****Joulutähdet -05 joulukuussa****

Öitä!

kirjoittelenpa nyt rivin pari, kun ei tässä juuri muutakaan tekemistä ole. todella hiljaista. :) toisaalta kiva , mut toisaalta olis mukava jos olis jotain tekemistäkin niin menis aika nopeammin.
vähän yli puol yötä viel jäljellä. ei onneksi väsytä yhtään. on tullut niin hyvin nukuttua kahtena edellisenä päivänä. tänäänkin heräsin vasta 4 aikaan, kun pojat tuli kotia. sit syötiin ja pojat lähti miehen kanssa luistelee. hakivat aksulle kaverin mukaan. Minä kävin kaupungilla asioita hoitelee. miehelle puuttui viel lahja, nyt on sekin hommattu. Miikka ei jaksanut kauaa luistella, mut touhusi sit kaikkea muuta siinä sivussa. Kävin hakee miikan tullessani kotiin ja isompia sai houkutella urakalla pois kaukalolta. :D
huomenna saakin sitten vaan lumitöitä tehdä. näyttää tuota lunta tulevan sen verran paljon. ihanaa. :xmas:
saa laittaa kynttilöitä koko talon täyteen. lämmittää uunia. ottaa ihan vaan rennosti. :xmas:

peppi, ihanaa kun kirjoitit noin pitkästi. oli mukavaa yölukemista. :)

Onnittelut täältäkin lähipäivinä 4vee täyttäville. :flower: :hug:

Miikan synttäreitä vietetään uudenvuoden jälkeisenä viikonloppuna. en vaan ole aikaiseksi saanut lähettää kutsuja. pitäis oikeesti yrittää huomenna vaikka. pyydän muutaman kaveriperheen ja sit sukulaiset +kummit. siinähän sitä porukkaa riittääkin. :)

Huomenna pojat saavat aamusta kattoo videon ja pelata hetken pleikkaa, niin minä nukun. Miehen on mentävä töihin, mut pääsee luultavasti jo puolilta päivin kotiin. sit touhutaankin yhdessä kaikkea mahdollista. oi että mie odotan. et tulis edes aamu. :xmas:

Mikkiksellä ei juurikaan mitään kyselyikää ole ainakaan nyt. tai kysyy kyllä jos on joku oudompi asia kyseessä. Haluaisi tehdä kaikkia samoja juttuja kuin aikuisetkin eli ruoanlaitto, siivous ja kotihommat yleensäkin. välillä hieman liian innokaskin hommien tekemisessä.
Päivähoitryhmään yrietään nyt kait saada mikkis kahden paikalle. joten ryhmäkoko pienenisi edes hitusen. mielenkiintoista nähdä kuinka kevät sujuu ja onko niistä keinoista hyötyä mitä erityislastentarhanopettaja meille neuvoi.

taaperot, mun mielestä sammakot on suloisia. ainakin sellaiset kaikki koriste jutut. eikä ne elävätkään ole hirveitä. mut minä olenkin hieman erilainen 'nuori' :D ja tykkään sammakoista ihan hirveesti.
eilis aamuna oli hyvä kun Miikka pyysi sammakkoa päikkäriin unikaverikseen niin kysyin vaan että minkähän niistä kun meillä on ihan muutama erilainen pehmo sammakko. =)
joku ihme kaveri ostanut niitä meille. :D

sammakko korviksia ei ole tullut vastaan, että jos joku niihin törmää niin voi ilmoittaa. :wave:

nyt mie alan tekee jotain täällä, vaikka täyttää tota meidän kalenteria niin tiedetäänpähän mitä ensi vuonnakin tehdään. :whistle: joten hyvät yöt kaikille. lumista aatonaattoa ystävät hyvät. :xmas: :xmas: :xmas:
 
Huomenna tuskin koneelle ehdin, joten haluamme Topi- tontun kanssa toivottaa kaikille Joulutähtien perheille oikein leppoisaa ja rauhallista joulua!!! :xmas: :xmas: :xmas:
Nautitaan läheisistämme ja yhteisestä ajasta heidän kanssaan. :heart:
-minna-
 
Hauskaa Joulua kaikille Joulutähtien perheille :heart: :heart: :heart:

Olen lomaillut nyt pitkään ja hartaasti, niin ei ole tännekään ehtinyt. Oton synttäreitä juhlittiin kolmena päivänä, ensin kaverisynttärit, sitten oli miehen puolen sukua ja vielä mun puolen sukua, yleensä nämä on olleet samana päivänä, mutta nyt ei kaikkien menojen puolesta sopinut. Ihan kivakin, niin oli vähemmän väkeä kerralla ja ehti kaikkien kanssa juttelemaan. Hienoja lahjoja sai ja oli oikein tyytyväinen. Me annettiin Make-rekka ja Cars-autoja tuli muutenkin. Mun vanhemmat oli hankkineet Cars-autoradan ja sillä ollaan nyt kisailtu :D

Onnea kaikille jo 4v. täyttäneille ja lähiaikoina täyttäville :heart:

Oma vointi on hyvä, närästystä lukuunottamatta. Vauva on aktiivinen liikkuja. 4D-ultrakuvissa näytti ihan meidän lapsilta :heart: Sukupuoli säilyy arvoituksena syntymään asti meidän toivomuksesta.

