***JOULUTÄHDET 2005*** ELOKUU

JOULUTÄHTIEN KIMPPU

Ametisti 2.1 tyttö***
Caramelli 1.12 Neea, Oulu, 78,5cm / 11600g
Danjuska 10.12 Tatu Onni Oskari*, Oulainen, 78,4cm / 11850g
Epelis 21.12 Lauri Artturi*, 74cm / 8800g
Gerbera 4.12 Julius Weeti Elmeri**, Kuopio, 77,5cm / 10500g
Hannamari 14.11 Vili Valentin**, Pirkkala, 75,5cm / 9340g
Hannele 5.12 Niilo Elmeri*, Tampere
jellona78 4.1 Miikka Henri Joonatan**, Mikkeli, 79,6cm/12260g(1v4kk)
JemiJassu 5.12 Juulia Lumi Linnea, Turku, 76,6cm / 10720g
jemma 6.12 Lisen Amanda*, Ahvenanmaa, 76cm / 9600g
Jonna79 25.12 Wilhelmiina Valpuri**, Loviisa, 72,5cm / 8605g
Jonttuli, Joni*, Kuusamo
Kaiza80 28.12 Matias Juhani*, Turku
katbe 30.12 Juuso*, Salo, 77,8cm / 10745g
Kattinka 17.12 Otto Georg Valtteri*, Norja, 74cm / 8090g koivunkäpy 11.12 Ville Valtteri**, Kontiolahti, 85,5cm/11700g (1,5v) Kristiina 80 23.12 Sauli Otso*, Tampere, 74,5cm / 8540g
kuusikon äiti 5.12 Elina******, 77cm / 9380g
Lillukka76 26.12 Onni Anssi Eemeli*, Savo, 76cm / 10240g
lumikarpalo 2.12 Joel, 78cm / 11300g
mamma-83 7.12 Eino, Helsinki
Mammatuulia 19.12 Noel Luka Ariel*, Helsinki
MammaRiia2 4.12 Maria Hanna Almira****, Kiuruvesi 74,5cm/8400g
minni83 7.10 Lucas Emil Mikael*, Kuopio
Minttusuklainen 31.12 Weeti Marko Sakari**, 82cm / 12500g
Melina 10.12 poika
Metku 10.12 Atte Matias**, Jyväskylä, 76,8cm / 9695g
MM-70 10.12 Topi Tapani***, Itä-Suomi, 77cm / 10500g
Naakka 3.12 Sanni Tuulia**
Naanu86 31.12 Onni Eemil Johannes*, Oulu
nasuliino 11.12 Jone Topias*
Neve05 10.12 Vera Fanny Margareta***, Porvoo, 73,4cm / 8500g Niiskuneiti82 27.12 Joonas Mikael*, 83cm/13175g (1,5v)
Parpapapa 1.12 Jami Aaro Jalmari*, Siilinjärvi, 73cm /9000g
Peppi85 29.12 Joonatan Antti Mikael*, Espoo, 81,7cm/10790g(1,5v) peppiliina 11.12 Peppiina Venla Emilia
Petra 18.12 Vanessa Marina*, Porvoo, 78,5cm / 11630g
Pirre76 1.12 Erkko, 85cm / 12200g (1,5v)
Regina 5.12 Henrik, Kurikka
Siiri-Miina 14.12 Jimi Juhani Waltteri, 80cm / 13700g
siru2006 19.12 Otto**, 74cm / 9270g
smirgelaine 7.12 Sami Antero**, Espoo
Taivaanvuohi 6.1 Anni Catriina**, Kittilä, 73,5cm / 7885g
Tanskuliini 23.12 Veera-Elisa Matilda****, Helsinki, 81cm/11500g(1,5v)
Tigru78 18.12 Atte Eemeli*, 87cm / 12000g (1,5v)
Tinttamooses7 2.1 Oskari***, 78cm / 10250g
Tiukuliini 3.1 Eetu*, 77,5cm / 10875g
Uneton 5.1 Peppi***, 80,5cm / 10700g (1,5v)
Äitee-78 11.12 Dana Emilia**, Espoo, 12090g / 82,5cm

Tyttöjä 15
Poikia 33
Yhteensä 48

http://groups.msn.com/joulutahdet2005

Niiskis ehti ensin :D Kiitos elopinosta!

Takaisin arkeen on palattu, ja kaikki meni eilen hyvin. Vili oli tosin ihmeissään kun ei saanut aamulla maitoa, ja keittiöönkään ei oikein päästetty.. Artulle syötin salaa aamupalan, ja muuten pojat sai kattoa piirrettyjä aamun. Arttu meni mummolaan, ja me jo ajoissa Koskikeskukseen, sai Vili kateltavaa ja ohmeteltävää, eikä muistanu niin nälkää ja janoa. Sairaalan puolelle odotellessa Vili alkoi olla jo itkunen, vaikka siellä lastenhuoneen puolella oli tosi hienoja leluja, ja saliin mennessä sylissä oli rimpuileva ja kiljuva pieni poika.. :/ Piti antaa maskilla ensin uni että saatiin tippa laitettua, ja sit piti mamman mennä lastenhuoneeseen vähän itkasemaan ennen kun lähdin kahville. Edellinen yö oli ollut aika valvomista taas, enkä ollut aamulla syönyt minäkään, joten oli itku vielä normaaliakin herkemmässä.. :ashamed: Leikkaus meni hyvin, Vili nukku melkein 3 tuntia, parin tunnin jälkeen huitas pillimehun ja nukku mun sylissä melkein tunnin vielä. Sit saikin jätskiä (söi muuten tosi hartaasti), ja kun todettiin että pysy tolpillaan ja oli pissannut, päästiin kotiin. Aika hurjan näkönen vehje on nyt, tekee pahaa katsoa, mutta paremmalta se näyttää jo tänään eiliseen verrattuna. Arttu oli yötä mummolassa, oltais otettu kotiin kun V oli ihan ok, mutta halus jäädä. Nyt kun Vili menee päikyille, mulla on siis ehkä jopa 2 tuntia OMAA AIKAA, ihan yksin!!!!! Taidan maata sohvalla ja kattoa yhden leffan joka on odottanut nauhalla kuukausikaupalla. ..tai kuitenkin pesen pyykkiä, imuroin ym.. :ashamed: Tulen paremmalla ajalla kuitenkin vielä lukemaan heinäkuun loppuketjun, kunhan V nukkuu.

