JOULUTÄHDET -05 tammikuussa

vielä piti kirjoittaa muutama rivi.

ihanaa hannamari, että pystyin olemaan avuksi. ja toivottavasti olette tyytyväisiä. oikein mukavaa shoppailua teille. =)
niin ja minäkin tykkään välillä omasta-ajasta juuri tuollein iltaisin. että joskus oikein tyrkytän miehen menemään ilta rientoihin. :D

niiskuneiti, jaksatpa sinä nähdä vaivaa. äkkiseltään katsottuna näytti tosi sopivalta paikalta eikä hintakaan hassumpi. la-su 80?. täytyis varmaan kysellä onko siellä miten buukattuja noi kesä viikonloput yleensä, et miten ajoissa olis oltava varailemassa ko paikkaa. mut katellaan mitä muut on mieltä. :D

no niin jahka nyt menis.. :wave:
 
Aika mahtava paikka Niiskuneiti :whistle: :wave:

Joo, on kyllä aika mennyt nopeasti...
Vieläkin välillä tuntuu, että juurihan se nyytti tuli sairaalasta kotiin ja on jo kuitenkin vuoden


:whistle: :'(

Ihana -10 asteen keli oli ulkona, kävin tunnin lenkillä ja nyt ehkä jaksan nätisti lasten kanssa iltaan saakka...
Toivottavasti Peppikin nukkuisi illalla.
 
Kaiza80 ihan äimänä
OHO! Piti tulla ihan pikaisesti lukemaan kuulumiset, mut piti lukea monta sivua taaksepäin, kun kaikki vaan salamyhkäisesti jännitti jotain. Mä olen täällä ihan täpinöissäni!! Hieno juttu. Kertokaa sit vaiks yhteisön puolella kun on jotain nähtävää, niin tiedän minäkin, muuten voi tässä tietotulvassa mennä ohi.
Ja ymmärsinkö oikein, et kesällä olis jotain treffiä. We are in!
Nyt takaisin messupohjan piirtoon. :)

:D :hug: :heart: :) :p :wave: :xmas:
 
Perjantaita!

Hyvä idea tuo tapaaminen MammaRiia!
Hyvältä paikalta vaikuttais tuo mitä Niiskuneiti oli katellu jo.. Ite olisin mielellläni mukana jos vaan täältä pääsen.

Peppi: Lähetä mullekkin se taito että pystyn pitämään kaikenmaailman asiat pois mielestä kun nukkumaan rupeen ;)

Uneton: Pepille pikaista paranemista!

Koivunkäpy: Toivottavasti ilves asia päätyy toivotulla loppu tuloksella ;) :D Sais varmaan lämpimät rukkaset :whistle:

Mistä tulikin mieleen että kun oltiin jouluun seutuun minun porukoitten luona, kuultiin illalla ulvomista kun oltiin jo nukkumaan menossa.. Ekaks luultiin että on naapurin koira, mutta ei ollutkaan.. Aamulla toinen poni ihan vauhkona eikä illalla halunnu sisään.. oisko susi ollut navetan liepeillä, joka myös opli ponin saanu hermostumaan.. Isä yritti jälkiä käydä kattoo, mut ei niistä ottanu selvää kun oli vetinen keli ja paljon myös koiran jälkiä.
Hirveetä jos se joskus pimeellä tekee metukkaa minun poneista :/
Siellä päin kun on tehty susi havaintoja...

Epelille :hug:

Viikonloppu suunnitelmia on sen verran että huomenna tod. näk. kavereitten luo mökille, missä ukot tekee mehtä hommia ja me naisväki (+tatu) pidetään hyviä juttuja :LOL:
Sunnuntai on vielä ihan auki.

Mut nyt äkkiä ottaa makaroonilaatikko uunista!
 
METKU, laitoin mailia!!!

