Joulutähdet -05 kesäkuun pinoon!!

Ametisti 2.1 tyttö***
Caramelli 1.12 Neea, Oulu, 78,5cm / 11600g
Danjuska 10.12 Tatu Onni Oskari*, Oulainen, 78,4cm / 11850g
Epelis 21.12 Lauri Artturi*, 74cm / 8800g
Gerbera 4.12 Julius Weeti Elmeri***, Kuopio, 77,5cm / 10500g
Hannamari 14.11 Vili Valentin**, Pirkkala, 75,5cm / 9340g
Hannele 5.12 Niilo Elmeri*, Tampere
Huothanna 22.12 Mico
jellona78 4.1 Miikka Henri Joonatan**, Mikkeli, 88,3cm/13400g (2v)
JemiJassu 5.12 Juulia Lumi Linnea, Turku, 76,6cm / 10720g
jemma 6.12 Lisen Amanda**, Ahvenanmaa, 76cm / 9600g
Jonna79 25.12 Wilhelmiina Valpuri**, Loviisa, 72,5cm / 8605g
Jonttuli, Joni*, Kuusamo
Kaiza80 28.12 Matias Juhani*, Turku
katbe 30.12 Juuso*, Salo, 77,8cm / 10745g
kattinka 17.12 Otto Georg Valtteri*, Norja, 74cm / 8090g
koivunkäpy 11.12 Ville Valtteri**, Kontiolahti, 85,5cm/11700g (1,5v) Kristiina 80 23.12 Sauli Otso*, Tampere, 74,5cm / 8540g
kuusikon äiti 5.12 Elina******, 77cm / 9380g
Lillukka76 26.12 Onni Anssi Eemeli*, Savo, 76cm / 10240g
lumikarpalo 2.12 Joel, 78cm / 11300g
mamma-83 7.12 Eino, Helsinki
Mammatuulia 19.12 Noel Luka Ariel*, Helsinki
MammaRiia2 4.12 Maria Hanna Almira****, Kiuruvesi 74,5cm/8400g
minni83 7.10 Lucas Emil Mikael*, Kuopio
Minttusuklainen 31.12 Weeti Marko Sakari**, 82cm / 12500g
Melina 10.12 poika
Metku 10.12 Atte Matias**, Jyväskylä, 76,8cm / 9695g
MM-70 10.12 Topi Tapani***, Itä-Suomi, 88cm/13400g (2v)
Naakka 3.12 Sanni Tuulia**
Naanu86 31.12 Onni Eemil Johannes*, Oulu
nasuliino 11.12 Jone Topias*, 92cm/14440g (2v)
Neve05 10.12 Vera Fanny Margareta***, Porvoo, 73,4cm / 8500g
Niiskuneiti82 27.12 Joonas Mikael**, 90cm/14000g (2v)
Parpapapa 1.12 Jami Aaro Jalmari*, Siilinjärvi, 73cm /9000g
Peppi85 29.12 Joonatan Antti Mikael**, Espoo, 85,5cm/11600g (2v) peppiliina 11.12 Peppiina Venla Emilia
Petra 18.12 Vanessa Marina*, Porvoo, 78,5cm / 11630g
Pirre76 1.12 Erkko, 85cm / 12200g (1,5v)
Regina 5.12 Henrik, Kurikka
Siiri-Miina 14.12 Jimi Juhani Waltteri, 80cm / 13700g
siru2006 19.12 Otto**, 86,5cm/11620g (2v)
smirgelaine 7.12 Sami Antero**, Espoo
Taivaanvuohi 6.1 Anni Catriina**, Kittilä, 73,5cm / 7885g
Tanskuliini 23.12 Veera-Elisa Matilda****, Helsinki, 86cm/12200g (2v)
Tigru78 18.12 Atte Eemeli**, 87cm / 12000g (1,5v)
Tinttamooses7 2.1 Oskari***, 78cm / 10250g
Tiukuliini 3.1 Eetu*, 77,5cm / 10875g
Uneton 5.1 Peppi***, 14kg ja 97,1cm (3v)
Äitee-78 11.12 Dana Emilia**, Espoo, 12090g / 82,5cm

Tyttöjä 15
Poikia 33
Yhteensä 48

Se on sitten jo kesäkuu!! Ja joulutähtöset pian tai osa jo 3,5-vuotiaita :heart: Pitäis varata se 3,5v. neuvola tänään!! Jos ehtis vielä saada, ettei mene elokuulle.

Meidän pikku-tähtönen lähti sunnnuntai-iltana mummonsa ja 3 tätinsä (hassua sanoa niitä kahta 10-vuotiasta tädeiksi :D ) kanssa Ruotsin risteilylle!!! Tänään siis tulevat. Hyvin on heillä mennyt, ollaan jonkun verran viestitelty. Oli kyllä poika innoissaan! Laski öitä risteilyyn ja lauantaina jo kysyi, "miksei ole jo huomentai" :D Sunnuntai aamuna heti ensimmäisenä, kun oli herännyt, sanoi, että tänään me lähetään sinne uottiin :heart:

Rasmuksen kanssa ollaan vietetty laatuaikaa, on se ihana, kun pystyy antamaan vaan yhdelle täyden huomionsa :heart: Rasmus on ollut nyt vapaalla päiväkodista, kun mullakin on sattumalta ollut töistä vapaapäiviä :) Ollaan käyty Nuuksion järvellä kahlailemassa, kaikki päivät on mennyt ulkoillessa, kun on ollut niiiiin ihanat ilmat! Käytiin Oittaan rannallakin eilen, mummu oli mukana, oltiin myös mummun pihalla uima-altaassa polskimassa, Rasmus on kova vesipeto :D Sunnuntaina pyöräiltiin tohon lähipk:n pihalle, siellä Rasmus sit kaatui inhottavasti ja kummatkin polvet meni rikki. Isot laastarit laitettiin, mut koko päivän valitti jalkojaan :( Joonatan alkoi itkemään, kun näki, mitä Rasmukselle kävi, hoki vaan "ei saa Rasmukselle noin käydä, mä en halua, että Rasmukselle tulee noin iso pipi" :heart: Ja siis oikeasti ihan itkikin pieni veljen puolesta, empatiakykyä siis löytyy, toivottavasti se ei katoa koskaan... :D

Eilen oltiin heti aamusta Laurinlahden rannassakin, oli kyllä tosi kuuma!! Ennen kymmentä oltiin jo siellä, reilu tunti siinä istuttiin, Rasmus heitti pikkukiviä mereen jne. :) Yks mun kaverikin oli mukana.

