JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Mirsulle eka; mulla oli kuopuksesta tuo sf-mitta lopussa 37cm ja silti synty poika 51cm ja 3270g eli ei mitenkään iso, eli ei se sf-mitta kerro kaikkea. Nytki menee omilla käyrillään, enkä usko et iso vauva nytkään tulee.

neuvola oli tänään;
painoa tullu jotain 700g/vko(yhteensä jo melkein 16kg!!!)
pissassa ketoaineet + (pitää kattoa liuskoilla kotona ettei lisäänny)
sf mitta reilu 35cm(rv 36+3)

:heart: n.140
liikkeet++
paineet 111/82
Maha ei ole laskeutunut ollenkaan ja tuskin laskeutuukaan...kuopukselta laskeutu vasta salissa ennen ponnistusvaihetta.
Kaikki siis ok, ja seuraava neuvolakin vasta 2vkon päästä, vaikka yleensä täälläkin viiminen kk vkon välein.

Toivottavasti Shamandaliellä asiat selviää kelan kans! Niitten kans saa aina saikata nuissa raha-asioissa.

Mahanympärys galluppiin en voi nyt vastata ku mitta hukasa...

Maikka+nelonen 36+3
 
nla lääkärissä puolilta päivin käyty...
paino jälleen -500g/vko :eek: koko paino ootuksessa 10kg (nyt 68,4)
rr:126/93 (tuli kotiseuranta)
pisut puhtaat
sf 32 cm nyt oli peeni laskeutunu :heart:
rt
:heart: 130-160
liikkeet ++

joku mainitti tuosta että kun vauvan liikkeet vähentyny tai vaimentunu...mulla ollu nyt 2 päivää hiljaiseloa :/ on liikkunu mutta tuntuu että tosi vaisusti...joskus ollu etä synnytys lähteny käyntiin parin vaisun päivän jälkeen mutta nyt voi olla sitäki että tila käyny vaan ahtaammax kun ei meillä kukkaa oo näi aikaste syntyny...nyt oon kyllä nukkunu IHAN KAUHEENA että josko sitä pääsiski tästä ankka olosta tosi toimiin...terkka sano että ottaa iisimmin :headwall: mitenpä tässä enää iisimmin ottaa :ashamed: kun kävelen vaan pakolliset kotonaki ja teen vaan pakolliset yms...mutta lääkäri toivotti lähtiissä että ei kun kotia vaan synnytystä ootteleen :D :heart: IHANA!
mulla paino siis edelleen puonnu mutta sano lääkäri ettei oo hälyttävää kun tullu koko aikana kuiteski samat mitä muiltaki...iute kun heti aatellu että jos se vauvaan jotenki vaikuttaa...pietään peukkuja että kaikki ok!kyllä nyt jänskättäny että saas nähä millon lähtö tullee.mut meillähän alkaa kaikilla olla h-hetki kohta käsillä :heart: :flower: kaveri pisti just viestiä että lähtä illalla kaupungissa käymään yhessä kaupassa hakemassa synnytykseen vauhtia jos saan nyt levättyä.nukuinki 2 aivan putkeen päikkäreitä :ashamed: mutta ei siltikkää oo ni "ehjä" olo kropalla että jaksasin lähtä.jos vaan virtaa illalla ni mielummin annan miehelle pientä läheisyyttä peiton alla ;) :p ollu nyt niin hiljasta sillä saralla :snotty:
en nyt kerinny lukkee kaikkia tekstejä kun tullu ni hirveenä.ANTEEKSI jos jollakin tuntuu etten kommentoi kun välillä en muista mitä kukanenki kirjottanu ja välillä ni vähän aikaa etten ehi kaikkee lukia :/
 
Kauhee juttu tuo kolari :( . Toivottavasti nainen ja vauva selvisivät vammoitta.

Mun mahassa, tai siis häntäluussa, tuntuu hikka joka päivä.

Vauvan vaatteissa mä suosin kaikkia nättejä ja suloisia vaatteita sekä retrostakin tykkään. Esim. äitiyspakkauksen vaatteista en tykännyt oikeastaan kuin niistä vihreistä, muut olivat jotenkin ankeita. Kaikista söpöimpiä mun mielestä on kaikki velour-oloasut ja sellaisessa mä tuon vauvan sairaalasta kotiinkin.

