* JOULUNTÄHDET 2006 osa II *

Huomenia! :)
Joo käytiin sitten likan kans terkkaris ja ei kuulemma ollu mitään. Lääkäri oli sellai virolainen, osa puheista meni ihan ohi kun ei kunnolla puhunu suomea. grr... Katsoi korvat ja paineli mahan ja kuunteli hengityksen. Mut mitään ei kuulemma ole. Alkoi puhua eroahdistksesta et voi olla sitä, mut helvata eikai se tee lasta kipeän oloiseks ja veltoks/voimattomaks! Mitään verikokeita ei ottanu...mitä odotin et katsois ne tulehdusarvot, mut ei.. Sit kyseli et syökö hyvin, sanoin et joo, purkkiruokia tosin ei syö, mut samaa ruokaa kun minä kyllä syö ja ihan hyvin. Lääkäri katsoi mua ihan tosissaan ja kysyi et ranskalaisiako? Enkai mä niin tolvana ole et 10kk ikäiselle mitään ranskiksia syötän!
Että eipäs paljon ollut apua siitä lääkärin käynnistä. Ja nyt meni yö taas huutaessa vaik laitoin yöks supon et jos olis vaik jotai kipuja tai jotai. Mut eipä se auttanu, huutoa oli yö silti..ja tämä mamma on tosi väsyny.. :( |O
 
Siis taas iski pojille kauhee flunssa ja nyt sitten Nikolla jo toistamiseen korvetulehdus ja vielä molemmissa korvissa,eilen käytiin lääkärissä ja sai lääkekuurin... Esikoisen kanssa ollaan näiltä ongelmilta vältytty ei poju ollu ensimmäisen vuoden aikana edes kertaakaan kipee,ei edes pientä flunssaa ollu... Nikon kohdalla on kyllä toisin,siispä nyt kysynkin kun näytetään olevan tässä korvatulehdus kierteessä että onko kellään mitään tietoa korvien putkittamisesta? Kaikki mahd.tieto on tervetullutta!!Kiitos jo etukäteen =) =)
 
Tuulenviemää:Meillä poju putkitettiin viime viikolla ja hyvin meni toimenpide ja sen jälkeinen aika.Käytiin jälkitarkastuksessakin jo niin putket oli asettuneet hyvin korviin.Mutta mitä haluat tarkemmin siis tietää?Kireä kielijännehän leikattiin samalla myös, mutta se ei ollut onnistunut ihan niin hyvin kuin olisi voinut, mutta saattaa kelvata tuollaisenakin.Sen näkee sitten, kun poju puhuu, että tuleeko kaikki äänteet oikein.
Poju oli viime viikonloppuna myös ekaa kertaa yökylässä Mummilla ja Ukilla ja sekin oli mennyt ihan ongelmitta.Vähän epäiltiin, että tuleeko hommasta mitään, mutta poju oli ollut tosi reipas ja herännyt yöllä vain kaksi kertaa, eikä ollut huudellutkaan pahemmin.
No nyt tuli tämmöinen tynkäkirjoitus, kun poju tuolta huutelee :wave:
 
No siis lähinnä minkälainen toimenpide se on? Onko siitä hyötyä? Kuinka kallis? jne. ihan mitä vaan kyseisestä toimenpiteestä tulee mieleen voi kirjoittaa,olen asiasta kuullut ja lukenut,mutta en siitä sen kummemmmin mitään kuitenkaan tiedä....
 
No niin, jospa jatkan vähän juttua.

Niitä hampaita olen pojulle odottanut ja lähinnä tuonna ylös molemmille puolille.Nyt niitä on sitten oikeasti pian tulossa, mutta alas ainakin yksi ja ylhäälle kaksi.Näkyy sellaiset valkoiset ihan selvästi ikenen läpi ja nyt ovat ikenet turvoksissa tai hampaathan ne sieltä pullottaa, mutta ei vielä läpi kuitenkaan.Tosin nuo ikenet on pullottanut jo kauan mun mielestä(tosin ei tuolla tavalla), mutta mitään ei ole näkynyt :whistle:

Meillä on juotu nokkamuksita siitä lähtien, kun on syöttötuolissa istuttu eli noin 6 kk. alkaen.Kaikki mallit ovat kelvanneet, sellaiset myös, joissa venttiili ja pitää kovastikin imeä.Mutta yksi tosi hyvä on just se juomanokka tuttipulloon.Pullo on sopiva kapea lapsen käteen ja nokasta ei ihan valumalla tule, mutta kuitenkin suht vähällä imulla.Aventilla on myös ihan hyviä nokkamukeja.

Meillä ulkoillaan/puistoillaan jos ei nyt ihan joka päivä niin useamman kerran viikossa, kun esikon kanssa tulee oltua niin pojuhan roikkuu mukana ;) Monesti nukkuu vaunuissa sillä aikaa, kun kahdet päiväunet pääsääntöisesti ottaa.Mutta välillä on ollut keinumassa ja maassakin möyrimässä, tosin kovin kauaa ei jaksa siellä olla.

