menee takas hoitopaikkaan kun Eetun koulu alkaa. Mulla on itsellä siinä vielä pari päivää lomaa niin että saadaan pehmee lasku näihin hommiin. Eetua ei kiinnosta yhtään koulun alku kun siellä annetaan kuulemma liikaa läksyjä. Atte taasen kovasti kyselee milloin pääsee taas hoitopaikkaan. Odottaa kovasti kaveriensa tapaamista ja yhteisiä leikkejä.

Me ollaan vihdoin ja viimein saatu tuota pihamaata kuntoon, mullat on odottamassa nurmikon siemeniä, pientä perennapenkkiä on saatu jo aikaan ja pensasaidatkin pitäisi vielä tämän kesän puolella ehtiä laittaa. Välillä tuntuu, että aika ei ihan riitä, mutta tehdään mitä ehditään.

Gerberalle ja poikasille :hug: enpäs ollut kartalla tästä tilanteesta ennen. Mahtavaa, että elämä kuitenkin on mallillaan ja uusi onni kukoistaa. Kyllä ne poikasetkin jossain vaiheessa tasaantuu.

Minut Siru löytää myös naamakirjasta, eli ei muuta kuin sieltä kuulumisa lukemaan (myös muut, jotka eivät vielä mua ole sieltä bonganneet)

Miltäs kuullostaisi tapaaminen täällä keskisessä Suomessa? Meillä voidaan nähdä kyllä mikäli kiinnostusta löytyy, nyt on tilaakin vähän enemmän kuin ennen. Olette tervetulleita ihan jokainen mikäli saadaan vaan porukkaa kasaan! Olis kiva nähdä teitä kaikkia.

Kylläpä on ollut melkoinen myräkkä täälläpäin, itse olen töissä ollut tietämättömänä miten trombit on seutua riepotelleet... Nytkin tuulee niin, että tukka melkeen lähtee...

Yötä odotellessa...
-Metku-
 
Metku Jyväskylä sopis mulle oikein hyvin kun Tampereella asustellaa nykyään..ois kiva nähdä teitä joskus ihan livenäkin kun en ole nähnyt vielä kertaakaan :D

Muissa palstatapaamisissa on tullu kyllä käytyy ja tosi mukavaa niissä on aina ollut.

Täälläkin alkaa esikoisella eskari 16.8 ja kovasti hän sitä jo odottaa.Nuo 4v ja 3v tytötkin menee eskarin ajaksi tarhaan niin saa hetken hengähdystauon kotona poikien kanssa.
 
Moi!!

Meillä jäikin Tykkimäen reissu tekemättä, oltiin just saatu auto pakattua ja käyty tankkaamassa, kun meille soitettiin ja tarjottiin asuntoa, johon oltiin haku tehty, muttei oltu tultu valituksi. Nyt oli tullu peruutus ja sitä asuntoa meille tosiaan tarjottiin!!! :) 4h+k+sauna :heart: Semmonen luhtitalo tai pienkerrostalo, niissä on 2 kerrosta, molempiin kerroksiin on ulkokautta sisäänkäynti. Asunto on siis yhdessä tasossa, me saatiin asunto yläkerrasta (mikä vähän harmitti, mut ei saa valittaa... ). Oon niin onnellinen :heart: Muutto onkin jo tämän kuun lopulla :D Pikkasen tulee kiirettä pitämään... Mulla kun alkaa koulukin ja jo tässä kuussa on parit tentit jne. :kieh: Ja tätä tavaran määrää, huh huh :eek: Niin siis nää asunnot valmistuu nyt, eli on ihan upouusia!

