JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Onnea moksalle!

Porshe, ei ollut kättärillä ketään, hiljasta kuin hissulassa. Kätilö sanoi että vain yksi synnyttäjä oli osastolla.

Neuvolassa kaikki ok. Tirppa on kiinnittynyt ja entistä alhaammalla.
Vielä kun rupeaisi supisteleen kipeesti voi olla tsäänssejä päästä synnyttään!

Mulla muuta!

Tuitsu ja T :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Asrai:
Ai niin, Sätseeni, minkälaiset vaunut teille tuli?
Gessleinin Swing fin, sävy karkki :heart: . Ihastelen niitä vähän väliä :saint: . Tietääpähän mies tehneensä hyvän hankinnan :heart: .

Moksalle aivan hurjan :heart: -lliset onnittelut tyttövauvasta!!!

Onneksi äitiliinille ei käynyt pahemmin kaatumisen yhteydessä! Nyt täytyy kaikkien olla varovaisia, kun alkaa olla liukastakin!!!

Veeruska, täällä myös jousimiesäiti ehdottomasti istuu jalat ristissä ensi yöhön saakka, että saa jousimiesnyytin kainaloon :D . Ja jos ei meinaa syntyä ajallaan, niin hyvissä ajoin ennen kauriiksi vaihtumista alkaa kyllä ahkera saunominen, siivous jne. ;)
 
Voi kun ihanien uutisten kanssa Moksa ilmoitteli itsestään :) Ja hienoa että kaikki meni hyvin! Vielä kerran onnea :flower: Näin niitä lapsosia alkaa yksitellen tupsahdella :)

Ja aiheesta sujuvasti oman navan ympärille eli tänään oli lääkärineuvola. Ja kuten olin jo aavistellut, ei puhettakaan että kohdun suulla/kaulalla olis tapahtunut mitään kypsymisen merkkejä! Lääkäri veikkas että LA tullaan saavuttamaan... Odottelua siis tiedossa vielä useampi viikko! Etten vallan odottais "uutta Jeesus-lasta" joka näkis päivän valon 24.12 :LOL: Heh, heh, mut jostain tää huumori on revittävä... Lääkäri veikkas neidille tämän hetkiseks painoks 3kg (käsikopelolla) ja totes "onhan tää jo aikas mötikkä", tarkoittaen ihan hyvää. Veikkas että jos La saavutetaan niin paino on vissiin 3,5kg tienoilla. Ja kun neidille oltiin tehty painoarvio, alkoi lääräri tutkia mun lantion leveyttä ja totesi "kyllähän tästä lantiosta alle 4kg lapsi tulee hienosti ulos". Että tällainen lääkärivisiitti, nyt vaan kärvistellään, ja odotellaan josko supistukset saapuisivat joskus tännekin! En siis edelleenkään tiedä mikä on kivulias supistus, ainoa siihen viittaava "oire" on ollut mahan kovettuminen. No, kyllähän tässä ehtii tapahtuun vaikka mitä ennen H-hetkeä (=LA), mulla kun viikkoja ei kuitenkaan ole "kuin" 36+3.

Niin ja piti tohon painon nousuun lisätä oma lukemani eli viikossa tullut +1092g. Tiedä sitten aiheuttiko eiliset 4(isoa) Arnold´s donitsia kevyttä piikkiä tulokseen :ashamed: Nyt kokonaissaldo on +20kg että repikää siitä... Ja vyötärön ympärysmitta on 112cm.

Jeps, taidan lähteä tekemään pölynimurivertailua alan liikkeisiin :D Mun vanhemmat lupas ostaa joululahjaks imurin, mutta saan itse valita sopivan mallin! Niin ja samalla voisin ostaa ananasta ja mansikoita, josko auttaisivat tähän järjettömään turvotukseen :/ Tänään on taas se päivä kun ainoat jalkaan menevät kengät jo kumisaappaat! No, mut "onneks" ulkona sataa vettä, näyttäisin tosi törpöltä punaiset kumisaappaat jalassa jos "maas ois hanki ja järvet ois jäässä".

Heipä hei :wave:

Nora ja "Mötikkä" (ent.Vilma) 36+3
 
Onnea Moksalle!!!!
:flower: =)

Riikkuli samaa ihmetteli neuvolassa et mansikat poistaa nestettä, mut niin mulla ainakin. Varsinkin jos illalla vetelen n.½l puolijäisinä niin yön ramppaan tunnin välein vessasa.
 
