***Joulutähdet 2005 Toukokuussa***

Tervehdys! :wave:

Täällä ihmeen pirteänä, vaikka yöllä ei kovin paljon tullutkaan nukuttua :) Nukkumaan pääsin vasta yhdentoista jälkeen, kun Joonas ei malttanut oikein mennä nukkumaan, kun iltapäivällä nukahti tunniksi sohvalle...ei siis ihan vielä näköjään pärjääkään joka päivä ilman päiväunia =) Tänäänkin on kyllä nukkunut.
Jesse herätti ekan kerran jo kahdentoista maissa ja hetken aikaa kesti, ennenkuin mies sai Jessen rauhoittumaan. Puoli kahdelta Jesse heräsi taas ja silloin imetin. Söikin sitten siihen asti, kunnes Suomen peli alkoi. Pelin jälkeen en meinannut millään saada unta, enkä tainnutkaan olla kovin kauan nukkunut, kun Jesse puoli seitsemältä taas heräsi syömään. Nukahti kuitenkin onneksi vielä syömisen jälkeen. Puoli yhdeksältä heräsi sitten molemmat pojat.

Peppi: Todella ikävää, että mummusi syöpä on levinnyt :'( Toivottavasti asian hyväksi pystyttäisiin vielä jotain tekemään :hug: :hug:
Tuohon syömisasiaan en kyllä oikein osaa vastata, mutta luulisin minäkin, että kyllä lapsi aina sen verran syö, ettei ihan nääntymään pääse.

Tintta: Jaksamista sinne kovasti! :hug:
Joonas nukkuu jo jatkettavassa sängyssä, kesällä taitaa tulla vuosi täyteen.
Meidän kesään kuuluu tietenkin mökkeilyä jonkin verran. Muumimaailmassa aiotaan mekin käydä tai menen sinne Joonaksen, mun kahden kaverin ja heidän tyttöjensä kanssa, miehet saa jäädä kotiin :D Muita juhlia ei ainakaan vielä ole tiedossa, kuin mun serkun yo-juhlat.

Uneton: Onnea uuteen kotiin ja työpaikasta! :flower:
Toivottavasti saisitte parisuhdeasiatkin järjestykseen, tsemppiä! :hug:

Lillukka: Kiva, kun kävit kirjoittelemassa! :)
Onneksi miehesi isällä ei mitään vakavampaa ollut, mutta voin kyllä kuvitella, että säikäytti
:hug:

Kyllä muuten huomaa, että me maalla asutaan, kun Joonas osaa jo kaikki traktorimerkit :D Valmet, Ford, Fergu, Case tai Jonnikka tulee kuin apteekin hyllyltä, kun jonkun traktorin näkee ;)

Eipä tänne muuta. Miestä odotellaan vielä peltohommista kotiin, sitten ehkä tilataan pitsa iltapalaksi :p

Heippa kaikille! :wave:
 
Heippa!

täällä ihana rauha, kun mies ja aleksi on kattomassa mun siskon tyttöjä ja mikkis on jo sängyssä unta oottelemassa. =)
tänään sain leivottua pullaa ties miten pitkästä aikaa. hyviä tuli :p .ulkoiltiin aamupäivästä ja käytiin pikaiseen lähikaupallakin. täällä satoi tänään räntää,lunta,rakeita. on tosi kesäinen ilma, mut onneksi sit välillä oli mukavan lämmintäkin. :)

Mikkis on suloinen kun ottaa sellaisesta normaalista pikkukupista, mistä aikuisetkin niin yskänlääkettä, :heart: kävin äsken viemässä, kun yskii ihan mielettömästi. päivällä ei oikeestaan yski ollenkaan muuta kuin päikkäreillä ja sit kun käy nyt yöunille niin taas alkaa louskuttaa. :( Aleksilla onneksi meni yskä jo ohi, joten ei tainnu korviin asti hällä ehtiä tauti. toivotaan ettei miikallakaan.

uneton, onnea työpaikasta todella paljon. :flower: ja minäkin pidän peukkuja että parisuhdeasiat korjaantuisivat. ja itse saisit sitä kauan kaivattua apua. jaksuja kovasti paljon. :hug:

peppi, todella surullisia uutisia sieltä suunnalta. jaksamisia kaikille teille. ja etenkin mummullesi. toivotaan parasta. lämmin :hug:

tintta, mikkis nukkuu jatkettavassa sängyssä omassa huoneessa. helposti hänen kohdallaan toi vaihto onistui vaikka epäilin suuresti kaikkea muuta. onhan se jo 1,5v nukkunu tuolla.
mukava että mielesi on hiukan parempi. :hug:

mun tekee melkein mieli jättää lukematta noi danjuskan ja tintan koira jutut. ei millään negatiivisella mielellä vaan siksi että mulla on ihan tajuton koirakuume. siis vauva kuumekaan ei ole varmaan ikinä ollu näin paha. :whistle: :D katoin taas äsken 'vesi kielellä' koiralle koti ohjelman. ärsytti suunnattomasti kun mikkis oli telkkarin edessä välillä. ei sillä itteenikin hymyilyttää tää juttu, mut minkäs itelleen voi. koiraihminen aina ollu ja touhunnu pienenä paljon koirien kanssa. :) muuten sen koiran meille varmaan ottaisinkin heti, mut sit mietin muutamia järkijuttuja, että ei olis niin helppo lähtee reissuihin kun pitäis koiralle olla paikka mihin siksi aikaa laittaa jne. tiedätte varmaan nekin jutut. ja nyt just kun lapset olis siinä kivassa iässä että niiden kanssa olis helppo mennä ja tulla niin ei voi koiraa ottaa. siis ihan järkisyitä, joiden takia siirrän haavettani muutamalla vuodella. jos ei jotain ihmettä tapahdu.
mulle tulikin mieleen vaan että danjuska, onko teillä koirat missä sillo kun te käytte vanhempienne luona siis onks ne mukana vai jääkö johonkin hoiviin? oot varmasti kertonu mut enhän mie nyt muista. =)

onneksi tuossa naapurissa on koiria jonkin verran niin saa hiukan tyydyttää 'kuumettaan' mut ei omaa koiraa mikään voita.
no nyt te ootte ihan riittävän täynnä mun koira juttuja....vaihdan aihetta..

