JOULUTÄHDET -05 tammikuussa

Huomenta!

Meillä herättiin sit 05.55 \|O Et mennään kyllä todellakin kaksilla unilla tänään. Väsyttää!

Hannamari: Monet on nyt sanonut, että se perätilasynnytys ei ole niin kauhea, mutta kun en oikein tiedä, että miten se vauva sieltä oikeesti sillon tulee ulos :ashamed: Kuulostaa vaan niin hurjalta. Ja meillä neuvolantäti sanoi, että perätilassa ei usein lähdetä synnyttää, että se olis sit sektio...? Miksi näin, jos se ei niin kauheeta/vaikeeta ole... Mutta onneks tässä on vielä aikaa pikkuisen tuolla masussa kääntyä! Sit noista nestemäisistä rautavalmisteista, mulla tulee oksennus jos edes yritän sellaista juoda :x Mun mielestä ne on ihan hirveen makuisia, kiitos kuitenkin vinkistä :hug:

Kristiina: Mun mielestä Joonatan luokittuu myös "teihin" pieniin tähtösiin... Kasvu on aina ollut aika hidasta ja mennyt alakäyrillä... Eipä siitä olla koskaan mitään kummempia sanottu, enkä mä ole jaksanut huolestua, itsekin oon pienenä kasvanut hitaasti, mutta varmasti ;) Olikos se toissakäynnillä kun sanottiin pituudesta, että ei saa enää laskea... Tai käyrät ei sais laskea. Meillä ei kyllä oo paljoa niitä käyriä esitelty, enkä mä oo mitenkään pyytänytkään, luotan siihen, että sit sanotaan, jos joku hätä oikeesti on. Mihinkään tutkimuksiin eikä kontrolleihin ole jouduttu menemään.

Kiva, nyt on kestänyt tunnin tää kirjoittaminen :eek: Ajattelin, että ihan nopeesti kirjoitan, mut pitikin sit mennä antaa Jontulle puuro ja maito yms... Tänä aamuna ei ollut kukaan vielä kirjoittanut, nyt varmasti jo on joku :D

jemma: Mä katoin kans lopun siitä dokumentista ja voi vitsit, kun tuli muistot mieleen ja sit vielä taas tajus, että ihan kohta sitä ollaan taas tossa tilanteessa :heart: Pienenpientä nyyttiä punkemassa maailmaan ja pian se on sylissä :heart:

Uneton: Mikä juttu sun siis pitää nyt keväällä tehdä?

Jellona: Mukavalta kuulosti teidän eilinen päivä. Ja oon vähän kade siitä jalkahoidosta :whistle: :D

Tigru: Ihana kuulla, että Atella alkanut hoito hyvin ja sinäkin viihdyt töissä :hug:

Mut jos mä saisin nyt lopetettua tän kirjoittamisen :whistle: :wave:
 
Torstaita siskot B)

OUTOA :eek: :eek: :eek: Veera nukkui TAAS hyvin, kolmas yö peräkkäin :eek: Tyttö heräsi vain kerran itkemään :D Joko se on TOSI kipeä tai sit lääkkeet väsyttävät... Tää ei voi olla normaalia :whistle: No, ensi viikolla sen näkee että onko jatkuva olotila kun lääkkeen vaikutus loppuu =) Olipas ihanaa taas nukkua B)

Lillukka kyseli eilen ruuasta. Tein illaksi makkarasoppaa 5 litran kattilan, syödään sitä tänään päivällä tyttöjen kanssa. Täksi illaksi teen lihapullia ja muussia :p

Siru: Veera ei sano vielä yhtään selvää sanaa. Yrittää kyllä matkia mutta ei sano sanaakaan. Isosisko Saara 2v2kk ei myöskään vielä puhu, sanoo vaan muutaman sanan joten mielenkiinnolla odotellaan että onko Veerakin maijamyöhäinen puhumisen kanssa :D

Peppi: en ollut ehtinyt käydä vikalla nla-lääkärillä kun Veera kääntyi. Terkkari sanoi että saan lähetteen kääntöyritykseen sieltä jos vauva ei käännyt itsekseen. Ja tosiaan ihan pari päivää kääntymisen jälkeen menin nla-lekurille ja kaikki olikin ok :D

Kristiina: hienoa ettei Saulilla ole ruoka-aineallergioita =) Mä olenkin monta kertaa kertonut että Saaran kanssa käytiin kasvututkimuksissa joissa ei sitten löytynyt mitään syytä pienikokoisuuteen. Tyttö oli 1v 70cm & 7760g ja 2v 81cm & 10,9kg, paino on mennyt kokoajan -20 käyrän alapuolella ja pituus myös alimman käyrän alapuolella.