Isosti onnea Moksalle!!! :flower:
Minä olen niin kauhuissani tuosta painonnoususta, etten ole uskaltanut käydä enää puntarilla ollenkaan. Kahden viimeisen viikon aikana on tullut lisää vain 0,5 kiloa, mutta paino noussut arviolta 55kg---> 77 kg. On kyllä niin karmeaa, kun ei saa kenkiäkään jalkaan enää. Onhan se turvotusta tietysti osittain, mutta pahaa tekee silti. Luin jostain imetysohjeista, ettei imetysaikana saisi kovasti laihduttaa, ettei elimistön rasvavarastoihin kertyneet myrkyt siirry äidinmaitoon. Se ei varsinaisesti ollut se mitä halusin kuulla... Onneksi olen saanut vihiä jo yhdestä kuntokeskusesta jossa on lastenhoitaja. Äiti saa treenata rauhassa ja hoitaja tulee ilmoittamaan jos vauva herää :LOL:
Onhan se aika epätoivoista kun ennen neuvolan punnitusta ei uskalla syödä eikä juoda-onneksi sinne ei tarvitse mennä enää...
 
ONNEA MOKSA PIKKU PRINSESSASTA IHAN HIRMUISESTI!!!!!! Kyllä varmasti on nyt ihana tunne... :heart: Tulethan kertomaan meille kuulumisia, ett miten vauva-arki on sitten lähtenyt sujumaan...

Maikka79: Täytyy tossa päivällisen jälkeen ottaa jälkkäriksi noita mansikoita, jos auttais mullakin... Tää turvotus on jotain niin järkyttävää...

Riikkuli 37+4
 
Ihanaa; ONNEA Moksa!!! :heart:

Minäkin olen kuullut, että mansikat vois auttaa tohon turvotukseen. Täytyy varmaan itekin tehdä jotain, nimittäin nilkat on aika limput, ei paljoa luita erota... Äsken kuitenkin leivoin joulupipareita :ashamed:

Margaret 37+0
 
Moksalle Paljon onnea pikku prinsessan johdosta :heart: !

Tivoli & pinkeiju Kiitos teille villasukkien ohjeista :hug: . Jospa minäkin saisin jonkinlaiset aikaiseksi. En nimittäin ole koskaan todellakaan ollut mikään käsityöihminen - koulussakin olin teknisissä käsitöissä ala-asteen ja yläasteella kävin 7 luokan pakolliset käsityöntunnit tekstiili puolella :D

Täälläkin yksi, joka ei tiedä kunnon supistuksista mitään :whistle: . Tänään on koko päivän ollut menkkakipuinen olotila, mutta muuten ei mitään.. Sain jopa imuroitua koko asunnon ja pestyä meidän yläkerran kylpyhuoneen kunnolla eli pesin seinät ja konttasin lattiankin harjan ja mäntysuovan kanssa :).

Ja nyt lähden hieman kiertelee kauppoja, kun mies päätti lähteä uimaan :p

Veeruska ja Heppu Huoleton 38+3
 
Moksalle paljon paljon onnea!! :) :heart:

Mäkin osallistun mahanympärys galluppiin, eli viikkoja 36+3 ja ympärysmitta on tasan 94cm. Tänään pitäs vähän harjotella koirien kanssa vaunujen kans kulkemista,tai lähinnä tota hissiin menoa...meillä kun on vanha,vanha kerrostalo jossa hissi on sellanen tosi mini...
 
ENNEN KUIN MINUSTA TULI ÄITI

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Tein ja söin lämpimiä aterioita.
Minulla oli tahriintumattomat vaatteet.
Minulla oli hiljaisia puhelinkeskusteluja.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Nukuin niin myöhään kuin halusin,
enkä kantanut huolta siitä,
kuinka myöhään menin nukkumaan.
Harjasin hampaani ja hiukseni joka päivä.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Siivosin kotini joka päivä.
En koskaan kompastunut leluihin tai unohtanut tuutulaulun sanoja.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
en tullut ajatelleeksi,
olivatko minun huonekasvini myrkyllisiä vai eivät.
En miettinyt koskaan rokotuksia.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Minun päälleni ei oltu koskaan
oksennettu,
kakattu,
syljetty,
pureskeltu,
pissitty
eikä nipistelty pienillä sormilla.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Minulla oli täydellinen mielenhallinta,
-ajatuksieni ja vartaloni hallinta.
Nukuin koko yön.
En ollut koskaan pidellyt kirkuvaa lasta,
jotta lääkärit voisivat tehdä
kokeita tai antaa rokotuksia.
En ollut koskaan katsonut itkuisiin
silmiin ja itkenyt.
En ollut koskaan ollut äärettömän
onnellinen yksinkertaisesta hymystä.
En ollut koskaan istunut myöhään yöllä
katsellen nukkuvaa lasta.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
En ollut koskaan pidellyt nukkuvaa vauvaa,
vain sen vuoksi,
etten halunnut laittaa häntä sänkyynsä.
En koskaan ollut tuntenut sydämeni
murskaantuvan miljooniksi pieniksi palasiksi,
kun en voinut lopettaa kipua.
En koskaan ollut tiennyt,
että jokin niin pieni voi vaikuttaa elämääni niin paljon.
En koskaan ollut tiennyt,
että voisin jotakuta rakastaa niin paljon.
En koskaan tiennyt, että rakastaisin olla äiti.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
En tiennyt miltä tuntuu
kun sydämeni on ruumiini ulkopuolella.
En tiennyt kuinka ihanalta voi tuntua,
kun syöttää nälkäistä vauvaa.
En tiennyt siteestä äidin ja lapsen välillä.
En tiennyt, että jokin niin pieni
voisi saada minut tuntemaan itseni niin tarpeelliseksi.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
En ollut koskaan noussut ylös
yöllä kymmenen minuutin välein
tarkistaakseni, että kaikki on kunnossa.
En ollut koskaan tuntenut sitä
lämpöä
iloa
rakkautta
sydänsärkyä
ihmetystä
tai tyytyväisyyttä, joka äitiydestä tulee.
En tiennyt, että voisin tuntea niin paljon...

