Joulutähdet 2005 helmikuun pinohon

Hannamari 14.11 Vili Valentin**, Pirkkala
Parpapapa 1.12 Jami Aaro Jalmari, Siilinjärvi
lumikarpalo 2.12 Joel,**
Naakka 3.12 Sanni Tuulia**
Gerbera 4.12 Julius Weeti Elmeri***, Hyvinkää
MammaRiia2 4.12 Maria Hanna Almira****, Kiuruvesi
Hannele 5.12 Niilo Elmeri**, Tampere
JemiJassu 5.12 Juulia Lumi Linnea, Turku
Maria 5.12 Elina******
Hannele 5.12 Niilo Elmeri**, Tampere
jemma 6.12 Lisen Amanda***, Ahvenanmaa
mamma-83 7.12 Eino, Helsinki
smirgelaine 7.12 Sami Antero**, Espoo
Danjuska 10.12 Tatu Onni Oskari**, Oulainen
Metku 10.12 Atte Matias**, Jyväskylä,
MM-70 10.12 Topi Tapani***, Itä-Suomi
Neve05 10.12 Vera Fanny Margareta***, Porvoo
SippeSirkku 10.12. Viljami Onni Elmeri
koivunkäpy 11.12 Ville Valtteri***, Kontiolahti
nasuliino 11.12 Jone Topias*
Siiri-Miina 14.12 Jimi Juhani Waltteri
Kattinka 17.12 Otto Georg Valtteri***, Norja
Petra 18.12 Vanessa Marina*, Porvoo
Tigru78 18.12 Atte Eemeli**
Mammatuulia 19.12 Noel Luka Ariel*, Helsinki
siru2006 19.12 Otto**
Epeli 21.12 Lauri Artturi*
Kristiina 80 23.12 Sauli Otso**, Tampere
Tanskuliini 23.12 Veera-Elisa Matilda****, Helsinki
Jonna79 25.12 Wilhelmiina Valpuri**, Loviisa
Lillukka76 26.12 Onni Anssi Eemeli**, Savo
Niiskuneiti82 27.12 Joonas Mikael**, Varsinais-Suomi
Kaiza80 28.12 Matias Juhani**, Turku
taaperotx5 28.12 Janette Sofia*****, Tampere
Peppi85 29.12 Joonatan Antti Mikael**, Espoo
katbe 30.12 Juuso*, Salo
Naanu86 31.12 Onni Eemil Johannes*, Oulu
kuusikon äiti Elina ********
Ametisti 2.1 tyttö***
Tinttamooses7 2.1 Oskari***
Tiukuliini 3.1 Eetu*
jellona78 4.1 Miikka Henri Joonatan**, Mikkeli
Uneton 5.1. Peppi***
Taivaanvuohi 6.1 Anni Catriina**, Kittilä


Kaksplus -kerho:
Kerhot - Kaksplus
 
Uneton, mistäs moinen?
Meillä V puhuu välillä että haluaa masa-setän luokse taivaaseen kun on ikävä, mutta tulisi sieltä sitten takaisin.

V on mahataudissa, tosin lääkärin mukaan siinä ei ole mitään vikaa kun hänen vaa'an mukaan lapsi on lihonut 2vk aina 0,5kg. ja ketoaineet on +-, mutta albumiini on +. kun ketoaineet on ok niin ei kuulema huolta. jätkällä on kämmenet ja jalkapohjat ihan kurttuiset, kuulema johtuu atooppisesta ihosta :headwall:
no onneksi taitaa olla asettumaan päin tauti, oman vaa'an mukaan on siis vuorokaudessa paino tippunut n. 1,5kg. eläköön eurolääkärit jotka eivät edes puhu edes välttävää suomea..

Pepille onnea!
 
Käpy: jaa-a.. Jokin vaihe on nyt menossa, kai. Kirjoitin pitemmälti edelliskuun pinoon. Kyllä kait tää tästä.
Teille kovasti toivon helpompia aikoja. Ja nostan kyllä peukkuja sulle :hug:

Huhuu kaikki :wave:
 
Helmeilevää helmikuuta!