:wave:

Tilapäisen mielenhäiriön saanut ilmottautuu :whistle: :wave: :LOL:
Sain tuossa aamulla hepulin ja sen myötä on olkkariin ja makkariin vaihdettu verhot, 3 pahvilaatikollista vaatteita tutkittu ja lajiteltu.
Pesukone laulaa ja inventaario on suoritettu :D

Hiukan helpotti, kun huomasin että oikeastaan ei ole hätää lasten vaatepuolen suhteen.
Kengät kaikille pitää ostaa, mutta sen lisäksi ei onneks mittään.

Tänään tytöt jää hoitajalle pariksi tunniksi ilman minua, saapihan nähä mitä tapahtuu...

Hannamarista ja Vilistä oli hyvä kuulla :heart:

Kiitos Niiskuneidille uudesta pinosta :flower:

Mä en käy baareissa oikeastaan ollenkaan, viimeisen 4 vuoden aikana oon käyny 4-5 kertaa.
Terassilla ollaan tänä kesänä käyty miehen kanssa kahdesti, jolloin mä join limpparia :saint:

Välillä koitetaan käydä syömässä tai leffassa yhdessä, mutta ei ole montaa kertaa päästy, yhdessä etenkään.

Nyt se oma aika jää lähes kokonaan pois, enää ei iltaisin lasten nukahdettua ehdi löhötä sohvalla ja relata.
On pakerrettava koulutöiden ja kotihommien parissa.

Sateista keskiviikkoa,
Uneton & ryhmärämä

Tiistaita :)

Käytiin tyttöjen kanssa päiväkodissa, on kivan tuntuinen paikka =) Tyttöjen ryhmässä tulee olemaan vain 14 lasta ja 3 hoitajaa, lapset ovat iältään 1,5-4-vuotiaita. Nyt paikalla oli vain 3 lasta kun muut ovat vielä lomilla, ihanan rauhallista oli :D Oli tosi mukavaa kun tyttöjen nimet lukivat jo naulakoissa ja seinillä esim. synttärilistassa. Saara tunnisti heti oman nimensä :D Tytöt leikkivät uusilla leluilla ihan innoissaan, mä juttelin lastentarhanopen kanssa. Hän oli mukavan tuntuinen nuori nainen, jää tosin jouluna äitiyslomalle eli silloin tulee sijainen hänen paikalleen. Mennään seuraavan kerran ensi maanantaina ulkoilemaan muiden lasten kanssa ja siitä sitten aletaan harjoittelemaan oikein kunnolla :) Siitä se lähtee B) Ai niin, puhuin heti Saaran puheesta ja sain kuulla että ryhmässä on toinenkin lapsi joka tarvitsee apuja puheentuotossa, viittomia ja kuvia, joita ollaan siis mietitty Saarankin kohdalla. Tosi kivaa ettei myöhäinen puheenkehitys ole mikään uusi asia työntekijöille =)

Uneton: postilaatikolle marssittu :D

Jemmalle ja Minnille jaksuja :hug:

Tinttamooses: hyvä kun olit tiukkana esikon koulukyydin suhteen! Toivottavasti asia järjestyy :hug: Me ei miehen kanssa käydä koskaan "ulkona" baarimielessä, ollaan varmaan joskus seurustelun alkuaikoina käyty viimeksi baarissa... Muuten tykätään käydä kaksistaan esim. leffassa, syömässä, shoppailemassa jne. Mun mielestä ollaan kaksistaan ihan liian harvoin... Heh, sain houkuteltua miehen huomenna kuntosalille tutustumaan!!! Kuntosali avaa uuden keskuksen parin viikon kuluttua (johon siis olen menossa treenaamaan) ja huomenna siellä on tutustumisilta johon saa ottaa kavereita mukaan. Ehdotin miehelle että voitais alkaa käymään yhdessä salilla -sais sekin kiloja tiputettua... Ihme kyllä suostui tulemaan mukaan! Jos kuntosalista saisi meille yhteisen harrastuksen :D

Jellona: Veera inhoaa pukemista, ei siis vielä osaa itse pukea mutta ei halua että muutkaan pukee. Ainoastaan kengät on IN: niitä on kiva laittaa jalkoihin oli ne sitten kenen tahansa. Kiva kun tyttö laittaa välillä isin kengät kokoa 43 jalkaan ja sitten lampsii menemään :D

Pepille mukavaa reissua vaikka lähdittekin jo :hug:

Niiskuneidille kiitokset uudesta pinosta :hug:

Hannamari: hienoa että Vilin leikkaus sujui hyvin! Muistan kun Saaralta otettiin kasvoista magneettikuva vauvana ja tyttö piti nukuttaa sitä varten. Mä jo tirauttelin kyyneleitä pelkän nukutuksen takia vaikka tyttöä ei edes leikattu :whistle: :ashamed: Ja kyllä mä tirauttelin pari kesää sitten kun Santerilta leikattiin umpilisäke... :whistle:

Jaahas, neidit taitavat olla väsyjä ja nälkäisiä. Veera taas itki vähän enemmän viime yönä, taisi kakkaamattomuus vaivata :( Soitan tänään terkkarille, nyt tarttee kyl saada jotain apuja kovaan vatsaan. Inhottavaa kun joka toisen päivän Veera itkee lohduttomasti kakkaansa :(

Mutta nyt siis ruuanlaittoon, se on moro :wave:
Tansku & tytöt

Kiva kuulla että Villen leikkausmeni hyvin Hannamari.