Mentiin toissa päivänä sit Tykkimäen sijasta Linnanmäelle, ihan kivaa oli, harmitti vaan, kun Rasmuksella puuttui pari senttiä, ettei saanut sitä pikkuhupiranneketta, eli aika vähissä oli laitteet, mihin pääsi :/ Sami ja Joonatan kävi sit vähän hurjempiakin laitteita yhdessä :D

Ihan liian äkkiä on tämä viikko mennyt :( Ensi viikolla pojat meneekin jo päiväkotiin :eek: :| :ashamed: Olihan ne 6 viikkoa lomalla, että ihan hyvin. Liian nopeasti meni sekin 6vkoa ja ylipäätään koko tämä kesä |O

Metkusta mukava kuulla, en vielä uskalla luvata, että me lähdettäis niin pitkälle, riippuu vähän ajankohdasta ja siitä, suostuuko Sami lähteä kuskiksi :D Mä en ite, yksinäni, noin pitkiä matkoja uskalla/osaa ajaa :LOL:

Eipäs tässä sit kummempia :wave:
 
Ihanaa, että pidätte ketjua pystyssä. Mulle tuli hirmu ikävä illalla kun katselin vanhoja valokuvia. MM. Tapaamisesta Tampereen Stokkalla maalsikuussa 2006. Voi muistatteko??? 7 jännittynyttä äitiä. Kaikki ensi kertaa äiteinä paitsi H-M ja Jonna. Kaikki oli niin uutta ja ihanaa ja meillä komeat pojat ja Jonnalla kauniit tytøt. Hirmu monet on ketjusta kadonneet, mut onneks on naamakirja.

Voi ei. Tytøt ei nukkunutkaan. Jatkelen vaikka illalla.



 
Niin anteeksi keskeneräinen viestini, mutta luulin et molemmat nukku ja sit Emeline herättikin ilonan jne...

Niin. Siis hienoa että ketju on pysynyt näin kauan pystyssä. Ja tuosta naamakirjasta, että siellä ei näin syvällisesti pääse sisaään mitä kenellekkin kuuluu. Itse olen laiska sielläkin, mutta siellä saa sitten tietysti pidettyä edes jotenkin yhteyttä vaikkei olussalle ehtiskään.

No huh taas Katinkan jaarituksia.

Loma on lopuillaan meilläkin. Miehen eka tyøpäivä alkaa ihan pian (aloittavat maanantaisin myøhemmin). Eka lomaviikko vietettiin Ahvenanmaalla Emelinen kummien kanssa. Se oli tosdellsita lomaa ja saatiin myøs apua lasten kanssa, mikä on meille harvinaista. Käytiin myøs kylässä Viirun/Jemman luona.
Sitten oltiin pari päivää kotona ja lähdimme Jørnin Veljen pyøreitä juhlimaan Royal Caribian risteilylle. Tosin vaan tähän itämerelle. Ihan kiva viikko. Miehen koko suku oli paikalla, mutta kukaan ei laittanut tikkua ristiin auttaakseen tyttøjen kanssa vaikka tädit joka ilta sanoivat, että voi kun teillä on hommaan noiden kanssa. Huomenna katson niiden perään niin saaatte vaikka ottaa kannella aurinkoa. Eipä taas näkynyt tätejä, ennekuin neidot menivät päiväunille. Käytiin maissa Helsingissä, Pietarissa, Gdanskissa ja Wisbyssä.

Sitten oli serkkuni meillä viikon ja sitten olimmekin Muumimaassa/naantalin kylpylässä. minä tykkäsin muumimaasta, mutta siihen on varmaan osana se, että tytøt ovat ihan muumifaneja. otto taas tykkäsi hattivattiseikkailusta. Lisäksi meillä oli mukana Norjalainen ystäväperhe, jonka pojan kanssa Otto on aina ollut hyvä ystävä, joten jälleennäkemisen riemu nosti paikan arvoa.

Tarkoituksena olisi ollut myøs viettää päivä Tukholmassa ja Upsalassa, mutta kumpaankaan ei päästy vaikka kumpaankin on alta tunnin matka.

Syyskuuksi olen suunnitellut Suomen sukulointi reissua se kun nyt kesältä jäi, vaikka kotikulmilla ollaankin pyøritty.

Koti-ikävä stavngeriin alkaa olla kova. Ei olla käyty siellä sen jälkeen kun muutettiin. Talohan on vuokralla ja jotenkin tuntuu kurjalta mennä esim. naapuriin kylään kun ei pääse omaan kotiin edes käymään.
Keväällä pitäisi käydä ilmoittautumassa/tutustumassa Oton kouluun. Norjassahan koulu aloitetaan vuotta enen kuin Suomessa.

