***JOULUTÄHDET`05 huhtikuussa***

Onnittelut tyttövauvasta Lillukan perheeseen :flower: :flower: :flower: :heart:

Olen todella pettynyt ttk-tulokseen |O :headwall: :kieh:
Aivan väärä pari putosi, ihan epistä :eek: :|

Danjuskalle haleja kovasti :hug: :hug:

Meillä oli taas haikea olo kun mies lähti, Peppikin sanoi että minulla on isiä ikävä :heart:
Ovat isi ja Peppi lähentyneet parin kuukauden aikana tosi paljon, ikä on ollut minulle tosi iso ilon aihe.
Heillä oli hieman etäinen suhde pitkän tovin.

Mitattiin tuossa tytöt päivällä ja on kyllä (ainakin minusta) aika yllättävät tulokset!
Peppi on pyrähtänyt oikein kunnon kasvun, hän on 93cm ja sitten isosisko joka on 1v4kk vanhempi on 97cm.
Eli ei ole eroa kuin 4cm, minusta se on tässä vaiheessa yllättävän pieni ero (siis että yleensä tuon ikäisillä sisaruksilla on selkeämpi ero, vanhemman ollessa paljon pitempi) :whistle:
Olipa sepostus.

Aattelin huomenna mennä käymään Kuopiossa, edelleen kiukuttaa niin se työhaastattelijan käytös, että käyn nyt vimosen kerran tuolla suunnalla pörräämässä. Pianhan se muutto itelläkin jo on.

Peppi meillä tuo joulutammitähtönen pitää 92cm kokoisia vaatteita ja kesää varten olen jo ostanut muutaman 98 koon vaatteen.

Hannamarista oli kiva kuulla, terveempiä tuulia ja vointeja teille :wave:

Nyt nopea surffaus ja hetki telkkua, sit maate.

Vielä onnittelut Danjuskalle uudestatullevasta perheenjäsenestä :flower: :D
 
Lillukalle ja perheelle paljon onnea prinsessan johdosta :flower: :heart:

Taaperotx3: Paljon onnea teillekin prinsessan johdosta :flower: :heart:

Pitkästä aikaa sain aikaiseksi kirjoittaa Lillukan vauvauutisten innoittamana. Olen kyllä seurannut teidän kuulumisia, mutta ei ole oikein rauhallista kirjoitusaikaa tuntunut löytyvän, nyt raskausaikana kun ei niin jaksa valvoskella muiden mentyä nukkumaan. Kiva Jellona kun olit kaipaillut :wave:

Tiistaina tulee 15 viikkoa täyteen, olen ehtinyt jo vauvan nähdä ultrassa neuvolassa sekä ns. niskapoimu-ultrassa (vaikka en sitä mittausta halunnutkaan). Kaikki ihan hyvin toistaiseksi, vaikka siihen ei vieläkään oikein täysin osaa uskoa. Ihana neuvolantäti haki ultralaitteen paikalle silloin ekassa neuvolassa kun ei vielä sydänäänet dopplerilla kuuluneet, niin ei tarvinnut jäädä asiaa pohdiskelemaan.

Viikonloppuna käytiin koko perheellä katsomassa tytön balettiesitystä, Elinakin jaksoi hyvin seurata koko 1,5-tuntisen esityksen. Sitä suositeltiin yli 4-vuotiaille ja minua jännitti vähän etukäteen, miten sujuu, mutta onneksi tultiin koko porukalla. Oli oikein hieno esitys, minua itkettikin välillä katsella pieniä innokkaita esiintyjiä. Nykyään liikutun niin herkästi kaikesta mahdollisesta.

Meillä Elina myös poimii kirosanat tarkasti mieleensä ja käyttää niitä valitettavan oikeaoppisesti. Kamalinta oli jokin aika sitten saatanan homo, jota Elina hoki aktiivisesti, pelkäsin jo, että se jää tavaksi, mutta unohtui onneksi aika pian. Eipä ole isoin isovelikään enää kyseistä lausahdusta käyttänyt.

Elinan vakiolausahdus on nykyään mitään en oo saanu. Sanoo näin aina kun toisilla on jotain herkkuja, myös silloin vaikka Elinallekin olisi tarjottu. Oikein vetoavasti aina tulee sanomaan noin.

Uneton: Olipa törkeää käytöstä siltä haastattelijalta! Valitettavan usein olen itsekin tuttavapiirissä tuollaiseen törmännyt. Teidän Peppi on jo tosi pitkä tyttö! Meilläkin välillä joku lapsista ottaa kasvupyrähdyksen niin, että lähestyy jo isoveljen/siskon pituutta, mutta vielä koskaan ei nuorempi ole ohi mennyt.

Danjuska: Kiva, että teille on tulossa koira! Tykkääkö Tatu koirista?

Gerbera: Toivottavasti töiden ja päivähoidon aloitus menee mukavasti! :hug: Onneksi seuraava käynti päiväkodissa oli parempi. Minä ymmärrän oikein hyvin ajatuksesi lasten hoitoonviemisestä, itsekin joskus huomaan pohtivani jossain kaukaisessa tulevaisuudessa (toivottavasti) siintävää töihinmenoa. Minua kauhistuttaa eniten se, miten sitten saan aikani riittämään niin, että kaikille lapsille jää aikaa.

Peppi: Hienoa, että löysitte Viiville uuden kodin noin pian. Varmasti mekin olisimme päätyneet samanlaiseen ratkaisuun, jos meillä koiran kanssa olisi sattunut noin. Ikävää, että asia sai noin dramaattisen vastaanoton lähipiirissänne :hug: Minun on myös usein pitänyt kertoa, kun olet poikien sairastelusta puhunut, että kun meillä esikoinen ja kakkonen olivat suunnilleen samanikäisiä kuin teidän pojat, niin meillä sairastettiin flunssaa flunssan perään. Melkein aina kun käytiin kylässä tai joku kävi meillä, niin pojat sairastuivat. Täti oli jo sitä mieltä, että tuosta teidän kissasta sen täytyy johtua :whistle: Pikkuhiljaa sairastelu siitä väheni, eikä meidän perheessä myöhemmin ole nuoremmat lapset koskaan sairastaneet niin paljon. Toivottavasti teilläkin ensi talvi on jo helpompi!

