***JOULUTÄHDET 2005*** HEINÄKUU

Joo, ei näy hymiöt edelleenkään, vika siis meidän koneessa. Pitäis varmaan käynnistää uudelleen, jos vaan jaksais :D

Mies lähti käyttää Rasmusta passikuvassa, siis kuvan otossa. Pitää sillekin tietty passi olla, kun ens kuussa sinne Pärnuun mennään.

Vaihdoin profiiliin kuvan, liekö päivittynyt vielä? Pitäis olla kuva Jontusta...

En pääse myöskään muokkaamaan kirjoitusta... Näkyykö muille mikä kuva?

Exprorerilla näköjään toimii kaikki, hymiöt näkyy jne. Hitto ku oon niin käsi näiden tietokone/asetus sun muiden juttujen kanssa :kieh: No, mies saa luvan auttaa. Ellei kukaan teistä osais kertoa, miten pääsisin muuttamaan/palauttamaan asetukset? :whistle:

Mummolasta palailtu =)

Olipas sangen.. hmm.. no ainakin toimintaa ja hulinaa täynnä olevat pari päivää..

Koiria oli paikalla parhaillaan 7, joista 3 oli vielä pentuja.. sitten ihmisiä oli 10.. tuli serkku tytöt kans meille yöks koirineen :D

Tatun kans nukuttiin kaikki 3 yötä teltassa. Ja voi että miten hyvin jätkä nukkukaan!! Ei aamulla ees heränny vaikka ukki lähti traktorilla pihasta..

Tosin eilen illalla nosti pojalle lämpöö ja iho näyttää taas huonommalta.. Liekkö siitä rokotuksesta johtuvaa...

Koivunkäpy:
Kerros lisää.. siis että jos on muna-allergia niin toisenlainen rokote?? moisesta en oo kuullu.. onkohan ne huomioinu sen kun Tatua tökkivät..?

Peppi: Minkälaiseen leikkaukseen päädyit??

Mulla värjättiin hiukset ja sain punertavia raitoja.. Ja jonkun verran napsi huonoo hiusta pois ja kerrosti. Tatulta kans siistittiin päätä :D

Tansku: Toivotaan että olis pysyviä nuo hyvät yöt =)

Kaiza: :hug: Mulla akns aina ollu välillä vähän samantapasia ajatuksia mut ne menee aina ohi.. Ja kyllä Matias oppii potalle kun on aika ja on valmis siihen. Jaksuja kovasti!

Gerbera: Ihana lukea kuulumisia! Kuinkas vauva nyt voi?? Toivottavasti ette joutus takas sairaalaan.

Tigrun kuulumisia odottelen kans! =)

Jemma: Voi, kohta se on sullakin nyytti kainalossa :heart: =)

Lillukka:Onnille paranemista! Kuinka voi nyt?

Huuteleepi sisko tuolta syömään =) Lähti meidän mukaan että pääsee tivoliin.. huomenna tulee äiti ja isä illasta ja pe suunnataan sitten kalajoen särkille :D

Voi että jaksaa poika olla noitten koneitten perään!! Mitään muuta ei ois tehnykkään kun istunu traktorin tai ruohonleikkurin kyydissä.. Jospa tulis kunnon työmies :D :LOL:
Koko ajan oli että ukki, ukki,.. ajaa.. kakkori.. Ja eikun piihalle täytti.
Oppipa uuden sanankin.. ei saa, sano kun täti kielti trampoliinilla juoksemisen :D
Mut nyt sinne syö mään :p

Iltoja!

Edelleenkään ei hymiöitä näy, mun teksteissä, eikä muissakaan. Enkä pysty niitä laittamaan, ellen muista sitä "koodia" :/

Danjuska: Kiva, että Tatu nukkui teltassa hyvin, oonkin miettinyt, että mitenhän Jonttu nukkuis teltassa... Hiuksista laitoin kuvan galleriaan, tossa niitä vaan ei ole mitenkään laitettu...:

http://irc-galleria.net/view.php?nick=-Peppi&image_id=62225418

Laitoin pojistakin kuvan:

http://irc-galleria.net/view.php?nick=-Peppi&image_id=62225561

Mies lähti kaveriaan moikkaamaan, sitä siis, joka tuli Saksasta, Joonatanin kummisetää siis.

Rasmus oli hoidossa kummitädillään, joka on siis mun täti, sen aikaa, kun oltiin hiuksia leikkaamassa, tää kampaajakin asuu siis mun äitin ja tädin kanssa samalla pihalla :) Hyvin oli mennyt, Rasmus ei vierasta ollenkaan, viihtyy hyvin kaikkien kanssa ja kaikkien sylissä, on niin rauhallinen ja hymyileväinen <3

Kohta vois laittaa Jonttua nukkumaan, että ehtii nukahtaa ennen yhtätoista :eek:

Mitäs muille? Ollut aika hiljainen päivä!