Jaahas, tytöt vaativat palvelua... Mukavaa päivää kaikille!
Tansku & tytöt

Peppi olikin ehtinyt välissä kirjoittaa. Vielä perätilasynnytyksestä: otin silloin selvää siitä kun se alkoi pelottamaan. Ymmärsin että äidin lantio tutkitaan ja ehkä kuvataankin tarkkaan jotta tiedetään että vauva mahtuu tulemaan peppu edellä. Ja synnytyksessä on lääkäri ihan kokoajan mukana. Perätilasynnytyksessä odotetaan että vauva laskeutuu toooodella alas ennenkuin saa ponnistaa -ja synnytyksen aikana saa kaiken mahdollisen kipulääkityksen. Mutta toivotaan edelleen että poitsu tajuaa kääntyä ihan itse ajoissa :hug: <br><br>
 
Kristiina, me ei ole jouduttu mihinkään kontrolleihin vaikka Catriina onkin niin "pieni kokoinen", tyttöhän oli syntyessään 3800 g aj 51 cm. Catriina on meidän jouluntähdistä vissiin pienin.
Kasvu käyrissä tehtiin se "sukellus" silloin heti muutaman kuukauden ikäisenä ja sen jälkeen on tasaisesti kasvettu omalla käyrällä. tyttö on reipas ja päänympärys kasvanut normaalisti niin ei olla huolestuttu. JA vertailua jos haluaa tehdä niin meidän esikoinen, Camilla, oli yli 2 kg painavampi ja 5 cm pitempi vuoden ikäisenä kuin Catriina.

Meillä on muuten yöt rauhoittuneet hurjasti nyt kun imetys lopetettiin. Viime yönä tyttö heräs 2 kertaa juomaan vettä ja heti takaisin nukkumaan, ja nukkuu vieläkin. Nukkumaan laittoi puoli kymmeneltä. :D
 
Mä en edelleenkään voi ymmärtää ( ei vaan mee jakeluun) noita vouhkauksia käyristä ( ja nut tarkoitan nimenomaan neuvolan puolelta) JOS lapsi on HYVÄKUNTOINEN, VIRKEÄ JA TYYTYVÄINEN :whistle: :whistle: :headwall:
Ihan oikeasti en vaan ymmärrä miks vouhkaavat ja suotta huolestuttavat...
Ja kukaan listalla oleva ei edes oikeasti ole huolestuttavan pieni ja tai lyhyt...

Jos katotaan kauempaa ni mä olin koko ala-asteen aina pidempi kuin 5 poikapuolista luokkatoveriani :attn:
Sitten yläasteella esim. poikaystävä venyi liki 30cm ;) :LOL:
 
Huomenia!

ehdinpä pitkästä aikaa heti aamusta koneelle tai siis lapset päästävät. yleensä ne roikkuvat tähän aikaa lahkeessa kivasti. kohta pitäis mummin tulla ja mä pääsen sinne jalkahoitoon 10. yö meni taas hyvin, vaikka illalla miikka nukahtikin huutaen. nukku puol 9-8 asti. jännä nähä kuin se mummolassa sit nukkuu, kunyleensä heränny 6 pintaan siellä.

peppi, pyydä mieheltäsi äitienpäivälahjaksi jalkahoito tai muu,niin pääset. harmi kun jonttu niin aikaisin kukkuu. ehkäpä se siitä vielä oppii pidempään nukkuu. :hug:

tigru, mukava kun töissä on sujunut mukavasti ja atte on viihtynyt hoidossa. =)

kaikille oikein mukavaa päivää. täällä on muuten valkoinen maa.:D ihanaa. olette kaikki mielessä. :hug:
 
heips!

Ja kiitos kaikille kannanotosta unien suhteen. Päiväkodissakin arvelivat, että Laurin vois nähdä painajaisia. Lapsen mielikuvitus kuulema kehittyy kovaa vauhtia 1-2 veenä. Tuo kyllä sopisi ihan hyvin, kun ei Laurilla tunnu päivisin olevan mitään hätää. Ajatus vaan tuntuu kauhealta, että lapseni näkee painajaisia, eikä osaa niistä kertoa. Minäkään en voi selittää, että ne on vaan unta...