SE soitti, hui!!!!! Kyseli multa jo niitä kysymyksiä mitä kysyy huomenna, mm. onko palstailu mulle muun sosiaalisen elämän lisä vai korvike... Mitäköhän mä siihen vastasinkaan :whistle: ;) :D :LOL: AAPUUUVA, jännittää ihan sikana :D Se on muuten sitten vain 5 minsan pätkä joten kovin pitkään ei voi jaaritella ;)

Sori, nyt ei pysty kommentoimaan yhtään mitään, vatsa on jo ihan sekaisin. Yritin siivota mutta aina vaan täällä on yhtä likaista :/ Ostin muuten 20kpl tulppaanejakin, täytyy laittaa ne huomiseksi esille :D :flower:
 
Uneton ja muut: Juu, mäkin oon yrittänyt hirveesti olla stressaamatta noista kasvukäyristä. Faktahan on, että ihmiset ON erikokoisia, ainakin aikuiset, miksei sit lapsetkin! :) Toisaalta mä kuitenkin ajattelen niinkin, että ei kai ne nyt ihan huvikseen ja veemäisyyttään lapsia neuvolassa mittaile? Kai niillä käyrillä joku tärkeä funktio on..? :/ No, Sauli on kyllä tosiaankin siis ihan (turhankin) virkeä ja sairastellut se ei ole ollenkaan! Itseasiassa mä en ole edes tullut ajatelleeksi tuota asiaa. Tajusin vasta nyt, että Sauli ei ole ollut kertaakaan sairaana (pientä nuhaa ja köhää lukuunottamatta). Ei flunssassa, ei mahataudissa, ei korvatulehduksessa, ei missään rokosssa, ei edes kuumeessa... Ei yhtään missään! :/ =) Täytyypä koputtaa puuta...

Katinka: Hienoa, että Otto on alkanut syömään hyvin ja lisäämään painoaan! =) Sauli söi tosiaan joulun ajan kuin hevonen (tai siis kuin "normaali" lapsi ;) ), mutta nyt taas on vähän tökkinyt. Meillä ei kyse voi olla raudan puutteesta, sillä noissa verikokeissa, jotka otettiin kuukausi sitten, hemoglobiini oli kuulemma tämän ikäiselle huikean hyvä (125).

Milloin muuten Katinka tuut taas Otuksen kanssa Suomeen?

Mainitsiko joku joskus, että hampaiden teko vie paljon energiaa muulta kasvulta? Sitä vaan mietin, että Saulihan on tuollainen hammashirmu, jolla on ihan koko ajan ollut joku hammas tulossa 4 kk iästä asti. Nytkin sillä pilkottaa kaikki kulmahampaat ja pari poskihammasta. Elän toivossa, että se alkaa kasvaa vauhdilla sit, kun purukalusto on koossa. =)

Caramelli: Tervetuloa tähän ketjuun munkin puolesta! :) Kyselit päiväunista. Sauli nukkuu vähän miten sattuu. Usein se nukahtaa noin tunniksi, kun ulkoillaan aamupalan ja lounaan välissä. Sit se nukkuu vielä iltapäivällä ehkä toisen tunnin. Joskus se sit nukkuu vain yhdet parin tunnin päikkärit. Joskus en saa nukkuun sitä ollenkaan. Tänään se sinnitteli klo 16 asti ja nukahti vasta silloin ekoille päikkäreille (nukkuu parhaillaan).

Nyt mun täytyy esittää taas tuttuun tapaan tyhmä ja joittenkin mielestä varmaan aivan itsestäänselvä kysymys... Miten lapsi "ilmoitetaan" päivähoitoon? :ashamed: Siis onko joku kaupungin "yleinen haku", josta haetaan päivähoitopaikkaa vai soitellaanko vaan päiväkoteja läpi ja kysellään, onko tilaa? Entäs perhepäivähoitajat? Mistä niistä saa tietoa? Onko päivähoitopaikkoihin joku jonotussysteemi? Jos tarvitsee paikan ensi syksynä, niin pitäiskö jo nyt ruveta tekeen jotain asian eteen? Sori, mä en tiedä tälläsistä jutuista mitään... :ashamed:
 
Voi paljon rumiasanoja! \|O Tänne ei oo kaatolupaa, eli ei voida ampua laillisesti.. Minuu nähe ampukaat sit ei laillisesti, mihi toki ei kukaan ryhdy kun kyseessä on ilves, sudesta jos ois kyse ni mulla ois jo pataljoona ihmisiä pihalla :headwall:

Kristiina: päivähoitoa voi kysellä päivähoidon johtajalta sillä nimellä se tääl tunnetaan, samalta tyypiltä saa tietoa sekä tarhoista että pph ja myös yksityisistä versioista. Kannattaa pikuhiljaa rueta kyselee, nyt on kaikkialla huono hoitopaikka tilanne uusien lakien takia joten jonoja voi olla paljon. (me saatiin 2tunnissa paikka ku soitin muinoin)


Voi kettua että mua nyt kyllä suututtaa! Onneks ees sain nukkua sen vajaan tunnin muuten suututtas viel enemmän... :whistle:
 
Kristiina esim. kaupungin/kunnantalolta voit hakea ne paprut tahi tulostaa oman kaupunkin nettisivuilta ( meidän rupukaupungilla jopa tää palvelu on) =)

Oire: tullee hulluksi :headwall:
Syy: tahtoo koiran....

:D :whistle: ;)

Ja nyt on sitten kaikki tytöt kippeenä, jiihaa :snotty: :ashamed:
Ehkä siksi tuntuu nyt niin kohtuuttomalta ja pahalta, kun juuri oli päässyt normaaleihin nukkumisaikoihin ja sai unta enemmän kuin 0-4 h :whistle:
 
hellouta!!

Onpas ilta hujahtanut nopsaan!


Kristiinalle :hug: Toivotaan että jatkossakin Saulio terveenä pysyis =) Vaikeeta varmana on mut koita olla turhia stressaamatta..

Koivunkäpy: Joo pulkkaankin tulis mahtava pehmuste :whistle: Tartteisko sitä ampuakkaan jos ei oo lupia.. entäs jos se vaan katoaa silleen simpsala pim yks kaks.. :whistle:

Unettoman poppoolle paranemis :hug: Vai että koirakuume =) (vinkki: ota pieni ja lyhyt karvainen :kieh: ) Näin siivous päivänä sitä miettii aina viimestään että miks mulla on 2 suht hyvän kokoista pitkäkarvaista/paksuturkkista koiraa :kieh: Vaikka ei ilman koiraa enää edes osais varmaan ollakkaan..

Ja huomiseen juttuun kaikille lykkyä ja hengessä ollaan mukana =) Tulkaahan sitten raportoimaan :wave:

Nyt jos hiukan pyöris netissä ja keksis jotain tekemistä..
 
Kesäkonferenssiin minäkin tahdon, kunhan ei osuis ihan heinäkuulle kun silloin täällä pitäis pukata vauvaa.. :D :heart:

Oikein paljon onnea matkaan teille huomenna valokeilassa oleville!!! :flower: :flower:

Niiskuneiti: Sulla on hyviä ideoita ja ihana jännä alkuviikko edessä :wave: =) <br><br>
 
lillukka harmaana
nopeeta toivotan HUOMISELLE "SIIHEN" TSEMPPIÄ, kertoilkaa sit, pidän peukkuja, jännään mukana ja ootan innolla!

Meillä kävi kaveri lapsensa kanssa tänään aamupäivällä, ulkoiltiin pojujen kans yhdessä ja kivvaa oli. Täällä on ollut talvista, hieman lunta ja pakkasta 10. Kiva sää. Illalla laitoin jäälyhtyjä jäätymään. Huomenna mennään ostoksille Savonlinnaan ja syömään koko perheellä pitkästä aikaa ravintolaan, kivaa! Toivottavasti Onnukka viihtyy hyvin.

Hyvää yötä siskot :heart: ! Lillukka
 
Wautsi, kuinka hienoja juttuja täällä onkaan meneillään; oikein paljon tsemppiä huomiseen sessioon Peppi, Tanskuliini, Metku ja Jonna!! Toivottavasti en unohtanut ketään :ashamed: Ihana nähdä osa porukasta, kun mä en ole noihin tapaamisiin saanu aikaiseksi osallistua :( Jospa tuohon kesäiseen meetingiin sitten pääsis =) Sais vain soviteltua miehen ja mahdollisesti omiin työvuoroihin sekä vielä muihin kesäisiin menoihin ;) Olis kyllä kiva nähdä livenä teitä, kun kertomukset noista tapaamisista on aina ollu kivan tuntuisia ja myöskin täällä palstalla on ollu mukava vaihtaa ajatuksia teidän kanssa. Ja mulla vielä löytyy vauvallisia kavereita, ku juuri tänään laskin, niin 12 :eek: ja vanhin näistä vauvoista on siis myös reilun vuoden ;) Se on tämä ikä myöskin, vaikka nuo mun kaveritkin on kovin eri-ikäisiä. Niinkuin täälläkin =)