lillukka, mukava kun kävit kuulumisia kirjoittelemassa. :) olihan teillä aikamoinen ristiäispäivän ilta onneksi ei käynyt miehesi isälle pahemmin. varmasti säikäytti. :hug:

tintta, ainiin kesäsuunnitelmista. ei ole juuri mitään tietoa. sellainen kesäloma reissu tuolta etelä-suomen kautta muumimaahan ja jostain puuhamaan kohdilta ehkä kotia kohti olis kiva, mut kahellaan mikä kiinnostaa. =) mökillä menee varmaan suurin osa ajasta.
niin ja meille päin saa tulla kahville tai yöksi, kun vain hiukka aiemmin tietää. mukava olisi nähdä. =)

missähän se tanskuliini oikein on?? :wave:

ja hannele, metku, tiukuliini, lumikarpalo, äippä78, jonttuli, ja kaikki muut mahdolliset kirjoittelijat, jotka harvemmin täällä käytte. :wave: :wave:

nyt mie teen nettisurffailukierroksen ja oottelen miehet kotia, eiköhän nuo kohta jo tuu. joten kauniita unia kaikille. :hug: jaksuja arkiseen aherrukseen.
 
Kiitos ihan hirveesti Lillukka ja Niiskuneiti :hug: :hug: :heart:

Lillukka, miten etelässä kesällä olette? Olis tosi kiva nähdä, mut jos oikein muistan niin ei taida ainakaan se joku sukulaispaikka näin lähellä olla? :) Se tais olla jossain aika lähellä meidän mökkiä, siis mun mummun ja papan mökkiä.. Vois yrittää ajoittaa sen niin, että oltais samoihin aikoihin niillä suunnilla ja Tansku mukaan kans :D Ja tietty muutkin. Siis jos vaan on mahdollista. Hui sitä sun miehen isää :( Kiva, että on nyt kotiin päässyt :)

Tosta Rasmuksen syömisestä vielä... Oon Joonatanin kanssa oppinut (joskus 1v. iässä vasta kylläkin), että tosta syömisestä ei kannata hirveen isoa numeroa tehdä, syö kun syö ja varmasti sitten syö, kun on nälkä! Mut Rasmuksen kanssa tällä hetkellä ei menekään niin :| Ekat päivät otin ihan rennosti, mutta en usko, että kenelläkään ei viikossa minään päivänä olis nälkä :eek: Onkohan tossa nyt kyse jostain? :ashamed: Kun luin, että vti:hinkin liittyy ruokahaluttomuutta, en nyt tarkasti muista, mitä siinä jutussa sanottiin, mut liittyköhän se jotenki siihen, et jos se on edennyt vähän pidemmälle tms. Jorviin odotellaan aikaa, vaan ei oo vielä kuulunut :/ Tänään sit unohdin soittaa sh:lle, piti soittaa toissapäiväisestä pissanäytteestä, mut huomenna soitan ja sit viimeistään kysyn tosta syömättömyydestäkin... Ellen jo aamulla soita tk:hon. Pitäisköhän?? Tänään on mennyt pari pientä lusikallista ruokaa.. Aamulla kyllä sit söi jonkun verran suklaamuroja :ashamed: Tuntu taas, että pakko on jotain antaa!

Ihana maalais-Joonas :heart: Kävin galleriassa kattomassa kuvia, ihania oli :) Ei saa Niiskis mistään pitsoista puhua, kun toiset yrittää olla herkuttelematta :LOL:

Tänään on meidän 3v. kihlapäivä, 4v. ollaan yhdessä oltu. Sami ei muistanut (ekaa kertaa yhdessäolon aikana), jouduin vähän vihjailemaan, eikä vieläkään ymmärtänyt, kunnes sit saunassa kun oltiin niin sanoin, että kyllä sun pitäis muistaa ja tietää, jolloin sit tajus... ;) Lähti poikien kaa vielä ompussa käymään, toi ainakin vähän dippailtavia, kai mä kukkakaalia nyt ainakin voin dippailla :ashamed: :whistle:

Kylläpäs taas juttu lentää. Lentäispä muillakin, Koivunkäpy, Kattinka(olis kiva, jos edes pari riviä päivän aikana kirjoittelisit, jos et enempiä jaksa...), Jellona, Siru, Tansku, Metkukin lupas kuulumisia kirjoitella, vaan ei tainnut |O :D Tigru, kysyin yks kerta, et miten sä jakselet? Neve, nasuliino (oot mielessä paljon!) yms. tulkaa nyt kirjoittelemaan!! Toivottavasti Tintalla pysyis kirjoitus, vaikka mieli onkin maassa :hug: Vaikka vähemmän oot jo nyt kirjoitellut...

Nyt meen Teho-osaston pariin :wave:
 
heips

oon kuulkaas nyt enemmän kuin tyytyväinen itteeni nyt :D sain töitten jälkeen siivottua niin että huomenna vaan ollaan Tatun kans :D Tosi hyvä mieli vaikka aamu ja päivä alkoikin päin petäjikköä.. ensin kun lähdin viemään Tatua hoitoon pyörällä, rupesi tulemaan lunta taivaan täydeltä. en nähnyt mitään ja meikit meni pitkin kasvoja.. Tatua nauratti kyydissä ihan hirveenä ja kun kysyin että mikä naurattaa niin kikatti että lumihiutaleet on niin hassuja. Hoidossa oli sitten itkenyt kun lumisade lakkasi. Joten aamu oli kiireinen ja ärsyttävä..

sitten tuli kaverilta viesti että on viemässä Rikua (meidän noutajaa) lääkärille.. ja niin vain ikiuneen oli vaari nukutettu :'( väkisin tuli töissä kyyneleet silmiin ja koko päivä tuntui tosi masentavalta. Mutta nyt ei ainakaan mitään kipuja Rikulla ole. Kummityttö oli niin ihanasti tuumannut että Riku on mummon luona pilven reunalla :heart: :'(

Peppi: voi olen niin pahoillani mummosi puolesta! :hug:
Tuohojn syönti asiaan en osaa oikein mitäänm sanoa mutta olen samoilla linjoilla kun Lillukka että uskoisin että lapsi syö kun on nälkä.

