* JOULUNTÄHDET 2006 *

Huomenta tai oikeestaan päivää!! Tultiin just pojun kanssa ulkoa ja voi luksusta kun sai taas kävellä pihalla! Poika nukkuu päikkäreitä satakertaa paremmin ulkoilmassa kun sisällä. Eilen kyllä yritettiin viikon sisälläolon jälkeen mennä lenkille Seurasaareen, mutta tuuli oli niin kova että mä olin jääpuikko ennen kun kunnolla edes autosta ulos päästiin, Jarkko olis kyllä pärjänny, kun tumppasin sille päälle kunnolla.

Tuossa eilen just totesin miehelle, että aika on menny aivan hurjan nopeeta. Jarkko täytti perjantaina kaks kuukautta. Semmonen olo on kun tuo olis aina ollu meillä. :LOL:

Mut nyt menen purkamaan tuota uutta kuivuria paketista. Toivat sen vihdoin ja viimein tänään. Nyt passaa ruveta pyykille!!!
 
mamaria
Meidän muksusta tuli Kasperi Leo Tapio. Tuo Tapio kulkee molempien suvussa ja mie muuten vaan tykkäsin noista kahdesta muusta ja ukko kelpuutti ne sellasenaan :D vieraita oli tupa täynnä vaikkei noita ollu kuin jotain 15 ta sinne päin. leivonnaisia jäi ihan kamalasti yli, mutta oli kyllä komee pitopöytä. pääsi vihdoin viimein maistamaan sitä kakkuaki joka tuoksui niin ihanasti jääkaapissa lauantai-aamusta asti. oli kyllä hintansa väärti. oli niin iso ettei mahtu millekään kakkuvadille. sisko sitte keksi että leikataan vaan se aluspahvi sopivasti piiloon ja olkoon sen päällä :p vähän nolotti mutta minkäs sille pysty. Ristiäiset meni muuten ihan hyvin ja oli ilonen tunnelma, mutta pappi kyllä vähän latisti tunnilmaa. sanonta "juosten kus-tu" sopii aika hyvin. se aloitti sen kastetilaisuuden niinku yhtäkkiä, ei neuvonnu meitä mihinkään tiettyyn paikkaan tai antanu mitään lappuja. ei sitte laulettu virttäkään kun hän ei osaa ja puhelimessa oli kuiten sovittu että lauletaan ainaki yksi. ja se miten se luki koko toimituksen sieltä kirjasta niinku olis ihan tuntematonta tekstiä, vaikka eikö sen pitäs mennä rutiinilla. kaikki ristinmerkit, veden valelun ja nimen sanomisen se teki kans niinku yhtäkkiä niinku ois just muistanu että ai tässä kohtaa tehdään tämä. Sillä oli ihan selvästi kiire jonnekin. Hyvä että edes kahville jäi. niin sekin vielä että ei edes kätelly meitä ennen kastamista. kesken tilaisuuden kysyi että tekös te ootte vanhemmat :whistle:

ihan vinkiksi jos Torniossa joku pitää kastajaisia. älkää huoliko Turusta papiksi!


-Maria ja Kassu
+ Rebe 5 ja Santeri 2 <br><br>
 
:wave: meilläkin oli kastajaiset eilen ja pikku miehestä tuli LENNI HERMANNI

ja tapansa mukaan ukkeli huuteli toimituksen ajan ja kummilla antaa välillä minun syliin takaisin kun ei meinannut hiljentyä ollenkaan :whistle:

sanoinkin että tämän pojan joutuu näköjään kastamaan pystyasennossa kun tykkää siinä parhaiten olla, ei selällään oikein ollenkaan sylissä :\|

isot sisarukset oli kiltisti mutta 2vuotias velipoika meinas vähän luutuilla siellä lattioita kun meni mahallaan siel pitkin kirkkoa \|O pieni esitys oli päällä :kieh: :LOL: mut hyvin meni suht muuten.... on onneksi nekin nyt ohi,meinas vähä stressata niistäkin.

meillä tosiaan on ruvettu nukkumaan vellin myötä koko yö putkeen, klo 21-08 yleensä. edelleen kyllä kova poika syömään joten kohta kai sitä saa jo sosettakin antaa naamariin. Lenni painoi 5 viikkosena neuvolassa reilu 5700g (oli tullu 3viikossa se 1,6kiloo painoo lisää) pituutta oli silloin 57cm (sitäkin oli tullu 3 viikossa 4senttii) saa nähä paljon on 2kk neuvolassa ensi viikolla jos sama tahti on jatkunut. :whistle:
 
memmuliini
Onnea hienoista nimistä!!!