Meillä on pojun pallikontrolli kolmen viikon päästä. Sitten kuullaan tuomio niistä kun nehän ei ole ihan paikoillaan.

Oltiin tossa puoltoista tuntia ulkona. Kun ei muksut olleet eilen päässeet ulos sen vesisateen takia. Nyt poju o päikkäreillä.

:wave:

Heipähei! :wave:

Nyt oon saanut itseni tankattua, niin on hyvä hetki istahtaa koneelle :)

Jemma: Olen voinut edelleen todella hyvin, kiitoksia vain kysymästä! =) Nyt olen taas päässyt jonkin verran lenkkeilemäänkin ilman supistuksia :) Muutenkaan ei oikein mitään suurempia vaivoja ole. Joonakselle ollaan kyllä sanottu, että äidin masussa on vauva ja välillä mun vatsaa taputteleekin, mutta tuskin sitä asiaa pahemmin ymmärtää :D Jaksamista sinulle! :hug:

Minni: Jaksamista ja onnea työnhakuun! :)

Tinttamooses: Eipä mekään baareissa käydä koskaan yhdessä, kun ei muutenkaan käydä, mutta silloin tällöin kyllä yritetään päästä yhdessä ulos syömään tms.

Peppi: Aika monta kanatortillaa on myös tullut ostettua :whistle: , on ne vaan niin hyviä! :p Nyt niitä ei taida tällä hetkellä ollakaan, tais olla vaan joku kampanja... :/ Toinen lempiheseherkku on HeseKebabin kebablautanen riisillä :p

Jellona: Täälläkään ei pahemmin pukemisesta muuten tykätä, mutta kenkien kantaminen ja sovittelu itse on todella mukavaa puuhaa, eilenkin läpsytteli sisällä mun aamutossujen kanssa :D

Vähänkö meinas aamulla paniikki iskeä, kun Joonas jotenkin onnistui meidän tietokoneen sekoittamaan, niin että esim. kirjaimista tuli numeroita jne. :eek: Ajattelin jo, että enkö pääse tänään tänne ollenkaan kirjoittamaan :D ;) Onneksi kuitenkin sain ongelman korjattua :)

Illalla mennään mun mummin luo kyläilemään. Kunhan Joonas herää, niin toivottavasti päästäisiin ulkoilemaan, kun eilen ei oikein ulkoiluilma ollut :whistle:

Hannamari: Hienoa, että leikkaus sujui hyvin! Pikaista toipumista Vilille! :hug:

Tanskuliini: Hieno juttu, että tyttöjen päiväkoti vaikutti kivalta paikalta ja myöhäisestä puheenkehityksestäkin siellä on kokemusta! :)

Nyt pitäis varmaankin vähän kotihommiin ryhtyä... :whistle: Mukavaa päivää kaikille! :wave:

Niin käväisinpä siellä neuvolassakin eilen, kaikki oli ok! Vauvakin on jo raivotarjonnassa =)

-Niiskuneiti ja Helmi 32+5-

Heippatus!

Milloinhan lienen kirjoitellut... lukemassa olen kyllä pikasteen käynyt, mut kirjoittaminen on sitten jäänyt.

Kiirettä on, siitä pitää Werneri ja Julius huolen... Sais olla kyllä silmät selässäkin... huoks! Tässäpä muutamia tapahtumia parilta päivältä; kun olin puhelimessa ja vauva tissillä, niin Julle ronkki kukasta multia lattialle... laitteli niitä välillä takaisin ruukkuun ja sit taas lattialle... samaisena päivänä seisoi syöttärissään (sanoin kyllä monta kertaa, että pitäisi istua...) ja joi ... eikös lasi luiskahtanut käsistä ja kopsahti ihan kunnolla pöytään (lommo tuli) ja tietty hajosi moooooooneen osaan pitkin lattioita... Eikun piti jättää vauva itkemään ja ruveta imuroimaan lasinsirpaleet... Nämä tapahtumat sattui samaisena päivänä...
Eilen imuroin ja sanoin miehelle, että pitää vähän vahtia... Werneri oli nukkumassa ja Julle leikki. Miehelle tuli työpuhelu ja meni keittiöön puhumaan. Huomasin kyllä, että Julle tuli tähän läppärille, mut aattelin, ettei saa mitään vahikoa aikaiseksi... kohta katsoin ja oli kamala kasa näppäimiä pöydällä... Noh, onneksi mies sai ne paikoilleen, vaikka aikaahan siihen sitten meni... Tänään sit vauva oli sitterissä ja Julle söi rusinoita. On koittanut niitä aikasemmin pikkuveikallekin tarjota ja ollaan sanottu, että vauva syö vaan tissimaitoa ja sit pullosta maitoa... No käänsin sitten sekunniksi selkäni ja eikös Julle kerennyt reiluna isoveikkana antaa pikkuveikallekin rusinan suuhun :eek: Onneksi laittoi sen ns. poskeen, niin sain sen helposti pois! Kylläpäs säikäytti! Että tämmöstä vauhdikasta elämää meillä vietellään...

