Jouluntähdet -05- joulukuun läjä

heipä hei!

Päivittäin luen minäkin, mutta harvemmin saan aikaiseksi kirjoitettua...

kaizalle ja pepille jaksamista hurjan kuuloiseen uhmaan. Meillä onneksi on tähän mennessä ollut vaan "ihan tavallista" kiukkua, ettei ole itseään satuttanut!

Gerbera taisi kirjoitella unissa puhumisesta. Meilläkin on ollut vastaavaa jo jonkun aikaa ja viime yönä valvottiin miehen kanssa n. klo 23, kun uninen Lauri kömpi makuuhuoneesta. Yritin ottaa sen kiinni ja saada katsekontaktia, mutta sillä vaan oli tosi hurjan näköiset silmät, eikä kohdistanut katsetta. Sanoin sitten, että meidän Lauri taitaa kävellä unissaan. Siihen Lauri sitten heräsi ja alkoi itkemään. Istui sitten vähän aikaa sylissä ja meni takaisin omaan sänkyyn nukkumaan. Loppuyöstäkin itkeskeli jonkun verran (nukkuu siis vieläkin meidän makkarissa omassa sängyssä), mutta nukkui kuitenkin. Vauvan syntymän jälkeenhän Lauri on monena yönä tullut meidän väliin nukkumaan. On ajateltu kaiken tämän yöliikkumisen johtuvan vauvan syntymisestä. Saa nähdä, milloin rauhoittuu!

Muuten menee ihan o.k. Vauva nukkuu aika paljon, joten ehdin hyvin olla Laurin kanssa. Lauri nimittäin vaatii aika tavalla huomiota, mutta ei kyllä ole mitenkään näyttänyt hermostuvan, jos en heti ehdi häntä palvelemaan.

viikon päästä meilläkin on jo 2 vuotias taapero. Hurjaa miten aika kuluu! Onnea kaikille muillekin juhlijoille!

Nyt vauva huutaa tai siis kiljuu. mun mentävä on tissien kanssa...

T:epeli
 
Moi taas!
En oo pitkään aikaan kirjotellu kun on tunnukset ollu hukassa :ashamed:
Täällä kaikki ok mitä nyt uhmaa on.
Kaikille vauvan saaneille onnea :flower:
Itelläkin kauhea vauvakuume.
Jos tuo mies lämpeis taas pian toiselle =)
uneton jos haluut kirjotella niin laita vaikka sp-osottees niin mailailen sulle. Tuli nyt vasta mieleen. :ashamed:
tuli muuten mieleen et osaako teidän joulutähdet jo pukea ja riisua? kun täällä ei "kuulemma osaa"
Pepille jaksuja uhmakohtausten vuoksi :hug:
Joo mut täytyy taas mennä.
 
Piirakkatäyte porisee jo hellalla!
Yö oli aika syvältä, ei pitäs valvoo niin pitkään, mutku kaveri jota näkee ehkä 4kertaa vuodessa tuli käymään.. no onneks tänää ei tartte tehä ku nuo piirakat. ja ehkä laatikot.

Kiva Melinastakin kuulla pitkästä aikaa!
 
Minäkin olen kyllä säännöllisesti käynyt lukemassa, mutta aina olevinaan niin tohinaa, ettei ehdi itse kirjoittaa.. :ashamed:

Näin ensiksi onnittelen kaikkia jo 2v täyttäneitä pikku- tähtösiä ja vielä täyttäviä!! :flower:
Meillä juhlittiin viime su ja ma. :)

Täällä on myös monia vauvautuneita ja raskautuneita, heille myös onnitteluhaleja roppakaupalla! :hug:

Meille kuuluu ihan hyvää, olen yhä kotona ja vietän päivät Topin kanssa.
Isi tienaa ja antaa näin meille mahdollisuuden Topin kans nauttia toisistamme. :D

Jonkinlaista uhmaa meilläkin jo pilkahtelee, onneksi siedettävissä määrin.
Topi on kyllä tosi mamman poika, äidin "syykkiin" pyydellään monta kertaa päivässä. Sitten vaan istutaan sohvalla ja tuijotetaan yhdessä vaikka puuhapeteä, lemppariamme. =) :heart:

Viikko sitten la- iltana Topille sattui pieni tapaturma, nimittäin rassu poltti kätensä saunan kiuashöyryyn. :'(
Kerkesi kipata muovikauhallisen vettä kiukaalle ennenkuin kumpikaan, minä tai isänsä ehdittiin reagoida, ja niin vasen ranne paloi aika isolta alalta, nahka kuoriutui heti ja voi sitä huutoa! :'(
Nyt käsi on paketissa ja käydään aina terkkarilla vaihdattamassa siteet, ma taas mennään. Onneksi käsi ei tunnu pahemmin vaivaavan, ainoastaan silloin kun paketti aukaistaan.. Pesut on hankala toteuttaa kun siteitä ei saa kastella ja rukkastakaan ei oikein saa kunnolla käteen, niinpä meidän ulkoilut on jäänyt tältä viikolta.
Täytyy vaan toivoa, että tassu paranee pian eikä tulehdu..
Miten sitä ei osaa olla tarpeeksi varovainen näiden pienten kanssa, huoh! :(

Ei, mutta taas on mentävä seuraksi.
Hitsi, on hyvä mieli kun ehdin teitä moikkaamaan! =)
Voikaa hyvin ja ihanaa joulun odotusta kaikille! :hug:

-minna-
 
Launantaita!