Tänään pitäis mennä yhden kaverin luona käymään, hälle syntyi n. pari viikkoa sitten toinen poika!

Kivaa, kun tekemistä riittää :D

Kattinkalle lähettelen kovasti jaksamisia ja voimia :heart: Mitäs kesäsuunnitelmia teillä on?

Neve, mä en oo käynyt Kirkkonummen kotieläintilalla, en edes tiennyt, että siellä semmonen on :whistle: Täytyy kyllä itekin joskus käydä! Me asutaan lähellä Kirkkonummen rajaa =)

jellona, aika kiva tapa tosiaan päiväkodissa juhlia niiden syntymäpäiviä, joilla se on kesällä! :) Joonatanilla ajoittuu synttärit aina sit joululomaan, vietiin kyllä poitsun nimppareina keksiä päiväkotiin, se oli sopivasti tammikuun aikana.

Mitähän muuta mun piti, vaikka johan sitä oli tässäkin juttua :LOL:

Mitäs suunnitelmia kaikilla on kesäksi? Vai puhuttiinko me niistä jo joku aika sitten?? Mulla on ensimmäinen pitkä palkallinen kesäloma!!! JEEEEE :D 5 viikkoa, kun pidän kaikki, mitkä on tähän asti kertynyt, lopetan työt kesälomaan, aloitan sen koulun sit ens syksynä, tai elokuussa... Aloitan loman heinäkuun kolmannella viikolla. Pystytään se heinäkuun alku järkätä jotenkin, että mä oon töissä sit kun Sami tulee töistä, eli teen sit iltavuoroa, pojat voi siis olla kotona, eikä tarvi varahoitopaikkaan mennä ku oma pk on kiinni.

Mut joo, nyt mun täytyy kyllä oikeesti jo alkaa lähtee!! :wave:

Keskiviikkoa!

viimeinen vapaapäivä menossa. onkin ollut ihanaa olla melkein viikko kotona ja ottaa rennosti. :) Viikonloppuna oli aivan mahtavat ilmat. ulkoiltiin koko ajan. lauantaina ylppärijuhlat meni hyvin ja pojat olivat sitten yhden yön mummin ja ukin luona. sekin reissu meni hyvin. miehen sisko poikaystävänsä sekä koiransa kanssa oli meillä pe-ma. mukavaa kun oli elämää. :D miehen kanssa käytiin lauantaina amarillossa syömässä ja yhdet juotiin terassilla. puolenyön aikaan tultiin jo kotia.

kotona ei olla kauheesti mitään saatu aikaiseksi. vaikka puutarhahommia riittäisi sun muuta. ehkäpä tuota vielä ehtii. tänään sain ostettuu yhdeltä puutarhalta kaksi amppelia tuohon etuoven eteen roikkuu..täytyis vaan löytää ketjua että sais ne siihen roikkuu.

Aleksi on käyny jalkapallokoulussa aamupäivät vielä olis huominen ja perjantai aamu sekä viikonloppuna pelit. on tykkäny kovasti olla. :)

Peppi, ei meillä muita suunnitelmia ole kuin puuhamaa ja tykkimäki sekä mökkeily. aika rentoa meinikiä hyvin pienellä suunnittelulla. tehdään sitä mitä mieleen tulee ja kiinnostaa. :)

nyt pieni nettisurffailu ja sit ehkä lepäämään hetkeksi, jos mikkis sattuu viitsii nukahtaa. :whistle: mukavaa kesän alkua kaikille. B)

kouluun meno tarkastus käyty, 128.2cm ja 29.3kg, jotta ei nyt ihan jalkoihin jää pienimpänä :LOL: luokkansa isoin..
hyvin onnistu kaikkii tehtävät jne plaaplaaplaa, ok.

Omaa (.) väsyttää ja kolottaa ja en saa öisin unta ja sit oon päivät ko nukkuneen rukous. huomenna ultra. täti kysy tänään että onko kaksoset tulossa, tokasin että toivottavasti ei ku on yhden hengen kärryt takakontissa.. eikä autoon mahdu kahta vauvaa :whistle:

iltoja

jospa jaksais vähän naputella :whistle:

täällä molemmat muksut unessa..
lähdettiin tatun kanssa (ja tietty jennan ;) ) aamulla eväsretkelle.. kierrettiin tuolta junaradan varresta.. käytiin kiikkumassa ja syötiin eväitä =) sieltä suunnattiin käymään kaupassa ja sitten jätskikauppaan :p peri tuntia meni ja melkein koko matkan poika itse käveli.
Nyt illasta halus sitten urheilukentällä ja siellä sattui olemaan viikko kisat josta meillä ei ollut hajuakaan.. halusi sitten juosta vielä. Jännitti aika paljon ja sanoin että juokse vaan tuonne maaliin.. äiti tulee perässä. lähti juoksemaan ja vilkuili koko ajan taakseen etä missä se äiti tulee :LOL: :heart: tohkeissaan tätille selitti puhelimessa että "sain maalinkin!" kun kehuin että hienosti maaliin pääsit :D ensi viikolla aiko mennä myös. Pituushyppyyn ilmoitettiin kans mutta ei uskaltanut hypätä. harjoitushyppyjä kyllä hyppeli.

kesäsuunnitelmia meillä ei pahemmin ole.. ainakaan varmoja semmoisia.. ranualla aiottiin lähteä lähiviikkoina ehkä käymään ja Tatu haluaisi kovasti joko muumia katsomaan tai titi-nallen luo =)
Ja hyvin todennäiköisesti tulee käytyä jukujukumaassa, (tai jukupark se nykyään taitaa olla) kun on tuossa lähellä. mutta saa nähdä miten aika/raha tilanne antaa myöten. Mutta se on varmaa että aika paljon maalla vietetään kesää.. mies tekee kotipaikallaan puita ja minä pesen mattoja. olis tarkoitus äitin kanssa myös aitta siivota ja käydä kaikki vanhat tavarat läpi mitä tarttee..