Mies oli maanantain ja tiistain kotona ja tänä aamuna sit taas lähti, tulee vasta sunnuntai-iltana kotiin... Ensi viikollakin on 5 päivää poissa, tulee sit lauantai-iltana kotiin, kun sunnuntaina on ne ristiäiset. Kait se on ihan suotavaa, että isikin on paikalla :D

Mun veli tuli tänään meille ja vien sen sitten lauantaina kotiinsa. Samalla haen Aleksin mummolasta kotiin ja jos jaksan, niin jäädään poikien tätilään yöksi.

Huomenna tulee pappi käymään ja vyöhyketerapeutti myös (tekee kotikäyntejä, jee!). Peruin tiistaisen ajan, kun näytti, että masu ei vaivaa, mut nyt taas näyttäis siltä, että on viisasta käyttää tätsky täällä.

Väsynyt ja ahdistunut olen, mut minkäs teet. Eilen illalla oli miehen kanssa syvällinen, henkevä keskustelu ja kyllähän tuo näyttää tietävän minun tuntemukset ihan täysin. Olisi vaan kiva, jos asioihin (työ) saataisiin muutoksia aikaiseksi.

Onneksi huomiseksi taidettiin lupailla aurinkoa ja lämpöä B) , jospa minunkin mieleni siitä valostuisi!

Nyt en kommentoi kellekään, ehkä toisella kertaa!

Iloisempaa mieltä kaikille toivottelee Gerbsukka :heart:

Moi taas!
Meillä oli maanantaina vasta 1,5 v neuvola ja catriinalla on nyt pituutta 81 cm ja painoa 9230 g. Piikin sai kankkuun ja huuto tuli siitä. Muuten tuntui kaikki olevan hyvin ja eilen käytiin sitten rollossa siellä yksityisellä korvalääkärillä. Korvalääkäri arvel ettei catriinan sairastelut johdu korvista vaan nielusta ja käski seuraavan kerran kun tulee kipeäksi mennä tk:hon ja vaatia nieluviljely ja verikokeet. Saadaan daignoosi ja pystytään seuraamaan sitten jatkossakin. Nielurisathan leikataan mieluuiten vasta n. 5 vuotiaana jos on tarvis.
No muuten meillä ollaan nuutuneita tai ainakin minä itse olen. Menkat päälllä ja sen mukainen vitutus ja ketutus.
Mutta joskus toiste taas lisää!

Iltoja!

Täällä mennyt päivä ulkoillessa. aamupäivällä tosin käytiin sitä sänkyä ettii ja kait me se löydettiin mut ei vielä ostettu. Mikkis nukku 2,5h päikkäreitäkin. illalla oltiin kavereiden pihalla tossa lähellä ulkoilee, kun isit rakenti sinne uuden hiekkiksen. äsken vasta laitoin pojat nukkumaan. =) sauna lämpiää meille vanhemmille.

gerbera, voi kun kuulosti noi jullen jutut juuri siltä mitkä Mikkiskin onnistuisi helposti tekemään, jos mahdollisuus olisi. mut ihanaa että toi poika on jo tajunnut jättää noi kukat. kovasti jaksuja sinulle ihan kaikkeen. kiva kun on hiukan ohjelmaa teillä loppuviikoksi. pienetkin piristykset onneksi auttavat. vaikkakin uskon että olisi ihanimpaa jos mies olisi kotona. :hug:

Vilille, kovasti paranemisia. hienoa että kaikki meni hyvin. :hug:

Kiitos niiskikselle uudesta pinosta.

tansku, mukavaa kun päiväkotipaikka oli mukava. ja kokemusta tuosta puhe hommasta. :)

taidanpa käydä laittaa keittiön kondikseen ja haukkaamassa jotain ennen saunaa..hyvät yöt kaikille. :hug:

ja uni ei tule.. tuntuu etä silmät tippuu päästä mutta uni ei vaan ota tullakseen.. poikaakin aina kotiintulomatkalla ikävä kun en ite oo iltahommia hoitamassa.. Kait se osittain vaikuttaa sitten minunkin uneen kun ei tutut rutiinit ole :LOL:
Jooh, ja Tatu tosiaan päätti tänä aamuna viiden jälkeen että enää ei nukuta.. ei vielä mieskään ollut töistä tullut. tultuaan otti Tatun alkertaan mutta menin sitten päästämään nukkumaan. Onneks poika tuli mahan päälle kattomaan pikku traktoria ja siinä nukuttiin sitten molemmat hyvä tovi.. montakohan kertaa kerkes samat jaksot tulla :whistle:

Hannamari: Hyvä että leikkaus meni hyvin! Saitko huokastua Vilin päikkyjen aikaan vai touhusitko hullun lailla :D

Uneton: Mites tytöillä meni hoidossa??

Tanskuliini: Hienoa että tytöt tuntuivat viihtyvän päiväkodissa. minmmosia päiviä joutuuvat olemaan sitten kunhan töihin palaat?

Gerbera: teillä tuntuu vilskettä ja säpinää riittävän. Sais tosiaankin varmaan olla silmät selässäkin. Jaksuja!

Niiskuneidille kiitokset uudesta pinosta =)

nyt on tosiaan yritettävä unta saada...

Johan tässä aamu on taas pitkällä :whistle:

Olipas eilen hauskaa käydä ostamassa itselleen koulutarvikkeita :LOL: :LOL: :whistle:
Ostaminenhan on aina ihanaa, mutta tuli sellanen oon liian vanha tähän-fiilis ;)
Sainpahan kuiteskin kaikkea ihanaa pikkusälää :p

Tansku hienoa että teillä meni hyvin tutustumiskäynnillä =)

Danjuska kiitos kysymästä!
Tässä vastaukseni :eek: :eek:
Eli ei itkun itkua, edes Pepiltä :attn: :eek: :whistle:
Kaikki oli mennyt ihan hyvin, oli antanut vaihtaa vaipan, söi välipalaa jne.
Isomman kanssa olivat jo hiukan "otelleet" talon tavoista, mutta enimmäkseen kaikki oli sujunut =)
Kyllä se siis taitaa minulle olla vaikeinta, irtautuminen ja muutos :ashamed: :'(

Jee, aurinko paistaa ja ei sada B) B)
Pääsee siis kastumatta ulos, jiihaa :D

Taivaanvuohelle parempia fiiliksiä :hug:
Mulla alkaa menkat just koulun alun tienoilla ja mulla on nykyisin ihan kaoottiset vuodot ja kestot |O :/ :headwall:
No, ei voi minkään.

