* JOULUNTÄHDET 2006 *

Ihanaa, että Viivi pääsee kotiin ja voi paremmin =) =)

Meillä oli ihmeelllinen yö. Tyttö nukahti 20.30, mut heräs jo puol kaksi syömään ja viideltä tyttö ei enää jaksanut nukkua, vaan vaati seuraa. Jutskailtiin sit puoli seitsemään, äiti enemmän ja vähemmän unessa, ja nukahdettiin, mutta vain hetkeksi, kun kissat alkoivat tapella käytävässä ja herätti tytön jo uuteen aamuun. Täällä ollaan nyt silmät ristissä, kun oon tottunu pitkiin uniin, ku tyttö normaalisti on heränny syömään vasta kuudelta ja siinä ollaan hyvin nukuttu vielä kahdeksaan, yhdeksään, mutta ei siis viime yönä. Miten te äidit jaksatte yöheräilyjä? Mä taidan olla niin hyviin yöuniin tottunu, et oon poikki yhden huonommin nukutun yön jälkeen...

Nyt ei muuta, ku toivon et isäntä tulis navetalta piakoin, et saisin hetkeksi sulkea vielä silmät.
 
Mukava kuulla .et pikku-viivi paranemaan päin :)

LEENU kysäsit noista yö -heräilyistä .niin kyllä ne unen katkoo ,mutta meillä effi nukahtaa samantien .ilman mitää röyhäilyjä ja muita .joten kyllä sen jaksaa.mut ei oo sama jos nukkuu tauotta. =)

Täytyy kiirehtiä äiti-lapsi kerhoon klo 10 ,joten kuulumisiin =)
t.sussu ja effi
 
Heippa vaan! Tulin pitkästä aikaa minäkin taas vietittelemään niin ja nostan kun ollaan tiputtu.

Täällä ollaan ihan kummallisissa rytmeissä. Alkuilta menee tankatessa tissiä ja vähän pulloa ja Jarkolle tulee uni tuossa 21-22 maissa, riippuen päivästä. Yöllä herätään välillä 2 kertaa, välillä tunnin välein tuosta n. klo kahdesta lähtien. Unet ukkelilla loppuu kuuden-puoli 7 maissa ja sitten valvotaan ja torkutaan välillä tuonne puolille päiville ja päiväunet alkaa vaunuissa heti kun ovesta ulos päästään. Sit unta vedetään 2-3 tuntia ja kukutaan taas iltaan, välillä ehkä otetaan pienet torkut, jos hyvin käy. Tätä rytmiä ollaan menty nyt parisen viikkoa. Vaikka Jarkko saa tissin lisäks pulloa, pikkumies suostuu nukahtamaan vain tissille lukuunottamatta noita vaunuajoja. Yölläkään ei suostu nukahtaa ilman, että tökkää tissin suuhun. Mut nyt mennään näin.

Tuosta matkustamisesta. Meillä on matkustettu ihan 3 viikkoisesta lähtien, ensin 320km:n päähän mummolaan ja sit 4 viikkoisena lähdettiin sinne pitkälle reissulle Rovaniemen mummolaan (yli 800 km). Jarkko nukkui tyytyväisenä matkat ja sit kun heräs, pysähdyttiin vaipanvaihdolle ja syönnille ja sit taas jatkettiin matkaa. Reissut on menneet oikein hyvin. Ainahan se riippuu miten muksut jaksaa olla autossa, toiset tykkää toiset ei.

Mut nyt pitää lopettaa, on mentävä laittaa lakanat kuivuriin ja toiset koneeseen.
 
:wave: 3KK neuvola kuulumisia:

Lenni oli tänään tasan 3kk neuvolassa 7620g ja 63,5cm. iso poika meilläkin, menee siellä +15 käyrillä. alussa meni suoraa viivaa ylöspäin mutta nyt vellien ja soseiden myötä jatkaa tasaisesti vaikka tollanen jötkylä onkin. meillä on vaan tullut nyt sellanen esille tuolla neuvolassa kun lenni jäpittää mieluummin tuolle oikealle puolelle???