Peppi:
sielläkö on myös 3,5v neuvola?? täällä vasta 4vuotiaana.

tytöllä oli alkuviikosta neuvola.. täti sanoi ekaks että pitää heti katsoa paljonko neiti painanut syntyessään :whistle: :LOL: painoa oli nyt 5625g ja pituutta 61.4cm
itellä ois huomenna viimein jälkitarkastus.

tässä kai enimmät kuulumiset. huomenna tuleekin sisko kyläilemääm =)
käydään pe ostamassa miehelle synttärilahja jne.. voitais jättää jenna iskän hoitoon ja lähteä uimaan tatun kanssa joku pv.

Täällä meillä päin on vasta 4v neuvola.

Yksi aamu kyllä säikähin pahemman kerran kun ollaa tehty pojalle kotona sitä maitoaltistusta niin kesken kaiken poika lopettaa juomisen ja saa hirveän hengenahdistuskohtauksen jonka jälkeen ei suostunu enää sitä juomaan ni siihen loppu meidän osalta altistus,mutta lekuri oli sitä mieltä että kyllä sitä voi jatkaa koska tuommonen oireilu kuuluu vaan atooppiseen ihottumaan,voiko lääkäri olla noi tyhmä eikä viitti myöntää että maitoallergia pojalla on,no huomen aamulla on aika sille ja vien noi laput mihin on kaikki oireet kirjattu ennen altistusta ja altistuksen aikana,saas nähä mitä mieltä on.

Huomenta!

Joonatan heräsi vasta nyt, nukkua posotti sitten 12h putkeen :) Jospa olis jo tänään vähän pirteämmällä tuulella ;) Kyllä se reissaaminen väsytti ja ikäväkin oli tietenkin ollut :heart:

Meillä on ollut koko viikko vapaata (mä käväisin kyllä yksi ilta töissä ). Kivaa! Toivottavasti pystyis tälleen kesällä pitää enemmänkin näitä vapaapäiviä. Onhan toki pitkä kesäloma, mut sen lisäksi myös =)

Rasmus on ollut eilisen ilman vaippaa, tuli kyllä kakat lastenhuoneeseen ja pissat puoliksi keittiöön (loput pönttöön), monet pissat saatiin sinne pönttöönkin, et ihan hyvin meni kuitenkin loppujen lopuksi :)

Kiva lukea muidenkin kesäsuunnitelmia. Meillä edelleen vähän auki, sinne Pärnuun haluaisin kovasti, mut en tiiä, miten siellä on enää yhtään missään vapaita yöpymisiä :/ Pitäis varmaan ruveta vähän kattelemaan...

koivunkäpy, iso tyttö on Anna :heart:

Danjuska, johan tässä on 1,5v ollutkin väliä, kun viimeksi on neuvola ollut 2v iässä!! Kun Espoo säästää. Seuraava neuvola onkin tämän jälkeen varmaan 5 vuotiaana :kieh: Eli 1,5 vuoden välein 2 vuoden jälkeen. Rasmuksella kans siis vasta puolentoista vuoden päästä seuraava nla.

taaperotx4; jopa oli lääkäri :eek:

Pitäis lähteä mun mummulla ja papalla käymään. Kunhan ollaan syöty aamupalat, käyty suihkussa jne.

Tylsä ilma ulkona, sataa :|

Kauhea muuten toi lentokoneturma, mikä sattui :'( Ihan järkyttävä :ashamed: Sami tuli just tolla lennolla sieltä Brasiliasta silloin... oliko se elokuuta. Riosta Pariisiin, en kyllä tiedä, että oliko just sama kone, mut kuitenkin. On pyörinyt toi nyt tosi paljon mielessä, ihan järkyttävää niillä ihmisillä siellä ollut, huh huh :'(

No joo, ei sitä kannattais liikoja ajatella... Tulee vaan entistä pahempi mieli ja surku.

Peppi85 :hug: :hug: viime viikolla mies oli koulutuksessa pasilassa ja kohta hänen kotiin tultuaan oli siellä asemalla ammuskeltu. Kyllä hieman sydäntä kylmäsi ja tuli kaikkia entä jos-mietteitä mieleen :'(

Meilläkään ei ole kuin 4-vuotis neuvola seuraavaksi.

Mites käpy voi?

Niiskuneidistä, Jonnasta, Jonttulista, Tanskuliinista, kaikista ois mukava kuulla, hu huu :wave: :wave:

Sataa täälläkin, tietää taas kastumista kotimatkalla. No usean päivän olikin mahtavat kelit B)

Käpy mitä ultrassa näkyi? :heart:

Uneton, kiitos kysymästä! Ultrassa kaikki hyvin vaikka täti meinas aiheutta mulle paskahalvauksen kun tokas suoraan ilman mittailuja että tämä ei vastaa viikkoja :kieh: On siis muutamaa päivää isompi.
Näky kaikki oikein loistavasti, sydän, munuaiset/altaat, maksa, mahalaukku, rakko jne... :heart:

Täällä oli heikosti tuota sähköä eilen yhteensä n.16h oli sähköt poissa, tahtoo kahvia mutta kun maidot ei tykänny tuosta katkoksesta.