Unettomalle :hug:

Me täällä nyhrätään kotona tällä hetkellä. Mun pitää tehdä ylitöitä, jottei multa rokotettais koko 7 päivää sitten talvilomaviikolla. Koska osan viikosta otan sitten palkattomana.

Sami rupeaa osoittamaan kiinostusta hiihtoa kohtaan. Äiti sitten "rakastaa" hiihtoa. Meillä ei olisi suksia, ellei oltais saatu niitä muksujen serkulta. Mä rupean sitten hiihtämään kun niillä sivakoilla pääsee hiihtämään suoraan kotitalon nurkalta, eikä niitä hikilautoja tarvitse kantaa paiaksta a paikkaan b. Mutta niin kauan kun latu ei kulje tossa vieressä mä en hiihdä.
 
Uneton, kuulostaa tutulta tuo mitä viime pinoon olit kirjoittanut (jostain syystä mulla saattaa näkyä parin päivän pääst ävasta kun joku on kirjoitellut pinoo, ärrrrsyttävää )
Meillä A on aika samanlainen ollut pienenä ja välillä edelleen jumiin "levyn päälle"

Smirge, empäs jaksais minäkään lähteä merta edemmäs kalaan :rolleyes:

V on jo oma itsensä, eli korvat ei toimi ja joka asiasta kiukutaan..

Lisäys; meillä on auto myynnissä, vinkvink jos joku tarvii tila-autoa :D
ja operaatio tissinlopetus menossa, apuna sinappi :snotty:
 
Viimeksi muokattu:
Uneton: ehkäpä peppi sanoi haluavansa taivaaseen koska se on tavallaan "kaunis ja hyvä paikka" ainakin mulle jäi lapsena semmoinen kuva..; "apumummo meni taivaaseen ja nyt sen on hyvä olla siellä. Sieltä se katsoo meitä tyytyväisenä, jne."
Vaihetia kai tulee ja menee silti se vaan aina mietityttää =)

Käpy:
Tsemppiä tissinlopetukseen.. meinaako olla sitkeessä?

Minä kun luulin että meillä viimein aletaan tervehtyä niin p*skat! Tatulle nosti nyt illalla lämpöä ja tuo yskä vaan pahenee! Että ovat nyt sitten koko vk:n olleet pois hoidosta. hiphei, johan kerettiin viikon verran normi arkea elääkkin.. ja omat työhommat pukkaa alitajunnassa pyörimään kun ei kerkee tehdä.

no joo.. itse sairastaminen ei niinkään jaksa enää masentaa vaan kaipaisin sitä normi arkea joka rullaa omalla painollaan. ei tartte sumplia kumpiko jää kotiin ja millä aikaa pitää töistä lähtee että toinen kerkee ja ja ja :mad:

Mutta jokatapauksessa jotain hyvväkin =) Mies sai eilen kuulla että pääsee tähän kotipaikkakunnalle töihin! loppuu 140km:n päivä ajut!! ihanaa sanon minä!
ja Tatu kun kävi puheterapeutilla ohjeita ottamassa minun kanssa ja ollaan nyt muutamia kertoja viikossa harjoiteltu aina hetken verran niin alkaa R löytyä =)

Mulla ihan hirbeä sisustus-kuume! Kun vaan ois sitä rahaa millä toteuttaa. ( tai ylipäätään pääsis edes katelemaan jotain.. )

tatu parka vaan yskii.. pitänee lähteä käymään sen luona.
 