Taustaillut olen sitkeästi, vaan en ole saanut aikaiseksi mitään kirjoitella :ashamed:

Onnea uusille pikkuisille isosisaruksille. Toivottavasti Amandakin saa pian isosiskon tittelin!

Meidän odotus sujuu hyvin. Viikkoja tänään jo huimat 21+0!!! Unohdin maanantaisen neuvolan, kun luulin sen olevan vasta tiistaina ja se siirtyi ensi viikkoon. Arvatkaa vaan hävettikö soittaa neuvolaan, kun tietää,että kesäaikana on muutenkin tiukempaa... Rakenneultrassa käytiin, sukupuolesta ei saanut selvää, vaikka kätilökin yritti tarkkaan tutkia! Saatiin vaan ihana profiilikuva, jossa tulokas näyttää ihan Laurilta!

Unettomalle; meillä rokotekuuume kesti päivän. Huonosti söi pari kolme päivää (siis n. viikko rokotuksen jälkeen)

Danjuska; Meillä rokotettiin sillä ihan tavallisella rokotteella, kun kananmunasta on tullut pelkkiä iho-oireita. Rokotteesta ei tullut mitään oiretta, ei edes rokotuskohtaan. Jos en olisi uskaltanut antaa rokottaa neuvolassa, olisi rokotus annettu sairaalassa, missä parempi valmius esim. hengenahdistusreaktioon jne.

Lauri voi hyvin. Uhmaa ja käyttää jo erittäin hyvin sanaa Ei! Muuten sanoja n. 5-10, päivästä ja viikosta riippuen. On se ihana! HUomenna täytyy mennä eri päiväkotiin, kun "oma" päiväkoti on heinäkuun suljettu. No, onneksi tuolla päiväkodissa on tutut lapset ja tädit!

menen vähäksi aikaan sohvalle ja sitten taas sänkyyn...
Kirjoitan uudestaan viimeistään ensi kuussa! :whistle:

T:Epeli

Danjuska, meillä vedetään varmanpäälle tuo rokote, munattoman saa ainoostaan tilaamalla..

Meillä on ollu smirgen kans rattosaa, ukotki jops puhuu toisilleen :whistle: :LOL: tosin meidän isompi ja heidän pienempi ei nuku vielkää, tai pienemmästä en tiä mut mein isompi istuu vessassa.. :headwall:

Täällä on hemmetin kuuma, ei tuu eloa, eipä ois kiva olla raskaana.. :saint:

Tulin taas pikaseen näyttäytymään. On niin hurjasti tullut tekstiä taas sit viime käynnilta et kun ne lukasee niin uni jo hiipii, eikä enään jaksa kirjoitella ja kommentoida.

Täällä kaikki ok. lauantain häitä odotellaan innolla.. Hyvää yötä

Myöhäiset moit täältäkin :wave:

Ihan pikaseen tulin jotain viestiä laittamaan kun ainakin Peppi tuossa jo taasen huhuilikin...

Gerberalle ja Tigrulle isot onnentoivotukset pojanpalleroiden syntymän johdosta! Gerberan kokemuksesta oli kiva kuulla. Hyvin ajoitettu tuo syntymä kaikin puolin, toivottavasti Wernerin keltaisuus häivää ja pääsette nauttimaan normaalista vauva-arjesta ilman huolia. Tigrun kuulumisia minäkin odottelen innolla.

Jemmallahan on hurjasti viikkoja :eek: ja samoin Epelilläkin alkaa olla hyvät viikot jo kasassa. Onnea vaan loppuodotukseen!

Kiva tukka Pepillä , sopii sulle tosi hyvin ja aivan ihania kuvia oli galleriassa!

Tänne ei sen ihmeempiä kuulu, töitä, töitä ja töitä... Kauhee kiire on ollut ja uutta kassaa on pitänyt opettaa ja välillä pitää vahtia varastomiestä ettei tee mitäään pahempia mokia ja kaikki töissä on ihan sekasin.... Jospa se pikkuhiljaa aukeais... Miehellä alkaa kesäloma puolentoista viikon päästä, ihanaa kun helpottaa tätä arkea edes vähän. Mä yritän saada tuota palkatonta lomaa viikon, että päästäis edes Puuhamaahan ja Tervakoskelle sekä Saloon ukin luokse. En tiedä sitten onnistuuko tuo ja milloin...

Meillä ei Atte vielä kauheasti puhu, muutamia sanoja tapailee, uusimpana on isi. Suloisesti suhauttaa tuon ässän :heart: olisko 5-10 sanaa mitä osaa... Myöskään pottailu ei meillä ole ajankohtaista, poika kyllä välillä malttaa hetken siinä istuakin, tulosta ei vaan tule. Mun mielestä ei kyllä vielä mikään hoppukaan ole, Eetu oli parivuotias kun oppi kuivaks sitte melkein kerralla, toivottavasti tämäkin menee ihan yhtä hyvin. Kyllä ne ennen kouluikää toivottavasti vessassa osaa käydä.

