* JOULUNTÄHDET 2006 *

Kiitoksia kaikille lohduttajille :flower: . Ittelle oli tosiaan kova paikka toi tytön tipahtaminen, mut tyttö on vaan oma aurinkoinen viipeltäjä eikä sit oo oireillu.. Onnea siis matkassa.

Käytiin äsken minun ukin luona veljeskodilla. Ukki täyttää huomenna 88 vuotta ja muisti on mennyt, kun on kohta 10 vuotta alzhaimeria (mitenkähän kirjoitetaan?) sairastanut. Oli Lumista ihan haltioissaan ja niin oli Lumikin isoukista, juttelivat tovin keskenään ja naureksivat, oli sääli lähteä pois..

Juu, ihana aurinkoinen päivä taas.. Koivuissa on lehdet ja kärpäset on tullu, niin kai se kesä sit on jo.

Ruoikailusta, et tiistaina alotettiin potulla ja eilen pistin puoli jääpala kuutioo kokonaiseen pottukuutioon porkkanaa sekaan ja hyvin näkyy uppoovan. Sitä vaan et missä välissä ootte siirtyneet kahteen ateriaan päivässä? Joko ens viikolla uskaltas ottaa marjasosetta iltapäivälle, ja toi pottu-porkkana aamulla.. Iltapäivisin neiti on ollu nälkäsempi, ja eilen sai vähä korviketta tissin päälle... Aattelin vaan et ois varmaan järkevämpi lisätä kiinteitä, kun tässä vaiheessa ruveta korviketta juottamaan, vai???

Mut ulkoilemaan.

Leenu ja Lumi
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:05 Leenu kirjoitti:
Sitä vaan et missä välissä ootte siirtyneet kahteen ateriaan päivässä? Joko ens viikolla uskaltas ottaa marjasosetta iltapäivälle, ja toi pottu-porkkana aamulla.. Iltapäivisin neiti on ollu nälkäsempi, ja eilen sai vähä korviketta tissin päälle... Aattelin vaan et ois varmaan järkevämpi lisätä kiinteitä, kun tässä vaiheessa ruveta korviketta juottamaan, vai???
On ainakin minun mielestä järkevämpää lisätä kiinteitä ku alottaa korviketta juottamaan. Taitaa olla neuvolan suositus että yksi uusi juttu per viikko, mutta ite olen kyllä luistanut suosituksista aina :whistle: Meillä siis niin kauan pelkkää pottu-porkkanaa annettiin kun tuntui että se ei riitä. Siitä sitten uutta sosetta ja puuroo kuvioon tarpeen mukaan. Tiedät kyllä ite onko vauvalla nälkä ja paljonko tarvitsee lisää. Mielestäni noitten uusien ruokien ja soseitten kanssa ei muuten ole edes niin tarkkaa ku se ettei koko purkkia kerralla anna (vaikka siihenkään ei todellakaan kuole vaikka vetäs koko purkin ;) ). Marjasoseita olen ite antanut mitä oon millonki ostanu ja mistään purnukasta ei ole tullut mitään iho-oireita eikä vatsan väänteitä. Viime viikolla annoin eka kertaa semmosta jugurttimarjasosetta ja nyt olen antanut sitä iltapäivällä ku aamupv saa sen pottumössön ja illalla puuron.

 
Soseet on aloitettu täälläkin, ei ekalla kertaa meinannut maistua äidin bataatti sose :whistle:
Mutta tänään (kolmas kerta) uppos jo ihan hyvin :snotty:
Eikä poika vielä ole tissiä hylännyt, vaikka niin pelkäsin :ashamed: :LOL:

Meillä on tullut eka hammas läpi :D Just ja just tuntee sormella, toinen taitaa tulla kans kohta.
Nyt Eelolla on taas vaihe ettei meinaa millään nukkua päiväunia :kieh:
Tämän tästä saa olla vaunuja heiluttamassa.

Oli ihanan lämmin päivä tänään, millähän sitä oppii pukemaan tarpeeksi vähän vaatteita, ettei toinen olo koko ajan hiestä märkänä :ashamed:
Tai toi hiestyminen tapahtui auto matkalla...

Mutta kutsu käy taas.... :wave:
 
Anteeks että änkeen tänne teijän ketjuun mutta mulla on jouluaattona syntynyt poika ja tarvisin vähän neuvoja :)

Poika siis nyt 5kk ja alkanut järkyttävä yöähinä ( on aina nukkunut tosi hyvin yöt), poika ähisee ja kääntyilee jatkuvasti mahalleen nukkumaan ja yrittää tehdä konttausliikettä öisinkin.
Mä olen ihan poikki kun vahtaan poikaa öisin enkä ole ollenkaan varma voiko tuon ikäinen turvallisesti nukkua mahallaan koko yön. Millä mä sitä estänkään kun väkisin mahalleen kampee.
Yöt on siis tosi levottomia.

Onko teillä kellään vastaavaa? Oletteko löytäneet mitään vippaskonsteja?