Meillä ristiäset on vasta kahden viikon päästä. Ollaan kaikki oltu vähän flunssasia, että toivottavasti ollaan ristiäisiin mennessä parannuttu!!

Meillä on vallan luovuttu imettämisestä :ashamed:
Ei siittä oikein mitään tullut, kun ei poika muuta tehnyt kun huusi tissillä ollessa. Mutta hyvin se taitaa kasvaa tolla Nannillakin!
Meillä nukutaan sellaset 10-12 tuntii yhellä syötöllä! Laitan poitsun omaan sänkyyn siinä yhdeksän aikaan, ja neljän maissa poju heräilee syömään... Aamulla herätään suunnilleen kahdeksan aikaan. Muutamana aamuna poika on heräilly kahdeksan aikaan, mutta itte oon torkkunu yhdeksään saakka, kun ei pojulla oo mikään kiire nousta. Siellä se juttelee pinniksessä leluillensa :)
Päikkäreitä se ei sitten nukukkaan... hyvällä tuurilla yhdet neljän tunnin unet ottaa päivällä, muta normaalisti nukkuu 1-2:t tunnin mittaset unet päivällä... Mutta pääasia että yöllä nukkuu!!

Miten osaako kukaan sanoo missä iässä ns. hormooni näpyt pitäisi lähtee?!? Ollaan ruvettu seuraileen et poitsulla on aika paljon näppyy mahassa ja käsissä... kunpa ei vaan olis maidolle/eläimille allerginen!!

Mutta nyt tarttee mennä laittaan pyykit kuivuun!

Memmu ja poju 6vk
 
Heippa!

Cerazettea syödään täällä ja sivuoireita ei muuta kuin Täysi Haluttomuus. Siis ei pillereiden jälkeen ole seksi kiinnostanut, on siis 110% ehkäisyväline :LOL: Oikeasti syön liuskan ja sit siirrytään varmaan ehkäisyssä takaisin kortsuihin, ku ei oo miehellä eikä mulla hauskaa!!!

Hormooninäppylöiden häviämisestä en tiedä, kun meillä ei niitä edes ollut.

Onnittelut kaikille nimensä saaneille, on vanhemmat ihania nimiä keksineet :flower: !
 
Onnea jälleen nimen saaneille! :flower:
Meilläkin ristiäiset on vasta 2 viikon päästä...

Olen käynyt lukemassa juttujajanne, mutta itse en ole kerennyt kirjoittaa. enkä näköjään nytkään kerkeä, kun taas kuuluu kitinää...

Tämä olikin sit tälläinen nosto, kun oltiin tiputtu niin kauas. :D
Palailen paremmalla ajalla! :wave:
 
Heppa taas! olen pirtee kun peipponen, kerrankin olen nukkunut hyvin! Jarkko kyllä heräili yöllä kolme kertaa, mutta sit nukahti heti uudelleen ja mamma sai kunnolla unta.

Sit toinen, mikä piristi, oli kun käytiin eilen ravintolassa syömässä koko perhe. Pelkäsin tuota ulos lähtöä ihan kamalasti kun herralla on ollut tapana huutaa tuommoiset reissut kokonaan. Huutihan se loppumatkan autossa, mutta kun päästiin ravintolapöytään ja rupesin kaukaloa hytkyttämään, poika nukkui ihan laskun maksuun asti. Sit taas huuto oli mitä kamalin, mutta saatiin syödä rauhassa, jes!!!

Nyt pitäis lähtee ulos lenkille. Poika nukkuu ja äiti saa liikuntaa. Kävellään kaupalle kun auto piti viedä aamulla huoltoon. Isäntä lähti aamulla töihin ja pääsi parkkihallista ulos kun tuulilasi räjähti syliin! Ei onneks tullu mitään isompaa miehelle, kai pari naarmua. Miehellä menee kuitenkin töissä pitkään, niin sit ei viitti enää kaupalle lähtee.

Hauskaa päivää kaikille!!! :D
 

Onnea nimen saaneille! Kivoja nimiä olette lapsille antaneet.