on siis niinku mutkalla tonne oikealle puolelle aina välillä.kun on lattiallakin selällään niin vääntää itseään kaarelle oikealle.samoin sylissä on vähän tollanen jäykkä. rupes vähän huolestuttamaan vaikka neuvolassa sanoivat että tuskin on mitään neurologista kun muuten asiat hyvin. :ashamed: :\|

itseä erityisesti häiritsee kun nyt kiinnitän siihen koko ajan huomiota.
jumpparille saatiin aika kuun loppupuolella joka katsoo tilanteen ja antaa jotain jumppa-ohjeita

oon vähä äimän käkenä tallaisesta koska muiden aikana ollu mitään tällaisia ongelmia....
onko kellään muulla samanlaista ongelmaa?

laitan viel loppuun ukon mittoja ajan varrelta vertailun vuoksi =)

syntymämitat: 3920g ja 52,5cm
2vkoa: 4150g ja 53,5cm
1kk1vko: 5780g ja 57,5cm
2KK: 6830g ja 61cm
3KK: 7620g ja 63,5cm
 
Täällä peukut pystyssä. että Viivi pääsisi jo vihdoin kotiin :flower:
Mahtanut tuntua hurjan pitkältä aika, meillä poju oli "vain" neljä päivää osastolla ja sekin oli jo tuskaa..Taidan uskaltaa sanoa, että rs- virus on nyt voitettu, yskäkään ei enää kiusaa onneksi.
Mutta, mutta meidän poju tekee hampaita ihan kauhialla vauhdilla!
:eek: Oli tosiaan viikon yli 3kk, kun alas tuli samalla kertaa kaksi ja nyt ihmettelin kun pari yötä ollut tosi levoton ja ihan hurjasti hangannut ikeniään, niin alas puhkeamaisillaan jo 3. hammas :eek:
Meillä sisaruksilla alahampaiden jälkeen ovat puhjenneet yläetuhampaat, mutta taitaa olla ihan oma rytmi kuopuksella..Imetys vähän hirvittää jos kohta suu täynnä hampaita, sattuu nimittäin mahdottomasti nuo kaksi pientä alahammastakin, kun niillä tissistä puree :x
Meillä syödään perunporkkanasosetta ja päärynäsosettta oikein hyvällä ruokahalulla, vellit sen sijaan eivät maistu ja muutenkaan tuttipullo ei oikein kelpaa, paitsi jos hirmu nälkä, niin sitten hyväksyy.
Kauhea tuuli ollut jo muutaman päivän ja takatalvea pukkaa :( No onneksi pääsiäinen lähestyy ja isännälläkin pidempi vapaa..
Terkkuja kaikille viola ja poju huomenna 4kk
 
Hei!

Miilukka: Lassi tuntuu taas tykkäävän enemmän tuosta vasemmasta puolesta ja kääntää itseään vasemmalle ja kaarelle kun on selällään mutta ei meillä oo tullu asiasta mitään jatkotutkimuksia... Lassi on harrastanu jäykistelyä ja tuota kaarelle vetämistä koko pienen ikänsä ja on meidän pitäny jumpata jalkoja ja koittaa saada pojua rennommaksi, mutta ei sen kummempaa... Se on kyllä tosi että kun alkaa kiinnittämään asiaan huomiota niin tulee huolestuttua ehkä vähän liikaakin :) Toivottavasti on Lennillä vain ohimenevää ja jumppa auttaa :heart:

Meillä oli tänään 4-kuukautis neuvola ja lääkäri.
Lassin mitat ei ihan niin komeat kuin Lennin 3 kk :whistle: mutta painoa oli 7190 g, pituutta 66 cm ja py oli 41,2 cm. Paino ja pituus menee ihan tasaista käyrää, mutta päälle ois voinu tulla kuulemma vähän enemmän ympärysmittaa. Ei kuitenkaan tarvi huolestua mistään ku jäi vajaaksi niin vähän...
Rintamaito näyttää siis riittävän hyvin edelleen, mutta ollaan maistettu pottua jopa kahdesti :) Mahaan asti ei tainnu mennä mitään mutta tottuupahan makuun...

Tuon punoituksen ja ihottuman hoitoa pitää kuulemma jatkaa vaan pesulla ja rasvauksella ja kortisoni-voiteelle saatiin resepti jos menee vielä pahemmaksi. Jos sekään ei auta niin pitää hakea antibiootteja ja jos nekään ei rauhota niin aletaan poistamaan mun ruokavaliosta mahdollisia allergian aiheuttajia. Lääkäri kylläkin meinas ettei näytä allergiaihottumalta...