Meillä tuo mies jaksaa järkkäillä kaikenlaisia ylläreitä, minä taas en :ashamed: En yksinkertaisesti enää tämän arjen keskellä mitään ylimääräistä ehdi järkkäämään, vaikka pitäisihän sitä aikaa parisuhteellekin löytää...

Kiva oli lukea myös Kattinkan kuulumisia, olis tosi kiva nähdä suakin nyt kesällä, jos vaikka mun loma osuis sopivasti sun täällä olon aikaan niin voitais treffata vaikka Tampereella tai jotain. Myös teitä muita olisi kiva nähdä, eli jos suuntaatte tänne keskiseen Suomeen niin tervetuloa vaan! Kyllä mä pyrin pullakahveet ainakin tarjoamaan jos vaan työt ei häiritse mun elämää....

Joo mutta nyt nukkumaan, jaksaa lähteä aamulla noiden pikkuisten kanssa tuohon puistoon, mulla on onneks vapaapäivä tiedossa. Tosin työleiriltä se enemmän tuntuu kun pyykit odottaa, kaupassa pitää käydä, siivotakin pitäis ja viel kyläänkin pitää ehtiä... Ehkä olis helpompaa olla töissä...

Palailen taasen joskus!

Huomenta!

kerrankin taidan olla aamun eka...katsotaan miten toi pikku- Mikkis apina antaa mun tässä istua. :whistle:

Kaizalle, kovasti jaksuja parisuhde-elämään. Puhukaa,puhukaa,puhukaa ja meilläkin on joskus pahimpina aikoina käytetty tuota meilin lähettelyä.kokeile sitä vaikka. jos mahdollista. :hug: kovasti jaksuja. ja tosi ajattelematon hoitotäti. Meillä Aleksi oli n. 2v10kk kun oppi kuivaksi, kylläkin silloin kertaheitolla kokonaan, mut kuitenkin. ei paljon sitä hommaa edes pystynyt auttaa/nopeuttamaan millään. ite kun hokas niin sit onnistu. Mikkistä en ole edes juuri potalla pitänyt edes vielä.

vähänkö näyttää hassulta, kun Aleksi pukee Mikkikselle paitaa päälle..hihojen laitto näyttää hiukan tuottavan ongelmia. :D

peppi, sullekin kovasti jaksuja parisuhteen kanssa. :hug: Ihanaa sinänsä että miehes jää usein poikien kans että sinä pääset kuntoilee. multa jäi monet jutut väliin, ehkä omasta saamattomuudestanikin joskus, mut myös siitä että mies ei halunnut olla kolmisin poikien kanssa, Mikkiksen ollessa pieni. Mikkis oli niin itkuinen ja miehen hermot ei suuria kestä. mut onneksi ollaan siitäkin kunnialla selvitty. toi asia onkin ehkä isompia mikä miehessä vauva-aikoina ärsytti. :whistle: :/
Tosi kivat hiukset sulla, sopii tosi hyvin. =)

metkusta, oli mukava kuulla. =)

käpyselle ja smirgelle terkkuja. :wave:

tanskuliini, kiva kun teillä on nukuttu hyvin.

Mulla siis vapaapäivä..ulos lähtö edessä. pyykit on tainnu jo peseytyä joten ne lähen ripustaa pihalle alkaa noi pojatkin hiukan hermostua, yllättäen. sit olis pakattava poikien mummola kamat jossain vaiheessa...

palailen taas..ihanan aurinkoista päivää kaikille!! B)

voi ihmettä miten hyvin meillä nukuttiin.. meinas poju nukahtaa olkkariin ysiltä ja vein sänkyyn.. siihen rupes ja aukas seuraavan kerran silmäsä lähempänä puoli ysiä aamulla. Tosin kuumetta oli 38 :/
Hirveen virkee on ja jakuasti menossa.. Toivottavasti helpottas kun huomenna olis sinne kalajoelle lähtö..

Peppi: Hienoja kuvia. Hyvin käy sulle tuommonen malli.

Jellonalle
mukavaa vapaapäivää!

Metku: Toivottavasti saisit palkatonta että pääsette jossain koko porukalla käymään.

Pitäs jaksaa imuroida ja käydä kelassa..

Eilen yritin ehtiä pojalle sandaleita niin ei ollu kokoja tai sitten jos sattu oikee koko niin malli oli niin kapee että ei menny jalkaan kun Tatulla ilmeisesti sen verran leveä jalka.

Mut nyt mukavaa päivän jatkoa kaikille =)

Moi!

Jo toinen yö ku menee suht hyvin! Upeeta :D Vaikka vois paremminkin mennä, mut tää on ihan hyvä näin.

Rasmuksen kummisetä tulee kohta käymään. Iltapäivällä, kunhan mies on töistä tullut niin lähden kaverin kanssa shoppailemaan, pitäis vihdoin löytää sinne häihin jotain päälle pantavaa!

