JOULUTÄHDET -05 LOKAKUUN PINOON

Keskiviikkoa!

Meillä edelleen sairastetaan. Näin huomaa, ettei musta ainakaan olis kotiäidiksi, jos ei oikeesti välillä pääse johonkin neljän seinän sisältä. Siis edes lenkille, kauppaan, kavereille kylään tmv. Mieskin taas niin ymmärtäväinen, oli aamuvuorossa ja piti olla iltapvä kotona, suunnittelin jo meneväni kunnon lenkille, niin mitä vielä; hän lähtikin kalaan heti töistä tultuaan :snotty: Koitan nyt ymmärtää, että se on hänen ainoa harrastus ja nyt hyvä ajankohta sille... Ja illaksi tulee kyllä kotiin, kun mulla on amm.yhd. hallituksen kokous, mihin menen. No, nyt kun laitoin tän tähän näkyville, niin on ehkä multakin kohtuutonta :LOL: naiseuden piikkiin vain :D

Peppi; suloisia kuvia veljeksistä :heart:

Koivunkäpy; olipa hyvät löydöt! Luin sun eka viestin ja olin ihan ihmeissäni, että sä menet niinku sellasta turkkitakkia hakemaan, kun entinen on ihan finaalissa :LOL: Mut nyt ymmärtää.

Danjuskalle Onnea kokeeseen ja jaksamista muutenkin! :hug:

Nyt jatkamaan ruoanlaittoa...

Smirge juu passaa toki, mut suoittelen käyttämään myös froteeta, vaikka vaan kaks-kolmekerrosta, ihan vaan siks jotta puuvillan imukyky on surkee..
TEillä ois näppäriä noi lähes aiot mitä oon muutaman tehny, eli missä on imut valmiiks ommeltuna sisään, mut yöks voi tunkee lisää tavaraa.. ja juu, meillä oli kans kausi jotta se piti vetää "housuvaippana" päälle, nykysin menee nätisti selälleen pyydettäessä, siis useimmiten, ei toki aina..

Voi kiesus miten kipeyty tuo selkä eto reissusta kävelin yhteensä ehkä 500m+ prismassa mitä tietty joutu kävelee..

Siru: joo entisestä turkista ei mahda saada ku vauva koon tumput ja ehkä töppöset..

Liekkö täällä kellään tarvetta lasten nahkarukkasille?
Ois ollu ihana kettuturkkiki siel mistä nuo ostin, oisha siitä saanu pojalle vaiks takin/hatun tms.. ja ois lämmin.. jos tekiski pennuille oikeet turkishaalarit
:LOL: voispas hermot hyuutaa armoa ommellessa :saint:

Siru kaikki amm.os. hallituksen kooukset ovat tärkeämpi kuin joku miehen kalastus ( ;) :whistle: ). Mulla ois taas ens viikolla sellainen.

Joo käpy aionkiin noi froteet ujuttaa taas sinne sisään, mutta "huijaan" poikaa nyt eka tolla ohuemmalla versiolla. :D

gerbera laitoin sulle sähköpostia ja kuvia, ei menny perille, osoitteen pitäis olla oikein. kuinka monta kuvaa voi laittaa yhteen viestiin?
mulla ois neljä kuvaa.
onks sulla mese? sen kautta voi kans lähettää kuvia

jesjesjes, kaveri lupas jäädä yöks jotta pääsen aamulla/päivällä joskus lääkäriin ja saan ottaa kipupiikin.. alkaa olla tooosi tuskanen olo kunkoskee nii jotta oksettaa, eikä mistää napista mitä mökistä löytyy ole apuja.. |O

Piti vaan ihan pikaseen käydä lukemassa, mutta on ihan pakko sanoa Pepille.. Ihan hurja kuinka Jonttu on sun näköinen!! :eek: :D Ja Rasmus Samin! Ei vanhemmista ole kyllä epäilystä.. :LOL: Nyt painuun nukkumaan, rankkoja viikkoja on taas pari takana.. |O

moooi

vielä tässä vaikka silmät ristissä onkin...