Kristiinan kasvukysymykseen. Meille sanottiin pari kertaa neuvolassa, että nyt ei saa enää paino pudota. Mutta mitenkäs sitä estää. Tiistaina terv. hoitaja totesi vaan, että pieni ja siro poika, joka kasvaa omilla käyrillään. Ja ne käyrät on olleet -10:stä -15:ta.

Minnille :hug: . Varmasti myös esim. tekstiviesti miehellesi keskellä työpäivää piristäisi! Yrittäkää jaksaa. Lucaksenkin alkukin oli hankala, mutta yhdessähän siitäkin selvisitte!

Nyt ei enää muista, mitä piti sanoa. Täytyy pakata Laurin hoitoreppu ja alkaa valmistautua päiväkotiin lähtöön!

t:epeli
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2007 klo 08:46 Uneton kirjoitti:
Mä en edelleenkään voi ymmärtää ( ei vaan mee jakeluun) noita vouhkauksia käyristä ( ja nut tarkoitan nimenomaan neuvolan puolelta) JOS lapsi on HYVÄKUNTOINEN, VIRKEÄ JA TYYTYVÄINEN :whistle: :whistle: :headwall:
Ihan oikeasti en vaan ymmärrä miks vouhkaavat ja suotta huolestuttavat...
Ja kukaan listalla oleva ei edes oikeasti ole huolestuttavan pieni ja tai lyhyt...

Jos katotaan kauempaa ni mä olin koko ala-asteen aina pidempi kuin 5 poikapuolista luokkatoveriani :attn:
Sitten yläasteella esim. poikaystävä venyi liki 30cm ;) :LOL:
Meillä esikoinen on mennyt aina plussa käyrillä eikä siitäkään ole huolestuttu, nytkin on eskarissa kaikkia muita melkein 10 cm pitempi, ja tokaluokkalaisten kanssa samaa pituutta. ;)
 
Helou kaikille kinkuille!

Jos nyt kokeilis muistaa kommentoidakin jotain...

Eli Peppi; voi vitsi, vai on vauva päättänyt mennä pepputarjontaan =)
Niinkuin Tanskuliini jo kertoikin, niin lääkäri on tosiaan synnytyksen aikana aika paljon tiiviimmin läsnä kuin normaalisynnytyksessä(missä lääkäriä ei välttämättä tarvi lainkaan). Synnyttämään mennes tarjonta tarkistetaan ultraäänellä, ja jo ennen synnytystä (raskausaikana, äitipolikäynnin yhteydessä) otetaan lantiokuvat (vain hyvillä mitoilla saa synnyttää alakautta) ja tehdään vauvasta painoarvio, mieluusti alle 3.5kg, jos alatiesynnytystä ajatellaan. Vauvan pitää myös olla linkkuveitsiasennossa sekä nuokkuryhdissä (leuka rintaa vasten), jotta mahtuu syntymään. Uä:llä nämä tarkistetaan. Perätilaraskautta ei mieluusti lähdetä käynnistelemään, vaan edullisinta olis, että lähtis supistuksilla käyntiin. Jos vedet menee, ni makuuasennossa sairaalaan eli yleensä ambulanssilla, sillä pepputarjonnassa helpommin napanuora tulee sieltä sivusta ohi, kun peppu ei paina välttämättä samoin kuin pää. Oksitosiinitippa laitetaan ennen ponnistusvaihetta, jotta saa puhtia ponnistamiseen ja lääkäri on ponnistusvaiheessa läsnä koko ajan ja hoitaa synnytyksen. Vauvaan tartutaan vasta, kun on syntynyt lapaluihin asti, jottei nosta käsiään ylös. Lääkäri auttaa vauvan ulos. Äidin pitää olla erityisen motivoitunut alatiesynnytykseen, jotta siihen lähdetään. Sektiokynnys on koko synnytyksen ajan paljon matalampi kuin norm. synnytyksessä. Ja lääkärin pitää olla kokenut. Jokaisen on itse tehtävä päätöksensä, jos kriteerit täyttyvät perätilasynnytykseen.

Noniin, tässä on kans menny aikaa, kun välillä olin puhelimes; huomenna töihin =) miehellä on vapaapvä, katotaan, jääkö esikko myös hoitoavuksi kotiin vai meneekö eskariin.