Tultiin just Petjan kanssa lääkäristä ja nyt poika jatkaa unia parvekkeella. Eilen oli kauhea kitinäilta, joten ihanaa että nyt nukkuu. Saa äidin hermot hieman lepoa ;)

Petjalla on pituutta jo 58 cm (51cm) ja painoa 5435 g (3310g). Ikää pojalla nyt siis 2kk. Täysimetyksellä mennään edelleen. Pulloa poika ei mielellään edes huoli, kun joskus olen kokeillut tarjota. Myöskään tutti ei kelpaa :whistle:

Päivät ja illat täällä kitistään ja valvotaan, yöt nukutaan kahdella-kolmella pikasyötöllä klo 23-9. Päiväunet on normaalisti 20-40 min ja nukutustaistelu kestää vähintään yhtä kauan. Ihanaa, että nyt Petja nukkuu vaunuissa pidempään. Ennen ei ole niissäkään nukkunut, jos vaunut eivät ole liikkeessä. Ehkä tämä elo tästä pikkuhiljaa helpottaa.

Mun jälkitarkastuksessa kaikki oli ok. Petipuuhia ollaan miehen kanssa kokeiltu jo pari kertaa, eikä edes sattunut ;) Ehkäisyä ei käytetä eli jos toinen vauva on tulossa, niin tervetuloa! Varsinaista vauvakuumetta mulla ei kyllä ole. Sen verran rankkaa alkuaika Petjan kanssa on ollut. Tässä on huomannut olevansa todella mukavuudenhaluinen, kärsimätön ja itsekäs ihminen...siksi kai tämä vauva-arki on tuntunut niin rasittavalta ja väsyttävältä. Omaa aikaa ei ole juuri lainkaan eikä kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa. Ehkäpä minussa nyt tapahtuu jotain mystistä henkistä kasvua :kieh: Vauva opettaa!!

Nyt pyykit kuivumaan, kun parvekkeelta ei vieläkään kuulu heräilyn ääniä..

Krissie ja Petja 8 vkoa
 
Eikös noi sirpaleet tuo onnea.. :)
Effin kanssa kauppassa ,kun kaapit tyhjillään.Tyttö huuteli koko reissun ja koti-pihaan kun päästiin hiljeni nukkumaan.. :\|
Ne on niin rentouttavia noi kauppareissut joskus.

Mulla laitettiin toi hormoonilierukka jälkitarkastuksessa ja oon vuotanu nyt kohta kuukauden :(
Edellisen kanssa ei ollut mitään vuoteluita, ottaa päähän tällane.
Mitä noihin petipuuhasteluihin tulee .niin aikalailla hiljasta on ollut.tuntuu et halut on tipotiessään emännällä.
Valoisuus lisääntyy ja ehkäpä halut kans..
Ihan vaikuttas siltä et mulla ei tänään paras päivä :) kauheeta valitusta :ashamed:

moikat meiltä!
t.sussu ja Effi
 
Moikka!

Nostelen meitä vähän. Jännittää ku perjantaina on 3kk neuvola ja rokotukset. Onko muut vauvat vielä rokotukset saaneet? onko noussu kuumetta tai muita oireita? Itseä pelottaa mahd. sivuoireet, ku ollaan kaikilta taudeilta säästytty, niin pelottaa ajatus kuumeesta ym. Neuvola jännittää myös mittojen puolesta, kun ollaan täysimetyksellä menty nyt tän kuun alusta, ku ei oo Lumi vaatinut edes iltaisin lisämaitoa (jota ensimmäisen 2kk aikana meni n. 60ml/ilta, joitakin päiviä vain meni kokonaan ilman korviketta). Nyt ku ollaan täysimetyksellä menty, niin huomeen, et oliskohan vauva sitä korvike tippaa kuitenkaan aikaisemminkaan tarvinnut, olisi pitänyt aikaisemmin alkaa jo luottaa et kyllä oma maito riittää. Kitinät oli osaksi mahakipua, eikä varmaankaan suoranaisesti nälkää.. No, esikon kanssa on tällaista opettelua koko homma. Nyt on ainakin ihan hyvä mieli, kun ei niitä tuttipulloja tartte pestä.