Ensi syksynä tuleekin sitten piste tähän minun pitkään kotiäitiyteeni, kun mennään takaisin kotiin. Ajattelin hakeutua taas yøvirkaan (tein pelkkiä øitä kunnes Otto syntyi), vaikka en øistä niin tykkääkkään, mutta tyøvuoroja tulee paljon vähemmän ja on helpompi sovittaa miehen reissutøn kanssakuin vuorotyø. Hiukan kivistää ajatus, ettei meille enää koskaan tule vauvaa, mutta neljättä pientä en tähän ralliin jaksa ja ikä alkaa painaa jos alkaisi odottaa esim, tyttøjen kouluun menoa.
Sirulla non mielestäni ihanteellinen väli lasten kanssa kun on sen verran ikäeroa jokaisen välillä, että ei ole ollut useampaa vaippaikäistä taaperoa samaan aikaan. Vaikka onhan se arki verottanut sielläkin. Kiva kun oot takaisin FB:ssä.

Gerberan puolesta on taas hyvä mieli. Lapsille iso hali kyllä hekin tilanteeseen isän puolelta tottuvat. Sinä ainakin olet onnesi ansainnut.

Otto on nyt ihastunut Astrid Lingrenin tuotantoon. Olemme lukeneet Ronjan ja Kattokassisen (on muuten kirjana 1000 x symppiksempi kuin filminä). Nyt mietin pitäisikø Veljeni leijonamielen kanssa vielä odotella. Muita Lingdgrenejä meillä ei sitten Suomeksi olekkaan.
Pyøräily ilman apupyøriä onnistui yllätyksekseni heti keväällä parin harjoituksen jälkeen. Olin yllättynyt koska polkeminen edes 3 pyøräisellä ei koskaan onnitunut.
Yøvahinkoja sen sijaan vielä sattuu, mutta vain jos juo illalla paljon tai on muuten tosi yliväsynyt.
Tietokoneella pelaamista olen yrittänyt rajoittaa. Meillä on vain yksi peli (Norjalainen Merirosvoseikkaili Kaptein Sabeltan). Ajattelin, että syksyllä vois ostaa Suomesta toisen. Onko jotain vinkkejä?

Kuinka paljon teillä Joulutähdet katsovat tv:tä/pelaavat tietokoneella?

Minä annan ruokaalaittaessani katsoa filmiä/lastenohjelmia tai pikkukakkosta netistä. Otto usein vikuu lisäksi pelaamista tai filmiä kun pikkunaiset on nukkumassa ja joskua anna katsoakkin. Oton ongelma on se, että tulee sitten hirveä huuto kun masiina pitäisi laittaa kiinni. Näin vaikka on sovittu, että kun tämä on lopppu niin riittää.
Lisäksi hänestä tyulee usein äreä katseltuaan TV:tä (varsinkin aamuisin).

Nyt täytyy laittautiua ulos tai meitä on täällä äreitä useampi.

Anteeks taas sekalainen selitykseni ja olette kaikki mielessäni useammin kuin uskottekaan.
Iso :hug: ihan jokaikiselle.
 
moi

lapset nukkuu ja jos hetken istahtas tässä koneella ennen kun lähtis loput hommat tekemään. Onkin 2 vapaata nyt sitten edessä =)

Kattinkasta mukava kuulla!
Meillä Tatu katsoo yleensä ruuan jälkeen iltapäivällä hetken telkkua, jos ei ole mitään menoa tms.. ja viikonloppu aamuisin lastenohjelmat.
Istuis kyllä vaikka kuinka kauan telkun ääressä jos antais, mutta ei onneksi (enää ) ala karjua kuin hyeena kun telkkari sammutetaan. Sovitaan joku tietty aika ( tänään esim. 30min ) ja hyvin toimii näillä säännöillä nykyään.