Tän päivän lääkärineuvolan saldo oli

verenpaine 124/86 (nousussa)
pissa puhdas
sf 33
paino +350 g (nyt 9 kg meni rikki)
syke 156 (viimeksi 135)
kohdunsuu kiinni
kohdunkaula normaali
rt

eikä vauva laskeutunut. Ei siis mitään, mikä viittaisi lähenevään synnytykseen. Hiukan rauhoitti mieltä, koska aloitin eilisen sairaalaan tutustumiskäynnin jälkeen hirveän stressaamisen. Mua oikeasti hiukan kammottaa se synnytys. Näillä näkymin tässä voi kyllä mennä 4-6 viikkoakin, joten ehkäpä yritän olla jännittämättä.

Jännä muuten, mun maha pikkasen laskeutui eilen alemmas (tähän asti se on ollut tuossa rintojen alla pallona) ja heti meni viime yön nukkumiset paljon paremmin :) . Vessassa ravasin kylläkin 4 kertaa, mutta ei koskenut selkään eikä ollut hengitysvaikeuksia. Neuvolan täti sanoi tänään, että hänestäkin mun maha on hiukan muuuttanut muotoaan viime viikosta. Viime viikolla mun mahanympärys oli 97 cm ja nyt kun mittasin, se oli ehkä 98 cm, vaikea sanoa kun tuntuu että korkein kohta on nyt tosiaan eri kohdassa kuin viimeksi.

Se sairaalaan tutustuminen oli muuten ihan mukava, vaikka jälkeenpäin stressasin. Synnytyshuone oli vihreä, mutta enemmän vaalean rauhoittavan vihreä, kuin Teho-osaston kammotusvihreä :D . Huoneessa oli sängyn lisäksi keinutuoli, jakkara, tv ja cd-soitin, amme oli toisessa tilassa mutta käytettävissä. Wc-tilat olivat myös käytävän toisella puolen. Lapsivuodeosaston huoneet on pääasiassa 2 hengen huoneita, joku yhden hengen ja kolmen hengenkin oli sekä perhehuone (jota me emme aio käyttää ). Osastolla ollaan kuulema 3-4 päivää.

tivoli 35+5
 
Mirsu ihmetteli sf-mittaa - mähän jouduin Kättärille ylimääräiseen ultraan joskus viikolla 28 kun sf mitta huiteli käyrien yläpuolella. Lääkäri teki kokoarvion ja Pikku oli tasan kasvukäyrällä tai puoli milliä alle - lääkäri sanoikin että sf-mitta ja vauvan koko ei välttämättä korreloi keskenään.

Shamadalie - täältä myös sylikaupalla sympatiaa! :hug: Nim. Maksanut vuoden opintotuet takaisin KELAlle :whistle: Kiukuttaa vieläkin - on kyllä perseestä tuo systeemi grr. Mäkin kun kehtasin jaksaa tehdä töitä opintojen ohella - kukaan ei ollut kiinnostunut siitä että valmistuin kuintekin ajallaan hyvin arvosanoin :|

Asrain lanseraamaan vaategallupiin: Olen ihan hurahtanut Polarn o Pyret'n kuoseihin. Voisin ostaa koko kaupan tyhjäksi - ja yritystä siihen suuntaan onkin ollut :D Sieltä on hankittu äitiyspakkauksen haalarin lisäksi mm. 62 senttinen vakosametti talvihaalari :heart: Retrot on kanssa ihania - mun äiti oli säästänyt meidän kaikkien kolmen lapsen vaatteita, ja Pikkulla on nyt garderoobissa mm. kelta-oranssi froteehaalari joka mulla on ollut päällä vuonna -75 :heart:

Vielä päivän oma napa-osio: olin siskon kanssa kaupungilla lounaalla tänään, ja totesin että olen liian raskaana edustamaan julkisesti. Koko ajan saa pelätä että liitoskivut ja "säkärit" tai voimattomuuskohtaus iskee päälle ja lamaannun keskelle iltapäiväruuhkaa :ashamed: Kotisohva on poikaa - onneksi seuraavat tapaamiset onkin sovittu meille kotiin, rakkaat ystävät on luvanneet raahautua tänne "järjestämään sirkushuveja" ;) Siinä on sekin hyvä puoli, että mulla on nyt aikaa leipoa ja kokkailla vieraille ajan kanssa - ja aina on kivempi kokata isommalle porukalle - myös senkin takia että kun syö yksikseen kokonaisen omenapiirakan niin tulee tosi huono olo :D
 