MM yleensä noin muksut paranne noista "pipeistä" tosi hyvin ja nopeasti. Vaikka ikäviähän nuo on.

Meillä nukuttiin vaihteeksi koko yö. Poju vetäs semmoisen 11 tuntia unta kaaliin. Mutta ei se yksi yö monen huonon yön jälkeen pahemmin auta.

Vielä ois tytöllä yksi viikko eskaa jäljellä ja sitten alkais 2 viikon joululoma.

Tänään ollaan kotosalla ja huomenna mennään vaihtamaan paketteja miehen veljen perheen luokse. :xmas:
 
Moi.

Sami on sählyturnauksessa ollut koko päivän, me oltiin poikien kanssa mun mummulla ja papalla, tultiin nyt vasta just kotiin. Rasmus jo nukkuu, Joonatan tuolla rattaissa varmaan vielä hereillä, ihme, kun ei ole vielä huudellut :eek: Toissa päivänä nukahti sinne itsestään! Eilen ei..

Eilen oli tosiaan serkku perheineen käymässä, syötiin kirjolohikiusausta ja herkuteltiin sen jälkeen suklaalla, jätskillä ja wienereillä (jotka vähän palo :LOL: ). Mukavaa oli, kun oli kavereita, mulla ja Jontulla ja tietenkin Rasmuksella =)

Kaveri pääsi eilen sairaalasta kotiin, vaikka parannusta ei olekaan oikein ollut (muuta kun lääkärit huomasitvat oikean käden lkiikeratojen vähän parantuneen, kaveri ei ite ole huomannut). Ihana, että pääsi nyt kuitenkin kotiin, ei tykkää yhtään olla sairaalassa -kuka nyt tykkäisikään... Lääkitys aloitetaan sit joskus ensi vuoden puolella, sinne asti syö kortisonia suun kautta..

Tänään meillä on ne pikkujoulut, Sami menee soittamaan levyjään, mä meen kaverin synttäreille, molempien poikien oli tarkoitus mennä anopille, mut äiti soitti ja sanoi, että haluaa Jontun ottaa heille. Helpommin se niin meneekin!

Smirge: Jaksamisia öihin :hug: Toivottavasti ne tästä alkaa nyt paranemaan :hug:

Koivunkäpy: Voi sitä Ville parkaa :( Toivottavasti paranisi tosi pian!!

Gerbera: Mä en osaa tohon yhtäkkiseen ujosteluun oikein vastata, kun Joonatan on ujostellut koko ikänsä, siis vieraita ja on varuillaan aina alkuun vähänkin vieraampien tuttujenkin kanssa. Mut eihän se mitään vaarallista ole :D Päinvastoin, kertoo hyvästä äiti-lapsisuhteesta ;) Näin mä sen aina ajattelen :whistle: :D Enkä nyt todellakaan tarkoita, että sellaisilla ei-ujostelevilla olisi huono äiti-lapsisuhde :LOL:

Eipä se Jonttu nukukkaan, tuun myöhemmin kommentoimaan lisää :wave:

Gerberalle vielä: Joonatan puhuu myös harvase yö unissaan. Usein kysyy isiä, ettii tyynyä (sanoo tyyty) tai joku unileluista on kateissa. Saattaa sanoa jonkun sanan vaan ja jatkaa heti uniaan.

Epeli, Melina ja MM + kaikki muut usein lukevat, harvemmin kirjoittelevat: Kyllä kaikkien tarvii tänne kirjoitella ja pitää pinoa pystyssä, on ihan epäreilua, että jotkut vaan lukee, eikä sit mitään kirjoita, jokaisen täytyy kantaa kokensa kekoon vai miten se nyt menikään :LOL: Ja kaikkien kuulumisia oikeesti mielellään luetaan :attn:

Melina: Joonatan osaa laittaa pipon, kengät ja joskus on sukatkin laittanut, joko käsiinsä tai sit jalkoihin :D Muuta ei kyllä sit osaakkaan, eikä mun mielestä vielä tarvikkaan.

MM: Tosi kiva kuulla teistäkin :hug: Topia kyllä synttäripäivänä onnittelinkin, et ei teitä unohdettu tietenkään ole :hug: :D Voi sitä Topin kättä :( Toivottavasti ja varmasti paraneekin pian, niinku pienien pipeillä on tapana :)

Joonatan on nukahtanut :eek: Kerran se vaan huusi äitiä! Ihanaa, jospa se taas pikkuhiljaa tästä lähtis... ;)
 
Täällä on piirakat lähes kokonaan leivottu, tuolla pojat tekee, toinen ajelee ja toinen ummistelee :xmas: näin sitä opetetaan miehet tekee piirakkaa B)

Topille pikaista paranemista, äkkiä ne onneks paranee, kokemuksesta vois sanoo..
 