Meillä on nyt neljä selvää sanaa eli äiti, siskonsa nimi, ei ja uusin on napa :D

Tuosta putkituksesta:Meillä laitettiin putket, kun tulehduksia oli ollut muistaakseni 4 kertaa(joko molemmissa tai toisessa korvassa)ja pari niistä olleet sellaisia ettei meinanneet parantua ollenkaan.Viimeisimpään tulehdukseen syötiin kuuri, joka ei auttanut niin paljoa, että korvat olisi olleet täysin normaalit.Eli siellä oli turvotusta ja painetta, ei varsinaista märkää enää.Putkitus tehtiin yksityisellä ja tuon kielijänteen leikkauksen kanssa maksoi noin 600 euroa.Muistaakseni tuon kielijänteen osuus oli jotain noin 150 euroa.Toimenpidettä varten tarvitsee olla syömättä, kun se tehdään nukutuksessa.Itse toimenpide on lyhyt, kestää noin 20 minuuttia, mutta sitten heräilyyn menee jonkin verran aikaa ja meidän poju taisi ottaa vielä omat päikkärit päälle.Sen jälkeen saa syödä jotain kylmää, mutta samana päivänä syötiin jo aika normaalisti.Korvissa voi olla jotain outoja tuntemuksia toimenpiteen jälkeen, mutta poju oli kyllä suht normaali sen jälkeen.Putket pysyy korvissa yleensä noin 6-12 kk. ja sen jälkeen voidaan laittaa uudet tai sitten selvitään jo ilmankin, kun röörit ovat kasvaneet lapsen mukana.Vettä ei saisi mennä korviin, kun käy pesulla tai uimassa eli korvatulpat ja/tai sellainen panta pitää olla päässä.Joillekin voi kyllä tulla korvatulehduksia putkista huolimatta, mutta kai niistä putkista on silloinkin apua.Eli hyötyä on vaikea tietää etukäteen, mutta kovasti mekin toivotaan, että paras apu/hyöty niistä nyt olisi.Mutta kysele Tuulenviemää vielä jotain jos mielessä ja osaan vaan vastata.
 
Heip! Ihan pikaiseen tulin käväisee. Olen huomenna lähdössä töihin ja tippa linssissä tässä mietin jo Jarkon hoitoon menoa. Varmasti menee hyvin, yleensä äidit hermoilee enemmän kun lapset... Yritän käväistä silloin tällöin kattelemassa teidän kuuluumisia, ainakin vapaapäivinä =)

Oikein hyvää viikon alkua kaikille!!! :wave:
 
...eiköhän nämä tiedot putkituksesta riittänyt ainakin nyt tähän hätään,katsotaan onko se meilläkin edessä sitten jossain vaiheessa,muuta kiitos sinulle =) :flower:

Marskulle onnea töihin lähtöön,lapsi yleensä sopeutuu noin 2viikossa hoitoon ja joillain ei ole ollenkaan minkäälaisia vaikeuksia,muistan kuinka esikoisen hoitoon vieminen itketti ja oli ikävä heti,muuta kummasti siihen sitten tottui,taisi se kuitenkin äidille se kovempi pala olla... poika oli sillon 1,4-vuotta =) Kyllä se siitä.. :hug:
 
Heippa vaan!!
Meillä oli tänään Venlan 10kk neuvola ja mitat 8855g 73,2cm!Olin ajatellu että kyllä se typy ainaki jonku 10kg painaa muttei ees 9kg..Mutta hyvin kuulemma kasvaa!!Kehitystä kehui ja reipas ja sosiaalinen tyttö on<3<3<3

Minä meen kans ens sunnuntaina tekemään töihin iltavuoron ja jännittää ihan pirusti..Typy on isin kanssa kotona että ei sen puoleen jännitä mutta osaako sitä enää mitään tehdäkään,muistaako mitään :eek:
Maaliskuussa sitten virallisesti takas töihin,nyt vaan joitakin viikonloppuja jottei budjetti täysin kaadu..!!Toisaalta ihan kiva mennä "aikuisten seuraan"...

Jotain piti kommentoida mutten kyllä enää muista mitä.. :ashamed:

Galluppia
:wave: Joulu lähestyy,minkälaisia lahjoja olette ajatelleet pikkuisillenne?Eihän nuo nyt kovin vielä joulusta ymmärrä saatika jaksa hirveitä määriä edes lahjoja availla!Mutta siis lähinnä mitä voisi pyytää isovanhemmilta,kummatkin kuitenkin haluavat ostaa jotain vähän "isompaa" kuten olen jo ehdotellutkin esim.vauvapulkkaa!!

Meillähän nuo typyn 1vee synttärit ovat myös heti perään joten ei senkään takia mielestäni tarvitse yllin kyllin joululahjoja hankkia!Odotan ehkä itse enemmän niitä ensimmäisiä syntymäpäiviä..Vaikka onhan ensimmäinen joulukin tärkeä!

