* JOULUNTÄHDET 2006 *

Heips! :wave:

Oltiinpa Lennin kanssa sitten lastenosastolla 6 päivää,ihan yllättäen :'(
Keskiviikkona ihmettelin, kun Lenni aristeli peppuaan sitä pestessä ja oli muutenkin tosi itkuinen ja kipeän oloinen. Laitoin sille supon (ja silloin poika itki ihan älyttömästi! :'( ) Lähdettiin päivällä käymään mun äidin luona. Kun pidin Lenniä sylissä niin se aina meinasi alkaa itkemään jos sen asentoa vaihto ja sitten kun äitini alkoi pesemään Lennin pyllyä niin Lenni itki tosi paljon! Ihan kauhean kuuloista kipu itkua... Huomattiin äidin kanssa, että Lennin pyllyn kannikassa oli joku patti ja se oli turvoksissa. Minä soittamaan kiireesti päivystykseen ja keskus-sairaalasta pyydettiin tuomaan heti Lenni sinne. Luulin, että se nivustyrä jotenkin oireilee.
Kirurgi soitti jollekkin toiselle kirurgille, että voiko se nivustyrä valahtaa (patti, kun tuntui kivesten alapuolella, pyllyreiän yläpuolella, eli siis siinä välissä), toinen kirurgi sitten oli sanonut että ei voi ja tämä naiskirurgi :headwall: alkoi painelemaan uudestaan sitä Lennin kipeää kohtaa (paineli jo silloin kun mentiin sinne ja Lenni raukka itki minkä jakso) Lenni huusi taas niiiin paljon, että se oli jotain ihan hirveää :'( :'( Minä itkin ja äiti itki ja lääkäri vaan sanoo, että ei täällä mitään oo! \|O :headwall: Minä suutuin ja tiuskasin sille, että onhan siellä nyt jotain, että ei tuo poika noin huuda jos ei oo!!!
Sitten kirurgi sanoin, että okei otettaan ultra ja verikokeet. (en ois suostunut kyllä sieltä lähtemään jos se ois käskeny kotiin takas)
Ultralääkäri huomas, että siellä on märkäpesäke ja se kyllä huomas heti miten kovasti Lenni sitä aristaa, kun ei tarvinu kun hipasta niin poika oli ihan kauhusta jäykkänä ja nosti takapuoltaan ilmaan, että siihen ei kosketa!
Päästiin sitten lastenosastolle silloin illalla ja seuraava yö piti (klo 4asti) sitten olla Lenniä syöttämättä. Kun se patti oli tarkotus leikata...
Klo 11 hoitajat tuli sanomaan että sitä ei tänään leikatakkaa. :/ Arvatkaa vaan sitä onnea kun pääs poikaa 7h jälkeen imettämään. Lenni jo kerkes pitkän ajan nälkäänsäkkin itkeä. (Hän kun syö max 3-4h välein)
No seuraavana päivänä sitten vihdoin ja viimein otettiin leikkaussaliin, kun olin taas onnistunut pitämään Lenniä 7h nälässä...
Leikkaus sujui onneksi hyvin. Kirurgi vaan oli yllättynyt siitä miten syvällä ja iso märkäpaise oli. Se oli ollut reilun 2cm syvyydessä ja sen kirurgin peukalonpään (siihen ekaniveleen asti) kokoinen patti, että eipä ollu ihme jos on pikkusen aristanu... :whistle: :eek:

Nyt sinne onkaloon menee sellainen sorpek (?) nauha, jota pitää joka päivä käydä tk:ssa vaihdattamassa.
Voitte vaan uskoa kuinka seuraavana päivänä leikkauksesta poika taas itki, kun se nauha vaihdettiin. Sieltä 2cm syvysestä haavasta vedettiin eka se entinen nauha pois ja sitten työnnettiin uusi tilalle. Ilman puudutuksia ja kipulääkkeitä! :eek: :'( Seuraavan päivän vaihtoon Lenni sitten sai panadolia.
Tänään meillä on se vaihto omassa tk:ssa joten saas nähdä miten se sujuu.
Tämä märkäpaise tuolla kohti on kuulemma tyypillen pienten poikien vaiva joka tulee yleensä ensimmäisen 6kk aikana, mutta voi tulla senkin jälkeen. (Yllätys, yllätys, että taas tyypillinen pienten poikien juttu tuli meille! :headwall: )

Tuon parantuminen kuulemma voi kestää 2-4vko ja viikon verran ainakin pitää sitä nauhaa käydä vaihatuttamassa! Raukka, joka päivä joutuu itkemään tuon avohaavan takia. :'(