Vieläkös Käpyskällä ompelukone sauhuaa? ;)

Mukavaa torstaita kaikille :wave:

Huomenta täältä Pärnusta!

Eilinen matka tänne meni oikein hyvin, automatkalla Tallinnasta Pärnuun Rasmus ei suostunut nukkua, kun nukahti niin säpsähti heti itkien hereille :/

Käytiin eilen syömässä ja vähän tossa keskustan kauppakadulla kävelemässä. Oli ihan hyvä ilmakin, vaikka ilmat on täällä kuulemma huonoja olleetkin tähän mennessä.

Joonatan nukahti eilen melko nopeasti, mummu oli kuitenkin pojan kanssa tossa makkarissa, istui pinnasängyn vieressä :)

Yö meni aika huonosti... Joonatan heräsi ennen kolmea ja oli ihmeissään vieraasta paikasta ja siitä, että me nukuttiin samassa huoneessa, oli sit melkein 1,5h hereillä (pyöriskeli ja välillä nousi pystyyn sängyssään). Mä olin pidemmän aikaa hereillä, kun en sit saanut enää unta...

Kaikki teidän jutut luin, mutten nyt ehdi sen enempiä kommentoimaan...

Gerberalle piti sanoa, että Joonatan osoittaa kans mieltä, useinmiten silloin, kun mä laitan Rasmusta nukkumaan, menee kaivelemaan multia kukkaruukuista, levittelee sitä ympäri kämppää ja suuhunkin :eek: Sit usein, kun annan Rasmukselle maitoa niin haluaa just sillä hetkellä itsekin jotain...

Voi olla, että tänään mennään mun veljien ja Samin kanssa vesipuistoon, pojat jää mummun ja vaarin kanssa :)

Mut nyt meen pikkuhiljaa joko aamupalalle tai sit suihkuun :D

Kiitos muuten kaikille matkojen toivotteluista :flower:

Huomenta täältä Pärnusta!

Eilinen matka tänne meni oikein hyvin, automatkalla Tallinnasta Pärnuun Rasmus ei suostunut nukkua, kun nukahti niin säpsähti heti itkien hereille :/

Käytiin eilen syömässä ja vähän tossa keskustan kauppakadulla kävelemässä. Oli ihan hyvä ilmakin, vaikka ilmat on täällä kuulemma huonoja olleetkin tähän mennessä.

Joonatan nukahti eilen melko nopeasti, mummu oli kuitenkin pojan kanssa tossa makkarissa, istui pinnasängyn vieressä :)

Yö meni aika huonosti... Joonatan heräsi ennen kolmea ja oli ihmeissään vieraasta paikasta ja siitä, että me nukuttiin samassa huoneessa, oli sit melkein 1,5h hereillä (pyöriskeli ja välillä nousi pystyyn sängyssään). Mä olin pidemmän aikaa hereillä, kun en sit saanut enää unta...

Kaikki teidän jutut luin, mutten nyt ehdi sen enempiä kommentoimaan...

Gerberalle piti sanoa, että Joonatan osoittaa kans mieltä, useinmiten silloin, kun mä laitan Rasmusta nukkumaan, menee kaivelemaan multia kukkaruukuista, levittelee sitä ympäri kämppää ja suuhunkin :eek: Sit usein, kun annan Rasmukselle maitoa niin haluaa just sillä hetkellä itsekin jotain...

Voi olla, että tänään mennään mun veljien ja Samin kanssa vesipuistoon, pojat jää mummun ja vaarin kanssa :)

Mut nyt meen pikkuhiljaa joko aamupalalle tai sit suihkuun :D

Kiitos muuten kaikille matkojen toivotteluista :flower:

Torstaita :)

Voi taivas sentään mikä olo :eek: Eilen illalla alkoi ihan kamala hedari ja se jatkuu vieläkin. Aamulla oksetti ja pyörrytti eikä napit auta :( Menkat on siis alkamassa tänään... Tajusin just et mun pitäis varata gynikselle aika viimeistään ensi kuulle jotta saan uusittua e-pillerireseptin, taidan samalla vihdoin ja viimein pyytää kunnon lääkkeet näihin kipuihin. On siis aivan mielettömän karsee olo :( :'( Ja hedaria ei paranna sekään että Veera nukkui taas yön huonommin ja jouduin lopulta patjalle nukkumaan...

No, jospa se tästä... Lähdetään kohta torille tyttöjen kanssa katsomaan olisiko edullisia mustaherukoita, tekisin hyytelöä. Jos marjoja ei löydy niin sitten olisi ikkunoiden pesun vuoro, huoks... Mieluummin mä sitä hyytelöä keittelen :whistle: ;) Ja illalla mennään miehen kanssa tosiaan tutustumaan sinne mun tulevaan kuntosaliin. Peukut vaan pystyyn että mieskin hommaisi jäsenyyden, päästäis yhdessä hikoilemaan salille (kun ei kotona tule juurikaan hikoiltua yhdessä.... :LOL: ). Niin, ja mä saisin yhdestä uudesta jäsenestä 50 euron lahjakortin kuntosalin kauppaan josta voisin ostaa vaikka uusia jumppavaatteita itselleni :whistle:

Äh, nyt Valtteri on taas tulossa flunssaan. Sillä oli mökillä ihan pieni nuha ja nyt se sitten tuli kunnolla. Poika yskii ja köhii oikein kunnolla. Sillä oli viimeksi flunssan yhteydessä poskiontelotulehdus, toivottavasti tällä kertaa säästyisi siltä. Valtterilla on muuten 13v synttärit tasan viikon kuluttua :heart: Ajattelin viedä pojat katsomaan silloin uutta Harry Potteria ja jätskillä käydään samalla -toivottavasti poitsu paranee siihen mennessä.