ja ehkä vähän paremmalla mielellä mitä eilen :whistle:
ajattelin tässä että kyllähän minä yhden tentin aina läpi pääsen (ehkä :ashamed: ) mut ainakin nuo harjotus kysymykset on ihan järjellä ajateltavia asioita.
ja sitten kun stressasin pakkaamisesta.. heitin jo tänään pojan kamppeet kassiin ja mies sanoi että on siellä mummolla varmasti jotain niitenki vanhoja vaatteita ja pesukone keksitty.. omaa kassia aloin pakata niin ei sinne tullu kovinkaan paljoa.. kun mulla ylleensä kassi ratkeilee liitoksistaan kun lähdetään jonnekkin mutta nyt kun ei tartte ootta kun ainoastaan ns. "siistimmät vaatteet". mummoloihin kun lähdetään nii pitää olla vähä joka lähtöön vaatetta kun ikinä tiedä mitä keksitään.. ja plaa plaa.. kovin kiitoisaa nämä pohdinnat eikö :whistle: :LOL:

Hannamarille jaksuja!!

Peppi
: Ihania poikia :D

Sirun sakille paranemista! :hug:

Kattinka voisi antaa jotain kuulua itsestään!! Milloin varmistuu onko teille nyytti tulossa :heart:

Niiskuneiti: Hyvä että Joonaksella ei mitään suurempaa hämminkiä ollut! =)

nytpä en muista mitä muuta piti kommentoida joten vetäydyn pikku hiljaa lueskelemaan tuota tentti materiaalia..

Yölliset tervehdykset :D

Onpa kello paljon,en taas saa millään unta.
Mies on töissä ja lapset koisii mutta mulle ei tuu uni :(
Tänään oli työntäyteinen päivä,nostettiin kaikki perunat,miehen vanhemmat olivat auttelemassa :)
Aika kova homma oli,ei oltais varmaan kaksin saatu vielä tänään.

Käpy:Kävin juu tänään niissä röntgenkuvissa,otettiin tosi monta kuvaa niskasta,kaulasta ja poskionteloista,sit kävin vielä verikokeessa ja ottivat muistaakseni 6 tai 7 eri näytettä.
Olisin voinut heti tänään soitella niistä verikokeista,mutta kysyn sitten vasta ensi viikolla kun menen uudestaan lääkärin vastaanotolle,joten odotellaan taas :whistle:

Peppi:mitenkäs teillä sujuupi sen tuttiasian kanssa ja muutenkin?
Sä olet jostain syystä jokapäivä mun mielessä vaikken ehtisikään tänne =)

Illalla kävi Oskarin kummitäti lapsineen kylässä,oli mukavaa nähdä.
Huomenna mennään miehen kanssa ekaluokkalaisen vanhempainiltaan ja vien muksut kaverille siksi aikaa.

Kävin muuten yhteisössäkin pitkästä aikaa,ja sain laiteltua aika monta kuvaakin sinne :D

Nyt pitää yrittää uudelleen sitä nukahtamista ;) :wave:

Tintta, mä varmaan oisin jo soittanu tuloksia :ashamed:

Itelle sain lääkäriajan 9.00, pitäs alkaa valmistautuu, onneks kuski on jo hereillä..
Mä vihaan to aamuja kun saa neitiä hophophoputtaa kokoajan, kun en nyt raaski aikasemminkaa herättää sitä..

HuoHHHHmenta!

Yö meni siis niin täysin päin just sitä :'( :ashamed: :eek: :( Rasmus heräsi (oli herännyt jo ennen tätäkin) joskus 2 aikaan, ei millään asettunut takaisin nukkumaan, meni melkein tunti, ennen kuin nukahti takaisin ja sillä hetkellä, kun oltiin taas itekin koittamassa saada unta niin heräs Joonatan itkien. Oli tullut tuolta huoneestaan olkkariin, tyynynsä kanssa... En oikeen tajunnut, että mitä se olisi halunnut, mut rupesi huutaa kurkku suorana, kun vein takaisin omaan huoneeseensa, ei auttanut silittelyt, ei se, että otin lattialle mun viereen, puheesta puhumattakaan. Huusi ja huusi vaan. Sami tuli sanomaan, että jos se yrittäisi, mut ei ollut mitään vaikutusta, huuto vaan jatkui. 15min huusi sit yhteen menoon ja meinas oksentaa parit kerrat siinä huutaessa. Mä kuuntelin sohvalla.. Menin sit kysymään, että haluaako tulla mun viereen sohvalle nukkumaan niin halusi... Siinä sit meni taas oma aikansa (15min ainakin) ennen kuin nukahti. Siitä kannoin sit omaan sänkyynsä ja ite menin omaani. Katoin kelloa (04) ja olin siis ollut 2h hereillä :/ Enkä sit tietenkään heti saanut untakaan. Rasmus taas heräsi, mutta nukahti suht nopeasti takaisin. Heräsi tänä aamuna sit 5.40 :eek: :( :| Tosi kiva :headwall: Joonatankin heräsi joskus 6 jälkeen ja alkoi se sama huuto, mitä illalla oli, prkl.