Pyöristä oli joskus puhetta, meillä on 12-tuumainen Tunturi Poni ollut lasten ensipyöränä. Kestävä pyörä on ollut, siirtyy varmaan tänä kesänä Elinalle, kuudennelle käyttäjälleen aivan hyväkuntoisena. Vähän korkearunkoinen tämä pyörä on silloin alkuvaiheessa ollut meidän keskimittaisille tai sitä lyhyemmille lapsille, mutta toisaalta sillä on mahtunut hyvin vielä nelivuotiaanakin polkemaan.

Jotain muutakin piti kommentoida, mutten enää muista, kun en pääse edellistä sivua yhtäaikaa katsomaan.

Kattinkalle vielä jaksuja lepäilyyn! Hienoa, että pääsit kotiin levähtelemään! Esikoista odottaessa olin sairaalassa viimeiset kolme viikkoa+pojan syntymän jälkeinen aika ja voitte uskoa, että oma koti, vaikka pieni yksiö silloin olikin, tuntui ihanan värikkäältä ja viihtyisältä valkeiden sairaalan seinien jälkeen. Sinulla on jo paljon viikkoja, kylläpä aika rientääkin!

Koivunkäpy: Hienoja vauvanvaatteita! Sinulla on varmasti paljon erilaisia ompeluvisioita mielessäsi toteutusta odottamassa.

Hyviä öitä kaikille!

 
Huomenia!

Onnittelut Lillukalle :flower:

Täällä ollaan kovasti puuhasteltu pihahommissa ja hoidettu marsua joka on meillä hoidossa.

Yöllä kylläkin oli tullu hiukan lunta, onneks sulaa pois iltapäivällä.

KÄPY komia on uus mallisto!

KATTIKAlle voimia kotiin, milloin seuraava ultra?

DANJUSKALLE iso :hug: voidaanko teillä jo paremmin?

TAAPEROTx3 Onnittelut pikku nyytistä :flower:

KUUSIKONÄITI kiva kun kerkesit kertoa kuulumisia. Se balettiesitys oli varmasti aivan ihana.

UNRTON hitto mikä haastattelija :eek: onkos soittaneet tänään?

GERBERA toiovtaan että päiväkoti on parempi miltä alkuun vaikutti, alku on varmasti raskasta, voimia :hug:

mie meen nyt ottamaan pikku tirsat kun onsiihen mahdollisuus

aurinkoista päivää kaikille

tigru
 
Huomenia!

Meillä vietetään sisäpäivää, Lotta on kipeänä, flunssassa. Oton kanssa päästään ulos, kunhan mies herää, menee yövuoroon tänään. Mulla on vapaita niin, että meen vasta torstaina aamuvuoroon, sitten onkin 5 aamua putkeen :eek: Ei ole mun juttu, ei. Onneksi sentään nämä aamut alkaa kasilta, eikä 7, niinkuin muuten.

Eilen oltiin ristiäisissä, vauvasta tuli Ada Aleksandra :heart: Suloinen oli kuin mikäkin :heart: Koko päivä meni vaan reissussa, lähdettiin jo 8 jälkeen ajelemaan ja kotona oltiin 19 jälkeen illalla. Otto ja Lotta oli tosi reippaasti koko pitkän päivän, vaikka Lotta vielä alkoi sairastamaankin. Otosta mun isä sanoi, ettei se poika tuhma ole, on vaan kovin liikkuvainen ja vilkas :D Lotalla oli tärkeä rooli ristiäisissä, hän sai kuivata vauvan pään, kun oli pappi hoitanut kastamisen. Näin mun kummityttöäkin siellä, hän pääsee ylioppilaaksi tänä keväänä, eli tullaan vielä toistekin sinnepäin juhlimaan.

Lillukalle ja perheelle isot onnittelut :heart: :flower: Ihanaa, pieni prinsessa :heart: Synnytyskertomusta odotellaan luettavaksi sitten, kun ehdit joskus :)

Myös taaperotx3 onnea vauvasta :heart: Aika vilinää teillä varmasti =)

Käpy ihanilta näytti vaatteet!

Danjuskalle iso halaus ja paaaljon jaksamista!

Uneton voi harmi, millaista kohtelua :eek: Onko vieläkään yhteyttä otettu?

Päivähoitoasiaan sen verran, että mäkin olen enemmän tarhan puolesta. Meillä on molempien lasten kanssa vielä ihan älyttömän hyvä tuuri tarhojen kanssa. Lotta oli aikanaan vuoropäiväkodissa, missä alle 3-vee ryhmässä näin max 5 lasta kerrallaan paikalla. Aina sai tosi hyvän "raportin" päivän tapahtumista, ei mitään, että "hyvin mennyt". Oikein ikävä niitä hoitajia vieläkin, tervehtivät ja juttelevat aina, kun nähdään, muistavat Lotan hyvin :heart: Ja nyt Oton tarha on myös pieni tarha, todella idyllinen ja ihanat hoitajat, ihanasti kertovat aina päivän kulusta ja ovat oppineet jo tuntemaan Ottoa. Perhepäivähoitajakin on varmasti hyvä, jos sattuu saamaan hyvän. Mun mielestä se vaan on arpapeliä, etenkin isommalla paikkakunnalla, missä et tunne ko. ihmisiä, eikä ehkä kukaan tuttusikaan tunne. Ja yhden ihmisen kanssa on aina enemmän mahdollista, että henkilökemiat ei pelaa yhteen, joko lapsen+hoitajan tai vanhemman+hoitajan. Ja vielä lisäpointtina se, että usein kuulee, että pph:lla monta pientä lasta samaan aikaan+tosiaan kaikki hommat, mitä pitää tehdä, niin ei voi kuin ihmetellä, miten aikaa riittää kaikille. Meillä molempien ollessa vuorotöissä+mä teen 4-päiväistä viikkoa (monet vuorot viikonloppuna), jää hoitopäivät väkisinkin vähiin, mistä tietysti olen todella iloinen. Onneksi lasten on silti aina ollut suht helppoa mennä hoitoon, vaikka taukojakin olisi ollut pidempäänkin. Lotalla aikanaan tarha oli vähän niinkuin harrastus, missä sai leikkiä kavereiden kanssa =) Onneksi tässä asiassa saa ja pitääkin olla erilaisia mielipiteitä, mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle yhtään. Hyvä, että on vaihtoehtoja olemassa!