Syötin tytön ja pistin sänkyyn tunti sitten, sammu saman tien, ku ei oo mitään pinniksestä kuulunu, eilen piti käydä viis kertaa syliin rauhottamassa, ku polosella otti mahaan ja ei halunnu muutenkaan vielä nukkumaan ruveta. Taisi päästä sit lopulta jo yliväsyneeksi, mutta reilun puolen tunnin hyssyttelyllä sit kuitenki nukahti. Meillä toi puolen tunnin nukutus on pitkä aika, ku monesti tyttö nukahtaa ihan itsekseen pinnikseen. Ihana vauva on :heart:

Aamulla tissi suihkus joka suuntaan kahdeksan jälkeen, ku vasen tissi oli 12 tuntia syömättä. Oikean tissin jaksoi typy tyhjentää puol kuudenaikaan ja oli sit vasen tissi valunu ja tosi pakkaantunu. Ohjasin aamulla tissiä suuhun, niin suihkus vaan tytön naamalle.. Heh.. maidossa yleensä aamut kylvetään :LOL: , se on noiden hyvien yöunien haitta puoli.

Mutta joo, annetaanhan tolle miehellekkin välillä laatuaikaa, alkaa itsellekin jo halipula iskeä, kun ei koko päivänä olla keretty haleja tai suukkoja vaihtamaan. :p

Leenu ja Lumi
 
Meidän Pyry on taas flunssassa :( Viime yönä toinen oli niin tukkoinen että välillä kuulosti sille että raukka meinaa tukehtua siihen rään paljouteen mitä nieluun valui. Käveskeltiin sitten keskellä yötä ympäri asuntoa jotta toisen nenä pikkuisen aukeisi ja laitettiin lisää kirjoja sängyn jalkojen alle. Toisaalta nukuttiinkin sitten puoli 11 asti aamusta.
Ensi yötä varten haettiin apteekista nenä friida niistäjä, saa nähdä saadaanko sen avulla pikkuisen vähemmän rikkonainen yö kun viime yö oli.

Meillä 3kk neuvola ensi maanantaina. Jännittää kamalasti se rokotus. Varsinkin kun mies ei pääse mukaan ja minä olen sitten se joka poikaa joutuu pitämään kiinni kun piikki isketään kankkuun (vai mihkä se tuikataankaan) :ashamed:

Ja sen meidän äidin piti olla täälä meillä tämä viikko, mutta páskaksi meni ne suunnitelmat siskon ex-miehen tempausten takia :kieh: :kieh: Siskonpoika on siskolla ollut ja äiti sitten vahtii häntä päivät kun sisko on töissä. Että ärsyttää tuollainen idioottimainen toiminta Aikuiselta mieheltä jolla on ipana ollut jo monta vuotta \|O Voisi kuvitella että sitä olisi pikkusen kerinnyt itse kasvaa siinä sivussa, mutta ei niin ei :headwall:


tinde ja Pyry
 
Täälä ollaan yritetty luoda jonkinnäköstä päivärytmiä,mut ei oikein ota onnistuakseen...
Yöt jmeillä on menny jo kauan aikaa iltarutiineilla ja yöllä muutaman kerran herätty syömään.Nää päivät vain on kinkkisiä... Heräillään aamulla siinä 8-9 välillä touhuillaan ja syödään ja 11-12 välillä ulos.Siinä ukko sitte voi nukkua jopa kolme neljä tuntia. Siihen asti meillä menee hyvin,sitte ilta-päivä ja ilta on yhtä "mössöä". Ukko saattaa valvoskella pari tuntia ja sitte ottaa tirsat ja jossain vaiheessa sitä on melkein heräteltävä et voi iltahommiin ruveta jos on valvonu pitkän pätkän. Eihän sitä heti sitte sen jälkeen nukuta uudestaan jos on pitkät tirsat ottanu... Pitää "väsytellä" pientä et voi sit alkaa yöhommiin.
Ja nuo yösyömiset ja niiden ajankohdat riippuu ihan siitä miten on päivä menny, nyt kolmena yönä 23-8.00 heränny syömään pari kertaa ja pari kertaa heränny vain kätiseen. Mitähän tuo kätinä meinaa?Ettei uni riitä vai?

