Moikka!
Huomenna on ystäväpariskuntamme häät, ja mummi on tulossa meille hoitamaan Petjaa. Minun ja miehen on siis tarkoitus osallistua hääkirkkoon ja -juhlaan täällä lähellä eli jokunen tunti oltaisiin pois kotoa. Jatkot jätetään suosiolla väliin. Luotan täysin äitini lastenhoitotaitoihin, mutta silti jännittää ihan hirveästi olla ekaa kertaa vähän pidempi aika erossa pojasta. Varsinkin, kun Petja juo pullosta erittäin vaihtelevalla menestyksellä. Muutamaan kertaan ollaan sitä viime päivien aikana kokeiltu. Välillä poika suostuu juomaan ilman suurempia ongelmia, mutta välillä suorastaan raivostuu pulloa tarjottaessa. Saa nähdä tuleeko mulle viime hetkellä pupu pöksyyn ja jätänkin häihin menon väliin.
Tultiin äskön 3 kk neuvolasta ja ihana neuvolatätimme rohkaisi mua tuon Petjan huomisen hoitoonjätön suhteen. Hän kysyi ensimmäiseksi onko Petjan huominen hoitaja määrätietoinen ihminen. Vastasin tähän myöntävästi; äitini on minusta hyvinkin määrätietoinen. Silloin ei kuulemma pitäisi tulla mitään ongelmia. Hänen mukaansa poika ei nälkään kuole, vaan juo kyllä pullosta kun on tarpeeksi nälkäinen. Itkua voi joutua vähän kuuntelemaan, mutta se ei ole vaarallista. Hänen neuvonsa minulle oli mennä sinne häihin, jättää Petja mummille hoitoon hyvillä mielin ja rentoutua.
Sitten hieman mittoja. Petja painoi nyt 6280 g ja pituutta oli kertynyt 62 cm. Pään ympärysmitta oli 41,7 cm. Tasaisen hyvin on poika kasvanut. Rokotteenkin poika sai, mutta ei ollut siitä juuri moksiskaan. Pienet itkut tuli, mutta nopeasti rauhoittui. Ihoa neuvolatäti kehui todella hyväksi, sekä silmiä ja suuta siisteiksi. Kiinteiden ruokien aloittamisestakin keskusteltiin. Hänen mukaansa on parasta aloittaa peruna-rintamaito/korvike -yhdistelmällä. Unohdan siis toistaiseksi suunnittelemani maissivellit. Hänen mukaan voin alkaa antamaan kiinteitä jo ennen kuin poika on 4 kk, mikäli tämä tuntuu olevan jatkuvasti nälkäinen. Ajattelin odotella vielä pari viikkoa ja sitten aloittaa varovaiset kokeilut.
Tulipa hyvä mieli tuosta käynnistä. Harmi vaan, että meillä vaihtuu tämän jälkeen neuvolatäti. Tuo nykyinen on ollut niin mukava ensin mun raskausajan hoitsuna ja nyt Petjan neuvolatätinä.
Aurinkoista viikonloppua kaikille! Ja pitäkää toverit hyvät meille peukkuja, että Petjan ensimmäinen hoitokerta sujuu hyvin B)
Krissie ja Petja (sunnuntaina 3 kk)