Peppi Meillä käytössä 86cm ja 92cm vaatteet. Osa 92cm vielä reiluja, osa ihan sopivia. 98cm on isoja vielä. Otto on ikäistään vähän pienempi. Kengän koko on noin 23, miten muilla? Laitapa sitä yv:tä, kun ehdit ja jaksamista kovasti :hug: kaiken kanssa.

Katinka mäkin olen sitä mieltä (kuten Uneton mm.), että olet ihailtava ihminen, olet niin positiivinen, vaikka varmasti on todella rankkaa :hug: Onneksi palkinto lepäämisestä on sitten ihana :heart:

Kiitos kaikille sympatioista Lotan kiusaamisjutun kohdalla!! On ihan hirveä tunne, kun ei voi koko ajan olla varmistamassa, että toisella kaikki kunnossa! Mä olen kanssa leijonaemo, kuten Peppikin luonnehti itseään ja puolustan pentujani. Myös kolmea nuorempaa sisarustani kohtaan olen aina tuntenut samoin (pienemmässä mittakaavassa tietysti) ja he joskus nauroikin, että millainenhan sä sitten olet, kun sulla on lapsia :heart: Yritän olla silti oikeudenmukainen ja tiedostaa, että todella usein molemmissa osapuolissa on vikaa. Tässä tapauksessa niin ei open mielestä ollut ja uskoin kyllä Lotan kertomusta asiasta. Mistään kantelusta (turhasta) en pidä ja Lotta sen tietääkin kyllä.

Nyt tuli vielä mieleen Peppi, että mustakin on tuntunut tosi pahalta alkuun viedä lapset hoitoon. Olen ollut ihan varma, etteivät hoidossa pärjää ja että hoidetaan huonosti jne. Lasten kuullen en tietysti ole asiasta puhunut, esittänyt vaan tosi reipasta ja puhunut tarhasta positiiviseen sävyyn. Hyvin pian on tullut jo tunne siitä, että he pärjäävät ja tykkäävät tarhassa käydä. Siltikin olen halunnut pitää minimissä tarhapäivät, eli vain jos ollaan töissä molemmat, viedään lapset sinne. Joskushan on ehdoteltu, että voi viedä muutenkin, jos ei päivät täyty. En osaisi olla kaupungilla shoppailemassa, jos lapset hoidossa. Ja tässäkin asiassa on montaa mielipidettä ja myöskin sama, että mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle =)

Nyt pitää mennä. Aurinkoista viikkoa kaikille =)

Vielä lisäys, että munkin mielestä Tanssii tähtien kanssa-ohjelmasta putosi väärä pari. Höh.

Ja vieläkin se, että Otolla myös Lotan vanha Tunturi Poni odottelee pyörien paikkausta.
 
Vaatteista, meillä on käytössä 92/98cm, osa on jo 104 cm.. :whistle: kengän koko on 25-26, riippuen kengästä.

Olipsa luksusta nukkuu aamulla 9 asti, yöllä katelin kelloo viel kolmen aikaan ja ähisin ku ei tuo selkä antanu nukkuu.. :kieh:

Kaikkien jutut luin mut ei taas meinaa mikään jäädä päähän.

Danjuskalta piti kysyy et mimmoin koiruus tulee?

Ja Tigru, mä meinasin jo eilen laitella tekstaria ku susta ei oo kuulunu mitää pitkilleen, et oo ees mesessä ollu.. :ashamed:
 
kattinkakin kunnostautuu. oon taas käynyt vähän väliä katselemassa josko ois uusia viestejä, itse ei vaan viitsis kantaa korteaan kekoon.

Lillukalle tätäkin kautta onnittelut, joskaan tuskin ehtii iahn heti lukemaan, mutta se synnytyskertomus kiinnostaa täälläkin.

Kuusikon äidistä oli kiva kuulla pitkästä aikaan.

Mitäs Neven arkeen kuuluu?

Olipas Unettomalla epäammattilainen haastattelija. Onko vieläkään soittanut?

No nuo tuli jo sisälle ei tässä nyt pääsekkään keskittymään teihin ystäväni. Jatkan toisella kertaa vaikka illalla sen ultran jälkeen.

Iso Hali kaikille.

T:Kattinka rv 30+6
 
Tervehdys!

Jos vaikka vähän kirjottelisi, vaikka muutakin hommaa kyllä olisi...

Paljon onnea koko Lillukan perheelle pienestä prinsessasta!!! :flower: :heart:

Petran perheelle myöskin onnea! :flower:

Voi Danjuska...toivottavasti tilanne siellä selviää :hug:

Joonaksella on käytössä pääasiassa 92/98-senttiset vaatteet. Kengän koko on 24-26.