Koivunkäpy; hui, mua kyllä hirvittäis asua naapurina ilveksen ja muiden petojen kanssa! On kai osaltaan tottumuskysymyskin, ku tääl länsirannikolla niitä ei juuri liikuskele ja jos joku onkin, niin johan on isot lehtijutut ;)

Kristiina; ymmärrän kyllä huolesi ja pointtisi, että miksi sitten neuvolassa ylipäänsä mitään painoja ja pituuksia mittailtaisikaan ja olisi olemassa mitään kasvukäyriä, jos ne ei mitään merkkaisi. Sitä on pitänyt kysyä, olet ehkä täällä kertonutkin, että oletko verrannut Saulin kasvua sun ja miehesi vastaaviin mittoihin? Minkä kokoisia itse olette olleet vuosikkaina? Hoitoasiasta tulikin mieleen, että munkin tarvis varmaan pikkuhiljaa sitä hakemusta laittaa, vaikka vasta syksyllä Oton olis tarkoitus alkaa tarhaelämä =) Mut hyvä olla ajoissa liikkeellä. Vaikka meidän tapauksessa Otolle on kyllä pakko järjestää vuoropäiväkodista paikka. Tällä paikkakunnalla niitä on kaksi ja haluan ehdottomasti siihen, missä siskonsakin on ollut, ku se on ihan mun työmaan vieressä :)

Viikonloppusuunnitelmissa meillä on huomenna Oton kanssa vauvauinti kahdestaan isän ollessa aamuvuorossa ja siskon pikkuserkkujensa kanssa miehen tädin luona yökylässä. On siis meidän lapsille ns. varamummula, kun miehen puolelta ei mummulaa ole :( Ja hyvä varamummula onkin kyllä. Hetki sitten sinne soitin ja sanottiin iltarukous yhdessä puhelimitse =) mistä seuraa taas kymysys; Onko teillä vastaavaa tapaa isompien lasten kanssa/ aiotteko opettaa joulutähtösille? Meillä oikeastaan lähti ihan lapsen innostuneisuudesta, kun aloitti srk:n kerhossa ja musta on kiva tapa, vaikka ei mitään kovasti uskonnollisia ollakaan. Sillain tavallisesti uskovaisia ;) Johan pomppasin asiasta kukkaruukkuun :LOL: Eli muita suunnitelmia on sitten huomenna illalla tytön hakeminen ja samalla kyläily miehen tädillä. Sunnuntaina mies on taas aamuvuorossa, et sitten lasten kanssa puuhastellaan kaikenlaista; toivotaan, että olis lunta maassa, ni päästäis pulkkamäkeen. Jos ei, niin täällä aina sunnuntaisin usein on liikuntahallissa lapsille järjestetty liikuntamaa, missä esikoinen saa purkaa suunnatonta energiaansa ja nyttemmin Ottokin pääsee painelemaan siellä =)

Mulla siis aina venahtaa nämä istunnot... Hyviä öitä kaikille ja ihanaa viikonloppua :hug:

-siru
 
Hei pitkästä aikaa ja oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille! Minäkin täällä edelleen vaikken olekaan kirjoitellutkaan aikoihin. Vielä kuitenkin mielellään pysyn porukassa mukana, jos Niiskuneiti viitsit lisätä minut listaan takaisin. Elinan 1-vuotismittoja minulla ei vielä ole, kun ei olla vielä käyty neuvolassa. Meidän lähineuvola lopetettiin vuodenvaihteessa, eikä joulukuulle enää ollut lääkärineuvola-aikoja. Tammikuun alussa Elina oli sairas ja sen jälkeen neuvolaan soittaminen on vain muuten unohtunut :ashamed:

Tanskuliini minua pariin otteeseen huhuilikin, kiitos vain, oli kivaa kun joku muistaa. En vain ole saanut aikaiseksi kirjoittaa, vaikka hyvä tarkoitus onkin ollut monta kertaa :ashamed:

Elina kävelee tällä hetkellä muutamia metrejä ilman tukea, innokkaat isot sisarukset häntä mielellään kävelyttävät. Tapaninpäivänä hän otti ekat askeleet, mutta välillä piti vähän taukoa ja eilen sitten innostui kävelystä uudestaan. Elinan sanavarastoon kuuluu neljä sanaa: äiti, kissa, tissi ja hei. Niinkuin äskeisestä voi päätellä, imetän vielä Elinaa, pikkuhiljaa hän on kuitenkin ruvennut myös juomaan nokkamukista vettä ja maitoa.

Syöminen on meilläkin ollut lievästi sanottuna haasteellista, jos jonkinlaista viihdykettä on tullut syksyn aikana kokeiltua, että suu aukeaisi lusikalle
:whistle: Sormiruokaa Elina kyllä on syönyt mielellään, ja tavalliset ruuat kelpaavat paremmin kuin purkkiruuat, joten Elina alkoi jo reilusti ennen yksivuotissynttäreitä syödä melko usein ihan tavallista ruokaa. Lusikkaa Elina käyttää mielellään, muttei saa sillä vielä suuhun menemään mitään :)

Elina on tosi kiinnostunut samanikäisistä ja itseään pienemmistä lapsista, äskettäin käytiin synttäreillä ja koko ajan Elina yritti tehdä tuttavuutta paria kuukautta nuoremman pojan kanssa. Halaili sinänsä ihan nätisti, mutta toinen ei kuitenkaan oikein tykännyt näin innokkaasta tutustelusta, vaan meni äidin ja isän luo turvaan. Ja sitten, kun Elinan nosti pois alkoi hirveä pettymyksen huuto. Ja kohta ei kun sama uudelleen. Perhekerhossakin on ollut vähän samanlaista, koko ajan on saanut olla vahtimassa. Omien sisarusten ja muiden isompien lasten kanssa osaa kyllä touhuta ihan tavallisesti. Tämä on ihan uutta, kukaan meidän muista lapsista ei ole ollut näin kiinnostunut pienemmistä lapsista. Aina sitä riittää uusia juttuja näin kuudennenkin lapsen kanssa. Toinen ihan uusi juttu oli se, että kun Elina äskettäin sai elämänsä ekan antibioottikuurin, niin se maistui Elinasta niin hyvältä että oikein odotti saavansa sitä ja nuoleskeli ruiskusta viimeisetkin pisarat :) Toisille niitä on yleensä saanut puoliväkisin tarjoilla.

Joululomakin on ohi, koululaiset ovat viikon jo käyneet taas koulua. Joulu meni ihan mukavasti, vietettiin sitä perinteisesti täällä meillä, molemmat mummut ja papat ja veljeni olivat myös mukana. Aikamoista vilskettä ja vilinäähän se meidän joulunvietto on, kun tapaninpäivänä vielä vietimme meidän viisivuotiaan joulutähtemme synttäreitä.

Eilen meidän viisivuotias oli ekan kerran päiväkerhossa ja äitiä oli vastassa tosi iloinen poika, oli ollut kiva kerho. Aamulla niin innoissaan lähtikin, pomppasi oikein sängystä ja puki ja söi reippaasti. Tähän asti on käyty vain perhekerhossa koko porukan kanssa, tai siis kolmen pienimmän.