heips

Aika on alkanut lentää meidän perheessä, siksi harvempi kirjoittelu!
On ollut tosi paljon kaikkea puuhaa ja tietty raskaus vähän väsyttää niin sitten sopivat väliajat lepäilen. Mut ihan hyvin oon jaksanut :). Joulua ollaan laitettu ja synttäreitäkin. Tänään mies menee Onnin kaa ulkoilee pitkäksi aikaa vielä niin saan touhuta rauhassa. Eilen nimittäin oli oikea epäonnen päivä, ensin paloi kaksi pätkiskakkua... yritin liian montaa asiaa kerralla (ruokaa, pyykkejä, leipoa ja sit ulo..) ja joko minä vahingossa tai Onni sit oli asialla oli laittanut uunin liian kuumalle ja minä läksin käymään pojun kaa ulkona sillä aikaa kun laitoin kakut uuniin....Kun tulin sisälle, ihan ajoissa (siis ohjeen mukaan) kattoo kakkuja niin kärysi vaan... Sit illalla kävin joogassa ja meinasin joutua kolariin. Ajoin pääväylää niin huomasin et sivutieltä porhaltaa auto tosi lujaa päätietä kohti, ja kääntyikin sit suoraan mun eteen. Olin onneksi saanut just auton pysähtymään. Sitä ajoi nuori poika joka puhui kännykkään. Säikähdin tosi paljon, kotona tuli sit itku. Illalla sit multa kaatui vielä "miljoona" pientä kirkasta askarteluhelmeä vierashuoneen lattialle. Että olin pahalla päällä. Onni keräili niitä vielä tänäkin aamuna "helmi, helmi"... (tai oikeesti heemi, heemi, kun Onni sanoo L:n vain sanassa täällä).

Yhtenä iltana olin työporukan naisten kaa kattoo dvd-elokuvan Kirjava huntu, suosittelen
:attn:! Ensi viikolla on vielä lasten kauneimmat joululaulut ja muskarin joulukonsertti, Onni soittaa marakassia ja sitten on piirileikki :) suloista. Onko muuten muita muskarissa käyviä joulutähtiä? Onni tykkää tuosta tosi paljon, soittaa innoissaan ja kaikki laululeikit tartttuu nyt mieleen tosi hyvin! Jouluksi lähdemme sitten mummoloihin.

Peppi ja Uneton kaipailitte masukuvaa. Ollaan oltu laiskoja nyt kuvaamaan, mut kun ensi kerralla otetaan kuva, niin yritän saada sen profiiliin/yhteisöön esille :). Olen muutes kahtena yönä nähnyt unta, että minulla on ollut synnytyksen aikaa "liian pieni masu", kaikki ihmetelleet että miten sä noin pienestä mahasta vauvan synnytät. No, tuo huoli ei liene aiheellinen, kokoa alkaa jo löytyä!

Peppi hauskaa iltaa!

MM, Epeli ja Melina oli mukava kuulla teistä! Epeli, kuinka pikkuinen nukkuu yöt? Ja miten teillä on sujunut kun olette nukkuneet kaikki samassa huoneessa? Meillähän Onni nukkuu myös meidän kanssa samassa huoneessa eikä me häntä raaskita ennen vauvaa omaan huoneeseen siirtääkään, ois jo pitänyt siirtää. Ja usein Onni löytyy nytkin meidän sängysä aamulla, mutta eipä se meitä haittaa. Kyllä ne lapset ennen murkkuikää omaan huoneeseen tahtoo :). MM, Topille paranemispuhallus käteen!

Käpysen Vilille myös paranemista!

Hei, siirrytäänkö me sitten tammikuussa kunhan kaikki on 2v tuonne leikki-ikäisten puolelle? Eikös?

Ja ketkä ovat käyneet jo 2v-neuvolassa, niin mittoja ois hauska kuulla (osa ainakin kertonutkin), mitä muutes 2v neuvolassa on mittojen ottojen lisäksi, yleistä kehityksen seurantaa?

Nyt taidan lähteä jo kasaamaan leivontatarvikkeita :).

Mukavaa lämpöistä joulunodotusaikaa ja toivotaan että tulisi LUNTA!
 
morjes!

Tulin vaan lukasemaan tekstit tässä kyytiä odotellessa..
Mentiin siis eilen minun mummolaan yöksi ja tänään tultiin tänne hotelliin :D
saunassa ja uimassa käyty sekä syömässä.. nyt odotellaan että kaveri tulee hakemaan.. ja sitten kuuöemma lähdetään illalla kaupunkiin taksilla koko porukka.. että semmosa..

Tatu jäi nukkumaan kun mummolasta lädin ja halus että mummu nukuttaa =) nyt on mennyt lisää serkkuja seuraksi.

Käpy: Poijalle pikaista paranemista! kurjaa tuommonen :/

Smirgelainelle kovasti jaksuja sekä tottakai kaikille muillekkin, :hug:

nytei ennätä enempää.. mukavaa lauantai iltaa kaikille!
 
Apua! Onko meidän lapset jo leikki-ikäisiä???? Haluaisin vielä pitää tuon taaperon, kun tuntuu niin äkkiä kasvavan. :heart: . Vaikka äsken piti mennä vessaan istumaan ja laittaa ovi lukkoon, että sain edes hetken rauhan. Mies onneksi älysi lähteä Laurin kanssa sitten ulos.

Pinna on aika kireällä. En tiedä oikein miksi. Ja tuosta pinnan kireiydestä kärsii mies, Lauri ja vauva. ja tietenkin minä itse.

Lillukka yöt sujuvat ihan hyvin. Vauva herää 1-3 kertaa yössä syömään. Riippuen tietenkin siitä, monelta itse menen nukkumaan. Nukahtaa yleensä syönnin jälkeen heti. Viikko sitten minulta loppui antibioottikuuri, jonka jälkeen vauvan syönnin jälkeinen kiljuminenkin loppui. Lauri on tottunut ihmeen hyvin ääniin. Jos herää yöllä vauvan itkuun, nukahtaa yleensä heti uudelleen kylkeä kääntämällä. Harvemmin taitaa enää edes herätä. Eilen illalla "luki" sängyssä kirjaansa, kun vauva alkoi omassa sängyssä itkeä. Kun menin katsomaan, niin Lauri vaan totesi viileästi: "Tutti tippu. Minä luen." :heart:

Maitoa valuu niin, että paita on koko ajan märkänä. Ärsyttää! Voisi jo tasaantua tämä maidon tuotanto! Tässäpä kiukuttelua teillekin. Mukavaa lauantai-iltaa kaikille minun kiukusta huolimatta!