Nyt nukkumaan. Viettäkäähän oikein ihana Joulu :xmas:
 
Hyvää joulua kaikille ihanille joulutähdille perheineen :heart: :xmas: :heart:

Eilisille sankareille tätäkin kautta onnittelut, onnea Veera ja Sauli 4v.! :heart: :flower: :hug:

Täällä on koristeltu just kuusi, sen alle olikin yön aikana ilmestynyt pojille pari pakettia, voi sitä riemua ja iloa :D :heart:

Tunnin päästä lähdetään mun tädin luo riisipuurolle :p

Viettäkäähän kaikki ihana joulu :heart:
 
koivunkäpy ihanan nimen teidän poika sai :heart:

Kuinkas moni teistä on tuolla facebookissa??jos joku haluu niin voi mua pyytää kaveriksi..laittaa vaa yksäriä niin annan tiedot tai jotain..

Meillä meni joulu hyvin vaikka itellä ei ääntä tullutkaan.

Onnea taas kaikille 4v täyttäneille :flower:
 
Paljon onnea Lillukan Onnille 4v. :heart: :hug: :flower: Onnittelut myös Wilhelmiinalle, jolla oli eilen synttärit :)

Koivunkäpy, hieno nimi ;) :heart:

Meillä oli oikein ihana jouluaatto :heart: Sain aamulla mantelin puurosta :p :D Pojat jaksoi nätisti odottaa pukkia ja olivat koko päivän tosi kilttejä ja ihania :) Pukin tullessa toimivat apulaisina lahjojen jaossa, Joonatan oma-aloitteisesti lauloi pukille ekan kertosäkeen "Joulupuu on rakennettu" -laulusta tosi kauniisti :heart: Rasmus esitteli pukille paikalla olijoita ja rupatteli niitä näitä :whistle: Kumpikaan ei vierastanut/pelännyt tai liiemmin jännittänytkään pukkia :) Oltiin oltu tosi kilttejä, paljon saatiin lahjoja :D Pojilla mieleisimmät taisi olla Jontulle toivomansa roskarekka ja Rasmukselle pieni piano, sekä tietenkin kaikki muutkin lelut ja ihania yöpukuja, vaatteita, kylpytakki/viittoja yms. :heart: Kirjoja, peli, askartelutarvikkeita ja dvd! Kaikenlaista mukavaa. Mitäs teidän lapset on saaneet?

taaperotx5, laitan sulle yv:tä :wave:
 
Kiitos onnitteluista!!Tyttö sai tänään lahjaksi taas hello kittyä.Ihan kun sitä ei ois täällä jo tarpeeksi,mutta pääasiahan on että Janette tykkää lahjasta.

kaizan pojalle myös onnea!! :flower:

Pitää tässä taas pestä omat petivaatteet kun ne on ihan maidossa taas kerran.Kait tuo maidontuotanto jossai vaihees tasaantuu.

Seuraava neuvola vauvallaki on vasta noin 2kk iässä,no ei mua huvita siel useesti kyllä juostakkaa.

Pitäs itellekki varata jälkitarkastus aika tässä kohta puoliin.
 
onnea vanhentuneille taas!

meillä oli neuvola, ville oli 110.4cm(villasukat jalassa) ja jotai 19kg. A oli 131.4cm ja vajaa 32kg, Juho oli 54cm ja 4420g, eli pituutta tullu 4,5cm ja paino oli noisssu kymmenessä päöivässä 670g. pipo oli kasvanu 3cm syntymästä. hyvin kasvaavat siis.
vili näkee ja kuulee, samoin anna, juho näkee ja kait seki kuulee..
 