Nyt lähetään leikkaamaan pojulta kynnet kun raapii taas niin pahasti :/

Pimmi ja Lassi
 
Miilukka harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2007 klo 18:46 pimmi84 kirjoitti:
Hei!

Miilukka: Lassi tuntuu taas tykkäävän enemmän tuosta vasemmasta puolesta ja kääntää itseään vasemmalle ja kaarelle kun on selällään mutta ei meillä oo tullu asiasta mitään jatkotutkimuksia... Lassi on harrastanu jäykistelyä ja tuota kaarelle vetämistä koko pienen ikänsä ja on meidän pitäny jumpata jalkoja ja koittaa saada pojua rennommaksi, mutta ei sen kummempaa... Se on kyllä tosi että kun alkaa kiinnittämään asiaan huomiota niin tulee huolestuttua ehkä vähän liikaakin :) Toivottavasti on Lennillä vain ohimenevää ja jumppa auttaa :heart:

Meillä oli tänään 4-kuukautis neuvola ja lääkäri.
Lassin mitat ei ihan niin komeat kuin Lennin 3 kk :whistle: mutta painoa oli 7190 g, pituutta 66 cm ja py oli 41,2 cm. Paino ja pituus menee ihan tasaista käyrää, mutta päälle ois voinu tulla kuulemma vähän enemmän ympärysmittaa. Ei kuitenkaan tarvi huolestua mistään ku jäi vajaaksi niin vähän...
Rintamaito näyttää siis riittävän hyvin edelleen, mutta ollaan maistettu pottua jopa kahdesti :) Mahaan asti ei tainnu mennä mitään mutta tottuupahan makuun...

Tuon punoituksen ja ihottuman hoitoa pitää kuulemma jatkaa vaan pesulla ja rasvauksella ja kortisoni-voiteelle saatiin resepti jos menee vielä pahemmaksi. Jos sekään ei auta niin pitää hakea antibiootteja ja jos nekään ei rauhota niin aletaan poistamaan mun ruokavaliosta mahdollisia allergian aiheuttajia. Lääkäri kylläkin meinas ettei näytä allergiaihottumalta...

Nyt lähetään leikkaamaan pojulta kynnet kun raapii taas niin pahasti :/

Pimmi ja Lassi
huojentavaa kuulla että jollakin muullakin on vähän samaa ongelmaa....

mullekin annettiin neuvolasta jotain jumppa-liikkeitä joita olen lennin kanssa venkutellu :) :p
toi fysioterapeutti on ihan tuolla terveysasemalla ja sieltä saan jumppa-ohjeita lisäksi ja jotain vinkkii.tietenkin katsoo tilanteen siellä mutta tuskin muuta sieltä saakaan. neuvolan tätsky kun sanoi että he käyttävät liian vähän näitä fysioterapeutin palveluita,että saisivat enemmän käyttää. ei ois varmaan mua nyt sinnekkään laittanu jos en olisi itse ollut vähän huolissani ja sanonut että saisko aikaa sinne. ei maksa pieniltä mitään toi käynti niin kyl mä haluun sinne....

meillä vääntyy lenni tonne oikeelle puolelle.lattialla maatessa vetää kaarelle tonne oikeelle ja sitterissä on kallistunut aina ihan tonne oikealle vaikka kuinka yrittäisin suoristaa niin on aika jäykkä ja ei pysy. samoin sylissä.
mahalleen jos laitan niin makkarat ilmestyy oikeaan kylkeen eli vetää hiukan oikeelle sillonki.

jätkä ei yritä ees kääntyy ite viel mahalleen ja jos minä yritän kääntää just vasemmalle niin tulee kauhee huuto.

meillä on myös ihottumaa naamassa,sellasii kuivii länttejä (samanlaista oli myös vanhemmalla pojallamme) testejä tehtiin silloin jo pienenä kun epäiltiin lehmänmaito allergiaa mutta ei ollu se, eikä myöskään ruoka-aine ja eläin-allergia testit oli negatiiviset. syytä ei siis löydetty ja kaikkii maailman rasvoja käytettiin mut ei auttanu muu kuin kortisoni. sillä sai naaman kuntoon mut jos oli päivän pari rasvaamatta niin heti tuli näppyjä ja laikkuja. n.6kk iässä kesällä hävisi ihottumat sit yllättäen (tulivat siis n.2kkiässä kastajaisten jälkeen) ja ei oo sittemmin ollu.