Tietokonetta ei juurikaan käytä.. vuosi sitten pelasi jonkun verran muumit piilosilla peliä mutta sekin on jäänyt.. meillä kun vielä tämmöinen ikivanha kone joka toimii kuin huvittaa.. ja hitaasti |O

Peppi: Tsemppiä tulevaan muuttoon! =)

Mulla sitten jatkuu vielä syyskuun työt. Ihan ok, mutta välillä iskee ihan tajuton ikävä kotiin lasten luokse. Ensi syksyn pyrin kyllä olemaan kotona kun Tatu menee eskariin. Eihän se pois suljettua ole että olisin äitiyslomallakin vaikka sillon jos semmoinen onni meille vielä suotaisiin.

nyt pullottamaan mehu mikä mehustettiin lasten kanssa :wave:
 
Jokos kaikki on pitäneet kesälomansa vai vieläkö jollain on jäljellä?

Pojilla tosiaan alkoi eilen päiväkoti taas, tosi hyvin jäivät hoitoon, iloisina ja reippaina :heart: Rasmus oli tosi innoissaan kun nyt pääsi isojen puolelle :) Tänäänkin jäivät hyvin, Rasmuksella tuli aamulla jo kiire päiväkotiin, ettei muut ehdi varata leikkikassakonetta :D Eilisilta meni ihan kivasti, lähdettiin suoraan pk:lta mun kaverin luo ja oltiin ilta siellä. Tänään on kyllä ollut aikamoista kiukuttelua :kieh: Varsinkin toi Raivo-Rasmus on saanut "kivoja" raivokohtauksia |O :eek:

Mulla on tää viikko etätehtäviä, tai toisinsanoen tenttiin lukemista... Huoh. Ihan kiva, pojat on saaneet pehmeän laskun hoidon aloitukselle, aamulla ei ole mitään kiirettä ja iltapäivällä haetaan välipalan jälkeen (tosin, siihen aikaan me normaalistikin haetaan, saattaa sekin muuttua, varsinkin jos Sami löytäis jotain muuta työtä...).

Rupesin miettimään tota tv:n katsomista, enkä nyt oikein osaa vastata. Kun siis kesällä on tullut toooosi vähän katsottua, siis poikien, koko ajan on ollut jotain tekemistä ja menoa. Normaalisti arkena katsovat iltapäivän Pikkukakkosen tai jos mielummin haluavat jotain dvd:tä katsoa niin ovat saaneet. Eivät kyllä useinkaan katso telkkaria silleen, ettei näkisi/kuulisi muuta, tai silleen niin keskittyneesti, joten ei ole mun mielestä koskaan ollut ongelmia, kun on telkkari pitänyt sammuttaa.

Kattinka, mäkin just vähän aikaa sit kattelin noita lähes 4,5 vuoden takaisia kuvia :heart: Kiva, kun kävit kirjoittelemassa! Meillä varmaan vaikuttikin tohon muumimaailma kokemukseen se, ettei meidän pojat oo pitkään aikaan muumeja katselleet tai ole nyt mitään suuria faneja (vaikka äiti onkin :D ). Ehdittäiskö me mahdollisesti nähdä silloin syyskuussa? Olis kiva nähdä teidän tyttöjä ja Ottoakin pitkästä aikaa :heart: Voi, täytyypä hankkia noita Astrid Lindgrenin tuotantoon kuuluvia kirjoja! Veljeni Leijonamieli meiltä (tai ainakin äitiltä ) ainakin löytyy, sekin on mun lemppari :heart: Vaikka sen kanssa vois tosiaan odottaa vielä, ennen kuin noille lukee. Rasmus ei oikein jaksa kiinnostua kovin pitkistä/kuvattomista kirjoista, Joonatan kyllä jaksaa kuunnella. Mäkin olen miettinyt just tota 5v. ikäeroa, se tosiaan vaikuttais aika ihanteelliselta :) Vaikka on pienessäkin ikäerossakin hyviä puolia :)

Danjuska, kiitos! Vähän (eikä niin vähääkään) hirvittää tuleva muutto, meillä kun on tätä tavaraa ihan hirveesti! Yritetään nyt hyvissä ajoin käydä kaikkia kaappeja ja kellaria läpi ja heittää kaikki ylimääräinen pois tai lahjoittaa pois. Äiti lupasi laittaa lastenvaatteita myyntiin, eilenkin vein sille pari muovikassillista ja nekin tuli pelkästään Rasmuksen vaatekaapista! Kellari on niitä täynnä :ashamed:

Tulkaa muutkin kirjoittelemaan! :wave:
 