Heipat! Topilla oli tänään 4v- neuvola ja mitat oli 15,4kg ja 102,5cm. Koivunkävyn Villekin aika reilusti isompi.. Mites muiden tähtöset, millaisia mittoja?? Vaikka topikin ihan keskikäyrällä menee kasvussa, mut aika kirppu on mitoiltaan.. :)
Ja siis ei syö mtn kasviksia, vihanneksia, maitotuotteita (silloin tällöin lasillisen maitoa tai kaakaota) ja hedelmistäkin vain omena ja banaani kelpaa. :|
Neuvolan tädin mukaan ei pidä olla huolissaan, kehotti vaan ottamaan kalkkitabletit naposteltaviksi päivittäin. Sällille maistuvat kyllä ihan peruskotiruuat; kala- ja lihajutut, onneksi.
Huomenna mennään vielä käymään neuvolalääkärillä sydämen kuuntelua varten. Topilla syntymästä asti siis kuulunut sivuääni sydämestä. Jännittää hiukan huominen...
Olen lomalla 11.1. asti näillänäkymin eli koulun alkuun. Tänäänkin kyllä soittelivat töihin, en tiedä sitten milloin taas "lankean".. Mut vielä tämän viikon nautin topin kanssa kotona, sälli menee sit ensi viikolla jo muutamana päivänä hoitoon! :xmas:
JELLONAKO kyseli viihtymisestäni dementiaosastolla.. Eli joo, kyllä tykkäsin. Se voi hyvinkin olla sitten valmistuttuani työpaikkani. Asukkaat ihania persoonia. Mutta toki siellä työskentely edellyttää teoriatietoa dementiasta, ettei erehdy pitämään aikuisia ihmisiä lapsina..
KOIVUNKÄVYN vauva sai kivan nimen! :flower:
 
Kiitos Uneton :hug: :heart: Meidän 4-vuotias reissaa tällä hetkellä mummonsa kanssa Tukholmassa, lähtivät eilen siis risteilylle :) Rasmustakin mukaan pyydettiin, mutta mä en halunnut antaa :D Saa sit ens kerralla lähteä, nyt pidän sitä vielä mun vauvana :whistle: ;) Ja muutenkin on niin tapaturma-altis, ajateltiin, että mummolla olis hankala yksin 4 lapsen kanssa mennä (onhan tytöt, Samin siskot, jo 10v., mut silti). Rasmus on täällä äitin seurana, minä kun oon lomalla, Sami on töissä :)

Uskomatonta, miten nopeasti tää 4v. on mennyt :eek: :) Justhan me vasta lähdettiin Joonatania synnyttämään, tähän aikaan olin ollut jo 10h sairaalassa ja vasta 7 tuntia tästä poitsu vihdoin syntyi :heart: Oli se ihanaa! Vaikka en mä niitä kipuja ole unohtanut, tässä neljässä vuodessakaan :LOL: Itse synnytys ei niin paljoa sattunut, oli hyvät puudutukset päällä, mut kun puudutus sit synnytyksen jälkeen alkoi haihtumaan niin kyllä siinä itku pääsi :ashamed: Eikai muuten olis, mutta mulla ei tullut pissa ja piti katetroida ja se SATTUI |O :ashamed: Heh. Jontulla nousi sit bilirubiniarvot, vietettiin uusivuosi (ja Samin 26v. synttäreitä) Naistenklinikan perhehuoneessa, sieltä oli hyvät näkymät, ilotulituksia kun katseltiin :) Ah :heart: Hui, kun tää vauvakuume pahenee, kun muistelee niitä aikoja :D

Toisaalta tosiaan se 4v. on mennyt hirveen nopeesti, mut taas toisaalta en edes muista sitä aikaa, kun lapsia ei ollut :heart:

Joonatanin mitat marraskuussa oli 101 cm ja 16,2 kg :) Koivunkäpy, ootteko te sun miehen kanssa miten pitkiä? Me ollaan molemmat Samin kanssa ihan pätkiä :LOL:

MM70: tsemppiä neuvolalääkäriin :hug: Tuuhan kertomaan, mitä siellä sanotaan. En muuten ymmärrä, miten mä olin sun yhden kirjoituksen lukenut, kun luulin, että olit jo just valmistunut lähihoitajaksi :ashamed: Tsemppiä loppuopiskeluun, onnittelen uudesta ammatista sit ensi keväänä :whistle:

Ihanaa olla lomalla!! Tän viikon lisäksi ollaan vielä ens viikkokin :) Ihmettelin kyllä vähän, kun poikien päiväkoti on ensi viikonkin kiinni, että aika pitkään on kiinni. Onneks mulla on koulusta ens viikko etätehtävä-viikko, toisaalta, pitäis saada tehtyä yhtä tehtävää :/ No, stressiä (ainakaan kovin suurta) en aio ottaa...