Uneton: kovasti jaksuja arkeen. :hug: toivottavasti myös parisuhde korjautuisi. paljon voimia ja muista tosiaan huolehtia itsestäsikin :hug:

Niiskuneiti:
Ihana Joonas kun traktorit noin hyvin osaa :D
Tatulta kun kysyy niin toisen ukin rattosi on "voorti" ja auto on sitikka.. ja toisen ukin rattori on vammetti =)

Tinttamooses: Laita joskus kuvia teidän Jiposta kun kerkeet. Olis kiva nähdä se.
Sisäsiisteys on meillä opettelussa/hakusessa.. viime yönä ei ollut tehnyt mitään sisälle mutta päivisin jos ollaan yhtäaikaa töissä niin on vähintään pari pissiä. onneksi tekee lehden päälle.
ulos tekee kyllä kun vie mutta sontaa ei malttaisi millään rueta tekemään kun on niin paljon nuuskuteltavaa. saa jonkun aikaa kävellä illallakin pihalla että tekee. mutta sen verran "rytmiä" on tullut että jos tekee illalla niin pärjää aamuun.
Rehveltää mukana ulkona ja Roope on ruennut leikkimään pennun kans :D tosin kun Roopen vauhti käy liian rajuksi pentu vikisten istuu häntäkoipien välissä.. kun Roope lopettaa niin sitten on Vili uudelleen toisen karvoissa roikkumassa.
Ensin tuntui että Roope oppi nopeammin sisäsiitiksi mutta kun alan miettiä niin sehän oli mulla päivät tallilla.. yöt nukkui samassa huoneessa ja käytin yölläkin ulkona jos vinkui. Eli oppi ihan itsekseen ulos tekemään kun kaikki päivät mukana meni.
Tarkeneeko Jippo muuten ulkona koleilla ilmoilla??
Kun tuo meidän vilukissa ei lähtisi millään ulos jos vähänkin viileämpi ilma. äiti ompeli sille puvun niin nyt lähtee mielellään kun sen laittaa päälle :D
ups.. tulipas tekstiä.

en nyt yhtään taas muista mitä piti vielä kirjoittaa.. mutta kiitos kaikille jaksuista ja haleista!

nyt vielä koirat käyttämään niin pääsee lueskelemaan.

muoks vielä sen verran että Jellona: Kun mummoloihin lähdetään niin koirat on aina mukana.. ja paljon muutenkin matkassa ovat. Roope kun tykkää hirveästi autossa olosta :D Vilin kans vasta opetellaan. Jos lomareissulle lähdetään niin täällä on semmoinen eläinhoitola johon jätetään. tai jos ajetaan minun porukoitten ohi niin jätetään sinne.
 
täällä ollaan huolesta soikeena siskon takia, sunnuntaista asti ollu kipeenä, oli tänää sit uudestaan käyny lääkärissä kun ei siitä huomenna oo töihin, lääkäri oli sitämieltä et angiina, mutta kun crp on 150..
kuumetta on edelleen ja se ei oo syöny kolmeen päivään mitään jajajajaja.. lääkäri oli sanonu et jos olo menee yhtään huonommaks ni kiteelle päivystykseen et alotetaan suonensisänen ab, oli sit soitellu sinne tuossa iltamassa ni olivat käskeny huomenna mennä omalle tk:lle et ei hyö kuulemma voi tehä mitään :kieh: |O

Me käytiin kaupassa illasta, saatiin jopa poijan fillariin uudet kumit! voi herra opetella ajamaan tavan pyörällä.'

Ja sit siskot tarviisin neuvoa: eli, meillä pitäisi tehdä ruokaremontti, ukon pitäs pudottaa n.7-10kg painoa, mitä mä teen???
 
Huomenta.

Rasmus heräsi vasta aamuyöstä, mut ei sit oikein nukahtanut kunnolla takaisin. Joonatan ei oo nyt kahteen päivään nukkunut päiväunia, mut ei se oo öihin mitenkään vaikuttanut, illalla kyllä ehkä vähän nopeammin nukahtaa, mut yöllä tulee unta pojalle 9-10h. Saa nähdä, vaikuttaako myöhemmin, toivoisin, et yöunet pitenis, jos päiväunia ei nuku...

Onko monikin joulutähti jättänyt päiväunet jo pois? Ainakin Joonas, muita? Varmaan silti silloin tällöin vielä nukkuvat...

Danjuska: kiitos :hug: Olitpa reipas eilen :) Pidähän meidät sit tasalla noista lääkäriasioista, toivottavasti eivät mitään löytäisi, eikä varmasti löydäkään! :hug:

Koivunkäpy, toivottavasti siskos paranee pian! Tohon paino-asiaan en oikein osaa mitään sanoa... Tai hyvin toimii säännöllinen ja kevyt ruokavalio. Siis syö 3h välein VÄHÄN. Ja liikuntaa lisäksi... Jos naposteltavaa tekee mieli niin jotain marjoja, kasviksia tms. mut ne ei taida yleisesti ottaen olla miesten herkkuja :whistle: Mut yllättävän hyvää on, kun dippailee kasviksia, kukkakaalia, porkkanoita, kurkkua, paprikaa :p Kevyt kermaviili ja siihen joko oma tekemä tai sit valmis dippi. Samikin tykkää :D Jos siis semmosesta tykkää/haluaa. En tiiä miten teidän ukko, mut monelle limut/energiajuomat on heikkous, ne heti ekana pois, jos niitä käyttää =)

Rasmus söi tänä aamuna hyvin puuroa!! Ei nyt isoa annosta, mut kuitenkin. Jee. Silti on nyt kiukkuinen, menen siis seuraksi :wave:

Ainiin, sain eilen sit kauan haluamani Kalevalan äiti-lapsikorun :heart: Olivat pojat käyneet ostamassa. Vähän väärinpäin meni äitienpvälahja ja tämä, mut eipä sillä väliä :)
 
Mun piti ihan varta vasten täällä mummulla kirjautua tänne, kun muistin...