 
LILLA ,toiset lapset vaan ei rauhoitu uutta opittuaan öisinkään.käyvät opittuja jutskuja läpi silloinkin.. =) tiedän äidin joka ei voinutkaan mennä äippäloman jälkeen töihin ,kun poika konttas kaikki yöt...raskasta aikaa ,mutta menee onneks ohi. jaksamisia vaan. :hug:

Meillä effi oppii pikkuhiljaa tuota ryömimisen taitoa..
hitaasti mutta varmasti..
tässä pohdin tuota työasiaa.olin vakaasti sitä mieltä et oon kotosalla kaksi vuotta ,mutta jotenkin haluttais töihin ja rahallisestikin..soittelin osastonhoitajalle ja ehdotti tollasta puolikasta työ-aikaa 48 tuntia 3viikkoa,jaksolla. ja jos tekee yö-vuoroja niin yhestä yöstä tulee 10 tuntia .ei kovin montaa työpäivää kuukaudessa ois sitten... :\| vakaasti harkitsen kyllä.
vaunut itkee.. pitää mennä
terv.sussu ja sen effi
 
Neuvolakuulumisia eli pojulla nyt 6kk. pituutta 68.5cm ja painoa 8425g ja pää 46cm.Painoa oli tullut n. 800g kuukaudessa lisää, mutta ruokaa tuohon mieheen kyllä uppoaakin.Syödään 4-5 ateriaa päivässä ja yölläkin syödään vielä vähintään kolmesti, joskus useamminkin :ashamed: ja lopullinen vieroittaminen yösyömisista menee varmaan vasta heinäkuun lopulle, kun ollaan lomareissut tehty.Jos sitä ennen vierotetaan niin saattaa olla sama homma edessä lomien jälkeen niin ehkä vasta sitten aletaan siihen hommaan.Lihaa maistellaan varmaan loppuviikosta.

Meillä ei vielä istuta itsekseen, mutta sylissä tuo nakottaa istumassa ihan jämynä.Ja syöttötuoliin alotetaan nyt totuttelemaan, täytyisi vaan käydä kellarista penkomassa siihen se pehmuste niin se pienentäisi sitä tilaa ja tukisi pojua.

Meillä puklaillaan vielä jonkin verran, tosin vähentynyt on.Mutta jos syö paljon ja pian sen jälkeen menee lattialle leikkimään niin takuuvarmasti on matolla tai viltillä sen jälkeen puklut.Olohuoneen matto onkin ihan kamalassa kunnossa :x ja uutta siihen havittelen, mutta ei taida kannattaa hankkia ennen kuin puklailu loppuu :D

Ikenet on nyt niin turvokissa, että varmaan on hammas ellei kaksikin tuohon alas pian tulossa.Johan minä niistä pari kuukautta sitten puhuin, mutta eipä ole mitään näkynyt, vaikkka silloin olin näkevinäni pienen valkoisen pisteen alaikenessä ja ihan kuin olisi ollut sellainen viivakin :whistle: No nyt varmaan on sitten sen aika.

Meillä poju nukkuu äidin ja isän kanssa samassa huoneessa, pääsääntöisesti kyllä omassa sängyssään.Joskus aamuyöstä saatan ottaa viereen, mutta ei edes joka yö.Siskonsa kanssa pääsee samaan huoneeseen nukkumaan aikaisintaan sitten kun ei enää yöllä syö ja nukkuu yöt heräämättä, mutta siihen voikin mennä vielä jonkin aikaa.Mutta ei mulla ole mitään kiirettä siirtää pojua pois meidän huoneesta, siskonsa nukkui ekat kolme vuotta samassa huoneessa, kun kaksiossa asuttiin.

Kotona meinaan ja haluaisin olla siihen asti kun poju on 3 vuotta.Rahat tulee kyllä olemaan tiukilla, mutta täytyy käydä tekemässä keikkatyötä välillä.Ja elättelen toiveita siitä kolmosesta(mies ei niinkään) :whistle: Ei mulla ole edes työpaikkaa odottamassa niin ei ole mitään paineita senkään suhteen.

Kamala ukkonen oli viime yönä täällä Vantaalla.Huonosti nukuin, kun välillä aina heräsin siihen, kun jyrähti ja salamoi älyttömästi.Verhot oli kiinni, mutta silti mielestäni näin niiden välähtelevän, mutta oon kyllä saattanut olla niin unenpöpperössäkin, että kuvittelen tai musta vaan tuntuu siltä.Mutta turkasen hiostavaa oli yöllä ja on nytkin.Poju koisii parvekkeella t-paidassa ja sortseissa ja makuupussi on siinä alla avonaisena.Tuntuu jotenkin hassulta laittaa noin vähän päälle.Mutta tuo on kyllä mun mielestä sellannen kuumakalle, et aika helposti tulee hiki.

