Joulutähdet 2005 syyskuun pinoon

Hannamari 14.11 Vili Valentin**, Pirkkala
Parpapapa 1.12 Jami Aaro Jalmari, Siilinjärvi
lumikarpalo 2.12 Joel,**
Naakka 3.12 Sanni Tuulia**
Gerbera 4.12 Julius Weeti Elmeri***, Hyvinkää
MammaRiia2 4.12 Maria Hanna Almira****, Kiuruvesi
Hannele 5.12 Niilo Elmeri**, Tampere
JemiJassu 5.12 Juulia Lumi Linnea, Turku
Maria 5.12 Elina******
Hannele 5.12 Niilo Elmeri**, Tampere
jemma 6.12 Lisen Amanda***, Ahvenanmaa
mamma-83 7.12 Eino, Helsinki
smirgelaine 7.12 Sami Antero**, Espoo
Danjuska 10.12 Tatu Onni Oskari**, Oulainen
Metku 10.12 Atte Matias**, Jyväskylä,
MM-70 10.12 Topi Tapani***, Itä-Suomi
Neve05 10.12 Vera Fanny Margareta***, Porvoo
SippeSirkku 10.12. Viljami Onni Elmeri
koivunkäpy 11.12 Ville Valtteri***, Kontiolahti
nasuliino 11.12 Jone Topias*
Siiri-Miina 14.12 Jimi Juhani Waltteri
Kattinka 17.12 Otto Georg Valtteri***, Norja
Petra 18.12 Vanessa Marina*, Porvoo
Tigru78 18.12 Atte Eemeli**
Mammatuulia 19.12 Noel Luka Ariel*, Helsinki
siru2006 19.12 Otto**
Epeli 21.12 Lauri Artturi*
Kristiina 80 23.12 Sauli Otso**, Tampere
Tanskuliini 23.12 Veera-Elisa Matilda****, Helsinki
Jonna79 25.12 Wilhelmiina Valpuri**, Loviisa
Lillukka76 26.12 Onni Anssi Eemeli**, Savo
Niiskuneiti82 27.12 Joonas Mikael**, Varsinais-Suomi
Kaiza80 28.12 Matias Juhani**, Turku
taaperotx5 28.12 Janette Sofia*****, Tampere
Peppi85 29.12 Joonatan Antti Mikael**, Espoo
katbe 30.12 Juuso*, Salo
Naanu86 31.12 Onni Eemil Johannes*, Oulu
kuusikon äiti Elina ********
Ametisti 2.1 tyttö***
Tinttamooses7 2.1 Oskari***
Tiukuliini 3.1 Eetu*
jellona78 4.1 Miikka Henri Joonatan**, Mikkeli
Uneton 5.1. Peppi***
Taivaanvuohi 6.1 Anni Catriina**, Kittilä


Kaksplus -kerho:
Kerhot - Kaksplus
 
Tajusin just, että meillähän ei edes ole syyskuun pinoa vielä tehty :O Nyt ryhdistäydytään!!

Eilen lueskelin meidän vanhoja kirjoituksia, vuodelta 2006 ja 2007 :heart: Voi niitä juttuja. Pikkasen on elämäntilanne ja jutut muuttuneet. Heh.

Äh, nyt täytyykin heti mennä! Tulkaa muut kirjoittelemaan kuulumisia. Koivunkäpy, Danjuska, Uneton, Jellona! Mitähän kuuluu Gerberalle, kuusikon äitille, Hannamarille, Niiskuneidille, Sirulle, Kattinkalle Tigrulle, Metkulle, Smirgelainille, Tanskulle, LILLUKALLE?! :attn:
 
Pepille kiitokset uudesta pinosta :) kävinkin eilen kurkkimassa ja tajusin että en löydä kuin elokuun pinon ;) ja itse en edes yrittänyt alkaa värkätä :LOL:

Ei kai tänne oikeastaan ihmeitä.. Tatu viihtyy hyvin eskarissa. Myös numerot ja kirjaimet on alkaneet kiinnostaa. Yllätyin miten tiesi luetella kirjaimia kirjasta, vaikka ei kovin paljon kyllä olla panostettu niihin. Tuntunut että mielenkiintoa ei ole ollut, niin sitten vasta kun on valmis.