Aamuyötä. :)

viimonen yö ja muutaman tunnin päästä pääsis unille. kolmen miehen kopla lähtee töihin, hoitoon ja kouluun. Aksu herättää minut sitten kun tulee koulusta. sen jälkeen olis leivottava runebergin tortut sekä suklaaruutuja lupasin tehdä, kun aleksi pyysi. :)

eilen meillä oli miehen kanssa 4. hääpäivä. :heart: tein meille paistettua lohta, röstiperunoilla, bearnaisekastikkeella sekä kasviksia. kaikki tykkäsi. meidän koko perheen lemppariruoka. :p lauantaina käydään sit miehen kanssa ravintolassa syömässä ja jotain kivaa keksitään. pojat menee yhdeksi yöksi minun vanhemmille hoitoon. lauantaina meillä olis jalis treeit aamusta ja iltapäivällä hevisaurus konsertti.

tänään illallla Aksu viedään jaliksen taitokouluun, jonka jälkeen menee vielä isänsä kanssa kattoo jääkiekko peliä. me Miikan kanssa tehdään jotain kivaa. :)

danjuska, ihan samanlainen sisustuskuume jyllää täälläkin. siivoilen vähän väliä meidän kaikkia roju paikkoja. meillä ei edes maksais kauheesti jos vaan saatais aikaiseksi laittaa meidän 'rojuhuone', pikku vessa ja vaatehuone kuntoon siis seinät ja lattia sekä uudet säilytystilat sit niiihin. oli niin kiva. maalia ja muovimattoo riittäis meille. jaksamista sairastupaan ihan hirmuisesti.:hug:

mitähän pepille kuuluu? :wave:

uneton, :hug: meilläkinhän Aksu puhui viime viikkoina että haluaa kuolla yms. mutta nyt on onneksi vähentynyt tai loppunut kokonaan. johtu kait niistä koulujutuista. ne on nyt ainakin tällä erää luultavasti selvitetty.

käpy, jaksuja sinne. :hug:

nyt lyö pahasti jumiin aivot..jatkan toisella kertaa...mukavaa viikonloppua kaikille. =)
 
Huomenta!

Piti ihan tulla kertomaan, kun ollut noista kuolemajutuista puhe, kun Joonatan äsken kysyi jotenkin, että "herääkö iskä vielä jouluun asti" en sit ymmärtänyt kysymystä ja kysyin, että mitä tarkoitti, kysy sitten että "niin, että koska iskä sit kuolee"? :O Joskus viime syksynä J pohti kauheesti, että kuka on vanhin suvusta, ja varsinkin meidän perheestä ja sitten sanoi, että iskä kuolee ensin, sitten äiti, sen jälkeen Joonatan itse ja viimeiseksi Rasmus. Eli vanhimmasta nuorimpaan. Sanoin kyllä, ettei se aina niin mene, harvoin tietää, koska kuolee jne. Vaikeita asioita.

Voi Peppiä :hug: Meillä pojat ei varmaan ainakaan ymmärrä kuoleman lopullisuutta, tai koko kuolemaa ylipäätään, kun ei oo onneksi heidän aikanaan, tai sinä aikana, kun muistavat, kukaan kuollut, eikä oo sitten sen enempää tullut kuolemasta puhuttua tai sitä ajateltua yhdessä.

Mulla alkaa ensi viikolla työharjoittelu kotisairaalassa. Ihan kiva mennä sinne, toivottavasti on mukava paikka ja hyvä työilmapiiri jne. :) Orientaatio tentti viime viikolla meni hyvin, tällä viikolla sain lääkelaskut läpi! Vaikka niitten kanssa tuskastelin, mut opin uusien laskujen kaavan ja vanhat kaavat muistui laskemisen jälkeen hyvin mieleen. Olin kyllä tooooosi onnellinen, että se meni läpi heti ekalla kerralla ja koko tentin tekemiseen ei mennyt kuin hetki. Jes, jes, jes. Meillä on vielä noitten lääkelaskujen kanssa semmoinen sääntö, että seuraavan jakson harjoitteluun ei pääse, jos edellisen jakson lääkelaskut on suorittamatta. Vaikka olis harjoittelupaikka varattuna, se pitää sitten perua :kieh: Aina ne on onneksi tullut suoritettua ajallaan. Vähän eri meininki, kuin lähihoitajakoulussa, ei saa laskinta käyttää (meillä lh-koulussa sai) ja muutenkin tehtävät on semmosia kompia ja hankalia jakolaskuja, desimaalien tarkkuudella yms. No joo, se siitä sit :D Heh.

