Onniittelut Lassille ihanasta nimestä! :flower:
Ja Eemeliäkään en ole tainut muistaa onnitella, joten onnea myös sinne! :flower: :wave:
Meillä kävi eilen kaupunginjohtaja, sekä hallituksen ja valtuuston puheenjohtajat onnittelemassa tämän paikan ensimmäistä vauvaa
Tosi hyvin meni heidän vierailu kaikinpuolin, vauva oli hereillä ja virkeänä. Kuvia otettaessa sitten itketti, mutta kaippa sieltä muutama itkutonkin kuva löytyy
Poika oli niin väsynyt sankarina olostaan, että nukahti heti, kun vieraat lähti ja nukkui iltaan asti, herättyään vain muutamia kertoja syömään siinä välissä.
Meillä on pojan rytmi sellainen, että hän herää iltaisin tai oikeestaan öisin klo 23-23.30 (valvotaan aina vielä silloin, kun miehen kans katsellaan myöhään tv:tä) sitten syödään ja jutellaan jonkun aikaa, kunnes mennään makkariin n.klo24 aikaan laittamaan yöpuku päälle (usein olen kyllä laittanut sen jo aiemmin päälle) ja vaihtamaan vaipat. Sitten tisutellaan ja usein vauvelin masua vääntää tuona hereillä olon aikana, joten 24-01 aika menee usein siihen, että vaihdellaan asentoa, jotta ilma saatas ulos ja masuvaivat helpottus, sitten vauva nukahtaa klo 01-01.30 ja heräilee öisin n. 2-3h välein syömään ja jatkaa heti uniaan, jos ei masua väännä. Päiväunille hän asettuu paljon paremmin omaan sänkyynsä, kuin öisin. Öisin hän heräilee, kun hänet laittaa omaan sänkyynsä ja rauhoittuu heti, kun hänet nostaa syliin. Tuota omasta sängystä pois veivuuta aina kestää öisin jonkun aikaa, kunnes hän malttaa omassa sängyssä nukkua.
Yleensä yöllä, kun vauva herää syömään ja vaipan vaihtoon siinä menee sellaiset puolituntia-tunti, kun minä pääsen sitten takas nukkumaan.
Eli yleensä alan itse yöunille klo01.30 ja herään klo11 :ashamed: Mies vie esikoisen kouluun yhdeksään ja silloin minäkin olen hereillä, mutta sitten jatkan vauva kainalossa unia tuonne 11 asti...
Miehellä on kyllä loistavat unenlahjat ja hän ei öisinkään herää vauvan kitinään ja hän nukahtaa samantien kun menee sänkyyn eli klo24, siksi hän on sitten jo virkeenä ennen klo 8 ja laittelee tuota esikkoa kouluun.
Neuvolatäti kävi meilläkin toisen kerran ja pikku-ukon paino oli noussut 380g syntymäpainosta(ikää silloin oli 13pvä) vauvalla alkaa olemaan jo kaksoisleukaakin... :heart:
Lumiina ja "Ilmari" ( Elmeri on muuttunut esikon suussa Ilmariks
)17pvä
ps. Eilen, kun vauvan masua väänsi, niin hieroin hänen jalkapohjiaan ja siitä ei mennyt, kuin hetki niin vauva teki isot kakat ja päästeli ilmoja pihalle oikein urakalla
Masuvaivat helpottu heti ja uni tuli samantien... En sitten tiedä oliko tuolla jalkapohja hieronnalla mitän osuutta asiaan, mutta sitä ennen oltiin yritetty taas vaikka mitä asentoa eikä mikään auttanut, joten luulen, että hieronta auttoi ainakin hieman asiaa