Heippa hei. Kirjottelen, vaikkei mulla mitään asiaa taida ollakaan :whistle:

Onpa ollut tosi tylsät ilmat :( Pojat oli tällä viikolla vaan perjantaina päiväkodissa, en olis silloinkaan halunnut viedä, mut pakko se oli, kun töihin piti mennä, eikä hoitajaakaan saatu. Mentiin sit suoraan päiväkodista uimahalliin, missä Joonatan oppi uimaan kellukkeiden kanssa :heart: Rasmus on sitä tehnyt jo pidemmän aikaa, Joonatan, joka on luonteeltaan varovaisempi ja arempi, ei ole aiemmin uskaltanut. Voi että oli ylpeetä poikaa, kun nyt oppi. Siellä uida posotti kumpikin pojista :heart: :heart:

Tänään piti paistaa aurinko, ei ainakaan vielä näytä siltä :/ Meillä on tossa vieressä Kivenlahtirock (festarit), mä olisin halunnut tänään käväistä siellä, on pari bändiä, mitkä haluaisin nähä :) Mut saa nyt nähdä, riippuu ilmasta ja siitä kaverista, kenen kanssa olisin mennyt... Aamupäivällä aateltiin mennä pikkukivirokkiin, mikä on siis lasten tapahtuma tossa festarialueella, on ilmainen.

Kuulkaa! Mä oon ollut tämän viikon sellaisella South Beach dieetillä!! Aloitin sen maanantaina ja hyvin on mennyt :flower: Se on aikalailla samanlaista, kuin karppaaminen (en oikein tiedä, miten se siitä eroaa, en siihen karppaamiseen oo niin tutustunut). Eli hiilihydraatit minimiin, ei makaronia, ei riisiä, ei perunaa, ei leipää, puuroa, hedelmiä, herkkuja jne. Lihaa, proteiinia, kasviksia, fetaa, mozzarellaa, joitain pähkinöitä, rasvaa (ei mitään kevytjuttuja) yms. yms. Ainoa, missä on tehnyt välillä tiukkaa, on herkut!! Oon niiiiin suuri herkkupeppu :ashamed: Varsinkin eilen pikku päikkäreiden jälkeen teki herkkuja ihan hirveesti mieli :D Tää ensimmäinen vaihe kestää 2 viikkoa, sen jälkeen saa varovaisesti alkaa ottamaan noita kiellettyjä ruokia taas mukaan pikkuhiljaa/vähän kerrallaan. Tän ensimmäisen vaiheen (2vko) aikana voi paino pudota jopa 5 kiloa!! Mahtuis sitten taas omiin vaatteisiin, ei kiristäis ja puristais ja olis varmaan paljon mukavampi olotila ja mieli ;) Ei ole ikävä noita lisukkeita (pastaa jne.), ilman leipääkin on ollut ihan helppo olla (ne on ne, mitä eniten olen syönyt), mut herkutta oleminen... No, en ole repsahtanut, enkä aiokaan :D

Piti vielä lisätä, että mieli on ollut tämän dieetin aikana tosi hyvä, olo reipas ja energinen, jaksaa kaiken taas paljon paremmin :) Ei väsytä yms.! Ja siis tässä syödään hyvin, koko ajan on täysi olo, ei oo semmosta kituuttamista, että koko ajan olis nälkä. Sen takia ei niitä mielitekojakaan juuri ole :)

Kylläpäs tätä juttua rupeskin tulemaan :LOL:

Nevelle piti vielä sanoa siitä Kirkkonummen kotieläintilasta, että olen tainnutkin käydä siellä!! Kun olin työharjoittelussa päiväkodissa niin tehtiin silloin retki sinne. Ihan kiva paikka, en kunnolla muista, johan siitä on jotain 5 vuotta aikaa :whistle: Pitää kyllä omien lasten kanssa käydä siellä joku kerta :)

Uneton, kiitos sulle :hug: :hug: Mua aina koskettaa ja liikuttaa tommoset asiat ihan hirveen paljon ja ne pyörii mielessä ihan hirveesti :ashamed: Eiköhän toikin tapahtuma kosketa kaikkia :( P.S. Me ollaan kovia KattiMatikais-faneja ;) :D Nythän se Matikainen näköjään tuleekin telkkarista :)

käpynen, ihania ultrakuulumisia :heart: Paranemisia teille nyt!!! :hug:

Missäs kaikki on?? Tigru, LILLUKKA!!! Siru, Metku, Epeli, MM70, Jonna, Niiskuneiti, Hannele, Hannamari, kuusikon äiti, Kattinka, TANSKU!!! Ja kaikki muut! Tulkaahan kirjoittelemaan :)

Kylmä sää se vaan jatkuu :(
Ei oikein keksi mitään tekemistä tai menemistä , kun ulkonakin on niin kylmä. Kauppoihin pitää sitten suunnata :D

Eilen tein alustavan varauksen Ragdoll kissanpennusta. Luovutus on heinäkuun puolessa välissä. Nyt kun olen ostamassa ton kissan , niin me ei tehdä kyllä mitään pidempiä reissuja kesälomalla. Ruotsin reissu tehdään kun matka ja hotelli on jo maksettu. Lintsillä käydään ja jossain tässä lähistöllä , myös siellä Kirkkonummella jossain vaiheessa.

Gerbera oletteko jo kotiutuneet uuteen kaupunkiin ja miten muutto sujui?

Jonna oletko käynyt täällä päin?

Pepille tsemppiä laihikseen. Mulla tää viikko mennyt ihan plörinäks , kun mies oli siellä työmatkalla ja toi laivalta kilokaupalla karkkia. Pitihän ne syödä että ei menis pilalle :kieh:
No nyt taas tiukempi linja.

Koivunkäpy Hyvä että ultrassa kaikki ok! :hug:

Niiskuneiti mitenkäs sinun vointi?