Gerbera: voi kun teidän meno kuulostaa niin tutulle! Veeran ollessa vauva meille kävi ihan vastaavia juttuja, Saara teki kepposiaan sillä aikaa kun mä imetin :D Jaksuja pienen termiitin ja pienen tulevan termiitin kanssa :hug: :D

Taivaanvuohelle jaksuja puolukkapäivien kanssa :hug:

Danjuska: tytöt joutuvat olemaan päiväkodissa 10 tuntia päivässä, klo 7-17 :( Ihan liian pitkä aika mun mielestä mutta minkäs teet :( Mun työaika on todennäköisesti klo 8-16 ja matkoihin menee vajaa tunti per suunta. Voi olla että jotkut päivät olen töissä klo 7-15, silloin mies vie aamulla tytöt hoitoon ja mä pääsen hakemaan neidit "jo" klo 16... Vanhassa työkohteessani olisi ollut se kiva seikka että parina päivänä viikossa olisin mennyt klo 6 töihin eli olisin päässyt jo kahdelta pois.

Uneton: niinhän se taitaa olla että päivähoidon aloitus on usein vaikeampaa vanhemmille kuin itse lapsille... Kiva että ollaan molemmat samassa tilanteessa, ja samanikäiset lapset aloittavat hoidon samaan aikaan :D

Voi että, olen niin kateellinen Käpyselle ja muille jotka osaavat ommella vaatteita! Olen joskus neulonut muutaman neulepaidan mutta ompelukonetta en osaa käyttää lainkaan. Olisi niin kivaa tehdä itse vaatteita...

Voi jessus tätä oloa :( Auttaisikohan kahvi... Tuskin mutta nyt on ihan pakko saada kupillinen :ashamed:

Mukavampaa päivää teille muille!
Tansku & pesue

Peppi ehti välissä kirjoittamaan :) Kiva että matka meni kuitenkin suht hyvin ja pääsitte turvallisesti perille! Mukavaa loman jatkoa :hug:

Huomenta!

Meillä nukkuu vieläkin kaikki muut paitsi siis minä, jolla ei oikeesti riitä unta mitenkään. oon aina pärjännyt vähillä unilla. oon jo pessyt koneellisen pyykkiä, syönyt, laittanut itteni päivä kuntoon ja tiskannut. eikä kukaan herää. oikeesti lapset on vetäneet jo yli 12h unta palloon. :D

kiva kun pepin reissu on sujunut suht hyvin tähän asti. mukavaa vesipuisto reissua teille. =)

tansku, kovasti jaksuja pääkivun ja muun kanssa. :hug:

me ehkä lähdetään käymään mökillä tai pojat jää sinne päiväksi ja minä tulen äitini autolla sit sieltä töihin. Pojat pääsevät sitten illalla kotiin omalla autolla. huomenna iltapäivällä lähdetään ehkä yhdeksi yöksi veneilemään. siitä voi tulla hauskaakin hauskempi extreme reissu Mikkiksen kanssa. :D

kaikille oikein aurinkoista torstaita. menen vaihtaa pyykit koneeseen.. :wave: B)

Ja terveisiä Tukholman reissulta. Me oltiin Tammelassa miehen siskon lapsen kastajaisissa viime la ja sitten matka jatkui su:na laivalla kohti Tukholmaa. Ma-päivä siellä oltiin ja ma-ti-yönä taas takaisin Hkiin laivalla. Onni tykkäsi valtavasti mm. pomppulinnasta ja taikuriakin käytiin laivalla kattomassa. Ihmeen hyvin viihtyi myös seisovan pöydän ruokailussa jotta saatiin mekin syödä hyvin ja paljon :p . Päiväunille meno oli valtavan taistelun takana, huusi EN EN EN ja itki ja raivosi ja tosiena päivänä meni 1,5h ennen kuin nukahti, oli niin paljon kivaa nähtävää ettei ois malttanut nukkua. Vaikka väsynyt olikin.

Gerbera oikein paljon jaksamista teille, mahdollisimman hyviä öitä ja älä sinä rehki yhtään mitään ylimääräistä esim. siivousten yms kanssa, teet vain sen välttämättömän. Ja otat kaiken avun, mitä vaan keltäkin saat, hyvällä omalla tunnolla vastaan.

Peppi ihanaa matkan jatkoa teille!

Hannamari hyvä kun leikkaus meni hyvin!

Uneton ja Tansku kiva kun hoitopaikat ovat mukavia!

Jellonan perheelle mukavaa veneilyreissua, jos sellaiselle lähdette.
Me käytiin ihan soutuveneellä+perämoottorilla aamupäivällä ajelemassa, Onni istuu tosi nätisti veneen keskipaikalla, silmät tarkkana tietenkin ollaan molemmat. Ja miten kiinnostunut voikaan olla kaloista, isin on aina näytettävä uistimia, Onni hokee "kaka" (eli kala...) ja sit "ei oo" jos kalaa ei tule. Ja miten hyvällä ruokahalulla syö jos kuulee että ruuassa on kalaa. Tehtiin eilen iso satsi madekeittoa jota syödään vielä tääkin päivä. Njam.