Epeli: Olipa mukava kuulla teistä! Onko sulla sitten tyttö/poikaoloa? Vai etkö osaa sanoa :)

Koivunkäpy: Kiva, ett teillä ollu Smirgen kanssa mukavaa ja miehetki puhuneet toisilleen :D

Metku: Olipa kiva lukea teidänkin kuulumisianne *hali* Kiitos :) Jaksamisia töihin! Kiva, että teillä mies järkkäilee ylläreitä =)

Jellona: Kiitos kovasti *hali* On kyllä ihanaa et mies suostuu jäämään noiden kahden kanssa, Rasmus on onneksi niin helppo ja miehellä muutenkin aikas hyvät hermot :D

Danjuska: Kiva, et teillä on nukuttu hyvin :) Onko Tatulla vielä kuumetta?

Ei vieläkään toimi hymiöt :/ Mitähän toi poika on oikein onnistunu tekemään vai onkohan mulle annettu hymiöbanni :D:D

Heippatirallaa!

Nyt on 5kg mansikoita pakastimessa :p No okei, kyllä me lasten kanssa maisteltiin niitä vähän eli ei taida ihan viittä kiloa olla :whistle: Vain Veera ei tykkää mansikasta lainkaan, se puraisee kerran ja sitten tulee kylmät väreet ja mansikka lentää :D Saara sensijaan söisi niitä vaikka kuinka paljon -samoin pojat... Pojat lähtivät just mummon kanssa mökille. Ihanaa kun kotona on nyt vain kaksi lasta :D Hyi mua, kamala äiti kun iloitsee poikien lähdöstä :ashamed:

Käytiin torilla ostamassa mansikat, saatiin heti aamusta tosi hyviä marjoja. Aika isot hintaerot on saman torin myyjillä -hintahaitari 25-35 euroa/5kg :eek: Ostin halvimmat, hyviä ovat. Samalle myyjälle tulee huomenaamulla hillomansikatkin, ovat kuulemma vielä edullisemmat kuin mitä ostin tänään. Huomenna meillä onkin sitten hilloamispäivä -huh, siinä tuleekin aika kuuma =) Täytynee tänään siivota jottei huomiselle jää ihan liikaa hommaa. Huomenna pitää hillon tekemisen lisäksi pakata mökkikamppeet, tehdä mustikkapiirakka ja paistaa letut -ei niitä olis pakko tehdä mutta kun ajattelin yllättää pojat iiisolla mustikkapiirakalla ja iiiisolla lettukasalla lauantaina kun mennään mökille :D

Voi kun ensi viikolla olis hyvät ilmat, meillä olis tarkoitus miehen ja tyttöjen kanssa mennä Muumimaailmaan ja samana päivänä mun äiti vie pojat Särkänniemeen. Ensi viikolla on pakko tehdä noi reissut kun mun äiti on sen ajan mökillä meidän kanssa. Ensi viikon jälkeen liikutaan sitten kaikki kuusi yhdessä joten sit tarttee keksiä jotain teineille ja taaperoille sopivaa -onko sellaista?! Ainakin Puuhamaahan mennään :)

Kaizalle jaksuja :hug: Vai on Matte mattimyöhäinen pottailussa tädin mielestä... Mitäköhän se täti sanoisi Saarasta joka on nyt 2v8kk eikä käy potalla lainkaan... :whistle:

Danjuska: olipas teillä hulinaa mummolassa :D Kivaa kun on paljon porukkaa :)

Peppi: tosi nätit hiukset :)

Metku: kiva kuulla teistäkin! Jaksuja arkeen :hug:

Ai niin, Veera taas heräili miljoona kertaa viime yönä, huoh :( Se sai illalla ihan törkeen raivarin, sellaisen "hakkaan-päätä-seinään-ja-lattiaan-enkä-kuuntele-ketään"-raivarin... Tyttö raivosi vartin ihan täysillä juuri ennen nukkumaanmenoa. Odotettiin kunnes se rauhottui ja sitten vasta isi vei sen nukkumaan. En sitten tiedä vaikuttiko raivari yöuniin. Toivottavasti olis vaan poikkeusyö, on ollut niin ihanaa nukkua viikon ajan hyvin :)

Äh, menkatkin on alkamassa, ihan karsee päänsärky :/ Kerrankin käy näin että menkat on nyt just loman alussa, ei tartte mökillä miettiä puolukkapäiviä :D

Mukavaa torstaita kaikille!
Tansku & pesue

Hih, kivat yllärit Jonttu oli laittanut pesukoneeseen :whistle: Tyhjensin sen just pyykeistä, sieltäpä löyty parit Viivin ruokapapanat ja iskän kampa :LOL:

Molemmat poitsut nukkuu, Rasmuksen kummisetä lähti äsken. On sellanen kaveri, joka ei kauhesti oo lapsien kanssa ollut, oli ihan kauhuissaan, kun iskin Rasmuksen sille syliin, kun Jonttu huusi parvekkeella (koitti saada unenpäästä kiinni) :D

Tansku: Lähetteks te huomenna siis jo? Vitsit, ootte pitkään poissa! Palaat sitten heti netin ääreen, kun kotiudutte! Ja tekstaillaan, jospa mekin jossain välissä päästäis niillä suunnilla käymään :) Kiitos =)

Eipä sit muuta. Kaikki on varmaan ulkona kun on niin nätti ilmakin?