T:epeli

p.s. Pepille vielä, kun mulla on vaan niin tylsää tämä elämä, ettei kirjoitettavaa kerta kaikkiaan ole. Teidän kaikkien kuulumisia on vaan ihana lukea! Aina ei mitään osaa edes kommentoida...
 
Myöhäisiltaa!!!

Yövuoro aluillaan taas vaihteeksi. onneksi nyt toimii nää sivutkin kun viikko sitten eivät toimineet..oli pitkä yö.. :kieh: no nyt menee lepposammin ja on kivasti noita tollasia pikkuhommiakin mulle. toivotaan että kaikki nukkuvat. =)

kiva oli lukea epeliksen, MM, lillukan, melinan ja muiden kuulumisia. :D

MM:n, Topille kovasti paranemisia. kokemuksesta tiedän että kyllä se paranee vaikka aikaa hiukan viekin. mut ei ole Mikkiksellä enää kuin pienet jäljet selässä, muistuttamassa palojutuista, joka sattui jo kevät talvella.

epelille, parempaa huomista päivää. ja tiedän mitä noi kiukuttelu päivät ovat. siis hirveitä. mulla ollut niitä taas hiukan liian usein. :headwall: jaksuja kovasti. :hug: hiukanko nauratti toi Laurin lausahdus 'tutti tippu minä luen'. :LOL: ihana. :heart:

lillukalle, jaksuja. ja onneksi selvisit säikähdyksellä kolarista. :hug: kovin on huono-onninen päivä ollut sulla. :hug:

gerbera, meillä ei ole suuremmin ujostelua ollut näkyvissä. ihan samanlainen poitsu on kuin aina ennenkin. äiti kelpaa parhaiten ja isi sit jos ei äitiä ole.

Mikkis ei juurikaan puhele unissaan tai mistä minä tiedän, kun omassa huoneessaan mökyää ja minä nukun suurimmaksi osaksi kuin tukki. :D

Tänään päivällä oksensi vaihteeksi Aleksi, mutta mitään muuta ei ole tullut koko iltana. ruoka maistui päivällisellä oikein hyvin sekä iltapalalla. joten kait se oli nopeasti ohimenevä juttu. saunassa käytiin koko perhe yhdessä tuossa illalla.
Mikkis ja mies kävivät kaksin iltapäivällä kaupassa tekmässä meidän ruokaostokset, josko pärjättäis pitkälle ensi viikkoon niillä. hyvin oli mennyt reissu heillä. =) minä ehdin siivota rojuvarastohuoneen sillä aikaa kun olin aleksin kanssa vaan kotona.
Huomenna meen porukoilleni nukkuu hetkeksi ja sit käydään äidin kanssa etsii meille mattoja ja jos sais muutaman viimoisen joululahjan ostettua. =)

tiistaina menen muutaman työkaverin kanssa syömään ainakin näillä näkymin. :p =)

tigruu, mitäs sinulle? saitko apuja neuvolasta?? :wave:

pepille, mukavaa iltaa vaikka oletkin jo mennyt. =)

danjuskalle, myös kavereineen mukavaa iltaa! pitäkee hauskaa minunkin puolesta. :D

hannamari, mitäpä teille??

kuusikon äiti, :wave:

jospa käyn hiukan työn touhussa ja palailen sitten myöhemmin jos asiaa ilmaantuu. :wave:

kauniita unia kaikille tasapuolisesti. :hug: :xmas:
 
Hei!

Terve vaan Jellona :wave: ja virkeää yötä sinulle! Meilläkin eskarilainen oksensi keskiviikkoaamuna kerran, nukkui sen päälle muutaman tunnin ja tauti meni sillä ohi. Toivottavasti teidän Aleksillakin meni jo tauti ohi. Minä olen odottanut, tuleeko toisille, mutta kaikki ovat toistaiseksi terveitä, joten varovaisen toiveikkaana ajattelen, että selvittiin vähällä. Eskarilaisen melkein koko porukka on ollut taudissa ja muutenkin sitä on nyt koululla ollut liikkeellä. Oksennustauti on näistä tavallisista taudeista mielestäni kamalin, varsinkin, jos koko porukka sairastaa.

Peppi: Jaksamista sinulle Jontun voimallisten uhmakohtausten kanssa :hug: Miten muuten mummusi jakselee nykyään?

MM: Kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa! Topille pikaista paranemista! Meillä Elina on myös innokas löylynheittäjä, ja itsekin aina olen saunassa vähän huolissani, jos menee huomaamatta liian lähelle löylynheittoon. Yleensä heittelee lauteilla istuen vähän sinnepäin, mutta kyllä aina vähän lentää kiukaallekin.

Gerbera: Meillä Elina on ollut aina vähän ujo vieraiden kanssa, mutta viime aikoina on vähän rohkaistunut ja uskaltaa jo mennä kummitädin syliin, viimeksi kun käytiin heillä oikein juoksi tädin syliin, sitten taas pois ja uudelleen.

Danjuskalle ja Pepille hauskaa iltaa!