Illalla meen yksin pyöräilemään mut muuta kummempaa ei tälle päivälle ole...

Jep, käpäri rääkkää edelleen konetta, sillon ku jaksaa eli päivittäin, millo ei laukkaa metässä.. Marjaa on pakkasessa 3,5l joista äske keräsin 1,8l alle tunnissa, poju mukana, ei huonosti.. ja meidän vakio paikasta on vasta kerätty 1*1,5m alue, kerättävää on viel muutama neliö.. saapipaha mumillekki ehkä marjaa, kattoo jos huomenna sais kunnolla kerättyy eikä tuomosta pikku pistäytymistä ni sais mehuihin kans marjaa, en tykkää pelkästä punaherukasta tehdystä mehusta.. viimevuotiset puolukat pääsee kans mehuun sanoin 5l mustaherukkaa viimevuodelta..

Lapset vaikuttaa jopa väsyneiltä, ollaan oikeesti ulkoiltu tänää, eka oltii aamulla 4H kalassa, no saalis oli peräti yksi ahven ja 2dl mustikkaa minkä ville söi.. eli tääl on paikotellen tajuttomasti mustikkaa ja paikoin ei yhtään..

Gerberalle jaksamista kovasti!

Mä ootan et ukolla loppuu loma sit sitäki näkee :LOL:

Iltoja!

Laitettiin päivällä molemmat pojat nukkumaan ja lähdettiin sit vesipuistoon :) Oli kiva reissu. Käytiin sen jälkeen vielä syömässä. Tultiin tänne kämpille takaisin ja sit lähdinkin äitin kanssa shoppailemaan. Löydettiin Joonatanille tosi kiva Lennen kaksiosainen talvipuku, mustat housut ja beessi-musta takki, mitähän se maksoi, oisko ollut 50?, vettäpitävä ja paksu oli :)

Koivunkäpy: Eipä ollut Annan kokoisia housuja, muita kuin sellaset oikeen oikeen vaaleanpunaiset. Niiden kanssa oli sellanen tosi tosi vaaleanpunainen takkikin, hintaa olis tullut yhteensä jotain 60? ja Lenne oli näidenkin merkki. En ottanut, kun en tiennyt, että haluatko? Ja nää oli siis ainoita, jossa oli kokoa (122cm).

Mummu koittaa tuolla just nukuttaa Jonttua, tai siis istuu pinnasängyn vieressä. Mä olin äsken, muttei siitä tullut kyllä yhtään mitään.

Joonatan on ihan yliväsynyt, nukkui päikkäreitä vaan reilun tunnin, toivon tosissani, että ensi yö menisi paremmin! Itekin oon aikas väsynyt, jalkoja ja selkää särkee...

Tansku: Kiitos :) Voi sitä sun oloa :( Onko yhtään parempana? :hug:

Jellona: Lähdittekö veneilemään? Ihanaa, kun teillä pojat nukkuu öisin niin paljon!

Lillukka: Nam, ihanalta kuulosti teidän keitto :p Kiva, että matkat meni hyvin! Ja kiitos sullekin :hug: Vastailen mailiin, kunhan päästään kotiin :)

Koivunkäpy: Ootpa keränny paljon marjoja!

Huh, että voi väsyttää!!

päivä ihan hujahti ohite..

aamusta mentiin pph:lle tutustumaan ja Ttau jo sisälle mennessä roikku minun kaulassa ja hyvä ettei itkeny.. Mutta sitten kun näki kaikki hienot lelut ja hieman tutustui toisiin laspiin niin ei olis pois lähteny.. piti hakee leikkihuoneesta ja pukea että sian pojan lähtemään. ei ottanu kuuleviin korviinsakkaan ku yritin ehdotella etä josko lähdettäs :D
etä jospa se ensi viikko lähtis edes kohtalaisen hyvin. hirmu mukavalta hoitaja vaikutti =)

Jellonan poppoolle mukavaa veneretkeä =)

Tanskuliinille parempaa oloa! :hug:

sain kerettäyä osan viinimarjoista tänään.. vielä olis monta puskaa vielä kerättävänä mutta jos jättäs viikonloppuun.. mansikoitakin pitäs ostaa mutta onkohan niitä enää..

nyt tuli vähän sekainen sepustus mutta pitänee joutu vielä syömään jotain kun alkaa kummasti nieleskelyttää kun maha tyhjäks asti pääsee :x ens viikollakin olis iltavuoro ja sitten menenkin aamuun jolloin Tatulle tulee tosi lyhyt hoitopäivä.

öitä!

Iltaa siskot. Taas oon vaan salaa taustaillut, mutta pakko ottaa nyt itseaan niskasta kiinni. Mulla on siis loma alkanut, mutta oon eilisen ja tan illan tehny ekstraa kun ei laheta ennen ku ens tiistaina ajelemaan suomen suuntaan. Viela lupasin lauantai-ilankin tehda kun siella on tarvetta.

Otto tekee poskihampaita alas ja on tosi artyinen eika nuku. Talo ja piha on hoitamatta, pyykit pesematta jne. Iltavuoroihin tulee kiire, kun miehella on mennyt myøhaan tøissa, aamuvuorojen jalkeen lahtee mies melkein aina tøihin. Meilla ei siis juuri olla koko perhe yhta aikaa paikalla, mutta syksylla helpottaa kun Jonnan pikkusisko muuttaa meidan alakertaan valmistuvaan yksiøøn ja hoitelee Ottoa muutamana paivana viikossa.

Unettomalta piti kysya mita alaa opiskelet?

Vilille iso :hug:

Tanskuliini: Pitkiahan noista paivakoti paivista tulee, mutta niin kai se on perheissa, joissa vanhemmat kayvat tøissa. Suomessa paivakodeissa on ainakin hyva olla ja saavat lampiman ruuan, mita taalla ei tunneta ollenkaan. Onnea uuteen tyøhøn ja :hug: .

