Jouluna töissä..:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton

Vieras
Mä oon perhe- ja jouluihminen, mutta mä oon kolmivuorotyössä ja nykyään on alkanu harmittaa pyhinä töissä olo...
Joulukin täytyy jättää juhlimatta ja se masentaa
Pitäsköhän vaihtaa alaa? Tuleekohan musta katkera vanha akka, jolla on katkeria lapsia, ku äiti on kaikki pyhät töissä???

Miten niin täytyy jättää joulu juhlimatta? Juhlit sitten kotona ollessasi, vaikka joudutkin käymään töissä välillä.
Eikä sun kai tarvitse joka ikistä joulua ja pyhää olla töissä, on kai siellä työpaikalla muitakin? Jokainen vuorollaan, näin ainakin meillä.

ei oo ainakaan rennompaa, ku pomo ja pomon pikkuapurit on töissä..

ihanaa ois, ku sais viettää sen niinku lapsena..aatosta tapaninpäivään pelkästään perheen kesken..

Alkuperäinen kirjoittaja Amaryllis:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
onhan jouluna monta pyhää ja tuskin kukaan on koko ajan töissä.
Monesti jouluna töissä on kivempa ja rennompaa

Jos on oikein perhe-ja jouluihminen, niin kyllä se ketuttaa olla joulun aikaan töissä

silloin on valittava ammatti jossa ei jouluna tarvitse täissä olla.
olen minäkin jouluihminen, mutta jos yhden joulun on esim 2 vuodena iakan töissä ei emtä yhtään mitään.

Varmasti sinulla on työpäivien vastapainoksi joskus myös vapaapäivä.
Viettäkää vapaapäivänä joulua, ja sitten 24. päivä ihan tavallista päivää.
Vapaapäiväjouluna kulutatte päivän siten kuin aattona kuluttaisitte. Asenne ratkaisee.

Ei jouluaaton viettoa ole mitenkään pakko jättää väliin.

Alkuperäinen kirjoittaja onneton:
eipä kierrä ja en haluis olla yhtäkään joulua pois kotoa! nyt oli aatto vapaa, ni tiedän, et ei oo taas ainakaan kymmeneen vuoteen uudestaan..:(

Vaihda alaa tai ainakin työpaikkaa missä vuorot kiertää. Kyllä sä sen olet tiennyt että hoitoalalla ollaan töissä joulut ja juhannukset jo opiskelemaan mennessäs. Eli ei pitäisi olla yllätys. Tuskin kukaan muukaan haluaa olla töissä enemmän kuin on pakko, ei jouluna, vappuna tai sunnuntaina.

^oon vasta nyt tajunnu, et minkä helevetan takia mä pienellä palkalla jään paitsi jostain mulle todella tärkeästä esim. joulusta.. ei mua niin ne muut pyhät (tai esim juhannus) kiinnostakkaan..
Laittelen tässä vaan elämääni järjestykseen-->parannan sen laatua
Muutenkin työt imee multa elämän ilon ja voimat (huono ilmapiiri, kiire ja fyysisesti +henkisesti todella rankkaa)

Yhteistyössä