Nyt kuuluu neiti uniltaan heräävän..Mukavaa viikkoa kaikille!!

Peggy ja Venla tänään 10kk :heart:
 
Heips kaikille!!

Viivin 10 kk neuvolan mittoja elikkäs painoa tytöllä 8,5kg ja pituutta 71cm. Hyvin kasvaa!!

Täällä muuten mennyt ihan hyvin, ajan kysymys vain milloin neiti tomera lähtee kävelemään. Yrittää jo muttei ihan onnistu ja uskalla.

Joululahjoista sen verran et me itse varmaan ostetaan jotain vaatetta tytölle ja ehkä leluja pari, en tiiä.. Miehen vanhemmat on varanneet ja nukenvaunut et he ostavat Viiville sellaiset.

Hömppä ja Viivi reilut 10kk
 
Iltapäivää!!
Hömppä:Kiva lahjaidea toi nuken vaunut!!Luulen että Venlakin tykkäisi!!

Me tehtiin toissailtana Venlan hoitosopimus ja paperit kuntoon kelalle..Nyt vaan päätöksiä ootellaan mutta onhan niitten annettava tuki tai ei me voida Venlaa yksityiselle perhepäivähoitajalle laittaa..Hoitomaksu on kuukaudessa 500e,siitä miinus kelan tuki+tamperelisä niin itelle maksettavaksi jää n.160e!Vähemmän kun jos ois päiväkotiin laitettu tyttö,silloin kuukausimaksu olisi n.200e!!
Tyytyväinen olen tähän!Joka yö sen jälkeen olen nähnyt "painajaista" töihin paluusta ja siitä kuinka kauheaa on pikkuinen hoitoon jättää.. :'(

Nyt sunnuntainahan olen menossa tekemään iltavuoron töihin..Viimeksi olen vuosi sitten ollut..!Hiukan jännittää mutta eiköhän se siitä lähde rullailee..Tällain pehemeesti alottelee satunnaisilla viikonlopuilla niin ei maaliskuussa tule ihan shokkina!! :eek:

Tulipas työpainotteinen kirjoitus..Nyt kuitenkin syömään ja lepäämään hetkeksi!!

Peggy
 
Hiljaista on :whistle:

Mä en oo miettiny noita joululahjoja vielä oikeestaan ollenkaan... Onhan tässä vielä aikaa :D Sukulaisille oon sanonu että Lassille voi ostaa lahjaksi esim. muumilautasia ja muita lasten ruokailuvälineitä kun niitä ei meillä oo erityisemmin ja kaikenlaiset "isojen poikien lelut" käy kun tuolla ressukalla meinaa olla vieläkin kaikki lelut jotain vauvojen leluja :ashamed: Saa sitä ihmetellä että miksi ei purulelut ja helistimet kelpaa :whistle:
Legoja (tai onko ne nyt Dubloja) ollaan kapailtu kun mun vanhempien luona on niitä isoja legoja ja Lassi rakastaa niitä :) Laittaa niitä koriin ja pois korista, irrottaa toisistaan ja juuri eilen oppi laittamaan takaisin yhteen. Niitä kuskataan myös huoneesta toiseen ja pureskellaan oikein mielellään :) Ne on nyt kivoja ja ovat myös pitkään myöhemminkin sitten kun niistä oppii rakentamaan kaikenlaista.

Miten muuten Marskulla on lähteny käyntiin työt ja Jarkolla hoidossaolo?!

Peggylläkin tais olla yövuoro tulossa... Toivottavasti sujuu hyvin! :)

Paranemisia ja jaksamisia vielä kaikille korvatulehdusten kanssa painiville!

Pimmi ja Lassi

PS. Katoinko muuten ihan väärin vai onko tindestä tullut valvoja?? (vai onko se nyt moderaattori...)
 
Heips! :wave:
Voi kun pienet joutuu jo sairastaan noita korvatulehduksia :( Pikaista paranemista pikkuisille! :hug:

Muillakin näköjään alkaa työt painamaan päälle. Tsemppiä töihin palaaville! :)
Meillä on Lennin kanssa sujunut hyvin yövuorot. Tosin Lenni ei malta heti töihin päästyämme alkaa nukkumaan vaan tekee hetken aikaa hommia mun kanssa kunnes alkaa väsymys yövuorolaista painamaan... :heart:
Onkin ollut hyvä seurata yövuoroissa kuinka usein meillä herätään syömään vielä ja kylläpä se sellaiset 3 kertaa yössä tissille herää. :whistle: Viime yönä Lenni heräili useammin, kun luulen että hänelle on tulossa lisää hampaita ylös. Ainakin ikenet siihen malliin pullottaa. Sittenpä niitä olisikin ylhäällä 6 ja alhaalla 2.
Kuinka moni muu äiti vielä imettää? :wave: Oletteko ajattelleet milloin lopettaa?
Minä olen ajatellut imettää siihen 1vuoteen asti, saas sit nähdä kuinka käy..
Meillä kun nukutaan perhepedissä niin on niin helppoa yölläkin vaan laittaa pojulle tissi suuhun ja jatkaa itse unia.
Ennenhän meillä Lenni nukku alku yön omassa sängyssä, mutta nykyisin hän nukkuu koko yön mun vieressä. Mun mies on edelleen siellä satojen kilsojen päässä töissä, joten on ollut ihanaa kun on ollut pikkuinen unikaveri vieressä tuhisemassa :heart:

Eipä sitten tällä erää muuta. Täytyy lähteä nukkumaan, aamulla yövuoron jälkeen tuli nukuttua vain 1.5h joten nyt meinaa väsyttää... :ashamed: Varsinkin kun päivä juostiin poikien kanssa eri hautuumaita ja kirkkoja läpi. :)

Lumiina ja Lenni tänään 10kk :heart:

Ps. Kyllä se tuo Tinde on nykyään palstan moderaattori. :) :flower:
 
HEIPPATI HEI!! :wave:

Meillä opittiin kävelemään!! =)
Hirmu matkoja jo neiti taapertaa meneen...ja lisänä tänään alkoi harjoitella sohvalle kiipeämistä!! :whistle:

Nokkamukia tosiaan neiti ei huolinut millään mutta kokeillaan myöhemmin uudestaan...tai sitten siirrytään suoraan tavalliseen mukiin... ;)

Joulu,-synttärilahjaksi varmaan vaatetta ja joku uusi lelu.
Meillä on ollut semmonen "tapa",että ollaan aina sukulaisille ja kummeille aina "vihjattu",että mitä tarttee...joten samanlailla varmaan tehään neidinkin kanssa. Tulee sitten hyödyllistä ja tarpeellista.
Me ukon kanssa nääs inhotaan molemmat sellasia lahjoja jotka on ihan täysin turhia. Ennemmin sitten on ostamatta mitään kuin,että antaa jotain turhanpäiväistä kaapintäytettä.

Jaahas...jos sitten lähtis muksujen kanssa leikkipuistoon kun on noin upea päiväkin. Eilen tuli tehtyä ja laitettua piha "talvikuntoon" niin tänään voi ottaa vähän rennommin! B)

Palaillaan... :wave:
 
Tällä viikolla oli Petjan 10 kk neuvola. Pituutta pojalla oli 74 cm ja painoa 9450g. Kaikki oli hyvin, kasvaa ja kehittyy tasaiseen tahtiin. Pinsettiote on jo hallussa.

Joululahjoiksi Petjalle hankitaan tai toivotaan isovanhemmilta mm.Brion puuleluja. Kaikkea ihanaa tekisi mieli ostella, mutta koitan jarrutella shoppailuhimoja, ettei mene joulu ihan tavarapaljoudeksi. Tässä vaiheessa kaikki lahjat on onneksi vasta suunnitteluasteella.

Käyttekö te jouluntähtienne kanssa harrastuksissa/kerhoissa? Muistelen, että vauvauintia harrasti ainakin joku. Me ollaan Petjan kanssa aloitettu värikylpykerho, jossa taaperot maalaa "tauluja" kaikenlaisilla sörsseleillä ja mönjillä. Hauskaa on ollut. Parissa vauvoille suunnatussa tanssi-/musiikkiesityksessä on myös käyty ja nekin oli kivoja. Satunnaisesti on käyty tai suunnitteilla käydä avoimessa muskarissa ja sanataiteessa. Yks kerta viikossa tuntuu olevan meille molemmille kohtuullinen määrä harrastetoimintaa.

Mitä te laitatte muksuillenne pihalle jalkaan, jos annatte heidän möyriä maassa? Olen miettinyt pitäisikö ostaa kosteussuojalliset töppöset vai jo ihan talvikengät.

Oltiin maanantaina miehen kanssa Rushin keikalla ja mummi tuli meille hoitamaan Petjaa ja laittamaan hänet yöpuulle. Itse tultiin kotiin puolilta öin. Ilta oli sujunut suht hyvin. 10 minuuttia poika oli itkeskellyt, mutta muuten ollut ihan hyväntuulinen ja lopulta nukahtanut helposti yöunille. Unta riitti yhtä soittoa 10 tuntia. Parin viikon päästä Petjan olisi tarkoitus jäädä ensimmäistä kertaa ihan koko yöksi hoitoon. Mummi tulee taas meille poikaa hoitamaan, kun me vanhemmat lähdetään kaverin tupareihin ja hotelliin yöksi. Toivottavasti silloinkin kaikki menee hyvin. Tätä äippää se hieman jännittää, mutta onneksi tämä maanantainen "harjoituskerta" sujui lupaavasti.

Hauskaa sunnuntai-iltaa!