Juu, mulla oli järkky ummetus alkuraskaudessa ja silloin sitä verta tosiaan tuli takapäästä ja ihan kunnolla... Nyt päinvastoin vatsa ollut viime aikoina aika löysällä. Ja sitä tuli ihan aamupissalla pyyhkiessä ja alapäästä. Soittelin äippäpolille ja kätilö epäili sen tulevan kohdunsuulta. Jos vielä tulee, niin täytyy lähteä näytille... Eipä ole tullut sen aamuisen jälkeen ja mietinkin, ett jos se olisi tullut tosta limakalvoilta tai jostain, mutta kun ei tiedä. Ja sitä tuli tosi vähän kaksi kertaa pyyhittäessä... täytyy nyt tsekkailla tilannetta. kiitos kuitenkin... =)

Just tulin saunasta ja otin oikein kunnon löylyt ja join alkoholittoman jääkylmän nikolai-oluen... :p Ai, että oli hyvää..... :D

Riikkuli 37+3
 
Ummetus täälläkin vaivaa ja sitä myötä myös nuo pukamat välillä tuntuu. Kakka kun on oikein kovalla, niin kyllä sitä vertakin silloin pyyhkiessä tulee. Mutta, sille kuulemma ei tässä vaiheessa vain voi mitään, kun ei liiemmin pysty enää liikuntaakaan harrastamaan.

Tuo Lieksan auto-onnettomuus aivan hirveää luettavaa. Onneksi ainakin Iltalehden mukaan niin äiti kuin lapsikin kunnossa... hui!

Kiitos teille kaikille nuista osanotoista... on se kyllä vähän päätä sekottavaa, kun samalla pohditaam miehen kanssa papan hautajaisia ja samalla pentu potkii vatsassa, supistelee ja ilmottelee tulevasta syntymästä. Näin tää elämä varmaan vaan menee. Lämmittää sydäntä, kun tällä palstalla välitetään.

Äitipolilla käytiin tänään sydänääni- ja ultrakontrollissa. Tuossa kuukausi sitten kun havaittiin niitä sydämen rytmihäiriöitä ja nuin. No, nyt mittasivat sydänääniä, sykettä, supisteluja, liikkeitä ja kaikkea ihan perusteellisesti. Ultrattiinki sillä hienolla 4D-laitteella. Tulos: ei rytmihäiriöitä, ei mitään häikkää, lapsivettä on riittävästi, liikkuu paljon tuo pieni, sydän rakenteeltaan juuri niin kuin pitääkin, ultran mukaan painoarvio 2100grammaa, pieni siro lapsi, kohdun suu puolipehmeä, reilulle sormelle auki, mutta kanavaa jäljellä vielä se kolme senttiä. Lääkäri tuumasi, että hyvin voi pysyä laskettuun päivään, mutta supistelujen vuoksi voi kyllä syntyä ihan milloin vain. Synnytystapa-arvion mukaan (auts! vähänkö sattu, potkaisin lääkäriä!!) pitäisi aivan hyvin mahtua alateitse ulos, joustavan oloset luut mulla. Niin, ja vahva poikafiilikseni osui aivan nappiin, kivekset laskeutuneet ja pippeli pystyssä! On se vain ihmeellistä, kuinka selkeästi sen kaiken ultrassa näkeekään...

Vauvanvaatteita käytiin vielä kattelemassa, mutta tultiin tulokseen, että eiköhän niitä nyt kuitenkin ole kaapissa jo riittävästi. Vaikka kaikki ihana ruskea kuosinen, pehmeä ja pörröinen tuntuu hyvälle, niin ei niitä kyllä enempää tarvii... ja se vaaleansininen fleecehaalarikin tuli hommattua jo pari kuukautta sitten, kun se poikaolo yltyi mielessä. Ei noita kaikkea kuitenkaan ehi käyttää...
 
Moi taas!!

Shamandalie: Myötätunnot sinne.. Oon joutunu kelan tampioiden mokien takia maksamaan takas niin opintotukia kuin asumistukiakin. Tällä hetkellä en oo enää velkaa mutta kyllähän ketutti niitä maksella..

minttuliinakos se kyseli sisaruslahjoista?? No mul on molemmille isommille lapsille lelut jemmattuna jotka saavat sitte ku kotiudutaan vauvan kanssa ja sit on sairaalakassis pienet herkkupalat ja pillimehut muksuille kun tulevat katsomaan vauvaa ja äitiä.