nyt lennillä siis aivan samaa ihottumaa naamassa ja vanha lastenlääkäri sanoi että näyttää atooppiselta iholta ja siihen ei auta muu ku rasvaus. kortisoonii siis laitetaan mekin lennille ja se tepsii .sitähän ei sais kyl pari viikkoo pitempään käyttää kerralla mut meilläkin jos tulee taukoo niin kukkii taas naama. kesällä lähteepi varmaan nääki ihottumat ku pieru saharaan niin isoveikallaankin :whistle:
 
Meilläkin oli tänään 4kk neuvola ja lääkäri ja tässäpä mittoja:
eli pituutta oli kertynyt 67 cm verran ja painoa 7995 g. Päänympärys on 42,5 cm.
On Pyryn painon nousu tasaantunut sitten kuukauden takaisesta neuvolasta. Aikaisemmin tuli n. kg kuukaudessa, mutta nyt oli tullut painoa lisää puoli kiloa. Hyvä niin ettei poika ole kohta ihan jättiläinen että jaksaa äiti kannella pitkin päivää :D

Yöheräilyistä.
Pyry herää yleensä syömään 2-3 kertaa yössä, eli ottaa sellaisia 3-4 tunnin pätkiä keralla unta. Joskus saattaa nukkua 5 tuntia putkeen jolloin selvitään yhdellä syönnillä ja taas toisinaan saattaa heräillä 2 tunnin välein millon heräilläänkin sellaiset 4-5 kertaa syömään (tuollaisen yön jälkeen on äiti hieman silmät ristissä :whistle: ). Ja meillä herätään järestään 7-8 aikaan aamulla... välillä tuntuu että jos saisi nukkua edes sinne yhdeksään asti niin johan olisin pirteä =)
Onneksi mies päivystää viikonloppuisin toisen aamun, että minä saan sitten edes yhden aamun nukkua hieman pidempään (vaikka mieskin kyllä viikolla herää aikaisin, mutta saa öisin pikkusen paremmin nukuttua kun mienä).

Meillä mennään edelleen ihan vaan tissimaidolla ja neuvolassa niin neuvolan täti kun lääärikin antoi lämpimän siunauksen yritykselle imettää poikaa sen puoli vuotta ja sitten vasta aloittaa kiinteitä. Saa nähdä miten nuo nukkumiset tässä menee tulevaisuudessa yöllä, se ratkaisee paljon mitä meillä tullaan syömään.

Täälä ei oikeastaan mitään muuta uutta olekaan tapahtunut.


tinde ja Pyry
 
Miilukka harmaana
:LOL: :LOL: :LOL:
pakko viel mainita ett meijän LENNI tuntuu kyllä aika pikku possulta kun vertaa muiden pituuksiin ja painoihin :whistle:
jätkä on vaan 63,5cm mut painaa sit 7620g. eli aika lyhyt tohon painoon nahden :LOL:
 
Eilen pääsi meidän muru kotiin!! Tämä mamma vaan on koko ajan hysteerisenä kyttäämässä ja kokeilemassa tuntuuko kuumalta ja jokaista liikettä vahdin, pitäis varmaan rauhoittua :ashamed: Tuntuu niin kuin ois pikku yskää ja limaisuutta, mutta voi toki johtua kun oli se nenämahaletku jonkun päivän et se ärsytti noita limakalvoja tuolla. Sitten sillä on sellaista punertavaa ihottumaa polvissa ja pohkeissa vähän, tuntuu niin kuin ois kuivahko iho ja rasvasin.. Eli nyt olen varma et se johtuu antibiootista vaik järjellä ajateltuna luultavasti kuivasta ihosta ja kun siellä Oysissa käytetään vissii vähän järeämpiä pesuaineita iholle. Eli jos se ois ärsyttänyt. Nyt jatkuu antibiootti suun kautta viel muutaman päivän ja sit alkaa kerran vuorokaudessa estolääkitys.

Viivi itse ollut vähän ihmeissään kun pääsi kotiin, mutta toisaalta ihan mielissään kun näki kaikki tutut jutut :D

Maitoa ei heru enää samalla tavalla mut sinnikkäästi imettelen aina välillä et sais ees vähän, onneksi pullo on alkanut kelpaamaan joten lisämaitoo voi antaa.

Viivillä huomattiin 2kk neuvolassa hieman kanssa tuommosta jäykkyyttä.