Mulperi ja "Uuno" 6 kk. 2päivää
 
Meilläkin Viivi ollut tänään pelkkä sortsiasu päällä enkä enää ala paljoa vaatetta ees änkäämään päälle. Ainakin vaunuihin saa mennä ihan sortsiasu päällä tai viileemmällä ilmalla pitkähihainen body ja potkarit jalas mut en muuta enää varmasti laittaa. Tuskastuu tuo neiti jos on liian lämmin.

Meillä syödää soseita 3 kertaa päivässä. Nytkin meni kokonainen päärynäsose purkki, ihan aamulla saa uutta makua pikkasen maistella ja aamupäivästä kunnon ruoka, iltapäivällä toinen ruoka ja alkuillasta jotain sosetta vielä. Mä taas oon lukenut jostain et viikossa sais ottaa 1-2 uutta makua? Eli tulis yhtä uutta makua aina se 3-4 päivää.

Viivi on nukkunut kohta viikon päivät tosi hyvin. Eilenkin nukahti joskus 09.30 ja heräs aamulla 8.00 =) Toivottavasti ois pysyvä muutos ettei tarttei yöllä enää syödä :D Noh, nehän muuttuu iän myötä koko ajan nuo rytmit.

Meillä pyöritään lattialla mahalleen, selälleen, ryömitään, yritetään ottaa jo konttausasentoa, mahdoton vipeltäjä tuo tyttö :heart:

Nyt jatkan touhuja kun on niin ihana aurinkoinen lämmin ilta et voi kuivattaa vaatetta parvekkeella =)
 
Miekin olen törmännyt ohjeistukseen että 1-2 uutta makua viikossa. Tosin neuvolan tädin mukaan vaan 1 uusi maku per viikko, mutta kaksi uutta meillä silti viikkoa kohti tulee.
Tänään maistettiin ensimmäistä kertaa ruusunmarjasosetta ja annoin ensin kolmanneksen purkista kun ei sitä mangoa meinannut kerralla enempää upota. No, poikapa tykästyikin ruusunmarjasoseeseen ja söi koko purkin kerralla. Ei sitä viitsinyt alkaa estelemäänkään kun niin hyvin maistui. Että on löytynyt yksi herkku.

Eilen puhkesi aivan yllättäen yksi rengas vaunuista ja tänään sitten saatiin ravata siihen uutta sisäkumia etsimässä kantoliinan kanssa kamalassa vesisateessa. Mahdettiin olla näky, poika liinassa ja itsellä sadetakki jonka laittoi pojankin päälle sen verran kun kiini meni ja siihen päälle vielä sateenvarjo. Onneksi kuitenkin löydettiin uusi sisäkumi vaunuihin ja nyt ne taas toimii.


tinde ja Pyry 6 kk
 
5kk neuvolakuulumisia: Paino 7550g ja pituus 67cm, hattu oli 44cm joten tasaisesti on kasvanut. Kirjoittelinkin aikaisemmin, että käytiin lääkärissä iho-oireiden vuoksi ja ei onneksi ollut maitoallergiaa, mutta näyttääpi siltä, että on maissille allerginen. Pidin vellissä parin päivän tauon ja sitten kun annoin illalla maissivelliä, niin aamulla oli pieni mies näppyä täynnä. Mutta nyt osaa vähän sitä varoa ja jatkossa opetellaan yksi uusi maku viikottain, että nähdään, miten iho reagoi. Lääkäri kyllä sanoi, että ompi niin herkkä ihoinen, että jopa kosketus voi aiheuttaa ihon oireilut... ja isoveikka ku on niin kova pussaileen ja halaileen :kieh:
Meillä syödään jo siis ruusunmarjaa, luumua ja persikkaa. Sitten velleistä riisi-, riisi-ruusunmarja ja peruna- ja porkkanavelliä, perunaa, porkkanaa, kukkakaali ja parsakaali sekä hieman liharuokiakin sotken itse keittämääni perunakasvis soseeseen. Rintamaitoa ei enää saa, joten tuttelia menee ja paljon.
Nukkuminen sujuu...välillä :D Joskus 22-08.30, välillä herätään 2-3 kertaa yössä, päiväunia nukutaan miten milloinkin, n.2-4 kertaa sellaisia tunnin unia. Nukkuu muuten kaikista parhaiten yönsäkin vaunuissa.Mikähän siinäkin on taika, Joel tykkäsi kanssa nukkua niin.
Liikkuminen; kääntyilee, ei ryömi ihan vielä ja hermostuu tosi kovaa ku isoveikka vie kaikki lelut :kieh: ...
Omat kädet ja varpaat on tosi kivat ja oma peilikuva, sille tulee juttua kovasti.
Itse täällä kärsin korvatulehduksesta ja voin kyllä ymmärtää, miksi lapset on niin kipeitä..aivan kamala vaiva
:\|
Lähdenpä tästä saunaan, jotenkin tuntuu, että aina haisee puklulle.
Kesäsateiset terveiset teille kaikille.
 