Hyvää syntymäpäivää Koivunkäpy!! :flower: :hug:

Käveltiin poikien kanssa tänne mummulle ja papalle, nyt lähen kyllä sit koneelta pois ;) :whistle:
 

Jellona, täällähän minä :wave: Kiva kun kaipailit! Olen saikulla tän kuun loppuun saakka, käyn vaiks yhteisössä kertoilemassa lisää, jos jaksan.
Poikaset viihtyy päiväkodissa hyvin! Julius enemmän äitiä ikävöi ja itkeskelee mun lähtiessä, mut muuten päivät menee hyvin. Ovat yleensä ma-ke päiväkodissa ja loppuviikon sitten vapaalla.

Huoks! Julius tuli keskiviikko-iltana kovaan kuumeeseen ja eilen kuume oli niin korkealla, että ihan oksensi sen takia kerran. Arvatkaas muuten minne?!? :x -ruokailuvälinevaatikkoon-... Oli ottamassa just itselleen lusikkaa lääkkeen ottoa varten. Noh, tulipas pestyä sekin loota ja ruokailuvälineet moneen kertaan + päälle astianpesukoneessa pyöräytys.
Kuumetta on vielä, mutta ei ole niin kekäle kuin eilen. Yöt on nukkunut hyvin, vaiks kipeä onkin. Sairastumista edeltävän yön kyllä itki...
Tänä aamuna Werneri tuli kans kipeäksi, nuha ja yskä on. Ja mulla on kurkku kipeä. Ja mies on tietty työmatkalla Helsingissä, lentää huomenna iltapäivällä kotiin.

Koivunkävylle synttärionnittelut!!

Ai niin, käytiin Wernerin kanssa viikolla kasvukontrollissa. Pituutta oli 71.5 cm (on kasvanut maaliskuun lopusta 1.3 cm). Käyrä viipottaa edelleen miinuksilla, mut ei ihan niiiiiin jyrkästi kuin aikasemmin. Että kyllä se meidänkin pieni sitten kasvaa, hitaasti mutta kuitenkin :D

Mutta tosiaan koitan jossakin välissä koittaa käydä yhteisössä.

Aurinkoista päivää kaikille!

T. Gerbera & poikaset
 
moikka

Tuulista vapaa päivää vietellen :whistle:
Tatun toin just päikkäreille. Kaveri oli aamupäivästä käymässä lapsiensa kanssa =)

Viime yönä (tai oikeastaan kuudelta aamulla) Tatulle sattui eka vahinko ja itki että äiti tuo kuivat housut!! Tuli sitten viekkuun, mies kerkesikin jo lähteä raahea kohti ajelemaan silloin. Ajattelin että onpas kiva vapaa aamuna kuudelta nousta, mutta onneks poju nukahti vielä kuitenkin ja nukuttiin puoli ysiin :D siltikin ihmeen väsy poika ollut.

Gerberan kuulumisia mukava lukea. Wernerille pikaista paranemista!

Käpyselle
paljon onnea!! :flower:

Peppi: Meillä Tatu pääasiassa vielä päikkärit nukkuu vaikka tässä välillä olikin vaihe että jättti nukkumatta. Jokunen päivä siellä täällä on semmoinen että ei nuku ja silloin kyllä haluaa aikasin illalla nukkumaan.
Kun Tatu herää niin ajateltiin käydä kierrätyskeskuksessa ja kirpparilla. pitäis tuolle akvaariolle joku hylly löytää että sais sen käyttöön.

Mut jos lähtisin nyt tonkimaan pakasteesta jotain ruokaa tälle päivälle. kauppaan en taida vapaa päivänäni astua :LOL: tai halpa hallista jos kävis pojalle housuja ostamassa.. eilen aamulla rupesin housuja laittaa niin olivat järkiään liian lyhyviä :eek: pieni kasvupyrähdys ollut.
Nyt taas ei ruokaa mene kuin linnun annoksia..
 
Heips!

Koivunkävylle rutkasti ONNEA syntymäpivänä!! :flower: :hug:

minä sain aamupäivällä tehtyä taas paljon tai siis kaivettua maahan laatoille uraa noin 3m pätkälle, mut siinä samalla tuli oltua poikien kanssa myös, kun eihän ne nyt ihan yksyhteen koko ajan leiki, mut tänään meni jo paljon paremmin mitä alkuviikosta. jospa iltapäivällä saatais käytyä ostaa 100 laattaa ja huomenna vois yrittää nakata niitä maahan. kuhan mieskin innostuis ajatuksesta. :D olis takapiha jo paljon parempi sitten. ei puuttuis kuin kuistin maalaus. nekin maalit vois ostaa tänään. mulla on joko alkava 30-kriisi tai kevätpiristys, kun pitäis saaha kaikkee tehtyä, mut sit on vaan noi lapset välillä esteenä, ettei ihan kaikkee pysty tekee just silloin kun haluais.
no mun sisko yksi päivä lohdutti kun purkauduin tosta meidän pihasta, että muutaman vuoden kuluttua pojat huristelee tätä meidän kylää ympäri mopoilla ja me voidaan miehen kanssa kaivaa monttu vaikka kiinaan asti. :LOL: toi on niin totta. Miikkahan se tässä vielä sen verran pieni ja eläväinen on että ei kaikkee pysty mitenkään tekee..mut eiköhän se parin vuoden päästä ole jo hiukan rauhallisempi. :)