Heipä hei vaan kaikille :wave:

Tuli vaan tuosta nassukirjasta mieleen, että mä aika ajoin (kovin montaa edes ole) "siivoilen" listaani ja poistelen sellaisia ihmisiä joiden kanssa ei tule puhuttua oikein koskaan. Se ei tarkoita mitään pahaa, mutta koitan pitää sen sellaisena tuttuna ja intiiminä paikkana, jossa on vaan sitte sellaisia jotka oikeasti haluaa olla yhteyksissä.
Äh, hankala selittää, mutta uskon että ymmärsitte pointtini. =)

Käytiin viime su puuhamaassa ja oli kyllä kiva päivä. tytöt viuhtoi koko ajan ja vesipuoli oli ehdoton hitti.

Telkkua syksyllä/talvella tulee lastenkin katottua enemmän kuin näin kesällä. Joskus tiedostan että annan katsoa turhan paljon ja sitten vähennellään.
Leikit on kyllä nykyisin vieneet voiton laitteista =)

Kattinkasta oli mukava kuulla :hug:

Pepille tsemppiä syksyyn, pärjäät varmasti :hug: :heart:
Ja onnea uuteen tulevaan kotiin, ihanaa :flower:
Muuttopuuhat on kyll :x :x

Käpyyy mites teillä? Mites se Juttu? :wave:

Hyvää loppuviikkoa :wave:
 
Se sitten alkaa huomenna "oikea" arki mullakin :eek: Eli koulun penkille. Meni nopeasti tämä kesä (kyllä, mun kesä loppuu koulun alkamiseen :whistle: ). Motivaatio on aika penkin alla, jospa se tästä pikkuhiljaa nousisi :ashamed: Mielen valtaa uusi asunto, muuttotouhut ja sisustaminen :p

Hyvät stressit oon tulevasta syksystä jo saanut, sen näkee jo siitä, että revin taas kynsinauhoja, mitä teen silloin, kun on paljon stressiä.

Törmäsinpä eilen Jellonaan Helsingissä! Täysin sattumalta ja aikamoinen yllätys oli :) En tiennyt, että olivat täällä päin ja keskellä Helsinkiä ensin näin Jellonan miehen, mun aivot ei täysin vielä siinä vaiheessa toimineet, tajusin siis, että joku tuttu se nyt on ja moikattiin, kävelin pari askelta ja tajusin että herranjumala, sehän on "jellonan mies" ja "jellona" itse :D :D Juteltiin siinä sitten kaikenlaista, olin kyllä tosi yllättynyt, vaikka lähellä Hki asutaankin niin en siellä kuitenkaan kovin usein asu ja Jellona, joka asuu kaukana niin hän nyt vielä harvemmin :D Tänään ei enää ehditty nähdä, mikä vähän harmitti. Me lähdettiin heti aamusta, tai siis 10 aikoihin mun mummun ja papan luona käymään, kun ne ei ole nähnyt poikia pitkään aikaan ja ikävä oli. Siellä sit meni sen verran kauan, että Jellona miehineen lähti jo kotia kohti.

Sami oli pe ip+yön (tai ei nyt IHAN koko yötä ) Flow-festareilla, mulla oli sitten eilen vapaa pvä, käytiin kavereiden kanssa leffassa ja oltiin yhden kaverin luona, oli tosi mukavaa :heart: Kotiin kyllä tulin ajoissa, 22 aikaan. Ei musta kai enää oo bilettämään, kun en vaan kerta kaikkiaan jaksa :ashamed: Oonko mä jo niin vanha?! Ei kyllä eilen siis ollut tarkoituskaan, kenenkään meistä, mutta ei huvita kyllä koskaan. Välillä tekis varmaan hyvää, mut osaa sitä hauskaa pitää ilman alkoholiakin ja pitkään valvomista =)

Näyttää mulla taas juttu luistavan :whistle:

Painostava ilma ulkona! Käytiin rantsussakin tänään ja nyt oltiin pari tuntia omalla pihalla, oli talonyhtiön muitakin lapsia ihan hirveesti paikalla, kivat oli lapsilla leikit ja touhut. Sitä jäänkin tässä paikassa eniten kaipaamaan, nää talot on valmistunut -05 ja sitä vuosimallia on tosi paljon, semmosia 4-5 vuotiaita siis. Yhdestä pojasta on tullut meidän poikien tosi hyvä kaveri, haetaan vuorotellen toisiamme ulos :) Nytkin tuolla parvekkeella juttelevat, kun tää poika tuli kotiin (ei ollut silloin, kun mentiin ulos niin kotona kun haettiin). Eiköhän siellä uudessakin talonyhtiössä asu muutama muukin lapsiperhe :) Eikä tähän ole matkaa kuin n. 1km. Tai vähän reilu, mut kuitenkin.

Uneton, kiitos kovasti :hug:

Täällä on taas kauheen hiljaista :attn: Huhuu :wave:

Pakko kertoa täälläkin, että meillä oli ihana oravanpoikanen pe-la yön täällä, Sami pelasti sen, kun löysi keskeltä tietä, eikä osannut kunnolla liikkua. Lauantaina vietiin se Korkeasaareen, sinne suostuivat sen ottaa hoidettavaksi :) Oli se kyllä suloinen, laitan teillekin pari söpöstelykuvaa :whistle:

:heart:
 
Uneton, jos tuota ukon Juttua tarkotat niin hitaasti etenee, kait se joskus kutsu tulee :xmas: saishan tuo pikkuhiljaa tulla..

Ylihuomenna alkas koulut :D
huomenna isoimman saikkukäynti ja muuta hoideltavaa.
ylihuomenna sit ois lekuriaika jos saatas vähän saikkuun vauhtia tuon reumapolin ajan kanssa kun en kärsi enää kävellä ja napit ei auta. :| ei naurata ei

Peppi, koitas laittaa se messengeri taas joskus auki
 
Pikaisesti tulin teitä tervehtimään! :wave:
Usein täällä käyn teidän kuulumisianne lukemassa, mutta itse ei vaan saa koskaan aikaiseksi kirjoittaa :whistle:

Meidän elämään kuuluu oikein hyvää, Joonas ja Jesse puuhailevat paljon keskenään, nyttenkin ovat tuossa pihalla leikkimässä. Nahistellakin tietty osaavat, mutta se kai kuuluu asiaan. Julius on huomenna jo 4kk, ei siis ole enää vauvaa täällä ja tuskin enää koskaan tulee olemaankaan :( Tänään taas käytiin Jullen kanssa labrassa, kun alussa oli keltaisuutta aika kauan ja sitten oli maksa-arvoissakin vähän häikkää. Mitään poikkeavaa ei kuitenkaan verikokeissa ja vatsaultrassa ole ilmennyt, äidinmaidonkeltaisuutta todennäköisesti vaan oli.

Meidän kesä on kulunut ihan vaan kotosalla, edes mökillä ei olla kertaakaan käyty, mikä ei kyllä mua harmita ollenkaan, en niin mökki-ihmisiä ole :) Elo-syyskuun vaihteessa mennään viikoksi Airistolle lomailemaan, mutta siellä onneksi on kaikki mukavuudet, kun on Holiday Clubin reissu.

Joonaskin on nyt oppinut ajamaan ilman apupyöriä, mikä kävi kyllä yllättävän helposti. Viikon verran oli ensin vaan toinen apupyörä pois ja sitten kun otettiin toinenkin, niin polki jo kuin vanha tekijä :D Nyt ei sitten oikein muuta tekisikään. Pitäisi vaan isompi pyörä nyt hankkia, niin Jesse saisi Joonaksen vanhan pyörän.

Vielä pitää vähän mainostaa, että aloin pitämään omaa lastenvaatteita ym. tuotteita myyvää nettikauppaa, tervetuloa siis kaikki vaan ostoksille, osoite on www.wilmis.com ;) Ostin siis valmiin kaupan, mikä on jo nelisen vuotta ollut markkinoilla ja tykkään kyllä todella paljon tästä hommasta. Nyt sitten saa kotona tehdä töitä ja hoitaa pojat siinä samalla, eikä toivottavasti enää tarvitsisi vanhaan työpaikkaan palata.