Tuli tosta pulauttelusta mieleen...
Meillä toi pulauttelu oli kans ihan kauheeta! Sitä tuli oikein kaaressa ja jatkuvasti. Vaikka oli yli tunti kulunu syömisestä niin sitä vaan tuli ja usein oli ihan kirkastakin!!
Puhuin siittä lastenlääkärille, kun oltiin allergiatesteissä niin se määräs meille gaviscon merkkistä lääkettä. Se on ollu kyl tosi tehokasta!! Ei pulauttele enää läheskään niin paljoo!

Myös tosta töihin menemisestä...
Ittellä se olis syyskuussa edessä, tosin en tiiä haluunko mennä.
Rahallisesti tarttis mennä, mut en millään raaskis viedä poikaa hoitoon!
Ja mulla on aika pitkä työmatkakin et tulis pojalle toooosi pitkä päivä hoidossa (melkein 10h)
Mut saa ny nähä miten käy... voi olla et jään kotio ja kattelen työpaikkaa jostain lähempää...

Olisko mitään vinkkejä mitä mikä rasva olis hyvä, kun meillä pojan iho on aikas kuiva?!!? Ja muutenki vähän huonossa kunnossa...

Mutta nyt töllön ääreen!!

Memmu & poika
 
Pimmi
Memmu: Lassilla on myös aika kuiva iho ja lääkäri meinas että taitaa olla myös atopiaa... Määräs Essex-voidetta ja se on ollu tosi hyvää! Mun ymmärtääkseni sitä saa myös ilman reseptiä, mutta tuon reseptin kanssa oli vähän halvempaa.
 
Tervehdys!
Jospas minäki taas rustailen jotain pitkästä aikaa. On ollu niin kauhee kiire viimeset pari viikkoa, välillä tuntuu et ei mihinkään joudu. Kaverilla häät tulevana lauantaina ja minä olen kaaso, niin hommaa on piisannu. Viime viikko oltiin anopin ja appiukon talon ja koirien vahtina, kun he olivat lomareissulla. Oli kyllä varmasti välillä näky ku minä käytin niitä koiri lenkillä Ninnin kans. Toisella kädellä piti pitää koiria ja toisella lykätä Ninnin vaunuja. Ja koirat ei oo kilteimmästä päästä :kieh: :kieh:
No se on onneksi takanapäin.

Ninni nukkuu yöt tosi hyvin. 8-11 tuntia putkeen. Hyvin, hyvin harvon enää heräilee yöllä syömään. Päivälläki nukkuu hyvin joko pienempiä pätkiä tai yhet 4 tunnin päikkärit. Mitään säännöllistä rytmiä meillä ei päivällä oo paitsi syönnit koitetaan ajoittaan saamaan aikaan joka päivä. Ninni syö 4 ruokaa päivässä. Aamulla puuroa+hedelmä/marjasosetta ja maitoa päälle. Puolenpäivän maissa potturuoka ja maitoa. Iltapäivällä hedelmä/marjasosetta ja maitoa päälle. Illalla sitte vielä puuroa + hedelmä/marjasosetta ja maitoa. Ja jos vielä tarvii jossain välissä niin juodaan maitoa. Ja sitte vielä vettä aina välillä janojuomana.
Tulipa hiukka sekava sepostus mut eiköhän tosta saa selvää.

Töihin menosta oli puhe, en oo oikein osannu vielä päättää mitä sitä tekee. Äippäloma mulla loppuu syyskuun lopulla, vakituista työpaikkaa ei ole. Et saa nähä miten sitte edes saa töitä. Toisaalta haluaisin jäädä kotiin ja pikkukakkonen olis haaveissa. Rahalliselta kannalta ku kattoo niin töihin pitää palata kun aletaan lyhentämään talo lainaa marraskuussa. Ja kaikki raha on tarpeen.

Mut nyt pitää taas lähtä asioille.

Maria ja Ninni
 
Pitkästä aikaa jaksoin jopa kirjautua...

Katoitteko 4D-dokkarin? Ittellä ei tullu katottua, mut kirjotusten perusteella kuulosti ällöttävältä toiminnalta imetys 8-vuotiaille ym.. Imetys on vähän nuoremmille luonnollisempaa.. Mut mun isi kerto jutun tässä aikasemmin, et ukin naapurissa asunu (maalla) pikkupoika oli aamulla lähteny kouluun ja tullu sieltä ja moikannu ukkia sanoien; "et hitto jaksoimpas koko koulupäivän vaikka en aamulla saanukkaan tissiä, ku äiti ee kerinny antammaan." Huh, että nauratti...