Sellasta meille, mutta nyt täytyy käydä poika syöttämässä ja lukea myöhemmin teidän kirjoituksia! :wave:
 
VOI LENNI PARKAA!!!!Herranen aika sentään,on poika ollut tosi kipeä varmasti. :'( Se on hyvä se sorpact- nauha ,muistaakseni se samalla noita bakteereitakin tuhoaa.
se voi kestää jonkun aikaa ,ennen kuin menee haava kiinni.sen tähden se nauha siellä.ettei uudelleen keräis märkää. ja paranis .

ei muuta kun jaksamisia teille sinne .onneksi lapset on sitkeitä sissejä ja haavatkin paranee nopeammin kuin aikuisilla. :hug:
terv.sussu74 ja effi
 

No on kyllä... Ei tiedä oikein mitä sanoa ku niin pieni joutuu kokemaan tuommosia :(
Kovasti voimia ja jaksamisia Lennille ja koko perheelle. :hug:
Hyi ku tuli ihan paha olo ku mietti sitä kuinka Lenni ressukka on itkeny kivusta ku se lääkäri on sorkkinu sitä pattia :(

Soseista oli puhetta...
Meillähän jouduttiin lisäämään soseita vähän liiankin kovalla tahdilla ku Lassille ei tuntunu riittävän mikään :whistle:
Alussa annoin viikon pelkkää pottua ja sitten viikon pottu-porkkanaa. Sen jälkeen pidettiin pottusoseista vähän aikaa paussia kun ihottuma meni niin pahaksi, mutta jatkettiin marja- ja hedelmäsoseiden maistelua.
Muistelisin että jo 2 viikon soseiden syönnin jälkeen Lassi söi sen purkin päivässä ja siitä meni vain reilu viikko niin piti antaa jo 2 purkkia ja siitä 2 viikkoa niin meni jo 3 purkkia.
Alussa koitin olla kauhean tarkka että lisäsin vain yhden uuden viikossa, mutta kyllä niitä tulee nykyään jo 2 tai 3 uutta makua viikossa :whistle:
Jos näyttää tulevan mahakipuja tai ihottuma pahenee yhtäkkiä niin sitten pitää tietenkin seurata vähän tarkemmin että mikä vois olla aiheuttajana, mutta ei ainakaan vielä oo tullu ongelmia tästä meidän aika nopeasta tahdista...

Puuroa on kokeiltu pari kertaa, mutta se piti pistää paussille vähäksi aikaa ku Lassi ei tykänny siitä ollenkaan ja nosti metelin jo kun näki lusikan (vaikka siinä ei ollutkaan edes puuroa) :/
Me aloitettiin heti suoraan tavallisella kaurapuurolla jonka mä keitin reiluun veteen ja laitoin vielä omaa maitoa reippaasti mukaan. Ekalla kerralla en tehny hiutaleille mitään, mutta Lassi yökki sen kanssa niin pahasti että jo seuraavalla kerralla hienonsin hiutaleet pienemmäksi ennen keittämistä että ei ois niin kokkareista.
Tänään ois taas tarkoitus kokeilla iltapuuroa ja jos ei kelpaa niin pitänee laittaa mukaan vähän hedelmäsosetta. Jos sitten maistuis vähän paremmalta...
Lassi on vissiin periny äitinsä makumieltymykset ku mä en tykkää puurosta ollenkaan :D

Ois kyllä hyvä jos sais tuon puuron menemään ku ei tuo poju lopeta noita yösyöntejä... Viime yönäkin heräs syömään 3 kertaa ja kun seurasin että syökö se edes ollenkaan vai haluaako vain rinnalle, niin kyllä se ihan tosissaan söi joka kerta sen 10-15 minuuttia jonka jälkeen nukahti :eek:

Äh, nyt täytyy mennä...

Pimmi ja Lassi
 
Piti vielä tulla ONNITTELEMAAN KIHLAUKSEN JOHDOSTA!

ja meillä effi syö noita" vauvojen" puuroja ,se riisipuuro on herkkua ja nyt ostin jonkun banaani -päärynä jauheen lisäksi.ne ei musta oo mitään kovin kalliita .euromarketista alle 3 euron ja siitä saa noin viikon satsin.
 
Heippa!

Ihan ekana Lumiinalle :hug: , kaikkee joutuu Lenni-parka kestämään. Tuli tippa linssiin sun juttua lukiessa, ihan kamalaa, et tollastakin voi sattua.