Niin neuvolas tuli käytyä ja doplerilla äänet tasaiset, 130-140 eikä jurikaan muutoksia vaikka supisteli ja vauvaa häiriköitiin mahaa vellomalla. No kävin sitte käyrillä makoilees yli puol tuntia synnärillä ja kaikki oli ok. Liikkeitäkin oli, vaikkakin vaisunlaisia mutta oli kuitenki. Käski tulla takas jos yhtään alkaa epäilyttää jatkossa. Sit lääkäri teki ultralla kokoarvion joka oli 3600-3900g ja käsin tunnustelemalla 3600-3700g joten iso kokoinen on jorma mutta kuulemma hyvällä tavalla kun on sen verran pitkäraajainen. Ei kuulemma näytä "lihavalta" mikä on hyvä asia. Mutta tuntuu niin hullulta että jorma ois tässä vaiheessa jo puol kiloo painavempi ku tyttö 42. viikolla.. :whistle: Tutki myös lantion (AUTS!!! )ja kohdun suun, annetaan vauvan muhia ja ootellaan luonnollista käynnistymistä. Paikat edelleen ei kauheen kypsät ku 3cm kaulaa, kohdun suu pehmee ja sormelle auki. Mutta tällasta ja päivä kerrallaan nyt sit mennään ja liikkeitä kuulostellen. Niin virtauksetki oli ok.

Nyt meen sohvalle löhöömään ja liikkeen laskentaa harrasteleen.. Jotenki jäi vähä sellanen jännä olo kuitenki vaikka kaikki oliki ihan ok mutta silti mietityttää et miksi jorma on niin hiljanen. Kätilö veikkas et olis sellases asennos et ei liikkeet niin tunnu tai et se ei vaan yksinkertaisesti mahdu siin asennos jumppaileen. Tiedä sitte vaikka loogiselta se munki mielestä kuulostaa.

Vointeja kaikille :wave:
 
Iltaa!

Vaunut on kotiutuneet :heart: . On ne sitten kauniit... :heart:

Kuinkas Porschen ilta on sujunut? Sirkushuvein vai ilman :D ?
Mies onneks lähtikin vasta äsken huviensa perässä, joten voin kohta mennä nukkumaankin, enkä ehdi pahemmin tylsistyä. Tai ehkä roikun tässä koneella vielä tuntikausia :p .

Mulla on onneks sama tilanne kuin Tracylla, että kaverit on tajunnu tarjoutua tulemaan viihdyttämään mua tänne kotosalle, niin ei tartte lähteä häpyluuvaivaisena kylille. Nyt on melkein joka päivä seuraavan viikon ajaksi sovittuna jotain ohjelmaa, niin tulee tehtyä muutakin kuin leikittyä kodinhengetärtä =) . Ja sitten voikin olla jo tosipaikat lähellä :eek: ...

Toivottavasti Shamandaliella oli mukava ilta kummilapsen seurassa :heart: .

Vitsi muuten oli urpoja ne kaikki naiset äskeisessä unelmien poikamiehessä :headwall: . Voiko sellaisia bimboja olla olemassakaan :headwall: :headwall: :headwall: ...?
 
Hyvä että Maukkiksella ja jormalla oli kaikki kunnossa. Aikas ison vauvan saat punnertaa ulos mikäli kokoarvio pitänee kutinsa. :D

Kiitos kysymästä Schätzen, tällä(kään) kertaa en saanut sirkushuveja :|
Käytiin kaupassa ja sielläkin mua rupes kiukuttaa kun mies sano mulle kassajonossa että meehän eteenpäin siitä edestä, loukkaannuin ja painuin autolle oottamaan sitä. Mies tuli ihmeissään ulos etä mitä sä nyt, että et kai vaan jurputa nyt jostain.. E-eenhän minä! :LOL:

Eli yhdyn täysin Tracyn kanssa siihen että enää ei kannata naamaansa
näyttää julkisilla paikoilla, kun ei edes saa rauhassa kassajonossa lyllertää omaan tahtiinsa! ;)
 
piti tulla vielä pikaseen lukaseen....
muahtavallemulla kans nyt vaavin liikkeet jotenki vaisuuntuneet 2 päivä aikana :/ lääkäri meinas että kun laskeutunu niiin ei oo tillaa ennää niin paljoo jota itekki aattelin mutta silti pieni pelko koko ajan että onko kaikki hyvin :ashamed: nyt jo toista päivää hiljais eloa...nuo viikot mietityttää kun muilta hiljaiseloa ollu 2 päivää enne synnytystä ja nyt on vasta tuo 36rv kun muut syntyny iha laskettuna.pojat rv 39 ja tytöt rv 40+1 ja 40+2...nyt kyllä taas ku pitkälteen olin kun nukutin pojat niin alko semmoset supparit... :whistle: mutta nyt taas rauha maassa kun istun...tekis mieli vaan istua kun sillon tuntuu ettei alapäätä polttele :kieh: huomenna vien varuilta pissanäytteen ettei oo tulehusta tuo polttelu mut luulen että on lihaksista kun aina kun vauva möyrii niin sen jälk polttelee...ja sano lääkäriki et voi johtua kun laskeutunu mut varulta...kyllä on ollu tännää hermot välil ni kiriät :headwall: :ashamed: :ashamed: :ashamed: tuntee ittesä ni ankaksi ja joka askel tekkee niin kipiää että raastaa sitte hermojaki :/ mut oon virkannu :D se pelastaa aina päivän.ja kunnon päiväunet :saint: oonki nyt oikein laannu nuita uniakkuja :snotty: liekkö synnytykseen valmistumista tai sitte vaan sitä toissayön synnäri keikan univeljoka kun meni siellä 4 asti yöllä...
mut nyt painelen peito alle...josko tohtis varovasti miestä lähestyä :whistle: :p :heart:
ei oo vissiin vielä käärösä saaneet uuet äitit kottiutunu kun ei oo mittää kuulunu???tai sitte alku hätsäkkää... :D :heart:
 