Koivunkäpy: Ihania vaatteita! :)

Uneton: No onpa törkeää kohtelua, jos lupauksia ei pidetä! :kieh:

Hannamarista ja Kuusikonäidistä oli ihanaa kuulla! =)

Siru: Lotalle pikaista paranemista! :hug:

Tänne ei kummempia kuulu. Molemmat pojat ovat kyllä sängyissään, mutta Joonas ei meinaa millään nukahtaa...nyt on kyllä jo aika hiljaista :whistle: Nukkui aamulla kyllä taas melkein kymmeneen, joten ei ihme, jos ei vielä kovin nukuta. Pakko vaan olisi saatava se tähän aikaan viimeistään nukkumaan, kun ei sitä iltajuoksentelua jaksa kukaan :headwall:

Jesse oppi eilen ryömimään :heart: Ei kovin pitkiä matkoja tosin vielä ryömi eikä ihan parhaalla mahdollisella tekniikalla, mutta eteenpäin pääsee kuitenkin jo :D

Kauppareissu olis taas illalla edessä, kunhan mies kotiutuu töistä, mutta tuskinpa se ketään kiinnostaa ;)

Kai tästä kotihommiin olis lähdettävä... Mukavaa maanantaita kaikille! :wave:

Ja Joonas hiippailee tuolla taas... :attn:
 
pijaisesti..

itellä rupes yht´äkkiä koskemaan mahaan ihan kamalasti ja tosi huono olo joten lähdin keksen päivän töistä. Tuntuu että mahalaukku tulessa ja kaksin kerroin saa olla. Tämä ja huominen pv saikkua.

Mies haki pojan hoidosta ja soitan sen sitten töistä kotiin jos Tatu alkaa kovin vallattomaks enkä jaksa.

Kuusikonäiti.: Tatu tykkää kovasti koirista.. tosin on vähän liian kovakourainen välillä joten tarkkana saa olla.
Mielellään Roopen kanssa touhuaa ja pyytä Roopelta tassua, syöttää makupaloja jne..

Käpy: sekarotuinen.. mäykyn ja baijerinvuoristovihikoiran sekoitus.. kirjotettiinkohan se noin.. on siinä pitäny olla isukilla varmaan tikapuut apuna :whistle:

Jesselle onnittelut uudesta taidosta! =)

palaan toisella kertaa. ihan puhki-poikki olo.. otin jo pikaiset torkut tuossa kun tulin kotiin ja ukot tietokonetta raplasivat..
 
Täällä taas ;)

Töistä tulleena, ruokaa odotellessa :whistle: Pojat kummatkin nukkuvat.

Mitähän mun pitikään kirjoitella? :whistle:

Sirulle nyt ainakin; unohdin sitten kommentoida siihen Lotan kiusaamisasiaan, vaikka kyllä pitikin. Nimittäin tollaset kiusaamisjutut koskettavat mua kans ihan hirveesti, siis kun vaan mietin, että jos omia poikia joku joskus kiusaa :ashamed: Ja pikkuveljeä kohtaan oon kans aina melkein itku kurkussa ajatellut, että eihän sitä kukaan koulussa/päiväkodissa aikanaan kiusaa, eikä kyllä ole kiusattu! Paljon on hänellä kavereita ja suosituimpia taitaa koulussa/kaveripiirissään olla, mut kun se mahdollisuus aina on, että joku kiusais, sitä on ollut vaikea edes ajatella :ashamed: Ja vaikka vanhempi lapsista on vasta 2v. niin oon ehtinyt jo ajatella tulevia mahdollisia kiusaamisjuttuja :eek: :kieh: :headwall: :whistle: Onneksi Lotan kiusaamisasia selvisi parhainpäin, taiskin olla poika vaan ihastunut ;) Mut aika samoilla linjoilla näköjään olen sun kanssa tässäkin asiassa, samoja ajatuksia jne. :) Ja tohon päivähoitoasiaan vielä, toi olis ihanne, että ei tarvis viedä lapsia kuin aina silloin tällöin hoitoon ja tulis paljon vapaapäiviäkin, mut jos esim. mä alan opiskelemaan ja Sami käy töissä niin se ei sit niin vaan ole mahdollista :( Kunpa oliskin... Teillä siis ihana tilanne, kun noin pystytte järjestämään! Mä en myöskään vois yhtään ylimääräistä pitää hoidossa, siis että ite rientelisin shoppailemassa, kun lapset hoidossa :D Semmosen ymmärrän toki, jos täytyy hoitoon viedä aiemmin, että nukkuu sitten siellä päiväunet, ettei niitä tarvi kotona lyhennellä tai herättää kesken unien jne. Tosta pph:sta, niinhän se menee, aika arpomalla ja sit harmittais ihan kympillä, jos sattuis huono omalle kohdalle, sen takia en taida pph:lle poikia sit laittaa, kun isossa kaupungissa asutaan jne. Tulipas sepostus :LOL: Kengänkoko taitaa meillä olla 23 paikkeilla, talvikengät on olleet kokoa 22 ja mahtuvat kyllä oikein hyvin edelleen.

Uneton, mä en oo yhtääkään ttk:ta kattonut, mut silti harmitti, kun Vappu parineen tippui |O :LOL: :whistle: Lööpeistä lukenut ;)

kuusikon äidistä oli ihana lukea!! :hug: Onko maha yhtään kasvanut vielä? En tiiä, miten se menee, kasvaako maha nopeammin, kun on enemmän lapsia vai onko se vaan joku perätön juttu, kun usein kuuluu niin sanottavan? :) Kiitos sulle kirjoituksistasi, jotka osoitit mulle :hug: Muistatko missä iässä teillä alkoi sit ne sairastelut helpottamaan? :D

Danjuska, millainen koira teille tulee?

Kattinka vaan kantaa kokensa kekoon kirjoituksillaan ;) Mä aina sun kirjoitukset innolla luen ja ihmettelinkin jo, miten et nyt oo kirjoitellut =)

Tigru, olipa ihana kuulla teistäkin :hug: Ihan tuli paha mieli, kun en oo sua huhuillut, vaikka mielessä oot ollutkin :ashamed: Oon vaan niin täynnä tätä omaa tilannetta, et jutut pyörii oman navan seudulla ja ajatukset kans :|

Niiskuneiti, wautsi, onnittelut Jesselle uudesta taidosta :flower: :heart: Aika myöhään Joonas tosiaan nukkuu, mä en sais millään Joonatania 3 tunnin hereilläolon jälkeen päiväunille :D Se on hereillä ennen päiväunia 5-6 tuntia... Samoin yöunille mentäessä.