Pia tais uumoilla noista cerazeteista, niin oon syöny helmikuun alusta asti, eikä oo mitään vuotoja näkyny sit jälkivuodon loputtua.. Sivuvaikutuksena on haluttomuutta, mutta siihen on jo tottunut näinä kuukausina :LOL:


Me ollaan iltapäivällä menossa uudestaan tk:lle ton neidin flunssan takia, räkä valuu kokoajan ja yskä on ihan kamala. Aamulla soitin neuvolaan, niin sielläkin täti kysy, et ettekö viimeks saanu mitään yskää helpottavaa, kun neiti herää yölläkin kamaliin yskänkohtauksiin. Viime yö meni niin, et neiti nukahti kahdeksan jälkeen, mut heräs 22.00, 24.00 ja aamu seitsemään sit tunnin välein... Juup, nostin sillon puolelta yöltä viereen ja tiheeseen sai tissiä tyrkkiä suuhun, ja tosi rauhatonta oli.. Ei oo neiti aamupäikkäreitäkään nukkunu ku 2*30min. siis tää mamma on aikas väsy... Pitää toivoo, et jotain apua ois tän päiväsestä lääkärikäynnistä.... Ja kaikkein parasta tässä on se, et ittellä on flunssa eilisillasta myös ollu ja täytyy vaan kiitellä isompia voimia noista tän aamun myrskysateesta, koska isäntä on sit ollu Lumia hoitamassa kaverina, eikä pellolla kiekkaa ajamassa..
=)

Marskulla tais mennä äitienpäivä putkeeen.. Meillä oli aika hiljanen äitienpäivä, kun neiti oli niin kippee.. Sain äitienpäivä kukan (ruusupuskan), kakun ja pitkään havittelemani Brown:n kirjan.. Sain aamipäivän rauhassa kölliä sängyssä kirjan kanssa ja sit otin nokoset, iskä sit katto Lumia.

Tinde kyseli puuroista, myönnetään et ei oo mittää hajuja vielä-- Täällä ei vieläkään oo kiinteisiin päästy, ja tarkotus ois oottaa tytön flunssa ohi ja sit keitellä pottuja. Nyt on toi tissin syöntikin ollu tosi huonoa, kun nenä on tukossa ja ei neiti millään jaksa syödä molempia tissejä kerralla.. Parina aamuna oon sit pumpannu, ku ei oo neidille kelvannu yöllä ku toinen rinta ja aamulla ei oo nälkä... Huh, sais vaan tän taudin veke..

No, nyt tuli sit romaani, mut olkoon..


Jaksamista kaikille mammoille ja tervehtymistä kevät flunssassa rypeville!

Leenu ja Lumi
 
Lennille ja Lumiinalle isot halit ja koko muullekin perheelle!! :hug:

En osaa muuten lohduttaa kuin siten, että lapset tosiaankin ovat sitkeitä ja ainoa lohtu ehkä onkin ajatella, että ei vauvat enää isompana mitään muista. Voimia Lumiina teidän perheelle tosi paljon.

Meillä on päärynäsosetta syöty pari päivää, annan päärynäsosetta aamupäivästä ja pottua iltapäivästä. Ja tällä viikolla varmaan loppuviikosta otetaan uus maku mukaan. =)
 
Minuakos se Sussu onnitteli?? ja Lennukin. Kiitosta! :D


Meillä on nyt neuvola käytynä. anoppi lähti käyttämään ja "joutu" sitte sinne huoneeseenki mukaan kun konkkasin kepeillä. eka sanoi että jäis odotushuoneeseen, mutta ei se sitte pistäny pahakseen vaikka ne tädit piti itsestäänselvänä että tulee sinne huoneeseen. tai huoneisiin. eka mentiin yhteen huoneeseen ja jopa vain Kassu taas suuttu kun tuntemattomat tädit alkoi kylmillä käsillään lääppimään ja kääntelemään ja mittailemaan. siinä huudon läpi toinen täti uteli syönneistä. sitte mentiin toiseen huoneeseen ja siellä sitte rokotettiin ja hetkinen juteltiin. Kassu oli eka mummun sylissä,, mutta sitten rokotuksen ajaksi tuotiin mulle että jos se rauhottais, mutta eihän se tykkää kun pidetään kiinni käsistä ja jaloista. ja edelleenkään se ei itke, vaan huutaa ja kiljuu kuin syötävä. on kuulema temperamettia! :whistle: päänmuodosta sanoi että tulee pappi, kun takaraivo niin litteä. vielä se siitä toki ehtii muotoutua, kun on alkanu jo viihtyä kyljellään nukkuessa.
no sittepää ne innostu taivastelemaan tuota meidän syöntiä. kun pullon kautta pitää kaikki antaa, kun lusikkaa ei yksinkertaisesti huolita. "oletko kokeillu erilaisilla lusikoilla" -joo. "muovisilla, tavallisilla, eri muotosilla..?" -no joo, on meille noita kulkeutunu puolen tusinaa eri sorttia ja kokoja ja muotoja riittää. ei huoli.
no siitä ne vaan jankkas että pitäähän sitä lusikkaakin yrittää tarjota, pitäähän sen oppia syömään. no eiköhän sillä ole vielä vähän aikaa oppia syömään, en ajatellu mitään lihoja tarjota ennen ku on puoli vuotias kun näköjään nälkä lähtee noilla vellimäisilläkin. ja kyllä olen joka päivä kokeillut tarjota lusikkaa ja antanu välissä leluksiki että tottuis.. ei se vain huoli..