Taidetaan pitää ihan sisäpv.. Satamaan alkoi kun lapset hain päiväkodista ja keli muuttui tyystin syksyiseksi.
 
Noniin, jospa sitä ehtis nyt paremmalla ajalla jotain kirjoittaakin. En kyllä enää muista, kenelle piti kommentoida ja mitä. Sitä tossa aiemmin edellisestä ketjusta olin vähän katsellut ja kirjoittamista aloittanut, mut sit tulikin hoppu.

Ainakin Danjuskalta olin kysymässä, että mitä alaa olit ajatellut lähteä opiskelemaan? Sehän tässä hullua onkin, että sitä rahaa ei oikein mistään saa :kieh: Tai siis opintotuki on niin minimaalinen. Sen lisäksi perheellinen saa yleistä asumistukea, mutta jos asuu omistusasunnossa niin ei taida oikein sitäkään kai saada. Sit pitäis jaksaa ja ehtiä töitä tehdä, mut rankaksihan se tulee. Siinä mielessä ihan unelmaa nyt hetken taas tienata edes vähän enemmän. Kun nyt töissä siis olen. Se mua ehkä ahdistaa eniten, että lomaa ei ole. Tai se, mikä on koulusta lomaa, on pakko tehdä koko aika töitä :stick: Mä oon koko ajan niiiiin loman tarpeessa :D

Ärsyttää muuten tää uusi kirjoitusboksi! Ihan typerä. Lauseet katkeaa kesken ja hymiöt on tomosessa omassa laatikossaan yms.

Btw, noi vuoden 06 ja 07 pinot oli pituuksiltaan semmoista 27 sivua per kuukausi :attn: Joku ainakin oli niin pitkä. Nyt ei saada edes yhtä täyttä sivullista aikaiseksi! Joo, on fb (mut siellä ei edelleenkään ole KAIKKI), eikä sieltä edelleenkään mun mielestä saa samanlaisia kuulumisia vaihdettua/luettua. Nih!

Meillä lapset nukahti jo 20 maissa. Ohhoh! Olivat kyllä tooosi väsyneitä, toivottavasti eivät nyt tule uudestaan kipeiksi. Rasmuksellahan oli taas se kurkunpääntulehdus ja Joonatanilla kova flunssa + yskä. Jos liian aikaisin hoitoon laitoin, kun eilen jo menivät... Mut kun ei kuumetta ollut, eikä Rasmuskaan ollut enää parina yönä sitä "hinkuyskää" yskinyt.

Mitäs tänne muuta. Töitä, eskaria ja päiväkotia. Viikot menee niin äkkiä. Kesä meni niin äkkiä. Taas alkaa se piiitkä synkkä ja kylmä talvi (+syksy+alkukevät). Yäk.

Mut tulkaas nyt muutkin kirjoittelemaan!
 
Jospa nyt korkkais tämän syyskuun pinonkin :) Kiitti Peppi taas uudesta pinosta!!

Täällä on Juho,Jasmin ja Julius nyt vesirokossa ja voi sitä näppylöiden määrää mitä noilla on :O

Tässä on ny kuva siitä meidän ihanasta siilisetistä <3

 
Peppi, tuli mieleen noista vaatteista, se pilvi setti alkaa olla meillä nafti, vieläkö oot halukas ostamaan sen?

taas ootellaan kangaslähetystä, ville tahtoo sitä ja tätä ja tuota tehtäväks ja näkyy kelit viilenee niin hattutehdas on taas pokaistava käyntiin :D
Keskosvaatteita taas vähän ommellu, jos tälläkertaa pistäs ihan myyntiin asti moisia.

Täällä on pienimmällä semmonen uhma että oksat pois ja osa latvastakin vielä -.- hermo meinaa loppua hetkittäin. jos lähtis käymään metässä kun ei taida ainakaan hyvin kovaa sataa just tällä hetkellä..
 
Opiskeleville tsempityksiä. Olette kyllä tosi rohkeita. Itse en uskaltaisi enää, vaikka mieli tekisi vaihtaa alaa. Jotenkin on vaan niin turvallista kun palkka tulee ajallaan, eikä tarvii miettiä. No jos olisi 10 v nuorempi niin sitten ehkä...