Krissie ja Petja 10 kk
 
Heippa!

Johannakin on nyt sitten 10kk, käytiin viime viikolla neuvolassa. 73cm ja 8550g oli tuoreet mitat. Ja painokäyrä senkus laskee,otettiin perjantaina verikoe labrassa,jos näkys allergiat.. torstaina sais kysellä niistä sitten.

Viime yö meni pitkiin aikoihin hyvin,liekkö yksillä päikkäreillä ollu syytä. Eilen kun juhlittiin esikoisen 5v. synttäreitä niin ei ehtiny pikkusiskokaan nukkumaan,kun oli niin kivaa...:)

Joululahjoista. Me ostetaan lapsille vain yhdet lahjat, kun tiiän että niitä tulee säkkikaupalla,kun on tätä sukua jotka ostavat lapsille lahjoa.. isommille oon ostanu dvd-elokuvat, Johannalle ostetaan joku lelu. Joku josta lähtee kivä ääni,ne on nykyään tytön suosikkeja. Meillä on kyllä noita leluja jo isot kasat..mutta kivahan niitä uusia lelujakin on olla. Johanna on innostunu dublolegoista.
Johannallahan on synttäritki vasta joulun jälkeen niin pitää sitten väliviikolla ostaa jotain mitä tyttö ei saa pukilta:) ettei vaan samaa tuu.

Viime torstaina Johanna oppi työntämään taaperokärryjä:) heti piti monta kuvaa ottaa,kun se on niin söpö kun kävellä tepsuttaa kärryjen perässä:)

nyt lähdetään ulos:)

 
Heippa!

Johannakin on nyt sitten 10kk, käytiin viime viikolla neuvolassa. 73cm ja 8550g oli tuoreet mitat. Ja painokäyrä senkus laskee,otettiin perjantaina verikoe labrassa,jos näkys allergiat.. torstaina sais kysellä niistä sitten.

Viime yö meni pitkiin aikoihin hyvin,liekkö yksillä päikkäreillä ollu syytä. Eilen kun juhlittiin esikoisen 5v. synttäreitä niin ei ehtiny pikkusiskokaan nukkumaan,kun oli niin kivaa...:)

Joululahjoista. Me ostetaan lapsille vain yhdet lahjat, kun tiiän että niitä tulee säkkikaupalla,kun on tätä sukua jotka ostavat lapsille lahjoa.. isommille oon ostanu dvd-elokuvat, Johannalle ostetaan joku lelu. Joku josta lähtee kivä ääni,ne on nykyään tytön suosikkeja. Meillä on kyllä noita leluja jo isot kasat..mutta kivahan niitä uusia lelujakin on olla. Johanna on innostunu dublolegoista.
Johannallahan on synttäritki vasta joulun jälkeen niin pitää sitten väliviikolla ostaa jotain mitä tyttö ei saa pukilta:) ettei vaan samaa tuu.

Viime torstaina Johanna oppi työntämään taaperokärryjä:) heti piti monta kuvaa ottaa,kun se on niin söpö kun kävellä tepsuttaa kärryjen perässä:)

nyt lähdetään ulos:)

 
Imetyksestä on ollut puhetta.
Meillä vielä tissitellään, tosin osan maidosta korvaa jo piimä mitä Pyry tykkää juoda kamalasti. Ryystäisi piimää varmaan sen reilun puoli litraa mitä noita maitotuotteita pitäisi saada jos vaan annettaisi.
Tosin meillä imetys on muuttunut lähinnä aamu/ilta imetykseksi, eli päiväsaikaan ei tissitellä melkeen ollenkaan. Tosin päiväsaikaan sitten juodaan sitä piimää ja syödään raejuustoa sun muuta.

Joululahjoista sen verran että me itse annetaan Pyrylle ihan vaan pari lahjaa, yksi lelu ja kirja jos ostettu. Sukulaisillekin ollaan sanottu että jos jotakin lahjaa haluaa ostaa niin ostaa sitten sellasta että pärjää yhden lahjan antamisella, ihan maksimissaan kaksi lahjaa. Pikkusen koitetaan rajottaa lahjavuoren kokoa, kokemuksesta viisastuneena kun on katsellut siskonpojan lahjavuoren aukasemista. Ei sitä kerkiä innostua niistä lahjoista ollenkaan ja unohtaa mitä ekana on avannut jos niitä on ihan pirusti.

Meillä on vielä käytössä piha hommissa kumpparit joissa on vuori sisällä. Löydettiin viimeviikolla hyvät talvikengät mutta ei täälä meidän kaupungin kaupassa ollut oikeaa kokoa niin piti äiti laittaa asialle ostamaan ne Savosta. Tässä nyt sitten odotellaan että kengät tulisi postissa että saataisi kunnon kengät kun tuli nuo talviset kelitkin.