Laitoin Rasmuksen jo sänkyynsä, nukahti samantien.

Niiskuneiti: Hyvä, että Joonaksella oli kaikki hyvin, toivottavasti Ventoline auttaa tukkoisuuteen.

Siru: Kiitos :hug: Jaksamisia ja paranemisia!!

Koivunkäpy: Hui! Tuu heti kertomaan, mitä lääkärissä sanottiin!! :hug:

Hannamari: On kyllä pojat ihan meidän näköisiä, tai siis Joonatan mun ja Rasmus Samin, sitä kaikki sanovat, vieraatkin saattaa tulla sanomaan :D Mun mielestä pojat on vielä keskenäänkin ihan erinäköisiä, Rasmus tumma ja sillä on "suorempi", "pitkulaisempi" pää :D Kun taas Jonttu on ihan blondi ja sillä on pyöreämpi pää :D Jaksamisia sulle ihan hirmuisesti :hug: :hug:

Danjuska:
Kiitos :) Kiva, että oot jo paremmalla tuulella, tai toivottavasti vieläkin olet =)

Tinttamooses: Mä oon täällä vähän herkkänä :ashamed: Hyvä, ettei itku päässyt, kun luin, mitä olit kirjoittanut, tuli tosi hyvä mieli :hug: :ashamed: Meillä ei nyt oo muutamaan päivään ollut tuttia Jontulla. Huomattavasti vaikeampaa on elämä ilman sitä! Unille mentäessä on aina yhtä itkua ja kaipaa nukuttamista. Kun olin niiiiin tyytyväinen, kun ei tarvinnut enää nukuttaa. Yölläkin pitää nukuttaa takaisin uneen, jos ja kun herää :/ Viime yönä luulen, että poika olis halunnut maitoa, mutta mä en kyllä alkanut sitä antamaan, en edes vettä ja ihan siitä syystä, kun tiedän, että aivan 100% varmasti haluaa sitä sit tulevinakin öinä :kieh: Enkä rupee tommosta melkein 2-vuotiasta öisin palvelemaan! :whistle: Kerrohan heti, kun tuloksista saat tietää!

Ei mulla sit muuta. Jos selviäis taas tästäkin päivästä :ashamed:

Höh, en pääse ollenkaan tonne Mitäs nyt:iin :/

Joonatan tuli nyt aamulla sanomaan, että haluaa housut pois, selitti, että menee potalle... No, mä otin housut pois ja välillä käväisikin tuossa potalla, loppujen lopuksi sillä tuli pissa sinne!!! Se ei ole koskaan ennen pottaan pissannut :attn: :D Ihana, ensin vieroittaa ittensä tutista ja sit alkaa käydä oma-aloitteisesti potallakin :whistle: :D Ja mä kun oon jännittänyt, että miten meillä onnistuu kaikki vieroittamiset ja kuiviksi opettelut, poikapa hoitaakin ne ihan ite :LOL:

Torstaita =)

Täällä alkanut aamu nukkumisella pitkään...Hain Oskarin, esikon lähdettyä kouluun,viereeni ja nukuttiin puoli kymmeneen,ihanaa :D
Meillä herätään nykyään klo7-8,joten oli kiva nukkua pitempään :)
Kohta lähdetään vähän pihalle touhuileen ja siivotaan leikkimökkiä.