Ennen kuin minusta tuli äiti.

jokaisen h-hetken lähellä ajattelin laittaa tän runon tänne :heart:
 
moksalle ja koko perheelle sylintäydeltä onnea. :heart: Voi ihanaa kun alkaa vauvauutisia sadella. :heart:

Nyt Torsti taas hikkaa... Ja päiväisen lekurikäynnin jälkeen on supistellut enemmän ja vähemmän... :eek: Nyt vähän väliä tuntuu nivusessa sellanen krampinoloinen, oletan et se on supistus... :whistle: Ja en voi sanoa et sattuis, mut tuntuu ilkeelle... :/ Joo, olenhan täällä(kin) valittanut että ei enää jaksais ja sais tulla etukäteen, mut ei vielä kun huomen on ne kokeet ja tehtävien palautus... :headwall: Tosin suunnittelin tossa jo et vien vessaan nenäliinoja, kun meillä on tollasta keltaista vessapaperia, ja mun mielestä siihen tuli pyyhkiessä valkkarin mukana pienesti vaaleanpunaista... Siis iha katsomalla sai katsoa, enkä sit tiedä onko vika silmissä, paperissa vai molemmissa yhdessä... :D Anteeks vaan liian tarkka selostus... :whistle: :ashamed: Mieskin lähti sählyyn, mietti et uskaltaako lähteä, vaikka en sanonutkaan et supistelee... Ei varmaan ois lähtenyt ja tämä on varmaan mun heikkohermoisuutta... Sama kun jos kuulen et joku kummin kaiman koiran serkku on mahataudissa niin mä voin pahoin seuraavan yön ja oon ihan varma et kohta oksennan... :headwall: :D Ei kai se sisätutkimus viel voinu tätä hommaa alkaa vauhdittaa kun paikat kuitenkin epäkypsät? Ja mites, eikö se vauva normaalisti rauhoitu kun synnytys käynnistyy? Ei pysty muistaan... :ashamed:

Jees, nyt sammuttamaan neidiltä valo, kun meni jokin aika sitten sänkyyn ja halusi pikkuvalon hetkeksi päälle... :heart:
 
moksalle ja perheelle onnittelut

olipa kiva aamu. hain lehden laatikosta niin sinne oli joku tunkenut koiran kakat ja voitte vaan kuvitella oliko lehti luettavassa kunnossa :kieh: ja viikkoa aikaisemmin oli koiran pissa lumet laitettu. jollakin kiva huumorintaju. pe ja la välisenä yönä joku oli varastanut pojan pyörän pihasta. eli oli touhunnut tuossa parin metrin päässä misä nukun. arvakkaapa uskallanko olla enää yksin :eek:

supistuksia ollut jonkin verran. ma olis neuvola.

en jaksa nyt edes miettiä mihin aikoin kommentoida ku ajatus karkaa koko ajan mitä seuraavaksi tapahtuu.
 
meillä oli laskettu aika 2.12. mutta masukki päätettiin eilen käynnistää. joten meijän perhe kasvoi pikku miehellä. entuudestaan kaks tyttöä.-
pojan mitat 50cm 3475g ja kotiuduttiin jo vuorokausi synnytyksen jälkeen. kaikki meni tosi nopsaa.
siitä kun kalvot puhkaistiin meni vajaa 2tuntia niin poika maailmassa. ja kaikki hyvin.
 
onnea uudesta perheenjäsenestä!!!

mukavaa että teilläkin kaikki hyvin,oli varmaan kans kiva että meni synnytys nopeasti. =)


jopas on,kun tänään jo toinen vauvauutinen!! eihän täältä kohta malta ulos kirjautua kun jännää vauvauutisia!!ihanaa!
 

Yhteistyössä