Melina: Kiva kuulla sinustakin! Elina osaa riisua housut ja sukat sekä joskus löysän puseron, sukkia ja housuja joskus pukee päälleen. Meillä molemmat tytöt ovat olleet selvästi innokkaampia tällä saralla, pojat eivät ole niinkään olleet kiinnostuneita vaatteista näin nuorena.

Onnea kaikille synttärisankareille tasapuolisesti! :flower: :flower:

Elinan synttäreitä vietimme aika pienimuotoisesti, molemmat mummut ja papat kävivät, Elinan kummit koko perheellä sekä miehen täti miehensä kanssa. Elina sai lahjaksi lumilapion, kaksi nukkea, Little People auton matkustajineen sekä hevosen barbiratsastajineen. Elina ei innostunut kovasti kakkukynttilöiden puhaltamisesta, mutta synttäreiden jälkeen on kyllä erittäin innokkaasti puhallellut meidän joulukynttilöitä sammuksiin :LOL: Muuten Elina antaa kynttilöiden olla rauhassa, meillä voi jopa polttaa kynttilöitä keittiön pöydällä. Takavuosina kynttilöitä poltettiin meillä vain tiskipöydällä.

Jouluvalmistelut alkavat olla aika hyvällä mallilla, lahjat on hankittu ja melkein paketoitukin, kortit postitettu ja piparit leivottu. Kaikki mahdolliset ruokatarvikkeetkin alkaa olla hankittu, tuoretuotteita enää tarvii ostaa. Tinttamooses taisi kysellä kuusesta, meillä tuodaan kuusi aina sisään 22. päivä illalla ja koristellaan aatonaattona. Aattona on muutenkin niin paljon ohjelmaa, kun porukka kokoontuu meille joulun viettoon, niin on kiva koristella kuusi rauhassa ihan vain omalla porukalla. Lapset hoitavatkin meillä kuusenkoristelun melkein kokonaan, vain latvatähti ja kynttilät on meidän aikuisten hommia. Kuusen sisälläoloajaksi täytyy vaihtaa tupakeittiön kalustustakin, että saadaan kuusi mahtumaan. Vähän ahdasta tulee, mutta kuusi on kuitenkin jotain sellaista, mitä ilman minusta ei tuntuisi joululta.

Nyt taidan mennä nukkumaan, hyviä öitä kaikille!
 
Edelleen hereillä, onneksi aika virkeänä vielä. :D

kiva kuusikon äiti, kun kävit kirjoittelemassa. :D hyviä unia sinne. :hug:

Melinalle unohtuikin eka viestissä vastailla että Mikkis pukee meillä aika kivasti. olen yrittänyt muistella että pukiko aleksi tämän ikäisenä minkä verran, mut en ole saanut muistin päähän asiaa. Mikkis saa melkein kaikki vaatteensa riisuttua, varsinkin jos kyseessä on suihkuun/saunaan meno. :D pukemisessa paita menee itsenäisesti päälle jos halua on ja housutki pienellä avustuksella. joten reipas poika.

tintalle, en muista olenko kuusen hausta vastannut. meille se tulee sisälle aatonaattona varmaankin ja silloin koristellaan tai sit aattona. riippuu varmaan ihan mistä roikkuu. :D

peppi, oletko itse miettinyt, että onko teidän yöt helpottuneet unikoulun aloituksen jälkeen?? ettekös ole jo kohta vkon sitä pitäneet?

jos alkais paperihommiin..voi tulla nopeaan väsy niissä hommissa, mut jos pikkuhiljaa... :)
 
Huomenta siskot!

Ihanaa 3.adventtia. :xmas: enää 8 pvä jouluun. :xmas: :xmas:

Synttärisankareille Onnitteluja, :flower: tuossa ekan sivun listassa ei ollut ketään, mutta luulen että ihan siinä alkuperäisessä olisi jokunen. huomenna on ainakin norjan Oton synttärit onnea :flower: sinne! mitähän teillekin kuuluu?? :wave:

yö on mennyt mukavasti, vaikkei kauheesti seuraa ole ollutkaan. olen tehnyt sit tikusta asiaa. :LOL: ihanaa päästä kohta syömään ja nukkuun. vaikka syön minä töissäkin ihan normaalisti tai siis leipää. jos se nyt hirveesti kiinnostaa.
sit pääsen kaupungille hummaamaan. jepulis. :D

Oikein mukavaa sunnuntain alkua kaikille!! :hug: :xmas:
 
olipas kiva kun yöllä sai ees kuten joten nukkua. :whistle:
Illalla keilattiin puol 1 asti, nyt väsyttää.

Pukemisesta, meillä V osaa ite laittaa housut, paidan (hameen :LOL: ) sukat, tumput, kengät, hatun, puvun ite, mut yleensä mä puen että päästään sinä päivänä johonkin. samoin riisuu ääntä nopeammin sukat ja ousut pois, samoin paidan jos ei oo mieleinen.

Nyt tiedän mitä herkkua teen jouluks, kahvipöytään tulee myös enkelten ruokaa paholaisen kakussa, kaveri esitti moisen toiveen..