Nyt tuli valitettavasti vaan omaa napaa, vaikka kaikki jutut olen kyllä lukenut. Kaikille siis tasapuolisesti iso :hug: ja mukavaa syksyn odotusta! Olette paljon mielessäni ja hyvin tärkeitä edelleen, vaikka en enää niin kovin aktiivinen olekaan... :heart:

T. Hanna ja pojat
 
Moikka!

yöhommissa taas kerran. aattelin nyt vielä alkuyöstä kirjoitella, kun saattaa loppuyöstä väsy painaa niin kovasti etten viitti koneella olla. tää ja ensi yö onneksi vaan. sit yksi vapaa ja töihin takas. johan mie melkein 5pvää vapailin tuossa.

Meillä Aksu on aloitti koulutaipaleen torstaina ja hyvin on mennyt. perjantaina jo käveli hieman päälle 1km matkan itsekeen kouluun. minä kävin sit koulun pihassa varmistamassa että oli perille päässyt. koululta hain vielä iltapäivällä kävellen pois. tänään menikin edestakaisin itsekseen. hyvin onnistui. kavereita on ja ne ovat erittäin tärkeitä. =)
koulu alkaa mukavan vaihtelevasti eri aikohin. ja loppuukin sit eri aikaan. huomennakin alkaa vasta 10, sovittiin että saa lähteä ihan omin toimin. pukemiset ja aamupalan hoitaa itse. saatan minä yrittää herätä itse siinä 9 jälkeen että katon onko kaikki kunnossa. mut luulen turhaan huolehtivani. :whistle:

Meidän mies sai uuden työpaikan ihanan nopeasti. kävi tänään jo uuden työpaikan koulutuksessa. koulutus kestää syyskuun kait ainkain. sit pääsee tosihommiin. työnkuvasta nyt ei ole vielä tarkkaa tietoa. menee sellaseen elintarviketehtaaseen joka valmistaa valmisruokia. työmatka hiemna piteni, mut parempi se kuin ei työpaikkaa ollenkaan. =)

niiskiksestä, kiva kuulla. =) mukava kun sulla tuollanen 'koti'työpaikka. mulla on vaan hirmu vähän tarvetta lastenvaatteille. saan aina jostain käytettyjä niin runsain määrin, ettei itse juuri tarvitse ostella. pitää kuitenkin sun liike muistaa jos jotain tarvii. :) Kylläpä Joonas on taitava kun osaa ajaa ilman appareita. :)

Metku, todella mukava kuulla teistä. toi tapaaminen sopis meille loistavasti. voitais kyllä joskus tulla käymään ihan muutenkin. ei toi matka ole kauhean pitkä.
kuinkas Eetun koulu on alkanut? onko yhtään innostunut hommasta?

kattinka, ihana lukea teidän perheen elämää. :) vähänkö olis mukava nähdä teitäkin niinkuin montaa muutakin tästä joukosta. olettepa mahtavan kuuloisen reissun tehneet kesällä.

peppi, ihanaa että nähtiin edes sen pienen hetken verran keskustassa. ei jäänyt tääkään kesä kokonaan väliin. ;) :D
tsemppiä kouluhommiin ja muuttopuuhiin. :hug:

johan tästä on tullut pitkä juttu, joten ensi yönä vaikka lisää, jos joku vaikka kirjoittelis mulle yölukemista. :wave: :)
 
moiks

Täällä nuokun koneella |O Pitäios varmaan tehäkkin jotain kun jenna nukkuu..Meni viime yö puihin ja jäinkin sitten täksi päiväksi kotiin. Mies on huomisen typyn kanssa kotona.
Tatu jäi su mummolaan syntymäpäivä reissulta ja palailee huomenna kotia. Ei menekkään tällä viikolla ollenkaan hoitoon.

Peppi: oi kun ihana oravanpoikanen :heart:
Teillä vaan muutta lähenee :) Onko minkä verran neliötä uudessa asunnossa?

Niiskuneiti: Pitääpä käydä kurkkimassa vaatteita jahka ennätän :D

kai se on vaan tästä noustava.. jos kävisin vaikka perunat valmiiks kuorimassa ja hetkeks itsekkin pitkälleen.. huomenna aamuvuoroon..
 

Yhteistyössä