3kk neuvola menee tämän kuun loppuun tai toukokuun alkuun kun rokotteita ei saa viel antaa. Toki vois käydä punnituttamassa, nyt eilisaamun nakupaino oli osastolla 5945g tai jotain tuommosta, noussu paino tuolla parin viikon aikana.

Kiitti vielä kerran teille kaikille tsemppauksista tässä parin viikon aikana ja toivotaan nyt, että kaikki alkaisi menemään hyvin B)
 
Miilukka: Meillä ollu samaa ongelmaa,oikealle päin katsoo koko ajan,vasemmalle seuraa vain silmillään.Käytiin fysioterapeutilla ja se sano et kehitys normaalia.Ollaan ite kotona jumpattu,annettu vasemmalle virikkeitä,nukutettu vasemmalla kyljellä ja mie olen jopa opetellu kantamaan ukkoa "väärällä " olkapäällä,eli et kasvot ovat vasemmalle. Nyt on jo huomannu tuloksia, alkaa pää kääntyyn vasemmallekki. Mut huolissaan olin mieki ja olen vieläki, huomasin jo et takaraivo alko muototutumaan lättänäksi oikealta puolelta
:ashamed:
Meillä Ukko paino 3kk neuvolassa 8360g, eli meilläki mennään tosi yläkäyrillä :ashamed: Joskus tuntuu et syötänkö mie sitte liikaa tuota miehenalkua vai mitä :snotty:
No joo, mentävä taas on:D

Jaksamisisa Hömpälle ja Viiville,ihana et pieni on jo kotona
 
Miilukka harmaana
joo,mä jo vähä kattelin ett Miila sul on aika jössikkä teijän pikku mies. meillä on jässikkä jo mut teillä ollaan viel isompii ;) ja pakko sanoo viel ett munki nimi on sama ku sulla :wave: :D
harvinainen nimi viel toistaiseksi joten pistää silmään kun ei oo montaa tullu vastaan elämässäni vaikka itse olen -79 :kieh:
 
Heippa!

Lumilla oli 4kk neuvola tänään. Mitat 6075g, 64,6cm ja py 40.3. Lääkäri sano, et kasvaa ja kehittyy hyvin, iho siisti ja jäntevä tyttö. (ton jäntevä muistaavat joka kerta sanoo, millanen lie sit vähemmän jäntevä??) Täysimetyksellä mennään ja sen jatkamiseen siunausta, ei ees puhunu mitään kiinteiden alotuksesta. Enkä ees nyt harkitse taas kuukauteen, ellei tilanne muutu.

Sit sellasta, et onko kellään vauvalla ollu ripulia? Meillä tuli eilen vetinen kakka ja tänä aamuna kahteen otteeseen. Soitin aamulla neuvolaan ja äsken sieltä neuvolalääkäriltäkin kysyin, niin sanovat et seurailla.

Mut nyt ei muuta.

Leenu ja Lumi
 
No niin, nyt se on sit odotuspuolelle ilmestynyt joulukuisten 2007 pino! Näin se aika menee ja tosiaan vuosi alkaa olemaan aikaa plussauksesta...

Meillä oli tänään 3kk neuvola ja eka piikki.
Miikan mitat tällä hetkellä: 6045g ja 59,8cm py 39,8
Piikistä ukkeli ei tykännyt yhtään, vaan sai kauheen raivarin heti kun näki koko pistovehkeen :D Onneks kuitenkin rauhoittui pian piikin jälkeen.

Saas nyt nähdä, mitä tuo piikki meidän ukkelille vaikuttaa. Ainakin tuntuu aika väsyneeltä, kun juuri nukkui n.1,5h, söi ja nukahti saman tien uudestaan.

Tsemppiä Hömpälle ja koko perheelle. Tuntuu aika pieneltä tuo meidän Miikan flunssa, kun sinun juttuja on täällä lukenut. Onneksi kuitenkin Viivi pääsi kotiin. täällä peukut pystyssä, että paranee pian :hug:

Nelly ja Miika
 
Marsku harmaana
Heippa! Kipaisin äkkiä kattelemaan kuulumisia. Sit tuli tuosta rokotuksesta mieleen kun Jarkko rokotettiin 27. päivä ja huomasin tänä aamuna, että jalassa on vieläkin pieni patti siinä kohtaa mihin rokotus laitettiin. Onko teidän muiden pienillä ollut pattia; kuinka kauan vai ei ollenkaan? Mietin, että soitan neuvolaan jos tuo tuossa jonkun aikaa on. Ei se näytä olevan kipeä, mutta silti vähän epäilyttää.