Ai niin unohdin eilen kertoa että mikkiskin pääsee syksyllä aloittamaan täällä meidän kylällä pph:lla. asuu ihan tuossa meidän lähellä niin hoitoon vienti ja hakumatkat lyhenee mukavasti ja onnistuu sujuvasti. oon tosi tyytyväinen. meidän lomien jälkeen sit elokuun lopussa aloittaa. pitänee tässä piakkoin kuitenkin hoitajalle soitella niin käydään jo nyt ennen lomia tutustumassa ekoja kertoja. =)

gerbera, kävin sulle kirjoittelee yhteisöön. jaksuja sinulle ja paranemisia poikasille kovasti. :hug:

peppi, Mikkis nukkuu vielä päikkärit, mutta herääkin aamuisin 6 jälkeen,tänäänkin 6.15. koko loma viikkona ei ole nukkunut juuri 7 pidemmälle. silloin muutamana päivänä kun jätti nukkumatta päikkärit niin oli hereillä periaatteessa 8-20 eli 12h ja nukku siis n.12h yöunet. onneksi nyt nukkuu kuitenkin vielä en millään jaksaisi tuota elohiirtä koko aikaa hereillä tai no sais kattoo videoita samalla tavalla kun aleksikin tekee. toivotaan että rasmus alkais pian syömään paremmin. en minäkään usko että siihen liittyy mitään muuta ihmeellistä. mut toi vti on kyllä varmaan osaltaan ihan tottakin. kysele siltä sh:lta enemmän. jaksuja. :hug:

käpynen, peppi anto kyllä monta hyvää vinkkiä tohon laihdutukseen, lisään vielä että juttu pitää lähtee miehestäsi itestään että on motivoitunut siihen täysin ja täytyy omalla tavalla tykätä siitä. halu siis tehdä tuota koska muuten se alkaa tuntua niin puulta ettei vois vähempää kiinnostaa. vesi on myös yksi juttu mikä mulle tuli mieleen, että jois paljon päivän aikana vilkastuis aineenvaihdunta. pidän peukkuja että lauihdutus onnistuis. =)

danjuska, kiva että olet ollut ahkerana. eikös se ole niin että lapset riemuitsevat kaikesta sellaisesta mistä aikuiset ei tykkää siis lumisade ja vesisade on lapsista aivan huippuja. =)

tänään meinasin kattoo ainakin johonkin asti suomen peliä illalla. katotaan missä vaiheessa silmät lerpahtaa kiinni...pitäisköhän mennä hetkeksi nyt lepäämään niin jaksais...aurinkoista päivää kaikille. B)
 
Perjantaita :)

Paljon onnea vaan,paljon onnea vaan
Paljon onnea Käpy,paljon onnea vaan :flower: :flower: :flower:

Heti aamusta lähettiin kaverille kylään,siellä on paljon elukoita,näitä samoja kissoja kun mulla(häneltä juuri on nuo munkin kissat),maatiaiskissoja,koira,vuohi ja kili,kanoja,fasaaneja,riikinkukkoja,poni ja ensi viikolla tulee ankkoja :D
Oli siinä lapsilla taas taputeltavaa ja ihasteltavaa :)
Saatiin sovittua tuosta munkin kissasta hyvä sijoitussopimus(mulle edullinen versio ;) )
Nyt sillä olisi ollut tarjolla maatiaispentu,kesäkuussa luovutusiässä oleva,ihana punainen kolli,mutta valitettavasti meille ei mies anna ottaa yhtään pihakissaa:(
Haluaisko joku teistä kissan? :)

Peppi:Olen myös todella pahoillani mummosi vuoksi :/ :hug:
Meillä Oskari ei juuri enää nuku päiväunia,silloin tällöin saattaa nukkua mutta aika harvoin enää. ja kiitos,yritän kirjoitella kuitenkin vaikka mieli välillä tosi maassa :ashamed:
Danjuska:Laittelen Jiposta kuvia jahka saan ne koneelle :D
jippo pärjää ulkona hyvin,tosin suurta totuttelua ensin vaati,huusi kokoajan sisälle mutta nykyään viihtyy paremmin kuin sisällä ;)
Onneksi,koska ensi syksynä painuu jo pikkuinen metälle :)

Tarttis alkaa imuroimaan,olisko vapaaehtoisia?
En millään haluais mutta on sit paljon kivempi olla kun on karvat ja roskat pois lattialta :)
palaillaan siskot ja hauskaa viikonloppua kaikille :wave:
 
pikaisesti.. sämpylät kohoamassa liinan alla :D muutapa ei pojan kanssa olla juuri tehtykään. Kylällä käytiin pyörällä ja kirjoja lueskeltu.
Tatu söi suuntäydeltä jauhoja kun sämpylöitä pyörittelin ja hetkeksi käänsin selkäni.. sössötti vaan suu täynnä jauhoa että minä vähän maistoin :whistle:

Kävylle unohdin sanoa tuohon painonpudotus hommaan että yksi mitä kannattaa välttää on iltasyönti. Ja itsestäni olen huomannut myös sen että nukun huomattavasti paremmin kun vain olisin illalla syömättä tai söisin hedelmää/marjoja.. viime syksynä söin illasta vaan maroja jos jotain teki mili (tai järsin porkkanaa :LOL: ) nyt on taas repsahtanut ihan totaalisesti :kieh:

Juu laitahhan Tintta tosiaan kuvia kun ennätät :D Onko Jippo ihan riistaverisistä vanhemmista??

nyt ne säpylät uuniin.. kesti kirjottaminen kun puhelimessa välillä olin..

ja poika alkaa olla aika "mukavalla" tuulella kun ei nukkunutkaan päikkäreitä. kölli vaan 30min sängyssään..
 
Moi!

Kirjoitin pitkän viestin ja sitten Otto tuli syliin ja tadaa, ei viestiä missään :snotty: Tärkeimmät siis nyt pikana.