Koivunkäpy:Taidan sittenkin soitella niistä tuloksista jo tänään :whistle:
Peppi:Jaksuja sinne,eiköhän ne Jontun unet siitä ala sujumaan paremmin kunhan menee hetkenaikaa tuosta tutista,ja sitä maitoa ei juu kannata alkaa tarjoilemaan.
Oskarilta otin pari päivää sitten kaikki nokkamukitkin pois kun alkoi jatkuvasti vaatimaan niihin mehua(tarkoittaa sillä tosin maitoa)ja rupes öisinkin(tai no aamusta klo05.00)huutamaan mukiaan,niin otin sitten pois mokomat mukit,nyt juo sitten tavallisesta muovimukista tai lasista ruokaillessa ja muutenkin syödessään.
Mitenkä muuten sun kuntoilut sujuu?Vieläkö olet sillä samalla kunto-ohjelmalla?
On muuten niin ihanan suloisia noi teidän pojat,katselin niitä kuvia:)

Siru ja Uneton,miten teidän pikkuiset jaksaa kouluissaan?Osaavatko jo lukea?meillä tuo lukeminen vähän tökkii,mielellään tekee kyllä niitä lukuharjoituksiaan,mutta aika paljon vielä arvailee niitä tavuja ja on vaikea oppia jostain syystä...no eiköhän se siitä.
Matikka ja kirjoitustehtävät osaa loistavasti eikä huoli yhtään apua niissä =)

Niiskuneiti:Mitenkäs siellä jaksellaan pienten kanssa :heart:

Nyt pitää mennä pukemaan(hillutaan vielä kaikki univaatteissa :D )ja laittaa pyykkikoneeseen vähän täytettä ja painua pihalle :wave:

Lääkälissä käyty, totesi että huonompaan suuntaan jalka on menny (ihanko tosi??? ) mut viel ei voida tehä muuta ku että syö enemmän nappeja ja mee fysikaaliseen hoitoon.. Ja teki jotain semmosta että jos ois voinu kieltäytyy ni oisin tehny :ashamed: tosin huomattavasti hellemmin teki sen ku edewllinen tohtori sairaalassa synnytystapa-arviossa..

Tintta, tuli mieleen että onko sulla koska tutkittu näkö? mullahan oli sillo vuos sitten hlvetilliset pääkivut, kävin lääkärissäki mikä oli sitä mieltä että mulla on vähintään luulotauti, marssin sit optikolle ja tadaa, löyty syy miks koskee päähän, taittovikaa ja huonontunu näkö.. Mut toivotaan jotta sullekkin löytyy joku yhtä helppo syy pääkipuun! bd

Katinkaa!!! huuhuuu???

Unettomalle jaksamista! :hug:

PEPPI voi kurja mikä yö teillä :hug: ihana Jonttu kun halus potalle :D
Kävin kans kattoo poikien kuvia, hui mite nopeesti Rasmus on kasvanu isoksi! Ja tosiaan on ihan teidän näköisiä, pikku-peppi ja pikku-sami :D

Meillä oli historiallinen yö, veeti söi ekan kerran vasta viideltä :attn: :attn:
ja aamu alkoi normaalisti 6 jälkeen.

nyt taas pojat unten mailla, mut mie en osaa luottaa noihin hälyttimiin :( tekis päikkärit ihan hyvää mullekin.
mut taidan nyt nauttia hiljaisuudesta ja mennä lukemaan meidän perhe-lehteä :D

tigru

Moikka!

Täällä olis ulkona ihana aurinkoinen ilma, mutta sisätiloissa vielä kärvistellään. Toivottavasti viimeistä päivää tällä erää. Lääkärissä käytiin tänään, Otto sai ab-kuurin, ku vas. korva punoitti ja ollut niin monta päivää kuumeessa. Sai myös silmätipat, jee, kuinka kivaa niitä onkaan Oton mielestä laittaa! Lotta sai silmätipat myös. Pronaxenia otin myös uuden pullon, kun on aika kiitettävästi kulutettu. Kävin apteekista hakemas lääkkeet ja samalla Sokoksesta Vikingin goretex-kengät Otolle, kun olivat tarjouksessa siellä 3+1-päivillä. En muista, että onko Lotalla koskaan ollut Vikingin gore-kenkiä, mutta kaverit on noita kehuneet. Lotalle menee viime talviset Eccon goret, olis tietenkin halunnu nyt kans uudet, pikkunainen kun on, eli kenkiä ei ole koskaan liikaa ;) 23 koon otin Otolle, minkäkokoisia jalkoja/kenkiä muilla tähtilapsilla on? Talvivaatteita just joku pvä kokeiltiin, niin Otolle menee hyvin viime talven haalarit, koko 86. Lotallekin menee viime talviset vielä ja työkaverin tytön vanhan toppatakin ostin kympillä Lotalle, oli kyllä kuin uusi.