Nyt pitää mennä vaihtaa vaippa ja ukkokin tulee kohta töistä, joten kaupallekin pitäis mennä.

Oikein hyvää pääsiäistä kaikille!!
 
Hei kaikille! :)

Täällä on muka ollut niin kiirettä että en ole ehtiny ollenkaan seurailemaan mitä ootte jutellu.

Meillä on syöty jo parisen viikkoa kiinteitä. Mustikka on viimeisin herkku mitä tyttö on saanut maistella. Tuntuu tykkäävän tosissaan. :) Ja hassun näköstähän se on kun noin pieni opettelee syömään. :D

Nyt olen huomannut että koira on alkanut olemaan mustasukkanen minusta ja miehestä. Jos ollaan tytön kans sohvalla nii koira tullee varmasti tökkimään kuonolla ja lattialla ollessa tuo lelua vähän turhanki lähelle välillä. Vaikka siis huomioimme sitä samalla tavalla kuin ennenkin. :)

Milli ja tyttö
 
Pimmi
Marsku: Lassille ei tullu rokotuksesta pattia, mutta neuvolassa kyllä kyselivät että eihän tullu pattia kun Lassi meinas aristella tuota jalkaa rokotuspäivänä... Eli tiiän että semmonen voi tulla, mutta en kyllä tiiä mitä se meinaa ja onko siitä haittaa :/

Voi hitsi... En kyllä mee kattoon sitä uutta joulukuisten pinoa... Tulee vaan paha mieli ku en oo vieläkään päässy tästä mun raskauden kaipuusta :D Tää on tämmöstä joka päiväistä taistelua: haluan vauvan - pitää opiskella - mutta kun haluan vauvan - mutta kun pitää käydä ensin koulu loppuun jne... Mieskään ei nyt ilahduta mua kun sekin sanoo että seuraava vasta sitten ku mä oon valmistunu \|O
Ei se ois niin kauheeta jos ei ois niin monta vuotta jäljellä :whistle: :D

Täällä tuulee taas niin mahtavasti että taidan laittaa Lassin pinnikseen päikkäreille... Ei kyllä nuku siellä varmaan tuntiakaan, mutta jos edes vähän aikaa levähtäis niin ei ois niin kiukkuinen.

Äidin seuraa kaivataan :)

Hyvää pääsiäistä kaikille!!
Ja muistakaa syödä paljon pääsiäismunia :D

Pimmi ja Lassi
 
Heippa!

Tänään lähdetään reissuun pääsiäiseksi, kun ukollakin on isyyslomaa tiistaihin. Toivottavasti menee reissu hyvin ja saadaa "levätä" vähän. Ei muuta kuin hyvää pääsiäistä kaikille jouluntähdille perheineen!

T:Leenu ja Lumi
 
Hyvää pääsiäistä kaikille!

:snotty:
Kävin sitten kurkkimassa tämän vuoden joulukuisten listaa ja pari kyyneltä vierähti... Tänään tulee vuosi siitä kun plussasin :heart: Uskomattoman nopeasti tämä aika menee.

Viikko sitten oltiin Eelon kanssa neuvolassa:
7570g, 64cm ja pää 42,2

Painokäyrä teki pienen laskun mutta täysimetyksellä saadaan vielä jatkaa :)
En yhtään muista mitä piti kirjoittaa.... :whistle:
Muutenkin välillä tuntuu ettei aivot toimi, enkä osaa puhua kunnolla. Sukulaiset ja ystävät vain nauraa mulle, kun änkyttäen yritän selostaa jotain. On tainnut tämä neljän seinän sisällä pysyminen tehdä tehtävänsä... Tai voiko sitä muuta odottaa kun ainoat keskustelut käyn Eelon kanssa "lässyttän" tai teinin kanssa änkäten.
:\|

Onneksi joku kertoi et nukuttaa viileässä eteisessä kun pihalle ei voi mennä! Täällä kans nyt nukutaan eteisessä kun pihalla on taas niin kauhea myrsky :(
Mä en oikeasti muista mitä mun piti kirjoittaa, pitää koittaa myöhemmin jos muistuu mieleen... :whistle:
 