kelasta piti vielä sanua!!!!!!!! |O |O |O kyllä meillä kans KARSEETA kokemusta siittä paikasta :headwall: :headwall: :headwall: joka asumistuki jou-uttu osittain maksaan takasi...ja yllätys yllätys koitakin tukia olisi kuulunu meille mutta kun kelahan ei niitä tuu tyrkyttään niin on monet tuet hävitty...joka tehny useita satoja euroja :headwall: :headwall: :headwall: nytkin tuli päätös että en saa olikos se kodihoidon jotaki osaa kun tulot sen vertahyvät...että tuki jää alle 16?/kk mutta auta armias jos me oltas saatu tuo 16?/kk LIIKAA ni kyllä ois ollu jo aika päivää sitte kela oven takana niitä kerjäämässä!!!! :headwall: :headwall: :headwall: semmoset kokemukset meillä...lapset kun paljon sairastelleet ni paljon on JOU-UTTU kelan kans tekemisiin :/ mut nyt painelen pois teitä latistamasta :D kelasta vain oli kyse ;) :D
 
Perjantaina on minulla sektioaika, eli taisin viedä Asrain lasketun ajan, no saat minun 30.11 siitä hyvästä :)

Verenpaine alkoi olla jatkuvasti 150/100 ja päänsärky vaivaa myös joten lääkäri ajatteli, että verenpaine voidaan hoitaa sitten raskauden päättämisellä. Apua, H- hetki todella lähellä!

Olen kyllä helpottunut, että sektio on jo aiemmin kun olen ruvennut pelkäämään kohtukuolemaa todella kovasti. Kun näitä riskejä kuten r-diabetes ja verenpaine (alkava r- myrkytys, tiedä häntä?) alkaa tulla. Sinänsä mikään kiire ei ole mahasta vielä eroon!

Pitää vielä hakea huomenna muutama 50cm vaate, kun näillä 38+5 viikoillakin vauva on varmasti hyvin pieni ja hukkuu 60 cm vaatteisiin.

Minulla on muuten tullut nyt tisseistä maitoa, jippii! Pelkäsin, että rintavarustus ei herää ollenkaan tähän raskauteen. Ostin Triumphin imetysliivit ja ne tuntuvat oikein hyviltä.

MM- ja Pikku-Rapu 38+5
 
Hui MM- Mua alkoi jännittää sun puolesta :whistle: . Mahanpohjasta otti, kun luin että jo perjantaina saat tulokkaan maailmaan. Tsemppiä hurjasti koitokseen :hug: !

Kauhea närästys täällä taas vaivaa |O . Täytyy ottaa pari Rennietä, että tulee uni silmään.
Kauniita unia mammat! Kuullaan huomenissa :wave: !
 
MM- Täällä kans jännitettään sinun puolesta! Sie voitki ihan hyvillä mielin unohtaa jännittämisen, kyllä me hoijetaan se sinun puolesta :)

Mulla supistellu koko päivän melko makeasti... Ja joka supistuksella vihlonu kohunsuuta, niin ko olis pissatulehus alkamassa. Mutta tuota vihlontaa ollu vaan suppareitten aikana, eikä esim pissatessa, niin en usko että on tulehus. Nyt on selkäki niin hemmetin kipeä, että ei pysty nukkummaan. Vattaki meni sekasin, kauheaa möyrintää aivan ko olis ilmaa täynnä, mutta ei kuitenkaan oo... |O En kuiteskaan usko, että synnyttämmään lähen. En kuiteskaan uskaltanu illalla miestä päästää hälytykseen (ei siis oo päivystys, mutta yleensä menevät, vaikka ei "pakkoa" oliskaan), ko vähän tämä kuitenki mietityttää... Enkä sais sitä hälytyksen aikana mistään kiinni, ko 112 en viitti soittaa. Sieltähän ne kyllä tietäis yhistää suoraan paloyksikköön, mutta en viitti päivystäjiä turhaan ruuhkauttaa. Pittääki muistaa, että mies hommaa mulle sen yksikön suoran numeron, nii ei senkään tartte kokonaan jäähä pois "ylimääräsistä" hälytyksistä. Aika pitkä aika kuitenki olla menemättä, jos syntyy loppujen lopuksi vasta tammikuussa. Tehtävässä voi kuitenki mennä vaikka puoli vuorokauttaki melko helposti, varsinki jos on liikenneonnettomuus tai iso palo.