Konttausasennoista ja liikkeestä: Miten teillä mennään? Meillä Lumi on 5kk neuvolasta asti menny konttausasentoon ja nykyään heiluu konttausasennossa pitkiäkin aikoja, mut ku eteenpäin on halu, niin ryömii kädet vuorotahdissa vinhaa vauhtia.. Koira ja kissat on kiinnostavin juttu. Tänään méidän pienin kissa (tosin jo 3v) jäi Lumin satimeen 3 kertaa, vaikka yritti siirtyä kauemmaks, sit kissa rupes leikkiin mukaan, ja sit mun täyty jo tarkistella et eihän kissalla sit vaan oo kynnet mukana leikissä. Koira on sit kans pinteessä, yleensä makaa jossain nurkassa, ja heti ku Lumi huomaa hauvan lähtee vauhilla nukkuvaa koiraa kohti (esim. aamulla lähti keskeltä olkkarin lattiaa keittiöön) ja kerkee yleensä nykästä, niin sit koira herää ja lähtee suosiolla kauemmaks.. Ja Lumi jää tuojottamaan ihmeissään =) Joo, siis liikettä on meillä ja kaikki johdot on ollu jo jonkin aikaa vaaravyohykkeellä, aina on sit nosteltu ylemmäksi ku neiti alkaa niistä kiinnostua.

Me käytin eilen mun Lumin ja mun siskon kanssa shoppailemassa. Kierrettiin KapAhl, seppälä ja lindex--- Lumi sai tingittyä (niin varmaan...) uusia vaatteita ittelleen ja mulle löyty alusvaatteet ja uus kesämekko, sit sisko löyti valmistujaisiinsa loput tarpeet ja hilpehöörit. Lumi oli sen 2 tuntia mulla kantorepussa mukana, ja viihty niin et tuskin huomas neidin olevan ees mukana.. Tuli sit testattua kantoreppukin.

Mut nyt lopettelen, hauskaa päivän jatkoa.
 
No jopas on mielenkiintoseksi muuttunut palsta!! Ja hymiöt näköjään hukkunut johonkin:-(

Täällä harjotellaan kovasti selältä masulle kääntymistä eikä varmasti enään kauan mene, kun tuo ukkeli kellahtaa. Jalan saa jo hienosti toisen yli, mutta yläkroppaa ei vielä oikein saa ilman apua.

Onko täällä muita, joilla menkat heitelleet synnytyksen jälkeen?? Mulla tuli ekat 30pv jälkivuodon loppumisesta ja tokat sit siitä heti kk:n päästä. Sit yht. äkkiä tulikin jo kp26 ja nyt sit viedään jo kp36, eikä menkkoja kuulu, ei näy. jotekin olis kyllä aika utopistisa, jos oisin raskaana, kun kumiukkoa ollaan kuitenkin käytetty, mutta onhan sitä ennenkin ihmiset raskautuneet siitä huolimatta, joten ei kai sekään nyt mikään mahdottomuus olis... no kai se on jossain vaiheessa testattava, jos ei menkkoja ala kuulumaan. Elokuussa oli kyllä tarkotus jättää ehkäisy pois alkaa pikkukakkosta yrittämään, mutta saas nyt nähdä aikaistuko nää suunnitelmat muutamalla kuukaudella...

Missä vaiheessa te muut ootte alkanut nostamaan rattaissa selkänojaa ylöspäin?? Täällä odotellaan jo kovasti, että sais tota ukkelia vähän muuhunkin kun vaan makuuasentoon, mutta vielä en ole uskaltanut selkänojaa nostaa. Noista meitin yhdistelmistäkään ei saa selkänojaa kun kolmeen eri asentoon ja musta se puoli istuvakin on aika hurjan pystyssä...

Jaahas, täytyy varmaan ruokaa alkaa tehtailemaan, kun mieskin varmaan kohta kotiutuu töistä...

Nelly ja Miika
 
Me ollaan nostettu jo aikapäiviä sitten Pyryä puoli istuvaan asentoon rattaissa, meillä se kyllä on enempi makaava kun istuva vaihtoehto. Nyt kuukauden päivät ollaan välillä pikkuaikoja annettu istua ihan kunnolla selkänoja pystyssä kun kuitenkin osaa jo istua ilman tukea itsekseen ja syöttötuolissakin ollaan kerta jo istuskeltu. Mutta yleensä kyllä vaunuissa maataan ja nukutaan.

Me ollaan tässä kaikessa hiljaisuudessa haettu kämppää toiselta opiskelijayhdistykseltä ja tänään sitten saatiin tietää että on tärpännyt :D :D Ja vielä meidän ykkös vaihtoehdosta on vapautunut meille asunto. Vaikka ei se ole kun 52 neliötä iso (mutta kuitenkin 6 neliötä isompi mitä nykyinen :whistle: ), mutta peruskorjattu viime ja tänä vuonna ja sattui meidän asunto luhtitalon alakertaan, eli ei enää portaita (nykyäänhän asutaan siis toisessa kerroksessa eikä talossa ole hissiä...) ja mitäilmeisemmin siisn oma pieni takapiha pläntti :p Huh, pitäs vaan vielä kuuklausi jaksaa odottaa että pääsee tästä vanhasta pois.

Meillä myös maistettiin tänään kesäkurpitsaa ja upposi Pyrylle todella hyvin =) Vaikka muutenkin tuolle on kyllä kelvannut eväs kun eväs, ainoastaan porkkana ja mango on meinanneet tökkiä.