Nyt laittamaan ilmakylpyläiselle vaippaa... Miten muuten muilla pottatreenit sujuvat? Meillä ei yhtään; Otto alkaa heti karjumaan, kun potalle laitan :whistle: Enkä kyl pakota siinä istumaan, että viimeisin yritys on tainnu olla marraskuussa... kesällä toivottavasti olis hyvää aikaa kokeilla paremmin vaipattomuutta. Mistä toinen kysymys; täällä oli jollain muillakin kestovaipat käytössä? Onko ollut edellisten lasten kanssa apua kuivaksiharjoittelussa? Kun jostain luin, että saatais edistää lapsen hoksaamista, kun kastuvat kuitenkin erilailla kuin tavalliset vaipat?

Vielä Kristiina; meil ei ole Oton kasvusta oltu huolissaan, kun kuitenkin kasvua tulee ja on erittäin vilkas ja terveenä ollut myös. Käyrät on kyllä hakenut muotoaan vasta 6kk jälkeen, ku siihen astihan kasvoi kovaa vauhtia täysimetyksellä ja kun ei liikkunut. Mutta sen jälkeen on tullut puoli kiloa :whistle: Eli voit kuvitella, miltä käyrät on näyttäny... mä olen joka nla-käynnillä saanu käyrät nähdäkseni, molemmista. Niitä on mielenkiintoista seurata. Enpä tiedä, kun tutkimustietoa on, että pitkään imetetyillä lapsilla on pienempi riski ylipainoisuuteen erityisesti lapsuusiässä, että vaikuttaiskohan se sitten myös näin? Meillähän tosiaan esikko oli aikanansa 1v. 2kiloa painavampi ja sentin pidempi ja on sentää tyttö =) Meillä neuvolantäti kysyi vielä myös isän ruumiinrakenteesta, ollut aina nuorempana eritt. hoikka ja sisko on nykyään kans hoikka ja itsekin olen, ni sanoi, että eipä ihme sitten Otonkaan mitat...

Mut nyt mentävä! Kiitos taas kaikille sanavarastoasiaan vastanneille :) Laaja skaalahan siinä asiassa on, niinku niin mones muussakin asiassa. 2.5 v. neuvolassa täälläpäin kuulemma kiinnitetään huomiota asiaan, jos ei silloin sanoja tule.

Hauskaa tammikuista päivää kaikille ;) Muistakaa heijastimet tuol pimeydessä liikkuessanne!!

-siru
 
Ah, päiväunet nukuttu ja johan helpotti :) Näin uniakin ja yhdessä vaiheessa säpsähdin tosi kovaa, onneks ei Jonttu heränny :D

On pitänyt muuten sanoa, että Joonatan matkii ihan kamalasti kaikkea, mitä me tehdään. Esim. jos vaikka pudistelen päätä niin alkaa poikakin pudistelemaan, jos vaikka leikilläni vähän kiljaisen niin kiljaisee Jonttukin, jos näytän kieltä näyttää sitäkin perässä :heart: Muilla varmaan tehdään näin myös? Ite vaan joskus mietin, että koska se matkiminen alkaa =) Sit ihanaa on myös, että kun Joonatan näkee jossain auton, leikki tai oikean niin alkaa päristelemään ja sit leikkiauton/mopon kanssa leikkiessä päristelee aina ja kun kysyy/sanoo auto-sanan niin alkaa kova päristely :D Tai jos ite vaan päristelee niin päristelee tuo takaisin :heart:

Tanskuliini: Ihanaa, että Veera on nyt nukkunut monta yöt peräkkäin hyvin, jospa se alkais siitä :hug: Kiitos kovasti tuosta perätilasynnytys-jutusta! :hug:

Taivaanvuohi: Kiva, että teidänkin yöt ovat rauhoittuneet!

Unettoman jutusta tuli mieleen et noi on just syitä, miks ite en ole lainkaan huolissani Joonatanin hitaasta kasvusta, kun se kuitenkin on tosi pirteä, virkeä, hyväkuntoinen, ei sairastele yms. Eikös mm. Saulikin ole vastaavanlainen? ;)

Jellona: Täytyy tosiaan toivoa äitienpäiväksi jotain tollasta, toinen iki-ihana juttu olis hierojalla käynti! Täälläkin on muuten maa valkeana!! Puut on aivan ihanan näköisiä! Mahtaa olla aika märkää lunta... Asteet on kuitenkin vielä plussan puolella.