Ollaan myös alettu urakalla siirtymään yhteen ruokaan, eli Pyry syö pääasiassa sitä mitä mekin.
Maistelipa Pyry tuossa jos kermaakin kun viimeviikolla tein synttärikakku-kokelaan Pyryn-päiväksi. Hyvin maistui kermarahka ja kakku :D

Meillä on huomenna ensimmäinen hammastarkastus. Täälä Tampereella noita tarkastuksia on vissiin ensimmäinen tässä 1 vuoden hujakoilla ja toinen kahden vuoden tienoo. Toivottavasti ei ole poika perinyt äitinsä purukalustoa...


tinde ja Pyry
 
Heip ja haukotus! Meillä yöhulinat vaan jatkuvat. En tiä oisko lisää hampaita tulossa. Neiti on käynyt myös kovakouraiseksi,kun jossain vaiheessa pääsee meidän väliin yöllä niin pitää potkia ja nipistellä. Auts.

Meillä kanssa kävellään taaperokärryllä. Harmi vaan ettei meidän kämpässä oo oikein pitkää suoraa missä päästellä, aina tulee liian pian seinä vastaan.

Joku kyseli ulkokengistä. Meillä on semmoset varrelliset talvikengät jossa on coretex-pinta. Ihan hyvät on vaikkei Silja vielä kävele. Jos ollaan pelkästään vaunuilla liikenteessä niin ollaan käytetty vielä töppösiä.

Harmi vaan kun lumi suli. Nyt taas jos annan maassa kontata niin vaatteet ja vaunut on ihan hiekassa. Muutenkin heti kun tuli lunta tuli jotenkin mieleen vuoden takaiset ajat kun oli raskaana.

Me meinataan lähtee Siljan kanssa ylihuomenna helsinkiin junalla. Saa nähdä miten sujuu, ei olla aikaisemmin vielä rohjettu. Mennään kummipoikaa katsomaan ja tosen kaverin vauvaa joka on nyt 9pv.

Mä annoin kanssa Siljalle raejuustoo,mutta huomasin et siinähän on suolaa. Tietääkö kukaan haittaako vai onko täysin suolatonta saatavilla?

No eipä meillä muuta,moikka.
t.tähtityttönen+silja 10kk
 
Tervehdys!
Jospas minäki tänne pitkästä aikaa rustailen jotain.
Tsemppiä kaikille töihin palaaville :hug: Tämä mamma lähtee töihin sitte joskus 2009.
Joululahjoista ja synttärilahjoista oli puhetta. Koitan ite rajoittaa etten osta kuin pari lahjaa Ninnille ja sitten olen vihjaillu sukulaisille mitä tarvitaan. Synttärilahjat pitää sitte kattoa joulun jälkeen. Saa nähdä miten meillä synttäreiden käy. Ajattelin et pidetään vaan mummuille ja papoille sekä kummeille oikeana päivänä synttärit. Ja sitten kun päästään muuttamaan uuteen kotiin, niin pidetään kavereille synttärit. Tämä meidän nykynen asunto on niin pieni ettei tänne mahdu kuin max. 5 vierasta kerralla.
Meilläon käytössä sellaiset nahkaiset talvi ensiaskel-kengät. Ninni ei vielä kävele, eikä oo vielä päässy maahan möyrimään, kun meillä ei tässä oikeen oo sellasta paikkaa missä viittis päästää maahan. Kesällä kyllä oli mummulassa paljonki nurmikolla.
Meillä on alettu nousemaan tukea vasten seisomaan ja välillä päästetään toinen käsiki irti. Välillä mennään nurin kun ei katota yhtään että mitä vasten noustaan.
Tähtityttönen Meille neuvolassa sanottiin et voi antaa raejuustoa, eikä kyl puhuttu et pitäs olla suolatonta. Ninni kyllä syö leipääki, jossa on suolaa. Ja välillä syö muutaki jossa on vähän suolaa. Esim. makkarakeittoa, muuten en laittanu suolaa, mut siinä makkarassahan on suolaa.
Mut nyt pitää ruveta hommiin et ehdin viedä tytön mummulaan ja ite meen neljäksi kasvohoitoon.