voi että mulla alko ärsyttää kun päästiin kotiin. ihan niinku nivelsiteiden takia kepeillä käveleminen olis jotenki tehny minusta tyhmän tai vammaisen, sillä tavalla ne puhui mulle ja muuten jätettiin vähän niinku ulkopuoliseksi. mummultaki kysyttiin asioita, vaikka mitä sekään tietää kun ei se ole vauvaa paljon hoitanu. :headwall:

nyt kun tämä on tänne purettu niin nyt kyllä kieltäydyn antamasta tuon asian enempää pilata minun hyvää tuultani...


niin ja ne mitat: Kasperi 5kk: 7720g, 66,5cm, pipo 43,5... en ymmärrä miten noin pieniä lukuja! :whistle: se kyllä tosiaan huusi kuin syötävä ja rimpuili niillä siinä.. epäilen että ainaki paino on päin seiniä..


- Maria ja Kassu
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 14:15 Ria La Vida Loca kirjoitti:
päänmuodosta sanoi että tulee pappi, kun takaraivo niin litteä.
Kuinkahan paljon uskomukset pitää paikkaansa.... Ukollaon suhteellisen littana takaraivo (voisi jopa sanoa että hän on melkoisen takaraivoton) ja hänen haave pienenäon ollut lähteä lähetys saarnaajaksi Afrikkaan :whistle: :D

Lumiinan Lennille paljon halauksia ja jaksamisia :hug: Kamalaa miten kaikki sattuu juuri teidän pienelle pojallenne :( Ei sillä että toivoisin noita kenellekkään muulekaan, mutta tuntuu että teidän poikaa kyllä koetellaan raskaumman kautta.

Tänään annoin pikkusen enempi sosetta Pyrylle (edelleen mentiin kyllä bataatti+kukkakaalilla) ja poika veti hyvällä ruokahalulla kaiken mahaansa. täytynee huomenna ilmeisesti siis lisätä taas määrää...

Tuntuu että tämä äiti on ollut taas normaalia väsyneempi. Tuossa oli muutoma viikko että mies oli kotona kun ei hän mitään töitä kesäksi löytänyt. Nyt sitten pääsikin täksi viikoksi tuurailemaan "talkkari" hommiin ja minä olen taas joutunut nousemaan aamusta Pyryn kanssa. Kerkesi tuossa jo tottua, että sai torkkua melko huoleta (mitä nyt miehen ja pojan meluamiselta pystyi) puolille päivin asti jos siltä tuntui ja tänään Pyry päätti että herättiin sitten jo puoli seitsemältä.
No, jospa tähän väsymys-rääkkiin taas tottuisi....


tinde ja pyry
 
Meillä on ollut pari päivää aikamoista hässäkkää pojan kanssa. Tiedä sitten tuleeko hampaita, onko maha soseista kipeänä vai mistä johtuu, mutta Petja on ollut kovin ärtsyllä tuulella. Vetelee normaalia pidempiä päiväunia, mutta hereilläoloajat onkin sitten melkoisen kitisevä ja kiukkuinen poika. Aamuisin poika kyllä naureskelee ja hymyilee kuin Naantalin aurinko.