Ja pitääpäs purnata, Viljamin kummi veti melonipellon nenään la, saas näähä leppyykö ennen juhannusta... J avain sen takia että hän oli päättänyt että pari kaveria lähtee sit hänen kanssa ryyppäämään neljännen kaverin luo, nuo kaks sälliä oli erimieltä, ennemmin jäivät tänne pelaamaan puerto ricoa, varsinkin kun tämä toinen kaveri asuu tois puol suomee ja kerranki oli mahis nähä pitempäään ku 2tuntia, että kerkes jutellakkin..
Tä'llä kummilla oli hirvee kiire jo 3 aikaan eteenpäin, nää kaks suharia pääs tulee vast 7 maita kun kaverin auto päätti hajota.. sit 9aikaan kummi läks ovet paukkuen ku jätkät sano suht koht suoraan ettei he oo lähössä mihinkään, tosin sitä ne sano jo silloon 7 aikaan kun tulivat.. :headwall: tulipas pitäkä ja sekava sepustus :ashamed:

Kui nopeesti tuon antibioottisalvan pitäs alkaa vaikuttamaan??

Ja te kellä pojilla on ollu kiree esinahka ni kui on huomattu asia?
 
päiviä täältä!
Synkkä ilma tänään :( ja Attekin jotenkin ollu pari päivää kiukkuinen, sitä uhmaa se taitaa olla :headwall: mulla vaan ei hermot kestä sitä.
JELLONA tein neuvolassa testin ja aikas korkeet pisteet tuli, huomenna meen lääkäriin, katsotaan kuinka se arki lähtee sit sujumaan.
kirjoittelen enemmän tuonne yhteisön puolelle.

Eilen oli Aten synttärit, oli kivaa kun ei ollut liikaa ihmisiä, mun velikin kävi päiväseltään täällä oli ihana nähdä sitä.

viime yön veeti nukkuin syömättä!!! annoin vain tuttia. tänään pitää kasata pinnis, hermostuu yöllä kun ei saa käännettyä kylkeä kun kehto heiluu.

mut meen laittaa nukkuu tuon pienimmän ja meen itekin päikyille

tigru
 
Helloh

Tigru VOIMIA ja hyvä kun puhuit asiasta neuvolassa. Mun piti myös kysyä sun kuulumisia jo aiemmin mutta höröpäänä unohdin. Atelle myöhäiset onnittelut! Ja tiiät varmaankin että yytä saa laittaa ja kerro tosiaan enempi yhteisössä.

Pukemisesta ja riisumisesta. Onni riisuu toisinaan housut ja vaipan, paidassa tarttee vähän apuja, sit pikkuvaatteita eli hatun, hanskat, sukat. Pienellä avulla menee housut jalkaan, pukee muuten kengät ja hatun.

Ja joulukuusesta me tuodaan kuusi sisään milloin mitenkin, riippuu missä joulu vietetään. Nyt ollaan mummoloissa niin joulukuusi on parhaillaan sulamassa ja koristellaan tänä iltana niin ehditään kuusesta nauttia ennen joulua täällä kotona.

Nää sivut taas tökstöks tökkii joten lopettelen.
 
Heips.

Oli kyllä kiva ilta eilen :) Pitkästä aikaa oli kivaa, kun ulkona oltiin :D Samin kanssa ei kyllä oltu samoissa paikoissa, mut eipä tuo haitannut. Tänään oon ollut vähän väsynyt, muuta oloa ei sit onneksi olekaan :D

Isä ja hänen vaimonsa (avo), sekä ehkä mun veli ja serkku tulevat katsomaan etelänkuvia meille kohta B)

Voi Lillukkaa, mikä päivä sulla on ollut :( :hug: :hug:

Danjuska:
Millasta teillä oli?

Epeli: Jaksamisia pinnakireyden kanssa, täälläkin moista usein :ashamed: :| Aivan ihanasti Lauri sanonut :heart:

Jellona se jaksaa painaa töitä öisin, ihailen sua kyllä :D

kuusikon äiti:
Ihana, kun kävit kirjoittelemassa! Mummu jakselee ihan hyvin. Sillä oli nyt vähän aikaa sitten lääkäriaika, jossa sanottiin, että missään ei syöpää näkynyt, mut sit kuitenkin mummulla oli sellainen arvo, joka on jotain 35, jos syöpää ei ole niin mummulla se oli 400, mutta siitä se on tippunut jo 300, ei oikein tiedetä, mitä se tarkoittaa, tai siis tarkoittaisi, että sitä syöpää jossain olisi, mut kun sitä ei missään nähdä... Kiitos kysymästä :hug: :hug:

Jellona: No on yöt helpoittuneet!!! Viime yönä Rasmus heräsi vaan kerran ja muina öinä on herännyt kahta kertaa, eli TODELLA hyvin! Aiemmin kun oikeesti heräili sen tunnin välein. On kyllä ihanaa ja tietenkin harmittaa, kun ei aiemmin aloitettu unikoulua, mut kun eihän sitä tiennyt, että näin hyvin heti menee :ashamed: :D

Koivunkäpy: Voi sitä Villen kummia :/

Tigru: Mulle saa aina kirjoitella, sähköpostia, yv:tä, mesessä tai miten vaan. Tuuthan kertomaan huomiset lääkärikuulumiset? :hug: Koita jaksaa :hug:

Niin, tuosta pukemisesta ja riisumisesta vielä, Joonatan osaa kyllä riisua sukat, paidan, pipon, hanskat jne. Se on aina onnistunut helpommin, niinku yleensä on kai tapanakin :D

Mut nyt täytyy jo mennä :wave:
 
Ehtoota kaikille! :wave:

Ja samalla tasapuolisesti onnea 2 v täyttäneille!

Meillä 2-vuotis neuvolassa käyty ja mitat oli 90,5 cm ja 13 800 g. Aika lailla mennään keskikäyriä. Pituus pikkaisen lähtenyt ylämäkeen.