Koivunkävylle paljon onnea :flower: Miten olet juhlistanut päivää? Painonpudotusvinkkejä olikin jo hyvin tullut. Mun kestoresepti on liikunta. Eli jos pystyy lisäämään, niin hyvä :D Mä olisin itse 100 kg painavampi kuin nyt, jos en liikkuisi :whistle: aika herkkuhiiri kun olen... painosta tuli muuten mieleen, oltiin tänään vakuutusyhtiössä tarkastamas vakuutuksia, niin otettiin mulle henkivakuutus, niin siinä hakemuksessa kysyttiin paino ja pituus. Nauroin miehelleni, että eipä usein ole tullut vieraille miehille sitä kerrottua =)

Peppi voi itku sun mummun tilannetta :'( Toivottavasti apu löytyisi, eikä olis ärhäkkää lajia. Eikös sun mummu nyt ole oikein hyväkuntoinen? Siitä on paljon apua, samoin positiivisesta mielestä ja voitontahdosta. Päikkäriasiasta; Otto yhä useammin ei nuku päikkäreitä, etenkään kotipäivinä. Tarhassa tietysti nukkuu, niinä aamuina herääkin sitten aikaisemmin kuin yleensä. Lenkillä jos ollaan sopivaan aikaan, niin kyllä kärryihin nukahtaa. Vielä mahtuu pikkupoikanen niissä nukkumaan, hyvä niin. Hienoa, että Rasmus söi ainakin aamulla paremmin! Uskomattoman vähällä pienet pärjää kyllä, mutta kyllä tietysti, jos viikko on jo mennyt pienellä syömisellä, niin on hyvä tilanne tarkastaa. Olen miettinyt paljon yv-asiaa, koitan ehtiä jossain välissä laittaa sulle yv:tä.

Tintalle ja Gerberalle paljon jaksamista :hug:

Kattinka Mitä kuuluu? =)

Mulla ollut pari vapaapäivää ja olin jo niiden tarpeessakin. Ottokin oli, on kyllä ollut nyt oikein äidin kylkikasvain :heart: halailemassa ja pussailemassa koko ajan, kaupungilla lenuttu eilen ja tänäänkin vielä, niin oli tosi kiltisti, kun pääsi mukaan. Kyseli vaan koko ajan kaupantädeistä, että ketä se oli, mitä täti tekee, missä setä on jne.jne. Mä metsästin valkoisia farkkuja, jotka tuntui olevan ihan lopussa tästä kaupungista, mutta sitten onneksi löysin ja vielä alesta :D Jee!

Huomenna alkaa 3 yövuoroa, sitten onkin viiden päivän vapaa =) Olis huomenna ollut lukion luokkakokous, mutta en nyt sitten sinne pääse, kun tuli vielä miehen serkun 30veejuhlat myös huomiselle. Siellä mennään koko perheen voimin käymään ja lähden siitä sitten töihin. Seuraavana vknlp:na on mun siskon 25-veejuhlat, pitää kahden kaverinsa kanssa. Mies on silloin yövuorossa, mutta tulee sinne kuitenkin käymään. Lotta ja Otto menee mun vanhemmille yöksi ja taidan itsekin mennä, kun kotiin olis n.25km, niin en viitsi taksilla ajella =) Sitten seuraavana vknlp:na on kummitytön lakkiaiset ja veljen avovaimon lakkiaiset myös. Ja sit seuraavana vknlp:na taas luokkakokous Tre:lla :D Että kivasti ehtii viikonloppuisin töihin :whistle: ja sittenhän jo kohta alkaakin kesäloma, mulla alkaa 16.6.

Nyt katsomaan tota peliä, aurinkoista viikonloppua kaikille! Vaikkei ilmeisesti ole kovin kivaa keliä luvannut.
 
Iltoja!

Ei hyvältä näytä toi Suomen peli :| Tylsää.

Me vietiin Sami saunailtaan poikien kanssa, Joonatan nukahti sit hetkeksi autoon, kun ei ollut päikkäreitä nukkunut. Nyt on jostain syystä Rasmuksen nukuttaminen kestänyt kauheen kauan, vaikka väsynyt on kyllä ollut.

Oltiin mun äitillä poikien kanssa, muuta ei ollakaan tehty.

Gerberalle lähettelen jaksamisia!!

Jellona, kiitos :hug: Sh ei oikein mitään sanonut tohon syömisasiaan, sanoi vaan, että ei tiedä et johtuuko tosa vti:stä vai mistä, mut jos oireita alkaa enemmän (siis vti:n oireita) tulemaan ennen kuin saadaan se aika Jorviin niin pitää olla yhteyksissä. Näytteessä oli sekaflooraa, mut tulehdusta ei näkynyt.

Kiitos Tintta :hug:

Danjuska, mun alko tekemään ihan hirveesti mieli sämpylöitä, mut ei sitä varmaan enää viittis alkaa tekemään :whistle:

siru: Kiitos :hug: Mummulla on kyllä ollut niin kauan ku mä muistan niin sydänoireita, mun mielestä aika paljon, on jäänyt sen takia aikaisin eläkkeelekin, mut muuten on kai ollu ihan hyvässä kunnossa... Nyt tietenkin kovin väsynyt, mut kuuluu asiaan. Ja en nyt masennuksesta tiedä, mut tietenkin tää serkun tapaus on vaikuttanut mummuunkin paljon... Kun ei nyt kovin masentuisi, vaikka vaikeeta sekin varmaan :( Siis olla masentumatta. En tiiä. Mä en pysty olee ajattelematta tätä asiaa, koko ajan se on mielessä ja kauhean paha mieli sen takia :ashamed: Pahoja mietteitä ja ajatuksia tulee väistämättä. Vaikea niitä kirjoittaa. Mummu on vaan äärettömän tärkeä mulle, ollut aina. Ei olis tarvinnut tällaista hänelle vielä tulla :ashamed: Ei pitäis vielä liikaa ajatella, mut en pysty olee ajattelemattakaan :/ Ensi viikolla on lääkäriaika, jolloin sit saa tietää vähän lisää. Varmaan taas kaikki paikat tutkitaan päästä varpaisiin, ettei olis esim. sisäelimiin (maksa, munuaiset jne.) levinnyt. Siihen asti pitäis yrittää olla liikaa ajattelematta, sitten taas tietää vähän enemmän... Vastailet yv:hen, kun ehdit.