Minun häätyy nostaa kaikille vanhemmille hattua keillä on useampi pieni lapsi talossa,mun kaveri lapsineen oli eilen kylässä,sillä on 4v ja 11kk vanhat muksut,voi että sitä vilinää ja melskettä!!Sitte oma muksu siihen vielä ni tuntu et silmät pitää olla selässäki et tiesi mitä milloinki tapahtuu :D

Miila
 
Meidän Pyryon tänään 3kk iso :heart: :heart: Kamalan nopeasti aika mennyt ja tuntuu että tuo ukkeli olisi ollut täälä jo monta vuotta =)

Ja se joka kehtaa vielä kerrankin sanoa että "sitten kun vauva täyttää 3kk niin alkaa asiat helpottamaan", niin kyllä räjähdän \|O \|O Meillä kun oli niiiin helppo vauva vielä viikko sitten, mutta odottakaapas kun tämä maaginen 3kk rajapyykki läheni, niin johan alkoi ukkeli hankalaksi :kieh: Päiväunille meno on nykyään yhtä huutoa. 2-3 tunnin valvomisen jälkeen ukko on ihan väsynyt, mutta kun ei voi millään pistää silmiä kiinni ja alkaa nukkumaan vaan pitää kiljua pää punaisena että "tehkää nyt jotain tälle väsymykselle!!" :headwall: *huokaus* Sama juttu oli noiden hattujen kanssa. Niin siitä paasttiin, että "vauvat RAKASTAA kun niille laittaa hatun päähän, tuntevat olonsa turvalliseksi", ja páskanmarjat sanon minä. Pyry alkaa huutamaan ulkovaatteita pukiessa juurikin silloin kun hatun (tai oikeammin kypärämyssyn) laittaa päähän että se siitä turvallisuudesta... ja sama oli äitiypakkauksen laatikon kanssa. Vauvojen kun piti tuntea olonsa turvalliseksi pienessä pesäkolossaan, mutta meillä yöt helpottu huomattavasti kun luovuttiin koko laatikosta ja siirryttiin suosiolla pinnasänkyyn.
Mitäs muita hienoja uskomuksia onkaan olemassa... meinaan tietää tässä varautua jo etukäteen asennoitumalla täysin päinvastoin miten vauvat normaalisti käyttäytyy :whistle:


tinde ja Pyry (3kk)


tulipa valitusta :ashamed:
 
heippa vaan kaikille.....eilen käytiin pojankaa 3kk neuvolassa ja painoa oli 6200 ja pituutta 62 et kaikki oli hyvin ja ei piikistäkään perustanut mitään....! =) on niin ihan kahtella ku päivä päivältä opitaan aina kaikkea uutta ja tuntuu et kasvaa silmissä =) mukavaa kun ilmat lauhtuivat niin pystyy paremmin tekemään ulkonakin hommia ja lapsetkin viihtyvät paljon paremmin B) meillä nukutaan yöt hyvin...joskus syödään vain kerran yössä ja joskus kahesti mut harvemmin kahesti...mukavaa päivän jatkoa kaikille ja toivotaan aurinkoisia päiviä :hug: :wave: B)
 
:LOL: Oon tänäänkin ollut jotenkin kypsä ja tuntuu et neiti myös..tääl yhdessä kiukuteltu aamu :( ..mut KOOKOSTA ,sait mut jotenkin hyvälle tuulelle..kirjoitit kuin omia mietteitä ois ollu..

täähän on niiiiin ihkua välillä :) :)
 
Käytiinpä eilen sitten päivystyksessä, ku tuli Jerellekki se ihana A-viirus
:snotty: . Yskä tulee keuhkoista asti ja syömisen jälkeen ku yskittää, niin pulautetaan kaaressa maijot ulos. Kuumetta parhaillaan 38,6. Hoidoksi määrättiin suolatippoja nenään, räkäpumpulla ennen syöntiä ja syönnin jälkeen imaista nenä tyhjäksi limasta ja voi jösses millasen tappelun kanssa, ossaa panna pikku mies jo vastaan. Sitten höyryä, suihkussa ollaan monta kertaa päivässä, aina ku äiti on pulautuksien jälkeen ollu ihan öksennyksessä... ja vaihtanu lakanatkin joka päivä... :LOL: Ei, kyllä välillä on ollu nauru kaukana, ku tuntuu, ettei henkeä saa pikku mies.
Eilen myös vanhin tyttäreni muutti pois kotoa meijän ajokoiran kanssa, vain 30 km:n päähän, mut tuntuihan se vähän haikealle( tyttö 19v)... se on tämä äidin olo joskus semmosta, ne on ne hormoonit varmaan vielä :LOL:
Jatkelenpa tässä ruuan laittoa, kirjoittelen taas kuulumisia.
 
Heippa!