Koivunkäpy: :hug:

Siru: Kiitos ihan kauheesti tuosta perätilasynnytysjutusta! :hug: Kyllä se musta aika hurjalta/pelottavalta edelleen kuulosti :ashamed: Oletko itse synnyttänyt perätilassa olevan lapsen? Tosi kiva muuten, että olet alkanut kirjoitella enemmän :) Pottaharjoittelua ei olla meillä vielä aloitettu :ashamed: Ehtiikai sitä(kin) :D

Uneton: Et sitten vastannut mun kysymykseen :\| Jos täällä olis sellanen vähän ilkeesti kieltä näyttävä hymiö niin laittaisin sen nyt! :whistle:
 
Tervehdys! :wave:

Joonas leikkii yksin huoneessaan, katsotaan kuinka kauan saan rauhassa kirjoittaa :whistle: :D

Peppi: Mulla ei omakohtaista kokemusta pepputarjonnasta kyllä ole, mutta kaverin vauva oli loppuun asti peppu edellä tulossa, kun ei enää mahtunut edes kääntämällä kääntymään (ei edes yritetty). Todella hyvin tosiaan lantio tutkittiin ja kuvattiin uä:llä ja painoarvio tehtiin ja hyvin kaveri olisi pystynyt alateitse synnyttämään, sitä jopa suositeltiin, mutta kaveri halusi sektion.

Tigru: Hienoa kuulla että Atte viihtynyt hyvin hoidossa ja sinä töissä! :)

Koivunkäpy: :hug:

Siru: Joonas ei ole sanonut vielä ainuttakaan sanaa. Kesällä kyllä sanoi muutaman kerran äiti, mutta sen jälkeen ei kertaakaan. Pottailu meillä on sujunut alusta asti hyvin, kun se vuoden vaihteessa aloitettiin. Kun vaan heti syömisen jälkeen jaksaa pojan potalle viedä, niin melkein aina pottaan pissa/kakka tai molemmat tulee, todella harvoin enää vaippaan kakkaa =) Kesällä mekin aletaan sitten todennäköisesti vaipattomuutta treenaamaan.

Jee, huomenna ja sunnuntaina pääsee taas jäkistä katsomaan! :D Pikkuveli pääsee joka päivä viikonloppuna armeijasta pelaamaan, huomenna on TPS:n kotipeli, lauantaina vieraspeli ja sunnuntaina A-junnujen kotipeli. Iskällä on Turkuhalliin kaksi vip-korttia, joilla pääsee ilmaiseksi, lisäksi saa vielä vapaalippujakin, niin ei tarvitse edes maksaa :D

Nyt pitää viedä pikkumies nukkumaan, kun tuli tuohon laskeeseen roikkumaan. Se on siis moro! :wave:

Pepille vielä, että mukavaa että sait nukuttua! Ja juu, kyllä Joonaskin on aika kova poika matkimaan, heiluttaa päätä, nostaa hartioita, yskii jne. :D

Ja Unettomalle, että täällä kyllä kovasti tsempataan ja pidetään peukkuja opinnäytetyösi kanssa! :wave: <br><br>
 


Heippa elamani auringot :heart:

Pikaseen selasin juttunne lapi ja nyt vahan ilmottelen itsestani ennen ku toi Otus ihan hermostuu.

Mammariia tuolla myrakøista kyseli ja voin kertoa etta taalla on aivan hirmuinen myrsky ja sataa nyrkinkokoisia rakeita. Kaytiin kuitenkin kantoliinalla kaupassa Otto mun takin alla.


Eilisillan olin taas tøissa, joten en oo taas meseenkaan kerenny.

Siru kyseli sanoista. Meilla sanotaan eniten pappa ja tyttø. Pææ on nyt uus sana jota hoetaan hattua puettaessa. Tæhti on unohtunu kun on adventti tahdet poissa ikkunoista. Tissi tulee myøs seka matkitaan hevosia, lehmia ja lampaita.

Olit Hanna-Mari muuten viimeyøna taalla meilla kylassa, joten pistas nyt ne liput varaten.

Kristiina: ei taalla neuvolassa mitenkaan ole reagoitu tuohon kokoon. Itse nmenin omalle laakarille kun tuntu et jotain taytyy tapahtua, mut sillon ei ollu paino noussu yhtaan moneen kuukauteen. Lisaraudan anto on meilla parantanu ruokahalua ja mielialaa huimasti ja myøs paino on noussu 0,5 kg/3 viikkoa.

Taytyy lahtea lounaan laittoon Otto hermostuu.


