Joulupuu-keräyksestä: lahjoja viedessä tuli hyvä mieli, mutta silti niin surku...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pop
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minäkin näin tänään kaupugilla käydessäni sen keräyspaikan. tuntui inhottavalta kävellä ohi vain.. rahaa ei ollut . mutta kun jouluostoksille menen niin varmasti myös minä vien sinne paketin. edes jotain pientä. tuntuu niin inhottavalta itse ostella lahjoja lapsille ja sitte ei muka vois auttaa ja yhtä pakettia laittaa keräykseen..

hmm... onko forumin joulupuu missäpäin forumia? Että osaan löytää nopeasti paikalle, samalla ku meen töihin?

Miten se toiveiden ottaminen tapahtuu? saako tarvittaessa vaihtaa toiveen,mikäli toive liian kallis omalle budjetille

kysyypi ylivelkaantunut ihminen,joka haluaa pienellä lahjalla ilahduttaa lasta/nuorta

Alkuperäinen kirjoittaja ...........:
:
huomenna mäki voisin käyä ostaa lahjan, en oo ennen tälläsest kuullukkaan.

Mites muute, saako viiä muita lahjoi vaikka ei olis kenenkää toivelistalla?

Vastaan samalla nimimerkille "köyhä itsekin":
siellä on joulupuu, jossa roikkuu lappuja ja lapuissa lukee esim. TYTTÖ 0 v. tai POIKA 10-11 v. Kortin voi joko hakea ennen lahjan hankkimista tai sitten hankkia lahjan valmiiksi ja mennä sen kanssa keräyspisteelle ja laittaa lahjan päälle sopivan kortin. Lahjaa ei välttämättä tarvitse paketoida valmiiksi, mutta se on toivottavaa. Lahjan ei tarvitse olla iso tai kallis, pienikin lahja ilahduttaa. Lahjan pitää olla uusi (eli käyttämätön) ja se voi olla ostettu tai itse tehty. Jos osaa kutoa/neuloa/virkata, mukava lahja on kaulahuivi, pipo, hanskat tai vaikka pehmolelu

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
:
Miten ihmisillä oikeesti voi olla niin köyhää ettei ole varaa mihinkää, ihmettelen vaan.

Jos viitsit lukea ketjun läpi, huomaat, että esim. RAHINA on kertonut oman tarinansa, miksi heillä on ollut vaikeaa ja "niin köyhää, ettei ole varaa mihinkään"ja tällainen keräys on tuottanut hänen perheelleen saamisen ilon jouluna.

Ihanaa, kun niin moni ottaa osaa keräykseen!

Meillä (Vaasa) ei ollut mitään kortteja "tyttö3v" " poika15v" "tyttö1v", jne.
Itse sai ostaa jotain ja viedä paikalle, jossa tontut sitten paketoi sen.
Kuulemma teineille tullut vähiten lahjoja, kun kysyin. Kävin sitten Yves Rocherin kaupasta hakemassa Roll On + Suihkusaippua setin. Kovasti kiittelivät, kun lahjan vein, ja sanoivat että helppo löytää kohde. Hyvä mieli tuli itselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Riksis:
Meillä (Vaasa) ei ollut mitään kortteja "tyttö3v" " poika15v" "tyttö1v", jne.
Itse sai ostaa jotain ja viedä paikalle, jossa tontut sitten paketoi sen.
Kuulemma teineille tullut vähiten lahjoja, kun kysyin. Kävin sitten Yves Rocherin kaupasta hakemassa Roll On + Suihkusaippua setin. Kovasti kiittelivät, kun lahjan vein, ja sanoivat että helppo löytää kohde. Hyvä mieli tuli itselle.

Niin kuinka moni ajattelee vain niitä pieniä lapsia? Onhan se mukava teininkin saada edes pieni lahja jouluna.

Voi että... Mä haluaisin kanssa kovasti osallistua tähän... Mutta meidän paikkakunnalla eikä edes lähellä näy olevan keräystä. Voiko siihen osallistua muuten? Pitänee huomenna vaikka soitella, vai saisiko jostakin palstalaisesta apua? Voisin kyllä ostaa ja lähettää lahjan, kun vaan tietäisin minkä ikäiselle ja mihin lähetän...

Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Voi että... Mä haluaisin kanssa kovasti osallistua tähän... Mutta meidän paikkakunnalla eikä edes lähellä näy olevan keräystä. Voiko siihen osallistua muuten? Pitänee huomenna vaikka soitella, vai saisiko jostakin palstalaisesta apua? Voisin kyllä ostaa ja lähettää lahjan, kun vaan tietäisin minkä ikäiselle ja mihin lähetän...

Tuolla toiseksiylimpänä on aloitus jossa autetaan vähävaraisia perheitä. Koitappa sinne kirjoittaa ja kysyä mitä tarvitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:

Tuolla toiseksiylimpänä on aloitus jossa autetaan vähävaraisia perheitä. Koitappa sinne kirjoittaa ja kysyä mitä tarvitaan.

Ok, kiitos, enpäs olekaan huomannu...

Miksei tuota joulupuu-keräystä ole Turussa???!!! Eikä edes tuossa listassa ollut Turkua tai lähikuntiakaan. No taisi siinä Kaarina olla, mutta harvemmin sielläpäin liikutaan ja autoa kun en omista....:(

Onko teidän mielestänne liian vähän laitettuna per nuppi? Olen suht hyväpalkkainen, joten halusin ilahduttaa köyhempiä.

11-15v tytölle: paketti missä on suklaalevy, 30€ lahjakortti H&M:lle, 2 leffalippua ja suihkupesuainepakkaus
11-15v pojalle: vitsikirja, suklaarasia ja 30€ lahjakortti H&M:lle
6-8v pojalle: pipo, autotarroja, tussit ja nätti pikku reppu jossa on sisällä semmoinen Star Wars-hahmo
5-9v tytölle: littles pet shop-pakkaus missä on kolme eläintä ja paljon tavaraa, villasukat, tussit ja puuhakirja ja semmoinen pakkaus missä on hiussälää, pantoja pinnejä ja pompuloita yms

Yhteistyössä