Vähänkö oon ylpee itestäni kun sain noi hymiöt tonne ku muistin niitten koodit :LOL: En siis edelleenkään näe/pysty laittaa hymiöitä, se osuus on jonnekin kadonnut ihan kokonaan, ärsyttävää. Kävin siis tarkistamassa Exprorerilla asian :whistle:

Peppi, lähdetään mökille lauantaiaamuna heti aamupalan jälkeen :D Mies ottaa kyl tän kannettavan mukaan kun on kuulemma ihan pakko tehdä pari työjuttua mökillä, argh... :headwall: Nettiyhteys on mökillä tooosi hidas, mutta jospa mä vaikka kerran viikossa pystyisin piipahtamaan täällä -ettei vieroitusoireet kovin pahaksi ylly :whistle: Ai niin, jaksaisitko heittää mulle tekstarin kun Jemma poksahtaa? Sellaista uutista ei millään malttaisi odottaa elokuuhun asti ;) Juu, ja pistä vaan viestiä jos ehditte moikkaamaan meitä mökkihöperöitä! :wave:

KIITOKSIA ONNITTELUISTA!
eilen tultiin kotiin ja molemmat voidaan hyvin. Mulla vain alkaa univelkaa jo karttua kun poika syö 2h välein yöllä ja päivällä nukkuu sit 4-5h :D , nyt vielä hymyilyttää mut katotaan sit kun ollaan poikien kanssa kolmistaan.
Tässä on pari viikkoa aikaa saada rytmi hiukan paremmaksi.
Siitä oon tyytyväinen että poika osaa imeä kunnolla ja pärjää pelkällä rintamaidolla. Atelle piti antaa alusta lähtien lisämaitoa ja mun piti käyttää rintakumeja.

Synnytys kesti n.9h aamulla viideltä alkoi supistelut ja oli seitsemältä jo säännölliset. Sairaalassa oltiin kasin aikaan ja sit päästiin suoraan saliin ja ammeeseen. Amme ei nyt auttanu joten otin ekan kohdunkaulan puudutuksen, joka sit olikin loistava. 1,5h tuntiin ei ollut yhtään kipuja ja supistuksia oli 3min välein! sit sainkin toisen puudutuksen kun alkoi kivut ja lisäksi ilokaasua. Kalvot piti puhkasta jonka jälkeen alkoi kamalat oltavat.
Poika lähti laskeutumaan kunnolla ja odotin tuskaisena milloin pääsee ponnistaa. Ponnistusvaihe kesti tuskaiset 18 min.
Jos ei olis ponnistusvaihetta voisin kyllä tehdä enemmäkin lapsia :D
Synnytyksen jälkeen yläpää oli enemmän kipee karjumisesta kuin alapää ponnistamisesta :LOL:
Jos oisin tienny pojan ison koon en olis suostunu normaali synnytykseen, vaikka tää oli helpompi kuin Aten synnytys.

ke aamuna ultrattiin pojan munuainen, jossa on edelleen se allas hiukan laajentunu. syy löytyy siitä että virtsarakossa on sikiön aikainen reikä josta virtsaa pääsee navan seudulle. nyt ootellaan pari viikkoa ja sit katsotaan onko se reikä kasvanut kiinni.
Mut onneksi se ei ole päälimmäisenä mielessä, ei näytä millään tavoin vaivaavan poikaa ja pissii normaalisti.

nyt laittelee pyykkejä ja sit kauppaan

palailen taas kun joudan

ainiin äitee onnea avioliiton johdosta :heart:

TANSKU laittele tekstaria mulle niin katellaan milloin nähdään. vointi on oikein hyvä, että siinä mielessä ei tarvii venyttää tapaamista.
mies on lomalla 22.7 asti että voidaan nähdä myös ennen kuin hän lähtee töihin. ellei sit sovita treffejä viikonlopulle.

tigru ja pojat :D

Kerrankin ehdin oikein ajatuksen (minkä? :LOL: ) kanssa istumaan koneella, ja lukemaan teidän ihanaisten kuulumisia. Olin eilisen poikien kanssa mun siskolla, ja kun siellä muksuilta oli kielletty koneelle meno keskellä kaunista kesäpäivää, en oikein minäkään voinu hiippailla palstailemaan.. :whistle: Pojat meni kuin heikkopäiset, Arttu hyppi trampalla niin että kun sen otti alas, silmät jatko ylös alas pompottelua vielä hetken, ja Vili taapersim illoin minnekin ja 12v serkkutyttönsä perässä. Kotimatkalle päästiin vasta seiskalta, ja Vili nukahti melkein heti, mutta sain sen unessa sänkyyn ja siitä jätkä nukkui lähes aamuseiskaan, mitä nyt kerran tai kaks joi vähän vettä. Olen antanu sille vettä kupista muutamana yönä kun on herännyt kitisemään eikä rauhotu, ja juo tosi ahnaasti. Meidän mäkkärissä on tosi kuuma, kai sitä jano tulee vähemmästäkin. Toivottavasti en vaan tee hallaa jatkoon.. :/ Nyt pojat on isänsä kanssa appiukkelin mökillä, ja mä olen maalannut aitaa koko päivän!! On oikein aikaansaanut olo!! :D :D