:hug: teille kaikille Kattinkalta ja Otolta

Ps: Miten Niiskuneiti? Ei nay tosiaan kuvat siella yhteisøssa taytyy yrittaa uudelleen.
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :flower:
Tähän palstailuunhan voi jäädä koukkuun...

Niiskuneiti82 Niistä Neea-neidin 1v mitoista, että 11,6 kg ja 78,5 cm oli tarkastuksessa. Pitkä neiti ja näköjään on ruokakin hyvin maistunu...
;) Mitä ne pienet tähdet muuten siellä ekalla sivulla tarkoittaa nimien perässä? Ai niin, ja jos haluat lisätä sinne paikkakunnan niin Oulussa majaillaan.

Nukkuuko teillä kaikilla lapset muuten vaan yhet päikkärit? Ja kuinka kauan?
Mulla on pää melkoisesti pehmentyny pirpanan syntymän jälkeen, unohtelen asioita ja muutenkin. Eilen illalla lämmittelin leivinuunia ja laitoin makaronilaatikon sinne, kuinka ollakkaan, muistin tunti sitten uudestaan koko lootan olemassaolon ja siellähän se oli, uunissa "hieman" mustana... Oli niinkun ruisleipä, musta ja palanut mutta sisus ihan hyvää! Makaronit ei tosin enää mitään al dente-tyyppisiä... :D
 
Moi!

Caramellille myös minunkin puolestani tervetuloa vaan!

Täällä ei kummempia ole tapahtunut, ulkona oltiin pitkästä aikaa aamusta. Lunta ei ole yhtään, mutta onneksi edes pakkasta. Ei tarvi kurakamppeita kiskoa muksujen päälle. Eilen käytiin tuossa naapurissa kattomassa parin viikon ikäistä tyttövauvaa, voi kun ne on suloisia. Tämäkin tyttö vaan katseli suurilla silmillään ympärilleen ja ihan rauhallinen oli. Ei onneks iskeny vauvakuume =)

Pitäis iltapäivällä lähtee kaupungille, lähinnä kangaskauppaan ja kirjakauppaan, voi olla että joutuu vaatteitakin noille lapsille käydä katteleen...

Kiva Tigru että Atte viihtyy hoidossa ja itse viihdyt töissä. Kyllä tästä itsekin kohta joutais töihin lähteä, vaan kun en sinne vanhaan haluais... no katellaan josko jotain uutta löytyis.

Hannamarilta mun on pitäny monesti kysyä, käykö Arttu missään kerhossa yksin? Meillä Eetu käy kahdesti viikossa ja oikeesti on ihanaa, kun ei ole kun yksi lapsi välillä hoidettavana. Sitä ihan eri tavalla pääsee ja viitsii lähteä asioillekin silloin kun Eetu kerhoilee. Eetukin viihtyy niissä tosi hyvin.

Jos lähtis vaikka kahvin keittoon niin pysyis virkeänä... :hug: kaikille, olette tärkeitä!

:wave:
 
Caramelli: kevyesti täällä kätkätin itekseni, ihanaa etten oo ainut joka unohtelee asioita..
Meillä poika nukkuu kahet, joskus kolmet unet päivässä, nyt niitä toisia odotellessa ni pääsee itekki nukkumaan :ashamed:

Unettomalle: :hug: Mikäs lapsukaisilla nyt on?

Jipii tunti viel ni voip lähtee nukuttaa kakaraa!
 
Heippa =)

Eilen kirjoitin monta kertaa,mutta aina kun lähetin niin tuli teksti että virhe,ja sit katos koko teksti :/
Nyt taas yritän,katsotaan onnistuuko.
Yhteisöön en saa edelleenkään kuvia laitettua :x :x

Niiskuneiti:Tässä olisi Oskarin 1-vuotis mittoja,elikkä pituutta oli miehellä 78 cm, painoa 10kg250g ja pipo oli 47,5cm
Hyvin oli kasvanut ;)

Miehen siskon vauva kastetaan sunnuntaina,saas nähdä päästäänkö kun Oskari tuntuu tulevan kipeäksi :/

Joku kuseli noista nukkumisista,meillä oskari nukkuu yhdet pidemmät päikkärit mutta jos nukkuu lyhyet niin sit saattaa nukkua kahdetkin :)