Soseita aloin antamaan Petjalle 3,5 kk iässä. Ekat pari viikkoa todellakin vaan maisteltiin eli poika söi perunasosetta 1-2 tl per päivä, nykyään menee jo useampi lusikallinen. Perunan jälkeen Petja on maistellut maissisosetta, peruna-parsakaalia ja peruna-porkkanaa. Viikon verran olen antanut lisäksi aamuisin luumusosetta. Eli nykyään poika syö aamuisin luumua ja iltaisin peruna-porkkanaa, ja tissiä päälle. Eilen tein pakasteeseen viikon satsin porkkana-kukkakaalisosetta, joten sitä maistellaan seuraavaksi. Luumun vaihdan seuraavaksi ruusunmarjasoseeseen.

Krissie ja Petja 4,5 kk
 
Lääkärissä käyty, ei oo korvissa mitään, eikä ollu tulehdusarvot koholla. neiti sai reseptillä yskänlääkettä.. jospa siitä ois apua ens yöx ja muutenkin... kamalan kuulosta kuitenkin toi pienen rykiminen :(

nyt ei muuta..
 
:hug: Lennille :hug:
Otti ihan itselle kipeää kun luin mitä joutunut/ joutuu kärsimään!

Marsku
Luin että annat lanttua vai oliko naurista? Mä sain neuvolasta lapun missä molemmat on kielletty alle 1-vuotiailta koska sisältävät nitriittiä?
Oli tympeä kuuloista tuo kohtelu neuvolassa :hug:

Meille ei oikein mitään uutta, nuhaa vielä on. Eelo kääntyy jatkuvasti mahalle ja sitten menee hermot kun ei pääse eteenpäin :whistle:
Ja kun käännän selälle kääntyy heti takaisin mahalle :headwall:

Mun on pitänyt oikein tehdä "töitä" itseni kanssa, että maltan aloittaa soseet :ashamed:
Kai se johtuu siitä kun kaksi "epäonnistunutta" imetystä takana, ja nyt olen "onnistunut", en malttaisi lopettaa :whistle: :ashamed:
Mutta 6kk päivänä poika saa ekat soseet. Olen ajatellut aloittaa bataatilla, kuinka te keitätte sen? Siis ihan kokonaisena, kuorineen?
 
Täällä on ollut kiinteistä puhetta. Minä aloittelin kiinteiden annon Johannalle jo heti kun 3kk tuli täyteen. Aloteltiin perunasoseella,ja sitten ostin kaupasta peruna-porkkanaa. Ja seuraavaksi hedelmäsoseita. Hyvin maistuu, tällä hetkellä menee n.4pilttipurkillista päivässä soseita. Aamulla kun herätään annan hedelmäsosetta, klo11:sta maissa saa kasvissosetta,samoin kello16 ja illalla saa vielä hedelmäsoseen. Kunhan kuun lopussa tulee 5kk täyteen alan tarjoamaan illalla puuroa. Saapa nähdä miten maistuu,oon ostanu kaupasta jo niitä puurojauheita valmiiksi,kaurasta ajattelin alotella ja sekaan jotain hedelmäsosetta. Tänään kokeilin jo miten maistuu liha-kasvissose,mutta eipä ottanu onkeeen,ainakaan tuo piltin sose. Itse oon tehny kuitenkin jo pitemmän aikaa kasvissoseet,kun näyttää noihin kaupan soseisiin laitettu mukaan porkkanaa,josta meidän tyttö saa mahansa kovaksi.

Johanna muuten eilen oppi kääntymään mahalleen! ja tänään jo on useemman kerran saman homman tehny, ja aina koittaa salassa ettei äiti näkis. ja näyttää nyt sitten viihtyvän mahallaanki paremmin ja koittaa ryömiä..toivottavasti ei kuitenkaan vielä lähde liikkeelle.
 