Tinttamooses; tulehan kertomaan, mitä lääkäri tuumas kuvista! Meillä Lotta oppi viime viikolla lukemaan. Tykkää kovasti tehdä matikan tehtäviä ja kirjoitustehtäviä. Tänään hain läksyjä koulusta hälle ja niitä on tehnyt tuolla tyytyväisenä, kun on tekemistä ;) Jotain testejä kuulemma ollu tällä vkolla koulussa, sen takia ei ihan hirveästi oltu menty eteenpäin, onneksi. Huomenna, kun Lotta toivottavasti pääsee kouluun, niin saa mennä kasiksi, eli tuntia aiemmin, ja sitten ilmeisesti niitä testejä tehdään =)

Koivunkäpy
; voi sitä sun jalkaa :eek: Mikäs sen kanssa nyt suunnitelma? Mitäs ihmettä se lääkäri sit teki, jos kipeää kävi?

Peppi; voi itku teidän öitä :eek: Voi vaan kuvitella, kuinka väsynyt sun täytyy olla! Mä olen itse ihan rikki jo näihin öihin, kun Otto heräilee kahden jälkeen ja annan sille lääkettä ja ehkä vähän aikaa pidän vieressä, kunnes se sanoo; Omaan sänkyyn :D Että toivottavasti tulis jotain helpotusta noihin teidän öihin :hug: Ootko saanu niitä Rasmuksen päikkäreitä veivattua niin, että olis vain kahdet?

Nyt kahvia, että heräisin. Otin äsken pienen välikuoleman, 20 minuutin torkut...

Voi elo että tuo kylällä käynti voi olla vaaraks :eek: sattu herkkuliha auto olee torilla, käy kuulemma 3vk välein, sieltä saa halvalla lihat/sisäelimet, tarttu taas matkaan vähäön sitä sun tätä..
Ja piti antaa muskarin opelle lupa komentaa neitiä kun siellä on se vanhin tyttö jolle i kukaan ole opettanut käytöstapoja niin vilitsee muutkin lapset :headwall:

Siru: tyttö hutki aikansa, tökki neulalla jalkaa jne että on tunto alentunu joo.. heitäppäs pöksyjä alemmas ni katotaan jotta sulkijalihas etes pelaa viel kunnol.. kovasti väitin et se sentäs toimii viel niinko pitääki, mut sano jotta on se silti nyt katottava jotta jos pahenee oireet ni tiedetään että etes joku on tänää viel toiminu :ashamed: |O no onneks oli tosiaan hellempi kun edellinen tyyppi sairaalassa, ja käytti jopa ainaki tarpeeks öljyä välissä, irtoo sonta varmaan viel ens viikollaki liukkaasti :LOL:
Mä en oikeesti ymmärrä miks lapsilta pitäs mitata lämpö ahterista, en itekkää tykkää että mulle tungetaan hanuriin mitään ni miks lapsille pitäs?
Tämä nyt ei ole sit kenellekkään tarkotettu, omaa pohdintaa vain..

moikka

Käpy: Jaksamista noitten kipujen kans!
Huomenna suunnataan ensin miehen kotipaikalle ja jätetään Ttau sinne.. sitten ajellaan kahdestaan kuopioon ja vietetään renotuttava viikonloppu =)

Peppi: Kurjaa kun teillä yöt noin rikkonaisia, :hug:

toivottelen kaikille oikein mukavaa viikonloppua!!! menen vielä miehen luona käymään ennen kun töihin lähtee ja sitten itse painun nukkumaan.. pitää heti viiden jälkeen olla virkkuna aamulla. ei oo reilua |O
varmaan huomen iltana molemmat on täydessä unessa jo kasilta :LOL:

Huomenta.

