Joulupuu- keräys, mukana olleita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sipsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sipsi"

Vieras
Päätin isoilla naapurikaupungin kaupoilla perjantaina käydessäni osallistua Joulupuu- keräykseen. Kuka on ollut mukana? Minkä arvoisen lahjan suunnilleen annoit?

Minä ajattelin suunnata lahjani teini-ikäiselle, ja mietin tässä, olisiko lahjakortti vaateliikkeeseen ihan onneton idea... Voisi ostaa sitten itse mieluisaa esimerkiksi joulunjälkeisestä alesta.

Joulupuu-keräyksessä ja tänäkin vuonna olen menossa. Lahjakortti on tosi kiva idea ja teini-ikäiset tykkäävät. Muutenkin kiva että olet päätynyt hankkimaan lahjan juuri teini-ikäiselle, koska niitä tulee yleensä vähän vähemmän. Ehkä pienille lapsille on tosiaan helpompi keksiä lahja :)

Tämähän on ihana tempaus ja tuo sitä todellista joulumieltä! Ajattelin lahjoittaa keräykseen lautapelin jollekin isommalle lapselle / teini-ikäiselle ja pienemmälle esimerkiksi värityskirjan ja värikynät. :)

Kiitos vastanneille :) Ajattelin lahjakorttia esim. H&M- liikkeeseen, tuossa isossammassa lähikaupungissa on sellainen, ja ehkä jotain pientä vielä mukaan (esim. Body Shopin vartalovoide ja vaikka kynsilakka).

Puhutteleva oli tuo joulupuu liikkeen aulassa. Toivottavasti mahdollisimman moni osallistuisi tähön hyvänmielen tempaukseen. Taisin saada tästä kertoessani veljieni vaimotkin mukaan.

Koettakaa miettiä ostaessanne, että se saattaa olla niitä ainuita lahjoja joita tämä lapsi saa jouluna. Kiva jos sitten saa kynän ja vihon ja isosisko saa monen kympin lahjakortin.

Olen osallistunut ja osallistun tänäkin vuonna. Uskoisin, että lahjakortti on loistava idea teinin mielestä!! Saa itse valita, niin ainakin maku kohtaa. Lahjakortteja 14 v. kummityttönikin on monesti jo toivonut.

Todella tärkeä asia. Itseltäni lähtee ainakin kaksi hyväntekeväisyyslahjaa tänä vuonna, ja jotain vaatepakettia suunnittelen myös.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvämieli;29281277:
Tämähän on ihana tempaus ja tuo sitä todellista joulumieltä! Ajattelin lahjoittaa keräykseen lautapelin jollekin isommalle lapselle / teini-ikäiselle ja pienemmälle esimerkiksi värityskirjan ja värikynät. :)

Miksi ostaa värityskirjan ja värikynät?? Vähän veikkaan, että hyvin monissa köyhissäkin perheissä löytyy sentään paperia ja jonkinlaiset värikynät. Meillekin vähän joka paikasta tulee noita värikyniä, niin lahjaksi kuin että niitä saa ilmiaseksikin monesta paikasta. Ihan vaan vinkkinä, ettei tule kellekään suurta pettymystä jouluna, niin kannattaisi ehkä käyttää sekin raha johonkin "kivempaan", vähän yllätyksellisempään juttuun.

Aion osallistua. Huomenna juurikin olin aikeissa menossa ostamaan hennesille lahjakorttia tuohon tarkoitukseen. Onko 20e lahjakortti ihan riittävä, kyllähän silläkin jo jotain saa? Oma talous ei anna periksi pistää yhtään enempää. :/

Onko teineille hyvä paketti 2 leffalippua, 2 herkkulippua ja pätkis-konvehtipaketti? Ajattelin, että tuollaisia voisin 4 antaa. Vai pitäisikö olla vähemmän paketteja ja enemmän lippuja?

Ajattelin osallistua niin, että lähden lasten kanssa ostamaan lahjat - saavat valita n. 20e arvoiset lahjat oman ikäisilleen lapsille. Lahjakortti hyvä idea myös vanhemmille lapsille!

Niin mistä tuollaista kuulee, että meneekin muille kuin vähävaraisille? Ihan kysynyt organisaatiolta? Vai joltain joka niitä toimittelee? Tuskin vastaanottaa toiveita vastaanottajien varallisuudesta? Miksi ihmeessä niitä toimitettaisiin myös niille, jotka itsekin pystyvät lahjat ostamaan?