Peppi: Ihana tukka! Pitäsköhän munkin ottaa kuva uusista karvoistani ja laittaa yhteisöön.. Minkä kautta meette Pärnuun? Varasitteko jo viime kesänä matkan? Ootteko kauan? Millä porukalla meette tällä kertaa? Olen utelias, utelias Vili :LOL:

Kaiza, se hoitotäti ei kyllä mistään mitään tienny. Ainakaan pojista ja pottailusta. Meidäb neukkarintäti sanoo joka kerran että herkkyyskausi on 2-4 vuoden välillä. Arttu oppi viime kesänä, 2,5 vuotiaana, eikä sitä ennen meinannutkaan suostua potalle. Oli ihan turha kiljuttaa sitä potalla, kun sit kun se asian tajus, niin oppi kesän aikana täysin kuivaks .

Tansku: Vaude, olet laittanu jo mansikoita! Täällä päin Honeye-lajíke maksaa kans 35e/kilo, mutta onkin sit tosi isoja ja maukkaita ollut. Ollaan syöty monta litraa jo, mutta taidan silti odottaa halvempia pakkaseen laitettavia.. Viime kesänä laitoin 10kg, ja loppu aivan kesken. Tosin ei meilläkään tainnu pakkaseen asti ihan koko satsi ehtiä.. :p Vili ei kans tykkää manssuista, paitsi metsämansikoista. Meillä kasvaa niitäkin tuolla takapihalla. Omia mansikoita tulee vähän, kamalasta heinittyneestä läntistä, jossa suurin osa marjoista homehtuu.. :ashamed: :x Muttamuttakun se piti hävittää jo tänä kesänä ja istuttaa uudet taimet parempaan paikkaan.. Ihanaa mökkireissua, piipahda vaan välillä täälläkin, tulee muuten meille vierotusoireita sinusta! :hug:

Jemmalle jaksuja helteeseen ja viime metreille, ja Epelille muuten vaan onnellista toista puolikasta.

Danjuska, mites ite nukuit teltassa? Oliko Tatulla makuupussi vai miten se nukku (muuten kuin hyvin.. :D )?

Käpäri: IHANA mekko Annalla, ja IIIHANAA kangasta!! Mistä löysit?

Metku: Mitäs se sun mies tällä kertaa on keksinyt? Kyselee ihan pikkuisen vaan kateelliset siskot.. :whistle:

Ou jee, jos veis pyykit narulle ja menis vähän makoilemaan kirjan kanssa takapihalle. Poikien pitäs palata vasta iltasella.. Ai ja meille saa myös poiketa jos täällä päin ajelee!!! Tampereelta kun tähän ajaa sen vartin.. Laittakkee viestiä vaan!

MUOKS, meidän makkarissa on kuuma, uskoisin että kaikissa mäkeissä on hyvä ilmastointi.. :headwall: :LOL:

Hannari: mää jo kerkesin nauraa tuota mäkkärissä on kuuma juttua.. Kankaana on punertavanrusehtava satiini alla ja päälä tuomonen valkea apila organza, eli verhokangas :whistle:

Täällä pitäs niinku pakata, hukata karvojaan jne, vaan evvk.. :ashamed:

Smirgelandian porukka läks jo ajat sit kohti mummolaa, mä kerkesin jo nukkua, oli taas lapsilla nukkuminen vaikeeta, miks ne oli silti pirteitä??? :eek:

moiks!

Tigru: Ihana lukea kuulumisia! Hyvä että pikkuisella kaikki ok ja toivotaan että reikä umpeutuu. Mitäs pikkuinen isoveli tuumii?? =)

Peppi: Tuossa iltapäivällä kun mittailin niin Tatulla oli 37.8.. mut älyttömän virkee jätkä ja ulkona haluais vaan puuhastella. Päikkäreille oli tosin ite halunnut sillä välin kun oltiin kaupassa siskon kans.

Koivunkäpy: Ootteko reissuun lähdössä kun pakkailu touhuja on??