Kiitoksia (taas kerran...) teille kaikille! :hug:
Tänään käytiin terppakeskuksessa sorpact (?en vieläkään muista nimeä vaikka Sussu sen mainitsikin :ashamed: ) nauha vaihtamassa.
Mun piti taas lähtee siks aikaa pois sieltä, kun hoitajat sitä vaihto. Tekee tooosi pahaa, kun pikkunen joutuu kärsimään siinä niin kovin :'( En pysty yhtään kuuntelemaan raukan itkua, kun muakin itkettää. Oman lapsen kipuitku on kyllä yhtä tuskaa äidille!! Haava oli nyt auki 1.5cm, joten kaippa se siitä pikkuhiljaa paranee. Tärkeintähän on just saada pidettyä se haava auki, jotta se alkaisi paranemaan sieltä pohjalta, ettei märkäpaise uusiintuisi.
Nivustyrä leikkaus sitten siirtyi, kun on liian iso tulehdusriski nyt leikata kumpaakin.
Tänään se terppatäti oli ihan kauhuissaan, kun Lennille ei mene särkylääkkeenä kuin panadolia. Kaippa sillekkin oli tehnyt pahaa vaihtaa se nauha, kun se siitä särkylääkkeestä niin paasas sen toimenpiteen jälkeen. Nyt Lennille menee panadolia 3krt/pvä. Aatelkaa siellä osastolla yökkö sano, että ihmettelee suuresti, kun Lennille ei oltu määrätty minkäänlaista kipulääkettä toimenpiteen jälkeen, kun normaalisti se määrätään automaattisesti kolmesti päivässä. Se hoitsu oli siitä varmaan sitten sanonut, kun sen jälkeen Lennillä meni särkylääke niinkuin piti.
Tosin siellä saa itse kyllä olla tarkkana että lääkkeet varmasti menee. Antibiootti kuurikin määrättiin aluks ja sen piti mennä 3krt/pvä, niin päivisin se ois jäänyt menemättä jos en itse ois muistuttanut hoitajia ja kysynyt antibiootista ja kipulääke myös ois jääny menemättä jos en ois sitäkin pyytäny... Ymmärrän kyllä että siellä on kiirettä ja aina ei voi kaikkea muistaa, mutta kyllä noiden lääkkeiden kanssa sais olla kummiskin aika tarkkana. Muuten siellä oli kyllä tosi ihana henkilökunta, ystävällisiä ja huomaavaisia!

Ylläri vaan että Lenni sattui olemaan allerginen sille Kefexinille ja hänen vartalo, kasvot ja pää oli aivan täynnä pientä näppyä ja iho oli tosi ärhäkän punainen! Hoitajat kiikutti sitten ataraxia, kun iho kutis ihan mielettömästi. Kefexin lopetettiin muutaman päivän päästä aloituksesta, kun todettiin, että se niin kova ihon ärhäkkyys oli antibiootin aiheuttamaa.
Onneksi meitä sitten tuli katsomaan allergiahoitaja ja se anto vinkkejä ja voiteita tuohon atopia ihon hoitoon.
4.6 on onneks se lehmänmaitoallergia tutkimus...
Sitä ennen me ei saada aloittaa kiinteitä, vaan mennään täysimetyksellä.

Niin joo, ettei nyt elämä menis liian helpoks, kun kipu alkaa olemaan pyllyssä helpottanut ja iho hyvässä kunnossa, niin tottakai Lennille on pitänyt vielä tulla joku hemmetin näärännäppy (tai sellasta ainakin lääkärit arveli) silmään! :headwall:
Se silmä on tosi turvoksissa ja violetinpunainen, ja siinä näkyy sellainen näppylä. Se on yläluomen päällä, eli ei silmän reunalla niinkuin yleensä...
Terveydenhoitaja sanoikin tänään, että jos tuo tuosta vielä turpoaa, niin poika ei kyllä nää silmällä mitään! :headwall: :'( Ärsyttää, kun aina jotain uutta...

Noh, toisaalta pieniä juttujahan nämä on esim. siihen nähden mitä Juuston poika on joutunut kokemaan, kamalaa! :'( :hug:
Onkohän toipunut ihan hyvin siitä syövästä? Mikä syöpä hänellä oli? Ei ole pakko vastata jos et halua... :ashamed:
 
Ensiksi Lumiinalle :hug:

Mamarialle onnea kihlauksen johdosta! :flower: (En muista sitä sun uutta nikiä) :ashamed:

Pitää kirjotella taas pitkästä aikaa tännekki, käyn ahkerasti lukemassa, mut ei tuu itellä kirjotettua.

Käytiin maanantaina 4kk neuvolassa ja mitat oli seuraavanlaiset: paino 7640g, pituus 64,5cm pitkä ja pipo 42,3. Pituus menee ihan keskikäyrää ja paino siellä yläkäyrillä. Hieman mienas suuttua neuvolan tätille ku se pyöritteli.

Tänään käytiin ottamassa viimeinen b-hepatiitti rokote, ens kuussa on vielä verikokeet.

Mummu ja pappa oli lauantaina hoitamassa Ninniä kahesta yö kahteen. Muuten meni kaikki hyvin, mut tyttö ei suostunu menemään yöunille, niin mun piti käydä laittamassa nukkumaan. Ei ollu rahottunu edes isille. Taitaa olla äitin tyttö :D

Soseista: meillä syödään aamuisin maissivelliä, päivällä joku perunasose. Ollaan maisteltu perunaa, porkkana-perunaa ja peruna-kukkakaalta. Iltapäivällä ollaan syöty sit hedelmä sosetta (ruusumarja ja aprikoosi) ja illalla ennen nukkumaan menoa vielä maissivelliä. Soseiden kanssa ollaan juotu maitoa sitte syönnin päälle. Ja maitoa juodaan aina kun nälkä yllättää soseiden välillä.