Maria ja Ninni 10kk
 
Tervehdys!
Jospas minäki tänne pitkästä aikaa rustailen jotain.
Tsemppiä kaikille töihin palaaville :hug: Tämä mamma lähtee töihin sitte joskus 2009.
Joululahjoista ja synttärilahjoista oli puhetta. Koitan ite rajoittaa etten osta kuin pari lahjaa Ninnille ja sitten olen vihjaillu sukulaisille mitä tarvitaan. Synttärilahjat pitää sitte kattoa joulun jälkeen. Saa nähdä miten meillä synttäreiden käy. Ajattelin et pidetään vaan mummuille ja papoille sekä kummeille oikeana päivänä synttärit. Ja sitten kun päästään muuttamaan uuteen kotiin, niin pidetään kavereille synttärit. Tämä meidän nykynen asunto on niin pieni ettei tänne mahdu kuin max. 5 vierasta kerralla.
Meilläon käytössä sellaiset nahkaiset talvi ensiaskel-kengät. Ninni ei vielä kävele, eikä oo vielä päässy maahan möyrimään, kun meillä ei tässä oikeen oo sellasta paikkaa missä viittis päästää maahan. Kesällä kyllä oli mummulassa paljonki nurmikolla.
Meillä on alettu nousemaan tukea vasten seisomaan ja välillä päästetään toinen käsiki irti. Välillä mennään nurin kun ei katota yhtään että mitä vasten noustaan.
Tähtityttönen Meille neuvolassa sanottiin et voi antaa raejuustoa, eikä kyl puhuttu et pitäs olla suolatonta. Ninni kyllä syö leipääki, jossa on suolaa. Ja välillä syö muutaki jossa on vähän suolaa. Esim. makkarakeittoa, muuten en laittanu suolaa, mut siinä makkarassahan on suolaa.
Mut nyt pitää ruveta hommiin et ehdin viedä tytön mummulaan ja ite meen neljäksi kasvohoitoon.

Maria ja Ninni 10kk
 
Yötä... :whistle:
Meillä on otettu muutamia askelia tuetta, mut pääsääntöisesti vielä mennään tukia pitkin ja kontataan. Hampaita on 8. Eelolla on eka nuha :/

Meilläkin vielä imetetään (aamulla, päiväunille ja illalla), ajattelin kans ainakin vuoden ikäiseksi mut menee varmaan ylikin. Tuntuu olevan pojalle tarpeellinen, varsinkin kun pitää lohtua saada esim. kun on saanut kipeää.
Raejuusto on ehdoton suosikki maitotuotteista, toisena tulee maustettu viili. Piimästä ei pitänyt ollenkaan :LOL:
Eelo on kauhea kerjäämään :ashamed: Jos joku syö jotain pitää hänenkin saada... Ollaan kans pikku hiljaa siirtymässä "normaaliin" ruokaan, mut ransakaisia ym. ei saa.

Mä ajattelin noita duploja ostaa joululahjaksi tai synttäreiksi. Vauvapulkkaa oon kans miettiny. Oikeasti tekis mieli ostaa vaikka mitä mut kukkaro on toista mieltä :(

Kenkiä ei meillä vielä ole. Katsoin kuoman saappaita mut jotenkin oli kauhean kapea se kengän suu ja varsi, varsinkin kun toinen ei osaa työntää jalkaansa kenkään. Toisalta ei edes olla paljoa pihalla :ashamed: :headwall: En oo vain löytänyt sopivaa rakoa meidän aikataulusta... Koska te ulkoilette?

Entä minkälaiset hanskat teillä on? Mä oon yrittäny etsiä mut en oo löytäny hyviä (tarpeeksi pieniä ja sellaisia missä sais varren auki)! Vain sellaisia pitkävartisia, missä on iso kämmenosa. Kaupas oon yrittäny sovittaa mut ei siitä tuu yhtään mitään! :headwall: :headwall:

Mutta nyt on pakko mennä nukkumaan! hyvää yötä :wave:
 
Hyvää iltaa kaikille!!
paljon oli tullu tekstiä sitten viime lukeman...
Lumiina:minkälaista työtä teet jos saapi kysellä? :) Kun pystyt lapsen ottamaan mukaa´n!Tuo olisi hyvä kyllä,mutta minä en varmaan jaksaisi seuraavana päivänä touhuta..Itse olen tottunut nukkumaan yövuoron jälkeen seuraavana päivänä pitkään.. :whistle: Itse teen hoitotyötä sairaalassa.
Aksun ja Veeran äiti:: onnittelut tytön kävelemään lähtemisestä!!Siinä sitä sitten perässä saapi juosta:)
Krissie:Älä huoli sitä yöhoitoa,eiköhän se pikkuinen siellä pärjää!Tosin meilläkin loppukuusta tulossa tilanne jolloin Venla menee anoppilaan yöksi,ollut yhden kerran n.puolivuotiaana siellä yötä jolloin huutokonserrti oli ollut komea..Joten taidanpa itsekin jännittää kuinka pärjää siellä.. :ashamed:
tonttu06:Meilläkin Venla on tosi kova kerjäämään!!Aina kun joku syö,Venla on heti vieressä kuin koira palasia kerjäämässä.. :p

Ulkokengistä ja ulkoilusta oli kans puhetta..Meillä Venlalle löydettiin Prismasta PAX-merkkiset ulkokengät jotka pitävät vettä ja maksoivat vain 25e!Olen ollut todella tyytyväinen ja voi olla että lopputalvesta on toiset kenkä ostokset edessä,jalka kun kasvaa vauhdilla!Me ulkoillaan aina aamupäivästä ennen lounasta eli n.10-11.30 ja toisen kerran päikkäreitten jälkeen ennen päivällistä n.15-16..