Lumi vihaa myös pukemisessa erityisesti kypärämyssyn laittoa ja olen itsekkin ohjeelle "myssy tuo turvaa" nauranut jo monta kertaa.. Samoin äitiyspakkauslaatikko ei osottautunut turvallisuuden lähteeksi.. Kummia noi ohjeet!!

Leenu ja Lumi
 
Nyt mienaa puskia se flunssa meillekki. Ninni on jo pari yötä ollu tukkonen, viime yö oli kyllä helpompi ku edellinen. Meni yhdellä syötöllä kuitenki. Nyt tuntuu itellä et on nenä tukossa, kurkku kipeä ja sellanen olo et voi nousta kuumekki. Ninnillä ei ole onneksi vielä ollu kuumetta, pitää koputtaa puuta ettei tulekkaan. Pikkuniistäjällä ja keittosuola tipoilla on pärjäilty.

Meillä ei olla moksiskaan tuosta pukemis hommasta. Joskus vähän ärisee ku laitetaan kypärälakki mutta tutti auttaa heti asiaan :D
Niin ja meillä nukutaan sellasessa pienessä rottinkisängyssä ja Ninni tykkää nukkua siinä. Kohta pitää laittaa pinnasänky ku alkaa entinen käydä pieneksi. Saa nähdä miten sitte käy yö unien, ku ei ole enää pientä tilaa nukkua.

Maria ja Ninni<br><br>
 
heipat kaikille!

En ookkaan taas kerennyt moneen päivään koneelle, kun siivoominen on vienyt kaiken ylimääräsen ajan... Onneks häät/ristiäiset on ens viikonloppuna, niin voi sitten taas sunnuntain jälkeen palata normaaliin arkeen.

Täälläkin alko sitten menkat tänään :headwall: Just tietysti ennen häitä, kun mulla on asuna valkonen jakkupuku. Ihan varmasti mun tuurilla tulee joku ohi vuoto ja sit on punanen täplä persauksissa :ashamed:

Meilläkin kundi nukkuu yönsä hyvin. nukkumaan mennään 21.30-22.30 ja syömään herätään yleensä 5.30-6.30. sen jälkeen nukutaan vielä 2-3h.

Täälläkään ei tykätä pukemisesta, eikä varsinkaan hatusta. Ulos kun mennään, niin meillä huudetaan pukemisesta aina siihen asti, kunnes päästään ovesta ulos. Pitäis kyllä olla yks käsi lisää, joka heijais vaunuja samalla kun kaks muuta pukee takkia ja kenkiä :/

Kundin ensimmäinen flunssakin alkaa olla takana päin ja aika helpolla taidettiin sen kanssa päästä. Yhtään yötä ei poitsu edes valvottanut, vaikka nenä olikin välillä aamulla herätessä niin täynnä räkää, että rohina vaan kuulu pinniksen suunnalta.

Äh, kai se on taas palattava mopin ääreen, kun ei tuo keittiön lattia näytä itsestään peseytyvän.. :wave:

Nelly ja "Jaakko"
 
Eipä oikeastaan mulla nyt muuta asiaa ole,kuin se että verikokeiden tulokset on tänään saatu.Melkein tekis onnesta mieli itkeä..Rasmuksella ei ole sitä geenivirhettä,mitä isommilla sisaruksillaan ja isällään on.Eipä tarvi tätä kolmatta "rääkätä" tutkimuksilla.Ja kaikkein tärkeintä...ei tarvi pelätä nin kovaa RAsmuksen puolesta.

Mutta kirjoittelen lisää sitten paremmalla ajalla..tuo oli pakko heti tulla kertomaan =)
 
Hellurei! Tässä vähän 2 kk neuvolakuulumisia. Niin, meillä ollaan vasta parikuisia kun teillä joillakin ollaan jo 3 kk. HUH! No anyway, Jarkko oli kasvanu pitutta taas 3 cm (nyt 58cm) ja painookin oli tullu niin, että nyt on 4605g. Siltikin terkkari taas huomautti, että menee painokäyrällä alaspäin. Katotaan vielä tää kuukausi. Minusta poika on ihan normaali lapsi ja syö ihan normaalisti. Mutta enhän minä voi tietää kun olen vaan äiti... :D

Mutta mun on pakko lopettaa tää lyhyeen, kun appiukko tulee pikavisiitille ja lattia tarttee imurointia...
 

Yhteistyössä