Koivunkäpy, kiitos!! :flower:

Danjuska, jaksamisia!! :hug: Oi, toi kyllä varmasti helpottaa tosi paljon, kun miehen työmatkat lyhenee! Vaikka Samilla ei ole kilometreissä niiiiiin pitkä työmatka niin ajallisesti menee pahimmillaan 1,5h työmatkoihin, eli 2,5-3h/pvä. Mullakin on aika samanmoinen matka, mutta koulupäivät harvoin on pitempiä, kuin 7h (9-16), mikä on hyvä.

Jellona, kiva, kun huhuilit! :) Täällähän minä :D Onnea eilisen hääpäivän johdosta :heart: Kivoja suunnitelmia teillä viikonlopulle. Meillä on huomenna kaverin tytön 5v. synttärit ja sunnuntaina mun isä ja isän vaimo tulevat varmaan käymään. Ei sen kummempia suunnitelmia täällä.

Harrastaako muiden joulutähdet (tai sisarukset) puheen matkimista/toistamista? Eli, kun sanot jotain niin toistaa tasan saman asian ja samalla äänenpainolla? Tähän asti mua on tää vielä huvittanut, kun ei usein sitä harrasta, mut pitemmän päälle vois ärsyttääkin :whistle: Tai jos usein tekis. Kyllä siitä on puhuttu, että niin ei saa tehdä. Ekalla kerralla se voi olla hauska, mut sit ei enää, jos vaan jatkaa ja jatkaa.

Mitäs kuuluu Lillukalle Gerberalle, Niiskuneidille, kuusikon äidille, Epelille yms. :wave:
 
No piti tämänkin sitten iskeä! Samilla on influensa.

Sami valitteli aamupäivällä vatsaansa. En sitten aatellut että se olisi vessahätää kummempaa. Lähdettiin mummon luokse. Siellä Sami valitteli jalkaansa, ei vieläkään oikein sytyttänyt. Sitten Sami kapusi syliin ja selitti että jlka on vieläkin kipee, sitten kokeilin niskaa ja karutotuus valkeni :(
Hörpittiin sitten äkkiä kahvit ja runebergin tortut masuun ja lähdettiin kotiin.
Nyt ei ole onnkesi ainakaan vielä korkea kuume ja annoin särkylääkettä.
Täytyy vaan toivoa että se tautui ei tuosta pahene tai tule jälkitauteja.
 
Heipparallaa ihanaiset Ystäväiseni :wave:

Usein luen teidän jutut, mutta en sitten ole ehtinyt kirjoittamaan.
Meille kuuluilee ihan hyvää. Minulla on talviloma vkolla 8 ja koska pojat on sen viikon isällään, niin minä tyttö otan ja lähden etelän aurinkoon köllimään :cool: kullan kans tietty :heart: Olen sen matkan kyllä niin ansainnut!

Werneri oli vkl isällään (ovat kaikki kolme joka toinen vkl ja sit jokainen saa olla vuorollaan yksin yhden ylimääräisen vkl), lähti lauantaina HopLop-reissun jälkeen ja ex oli vienyt sen tänään sit aamulla päiväkotiin. Kylläpäs oli hiljaisempi/rauhallisempi vkl Juliuksen kanssa!
Eilen käytiin uimassa ja sitten hiihtämässä.

Huomenna vois töiden jälkeen käydä taas luistelemassa. Julius tykkää, mutta Wernerin mielestä jää on turhan liukas :)
Hiihtämisestä Julius ei niin kovin tykkää, mutta sitäkin tehhään kyllä. Juliuksen mielestä hiihtäminen käy käsiin :) Hyvin se lykkii menemään, kunhan ei ympärilleen samalla pällistele :) Wernerille en vielä raskinut suksia ostaa, mut kait se on melkein pakko. Oli niin pettyneen oloinen kaveri, kun näki Juliuksen hiihtelevän. Pikkukirppu kun ei halua olla yhtään veljeään huonompi :)

Uneton, meillä Julius puhui eron jälkeen useasti, että haluaisi kuolla. Mutta oli tuolloin kyllä muutenkin tosi apaattinen ja surullinen. Tiedän siis miltä tuntuu kun oma lapsi tuollaisia puhuu :hug: ja miten voimattomalle tuolloin itsensä tuntee.