Olen ollut mukana jo useamman vuoden ajan ja tulen olemaan jatkossakin.

Olen mukana myös organisoimassa keräystä omalla paikkakunnallani päivystämällä puulla, sekä istumalla suunnittelukokouksissa sopimassa keräyksen yksityiskohdista.

Olemme pyytäneet lahjalistat sosiaalitoimistosta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kaikki ne perheet, jotka lahjoja keräyksestä saavat, ovat sosiaalitoimen asiakkaita. Suurin osa asiakkaista muodostuu toimeentulotuen asiakkaista, mutta joukossa saattaa olla myös lastensuojelun asiakkaita, jotka eivät ole asiakkaina toimeentulotuen puolella.

Valtaosa perheistä on siis niitä, joilla on hyvin heikko taloudellinen tilanne ja siitä syystä tarvetta joululahjoille. Ne perheet, jotka eivät ole toimeentulotuen piirissä, mutta jotka ovat lastensuojelullisista syistä mukana joulupuu-keräyksen listoilla, kykenisivät ehkä taloudellisesti lahjoja lapsilleen ostamaan, mutta syystä tai toisesta eivät sitä kykene muista syistä tekemään.
Perheellä saattaa olla kohtalainen toimeentulo, mutta muut voimavarat niin vähissä, että lapsille ei jakseta/voida joulua rakentaa. Perheessä saattaa olla masennusta, alkoholismia tms. jonka vuoksi perhe on ls-asiakkaaksi päätynyt ja jonka vuoksi joulun järjestäminen ei onnistu ilman apua.

Itse koen, että näidenkin perheiden lapsille joulun soisin ja jouluna edes sen yhden lahjan. Siksi osallistun keräykseen tänäkin vuonna.

Kiitos nimim."Osallistun". Toi ainakin minulle uskoa, että menee oikeaan osoitteeseen. Toki kai on muitakin, joilla lahjan hankinta vaikeaa, vaikka ei olisi tt/ls asiakas.

[QUOTE="äitee";29282549]Mistä kuulit? Harmittavaa jos totta.[/QUOTE]

ihan sellaisilta perheiltä jotka näitä on saaneet. lastensuojelun asiakkuus ollut lapsen sairauden takia ja rahaa riittänyt kyllä hienosti joulun järjestämiseen mutta silti otetaan ne ilmaiset lahjat vastaan

Osallistun :)
Viime vuonna meidän oma MLL-paikallisyhdistys järjesti eka kerran. Pienellä paikkakunnalla tiedetään, että ne lahjat menee vähävaraisille, joten ostan tänäkin vuonna pari pakettia. Tänään ajattelin töiden jälkeen käydä ostamassa :)

Meillä niissä korteissa on sukupuoli ja ikä, ei lahjatoiveita.

[QUOTE="ensikertalainen";29281921]Onko teineille hyvä paketti 2 leffalippua, 2 herkkulippua ja pätkis-konvehtipaketti? Ajattelin, että tuollaisia voisin 4 antaa. Vai pitäisikö olla vähemmän paketteja ja enemmän lippuja?[/QUOTE]

Minusta ok.

Itse teen 2 pakettia.

Tyttö 14 v johon laitan meikkipussin ja siihen hyvät meikinpoistoaineet ja poistolaput, hyvän ripsarin ja luomivärin, Paul Frankin huulikiilto-paketin (Sokokselta löysin) ja tuollaisen karkki-konvehtipaketin.

Poika 14 v johon laitan 2 leffalippua, karkki-konvehtipaketin ja Axe Apollo Deodorantti + Suihkugeeli- lahjapakkauksen.

[QUOTE="vieras.";29281446]niin tai sitten ne hienot lahjat menee sellaiselle perheelle jolla on rahaa kuin roskaa[/QUOTE]

Eipähän ne paketit sellaisille mene joilla jo valmiiksi rahaa, tämän tiedän siitä että omat lapseni ovat jo kahtena jouluna saaneet paketin tätä kautta, olen itse ollut mukana jo ennen työttömyyttäni kyseisissä"operaatioissa" ja tiedän että perheet jotka näitä saavat ovat todellakin vähävaraisia, yleensä järjestelmällisesti toimeentulotuen piirissä eläviä.

Yhteistyössä