Pakko mennä taas,palaillaan ystävät...
Ai niin koivunkäpy:Anteeksi etten ole vastannut :ashamed:
Eli Turunsuunnalla asustellaan,ja mielelläni kokeilen kaikkia uusia keinoja Oskarin korvien hoitamiseksi =) <br><br>
 
Tere taas :wave:

Siru: Veera tykkää istua potalla, tykkää itseasiassa tosi paljon :D Ollaan nyt parin viikon ajan istuskeltu siinä muutaman kerran päivässä. Tosin vasta yhdet pissat ollaan sinne saatu aikaiseksi mutta alku sekin. Meidän Saaralla 2v2kk on sellainen pottakammo että tyttöä ei saa istumaan potalla ilman vaippaa, ei millään :eek: Nyt sentään suostuu istumaan housut ja vaipat jalassa kun Veerakin istuu vieressä potalla... Kesällä otan julmasti Saaralta vaipat pois, ehkä sitten pottailu alkaa maistumaan. Meillä ei kestoilla lainkaan, mutta olen miettinyt että pitäiskö Saaralle kokeilla niitä pottaharjoitusvaippoja jotka jättävät vaipan pinnan märäksi. Taitavat maksaa aikalailla mutta jos keväällä kokeilis...

Niiskuneiti: Valtteri ja mies ovat menossa ensi tiistaina TPS:n matsiin tänne Hartwalliin :D Mies on TPS-fani ja Valtteri Jokeri-fani -olen tainnut joskus kertoakin...

Caramelli: ne tähdet etusivun listalla tarkoittavat perheen lapsien lukumäärää :) Veera nukkuu nykyään yhdet päiväunet, kestoltaan 1,5-2 tuntia.

Unettomalle iso jaksuhali :hug: Mikäs tauti teille nyt iski? Sairastelut on ihan peestä :/

Voih, posti toi Halensin kuvaston... Pitäis heittää se heti roskiin, muuten tulee taas tilattua kaikenlaista... Jos kuitenkin vilkaisis sitä, ihan vaan vähän toisella silmällä ;) :whistle:

Se on moro taas :wave:
 
koivunkäpy harmoona
Tinttamooses: onko turun ja forssan välillä pitkäki matka? tai siis kyllähä varmaan turustaki löytyy hoitajia, kaveri ei oo viel käyny lapsikurssia mut isäsä tietääkseni on perehtyny myös lapsiin..
 
Täällä taas! :wave: :D

Pitäis ulkoilemaan lähteä, mut kun ei millään jaksaisi, vaikka ihan nätti ilma onkin :whistle: No jos mä nyt ihan äkkiä vähän kirjoitan ja sitten mennään! ;)

Caramelli: Joonas nukkuu yleensä vaan yhdet päikkärit, kestoltaan 2-3h. Jos jää lyhyemmäksi, niin saattaa tarvita illalla vielä pikku torkut.

Kattinka: Jos tätä vauva-asiaa meinaat, niin eipä ole vielä menkat alkaneet, mutta edellisten kiertojen perusteella odotankin niitä alkavaksi aikaisintaan vasta huomenna...tai siis en odota :D

Tanskuliini: Toivottavasti mun pikkuveli pelaisi sitten tiistainakin, niin miehesi saisi sitten kannustaa häntä :D

Nyt ylös, ulos ja lenkille! :) <br><br>
 
Ja taas koneella... meil on tää koko ajan auki tässä kodinhoitohuoneessa, missä siis vietän aika paljon aikaa jostain syystä ja aina tuntuu venyvän viel entisestään, kun tähän juutun ;) Siis Peppi; siksi varmaan tulee enempi kirjoiteltua, kun tämä koneen sijoitus on ollut tämä vasta vähän aikaa. Kannettavakin on, mut täs on jotenkin helpompi, kun on kert miltei aina päällä kuitenkin... Perätilavauvaa en ole synnyttänyt itse, vaan kokemusta on muusta syystä =)

Tanskuliini; kiva kuulla, että muitakin pottakammoisia on ;) Meillä ei esikoinen kans vuoden tienoilla kovin istunut potalla, mutta silti oppi kokonaan kuivaksi aivan yhtäkkiä 1v11kk, kun rupesin seuraamaan, että vaippa oli aina aamulla kuiva ja sit innostuin laittaa koko ajan potalle joka välissä, niin oppi tosi kivuttomasti. Silloinkin oli kesä vastassa, että se vielä helpotti tilannetta... Oton kanssa ajattelin ens kesänä treenailla ja sit ehkä seur. kesänä vielä paremmin, jos hän ei viel ole valmis. Epäilen kyl, että ei ole =) Mutta lakkais edes kammoksumasta pottaa ;)