Nyt lähetään kauppaan ja kirppiskierrokselle. Lupasin tytöille että saavat istua takakontissa kun olin eilen koulutuksessa ja meitä oli 7 kyydissä , niin otettiin takimmaiset penkit esille. Nyt molemmat ovat ihan täpinöissään tosta istumajärjestelystä. Saas nähä kuinka suostuvat istumaan taas normaaleilla paikoillaan takapenkillä.

Heipparallaa!!

yöhommissa olen. pari yötä olis onneksi vaan. menee suhteellisen nopeesti ne. :)
Eilen oltiin Aleksin jalkapalloturnauksessa ja tänään mennään uudestaan. kivaa oli, vaikka hieman kylmää kylläkin. onneksi täksi päiväksi on luvattu lämpimämpää. hienosti pikkupojat pelasivat. =)

Miehen kummityttö tuli meille perjantaina ja on varmaan ainakin tiistaihin asti. mukavaa. Kotona ollaan touhuiltu koko viikko. Aksu kävi siel jalkapallokoulussa ja me Mikkiksen kanssa tehtiin mitä ehdittiin.

Maanantaina olis Miikan eka päiväkotipäivä. hiukan äippää jännittää kuinka siellä sujuu, mut luotan kyllä hoitajiin. on vaan näin kesäaikana hiukan sekalaista se porukka. onneksi yksi tuttu vakkari hoitaja on siellä nyt kait nää päivät, kun Miikkakin. sitten elokuussa aloittaa kunnolla omassa ryhmässä.
Miikka on kuitenkin hirveesti kehittynyt/rauhoittunut siitä mitä oli vuosi sitten vaikka. uudet paikat vaan tekee tiukkaa. minä oon itelleni asettanut tavoitteeksi vuoden lopun että sitten olisi sopeutunut pk:n tavoille. yms.

tänä aamuna oli ihanaa kun Miikka nukku mun viekussa. on niin jotenkin hellyyttävä, kun sanoo että 'äiti, siä oot minun rakas.' Poika oli kävelly jossain vaiheessa viereeni, ei siis mitään havaintoa milloin. hyvin oltiin nukuttu vierekkäinkin. ja poitsu vetäisi yhteensä n. 12h unet. oli perjantai-iltana nukahtanu sohvalle, josta mies oli kantanut sänkyynsä. ei ole nyt kait 4 pvään tai sit enemmänkin nukkunut päikkäreitä. nekin jännittää että miten menee pk:ssa, mut siellä onneksi oma rytmi ja toimintaa eri lailla. =)

nevestä, mukava kuulla. :)

mitähän metku puuhailee? uutta kotia tietty laittelee, mut tuu nyt jossain vaiheessa kirjoittelee. :wave:

niin ja hirveitä noi kaikki onnettomuudet meillä ja maailmalla..ei pitäis liikaa ajatella. :'( :'(

nyt täytyy mennä...kauniita unia kaikille. :hug:

moikka ihan pikana =)

tyttö köllii sängyllä joten jos pari riviä saisin aikaiseksi ;)

Täällä suht väsyneitä.. nyt on ollut monta huonoa yötä kun Jennalla nuha meinaa olla.. Tatu vetäs yks yö kunnon uhmakohtaukset ja nyt pari yötä jenna syönyt parin tunnin välein |O
Itsellä hieman matalapainetta kun väsyttää ja Tatu uhmaillut enemmän ja vähemmän koko viikon :whistle:
onneks sain tänä aamuna nukkua vaille ysiin :D
Muutenkin on ollut yksi asia joka mielessä pyörii ja ahdistaa.. käyn joku pv kerhon puolella kun vaan ennätän.

Varattiin ensi viikonlopuksi ranualta hotelli ja käydään yhden yön reissu siellä =) Tatu odottaa jo kovasti.

Peppi: ai siellä on 1,5vuoden välein neuvolat.. no se selittää tuon 3,5v neuvolan.. ihmettelin että säästetäänkö täällä kun ei ole ;)'

Jellona: Hyvin se Miikan eka pv varmaan menee =)

Käpy: Onnea hyvistä ultra kuulumisista!

tuntuu että vkl ollut todi pitkä kun sisko tuli torstai iltana joten en ollut yksin lasten kanssa =) sain siivota rauhassa kun Tatu touhusi tätin kanssa jne.. illasta käytiin sitten uimassa.

Roope lähti siskon mukaan maalle että päästään sinne reissuun.. tuntuu tosi tyhjältä talo ilman koiraa... ja tutnu tyhmältä käydä lenkillä aamulla :LOL:

nyt lähden viemään tytön unisille.. anteeksi suokaa mahdolliset kirjoitushäröt.. tytön nostin välissä syliin niin saa yhdellä kädellä naputella :)

Mä en kyllä tajuu sitä lääkäriä jolla kävimme tällä viikolla kun hän vieläkin viittii väittää että noi jäljet mitä pojalla on ei johdu maidosta vaikka altistuksen aikana olivat taas tulleet,sitä ennen iho oli tosi hyvässä kunnossa..tässä tulee vielä kuva pojasta

viikot poksuu myös taas nyt mennään jo rv 16+0

Jellonalle yölukemista ;) En olis muuten oikeesti edes nyt kirjoittanut, mut muistu mieleen, että oot tän yön töissä vielä :)

Mä kävin kattomassa eilen 2 bändiä (Happoradion ja Apulannan) siellä Kivenlahtirokissa, ihan jees keikat, Apulanta olis saanut mun mielestä soittaa enemmän niitä vanhoja kappaileta kylläkin...

Pikkukivirokissakin käytiin aamupäivällä poikien kanssa, kumpikin siellä tanssi ja kuunteli, käytiin paloautoakin kattelemassa ja tulen sammuttamista.

Tänään oltiin siellä lasten kutsuilla :) Tekemistä on siis riittänyt tälle viikonlopulle, ihan kiva!