Mutta nyt lähden fiilistelemään ja sisustamaan uutta asuntoa :LOL: :LOL:


tinde ja Pyry
 
Tänään oli Petjan 5 kk neuvola. Pituutta oli tällä kertaa 67 cm, painoa himpun verran yli 7700 g ja pään ympärys 43,7 cm. Hyvin poika kasvaa ja kehittyy. Saatiin neuvoksi lisätä ruokailukertoja ja ottaa hiljalleen mukaan myös liha ja viljat. Nykyään Petja on syönyt kaksi soseateriaa päivässä. Aionkin heti lisätä iltapuuron mukaan. Kävin jo kotimatkalla ostamassa banaani-riisipuuroainekset ja annoin maistiaiset pojalle. Hyvin upposi.

Töihin paluusta sen verran, että ainakin tämän vuoden olen kokonaan kotona ja toivottavasti pidempäänkin. Pitää tehdä vähän laskelmia saadaanko rahat riittämään lainan lyhennyksiin ja elämiseen, jos jään kotiin pidemmäksi aikaa. Toista lasta toivotaan ja ihanteellista olisi, jos saataisiin Petjalle pikkuveli tai -sisko kolmen vuoden sisällä eikä tarvitsisi välillä palata töihin. Mulla ei ole vielä tullut yksiäkään menkkoja synnytyksen jälkeen, joten enpä taida ihan heti uudestaan raskautua...tai eihän sitä tiiä :whistle:

Vaihdoin muuten pari päivää sitten profiiliin uudemman kuvan Petjasta, mutta eipä se tainnutkaan onnistua, kun ainakin itellä tuolla näkyy vielä vanha kuva :headwall:

Krissie ja Petja 5 kk
 
Me käytiin eilen sairaalassa lasten kirurgisella päivä kun Viiville tehtiin sellainen isotooppikuvaus missä laitettiin tipan kautta sellaista radioaktiivista ainetta menemään ja kuvattiin munuaisten toimintaa. Se kuvaus näytti et munuaiset toimii normaalisti, mutta ultrassa taas näkyi et toinen munuaisallas ois laajentunut eikä ahtaumaa ole enää. Eli jotain häikkää edelleen ja sitä nyt kontrolloidaankin loppukesästä taas. Leikkauksesta ei onneks puhuttukaan enää mitään ainakaa tähän toviin. Estolääkitys jatkuu edelleen. Ja se tippakin laitettiin kämmenselkään onneksi eikä päähän. Nyt on vähän kiire lähtee touhuaan jotain mut paremmalla ajalla lisää. =)
 
Johan muuttu sivut uuteen uskoon. Keskustelut näkyy yläpulella niin on helpompi ehkä muistaa asiat ja nimimerkit, kun voi heti tarkistaa.. muuten kyllä vierastan vielä näitä sivuja..

Kookosta (tinde siis) on muuttamassa. Kovasti onnea uudesta asunnosta!

Krissie ja Nelly puhu menkoista. Mulla ei oo niitä näkyny, eikä tarvii vielä vähään aikaan näkyäkään. Meillä ois tarkotus alottaa "hommaamaan" pikku kakkosta tossa ens talvena marras-juolukuussa varmaan jätän pillerit. Yritän saada vuoden sisään opinnot loppuun ja sit ois aika ihanaa jäädä taas mammalomalla.. Vitsi ku on ikävä vauvamahaa ja niitä potkuja....

Lilla: oon lukenu et vauvan on tuirvallista nukkua mahallaan sitten, kun itse osaa mahalleen kääntyä. Meillä Lumi oppi kääntymään 3,5kk iässä ja muutamana yönä vielä sit käänsin kyljelleen, mut oon siitä lähtien antanu mahalleen nukkua.. Siinä yläänsä nukahtaakin parhaiten. Ja toi ähellys homma, niin meillä neiti konttaa viittä vaille (heiluu konttausasennossa ja sit ryömii), niin yöunia on hiukan sotkenu. Parina yönä tässä neiti heräs n.23 ja piti tunnin konsertit ennen uudelleen nukahtamista.. Aina on tyttö nukkunu hyvin ja 2kk iästä nukkunu n. 20-5, syöny ja sit vielä nukkunu klo 6-8 asti. Oltiin kyllä miehen kaa ihmeissään sit noista heräilystä.

Joko muuten ootte laskeneet pinnasängyn pohjaa alemmas? Meillä ois tarkotus huomenna laskee, kun Lumi ottaa reunoista kii ja punnertaa itteään ylös, samaa harrastaa lattialla esim. tuolia vasten.

Sit nelly kyseli myös tosta rattaiden asennosta, niin meillä nostettiin puoli-istuvaan asentoon n. 3 viikkoo sitten, mut asento on silti enemmän makaava ku istuva. Paljoo ei olla rattaita kyllä käytetty, vaan vaunussa lenkkeillään ja tänään neiti oli mulla pihahommissa kantorepussa mukana.