Se on sitten pronssiottelu Suomella edessä.. Ellei nyt jotain ihmettä tapahdu :kieh:
 
Tulin vielä pikaisesti laittamaan Peppi, että mä ymmärrän oikein hyvin sun pahan mielen mummusi takia. Niinkuin olen täälläkin monesti laittanut, niin mullekin mummu on tosi rakas :heart: ja tuntuu tosi pahalta edes ajatella, että jonain päivänä ei mummua olisikaan :'( vaikka sen tietenkin ymmärtää, että näin se menee, niin ei voi sitä oikein edes ajatella, kun tulee niin paha mieli. Voi, toivottavasti nyt tulis joku käänne parempaan sun mummun tilanteessa. Toivoa voi ja pitää aina. Koita jaksaa :hug:
Hyvä, että se pissanäyte oli nyt tulehduksesta puhdas, varmaan sekaflooraa on väkisinkin pikkuihmisten pissanäytteissä.

Nyt vielä sohvalle tv:n ääreen miehen kanssa, moi!
 
Ehtoota

Voi pirskatti kun on ihmeellistä tää mun oleminen.
Päivällä oli taas niin hyvä mieli ja sain laskutkin hoidettua,mutta nyt ketuttaa ja pirusti |O |O |O
Yhtäkkiä alkoi taas hirveesti ottaan päähän,tuntu et oikein hakemalla hain syitä miks olla tympiintynyt ja surullinen :x :x
Mikä mua vaivaa???
Taidan mennä äkkiä maate jos huomenna olis helpompi...

Isäntä lähti töitten jälkeen heti mökille,sekin pönttöpää oli niin hiton kiukkunen lähtiessään kun meni hänen lähtönsä niin myöhään :x
saakutti olis pakannut kamansa jo eilen ja mikä hiton kiire sinne edes oli,arvatkaa vaan meinasinko viskellä sitä tiskeillä kun tuossa kiukutteli mulle |O |O |O
helkutin ukon ketale...yksin saa lähteä ja olla,mä täällä olen kolmen muksun kanssa ja elukat päälle |O |O |O

Anteeks taas :ashamed: :ashamed:
Aina joudutte kestämään mun avautumiset :ashamed: :ashamed:

Leikkasin muuten Oskarin tukan,tai pikemminkin nopeasti tasoittelin ;)
Lupasin sille ensin mukillisen kaakaota jolla sain sen suostumaan leikkuuseen :D

Nyt maate :wave:

Danjuskalle meinasin unohtaa vastata,että Jipon molemmat vanhemmat ja pitkälle sukukin on riistaverisiä :)
 
Tänään on tämän maan kansallispäivä. saas nähdä montako kertaa tänään joudun selittämään ettei Suomessa juhlita Norjan kansallispäivää kun paikalliset kyselevät, että mitäs mun vanhemmat ja ystävät tänään ja mitä niillä on ruokalistalla jne...

Kansallispuku vaan ei mahdu päälle. Mulla ois kiva musta juhlamekko, mutta ainoot kengät jotka menee jalkaan on vaaleenpunaset tennarit...

Mennään nyt ensin naapuriin aamiaiselle ja sit klo 8 nostetaan lippu ja lauletaan. Sit on kulkueita ihan kuin Suomessa vappuna. Lapset saa ilmapalloja. Aika riehakkaasti tääll
ä juhlitaan verrattuna meidän itsenäisyyspäivään. Mukavinta minusta tässä päivässä on se kun kaikki koristavat niin nätisti pihansa ja pukeutuvat kansallispukuihin.

Ihan vaan omaa napaa kun ei nyt ehdi muutakaan, Paistan hieman valmiskroisantteja naapuriin vietäväksi ja herättelen muun perheen. itse olen jo juhlatamineissa. Masussa voidaan hyvin, eikä mitään merkkejä, että sieltä ois kellään kiire ulos. Olo vaan alkaa olla tukala ja nivusissa soi.

Kävylle vielä myøhästyneet onnittelut.
T: kattinka 35+4
 
Kattinka, ja meillä on tänään 5-vuotis hääpäivä :D :heart: Mutta ei ole kyllä juhlan tuntua, kun mies on työmatkalla... ehkäpä sitten iltapäivällä, jahka kotiutuu.
Mukavaa kansallispäivää teille!! Ja ihana, että tytöt on viihtyneet masussa :heart:

Peppi, toivottavasti mummosi vointi paranisi eikä tutkimuksissä löytyisi mitään ikävää!! :hug:

Mä odottelen Wernerin päikkäreitä, voisin itsekin vetäytyä hetkeksi sohvalle pitkälleni. Päikkäreistä teillä onkin ollut puhetta, Julius on parina päivänä jättänyt päikkärit väliin ( ei peräkkäisinä päivinä) ja onkin jaksanut hienosti aamuaikaisesta kuudesta iltakahdeksaan, mutta kyllä mä toivon, että nukkuu päikkärit vielä pitkään!

Tintta, jaksamista sinulle!! :hug: Kyselit missä tähtöset nukkuu; Julius siirrtyi jatkettavaan sänkyyn 1v3kk ikäisenä. Näin toimitaan varmaan Wernerinkin kohdalla.

Nyt on poikaset äitiä vailla :heart:
 
Huomenta!