Annoin Venlalle tänään välipalaksi banaanin ja täysjyvä leivän palasia lautaselle naaman eteen!Heti alkoi popsimaan hyvällä ruokahalulla itse!Vähän piti äidin toppuutella ettei mennyt useempi palanen kerralla suuhun! :D

Tosiaan tämä mamma aloitti viime sunnuntaina pehmeän laskun työelämään..Ei sitten maaliskuussa tule ihan shokkina!Hyvin sujui ja samanlaista se oli kuin ennenkin!Eräs työkaveri tokaisikin että: ei kyllä huomaa että oot vuoden ollu poissa,käy niinku ennenki!

Mutta nyt iltapalalle ja tv:n ääreen!!

Peggy ja Venla
 
Hammastarkastus takana ja kaikki Pyryn suussa hyvin =)
Tosin olisin kyllä olltkin TODELLA pettynyt ja hämmästynyt jos jotakin häikkää olisi ollut. Kuitenkin ollaan niin tarkasti varottu ettei anneta esim. samalla lusikalla mitään ja hampaita ollaan pesty siitä asti kun niitä tuli.

Meillä ei meinata enää oikein viihtyä vaunuissa vaunuttelu-matkoilla. Tuolla hammastarkastus matkallakin Pyry hermostui aivan kamalasti kun joutui vaan vaunuissa istumaan että piti vapauttaa hänet kävelemään. Sitten mentin etana vauhtia, mutta oli kyllä aika ihanaa kun toinan taapersi vieressä, höpötteli taukoamatta omiaan ja piti kädestä kiinni :heart:

Meillä talvikengät on tosiaan Anttilasta löytyneet vedenpitävät ja maksoivat pikkasen päälle 20e. Ja ulkoillaan sillon kun keretään, yleensä iltapäivällä päikkäreiden ja välipalan jälkeen. Tosin näin syksyllä ei ole paljon ulkoilu innostanut ennen kun alkoi talvi näyttää merkkejä itsestään (minä olen hirveä talvi-fani :D ).

Raejuustosta sen verran että empä ole koskaan edes miettinyt ettenkö sitä antaisi suolan takia. Syö Pyry kuitenkin myös leipääkin ja siinäkin on jonkin verran suolaa. Samoin esim. riisikakuissa, jotka on pikku-ukon herkkua (vaikka vähäsuolaisen vaihtoehdon valitsisikin).


tinde ja Pyry
 
Pitkästä aikaa täällä taas! Tervehdys! :wave:
Niin se aika rientää. Synttäreitä tässä olen viimeisen parin päivän aikana alkanut miettimään, mitä tarjoaisin yms.
Aleksi oppi tuossa kolmisen viikkoa sitten kävelemään ilman tukea ja ihan itsekseen. Pikkuisen oltiin harjoiteltu, mutta eräs aamu vaan lähti minua vastaan kävelemään.
Nyt mennäänkin sitten jo kovaa vauhtia eteenpäin ilman minkäänlaista hajua mistä tuen saa. Ihan saattaa vaikka sylistä lähtiessään ottaa askeleita ja niitä on monta. Metreissä Aleksi on varmasti kävellyt sellaisen kuutisen metriä.

Todella ikävää kun lapset joutuu sairastamaan näitä korvatulehduksia sun muita. Meillä oli ennen muuttoa kauhea flunssa, mutta vasta ehkä viikko sitten helpotti kokonaan. Ja influenssarokotteen jälkeen on ollut ruokahaluttomuutta, kitinää, itkua... Ja pitkästä aikaa on myös öisin neljän viiden maissa herännyt itkemään, maidon olen antanut ja nukahtaa sitten uudelleen. Seurailen tässä tilannetta, että jos ei meinaa mennä ohitse niin käytämme neuvolassa. Tai no tällaiset ohjeet tuli rokotuspäivänä joten olen kuin haukka katsonut perään. :D

Ostin eilen maistiaisiksi oikeaa päärynää josko menisi paremmin alas kuin piltit. Meidän poika kun ei oikein enää välitä noista pilteistä on tainnut äiti opettaa liian hyvälle kun ruuat teen itse. :)
Maisteltu on myös jugurttia ja ykkösherkku onkin banaanijug. Hampaiden tulon yhteydessä annoin sokerikorppua ja tavallista korppua. Nyt nekin on kakkosherkkua :)

Tällaista meille edellisen neuvolan (10kk) mitat oli 9580g & 76cm
 
Pakko tulla tänne heti hehkuttamaan, että tein tänään raskaustestin ja se näytti kahta selvää viivaa :D Yhet menkat ehti välissä vaan tulla. Laskujeni mukaan nyt on menossa rv 5-6, joten onhan tää vielä ihan alussa ja mitä vaan voi tapahtua. Mutta kyllä tässä on aikamoinen kestohymy ja tärinä päällä ollu siitä lähtien, kun tuloksen näin =) Ilmeisesti tällä kertaa tulossa on heinävauva =)
 

Yhteistyössä