Pienimmällä isoveljellä, kolmivuotiaalla on ollut oikein kunnon uhmakausi, joka nyt näyttää jo vähän laantuvan. Viidenteen uhmaikään osaa jo suhtautua enimmäkseen huumorilla, vaikka joskus kyllä edelleenkin alentuu sinne uhmaikäisen tasolle itsekin :ashamed:

Elina oppi jouluna kiipeilemään, sohvalle meno ja sieltä poistulo sujuu jo ihan hallitusti, mutta pirtinpöydälle kiipeily on jo vähän liian hurjaa, mutta valitettavasti Elinasta niin mukavaa. Nyt meillä ei kukaan enää voi syödä pöydän ääressä ilman, että Elinakin tulee osille. Isommat eivät voi enää myöskään askarrella ja pelata rauhassa pöydän ääressä muulloin kuin Elinan unien aikaan. Välillä täytyi pitää penkkejä kumollaankin, kun Elinan meno oli niin hurjaa.

Nyt alkaa olla aika mennä nukkumaan, mutta vielä toivotan kaikille huomiseen ohjelmaan osallistuville onnea matkaan!
 
Tinttamooses, juu siis ei mun mielestä oo pakko amua, kunhan nyt jotai tekeevät et menee pois pihasta! ;) Vkl aikana jos tuloo htään havaintoo ni pittee maanantaina soitella kyttälaitokselle, siellä sit pohtiivat mittee tehhään..

Yö meni jo paremmin ei heräty ku 3kertaa, tosin herääminenki tapahtujo ennen 7vaik yritin tainnuttaa tisiil, mut just ku sain nukahtamaan ni a alotti mälinan :headwall: kylläpä tek9i mieli sanoo rumasti.
Nyt vetää kahvikännit jos tää tästä.

Tähdille onnea tänpäiväseen koitokseen!
 
Hui, siellä ne nyt taitaa olla, jos ei ihan nyt niin kohta ainakin :eek: :D

Niiskuneidille kiitos, paikka kuulostaa todella hyvältä, sijaintikin on just sopiva ainakin täältä suunnasta katsottuna. :)

Meill oli eka yö ilman tuttia! Eilen katsottiin Lapsityrannit, ja siinä oli kolmevuotiaat ipanat joilla oli vielä tutti.. Antoi mukavan sysäyksen tälle aina siirretylle tutista vieroittamiskampanjalle. :whistle: Leikkasin illalla palan pois tutin kärjestä, ja jonkun aikaa Maria sitä lupsutteli. Nukahtikin kivasti, mutta heräsi jonkun ajan päästä ja sitten huusikin yli puolen yön. Reikäinen tutti ei enää kelvannutkaan, ja neiti oli TODELLA loukkaantunut että sellaista edes yritin tarjota. Sitten kun nukahti, nukkui hyvin loppuyön, normaalit aamukitinät ennen seiskaa mutta jatkoi uniaan. Jospa ensi yö olis helpompi, minä kun oon tottunut menemään nukkumaan ennen kymmentä :ashamed:

Viikonlopun suunnitelmat: Tänään tulee yh- ystäväni neljän lapsensa kanssa kylään, ja muuten hermoillaan huomista; miehellä on kokouksen vetovastuu seurakunnassa. Mulla on kurkku kipeänä, harmittaa jos en pääse mukaan kokoukseen. Mariakin on ollut tosi kiukkuinen, joten saa nähdä päästäänkä minnekään :/

Ostin työpaikalta ihania vaaleanpunaisia- ja violetteja Kitten Mohair- lankoja ja aloitin ponchon Ninnille. Mitään ohjetta ei ole, pitää taas itse kokeilla säveltää ja katsoa mitä siitä tulee.
 
Lauantaita kaikille!

Mitäs kaikille kuuluu? Meidän tyttö nukkui taas todella hyvin yön, heräsi vain kerran ja muuten nukkui sikeesti =) Kohta syödään ja sitten mennään nukkumaan. Iltapäivällä lähdetään sitten synttärijuhliin. Saas nähdä kuinka käy kun on paljon vieraita ihmisiä, tyttö varmaan vierastaa ihan kamalasti.

Moro :wave:
Tansku
 
Heippati!

Käytiin vanhemman tytön kanssa ulkoilemassa :) . Samin jätin kotiin kun aamusella tuprutti niin kovasti lunta. Sai isä poju viettää laatuaikaa.

Pidetään naapurin kanssa iltapäivällä välipala ulkona. Kuumaa makkaraa ja mehua :p .

Hyvää kuvauspäivää vaan sinne teille Tanskuliini.

 

Yhteistyössä