Minäkin tykkään fiilistellä vanhoilla ketjuilla ja ajattelinkin kysyä mitä mieltä olisitte, jos pidettäisiin yksi ketju pystyssä, eikä aloitettaisikaan joka kuukausi uutta? Näin olisi helpompi løyta¨¨a vanhempiakin ketjuja ja harvemmin käyvisn ois helpompi seurata muiden kuulumisia. Oisko kannattajia?

Otto viihtyy koulussa. Läksyjen tekokin onnistuu kun on sovittu, että ne teh¨dään heti kun tullaan koulusta. Viikon läksyt saa maanantaina ja torstaina ne keräta¨¨an pois. Ma, ti ja ke iltapäivisin käyteään läksyjen tekoon n. 10-15 minuuttia ja se aika riittää mainiosti.

Maanantaina käytiin eka kerta karate tunnilla. otto tykkäs kovasti ja treenit onnistui hyvin kun poikia juoksutettiin alkutunnista niin, että ajksoivat sitten keskittyä kuuntelemaan ohjeita ja kokeilemaan erilaisia liikkeitä.

Tytøt aloittavat jumpan tänään. Kiva kun on mahdollisuus pitää lapsia paljon kotona niin ehtii sitten harrastaakkin. Täysien päiväkoti/iltapäiväkerhojen jälkeen en kyllä viitsisi ottaa lisäaktiviteettia.

Olispa muuten ihanaa taas joskus tavata. Se vaan ei ole niin helppoa, mutta ehkä joskus....

Nyt alkaa siivous...
 
Pakko pistää kuva, jätkä halus että teen sen housuihin oikeen kilpa-auton.
no kerranki arvelin tehä kaiken teteen ja sääntöjen mukaan ja tässä on lopputulos:
http://i57.photobucket.com/albums/g234/Kostaja/housui001.jpg
onneks sentäs pojulle kelpaa.
toiset oliki lada-housut, neki on kuulema hienot.

eile kävin täppänän kanssa piipahtaa metässä, vajaassa tunnissa ämpärillinen kangas ja haaparouskuja ja mustikkaa ois saanu paljon jos ois ollu toine ämpäri. ihan oli keräyskuntosta vielä. jos huomenna tai ens viikolla koittas päästä menee ni vois mehua tehä.
 
Koivunkäpy, mites suhun sais yhteyden? Mesenkin asensin taas ihan vaan sua varten ;) Hieno toi kilpa-auto!

Miks näiden viikonloppujenkin pitää mennä aina niin nopeesti?! Me mennään iltapäivällä Joonatanin ja kaverin, sekä tämän pojan kanssa katsomaan Cars 2. Rasmusta en viitti varmaan ottaa mukaan ku se on aikuisen seurassa K 5 ja kesälläkään se ei jaksanut katsoa sitä Rioa loppuun, ei tykännyt niistä 3D laseista jne.

Mun piti mennä perjantaina katsomaan kaverin (exän (sillon 8-10v. sitten, heh) nyxä :D ) kanssa Stellaa Vantaalle, mutta keikka olikin peruttu. Ai että harmitti!! Menin sit kaverin luo iltaa istumaan, oli hauskaa, vaikka kumpaakin harmitti toi keikan peruuntuminen ihan hirveesti.

taapero, toi siilisetti on I-H-A-N-A!! Yks kaveri oli ihan tommosen samanlaisen tilannut kans. On vaan niin kallis...

Kattinka, toihan oli tosi hyvä idea! Kun näistä kk ketjuista ei nykyään tule sitä yhtä sivuakaan välttämättä. Joo, tehdään vaikka ensi kuun alusta semmoinen ketju,jos tää syyskuu mennään vielä tällä, kun tota otsikkoa ei saa muokattua silleen..

Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille!
 
Pepille postia kulkemassa :wave:

Täällä on ihan kökkö keli ja ukko on kokopäivän poissa.
huomenna n viljamin kanssa osastolle meno ja to tähystetään, eilen soittivat asiasta. vähän meinaa jännittää äiteetä..
 
Moikka!

Pullataikina on kohoamassa ja sillä välin päätin ehtiä kirjoittelemaan muutaman rivin meidän kuulumisia.

