Joulunajan inhokkisi nro 1

Fleur de la Cour
Minä pidän joulusta, mutta mua kans nyppii omenapuuhun heitellyt jouluvalosarjat. Sekin mua hiukan huvittaa, että kun kaupoissa soitetaan joululauluja niin siellä sit soi joku herkkä joulukappale ja ihmiset kiireessä tönii ja tuuppii toisiaan eikä niillä tunnu sitä joulumieltä yhtään olevan.. Ja sit mua nyppii riisipuuron syöminen, samoin tyttöä, mulle tulee siitä huono olo, haluaisimme joskus viettää joulun kotosalla ilman sitä riisipuuroa, muttei olla vielä ehditty sanoa sitä anopille joka eilenkin sukulaisilleen selitti kovaan ääneen, että jos minä olen jouluna töissä niin kyllä hän kaiken sillä aikaa valmiiksi laittaa että tulet sitten joulupöytään vaan. Nyt olen sitten kiittämätön miniä kun mieluummin käyn sekä töissä että laitan joulun. Muuten mä pidän joulusta ja firman pikkujouluistakin.. ai niin yks stressinaihe mulla kyllä on, kun vien joululahjoja ihmisille niin ne kokee velvollisuudekseen keittää aina kahvia ja tarjota pipareita ja joulutorttuja. On siis varattava monta iltaa kahvitteluun, vaikka tekemistä olis kotosallakin yllin kyllin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Minä pidän joulusta, mutta mua kans nyppii omenapuuhun heitellyt jouluvalosarjat.
Meilläkin on ollut jouluvaloja omenapuussa. Minua kiinnostaisi tietää, että onko johonkin toiseen puuhun laitetut jouluvalot vähemmän ärsyttäviä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chocolaadi:
Mikä sinua nyppii joulussa?


a) Lemuava hyasintti, joulutähti tai muu ajattelematta hankittu joulukukkanen
b) Silmät kiinni pensasta kohden heitetty ulkovalosarja
c) Firman pikkujoulut jossa on tiedossa kaikkea hassun hauskaa ohjelmaa
d) Firman joululahja, joka menee syteen joka vuosi
e) Sukulaiset jotka kärttävät sinua/perhettäsi joulunajan vierailulle
f) Lahjojen hankinta hikipäässä, viime tipassa ja pakon sanelemana
g) Pelkkä ajatuskin jouluruokien valmistamisesta
h) Kaupoissa raikuvat joululaulut marraskuun puolesta välistä lähtien
i) Joku muu

e) vaivaa ihan urakalla.
|O
Joo, pitäis olla ilonen ja kiitollinen ja vaikka mitä siitä että on sukulaisia ja ystäviä jotka tahtovat viettää lomaa meidän kanssa. Vaan kun en osaa revetä jokapaikkaan, niin en osaa.

f) on aika hikistä hommaa.
Tosin oma vika joten siitä ei kannata valittaa.

a):kin ärsyttää pikkasen.
Tykkään hyasinteistä ja ostan niitä joka vuos... :headwall: Kunnes totean että se tuoksu on liian "päälle käyvä".
 
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Minä pidän joulusta, mutta mua kans nyppii omenapuuhun heitellyt jouluvalosarjat.
Meilläkin on ollut jouluvaloja omenapuussa. Minua kiinnostaisi tietää, että onko johonkin toiseen puuhun laitetut jouluvalot vähemmän ärsyttäviä?
Naapurin oikein vanhat omenapuut ovat tosi kauniita talvellakin, naapuri laittaa niihin usein pienissä lyhdyissä tuikkuja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Minä pidän joulusta, mutta mua kans nyppii omenapuuhun heitellyt jouluvalosarjat.
Meilläkin on ollut jouluvaloja omenapuussa. Minua kiinnostaisi tietää, että onko johonkin toiseen puuhun laitetut jouluvalot vähemmän ärsyttäviä?
Naapurin oikein vanhat omenapuut ovat tosi kauniita talvellakin, naapuri laittaa niihin usein pienissä lyhdyissä tuikkuja.
Niin, minusta omenapuut ovat kivoja sekä kesällä että talvella, ja minusta jouluvalosarja ei muutu olennaisesti eri näköiseksi sillä, että pistää ne valot johonkin toiseen puuhun...