No joo... Onpa hieman sekalaista tekstiä, mutta kai sen ymmärtää, ko kattoo kelloa... 5.45 oon kuitenki jo aamulla keitelly kahvit enkä oo päikkäreitä nukkunu... Enkä taija nukkua ollenkaan koko yönä...

Apa ja Martti
 
Schätzchen kyseli koko arvioo. Mulle sanottiin ultrassa, et la ois alle kolme kilonen, mut se oli osittain myös siitä, et esikoinen oli syntyessään 2700g. Mut kyllä tuo jatkuva myllääminen poikittain/pää alaspäin enteilee tuosta pienestä koosta, koska ei isompi mahtuis tuolleen pyörimään.
närästää ihan hirmuisesti, ja olen päättänyt etten ota lääkkeitä, mutta kohta pakko pyörtää se lupaus, kun sattuu ja kurkkua korventaa.

apa mulla samaa vaivaa, ei nukuta. Joku tuttu lohdutti, että sitä vaan valmistellaan äitiä sillä lailla yö heräilyihin. Blaah! Eikös sitä silloin pitäis nukkua varastoon, eikä kerätä hirmuista yliväsymystä, jo etukäteen. Lähettäköön joku sen nukkumatin tänne ja sassiin!
vatsan ympärystä oletteko mitannut maaten vai seisten? Mulla ihan eri tulos... maaten 108cm ja seisten 111cm

vaatteista mä tykkään kyllä kaikista tytömäisitä, mekoista ja röyhelöistä. Kun on ostellut 8v pojalle vaatteita ja kaikki kummilapsetkin on poikia niin on ihana ostaa vaaleanpunaista ja rinsessa juttuja. Pojille kun ei ole värikkäitä perusvaatteita. Inhoan noita pääkallojuttuja. Ostan kyllä heti jos löydän esim punaisen collegepuseron, joka pojalle käy. Mutta yleensä poikien vaatteissa on jotain hirviöitä tai autoja. Poika ei ole koskaan ollu mikään autotyyppi, tykkää eläimistä ja dinoista. Tosi paljon on jo vauvan vaatteissa sukupuolisidonnaisuutta. pojan vaatteissa jalkapalloja, autoja jne.. Tytöillä kimallusta tai kukkia jne vaikka ei olisi niin tarkka väreistä. Valmistajien kikka, jotta ostettais aina uusia.
Apua enää viikko ja alkaa meidän kuukausi. Joulukuu... kamalan nopeasti mennyt aika!
Pinkeiju+keiju
 
Heippa ja huamenta akat!

Eilen oltiin synnärille tutustumassa ja kyllä jäi jotenki hyvä mieli!
Olin kuvitellut kättärin paljon laitosmaisemmaksi sairaalaksi, mut sehän oli jotenki kodikas ja ei ees ollu loisteputkia katossa!
Mä inhoon loisteputkia!
Kun käytiin tutustumassa lapsivuodeosastoon tuli näytekappaleeksi vuorokauden ikäinen vauva. :heart:
Ihana pikku ruttu, ihan tuli hirvee hinku synnyttämään.
Teki mieli kysyä että saako jo jäädä tänne!

Minä tykkään kanssa hirveesti lindeksin vaatteista, juuri niistä uusi-retroista.
Muutenkin kaikki vaaleanpuna-röyhelö-pupujussi-nalle-hössyntössyn ei oo oikeen mun makuuni, vaan kirkkaat reilut oikeat värit ja kivoja kuvia lapsien mieleen, ei pelkkää perhosta, sydäntä ja spidermania.