Aurinkoisia päiviä teille kaikille!

-Gerbsukka-
 
No juu. Kyl se sittenkin on influ. Viime yönä nous kuume uudestaan. Tulin vaan siihen tulokseen ettei ole muuten ensimmäinen kerta kun Sami sairastaa sen, on varmaan kolmas tai neljäs kerta (en ihan tarkaan muista ). Mutta silloin aikaisemmin kun Sami on ollut pienempi en ole osannut oireita yhdistää influun.

Gerberalle hyvää "talvilomaa". :flower:
 
Pikainen tervehdys pitkästä aikaa! Olen hieman kartalta pudonnut, joten en oikein nyt kommentoida osaa. Mutta tosi hienoa kun pino pysyy pystyssä kuukaudesta ja vuodesta toiseen, hatunnosto teille aktiivisille! Omasta navasta..Täällä paukkuu pakkanen ja raskausviikot, rv32+3 taitaa olla nyt. Vointi ollut pääpiirteittäin hyvä, toki kaikenlaista kremppaa matkan varrella on ollut. Laskettu aika on 5.4, eiköhän maaliskuun lopussa perheemme saa kolmannen lapsukaisensa. Olen alkanut vauvan kamppeita kasailla, lasten kanssa eilen valittiin vaatteita ja muistelin lapsille, mitä heillä oli käytössään missäkin tilanteessa... Oikein ihanaa valostuvaa helmikuuta teille kaikille, voikaa hyvin!
 
Heipsulivei! :D

Ensimmäinen viikko harjoittelua takana, tänään kylläkin vielä iltavuoroon. Mitenköhän sitä jaksaa olla hereillä yhteensä n. 22 tuntia?! :eek: Nousin kyllä vasta klo 10 ja unessa olin jo 22.30 aikoihin, että ihan hyvän pituiset yöunet takana :) Oon koko viikon ollut jotenkin tosi väsynyt ja joka ilta nukahtanut tv:tä katsellessa (mitä en yleensä tee).

Tosi kiva paikka toi kotisairaala, oon viihtynyt hyvin! Verinäytteenkin sain ottaa ja onnistuin siinä! Jes. Vielä sais kanyylin laittoa harjoitella, se jännittääkin jo vähän enemmän. Eiköhän tule noita verinäytteiden ottojakin vielä enemmän tän jakson aikana harjoiteltua kans.

Meillä on ollut kiva viikonloppu, perjantaina oli kaveri miehensä ja miehen lapsen kanssa käymässä, eilen oltiin katsomassa Risto Räppääjää, oli kyllä hauska, lasten ja aikuisten mielestä :D Tänään mennään mun äitille syömään, eilenkin oltiin siellä syömässä :D

Smirge, joko Sami on terveenä, entä te muut?

Gerberalle ihanaa reissua!!

Koivunkäpy, ihana on toi paita!

Nyt täytyy lopettaa!
 
Sunnuntaita kaikille! :)

mukava viikonloppu kohta takana. hieman ulkoitukin, vaikka tuota pakkasta on hiukka reilusti. eipä meidän poikia ole hirveesti hidastanut. ei viitsitty kuitenkaan lähteä ihteemmee palelluttamaan sinne savonia hiihto juttuihin tuossa aiemmin.