Mulla tuli nyt iltapäivästä vatsa ihan älyttömän kipeäksi yhtäkkiä :eek: Sattu niin, että itku meinas tulla välillä :ashamed: Nyt se on helpottamaan päin, tosin vielä vähän "kramppaa" :| En kyllä keksi, mistä se näin kipeäksi edes yhtäkkiä tuli?? :/

Neve, kiitos tsempeistä :hug:

jellona, varmasti menee Miikan ensimmäinen päivä hyvin uudessa hoitopaikassa :hug: Eikös Mikkis ole kuitenkin aika reipas poika? :) Siis, että ei mikään kamalan ujo tms. Joonatanilla tuli illasta joku ihme itkukohtaus (tai siis halusi jonkun lelun, mikä Rasmuksella oli ja kun ei saanut niin alkoi huutamaan, eikä sitten rauhoittunutkaan, vaikka Rasmus sen lelun antoikin, nyyhkytti vaan ihan hulluna, eikä puheesta saanut mitään selvää enää :/ ), halus vaan äitin sylkkyyn, mä sitten otin sen tonne meidän viereen ja menin ite siihen kans makoilemaan, kun oli siis jo nukkuma-aika. Joonatan koko ajan halaili, silitti mua poskesta, käsivarresta ja selästä ja taas hali :heart: :heart: Ihana pieni! Aika nopeasti siihen viekkuun sit nukahtikin :heart:

Danjuska, jaksamisia teille, toivottavasti alkaisi yöt helpottamaan :hug: Käyhän kirjoittelemassa kerhon puolelle, voit toki yv:tä tai facebookissa viestiä laittaa, jos haluat :hug: Ihana pikkureissu teillä tiedossa, ne aina piristää tosi kivasti, koko perhettä :)

taaperotx4: huh, toihan nyt on jo ihan selvä juttu!! Yksi päivä tuolla Mitäs nyt:issä pohdin, kun Rasmuksella punottaa posket koko ajan ja on näpyllä, et pitäiskö viedä lääkäriin näytettäväksi ja et voisko olla jotain allergiaa. Hirveen paljon oli niitä vastauksia/kokemuksia ihmisillä, ettei testejä, saatika diagnooseja aleta ollenkaan tekemään :kieh: Vaikka toisilla just täysin selkeät oireet!!! On se kumma |O Käytiin Rasmuksen kanssa, kun se oli vauva, Jorvissa allergialääkärillä ja se nauroi meidän pihalle sieltä, oli kyllä niin ikävä reissu (itkin melkein koko sen vastaanoton ajan), että ei paljoa huvita minkään allergia epäilyjen takia enää lääkärille edes mennä :ashamed: Siitä lääkäristä taisi kyllä valittaa mun mummu ja äiti tai ainakin toinen niistä :whistle: Ja kyllä huomasi, että oli palaute mennyt perille, kun seuraavana aamuna soitti... Mut ei suostunut siis allergiatestejä tehdä. Joku neuvoi tuolla toisella puolella, että kannattaa pitää itse ruokapäiväkirjaa ja kirjoittaa raporttia ylös ja viedä noita kuviakin lääkärille nähtäväksi! Tulipas pitkä sepostus :ashamed:

Pojat jo nukkuu. Mä en nyt vieläkään tiedä, että pitääkö mun mennä huomenna töihin vai ei, onko avustettava vielä matkoilla vai tullut jo kotiin :/ Olis ihan kiva saada tietää... Laitoin jo viestiäkin, mut mitään ei ole vastannut, höh.

Mut tässäpä sitä taas tulikin ihan mukavasti juttua ja jellonallekin lukemista :LOL: Jaksamisia tähän yöhön :hug: :hug:

Öitä!

Rauhallista täällä töissä, onneksi. on ollu hiukan väsyttävää tää alkuyö. tuli niin pätkissä nukuttuu toi eilinen päivä. :attn: enköhän mie kuitenkin selviä tästäkin yöstä. sit olis ihanaa pari vapaata ja ihan sama tuleeko rakeita vai puukkoja vai mitä tuolta taivaalta. :)

peppi, juu en oikeestaa pelkääkään sitä ettei Mikkis pärjäisi siellä pk:ssa, vaan mitä kaikkea saa aikaiseksi omalla touhukkaalla olemuksellaan päivän aikana. toivon kovasti että hoitajat jotka Miikan ryhmässä ovat, tietävät tilanteen ja osaavat siten ohjata poitsua. omahoitaja kun on lomalla, nyt tän kesäkuun ja sit elokuussa aloitetaan kunnolla tää pk homma. Niin että kyllä miikka reippaudellaan ja puheliaisuudellaan taatusti pärjää pk:ssa. sitä en epäile. kiitos molemmille danjuska ja peppi kannustuksesta. kirjoittelen vaikka illalla miten sit meni.
ootko peppi muuten keskiviikkona töissä? et kait viel tiedä. mut ajttelin vaan jos mulle tulee joku oikku ja päätän pistää nyt ne lapset autoon ja lähtee vähän päiväreissulle. :D niin kova hinku olis päästä sinne ikeaan hakee ne puusälekaihtimet. oon jo puol vuotta niitä nyt tässä haikaillut. tästä kaupungista niitä ei löydy. tietty vois pyytää serkkua käydä ne ostaa, kun ovat viikonloppuna tänne sit tulossa. katellaan... :)

eilen oltiin Aleksin jalkapalloturnauksessa toista päivää. Mukavaa oli, kuhan ensin päästiin lähtee. ihan törkeen vaikeeta lähteminen meidän aleksille, vaik tykkää sit kuitenkin olla siellä minne mennään. tänään meni taas ihan yhdeksi huutamiseksi ja riitelyksi kaikkien osalta. minä vielä siinä väsyneenä, olettaen että mies olis pakannu tavarat.. :headwall: |O siitäkin selvittiin ehjin nahoin. paha uhma kuitenkin Aksulla. päivittäin öykkäröi vastaan yms. Pk:ssa ei onneksi ole ollut mitään ongelmia. näyttääkin kaiken sit meille vanhemmille, mut niinhän se aina menee. :attn: miehen kummityttökin on varmaan ihan ihmeissään, kun meidän pojat koko ajan tappelee.