Hannamari: Ei ollu Tatulla makuupussia teltassa.. ihan tavan peitto. Eka iltana käärin sen hyvin peiton sisään mut ite kun tulin nukkumaan niin totesin että oon liian tiiviisti pojan peiton sisään pakannu kun toisella hyvä ettei hiki tippunu unissaan :LOL: Ite nukuin kans hyvin. Tosin aamulla kun isä lähti navetalle tai traktorilla johonki niin kävin hereillä. Ei enää niin tottunu moisiin ääniin mitä ennen :D
Joo, ja ei oo meilläkään yläkerrassa millään tavalla viilee.. tänne läkähtyy! ja talvella taas toiste päin :LOL:

Pitäs vielä loput tavarat pakata. Äiti ja isäkin ajelevat illan myötä tänne. Lähtevät mies ja isä käymään wanhan voiman päivillä huomenna amusta ennen kun särkille suunnataan.

Niin ja löysin Tatulle ne sandaalit! Kirpparilta.. hintaa hurjat 1e ja hyvä kuntoiset kaikin puolin.. olivat kokoa 23 niin epäilin että onko liian isot mut istuvat kun valettu pojan jalkaan. jalan leveyskään ei tuottanut ongelmia :D

Mut nyt tosiaan pakkailu hommiin.

:LOL: Vähänkö oon plonti, en saanut laitettua viestejä, kun en tajunnut, et pitää kirjautua ensin...sitä tää odotus taas teettää!!!

ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE! Olen ihan kade mahoineni, onneksi en ole vielä ihan täysi valas näillä helteillä, mutta kuitenkin...
Olen ollut taas konepimennossa, mutta oli tosi ihanaa päästä lukemaan teidän juttuja pitkästä aikaa. Kaikkea ehtii tapahtua jo parissa viikossa. Jamin 1.5v neuvolan mitat oli ihan ok, eli 81cm ja 11kg eli pikkujätkä on kasvanut ihan hyvin. Ja tuosta pottailusta vielä, meillä ollaan ainakin ihan alkutekijöissä. Sälli kyllä istuu siinä mutta tuloksia ei ole tullut juurikaan, kakkelit kolme kertaa, siinä se. Että vaipparallia meilläkin tiedossa vielä tovin verran.

Kaikille ihanaa ja aurinkoista kesää ja jaksuja arkeen sekä juhlaan!!! :heart:

t: parpapapa, jami ja maha 22+jotain

Taas on yksi kuuma päivä lopuillaan..tällaisesta kesästä pitäis nauttia bikineissä laiturinnokassa tai hiekkarannalla. Mutta meikä on vaan vaeltanu horroksessa laitellen pikkuvaatteita kuntoon, riidellyt miehen kanssa (tällä kertaa syy on ihan oikesti vaaaaan minussa, oon ihan mahoton :kieh: ) ja nukkunu hikisiä päiväunia kuumassa makkarissa a la Hannamari. Että terveisiä vaan Pirkkalaan...eiks se siellä ollu se hannari?

Koivunkäpy: Kiitos kysymästä, ranteet on ihan kunnossa yllättävää kyllä, meinas alkaa puutua tossa taannoin, mutta ei menneetkään niin pahaksi kuin viimeks. Sormet ristissä edelleen toivotaan ettei menis loppumetreilläkään!!! Käyn kohta vilkasemassa sitä mekkoa yhteisössä, kivaa :)

Lillukka:Amanda syntyi rv 39+3, joten siihen ois vielä niinku viikon päivät.. kyllä aiemminkin saa tulla!
;)

Kattinka:Milloin susta tulee Kattinka-täti? Ihanaa, onnea! Kaizalle ja sulle piti myös todeta, että ei se pottailu täälläkään suju, just tollasia muutaman sekunnin istuntoja lukuunottamatta. Kerran on tullu pissa pottaan, varmaan ihan vahinkolaukaus. Mutta ei kukko käskien laula, joten aion ihan ilman stressiä antaa asian kehittyä. Tarjoan tietty pottaa käyttöön, mutta mitään tuskaa ei täällä asiasta podeta.

Peppi ja Kaiza: Jaksamista parisuhteen hoitoon! Niin se on, että aina sitä ei tule hoidettua ihan tasapuolisesti - ja usein varmaan nainen tekee vaistomaisesti enemmän töitä suhteen eteen. Täällä tosin on nyt niin, että minä riehun ja kitisen, ja miesparka yrittää parhaansa mukaan pysyä vauhdissa mukana, milloin lohduttaen, milloin toppuutellen. Oi ihana loppuraskaus, oi helteet ja hyttyset!

Peppi, sulla oli muuten ihanat kuvat sekä susta että pojista! Kovin raikkailta näytätte kaikki ja edustavilta!!!!

Kiitos Metku, Danjuska, Epelis ja muut loppuraskauden tsemppejä lähetelleet :hug: Kyllä tämä tästä kun kannustusjoukotkin on näin mahtavat :D

Tigrulle sylikaupalla onnea kotiutumisen johdosta! Synnytys kuulosti kaikesta huolimatta melko jämäkältä, toi 18 ponnistusvaihe etenkin. Upeeta! Itsekin ammeesta unelmoin, ja kohdunkaulanpuudute olis varmasti poikaa tositilanteessa, mutta kun viime kerralla sellaista pyysin niin totesivat vaan, että eivät anna ollenkaan moisia täällä. Plääh. Ja kylpyyn en viimeksi enää saanut mennä, koska vedet meni autossa matkalla sairaalaan...joten se niistä. Mutta kovasti onnea siis joka tapauksessa.