Jotain muutakin mun piti, mut en nyt muista.. Ruoka on valmista :wave:

Sirulle laitoin yv:tä :wave:
 
Danjuska & Peppi: Jesse kiittää! :wave: :D

Peppi: No eipä se Joonas silloin nukahtanutkaan... Ottaa varmaan taas autossa torkut, kun menevät isin kanssa setää moikkaamaan ja sen possuja :D Mä otan Jessen kauppareissulle mukaan.

Vähän oon sentäs jo saanut paikkoja järjestettyä, pyykkiä pestyä jne. Nyt pitäis alkaa jotain syömistä suunnittelemaan... Perunat ja jauhelihakastike vois olla tän päivän menu :whistle:

Aika paljon aikaisemmin Jesse tosiaan liikkeelle lähti kuin Joonas, kun Joonas lähti ryömimään 8,5kk:n ikäisenä, pari kuukautta aikaisemmin Jesse siis oppi sen taidon :D

Pojat tuolla Vili Vilperiä katsovat, minä lähden ruuanlaittopuuhiin :wave:
 
Moi :wave:

En saanut sitä työtä, kuten tiesinkin.
Soitti aamupäivällä ja pahoitteli että jätti soittamatta perjantaina.

Sanoi että säilyttää mun tiedot ja hakemuksen, jos vaikka myöhemmin tulis jotain ja että olin kuulemma yksi potentiaalista ehdokkaista (työn aloitusajankohta oli merkittävin asia).
Noh tiiä siitä, mutta en ole pettynyt koska oli tosiaan jo aika varma olo lopputuloksesta :)

Minä olen sitten aivan erilainen kuin useampi teistä...
Minä kyllä vien lapset hoitoon, jos minulla on esim. vain 2 tuntia koulua.
Ja tänään kävin shoppailemassa koko päivän, ilman lapsia heidän ollessa hoidossa.
Enkä silti mielestäni ole huono äiti tai että lapset jäisivät vaille huolenpitoa ja aikaani.
Mutta niinkuin kaikki sanoi, asiasta saa olla montaa mieltä ja kukin tekee tavallaan.

Minä niin monta vuotta vedin arkea henkitoreissa ja oman hyvinvointini kustannuksella, että en usko senkään olleen paras ratkaisu. Nyt otan välillä pieniä irtiottoja ja suoraan sanottuna lepoa.
Mutta se siitä.

Niiskuneiti wau, Jessehän on ajoissa liikenteessä :heart:



Danjuska ei kai se stressi ja järkytys vaivaa masuasi? :hug:
Toivottavasti kipu pian hellittää.

Noh huomenna taas pääsee takaisin opparin pariin, korjaukset on tehtävä vappuun mennessä.
Ja ne pelottavat esitykset on vajaan kuukauden päässä...

Mukavaa viikkoa kaikille :wave:
 
Kaveri kävi kummityttöni kanssa täällä meillä, oli tosi kiva, vaikka eivät kauaa viipyneetkään.

Danjuskan kirjoitusta en ollutkaan huomannut, kun aika samoihin aikoihin oltiin kirjoiteltu. Pikaista paranemista!

Uneton: No, sulla onkin vähän eri tilanne, kuin monella meistä, eli oot arjet yksin tyttöjen kanssa, joten tekee sulle ihan hyvää et saat välillä vähän sitä omaakin aikaa! Enkä mä tiedä, miten se meillä sitten oikeesti menee, kun pojat hoidon aloittavat ja mä esim. opiskelen. Nää on vaan nää tän hetkiset ajatukset, voipi olla, että sit siinä oikeassa tilanteessa antaisin poikien olla hoidossa, jos itellä välillä olis lyhyitä päiviä :D Sen näkee sit. Enkä mä sitä pahana asiana näe, vaikka niin tekiskin! On se äidin hyvinvointi ja jaksaminen kyllä se asia, et ilman sitä ei oo hyvä!

Mitähän sitä tekis poikien kanssa, alkavat käydä jo ylikierroksilla, kun päiväunien jälkeen ollaan oltu vaan kotona. Aamupäivästä olivat isänsä kanssa perhekerhossa, mut ei se kanna tänne iltapäivälle asti :D Jotain nyt keksitään. Tulkaahan muutkin kirjoittelemaan!
 
Heips!

Lillukalle oikein kovin paljon onnea!! Täälläkin odotellaan (rauhassa) sitten tarkempia tietoja.

Olipa mukava kuulla kuusikon äidistäkin, sullakin on viikkoja jo noin paljon! Niin se aika menee. Itsekin pitää välilä oikein kalenterista katsoa, että missä mennään...
Mitäköhän Hannelelle kuuluu?

Jäin vielä miettimään, että mistäköhän mun ajatukset hoitopaikasta johtuu... Kaikki mun tuntemat pienet on olleet pph:lla enkä tunne ketään läheisesti joka olisi päiväkodissa. Joten ei ihmekään, että mun ajatukset puoltaa pph:n puolelle. Tilanne olis varmaan eri, jos läheisesti tuntisin jonkun.