Koitan pikaisesti jotain kirjoittaa , ennen kuin viedään mies töihin. Tänään onkin harvinaista että on töissä vaan 14 asti. Yleensä työvuoro viikonloppuna on 10-21. Ei mene koko päivää töissä ja ehditään grillailemaan. Nyt kun viedään hänet niin meillä on auto käytössä ja ajattelin olla uhkarohkea ja mennä tyttöjen kanssa jotain shoppailemaa. Vera kun on aika mahdoton vieläkin kaupoissa, tosin helpompaan päin ollaan menossa.Tytöillä on torstaina päiväkodin kevätjuhlat ja juhlakengät ainakin pitää ostaa molemmille. Mekkoja löytyy , mutta katotaan jos eksyy sellaisiakin mukaan ;) Meillä on aika paljon juhlia tänä kesänä tiedossa, siskon merkonomijuhlat , synttäreitä pitkin kesää ja meidän häät tietenkin , jotka ovat kylläkin pienimuotoiset . Meidät vihitään Maistraatissa sen jälkeen mennään jonnekkin syömään ja siinä se.

Tummennokset menivät ihan päin honkia!!

Kesäsuunnitelmia: Mennään ainakin Tampereelle hotelliin kahdeksi vuorokaudeksi ja siinä sitten käydään Särkänniemessä ja Ti-ti nallen luona Ikaalisissa. Mulla asuu isovanhemmat Tampereella käydään varmaan heitä katsomassa jos ovat kunnossa. Molemmilla on nyt syöpä :'( Peppi ymmärrän hyvin sun tunteen mummosi puolesta.

Vera on muuten oppimassa sanomaan S-kirjaimen oikein. Ei enää sano S-kirjainta T :nä. Suhisee shillee hassusti ja kohta varmaan sen sanoo ihan oikein. R-kirjain on vielä vähän hakusessa , joskus sanoo ärrän sillee amerikkalaisittain :D

Olipas ihanan kuuloinen päivä [/b]Kattinkalle tulossa. Ihanaa yhdessäolon tunnelmaa.

Gerberalle mukavia shoppailu ja liikuntatuokioita ja iloista mieltä :hug:

Tintalle myös parempaa mieltä ja jaksamista

:hug:

Nyt menen herättämään miehen että päästään lähtemään. :wave:
 
En näköjään pysty korjaamaan noita tummennoksia jotka meni ihan pieleen.
Gerberalle hyvää 5- vuotis hääpäivää.

Tuli vielä mieleen että Vera ei nuku päiväunia viikonloppuisin , jos mies ei ole kotona. En jaksa nukuttaa tuntia ja sitten nukkuu noin 45min. ja herää kiukkuisena ja on huonotuulinen ainakin tunnin heräämisestä. Mutta nyt pois.
 
Hyvää syntymäpäivää Hannele!! :hug: :flower:

Rasmus heräilee nykyään aamuöisin pari kertaa, samalla lailla on mennyt jo jonkin aikaa. Sillä toisella kerralla ei millään nukahtaisi, eikä välttämättä nukahdakaan. R herää siis 6-6.30 ja J joskus 7 aikaan. On ihmetyttänyt, et miten J jaksaa valvoa, kun joskus herää jo ennen klo 7, esim. 6.30 ja sit nukkumaan mennään siinä 21 aikaan, nukahtaa 21.30 aikoihin. Aika pitkä päivä ilman päiväunia!

siru: Niin tutulta kuulosti sun kirjoitus. Toi ajatus, että mummua ei joskus enää ole, se on ihan kamala :ashamed: Vaikka totta kai tiedän, että kaikki lähtee aikanaan ja se on edessä väistämättä, jo sekin on kauhee juttu, mut nyt vielä, kun piti tällainen tulla!! :( Lääkäri oli jotenkin sanonut, että rintasyöpään (vai tarkoittiko, että levinneeseen rintasyöpään) kuolee kyllä aina :'( Hidastaa sitä voi, mut sit jos niistä sytostaateista tms. tulee kovin huono olo niin ei sekään ole kiva ja haluaako sellaista... No, niinkuin eilen kirjoitin, ei pitäisi nyt liikaa ajatella, ensi viikolla tietää sit enemmän. Kiitos sulle :hug: :hug: :heart:

Tintta: Mulla se on mennyt joskus just noin!! Siis et vaikka aamulla tuntuis, että on paljon parempi päivä niin sit vaikka iltapäivästä onkin ihan turta, mitään ei jaksaisi, mikään ei kiinnosta, toivos vaan, ett päivä kuluis nopeasti ja pääsis nukkumaan :| Pitäiskö sun puhua tästä sun olosta jollekin? Esim. neuvolaan? Oikeesti :hug: Parempi ajoissa kuin liian myöhään :/

Kattinka, hih, mulle tuli ihana mielikuva susta mustassa mekossa, vaaleanpunaisissa lenkkareissa ja iiiiison mahan kanssa, kävellä vaaput pökköjalkoinesi :whistle: :LOL: :heart: Mukavalta kuulosti teidän tuleva päivä! Sulla on jo ihan hirveesti viikkoja :eek: Pian alkaa varmasti tapahtumaan!! :)

Gerbera, kiitos :hug: Onnittelut hääpäivänä :D Teil on sit pari päviää meidän jälkeen, siis meidän kihlapäivän =) Ja vuosia teillä enemmän.

Me taidetaan lähteä kohta tenavamessuille :D
 
Peppi, mä nauroin yksin täällä ääneen tuolle mielikuvalle katinkasta.. nyt se suuttuu eikä puhu meille enää koskaan.. :ashamed:

GErberalle hyvää hääpäivää!

Mä juhlin eilen tosi riehakkaasti synttäreitä, vaihdoin pojun pyörrään ne renkaat, sit illasta ajattelin et vois tuota ukko vähän houkutella kun pojun sai nukkumaan, tulin alas ni se käski tyhjentää akvaarion, siitä oli lähteny yks lasi halkeemaan, siinä samalla kattelin sit suomen pelin ja menin nukkumaan.

Hannelelle kans paljon onnea!

Tintta, mielessä oot, saa laittaa yytä!

PEPPI, mun on monesti pitäny sanoo sulle et voimia kovasti mummos tilanteeseen, tuo epätietoisuun on kauheaa..
 

Yhteistyössä