Caramelli; ihana nikki. Mä rakastan karkkeja :p Nyttemmin on vain ollut pakko rajoittaa syömistä siihen, kun esikko ei ole kotona, tai on nukkumassa. Kun haistaa jo hengityksestä, että on karkkia syöty :whistle: Ja hän saa vain lauantaisin ja poikkeustapauksissa... Unohtelu on myös täällä edelleen vahvasti kuvioissa mukana... Siksi on ollu ihan kiva käydä töissä, kun siel on pakko muistaa tietyt asiat ja ihan eri fiilis, kuin tässä kotosalla oleskellessa ;) Et kyl se sieltä vielä palautuu... Ja aivot varmaan oikeesti on jossain lepotilassa näin kotona ollessa =) näin olen siis itselleni ja lähiympäristölle puolustellut tätä tilaani...

Esikoinen tuli eskarista ja odottelee tuossa malttamattomana pullanleivontatalkoisiin... ku vaan taikina nousis! Esikoisesta tulikin mieleen, että aika menee ihan älytöntä vauhtia; tän pvän lehdes oli, että viikon päästä on kouluun ilmoittautuminen syksyllä ekalle luokalle menijöillä :eek: Siis apua, mun pieni tyttö, joka just vasta syntyi =)

Mut nyt leipomaan!
 
moro :wave:

Tanskuliini: Kiva kun teillä on menny yöt nyt hyvin.. Toivotaan että samaa rataa jatkuu =)
Ai että joku muukin harrastaa samaa kuin minä.. ite yleensä heitän kuvastot menemään melkein suoraan pois ettei tule mitään tilattua...

Koivunkävylle :hug: (vaikka ei varmaan paljon auta..) Toivottavasti oot päikkärit saanu otettua =)
Peppi:Meillä kans autot kiinnostaa poikaa kovasti. On pienestä (no, mikä se sitten nyt on...) asti päristellyt. Ikkunasta kahtoo autoja ja vilkuttelee. Ja kirjoissa pitää hyvin tarkkaan tutkia auto sivut. Nyt on suosikkina vau´kirjan pupu pomppaa ylös, jossa se auto tööttää. :D
Caramelli: Onhan täällä joku suunnilleen samalta suunalta kun meidän sakki :wave: Yhillä päikkäreillä mennään meillä. Nukkuu yleensä 2-3 tuntia..
Uneton: :hug: Mikäs tauti teihin on iskenyt?
Oon vähän samaa mieltä tuossa kasvu asiassa.. Siis en tarkota ketään loukata, mutta jos lapsi on terve ja eloisa yms. niin miksi ne neuvolassa turhaan pelotteleevat.. Jokainen lapsi on oma yksilönsä ja kasvaa omaa tahtiaan. Itse olin vauvana isokokoinen, ala-aste aikaan sitten taas luokan pienin aina yläasteelle asti, jolloin pituutta rupes vauhdilla tulemaan.
Tieten osittain varmaan hankala kuvitella kun oma jässikkä on aina ollut iso kokoinen ja hyvä syömään.. Mutta tosiaan ketään ei oo tarkotus loukata eikä pahalla sanoa.


En meinannu saada aamulla ihteeni hereille, en sitten millään.. eipä tullu uni yöllä..
Mut ihme kyllä sain yläkerran aamupäivästä siivottua.. Kahvia oon lipittäny niin paljon että alkaa jo yököttää..

Oltiin aamupäivällä ulkona ja Tatu veti naamalleen maahan :/ Nyt sitten kivat naarmut oikeassa poskessa. Hui että säikähdin..

 
Kaiza80 pikaisesti
Kauhea kiire kokoajan! Ja te väsäätte tekstiä niiiin hurjaa vauhtia etten millään pysy perässä.
Eka viikko koulua menossa ja ei tunnu tunnit päivässä riittävän mihinkään, varsinkaan Matten kanssa oleiluun. Mut hyvin on kuitenkin mennyt, sekä äidillä että pojalla.
Tulin vaan ilmoittamaan, että en ole unohtanut teitä, lueskelen aina välillä rivin tai kaks kun ehdin. Ikävä on.
Kunhan valokuvia tulee vaan lisää, alan niitä muokkailemaan.
Voikaa hyvin!!!
 

Yhteistyössä