No, nyt meidän ikivanha omenapuumme on jo omenapuiden taivaassa ja muihin omenapuihin valoja ei oikein voi laittaa, joten jouluvaloille pitäisi joka tapauksessa keksiä uusi paikka. :)
 
pohojalaane
kaikista eniten mua ärsyttää tässä joulun odotuksessa se, että kun kaupat on täynnä väkeä, niin miksi ihmisten pitää olla niin vihaisia. kyllä mä sen ymmärrän että tympii se väkimäärä, mutta vois sitä kuitenkin lähtiä sinne kauppaan toisella asenteella. useilla on naama norsun veellä kun vähän päälle kattot tai yrität mennä jotain samaa tuotetta kattomaan. mä yritän itse aina lähteä jouluostoksille yksin ilman lapsia ja sillä asenteella, että koko päivä menee ja ihmisiä on muitakin.
 
Fleur de la Cour
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Minä pidän joulusta, mutta mua kans nyppii omenapuuhun heitellyt jouluvalosarjat.
Meilläkin on ollut jouluvaloja omenapuussa. Minua kiinnostaisi tietää, että onko johonkin toiseen puuhun laitetut jouluvalot vähemmän ärsyttäviä?
Voi siis älkää ottako itseenne, että mainitsin omenapuun. tarkoitin siis että jos jouluvalot laittaa lehtipuuhun tai pensaaseen jossa siis ei joulunaikaan ole lehtiä niin ne varsinkin tarvitsee laittaa erityisellä huolella ja laittaa niitä niin paljon että puun puumainen muoto näkyy valojen avulla pimeässä. On ärsyttävää kun kaukaa näkee vaan ilmassa jouluvaloviivan eikä lainkaan tiedä missä se killuu.. sitten lähempää näkee, että jaa se on joku isäntä heittänyt puskaan kiukuspäissään kun on vaimo käskenyt.

Kaunein jouluinen omenapuu (tai oikeasti siis pihan täysi omenapuita) jonka olen nähnyt oli sellainen jonka oksille oli ripustettu paljon tallilyhtyjä ja laitettu jokaiseen kynttilä palamaan. Vaikuttava näky kun puita oli oikeastikin varmaan kuusi. Koko piha siis täynnä kynttilänvaloa! estetiikka siis hivelee silmää, estetiikanpuute ihmisissä ärsyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Minä pidän joulusta, mutta mua kans nyppii omenapuuhun heitellyt jouluvalosarjat.
Meilläkin on ollut jouluvaloja omenapuussa. Minua kiinnostaisi tietää, että onko johonkin toiseen puuhun laitetut jouluvalot vähemmän ärsyttäviä?
Voi siis älkää ottako itseenne, että mainitsin omenapuun. tarkoitin siis että jos jouluvalot laittaa lehtipuuhun tai pensaaseen jossa siis ei joulunaikaan ole lehtiä niin ne varsinkin tarvitsee laittaa erityisellä huolella ja laittaa niitä niin paljon että puun puumainen muoto näkyy valojen avulla pimeässä. On ärsyttävää kun kaukaa näkee vaan ilmassa jouluvaloviivan eikä lainkaan tiedä missä se killuu.. sitten lähempää näkee, että jaa se on joku isäntä heittänyt puskaan kiukuspäissään kun on vaimo käskenyt.
Meillä on semmoinen verkonmuotoinen, tai ikäänkuin pussinmuotoinen valosysteemi, sen saa tosi nätisti ja tasaisesti pieneen tasamuotoiseen puuhun, mutta siinä menee kyllä hetkonen, että sen saa laitettua paikalleen. =)

 
ei ärsää!
hmm... a) rakastan hyasintin tuoksua, joulutähti taas on ruma mutta niitä tulee onneksi vain anopilta
b) valot on pimeässä aina kauniit, vaikka ei olis niin taiteellisesti aseteltukaan
c) ja d) ei koske mua
e) me osataan sanoa ei tarpeen vaatiessa
f) lahjaostokset kuittaan sukulaisten osalta tänä vuonna leffalipuilla: helppoa ja halpaa. lasten lahjojen ostelu taas on ihanaa!
g) teiän äiti valmistaa meiän äitille jouluruuat
h) joululaulut on kivoja ja jos kaupan tarjonta ärsyttää niin pistän miehen kauppaan. :)
i) ei siis oikestaan ärsytä mikään!

hauskaa joulua kaikille!!
 
darkstarmama
Joulukukat ja jouluvalot/ valokynttilät :x

Muuten täytyy sanoa että tällähetkellä ei ärsytä mikään muu kun ei tarvitse tänäjouluna matkustaa satoja kilometrejä lapsuudenkotiin vaan tulevat äitee ja isä käymään meillä aattoa edeltävänä viikonloppuna. Ollaan siis Joulu kolmistaan (tai neljästään =)). :heart:
 

Yhteistyössä