Mahan ympärys oli 118 cm! Varmaan kymmenen sentin lisä noista kahvoista tuolla selkäpuolella... :ashamed:

Maukkikselle onkin siten kivankokoinen pönikkä tulossa, itellä vähän sama arvio menossa, eli isoa pukkaa.Arvioivat vime viikolla käsikopelolla semmoiseksi 3500 grammaseksi.
Eilinen "näytevauva" oli 3200g ja mun mielestä se oli aika iso...
Tai eipä noissa juuri muuta isoa taida olla kun se pää, kun vartalo oli semmosta pientä luisevaa ruttua. :heart:

Vitsi mikä vauvakuume. ANTAKAA JO MULLE!

MM- PAAAAAALJON ONNEA huomiseen sektioon! Hui kun jännää!

Ja ensi viikolla tosiaan alkaa meidän kuukausi, kuka haluaa päivittää?
Hurjaa miten aika menee, eilen oikeen iski tajuntaan että nyt se rupee olemaan menoa ihan minä hetkenä hyvänsä.
Voi ihanaa ja KAMALAA! :D

Täällä myös vauva rauhoittunut! Potkuhetkiä tulee toki pari kolme päivässä mutta muuten on muljumista ja pönöttelyä. Josko ennakoisi tulevaa synnytystä. Mä huolestun vasta sitten jos ruuan jälkeen ei tuu mylläystä.

Kyllä on taas pinkee olo. Ihan kuin joulua oottelis. ;)

Päivällä neuvolaan, tuun kertoileen sitten vaikka kuulumisia lisää!

Tuitsu ja Tirppa 38+2
 
Huomenta!
Tänään alkaa sitten 38. viikko. Onneks ollaan jo niinkin pitkällä :D - viime yönä nimittäin supisteli muutamaan kertaan ja äsken kun tuota mahaani tunnustelin, niin rinnan alla on aika paljon tyhjää tilaa. Taitaa siis todellakin olla laskeutunut :heart: . Tietenkin supisteli just sillon, kun mies oli pois ja sitten kun hän tuli kotiin, olin itse ihan virkeä heräilyjen "ansiosta" ja hän nukahti jotakuinkin samantien :whistle: .
Kirppu liikkuu edelleen aika reippaasti. Nykyään ne sen liikkeet on potkuja kylkiluihin tai jotain käsikopeloa nivusiini, joten taitaa olla poloisella ahdasta :heart: .
Kiva, että Tuitsulla oli mieltäylentävä visiitti synnärille =) . Kohtahan sä varmasti pääset sinne Tirppaasi puskemaan :D .

Näin unta, että vauva oli poika ja kaikki oli tosi yllättyneitä :LOL: . Toivottavasti oikeasti reaktio ei olisi niin yllättynyt, vaikka se ehkä vähän yllätys olisikin tuntemuksiani ajatellen...

Kai tässä täytyy mennä mittailemaan verenpaineita ja syömään jotain. :wave:

*muoks* Sorruin muuten sittenkin yöllä lukemaan niitä huhtikuun juttuja... Ne oli just tismalleen sitä, mitä pelkäsinkin :LOL: ... Mietin, että mihin katosi Hätähousu vai vaihtoiko joku nikkiään???
 
Huomenta kaikille!

Eilen illalla kahdeksan maita alkoi aalto kivuliaita supistuksia, jotka sitten laantuivat noin klo 23, eikä niitä kovin tiuhaan tullut. Aloin kuitenkin olla toiveikas, että ehkä tää penska kuitenkin tulee itsekseen ulos, eikä tartte käynnistellä (minä murehdin käynnistelyä jo nyt, vaikka LA vasta huomenna ja yliaikaiskontrolli sitten vasta rv41+5). Aamusella on tuntunut, että aivan kuin maha olis hivenen laskeutunut, ainakin hengittäminen on helpompaa, vaikka supistaisikin näin istuessa. Jännittää! :D

Shamandalie, toivottavasti järkkäytyy nuo asiat Kelan kanssa! Siinä on kanssa yks niin byrokraattinen laitos että...

Hienoa, että niin monella hyvin asiat kontrolleissa (mm. Maukkis). :)

Alkuperäinen kirjoittaja MM-:
Perjantaina on minulla sektioaika, eli taisin viedä Asrain lasketun ajan, no saat minun 30.11 siitä hyvästä :)
Oijoi, aika ihanaa tietää, että vauva on sinulla sylissä huomenna! :heart: Toivottavasti sektio menee hyvin, ja ehdottomastihan se on turvallisempaa tehdä suunniteltua sektio kuin vielä tuossa sun tilanteessa mietiskellä.

Mä aloin neuloa vielä yhtä vauvan villa-asustetta, kun sain inspiksen noista ostamistani vauvanvaatteista (eli ruskea-oranssi-luonnonvalko-raidallisen asun aloin neuloa). Muuten vaan odotellaan ja ihmetellään...