Sellaisen hauskan jutun kerron, että kyselin omalta äidiltäni minkä kokoinen olen ollut itse 2-vuotiaana... Uskomatonta mutta totta, olen ollut n. 92 cm pitkä ja painanut 18,5 kg! Miettikää!! :eek:
Mitäköhän mulle on syötetty ;)

Meillä muuten odotetaan sitten toista :heart: :heart: :)
Eilen plussasin, joten alussa ollaan, mutta ei auta kuin pitää toivoa yllä, että pieni pysyy vauhdissa mukana.
Laskettu aika menis sinne elokuun loppupuolelle.
Juuri myös laskeskelin, että voisin jäädä jo kesäkuussa kesälomalle ja siitä sitten suoraan äippälomalle. Kuulostais mukavalta! No, kahtellaan kuin menee.

Ei meillä muuta ihmettä :)
Uhmaa on havaittavissa. Välillä tahdotaan kaikkea niin hurjasti, että ei äiti ja isi pysy perässä mikä on tahtomisen kohde. Kunhan nyt jotain sais, mutta mitä. Kohtuu rauhallinen on poika kyllä keskimäärin.

Joko teillä kaikilla on jouluvalmistelut tehty?
Mä olen aina ollut niissä vähän huono (mitään saa aikaan), mutta nyt sentään sain tänään verhot vaihdettua ja tonttusen ikkunaan. Hetki sitten yritettiin miehen kanssa ripustaa hilehilenauhaa seinälle, mutta näytti niin karsealta, että otettiin pois ;)
On tässä vielä viikko aikaa! Ens lauantaina tosin tulee ystäviä pikkujolun viettoon, joten koti pitäis olla jossain kuosissa silloin jo.

Ihanaa joulun aikaa teille kaikille jo nyt!!! :heart: :xmas:
En kuitenkaan ennen joulua saa kirjoiteltua mitään, jos vanhat merkit paikkansa pitää...

Hannele, Niilo ja tonttupojan tai -tytön alku
 
Iltaa!

Paljon onnea Hannele76 :flower: :heart:

Tuntuu että vasta se minäkin plussasin ja nyt jo viikkoja 12+2. Huomenna olisi np-ultra, vähän perhosia vatsassa. Alkuraskauden ultassa kaikki oli hyvin ja rv 10+5 neuvolassa kuultiin sydänäänet :heart: Suht rauhallinen olo.

Onnea vauvan saaneille Epelille ja parpapapalle :flower: Paljon voimia raskaaseen ja niin ihanaan vauva arkeen :heart:

Mitä joko me siirrytään leikki-ikäisiin? :eek: Se kuulustaan niin....leikki-ikäset on niin isoja jo. Kai siihen on vaan totuttuva :ashamed:

Juuso osaa myös paremmin riisumisen :D Juurikin sinne kylpyyn lähdettäessä. Sukat laittaa joskus ja pipo syksyllä meni joten kuten päähän. Kumisaappat saa jalkaan, mutta usein ne on väärin päin :D

Meillä vietetään joulu anoppilassa niin en aikonut laittaa kuusta. Anoppilaan kyllä kaadetaan tosta tontin laidalta ,jos vaan sopiva löytyy. Joululahjoista osa vielä ostamatta. Onneksi ens viikolla to ja pe vapaata niin kerkeän kauppoihin pyörimään. Tänä vuonna teen joulupöytään lanttu ja porkkanalaatikot. Viime vuonna tein porkkanalaatikkoa ekaa kertaa ja vaikka itse sanonkin niin tosi hyvää tuli. Paljon pehmeänpää kuin kaupoista ostetut. Joulupukki päätettiin olla hommaamatta. Tuskin vielä ymmärtäs. Ens vuonna sitten kun lapsiakin on enemmän =)

Uhmaa huomattavissa täälläkin. Kiva kuulla että emme ole ainoaita. Pepin Joonataniin verrattaessa kuiten paljon lievempää. Voimia :hug: Kiukku kohtaukset on aika rajuja, mutta kuitenkin suht helposti huijaamalla niistä selvitään. Joskus kun itse väsynyt eikä jaksa yrittää, niin saattaa huutaa sen 5min :ashamed: Mummo aina sanoo et" tulee komiampi (komeampi) ku huutaa vähä" =) Kyllä ne joskus niin huvittaakin. Kun pieni raivoaa jotain mitä ei osaa tehdä :heart: Jotenkin huomaa itsestään samoja piirteitä. Siitä se mieskin jaksaa aina muistuttaa, että keneenköhän toi on tullut :LOL:

Kaksi vuotis neuvola aika täälläkin vielä tilaamatta :ashamed: Sen soittoaika on just päikkäri aikaan ja olen itsekin aina ottanut silloin torkut. Väsymys ei ole poistunut vieläkään |O Luulis sen jo kohta väistyvän kun viikot etenee.

Sänky kutsuu. Hyvää yötä kaikille :wave:
 
Hannelelle oikein paljon onnea odotukseen! :flower: :heart:

Katbe: En ole ihan varma, olenko vielä sinuakaan onnitellut, joten sinullekin oikein paljon onnea odotukseen! :flower: :heart:

Yhtenä päivänä mietin myös, etten Nasuliinoakaan ole ehkä vielä onnitellut, joten oikein onnellista odotusaikaa sinnekin päin! :flower: :heart:

Peppi: Hienoa, että mummusi voi hyvin! Toivottavasti se syöpä ei mistään putkahda esiin, jos vaikka arvot eivät ole vielä ehtineet laskea normaaleiksi.