Julius on reipas eskarilainen, eskari alkoi meillä täällä vasta elokuun loppupuolella. Eskariin meno ei muuttanut meidän elämää juuri millään tavalla, kun eskari on samoissa tiloissa kuin päiväkoti. Ja näin vuorotyötä tekevänä yh-äitinä emme orjallisesti käy eskaria :) Eli niinä päivinä kun minulla on vapaapäivät, niin Julius viettää vapaapäivää minun ja Wernerin kanssa. Muuten hälle tulis liian pitkät putket olla eskarissa/päiväkodissa ilman vapaita.

Werneri satutti jalkansa viikko sitten ja on nyt sitten vielä kaksi viikkoa kipsi jalassa :( Murtui tosta jalkapöydästä :( 4 viikkoa kaiken kaikkiaan täytyy varaamatta olla, mikä on kyllä tommoselle energiselle vipeltäjälle aika pitkä aika. Pyörätuolin kävin hakemassa apuvälinelainaamosta ja se helpottaa ulkona liikkumisia, mutta näin kotona kun asumme kahdessa kerroksessa siitä ei juuri hyötyä ole.
Päiväkotiin meni nyt maanantaina normisti. Päivä oli mennyt ihan hyvin, mutta oli niin paljon kontallaan edennyt, että jalassa oli todella kovat kivut koko illan ja valittaa jalkaa edelleen kipeäksi. Soittelen lastenkirralle loppuviikosta, jos kipuilu ei nyt helpota.

Aleksilla meinaa olla vähän "kasvukipuja". Aloitti nyt syksyllä kasiluokan ja heti alkoi tulla Wilman kautta ilmoituksia läksy/kirja unohduksista. Huoh. Samoiten käyttäytyminen on hieman muuttunut joitakin tiettyjä opettajia kohtaan (ehkä hieman ylimielinen, kaikkivoipa-asenne), mutta kotona osaa edelleen käyttäytyä. Seurustelee myöskin :heart: , tosi ihana tyttönen onkin. Wernerikin on häneen kovasti ihastunut :)

Minä aherran töitä ja koitan saada arjen rullaamaan. Seurustelen edelleen saman miehen kanssa. En vain osaa edetä tässä suhteessa nyt nopeammin, vaikka nyt olisinkin jo valmis ja haluaisinkin. Kait pelkään niin kovin, että mua taas satutetaan ja siksi himmailen.
Kaipaisin ihmisiä enemmän ympärilleni, huomaan olevani aika yksinäinen. Kaikki ystäväni asuvat kaukana, täällä minulla ei ole muita kuin työkaverit, joita näen vain töissä ja mieheni. Kiva olisi saada lenkkikaveri, jonka kanssa voisi jutella kaikenlaista, purkaantua puolin ja toisin.

Tämmösin miettein ja kuulumisin,
Gerbera

Ps. Pullataikina kohoaa kohta yli, niin kauan kirjoittamisessa meni :)
 
Hei kaikille :wave:

Ei oikein oo löytyny runosuonta, facebookissakaan ei meinaa aina löytää kerrottavaa :whistle:
Olen ollut pari viikkoa työttömänä ja se on vienyt mielen kovin matalaksi.

Koulu ja viskari tuottaa kaikenlaista lippulappusta ja paljon on muistettavaa.
Sairastupa on myös käynnissä, kaikenlaisia juttuja liikkkuu.

Käpy, mikä tilanne on nyt? :hug:

Jaahasten, josko sitä sitte käpertyis soffalle tms.

Mukavaa syksyä kaikille, tsemppiä sateisiin ja pimeään
 
Kyllä säikähdettii miehen kanssa kumpikin hetki sitten kun nostin Juliuksen ihan normaalisti syliin niin yhtäkkiä poika meni ihan veltoksi ja pää retkahti vaan mun käsivarrelle,tais pikkumies menettää tajun hetkeksi mutta onneksi tokeni siitä nopeasti kuitenkin :O Nyt täytyy tarkkailla poikaa tää ilta/yö jos jotain viel ilmenee niin sitte täytyy mennä kyllä lekurille :/

Tänään on ollu kyllä sateinen päivä mutta siitä huolimatta oli pakko päästä ulos täältä neljän seinän sisältä :)

Nyt meillä on parhaillaan menossa maitoaltistus kotona Juholla ja ai että hän tuoksuu hyvälle..hän rupes noin yhden maitoaltistuspäivän jälkeen tuoksumaan ihan ummehtuneelle koko poika,miksiköhän :O
 
moooiii

Käpy: Ihanat housut :) Paljonko tulee tommosille hintaa itse tehtynä?? Ihan vaan sillä että teetkö niitä myyntiin...? ;) Jenskullekkin ois kiva saada jotain spesiaalia :D

Gebera: Kiva lukea teidänkin kuulumisia! =)

Taaperot: Mites poju voi?