Oih ja voih...
Mäki kävin sitten lukemassa tuota odotuspuolen uutta joulukuisten pinoa ja ei ollut kyllä viisas teko \|O
Haluaa masun... Haluaa tuntea taas ne ihanat pienet potkut ja muksimiset... Voi nyyh sanon minä...
Onneksi meillä on vielä ehkäisynä nuo kumiukot joten mies pitää siitä huolen - tässä mielentilassa mulla vois nimittäin käydä "unohdus" jos söisin noita minipillereitä :D ...paitsi että ei siitä taitais olla mitään hyötyä kun ei mulla oo ollu vieläkään menkkoja :whistle:
Kävin vilkasemassa tuota omaa neuvolakorttia ja hoksasin että mullakin tuli eilen kuluneeksi tasan vuosi plussaamisesta. Kyllä aika juoksee!

No, kyllä tuo poju on niin suloinen pakkaus että enköhän mä vielä jonku aikaa kestä :heart: Nää päikkäriajat on vaan pahoja ku joutuu olemaan pienestä erossa niin kauan ;)

Ei mutta nyt alkaa matsi... Pitää alkaa kannustamaan oulun poikia B)

Pimmi ja Lassi
 
Ja Oulun pojathan voittikin komeesti!! Hyvä Kärpät ;)

Tuota, eli Viivi pääsi tiistaina kotiin ja jo heti seuraavana päivänä alkoi lämpö/kuume nousemaan ja juostiin tuossa pari päivää lasten päivystyksessä ja terveyskeskuksessa tutkimuksissa. Tulehdusarvo ym. labrat normaalit joten kallistuivat viruksen puolelle kun on hieman nuhaa ja yskääkin. Meinasivat et sieltä infektio-osastolta saanut sellaisen sitten.

Suppoja laiteltu paitsi eilisen illan jälkee ei olla laitettu kun ei oo vaikuttanu kuumeiselta enää *koputtaa puuta*. Tarkassa seurannassa ollaan ja päästäänkin suoraan aina sitten päivystykseen kun tarvii. Se uusiutumisvaara sille pissatulehdukselle kuitenkin on kun on rakenteellinen vika, antibiootti loppuu tänään ja alkaa estolääkitys huomenna.

Mutta, jospas se tästä alkaisi aurinko paistamaan risukasaankin B)

Meillä nuo neuvolatouhut menee ihan höpöksi nyt kun pitää ootella et Viivi paranee ennen kuin voi mennä rokotuksille. Mutta, painoa tällä hetkellä aika lailla tasan 6kg ja pituutta n.60 cm tai vähän päälle..

Raukkaa toista on niin kiusattu viime viikkojen aikana. On ultrattu, laitettu päähän tippaa, otettu verikokeita joka puolelta, ollu nenämahaletkua, tehty selkäydinnestekoe (pistettiin selkään), mittailtu pyllystä/kainalosta/korvasta kuumetta ja suppoja laiteltu sekä osastolla et kotona. Rassukka pientä, pitää vaan toivoo et vauvat tosiaan unohtaa kaiken nopeeta.

Mutta, hyvää pääsiäisenjatkoa, pitää joskus ajan kanssa lukea tarkemmin noita teidän viime päivien jutusteluja täällä :)
 
:wave:
Onko kaikilla ollut munarikasta pääsiäistä :LOL: . Täällä on ainakin yksi noita-akka. Ollut siis tosi kivaa... itselläni tulehtui paksusuolen divertikkeli ja sain lääkekuurin, jonka aikana+ 2 pvää eteenpäin ei saa imettää ja maito lypsettävä ja kaadettava viemäriin :ashamed: . Sama muuten toistui ed. pojan kanssa, mutta oli silloin jo 4,5kk, nyt pikkumies 3kk ja tosi "innoissaan" ku joutui tuttipullolle ja tuttelille. Ei siinä mitään, mutta kun pojan maha meni tosi kovalle ja itkun kanssa vääntää nyt liisterikakkaa. Oon antanu vettä ja ajattelin, että kun kaupat aukee, niin meillä aloitetaan luumusoseeseen opettelu, et kakka hieman helpommin irtoaisi.
Hienosti kyllä nyt nukkuu yöt, 21-05 ja syönnin jälkeen 9-10 asti.. ku vaan isompi nukkus yhtä hyvin :LOL: Koko ajan pussailee ja halailee pikkuveikkaa ja tuo isoo traktoria ja peräkärryä, et "Jeje" kyytiin...