Huh näitä öitä, joskushan tähän on tultava parannus?? :eek: Alkuyö meni oikein hyvin, mut loppuyö ei... Rasmus heräsi joskus neljän aikaa (oli toki herännyt aikaisemminkin jo), nukuttaminen kesti jonkinaikaa. Joonatan heräs sit 04.30 ja vaati, että sinne sen luo jää niin kauan, kunnes nukahtaa... No, Rasmus vuorostaan heräsi 04.57 (joo, katoin kelloa), ja oli todellakin sitä mieltä, että on jo aamu ja aika herätä kokonaan :eek: :( No, tunnin verran sai sitä nukuttaa takaisin ja sit lopulta 6 aikaan vielä nukahti. Herättiin 6.40, Joonatan heräs myös ja oli aivan sairaan kiukkuinen, sai suunnattoman kiukkukohtauksen, raivosi pää punaisena lattialla ja heittäytyi vähän väliä kumoon... |O Sitten Rasmus nousi tv-tasoa pitkin ylös, kaatui, löi päänsä, huusi ja oksensi. Että näin on alkanut meidän aamu :eek: :kieh: |O :headwall:

Tinttamooses: Juu, samaa ohjelmaa käyn vielä läpi, nyt on meneillään 8. viikko, treenejä on se 6 viikossa, 3 lihaskunto ja 3 aerobista treeniä... Ensi viikolla alka viimeiset 4 viikkoa ja ne onkin kovimmat viikot... Kiitos kysymästä :) Kiitos poikien kehuista ;) :hug:

Tigru: Mulla on ihan sama, en luota hälyttimiin, niitä ei oo meillä aikoihin edes käytetty, enkä osaa varsinkaan yksinollessani asettua nukkumaan, tai en saa unta, kun pojat nukkuvat :/

Siru: Nyt en osaa tohon kenkäkysymykseen vastata, yhdet lenkkarit Jontulla on kokoa 22, en muista, minkä kokoiset noi talvikengät on. Rasmus nukkuu vaihdellen, ihan riippuen päivästä, kahdet tai kolmet päiväunet, eilen nukkui esim. kahdet.

Danjuska: Nauttikaahan, olette sen ansainneet! :)

Koivunkäpy: Miten jakselet?

Jontulla on tullut kakka ja pitää hakea Rasmus taas suihkusta (Sami on sen kaa).

Mitä suunnitelmia muilla on viikonlopuksi?

Mitenköhän Tansku perheineen jakselee, ovat olleet taas mielessä joka päivä :heart:

Meillä kans alkoi aamu jo 20 yli 6. Pennut ei yöllä valvottanut, mutta itse heräilin vähän väliä :eek: .

Anulla nousi taas eilen iltapäivällä kuume yli 38 asteen. Ja vatsa o sekaisin. Ja kitarisat oli ainaskin eilen turvonneet ja niin o mullakin.
Me mennääkin tänään lääkäriin, tosin pääasiassa hakee tytölle uus astmalääkeresepti.

Ois kyl ihan kiva tervehtyä, mä en oo nääs ollu 7 päivään kunnolla ulkona.

Liskojen yö, poika heräs vähintään kerran tunissa, yhessä välissä valvo reilu tunnin..
Sain sen sit kunnolla nukahtaa ja ite kerkesin nukkuu jonku aikaa ku isompi kuvitteli heräävänsä, käskis kylmästi takas sänkyynsä.. Just noustiin tytön kans, poika nukkuu edelleen..

SElkä on kipee edelleen, mihimpä se siitä muuttus.. |O

Smirgen Anulle paranemista kovasti! Meillä A kyselee koska tuutte käymään.. :D

Pepille viel viikonlopun suunnitelmista, huomenna ois risusavottaa ukolla, mä varmaan yllättäen paimennan lapsia ja yritän joko siivota tai sit ommella pakko ois myyntiin saada jotai ku tulot tippu satasella :kieh:

Yhteistyössä