Mies meni päikyille, Matte kattoo tallennuksesta vanhaa muumia ja pian lähdetään kirjastoon palauttelemaan kirjoja ja sit hiekkalaatikolle hetkeksi. Ilman päivittäistä ulkoilua ei oikein Matte eikä vanhemmatkaan jaksa.
Mistä tulikin mieleeni, että miten Peppi Rasmus jaksaa olla ulkona? Mietin vaan, että onko se vielä vaikeaa kun se on niin pieni vai meneekö jo ihan mukana Jontun leikeissä?
Lillukallakin on varmaan tukalat oltavat sairaalassa, kun ei pääse ulos... ;) :D
Uneton, meillä myös Matias menee joka päivä hoitoon vaikka koulua olisi jotenkin vähemmänkin. Useinmiten päivä menee kuitenkin ihan täysin koulu- (ja työ-)hommien parissa, paitsi nyt raskaana ollessa oon ottanu vähän aikaa itsellenikin. Itseasiassa se on mun mielestä opiskelussa just se ihanuus ja helppous, kun jos lapset on vaikka kipeitä on helpompi olla niiden kanssa kotona ja taas toisaalta semmonen joustovarmuus joka suuntaan on helpompaa. Ihanaa, että sulla on oppari tuossa vaiheessa. Mulla jää se samperin loppuseminaari syyskuun 16 päivään ja LA on 13.9. Saa nähdä miten me se sitten hoidetaan. Koska sulla on kypsyysnäyte?
Nyt matte tuli vaatimaan, et pitää mennä herättämään mies, joten heippa! Me mennään hetkeksi peuhaamaan ja kutittelemaan! :D
-k-
 
Kattinka eipä meille ihmeimpiä kuulu. Töitä ja kotihommia. Kovasti on olevinaan kiirettä että tänne en paljon ehdi kirjoitella. Luen innolla kaikkien kirjoitukset ja siihen se useimmiten sitten jääkin. Pitikin sinulle kerran vastailla kun kyselit meidän uintireissusta. Hyvin reissu meni paitsi että Veraa palelsi ihan mielettömästi altaassa vaikka vesi oli varmaan sen 30 astetta. Köllöteltiin sitten suurimman osan ajasta porealtaassa. Saunoihin (tavallinen ja höyrysauna) Vera ei uskaltanut mennä. Oli kuulemma liian kuumaa.

Meillä Veralla on käytössä nyt 86cm vaatteita ja jotkut 92cm. Kengät juuri ostin jotka olivat 24 kokoiset.

Päivähoidosta oli puhetta ja meillä Verahan aloitti sen jo 1 vuoden iässä :( Aluksi molemmat tytöt olivat samassa ns. sisarusryhmässä ja siinä kyllä isosiskon tuki oli tosi tärkeää Veralle. Alku oli sydäntä riipaisevaa. Aina kun vein niin Vera alkoi itkemään ja istui hoitajan sylissä. Lopetti kuulemma melko pian. Nyt on niin reipas päiväkotilainen ja minusta paljon sosiaalisempi eli ei niin ujo ja arka. Kovasti tykkää mennä hoitoon vaikka niin harvoin kumminkin on . Meillä on hoitosopimus 10 päivää / kk ja päivääkään ei saa mennä kuukaudessa yli muuten hoitomaksu nousee kuulemma huomattavasti. Siinä onkin sitten sumplimista miehen vuorojen kanssa että päivät täsmää :eek:

Nyt menen laittamaan tytöille iltapalaa ja untenmaille. Hyvää viikon jatkoa kaikille! :wave:
 
Mua toi lääkärireissu väsytti iahn hirveesti joten ihan nopeesti nyt vaan omia kuulumisia.

Lääkäri oli iloisesti yllättynyt kun olin vielä yhdessä kasassa. Sanoi, että sillon kun mut sinne sairaalaan lähetti oli ollut varma, että pienet ovat muutaman päivän sisällä pihalla ja oli olut tosi huolissaan selviääkø hengissä. Tää mun lääkäri on kuitenkin tosi ammattilainen ja sairaala lääkäritkin mulle mainitsivat moneen kertaan kunka hyvissä käsissä olen kun hän on ehdottomasti alueen kokenein ja paras synnytyslääkäri.

Tytøillä kaikki hyvin. Kohdunkaulaa ei enää olemassakaan paikat kuitenkin täysin kiinni. Lääkäri oli sitä mieltä, että synnytys alkaa minä päivänä hyvänsä niin alhaalla eka jo on. Ei uskonut, että kahta viikkoa pidempään menee. Itse väitin et vähintään 4 vk vielä...Vähintään.

Sen verran kuitenkin tuli paniikki, että käskin miehen pysäyttämään matkalla olevaan kauppakeskukseen ja käytiin ostamassa puuttuvia vaatteita ja pienet peitot. En ite jaksanut hirveesti valikoida, joten pistin miehen valitsemaan värit...kaikki vaaleanpunaista.
Vielä puuttuu ainakin ulkoasut, mutta ne ehtii mies käydä ostamassa jos tosiaan jotain alkaa tapahtua niin eihän niitä lähipäivinä kuitenkaan kotiin tuoda.

No minä makaan ja haudon täällä.

Olette kaikki mielessäni en vaan jaksa nyt kirjottaa, että alkaisin kommentoida...

T: Kati
 
öitä!

Täällä yövuorossa taas vaihteeksi olen. on se hyvä et on näitä vuoroja välillä, kun ei meinaa muuten pystyä kirjoittelee kotonta. viikonloppu menikin ihan mukavasti miehen kanssa kaksin. lauantaina käytiin ravintolassa syömässä pitkän kaavan mukaan. :p ja sit kavereiden kanssa pelaamassa loppuyö korttia. puoli 3 jälkeen kotiuduttiin aamuyöstä. :) sunnuntaina mies heitti mut töihin 2 ja haki pojat sit mummolasta. tänään oli hoiotpäivä niinkuin huomennakin.
tänään oli mikkis vaihteeksi taas minussa hirmuisesti kiinni illan, mut onneksi osasin jo odottaa sitä niin jaksoi paremmin. sillä on aina sellainen äiti tankkaus vaihe jos on ollut enemmän pois jompikumpi kotoa. ei siis olla nähty. :ashamed:

tigru, ihana oli kuulla sinusta puhelimitse. on se hyvä kun on yhteisiä kavereita. =) toivotaan että ehditään nähdä silloin vappuviikolla.