Tällä kertaa ei ehkä enempää, paitsi Tigrulle vielä jaksuhaleja :hug:
ja hyvän yön toivotukset kaikille!
 
|O

Yö meni huonosti, ite olin illalla ihan älyttömän väsynyt, mut Joonatan nukahti vasta 23 aikaan. Rasmus heräili yöllä useaan otteeseen ja aamulla klo 4.50 meinas, että herää kokonaan |O No, puolisen tunnin nukuttamisen jälkeen sit nukahti, mut heräs taas hetken päästä uudestaan jne. Mulla on silmät ihan ristissä. Nenä tukossa, ja tuohon pirun poistetun hampaan paikkaan särkee :kieh: :headwall: Oon ottanut jo yhden buranan, sen avulla sain ite aamuyöstä vielä hetken nukuttua. Pitäis kai lääkäriin soitella, mut hammaslääkärille vai ihan tavalliselle??

Sit pitäis mennä Helsinkiin Kaksplussan 8kk-ikäisten kuvaukseen, johon Rasmuksen "ilmoitin" :D Kun hakivat tuolla Mitäs nyt:issä vauvoja sinne... Kai se on sinne mentävä, ku ei oo numeroakaan, mihin ilmottais, ettei päästä.

Katbe: Kiva, kun kävit kirjoittelemassa! Toivottavasti väsymys helpottaisi pian!

kuusikon äiti: :hug: :hug:

Nyt heräs Joonatan, joten mentävä on :wave:
 
Huomenta

Onpas taas ollut hössötystä ja touhua meillä...
Sain isältäni viime viikolla auton :D
Vahna toki mutta siisti ja hyväkuntoinen ja ulkoisestikin moitteeton :)
Jospa tuo mun corolla ei mene leimasta tai hajoaa niin on sitten toinen heti tilalla :whistle:

Mulla on kamala paniikki päällänsä,että saanko kaikki jouluksi laiteltua,tarttis tänään käydä ostamassa äidille ja isäpuolelle joululahjat.Ostan vaan jotain ihan pientä...
Lasten lahjat onkin jo ostettu...Oskarillekin löydettiin se traktorilelu viimein.
Anoppi antoi Oskarille viikonloppuna jo etukäteen liikennematon,sillä on leikitty ja hurjasti,onneksi oli tajunnut ostaa sen isomman niin sopii hyvin koko huoneen matoksi.
Siitä tulikin mieleeni että Onko teidän tähtösillä omat huoneet ja millaiset?Oskarilla on oma huone. Tytöillä yhteinen.
Tämä siitä syystä että aikoinaan Oskari heräili niin paljon että tyttöjen unet kärsivät ja siitä sitten jäi se huone Oskarille.
Tietty muutenkin helpompi kun tytöt ovat samassa huoneessa niin kaikki nuket ja barbit saa olla siellä,eikä sit oskari riko niitä.
Oskarin huoneessa on nyt se liikennematto ja vanhat(pikkuveljeni vanhat :whistle: )nalleverhot, pieni pöytä,lipasto,ja Oskarin jatkettava ja vielä pinnasänky kaikenvaralla :D
oskarin huoneessa on vaatehuone jossa sen lelulaatikot on sitten kun saan ne kerättyä täyteen ;)
Oskarilla on myös jouluvalot ikkunassa =)

Ai niin...sain ihanan yllätyksen(liittyy taas kotiin ja sisustukseen...)viikonloppuna.
Saan isältäni hakea jouluksi sellaisen vanhan tupakaapin.
Hän on sen itse hiekkapuhaltanut ja petsannut..
ja sit saan vielä sellaisen vanhan,ison senkin(meillä on antiikkiset sohvatkin)
telkkarin alle :) :)

Uneton:
Kiva kun olit kaipaillut..
Millainen joulujuhla teilläpäin on ekaluokkalaisella?Täällä on huomenna illalla kuudelta ja Tyttö on kahdessa esityksessä mukana innolla.
Tänään vei kaikille joulukortit kouluun.
Aiotko muuten ostaa jotakin opettajalle?
Tätä olen miettinyt koska joskus ainakin itse taisin viedä jotain :/

Koivunkäpy:
Oskarilla oli myös pari vkoa sitten tulehdus pippelissä,saatiin oikein kuuri siihen kun nosti kuumetta ja sit jotakin salvaa,meni tosi nopsaan onneksi ohi.Paranemisia sinne :hug:

Kiva kuulla kaikkien "harvemmin" kirjoittajien kuulumisia...
Kuusikonäidistä kiva kuulla,olet ollut mun mielessä :hug:

Ja sit tylsää asiaa...Naapurissa nähty susia :(
Tiedän kyllä että tästä kylän läpi(asumme tämän pikkukylän laidassa)kulkee susilauma mutten välittäis kuulla että niitä nähdään pihanlaitamilla :ashamed:
Ei noin muuten mutta meillä tuo ajokoira saattaa joskus karata(tarhastaan vaan repii aidan väkisin rikki)niin en haluasi että jääpi metsään ns.helpoksi saaliiksi :/
Muuten ne nyt ei mua häiritse...

Mulla on muuten taas armoton koirakuume...tälläkertaa haluaisin mäyräkoiran :D
Toivotaan että menee pian ohi :D

Nyt pitää taas mennä,hauskaa viikonalkua kaikille :wave:
 

Yhteistyössä