Peppi:
Mitä teillä tykättiin cars2:ta?? Meillä Tatu katsoi innoissaan eikä pelännyt, mutta en sitten tiedä johtuiko elokuvasta, pitkästä ja toimeliaasta päivästä vai mistä, mutta näki seuraavana yönä pahaa unta :( harvemmin painajaisia näkee.

Mulla vähän reilu 2vk töitä jäljellä.. enkä tiedä oonko hyvilläni vai pahoillani :D tai siis ihana jäädä kotiin lasten kans, mutta vähän jää mm. jennan puolesta harmittamaan kun on niiiin hyvin lähtenyt päiväkodissa menemään ja selvästi tykkää käydä :) Mutta pitänee alkaa meidän sitten kerhoilla ahkerasti.
 
Danjuska, mä teen liki kaikkia esitettyjä töitä myös myyntiin, oon vaan laiska enkä tee ennen ku joku pyytää :D
Yv tai mese vois olla noihi hintapoliittisiin sit se parempi kanava :p

Saikulta palattu, ville oli tosi reipas, huuto pääs vain nenämahaletkun laitossa, tosin oisin mäki huutanu ku työnnetää ja työnnetään vaikkase perkeleen letku oli poskiontelossa mutkilla :( kolmas osas laittaa sen nätisti, huudon kanssa tosin mut kumminki. jos joku moiseen joutuu niin vaatikaa että se letku öljytään ennen laittoa..Silmä määräisesti ei näkyny mitään, mut lääkäri tuntu olevan sitä mieltä että mulla on vika korvien välissä että mä vaan kuvittelen noi pojan oireet :stick:
nyt on kamala väsy..

DANJUSKA pistin yv sulle asiasta.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Ja hyvää viikonloppua kaikille :)

Vitsit, että viikot menee ihan hurjaa vauhtia!! Tuntuu, että ne menee nopeammin, kun oon töissä, ku mitä ne meni opiskellessa. Oon muuten viihtynyt ihan älyttömän hyvin tuolla töissä! Tykkään tosi paljon. Työkaverit on ihan huippuja, ikinä ei harmita töihin lähteä. Mielelläni joka aamu menen. Iltaisin oon kyllä tosi väsynyt, enkä jaksais mitään tehdä. Kaupassakäyntikin ärsyttää, eikä huvittais :D

Joonatan viihtyy eskarissa tosi hyvin. Leikkii paljon tyttöjen kanssa, kun itsekin on aika rauhallinen. Kyllä poikienkin kanssa, mutta enimmäkseen tyttöjen :heart: Rasmuksella on pk:ssa se ihan paras kaveri, jonka kanssa leikkii aina. Iltapäivästä tulee sitten harmi, kun tää kaveri usein haetaan vähän aikaisemmin :eek: Tällä viikolla on jo jäänyt hoitoon hyvin, eikä aina itkun kanssa.

Samin työrintamallekin kuuluu tosi hyvää, on nyt saanut vakinaisen työsopimuksen ja neuvoteltua itselleen muitakin etuja :kiss:

Semmosia hyviä kuulumisia meille!

Joonatania kehutaan ihan kauheesti aina eskarissa, kun sitä haen. On niin kiltti, reipas ja hyväntuulinen poika kuulemma aina :D Rasmus taas on joutunut pk:ssa vähän miettimispallille, kun on kiroillut :| Oli sen parhaan kaverinsa kanssa kuiskinut kirosanoja, mm. hemmettiä ja perkelettä :O Eipä ole sen miettimisen jälkeen enää sitä tehnyt.

Wernerin jalalle paranemisia!

Koivunkävylle kiitokset postista! Vielä en oo saanut annettua eteenpäin :/

Unettomalle jaksamisia ja tsemppiä työnhakuun :hug:

Danjuska, Joonatan kyllä tykkäs Cars´ista! Eikä ollut sen mielestä liian jännä.
 

Yhteistyössä