kattinka, hyvä että kaikki oli vielä hyvin pikku tyttöjen osalta. toivotaan viel muutamia lisä viikkoja. jaksuja. :hug:

mitä varten sitä petraa onnitellaan? siis onko saanu vauvan? mie kun en muista kaikkee... :attn: siis et on ollu raskaana tms..virkistäkää miun muistia.

danjuska, et sit helpottanut yhtään miun koirakuumetta. miekin haluuuuuun. :D hassu tikapuukiipeilijä isä. :LOL: paranemisia kovasti. :hug:

Jesselle onnittelut taidosta :)

niin ja Miikka käyttää 92-98cm vaatteita ja 25 on kengät.

uneton, pöllö haastattelija. |O ja vielä pöllömpi ttk kisa. ei tartte minunkaan enää sitä seurata. |O |O tsemppiä kouluhommiin. juu ja minäkin veisin lapseni joka päivä hoitoon jos olisin niistä maksanutkin. meillä vaan on sama kuin nevellä et 10pvä/kk:ssa niin pitää aika tarkkaan sumplia. joten ihan rauhassa voit viedä ja levätä ainakin mun mielestä. :hug:

käpynen, toivottavasti slekäsi antaa tänä yönä paremmin nukkua. :hug:

siru, paranemisia Lotalle kovasti. :hug: ja juu ei minustakaan olisi tekemään 5 aamua putkeen. :attn: kolmekin tekee välillä tiukkaa. mukavia vapaapäiviä ja jaksuja aamuvuoro rutistukseen. :hug:

kaiza, noi ulkoilu touhut kuulostaa niin samalle kuin meillä eli illallakin on käytävä ulkona muuten leivää kaikilta pää. :)

huomenna mie nukun hetken ja sit haen pojat iltapäivällä. illalla mennäänkin vanhemmilleni saunomaan pitkästä aikaa. onpahan jotain kivaa tekemistä ja välillä jotain muuta kuin kotona olemista. :D

mut nyt käyn vähän hommissa...palailen viel yön aikana jos ennätän. hyviä unia kaikille. :hug: :hug:
 
Huomenta.

Meillä on tänään SE aika nyt aamusta niin en pääse töihin lähtemään, toivottavasti ehdin sen jälkeen menemään...

Rasmus heräili taas moonet kerrat yöllä, eikä ,meinannut takaisin nukahtaa :| Olis taas pakko saada Jonttu joku kerta yöhoitoon niin tosissaan pääsis sitä unikoulua pitämään.

Kaiza: Rasmuksen kanssa on nykyään tosi helppo ja kiva ulkoilla!! Kun se osaa kävellä siellä kunnolla, nyt, kun ei ole enää lunta/jäätä vaikeuttamassa niin ei kaatuile koko aikaa ja jos kaatuilee niin osaa kyllä ite nousta ylös, eikä taas heti liukastu ;) Nyt me ollaankin ulkoiltu paaaaljon enemmän, kuin ennen :ashamed: Aiemmin se nimittäin oli rasittavaa, kun piti Rasmusta pitää koko ajan sylissä, kun se ei viihtynyt maassa, eikä rattaissa ja pian sille tulikin kylmä, vaikka vaatteita olikin paljon. Mut nyt kiipeilee liukumäissä ja telineissa, onhan siinä aika vahtiminen, mut ihanaa se on :D Mentiinkin sit eilen tohon lähipuistoon poikien kanssa ja siellä saivat purkaa energioitaan :whistle: Et menee kyllä täysillä Jontun leikeissä mukana. Joonatan aina huuteleekin Rasmusta, jos se ei heti perässä seuraa :D Tulipas taas pitkä sepustus
:ashamed:

Neve, kiva, kun kirjoittelitkin vähän, piti siitä sulle sanoakin, että kerro vähän teidän kuulumisiakin :)

Kattinka: Toivottavasti pysyisit yhtenä kappaleena vielä muutaman viikon!! :hug: Vaikka aika hyvät viikot sulla jo onkin, aika menee niin äkkiä!

käpynen, mites oot nukkunut? Mikä siinä sun selässä taas tarkalleen olikaan taas?? :/

Metku, kirjoittelehan teidänkin kuulumisianne! Vieläkö on Atella änkyttäminen jatkunut?

Jellonalla taitanut olla kiireinen yö, kun ei ole ehtinyt enempää kirjoitella..

Jaa, jospa sitä menis valmistautumaan :wave:

Piti vielä kertoa, kun Rasmuksella jäi taas kämmen eilen ton parvekkeenoven väliin :'( Kyllä se sitä heti itki, mut rauhottu tosi nopeesti! Vaikka siihen aika iso jälki tulikin :ashamed: Mietinkin, että miten ei enempää sitä itkenyt :/ Olin ihan varma, että pitää lääkäriin lähteä.. No, nyt siinä on semmonen viiva ja vähän mustelmaa. Kumia taitaa nää lapset olla :ashamed: Välillä tuntuu, että Rasmuksen kipukynnys on noussut tai korkeella, kun ei kuitenkaan kauheen paljoa tommosia itke, noita tapahtuu silleen aika usein, se kun on niin menevä, mutta pieni vielä...
 
Katinkan neitosille oikein paljon köölöttelyhaluja vielä. Kiva kun sulla on hyvä lääkäri.

Peppi lapset on aikas sitkeitä.

Hoitoonviemisestä on ollut puhetta. Meillä tyttö aloitti hoidin kun vanhempainvapaa loppui. Ja mä olen ollut sen verta karsea, että tyttö meni hoitoon myös silloin kun mulla oli sairaslomaa. Ja tulee menemään poikakin hoitoon jos mä oon kipeä.
Meillähän mies tulee hoitamaan nää aamutouhut lasten kanssa, sitten kun mä taas rupean menemään klo 6:ksi töihin...
Mulle jää sitten lasten haku ja se iki-ihina päivällisen laitto.
 