yritän tänään kuhan herään puolilta päivn niin kehittää tytön kanssa jotain mukavaa tekemistä muutaman tunnin ajan, ennenkuin haetaan pojat. Aamun ajan saa kehittää jotain omaa tekemistä, kun mun on pakko nukkuu. :)

Mulla olis lauantaina kummityttöni rippijuhlat..eikä mulla ole harmainta hajua mitä ostaisin hälle lahjaksi. ristin ostaa kait joku muu. jos jollain vaan tulee mieleen jotain, niin ehdotuksia otetaan vastaan. mitä te toiset olette ostaneet??
Pääsen onneksi itekseni niihin juhliin. miehen sisko tulee olemaan poikien kanssa. pieni asunto ja meidän pojat, ei hyvä yhdistelmä. Mies on armeijan kautta jukolan viestissä, joka tulevana viikonloppuna täällä järjestetään. niin siksi tarvitsin jonkun lastenhoitajan. onneksi nyt kesällä miehen siskot on taas täällä päin niin on noita auttajia. vaikka onneksi harvoin tarvitaan.

mulla on yksi juhla/festari ihan miksi sitä nyt kutsutaan minne haluaisin päästä, eli kuopion viinijuhlat, jotka on kesä-heinäkuun vaihteessa. onko kukaan käynyt?? olis mukava miehen kanssa siellä käydä, kun lomakin alkais siinä sopivasti. riiippuu paljolti viitsitäänkö kysyä ketään lapsia kattoo meille yön yli. :)

miehen äiti olis nyt tulevana viikonloppuna ottanut Miikan matkaansa tai kait molemmatkin pojat. on kait menossa helsinkiin isomummon luo. mut minä olen kurja ihminen enkä suostunut että miikka lähtee mihinkään. Aleksihan viime kesänä meni junalla mummon kanssa hesaan edeltä käsin ja me sit parin päivän päästä perässä. sillo sanoi että mikkiksen vuoro on seuraavaksi, mut mun mielestä ei ole vielä sen ikäinen että haluan laskea. arvaan olen monen mielestä tiukkapipoinen. hetken tänään jo mietin että pistänkin molemmat pojat menemään sinne, mutta sit tulin siihen tulokseen ettei mulla ole mitään tarvetta sellaiseen. ehkä ensi kesänä Miikka on sen verran iso että voin laittaa sen menemään. ehkä tää mun tiukkis asenne johtuu tuosta Miikan vilkkaudesta yms. :) :whistle:

nyt tuli romaani ja suurimmaksi osaksi omaa (.) sainpahan ainakin aikaa kuluu..

ihanaa alkavaa viikkoa kaikille. :hug:

Voi ahteri, meillä on taas se mahatauti. siis pokahan alotti jo pe iltana oksentamaan, oksenti yön, sit alko ripuloimaan ja viime yönä taas oksenti kahdesti |O mä oksentelin illasta. ja pojulla ripuli siis jatkuu edelleen.jos se tästä.
Illalla pitäs mennä kattoo autoa, veikkaan että saapi ukko mennä tytön kans keskenään kattomaan autoa.

Taaperotx4, sokee lääkäri. poika parka noitten poskiensa kanssa :|

Ihan vain tulin ilmoittaa, että Miikan eka päiväkoti päivä oli mennyt hienosti. reippaaksi huumoripojaksi sanoivat. juoksujalkaa paikkaa vaihtaa, mutta muuten hyvin mennyt. ihana oli kuulla pitkästä aikaa näin positiivista juttua Miikan hoitopaikasta olosta. :heart:

nyt meen auttaa miestä sen himpun verran kesken eräisen kukkapenkin laitossa loppuun ja sit saunaan ja nauttimaan ihanasta vapaaillasta ilman töitä!! :D

Jellona: voi miten kiva kuulla, että Miikalla meni hyvin hoidossa ja vielä kehujakin :heart: :hug: Tosi kiva juttu! On mulla keskiviikkona töitä, mut ei varmaan mitään hirveän pitkää päivää :whistle: Ilmottele, jos nyt sattuisitte tulemaan! Mä annoin viime kesänä rahaa mun serkulle, kun oli sen rippijuhlat, tylsä lahja, mut mieluisin hänelle :whistle: Olisko joku koru? Mä tykkään ite aika paljon Kalevalan koruista, tosin en kyllä kaikista :D Mulla on kalevalakarhu korvikset, sormus ja riipus, taisinkohan jotain niistä just rippilahjaksi saada mun "kummitädiltä"... Sit mä tykkään noista papuketjuista, haluaisin itelleni semmosen papuranneketjun. Ei mulla nyt oikein muuta tuu mieleen :D

koivunkävyn poppoolle edelleen paranemisia ja jaksamisia kovasti :hug: :hug:

Taidanpa mennä hetkeksi telkkarin ääreen ja sit nukkumaan!

Jaha, sairaalasta palattu, sinne passittivat lääkäristä tänään kun pojalla tuo ripuli in kuudetta päivää ja kun sontii vähintään 20krt päivässä. eivät sitten edes miettiny voisko olla bakteeriperäinen, no eihän se oiskaan mua kiinnostanu. :kieh: jos se tästä taas. Nukkumaan tekis mieli, ukko nukkuu, Anna nukkuu ja poika nukkuu autossa :headwall:

Täällä lapset unten mailla =)

Tatu oli taas aika poikki kun aapv oltiin leikkipuistossa ja illasta oli viikko kisat :) juoksi ja heitti palloa :D
Täällä olo hitusen virkeempi vaikka viime yönä en itse jostain syystä hyvin nukkunut.