Huomenna on siskon valmistujaiset ja kakku pitäs aamulla koristella ja sit käydään perheen kaa syömässä..

Juu, nyt riittää epämääräinen sepostus ja lähden nukkumaan.. Hyviä unia vaan kaikille kukkujille!
 
Me käytiin tänään neuvolassa,oli lääkärintarkastuskin..Sen ois pitäny olla jo kuukaus sitten,mutta kun ei ollu aikoja niin nyt sitten oli.kaikki oli kunnossa,ja kasvaa hyvin,vaikka pituuskasvussa onkin taittumista. Mitat oli: 7115g ja 65cm. Rokotuksenki sai...mutta eipä terkkari sitä korttiin ollu merkinny:( mikähän rokotus se oli,että merkkais ite,ettei unohdu vaan!

Meillä syödään iltaisin puuroa ja lounaaksi kanssa useimmiten.ja hyvin maistuu. Eikä kaipaa ees hedelmäsosetta. kaurapuurota taitaa tykätä eniten:)ja sitten oon nyt antanu mannapuuroa ja tänään annoin ekaa kertaa riisiäkin,ja kaikki menee.. Lihoja ei oo aloteltu. jos sitten vasta 6kk jälkeen.
 
Kyllä ei tahdo olla aikaa enää pitempiin sepustuksiin täällä.Juttuja kyllä käyn lueskelemassa mutta vastaamiset on jääny todella vähälle.Siltikin tahdon olla pihalla kun lumiukko,tahtoo dementtia vaivata :( Mutta siis asiaan...

Rasmuksella oli 5kk neuvola 21.5 nyt tuli rokotuksestakin jo illalla vähän krätyyseksi,mutta meni sitten ohi kun annoin panadolia.Mä en sitten millään saa peräpuikkoa pepussa pysymään ja muutenkin tuo nestemäinen lääke on paljo parempaa ja nopeampivaikutteista.

Painoa oli: 8035 ja pituutta:68,4 ja pipo:42 hyvin poika kasvaa,mutta mahottomat on kyllä ruokahalutkin.Pääasiassa poika juo velliä ja maitoa.Jostain syystä piltit ei tahdo maistua sitten ollenkaan.Ne nyt on sitten vähän jäähyllä,purkki päivässä kuitenkin menee jotenkuten.Neuvolassa asiasta huolestuneena puhuin,niin täti vain meinas että kaikki hyvin kun kasvaa noin hyvin ja jotkut vain kuulemma on "vellilapsia".

Rasmus liikkuu lattialla pyörien.Välillä jalat menee vattan alle ja kova yritys on konttausasentoon,mutta ei olla vielä siinä onnistuttu.Vatsallaan poika ei kauaa yleensä edes viihdy.Selällä ollessaan yrittää jo kovaa istumaasentoon...pää punasena jännittää niskaa ja vattalihaksia ja aika kauan kerralla onkin yläkroppa ylhäällä.Saas nähdä kuinka kauan menee ennen kuin onnistuu.Rattaissa viihtyy hyvin,kun on puoli-istuvassa asennossa..makuulla ei viihdy juuri ollenkaan muuten kuin nukkuessa.

Ensimmäinen hammaskin tuli jo viime viikonloppuna ja vielä ilman kitinöitä.Edelliset tenavat on huutaneet kaks vuorokautta suoraa huutoa jokaisesta hampaasta,mutta niillä hampaat onki tullu vasta 7kk:n iässä.Onkos muiden vauvoilla jo hampaita tullu paljo?

Yöt menee aika hyvin..nukkumaan menee 21-22.30 välillä ja aamuyöllä herää 4-5 maissa.Pullon lämmitän ja poika hotkii sen napaansa ja jatkaa unia seitsemään asti ja sitten ylös.Päivän aikana nukkuu 2-3 päiväunet.Aamulla yhet 1h puolen päivän jälkeen 2-3h ja illemmalla vielä n.1h unet.Joskus nukkuu vähemmänkin.

Eli täällä kasvaa ihana,iloinen,KILTTI,ja hyvin kasvava jäbä

=)

Kaikkea hyvää teille kaikille...nyt täytyy yrittää iltapesulla ja maata... :wave:
 
Säikähdin jo että palstamuutoksen myötä koko joulutähdet on hävinnyt, mutta löysinpäs teidät! :hug: :D

Meillä oli Lennillä sen haavan kontrolli viikko sitten. Edelleen se on sen 1cm syvä ja hoito jatkuu samanlailla kun tähän astikkin. Kirurgi sanoi, että heti kun tuo haava paranee, niin Lennin nivustyrä leikataan eli kesäkuun aikana.