Danjuska: mulla on kans iltavuorojen jalkeen Ottoa hirvee ikava. Muutaman kerran on raukka herannyt kun oon hiipinyt silittelemaan hyvat yøt.

Lillukka ja Gerbsu kylla meille piirakat kelpaa ja ois kiva tavata ihan vaikka leivonnaisittakin. Taytyy viela katsoa mita kautta ajetaan ja milloin. Vahan aidilta kyselinkin jo mita mielta ois useammasta tauosta.

Ametisti Ei kai meista kellaan ole huonosti kayttaytyvia lapsia. Vain ihania kiltteja tottelevaisia joulutahtøsia ;) . Onnea muuten miehella hopeasta. :flower:

Kylla mulla ois kommentoitavaa teille ihan jokaiselle, mutta taa on jo romaani. Viela erikoisterkut kaikille isoveli ja -sisko tahtøsille.

Nyt makuu huoneessa itketaan...

Perstaita =)

Argh, kamala olo jatkuu :( Menkat alkoi eilen illalla ja yleensä tämä päivä on vielä kivulias -huomenna pitäisi helpottaa jos mennään vanhan kaavan mukaan... Inhottavaa kun päätä särkee niin että silmien räpsytyskin sattuu :( On tää naisen elämä sitten niin mukavaa :whistle:

Jes, sain miehen hankkimaan kuntosalin jäsenyyden :D 13.8. alkaen saadaan rehkittyä yhdessä. Onpas uudella salilla hienot tilat -niin ihanan tilavaa verrattuna nykyiseen jonka tilat on kolmessa kerroksessa tosi ahtaasti. Lapsiparkkihuonekin on kolme kertaa nykyistä isompi. Niin, ja lapsiparkki on tuolla avoinna myös sunnuntaina :D Mun äiti sairastui mutta onneksi anoppi pääsi illaksi meille. Tytöt olivat riehuneet mummin kanssa ihan täysillä, olivat ihan sippeinä kun tultiin puoli kahdeksan kotiin :D

Kiitos kaikille jaksutoivotuksista -ihania olette :heart: :hug:

Lillukka: kiva että reissu meni hyvin :) Oltiinkin lauantaina suht lähellä toisiamme kun me oltiin Tammelassa meidän mökillä :D

Peppi: aika edullisesti löydät sieltä vaatteita! Meilläkin on tiedossa rahanmenoa kun molemmille tytöille pitää ostaa syksyvaatteet ja varavaatteet... Kiitos kysymästä, olo ei valitettavasti ole parempi... Mukavaa reissun jatkoa teille edelleen :hug:

Danjuska: kiva että teidänkin tutustuminen hoitopaikkaan sujui kivasti :) Mä ostin eilen 5kg mustaherukoita ja keitin niistä hyytelöä, nam :p

Kattinkasta oli mukava kuulla, Otolle terkkuja :hug:

Mitäs viikonloppusuunnitelmia kaikilla on?

Me lähdetään mökille viikonlopuksi. Huomenna mennään sellaiseen tosi kivaa Hakkapeliitta-tapahtumaan, ollaan sielllä varmaan koko päivä. Onneksi on vaihteeksi luvattu aurinkoista säätä =)

Jos menis hakemaan kupillisen kahvia. Ei se eilenkään oloa helpottanut mutta kun se on ihan pakko saada näin aamuisin... :whistle:
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Tansku & poppoo

Huomenta.

Yö meni jo vähän paremmin, vaikka ihan hirveellä kiireellä pitääkin Rasmukselle maitoa hakea, kun sitä haluaa (suht usein), ettei Joonatan herää. Rasmus heräsi jo vähän ennen kuutta... Joonatan seittemältä. Joonatanilla alkoi olemaan nenä ihan tukossa aamuyöstä :( Oli vaikea hengittää...

Käytiin vielä illalla, kun oltiin saatu pojat nukkumaan niin pikaisesti yhdessä ravintolassa, söin fetasalaatin, oli vähän pettymys ja suuri osa jäikin sit syömättä, kiireella tultiin takas tänne nukkumaan :D Sain rakkulat jalkoihini, kun unohdin laittaa sukat käyttämättömiin kenkiini, jotka siis laitoin ekaa kertaa päälle :kieh: :headwall:

Koivunkäpy: Joo, siis niitä sai erikseen, housuja ja takkeja. Ainoaa kokoa kummassakin oli niitä vaaleanpunaisia. Eli vaaleanpunaiset Lennen toppahousut, vettäpitävät, kokoa 122cm oli, haluutko sellaset?

Danjuska: Tosi ihanaa, että Tatu alun jälkeen leikki pph:lla innoissaan ja viihtyi!! :)

Kattinka: Kiva, kun kirjoittelit :hug:

Tansku: Kiva, että sait mieheskin liittymään salille! Joko käytit sen lahjakortin heti? :D Me tullaan täältä lauantai-iltana, sunnuntaina on serkun juhlat, ei riparia käynyt, vaan jonkun muun, nyt en sitä muista.. Siinä meidän viikonlopun suunnitelmat :)

Väsyttää, väsyttää...

Peppi: paljon nuo housut makso pelkiltään? jos saapi sillä hinnalla mitä äitees sano ni ota, Anna on pinkki-fani, kaiken pitäs olla vaaleenpunasta B)

Jos menis nyt aamusta kiusaamaan mustikoita ja illan ompelis, ois jotai hgyödyllistä tehny ukon loman aikana.. ku haveena on saada nii paljo mustikkaa et saapi vietyy mummille asti, se kun ei ennee taivu mustikan tasolle..

Yhteistyössä