Nyt nukkumaan...

Maria ja Ninni
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 22:19 Lumiina kirjoitti:
Noh, toisaalta pieniä juttujahan nämä on esim. siihen nähden mitä Juuston poika on joutunut kokemaan, kamalaa! :'( :hug:
Onkohän toipunut ihan hyvin siitä syövästä? Mikä syöpä hänellä oli? Ei ole pakko vastata jos et halua... :ashamed:
Heissan taas vaan kaikille! Ekana Lumiinalle että meidän poika oli 3 kk kun tauti todettiin. Varmasti kaikki uskoo ja tietää että oli todellinen järkytys...! Vaan kaikesta selviää, siitäkin. Syöpä oli silmässä (voi olla että joku tunnistaa meidät tämän jälkeen, vaan väliäkö sillä...) ja syöpä on todella harvinainen. Meillä hoidettiin ensin myrkyillä 4 v asti, sitten mentiin oikein urakalla takapakkia ja silmä poistettiin. Nyt on poika jo pian 8 vuotias ja oikein hyvin on elämä sujunut yhdellä silmällä. Kyllä joka kerta kun sitä miettii niin on onnellinen tästä touhukkaasta arjesta tämän lauman kanssa. Sen verta riesaa tuo tauti aiheuttaa yhä edelleenkin että meillä joka ikinen vauva tutkitaan säännöllisin väliajoin että onko sama tauti myös heillä. Viimeksi tänään on Eemeli käynyt tarkistuksesa ja silmänpohjat on ollut siistit ja hyvän näköiset.

Sitten vielä lisäys että lienee joka äidistä tuntuu ne omat vastukset isolta ja ne vaikeat ajat unohtuu jos pitkään saa olla tavallisesti ja elää tavallista arkea. Kyllä kuulostaa että Lennipojalla on kovasti koetellut heti alusta alkaen että oikein paljon voimia :hug:

Meillä on ollut tänään oikein ihana päivä kun Eemelille nousi heti aamusta kova kuume ja syytä en tiedä. Vesirokkoa täällä päin on riehunut ja nuo kaksi nuorinta on sairastamatta eli voi olla vaikka sekin. Tai sitten vauvarokko tai hampaat. Ihana arvailla ja kantaa pikku-ukkoo ku ei yhtään tiedä milloin alkaa hellittää. Äsken laitoin nukkumaan ja sitä enne supon niin kuumemittari näytti 40 astetta.:/

Ruokapuoli meillä on sujunut jo kauan hienosti. Kaikenlaiset hedelmäsoseet on ollut kuvioissa jo 4,5 kk lähtien. Alkoi se painokäyrä tippua liika alas neuvolassa, niin siksi aloitin. Teen ite aina soseet. Perinteinen mössö peruna-porkkana-sipulia vaan sauvasekoittimella mössöksi ja tarpeeksi ohueksi ja ne keitinliemet vaan sekaan niin ei tule limaista. Kaurapuuroa saa myös yhden annoksen päivässä ja sekin kun on tarpeeksi löysää niin hyvin maistuu. Kahden ruoan lisäksi kun imettää niin hyvin riittää maito. Ite koen että noissa kiinteitten syöttämisessä on vaikeinta ja eniten kehtuuttaa se mössöjen aloittaminen mutta ainaski meillä helpottaa kummasti arkea ja poika viihtyy pitkiä aikoja lattialla kun on hyvin syönyt.

Nyt kuuluu ukkeli taas vaikertavan niin pitää tarjota jos tisu kelpais. Säälittää tuommonen pikkuinen kun se ei hallitse yhtään sitä kipua...

Vaan eiku öitä!

Juusto ja Eemeli

 
Tonttu kyseli bataatista. Meidän ensi kosketus tuohon vihannekseen oli tosiaan kun Pyrylle tehtiin sosetta. Kuorin bataatin japistin paloiksi ja keitin. Kai sen voisi periaatteessa keittää sellaisenankuorineenkin, mutta voisi keitto aika olla aika pitkä kun on aikasen iso vihannes.
Ja meillä ollaan kyllä pisetty bataatista ja Paljon =)

tinde ja Pyry
 
Juustolle ja Lumiinalle halit :hug: Inhottavaa kun pitää pieniä vastustaa..