Kääk, sormet väsyy tässä näpytellessä, joten taidan hiipiä kohta sohvalle lötköttämään. Nauttikaahan kesäillasta kinkut
:wave: jemma 38+2

Iltoja!

Meillä on hiiiljaista..pojat vietiin iltapäivällä mummolaan. kotiin tultuamme söi ja kuukahdin sänkyyn. taitaa olla vielä hiukan yövuoron jälkeisiä univelkoja vielä simmuissa. mies on tiistaihin asti saikulla ja minä tiiviisti töissä koko viikonlopun, mut eipä tuo haittaa. Pojat tulevat vasta tiistaina siis kotiin. =)

hannamari, täälläkin saatiin mukavat naurut sun mäkkäristä ja utelias vili lausahduksista. mukavaa kun olet saanu olla itekseen tän päivän. on varmasti ollut mahtavaa. niin ja maalaaminen on mukavaa hommaa. =)

parpapasta oli mukava kuulla pitkästä aikaa. jaksuja odotukseen. =)

tigru, kiva että kaikki oli mennyt suht hyvin synnytyksessä ja muussa. toivotaan, että pikkuinen antais nukkuu öisin hiukan pidempään pikkuhiljaa. jaksuja. :hug: ja terkkuja kaikille.

tanskun perheelle, mukavaa mökkeilyä.

Kaikille oikein mukavaa viikonloppua, jos en ihmeemmin kirjottele tässä. B) :wave:

Pääsinpä oikein kunnolla kirjoittelemaan. Poika nukahti samantein kun pään sai tyynyyn. Nukku tänään 15min päikkärit autossa kun tultiin kaverilta ja sit ei suostunut enään nukkuun vaikka kuinka yritin. Mutta silti päivä meni hyvin ei kiukutellut yhtään.
Peppi: hyvät hiukset, sopii sulle.
Metku:Ei meilläkään sanoja juurikaan tule, potan kans en ole pitänyt kiirettä, suostuu kyllä istuun siinä mutta harvemmin tulee mitään. Parikertaa tullut pissat ja eilen tuli kakkaa kun ensin päästi vaippaan ja sit istutin potalle, taisi jäädä vähän kesken kun loput sit tuli pottaan. Ei kiirusta ei.
Taskuliini:Meidän pitäs kans laittaa mansikoita, kuulosti vaan kovin kalliilta. Viime vuonna oli 20e 5kg laatikko. Ovat siis kallistuneet. En kyllä ole täältä vielä edes kysellyt hintoja. Täytyypi lähteä torille. Jaksemisia sulle.
Tigru:jaksamisia. Kumpa varastoon voisi nukkua. Meillä Tampereella ei silloin ollut ametta kun synnytin, olisin kans halunnut siihen, minulla ponnistus vaihe kesti hiukan yli tunnin ja olin aivan kanttuvei, en päässyt enään edes ylös sängystä. Mutta onnekksi nuo asiat unohtaa ajan kans. Tai sen kivun ainakin.

Hitsi kun olen kade teille jolta oma mökki löytyy, me joudutaan täällä vain kiviseinien sisällä lojumaan. Olisin niin ihanaa olla omalla mökillä, käydä uimassa ja leikkiä nurmikolla. No ne niistä päivä unista.

:LOL:

Mietin et lauantaina on ne häät, nii kaippa voisin laittaa valkoisen huivin ja valkoiset kengät, puku on punainen. Ei kai se haittaa vai onko etiketti virhe. Onks se vielä niin et valkoinen on vielä vain morsiammen väri.
Mies on ollut koko viikon ylitöissä ja sit menee vielä vkl kanssa aamuun, siis nyt ollut illassa ja päässyt vasta 12 yöllä. Tylsää ollut olla yksikseen, ei ole päässyt käpertyyn kainaloon, jotenkin orpo olo kun on tottunut menemään toisen kainaloon nukkuun. :ashamed:
Tyhmät työt.
No ei auta muuta kuin vain mennä taas telkun ääreen ja katsella jotakin typerää uusintaa.

Aurinko vielä paistaa sisälle ihanasti, tulee olo et olisi ihanaa olla rannalla nauttimassa illasta ihan hissukseen.

hyvää illan jatkoa kaikille.

Danjuska, la on ne ukon siskon häät, sinne pitää pakkautua, kiviäki kiinnostaa.. :ashamed:

Pirre, kuulemma jotain valkeeta saa olla mut ei kokovalkeeta, näin väitti anoppi.

Huoh, melkei pakattu, jos viel pakkelit pakkais yms pientä, sais itestää ihmisen (? ) näkösen lauantaina.. toiveajattelua..

Yhteistyössä