Lillukka, mukava kuulla teistä. oletpas jo pitkällä raskaudessa. ihanaa loppuodotus aikaa. ja tuuhan sit viimostaan kertoo kumpi tuli ja sun muuta sellaista. :)

pelaileeko muiden joulutähtöset korttia? meillä ei juuri muuta tehtäiskään. musta maija, viimeinen tikki sekä seiska ollaan opetettu. ja niitä hyvin jo pelataan.

mukavaa peppi, kun viihdyt harjoittelussa. :) mie tykkään kovasti nykyään katella kun toiset töissä ottaa verinäytteitä, mut ite en siihen hommaan lähde. meillä äakettäin valmistuneet lh:t saavat ottaa näytteitä sekä tietty vois käydä pienen koulutuksen sitä varten. kivan kuuloinen viikonloppu teillä ollut.

käpynen, ihana paita. itekö olet tehnyt?

gerbsulle, ihanaista lomaa. :)

ihanaista ystävänpäivää ihan kaikille teille jokaiselle. :flower::heart:

kohta jatkuis monopolyn pelaaminen koko perheen voimin, kuhan pojat saavat late lampaan katsottua. joten aurinkoista viikkoa kaikille. :) :cool:
 
Jäi juttu tossa päivällä vähän kesken, kun tuli semmonen äkkilähtö kotoa... :) Piti käydä tarkistamassa, että mummulla ja papalla on kaikki hyvin, kun kummankaan puhelimeen ei saatu yhteyttä :O Vähän ehdin jo säikähtää. Siellä oli vaan puhelin lukkiutunut ja puk-koodia kysy, ei onneksi sen kummempaa. Saatiin asia hoidettua :)

Niin, Jellonalta piti kysymäni, että mitäs sitä kannattikaan yön aikana syödä? Ei varmaan mitään kovin raskasta ainakaan. Oon koittanu miettiä, että mitä evääksi veisin, mutten nyt osaa jotenkaan yhtään! Vaikka viime syksynä tein harjottelussa yhden yön, mut ei hajuakaan, mitä silloin söin :D Sä et taida kahvia juoda, oliks se niin? Sitäkään en muista, kannattaako sitä kahviakaan ihan yöllä juoda... Hmm. Kauheen hankalaa :D

Sit Lillukalle piti sanoa, että tosi kiva kun kävit kirjoittelemassa! Tiedättekö, kumpi on tulossa, tyttö vai poika? Jaksamisia loppuraskauteen, vaikka onhan noita viikkoja tossa vielä aika paljon jäljellä :)

Meillä ei kyllä korttia pelata, mut lautapelit on suuressa suosiossa, Afrikantähti ja Monopoly, niitä J pelais koko ajan. Rasmusta ei niin paljoa kiinnosta ne vielä.

No mut, jospa sitä koittais vähän lepäillä, kun pojatkin on mummon luona. En mä kyllä taida tähän aikaan ihan nukkua osata... Mut ainakin levätä/makoilla jne. :wave:
 
Jellona, juu itse tein, on itseasiassa lähdössä rasmukselle kunhan toinenkin paita on valmis. :saint:

Eilen tein juholle tuosta autokankaasta paidan ja turkoosit housut, vähän on päheet, housuihin laitoin poltetun oranssin väriset resorit.

Pikkupakkanen, koulutaksi oli yöllä hyytyny, naapuri haki sit annan, tosin ois toinen koulukyyti hakenu sen joskus..
 
Heippa

No voihan pas...
Kirjoitin litanian tekstiä ja johonkin se hävis,voi kökkö : /
En taida jaksaa rustata kaikkee uudestaa.
Täällä 4 päivää kipeänä, kohta lähden lääkäriin kyselemään mikä akkaa vaivaa!

Peppi: onnittelut lääkelaskujen läpäisystä =)
Meillä ei saanut olla laskinta(lähihoitaja)mukana mutta onneksi pääsin ekalla kerralla läpi. Muuten ei olis asiaa harjoitteluun joka alkaa ensi viikolla!
Kiva että olet viihtynyt siellä kotisairaalassa =)

Unettomalle jaksuja :hug:

Kaamee pakkanen,saa nähdä miten lähtee pirssi käyntiin,harmittaa kyllä sitä edes käynnistää näillä pakkasilla :(

Nyt lopettelen ja kirjoittelen taas paremmalla onnella =)

Tinttamooses
 

Yhteistyössä