Lumiinalle vielä sen verran, että kun meidän Viivi oli sen pari viikkoa siellä osastolla niin Viivi sai muutaman ekan päivän ajan 4 tunnin välein panadolsupon. Hoitajat ois halunnut laittaa buranaakin muttei lääkärit suostunut kun saattaa rasittaa munuaisia ja munuaisissa oli se tulehdus niin siksi ei onnistunut. Kipuitku on kamalaa.. Siinä itkettää äitiäkin jos ei isiäkin. :/

Meillä oli Viivillä melkein kaks viikkoo suoraan suoneen kahta eri antibioottia ja viikon ajan suun kautta tuo Kefexin joka sopi kyllä. Tuli hieman jotain ihottumaa mut luultavimmin oli siitä kun tuli heti perään joku virustauti.
 
Jaksamista Lumiinalle ja Lennille ja muillekin joilla on vauvat sairaana!

Johanna veteli unia tänä aamuna puolikahdeksaan,harvinaista herkkua,sillä normaalisti tyttö herää ennen puoliseitsemää. Meni sitten vasta kymmenen jälkeen ekoille päikkäreille ulos,kunpa tämä rytmin muutos ois pysyvää,sais äiskäkin aamulla nukkuu pidempään!

Eipä tässä muuta!
 
Voi kun on surullinen olo kaikkien pienten sairastajien puolesta. :'( ihan hirveetä ollut tuon syövän kanssa noin pienellä vielä.

Kipulääkkeistä.On kyllä outoa ,et ei kunnolla anneta sitä.miettis nyt et itellä tollane haava ,niin varmasti ois kovissa kipulääkkeissä.ihme tuohua siellä sairaalassa ollut.lenni parka.
ja silmäkin viel..
mites Lennin äitillä toi jaksaminen?onko sulla apujoukkoja?

haleja :hug:

Meillä effi vihdoinkin kääntyy selältä vatsalle..
 
Huh Huh! Nyt on tämä akka aivan poikki... Jarkko on nyt viimeaikoina öisin selkeesti heräilly mun ja miehen pyörimisten/kuorsaustan mukaan. Sit kun Jarkko herää minäkin herään vaikka toinen nukahtaiskin heti uudelleen. Mun nukahtaminen heti ei olekaan niin taattua... Onneks päästään muuttamaan ja pikku-ukolle on oma huone ihan meidän makkarin vieressä. Saapi mennä sinne nukkumaan.

En jaksa enää yhtään koko muuttoa! Olen koko aamun metsästäny autoa ja muuttolaatikoita. Soittanu tsiljoona puhelua ja laittanu miehelle toisen tsiljoona sähköpostia... Mä (taas kerran) vannon etten muuta enää ikinä tän jälkeen!!! Niin ja mähän en ole vielä edes päässy pakkaamaan :headwall: :headwall:

Tonttu: Joo, kyllä nuo neuvolat on ihan erilaisia. Mulle vaan sanottiin että syötä mitä poika suostuu syömään. Ei se meidän neuvolantäti kovin nuori ole, että sen puolesta luulis olevan tietoa. No joka tapauksessa Jarkko ei edes suostunu maistaa sitä lanttua, joten tänään syötiin pelkkää bataattisosetta ja eilen porkkanaa...

Mut nyt mä menen vähäks aikaa lepäilee niin jaksan taas! :D
 
neuvola kuulumisia.. Netta 4,7kk oli 61,7cm ja 6190g. pää 42cm. muuten terve lapsi paitsi tuo atooppinen iho todettiin aikasemmin.. oli samalla lääkäri siel ja kehui meidän pirtsakkaa vilkasta tyttöä.. ei meinannu hoitotasolla pysyä missä lääkäri hänet tutki ja vielä todisteeksi että oli oppinut kääntymään näytti lääkärille :) harmi vaan että se oli viimeinen kerta siellä neuvolassa.. muuton takia.. netta niin tykkäsi lääkäristä että aivan nauratti..
voi täällä vaan sataa ja tuulee tosi kovaa-- noh pitää sisällä loikoilla vaan :)

Pia & Netta 4,7kk :wave:
 
shopiskelija
Lumiina:

Vaadihan lapsellesi kipulääkettä ennen toimenpidettä. Saa sitä vanhemmatkin ihmiset ja vasta viime aikoina on alettu kiinnittämään paremmin huomiota pienen lapsenkin kipukokemukseen. Jaksamista!

 

Yhteistyössä