Kovasti viikonloppua odotetaan vaikka ei reissussa ollakkaan kun yksi yö.. tatu kyselee koko ajan millon lähdetään eläinpuistoon.

Villelle pikaista paranemista. Jo on ollu pitkä tauti!

Pepille piti mainita että itsekkin olen huomannut että jos vaan saa itsensä pysymään erossa herkuista ym. epäterveellisestä niin on paljon reippaampi ja virkeämpi olo.. mutta turhan paljon tulee mässytettyä kaikkee herkkua :ashamed: Tosin laihuttaa en aio niin kauan kuin imetän mutta vois kai sitä vähän vahtia mitä suuhun pistää.. kiloja on vielä 2 jäljellä siitä kun aloin jennaa odottaa..

Jellona: hienoa kuulla että päiväkodissa oli mennyt hyvin :D

Meillä ollut parina päivänä ihan käsittämätöntä uhmaa!!! :eek: voi jestas eilenkin sitä huutoa! |O :headwall: Tänään onneksi hieman tasaisempi pv, mutta tuntuu että koko ajan kokeilee hermoja poika ja että mistä kaikesta äiti hermostuu.. *huokaus* onneksi ohi menevää ;)

Torstaita :)

Ihanaa että olette jaksaneet pitää pinoa pystyssä ja kirjoitelleet,itseltä on jäänyt vähän vähemmälle :ashamed:
Lueskelen kyllä välistä kirjoitukset mutten ole saanut aikaiseksi kirjoitella :/
Nyt ajattelin kirjoittaa muutaman rivin :D

Peppi: Täällä on seuraava neuvola vasta 4v! Kesäsuunnitelmista kyselit mutta meillä ei ole mitään erikoista,mies vaihtoi kuukausi sitten työpaikkaa joten lomatkin menivät sitten siinä :/
Mutta onneksi on tuossa ihan lähellä töissä ja tekee sopivaa päivää niin on jo ihan ajoissa kotona:)
Meillä taitaa mennä kesä tässä kotona ja muutama viikonvaihde varmasti mökkeilläänkin.
Suunnittelin kyllä että kävisimme jossakin eläintarhassa katsomassa eläimiä tänä kesänä mutta katsotaan nyt mennäänkö!
Milloin ne sun opiskelut alkaa? Opiskeletko siis ihan täyspäiväisesti vai työn ohessa? Olet varmasti siitä jo tällä kirjoitellutkin :ashamed:

Käpy: Ihanaa että ultrassa kaikki oli hyvin :heart:
Meilläkin oli eilen kouluun meno tarkastus,täällä tosin neiti tooosiii pikkuruinen,pituutta 112 cm ja painoa 19,5kg ;)

Taaperotx4: Onpas teillä omituinen ja vähän vissiin sokeakin lääkäri siellä :(
Aika ikävännäköinen pikkuisen poski :(

Jellona: Kiva kuulla että Miikan eka päiväkotipäivä sujui hyvin,siitä se lähtee sit =)

Mä olin tänään jo aamusta koiran kanssa lääkärissä kun saipi rokotuksen.
Harmitti vähän nousta ajoissa kun meni yö vähän valvomiseksi,selkään särki niin hitosti tuo klappien nostelu ja kantelu :/
Toivottavasti saatais pian puut sisälle niin loppuis nämä puusouvit tältä kesältä :whistle:

Huomenna vien muksut mun äidin luokse viikonlopuksi ja saan olla koko viikonvaihteen ihan rauhassa,jos vaikka kävis lenkillä,saunois ja käytäis vaikka jossain ulkona syömässä kerrankin ihan rauhassa :D

Nyt lopettelen,palataan :wave:

tintta, meillä poika on 106cm ja 17kg eilisen sairaalan mittauksen mukaan.. :whistle:
Kiva ku kirjottelit!

Danjuska, mä uhkasin tuossa eräänä päivänä myydä molemmat lapset, ei niinku sitten mikään menny kaaliin niille :xmas: keneen lie tullu...

Täällä taitaa sontia kaikki muut paitsi mä, mä oonki sit ihan ummella, piti jo luumuja ostaa et pakko jollai saada maha toimii, jos ei noi auta ni otan radikaalisti tavan maitoa pari huikkaa, ei oo ummetusta sen jälkeen :LOL: Eli meille kuuluu edelleen, ihan vaan paskaa. :ashamed:
Ihan ko ois ukkost ailmassa nuppia juikkii ja on hiostava keli.
Kertokaas mistä joshuu et yhen äkin tuli aamulla semmonen et silmät kuivaa päähän mut toinen silmä vähän rähmii, ei kuitenkaan punota???

Ja en muista joko mainostin, liikkeet on tutnunu! nyt siis vk 13+2?

iltoja

Kattinka: Koitahhan käydä uudestaan kirjottelemassa kun vaan ennätät! samoin kun Tinttamooses! Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua sulle!! =)

Meillä ollut touhukas pv. Aamupv meni puistossa.. tatu heräsikin jo ennen seiskaa |O pv touhuttiin kotona ja kävivät kaatamassa tuon ikivanhan koivun tuosta nurkalta. Harmittaa ihan tuhottomasti mutta oli jo niin laho ja halkeillut että muutama myrsky niin ois voinu käydä hassusti :whistle:
Ja illasta Tatu halusi vielä juoksukilpailuihin. Eilen oli viikkokisat ja tänään semmoinen juoskutapahtuma joka järjestetään joka vuosi.. nyt oli 12 kerta kuulemma.
hyvin pinkoi poika ja oli onnellinen kun sai pillimehun ja karkkipussin :D :heart:

Huomenna pitäis yrittää siivota ja pakata vähän. la aamuna lähdetään ranuaa kohti sitten ihan aikanaan.

Kävin muuten kerhon puolelle kirjoittelemassa... nyt pitää lähteä unille että jaksaa aamulla.

Yhteistyössä