Meillä Lenni on vielä vaunuissa ja ratasosan vaihtoa ei ole vielä edes harkittu. Lenni kyllä istuu hyvin kun häntä vähän tukee, mutta tuota ikääkään ei ole kuin kohta se 5kk niin ei olla vielä edes istutettu. Meillä on yhdistelmävaunut ja niissä kyllä saa sen ratasosan ihan makaavaan asentoon ja siitä tai olla 5 portainen se sääntö juttu. Tykkään vaan niin paljon noista vaunujen kopasta (emmalljungan edget) että haluan niitä vielä jonkun aikaa käyttää. :)
Ulkoilessa Lenni on paljon rintarepussa ja usein otetaan tuohon pihaan mukaan Lennin sitteri tai auton turvakaukalo josta Lenni sitten katselee meidän touhuja. Paljon hän nukkuu myös ulkona vaunuissa unia. Ulkoillaan kyllä tosi paljon, joten Lenni kerkee käydä nuo vaihtoehdot päivittäin ulkona läpi :D

Kuukautisista joku kyseli... Mulla ne ei ole tullut vieläkään, niiden ekojen jälkeen. Raskaana en ole (testiä en ole tehnyt, mutta en usko olevani) Täysimetyksellä mennään edelleen, joten silläpä niitä ei varmaan ole kuulunut. Hyvä niin. Sitten vasta niitä alan kaipaileen kun/jos 3 lasta aletaan joskus yrittämään.

Kookostalle ja Hömpälle onnitteluja hyvistä uutisista!
:flower: :) :flower:

Esikoisen kevätjuhlat kutsuu!

:wave:
 
Tosiaan tapahtunut muutoksia täällä ja hymiötkin palanneet kuvioon! MEillä Eemeli istuskellut jo jonkun aikaa. Syöttötuoliin on pari kertaa laitettu mutta rattaat on niin valtavan isot että vielä saa vaunuissa hyvän aikaa maata. Eemeli kun oli viimeksi neuvolassa vasta sen 6 kiloo ja vähän ylite. hirmuisen hoikka poika.

Joku myös kyseli onko sängyn pohjaa laskettu. Ei ole laskettu kun se on edelleen tavaroilla lastattu säilytyspaikka ja poika nukkuu joko välissä tai vaunuissa sängyn vieressä.

Minä olen miettinyt että taitaa olla Eemeli ainut jolla ei ole yhtään hammasta eikä myöskään muuten liiku kun kääntyy ja jonkin verran pyörii akselinsa ympäri, mutta jospa sitä kehitystä tapahtuisi pian :/ Muuten kyllä on niin iloinen veitikka että saa yleensä kaikki aikuiset nauramaan myöskin. Nyt on keksinyt uuden jutun kun on sylissä. Turvaistuimessa ottaa aina jalalla kovat vauhdit ja keksinyt että äitin sylissäkin voi tehdä samalla tavalla. Eestaas kiikkuu sylkyssäkin =)

Menkoista sen verta että minun mielestä aivan normaalia että ensin ne tulee mutta sitten jää vielä pois pitkäksi aikaa. Siis imetyksen aikanen hormoonien heittely ihan tavista. Mulla ovat alkaneet aina vasta imetyksen lopetettua ja nythän vielä imetän ihan täysillä. Välillä kyllä maha niin kipee että oon ajatellut että taitaa menkat olla tulossa mutta poissa ovat vielä pysyneet.

Nyt täytyy lähteä valmistelemaan lomareissu. Lapset tänään viimeistä päivää koulussa ja eskarilainen onkin jo kotosalla. Eilen illalla oli niin ihana kevätjuhla. Nuo pienet on vaan niin aitoja, kun niin tosissaan esittää. Oikein mukavaa kesän alkua kaikille :wave:

Tevreisin juusto ja Eemeli 6kk ja pian 2 vkoa
 
Kirjoittelinkin joskus tuossa aikaisemmin, kun meidän melki 6 kk tyttö oksenteli,kun tarjosin hänelle puuroa (maitojauhevalmispuuroa). Kova ummetus on jatkunut ja Iida ollut kovin kiukkuisena. Silloin tällöin myös saanut lehahduksia välittömästi naamaansa persikka-vadelma-puolukka -soseen syönnin jälkeen. Myös pienenä tyttö nukkui tosi vähän ja edelleen ne yöt on ollut katkonaisia jo ties kuinka monta kuukautta, niin aloimme epäileen allergiaa.

Pari kertaa tällä viikolla ollaan sitten rampattu yksityisellä allergialääkärillä. Ihokokeessa maito, ohra ja ruis saivat pientä paukamaa muodostumaan iholle eli niissä voisi mahd. allergiaa ollakin. Itse jouduin maidottomalle dieetille ja ensi viikolla on maitoaltistus. Jo parin päivän dieetillä meillä on päästy vain kahteen yöheräämiseen (ennen kuusi oli ihan normaali, vaikka tyttö ei ollut nälkäinne). Toivotaan, että oltaisiin oikeilla jäljillä.

Onko täällä muita, joilla allergiavauvoja tai mahd. allergiavauvoja =) ?
 

Yhteistyössä