Meillä on auto hajalla |O Hemmetti! 7kk sit ostettiin ja nyt siinä on vaihdelaatikko rikki, pakki ei mee ollenkaan päälle ja korjaajan mukaan on vaan ajan kysymys, koska hajoaa ja jää tienpäälle, ei siis kannata sillä ajaa :kieh: Itse korjaus on kallis, korjaajan mielestä myyjän pitäis tulla jotenkin vastaan tässä asiassa... Selvitellään. Harmittaa kyllä ihan hirveesti :(
 
Huomasin, etten ollut onnitellut Joonasta tätä kautta, joten myöhästyneet onnittelut Niiskuneidin Joonakselle :flower: :hug: :heart:

Kiitoksen onnitteluista taaperotx4 :)

Hyvää uudenvuoden aattoa! :flower: Mitäs olette kaikki tekemässä? Me ei kummempia, ollaan ihan vaan perheen kesken kotona, ostetaan ehkä jotain herkkuja, vois mahdollisesti vuokrata jonkun leffan =) Samilla on tänään 30-vuotis syntymäpäivä :heart: Niitä juhlitaan ylihuomenna :)
 
Tulin kertomaan ne Topin sydänkuulumiset, kun PEPPI kyselit...
Eli kaikki ok! =) Sivuääni kyllä vielä kuuluu, mutta lääkärin mukaan ei aihetta huoleen tms. jatkojuttuihin, kun sälli on niin touhukas eikä väsähdä kesken leikkien. Odotellaan taas sit vuosi rauhassa seuraavaan kontrolliin.
Meille iski oksutauti Topiin näin vuoden vaihtumisen kunniaksi. :( Kuume nousi toissailtana ja viime yönä alkoi oksentaa ja ripuloida, poloinen. Kaikki varmaan tiedätte miten kivaa on keskellä yötä poukkoilla hakemaan vatia, paperia, juosta itse pesuhuoneeseen riisumaan ja pesemään oksennuksia pois ja samalla tietty raahata yltäpäältä oksennuksessa oleva lapsi sinne, vaihtaa petivaatteet ja tehdä etukäteisvalmisteluja seuraavaa "ryöppyä" varten... :whistle: Loppuyö meni suht`rauhallisesti lukuunottamatta yhtä pottakäyntiä ja pikkuoksennusta, ja nukuttiinkin sit Topin kans ysiin. Nyt murunen makoilee sohvalla ja tuijottaa vauva- tv:tä. :D
Uudenvuoden suunnitelmat meni sikäli uusiksi, ettei illalla lähdetäkään ampumaan isin ostamia raketteja, vaan herkutellaan ja kuullostellaan muiden ampumia paukkuja täällä kotona. Ehtiihän ne raketit toiste ampua...

Nyt vaan sit toivottelen täältä lumisesta itä-suomesta OIKEIN HYVÄÄ JA ONNEKASTA UUTTA VUOTTA 2010 teille kaikille!!! :hug:
 
Kiva nimi pojulle Käpy. Mun yksi parhaita kavereita koulussa oli Juho.

Enää muutamia tunteja jäljellä tätä vuotta. B)

Mä oon täällä potenut totaallista väsymystä tiistaihin asti. Vähän jo hellittänyt, mutta pitäis melkein päivittäin saada päiväunet. Sami tylsistyy kun silllä ei ole ikäistään leikkiseuraa ja mä en jaksa koko ajan olla leikkimässä.

Me ollaan ihan kotosalla ja ammutaan raketteja ja herkutellaan (ihan kun ei oltaisi muutenkin ).
Hyvää Uutta Vuotta 2010!
 
Hyvää Uutta Vuotta kaikille tähtösille perheineen kurjista uutisista huolimatta.

Onnittelut myös jo 4 vuotta täyttäneille :flower:

Meillä vietetään uutta vuotta taas kerran korvatulehduksen merkeissä. Veralla punoitti korva jo 21 päivä . mutta päivystyslääkäri ei antanut kuuria , kun tärykalvo kuitenkin liikkui :kieh: No tiesin että ei meillä noi flunssat juuri koskaan parane ilman ab kuuria ja odottelin vaan että koskakohan olisi tarpeeksi sairastettu että vois taas mennä lääkäriin. Eilen Vera alkoi yskimään taas enemmän ja nenä valui koko ajan. Tänään sain onneksi ajan , vaikka meinas hoitaja yrittää että jos uuden vuoden yli pärjäis. Sain kuitenkin puhuttua ajan ja tuloksena korvatulehdus molemmissa korvissa :/

Tänään saadaan mieskin kotiin töistä. Yöt on ollut vakityöpaikassa töissä ja päivät raketteja myymässä. Saa onneksi nukkua töissä ja on tarvittessa tavoitettavissa. Vera kysyi eilen , että tuleeko pappa enään koskaan kotiin sieltä töistä? On vähän herkempi kun on kipeenä...

Nyt menen valmistelemaan Tortilloja illaksi :p

Minut saa lisätä kaveriksi myös facebookkiin jos joku haluaa :wave: yv:llä vaikka :)
pelailen siellä kaikenlaisia pelejä , niin jos on tarvetta vaikka naapurille.
 

Yhteistyössä