- Asrai ja Tiitiäinen rv39+6 -
 
täällä rauhallinen yö takana...vähän turhanki :/ heräsin 6 aikaan ottaan pissanäytteen että mies saa sen kuskata ennen töihin menua tk:hon....ei tahtonu vauva liikkua koko yönä ollenkaan ja muutenki oli jotenki turhan rauhallinen maha...join sitte lasin mehua ja kylmää vettä vielä päälle josko herräis,mutta mittää ei reakoinu...menin sitte jatkaan uni niin kyllä kohta anto elonmerkkejä...kyllä välillä pukkaa semmoset huolet nuo liikkeitten vähyyet kun tähän asti kuiteski liikkunu ihan 3 tunnin välein...nyt supistellu paljon mutta liikkeitä ei taho tuntee...edelleen mietityttää tuo mun painon lasku,vaikka kaikki vakkuuttanu ettei oo hättää silti hiipii epäilys että miksi liikkeetki niin vähentyny...nyt paino siis sama kuin rv 27 kun oli puonnu lissää :eek: veikkasivat että kun on nyt nuita sokereita seurattu että oisko se vaikuttanu...mutta mutta...jospa pääsis äkkiä synnyttään ni loppus tää jappasu :whistle:
MM:lle oikein paljon onnea koitokseen!!!!täälläkin jännätään sun puolesta :D :heart:
 
Huomenta!

Onnea MM-:lle sektioon. Oon niin Kade mäkin haluisin jo nyytin syliin.

Vaatteista oli juttua mä oon ihastunut Lindeksin bamse vaatteihin voisin ostaa vaiks kuin paljon niitä mut nyt ootan vain kumpi täältä mahtaa tulla et ostanko tyttö vaiko poikamaisia vaatteita. Ja ennen kaikkea alennusmyyntejä mitkä alkaa joulun jälkeen.

Omaa napaa: potkut on tulleet tosi kivuliaiks tuntuu et mul ei kohta yhtään ehjää kylkiluuta :LOL:
Yöt oon alkanut nukkuu tosi huonosti mitenkään ei oo hyvä olla tuntuu et viime yönäkin kierisin vaan sängyssä ja juoksin vessassa :(
Tänään aattelin lähteä jouluostoksille ettei sit tarvii pienen nyytin kanssa heti ravata kauppoja läpi. Ja toivon et kaupassa juoksentelu sais vaikka supistelujakin aikaseksi et saisin pienen nyytin jo pian syliin. Kauhee vauvakuume iskenyt.
 
Sue
Olen kyllä käynyt päivittäin lukaisemassa jutut mutta olen vapaaehtoistyössä mukana ja yksi isompi tapahtuma vei voimat.

Eilen käytiin vaihtaan auto! Jee, olen odottanut sitä kuin lapsi joulua. Kyllä nyt vois lähteä synnyttään kun on edes auto millä koko suuri perhe mahtuis tulemaan kotiinkin. Varsinkin meidän pojat on innoissaan uudesta autosta, ja tietty isi...

Viikkoja tulee 39 täyteen la, eli onko nyt sitten 38+5... Maanantaina aloin jo tehdä lähtöä kun supisteli oikein kipeästi parin tunnin ajan. Mies sitten sanoi että istu nyt alas niin siihenhän ne sitten hiipui. Sen verran tärreilläni olin että siivosin keittiön että kehtaan päästää mummun lapsenvahdiksi ja laitoin lapsille vaatteet valmiiksi. Jos nyt alkais supisteleen niin menisin varmaan pesemään saunaa! Meidän kakkonen syntyi noin 10 pv ennen laskettua eli toivoa on.

Joululahjoja olen yrittänyt mietiskellä, on muuten helppoa lähteä sitte ostoksille kun tietää että kummitytölle yöpaita, kummipojalle joku leffa ja pienemmälle kummitytölle kans vaatetta. Ei tarvi ihan tolkkuna etsiskellä... omille en ole joululahjoja antanut, mutta nyt tilasin heille auto-elokuvan kylpytakit. Meidän 3,5v kulkee vieläkin isoveljensä kylpytakissa joka on koko 90 ja ostettu aikanaan vauvauintiin... ehkä on aika saada uusi.

Mutta, mutta, eilisen reissamisen takia on joku taas sotkenu koko kämpän ja täyttänyt pyykkikorit eli eikun kotitöihin, onpahan sitte kämppä kunnossa jos vaikka pääsis lähtemään!

Vointeja teille kamut, ja tsemppiä MM:lle ja muillekin jos vaikka äkkilähtö tulee.

-Sue-
 

Yhteistyössä