Pepille pitää kommentoida tuota kipukynnys asiaa, meillä jätkä tuntuu kans olevan luokkaa -siihen mikää koske- parikertaa on onnistunu esim. veitellä leikkaaman sormeensa sillee et tulee verta, kuuluu vaan oho.. tai et vetää soralla pannut sillee et naama on ruvella, kuuluu vaan AI ja matka jatkuu.. mut en oo viel huolestunu sillä ku kuitenki välillä muistaa jopa alkaa itkemään ku koskee.
Ja selässä on ilmeisesti noidannuoli tuossa yhdessä kohti, alkaa jo olee suht ok, eli kärsii jo hengittää :LOL:

Yö meni jo ihan kivasti, ei tarvinnu koko yötä valvoo mikä oli ihan kiva ku poju jopa heräili ennen kasia :whistle:
 
Aamupäivää!

Pitääkin heti alkaa raapustaa kun lähtivät kirkon laulurinkiin.

Vaatteita maeillä käytetään 86-92. Varsinkin käsivarret tuntui yhtäkkiä venähtäneen kun olin sairaalassa sillä kaikki paidat oli lyhyitä hihoista. Noi kasvupyrähdykset on kyl uskomattomia ja sit voi mennä puolikin vuotta ja tuntuu et mitään ei tapahdu. Talvikengät on 25, en tiedä alkavatko olla ilman villasukkaa ihan sopivat. Jalkakin kasvoi ennen joulua parilla numerolla ihan hetkessä.

Niisku: Pitkäämpä Joonas nukkuu aamulla. Otto on kyllä takuulla 7 ylhäällä vaikka nukahtaminen venähtäis illalla kymmeneen. Kasin aikaan laitan sänkyyn, mut joskus kausittain menee kymmeneen vaikka on ihan väsynyt. Aatella et Jesse tosiaan on jo noin iso ja tuntuu kuin ois ollu viimeviikolla ku viimeks tavattiin ja oli vielä sun mahassa.

Sirun Lotalle paranemista.

Peppi: Ei Ottokaan itkeskele vahinkoja. saattaa olla vaikka kuinka iso sarvi päässä joka huomataan myøhemmin, eikä kukaan tiedä mista on tullut.

Danjuska: kyllä on tatu taas onnenpoika kun saa uuden hauvelin leikkikaverikseen. Mua niin harmittaa kun en oo eläin ihminen ja Otto niin rakastaa eläimiä.

Meille tulee vissiin ongelma ton Natashan au pair sopimuksen kanssa. Jørn oli eilen sitä selvittelemässä ja selvis et noi perheenvaihtojutut on mutkikkaampia kuin luulimmekaan. N siis ei oikeesti sais tehdä meille tøitä, ennekuin ulkomaalaisvirasto on hyväksynyt meidän hakemuksen ja edellinen perhe on selvittänyt ja perustellut sopimuksen päättymisen syyt. Tähän menee n. 2-3 kk. Edellisen perheen äiti on lakimies, mutta ei olluy huomannut selvittää asiaa. Pidetään tänään pikku palaveri et mitä tehdään. Ex perhe voi tietysti laittomasti pitää sopimuksen itsellään, mutta sitten me menetetään verohelpotukset ja jos siitä jää kiinni voi se vaarantaa pahimmassa tapauksessa niin mun miehen kun entisen perheen äidinkin tyønkuvan. Sopimus pitäs sit tehdä vähintään puoleks vuodeks eika me oikeestaan syksylla enää tarvita au pairia kun ottokin aloittaa sen päiväkodin. Onhan se kiva kun on apuvimia, mut tulee kuitenkin kaliiksi ja onhan au pair perheen jäsen jota pitäs aina lomien ym. kannalta ajatella. Sitä paitsi vaikka N on huipputyyppi ei Otto oo sitä vieläkään tosisssaan hyväksynyt ja huudon kanssa tapahtuu kaikki mitä N sen kans tekee. Eikä sit oo ihme et musta tuntuu et N:kään ei ihan hirveesti Otosta tykkää...Niiden kemiat vaan ei toimi ihan yksiin. No kaikki järjestyy kyllä varmasti parhain päin..

Eilen illalla iski sit paniikki mullekkin. En saanu unta ja mietin et jos lääkäri onkin oikeessa ja vauvat syntyy ihan lähiaikoina. Kuinka jaksan rumban keskosvauvojen kanssa ja kuinka kauan joutuvat olemaan sairaalassa jne.. Niistä ajatuksista oli optimismi ja positiivisuus kaukana.

No taitaa tulla sellasta rommaania, et taijan lopetella.

:hug: kaikille: kattinkalta rv 31
 
Heipparallaa! :wave:

Molemmat pojat nukkuu, ihanaa! :D Jesse kyllä jo varmaan aika pian herää...

Jesse kiittää edelleen onnitteluista! :)

Danjuska: Onnea tulevasta koirasta! :flower: Mites maha? :hug:

Kattinka: Hienosti ovat tytöt masussa sinnitelleet, toivottavasti viihtyisivät siellä vielä ainakin muutaman viikon! :hug:
Aika on kyllä kulunut aivan hurjan nopeasti, ihan juuri vasta tosiaan nähtiin! :D
Toivottavasti hoitaja-asia selviää parhain päin!

Neve: Kiva, kun kerroit kuulumisia! =)

Koivunkäpy: Selälle pikaista paranemista! :hug:

Meillä ei ole täksi päiväksi mitään ohjelmaa. Ulkoilla tietenkin pitää, kunhan pojat herää, mutta siihen se sitten jääkin. Toisaalta ihan kiva viettää välillä ihan vaan kotipäiviä :)

Nyt vois vaikka pyykkejä mennä laskostamaan, niin saa sinne kohta uudet pyykit kuivumaan :wave:

:hug: kaikille!
 

Yhteistyössä