Kävin vaihtaan profiiliin poikien tuoreen kuvan :)

Terveisin kyöpelivuorelta memmi ja poijjaat
 
Heippa! Enpäs ole muka kerennyt kirjoittamaan mitään pitkään aikaan. Paljon on tapahtunut ja sattunut pinolaisille.

Meillä menee ihan mukavasti, Silja on täyttänyt jo 3kk. Nykyään on ehkä vähän itkuisempi ja äänekkäämpi. Silja oli 3kk neuvolassa 62cm ja 5230kg. Aika hoikkeliini neiti siis. Näyttää kyllä aika sopusuhtaiselta. Nyt pituutta tullut syntymästä 13cm ja painoa 2kg. Kehitin kyllä itselleni pienet ressit tosta painosta varsinkin kun täysimetyksellä mennään. Neuvolasta ovat olleet ihan tyytyväisiä kun kasvaa tasaisesti omalla käyrällään. Yx ilta oli ihan pakko kokeilla huoliiko lypsettyä lisämaitoa pullosta syötön jälkeen. Ja pakkohan se oli uskoa että toinen saa masunsa täyteen koska ei suostunut kun vähän maistamaan.

Yöllä meillä syödään edelleen 1-3 kertaa, muuten nukutaan hyvin. Nyt on ollut n. viikon verran nukuttaminen vähän työläämpää, kun ennen nukahti samantien omaan sänkyyn illalla syötön jälkeen. Liekö joku kehitysvaihe menossa.

Tuttia ei huolita vieläkään. Nyt on alkanut maistua oma peukalo, ei varmaan kauheen hyvä juttu. Kovasti muutenkin nyrkit ovat suussa ja kuolataan vaatteita. Olenkin alkanut pitää välillä Siljalla semmosta pientä ruokalappua kun paita on muuten koko ajan märkänä.

Nyt taitaa olla taas nälkä joten heippa!
t.tähtityttönen
 
Pääsiäinen alkaa olla lopullaan! Kiva, ei näitä pyhiä ikuisuuksia jaksa. Minä en ole syönyt munan munaa,kun Johannalle tulee suklaasta ihottumaa,muutenkin kyllä tytön posket helahtaa punaiseksi,mutta häipyykin onneksi yhtä nopeasti.

Johanna on nyt parina yönä heränny 3-4kertaa syömään,mutta onneksi nukahtaa samantien kun on saanu masunsa täyteen. Vähä meinaa näin iltapäivästä väsyttää,mutta hyvin oon silti jaksanu nuo herätykset sun muut,vaikka maksimissaan on saanu 3tunnin pätkiä nukkua. Aamulla vien tytön sitten aina eka unille ulos niin pääsee itse lenkille. Ja jos sais vielä muutaman kilon tippumaan,vaikka kaikki raskauskilot on jo lähteny,mutta vielä ois tavoitteesta 2-3kg jäljellä!

 
Raskas pääsiäinen takana. Isäni kuoli torstaina :'(
Vietettiin sitten pääsiäistä koko poppoon voimalla vanhempieni luona ja muisteltiin isää...

Sittenpä vauva aiheeseen:

Lennin 3kk neuvola oli tiistaina. Pituus 61.8cm ja paino 5845g. Sopusuhtainen kaveri :) Isoja vauvoja teillä joillain, hyvä kun ruoka maistuu ja reippaasti kasvetaan. :D

Lennin iho tuottaa ongelmia... Onneksi torstaina on lääkärin ihokontrolli, jospa päästäs tutkimuksiin. Iho on tosi punainen, kuiva ja kaulaan, poskeen, olkapäähän ja päähän on tullut sellaiset märkivät kohdat. :( Kaikenlaista rasvaa on koitettu, samoin öljyjä. Olen myös tarkkaillut syömisiäni, mutta en ole vielä keksinyt mistä ihottuma voisi johtua. Kasvojen ja pään ihoa kutittaa, koska hän hankaa aina niitä kovasti syliä vasten tai petiinsä...
Nivustyrä oireilee, mutta ei onneksi päivittäin.

Nyt Lenni on taas ulkona päikkäreillä, joten taidanpa alkaa siivoamaan. :wave: <br><br>
 

Yhteistyössä