Ihme naapuriterrorismiä (turhis...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimmalin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Musta tollanen naapurikyttäys on ikävää, mutta jos se vaan on utelias.

Koirista taasen....

Koiran omistajana on huolehdittava siisteydestä, se kakka on korjattava, ellei ole ihan umpimetsässä.

Jotkut pelkäävät koiria, eivätkä voi tietää, onko juuri sinun koirasi kiltti.

Toivottavasti uudessa kodissa on mukavat naapurit, ja edes sitten siellä viitsit sen kakkapusiin ottaa mukaan kun nopeasti juoksutat tarpeille.

Minä en keränny koskaan koirani paskoja maasta, kyllä ne sinne maantuu, empä tiedä muitakaan. Mun puolesta sais vaikko paskoo jonkun valittajan pihaan tai kusta postilaatikkoon, nauraisin vaan kun menisin eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmalin:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
mukula kainaloon ja koira toiseen käteen, ja lenkille. mun lapset on 2v4kk ja 4kk ja YKSIN mä koiran lasten kanssa joka ikinen päivä kuskaan, mies on aamu kuudesta ilta kasiin töissä.

Kyllä mä lenkillä käynkin lapsen ja koiran kanssa JOKA PÄIVÄ. Ei kyse ole siittä vaan satunnaisista tilanteista. Ja jep, sulla sentään on se mies siinä apuna vaikka olis kuin töissä =)

noi ressukat on niin kiinni siinä ydinperheessään, ettei osaa ajatella millasta on yhärinä. Ehkä sitten kun mies kyllästyy nalkutukseen, ne tietää millaista on hoitaa kaikki yksin.

hmmm,mitä apua mä saan mun mieheltä, kun se kotiin tullessaan kaatuu saunan kautta sänkyyn? yrittäjän arkea...

Koiran ulkoiluttajan on huolehdittava siitä, ettei koiran uloste jää ympäristöön hoidetulla alueella. Hoidettuja alueita lain mukaan ovat esimerkiksi alueet, joilla nurmikot on leikattu ja joilla on istutuksia tai joilla tiet ovat päällystettyjä.

Ja pyörätiet on yleensä päällystettyjä.

jaksamisia sinulle naapureiden kanssa, ymmärrän tilannettasi täysin.

ja tiedoksi itsekkään en KERÄÄ koiran Ptä jos ne sen tekee ojaan..
Niin ja ainoa koiran jätös joka pitää kerätä on kiinteä, eli jos koiralla vatsa on löysällä ja lentää kuin varpusparvi niin antaa olla keräämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Minä en keränny koskaan koirani paskoja maasta, kyllä ne sinne maantuu, empä tiedä muitakaan. Mun puolesta sais vaikko paskoo jonkun valittajan pihaan tai kusta postilaatikkoon, nauraisin vaan kun menisin eteenpäin.

:laugh: :laugh: nojoo.. se on ihan totta että ne sinne kyllä maatuu. Empä oo koko aikana ku täällä asunu nähny kertaakaan kenenkään pyllistelevän tuolla ojissa keräämässä paskoja.. Kaupungissa on näköjään eri meno.

Alkuperäinen kirjoittaja ihan sitä :
jaksamisia sinulle naapureiden kanssa, ymmärrän tilannettasi täysin.

ja tiedoksi itsekkään en KERÄÄ koiran Ptä jos ne sen tekee ojaan..
Niin ja ainoa koiran jätös joka pitää kerätä on kiinteä, eli jos koiralla vatsa on löysällä ja lentää kuin varpusparvi niin antaa olla keräämättä.

Juu, mitenköhän semmonen läjä sitten kerätään? Haetaan sisältä moppia ja ämpäriä ja eiku luutu heilumaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koiran ulkoiluttajan on huolehdittava siitä, ettei koiran uloste jää ympäristöön hoidetulla alueella. Hoidettuja alueita lain mukaan ovat esimerkiksi alueet, joilla nurmikot on leikattu ja joilla on istutuksia tai joilla tiet ovat päällystettyjä.

Ja pyörätiet on yleensä päällystettyjä.

Luuletko että keskelle pyörätietä sen tortun ähertää? Ja juu siinä ojassa ei ole kyllä mitään istutuksia eikä kyllä pajon nurmikkoakaan.

Luuletko että keskelle pyörätietä sen tortun ähertää? Ja juu siinä ojassa ei ole kyllä mitään istutuksia eikä kyllä pajon nurmikkoakaan.

En, mutta pyörätien vierestä täytyy kerätä. Mun puolesta voit paskattaa koiras vaikka rappusille :D :laugh:

Valitettavasti juuri tällaiset koirien pitäjät ovat saaneet minut entisen koiraystävällisen ihmisen koirien ja koirien omistajien inhot niskaansa. Koiran läjät PITÄÄ kerätä!

Mimmalin, sä ymmärrät tämän sitten kun lapsesi leikkii ulkona ja kuskaa haalarissaan/ housujen lahkeissaan/ kengän pohjissaan niistä koiran paskoja sisälle lattiallesi/ matoillesi jne jne. Ja sä peset niitä kun ajattelemattomat typerykset eivät huolehdi omista velvollisuuksistaan.....

Alkuperäinen kirjoittaja berttis:
Valitettavasti juuri tällaiset koirien pitäjät ovat saaneet minut entisen koiraystävällisen ihmisen koirien ja koirien omistajien inhot niskaansa. Koiran läjät PITÄÄ kerätä!

Mimmalin, sä ymmärrät tämän sitten kun lapsesi leikkii ulkona ja kuskaa haalarissaan/ housujen lahkeissaan/ kengän pohjissaan niistä koiran paskoja sisälle lattiallesi/ matoillesi jne jne. Ja sä peset niitä kun ajattelemattomat typerykset eivät huolehdi omista velvollisuuksistaan.....

siis koko aloituksen POINTTI OLI SIINÄ ETTÄ KUN KOIRA VIEDÄÄN PIKAISEEN ULOS JÄÄ PIENI LAPSI HETKEKSI SISÄLLE YKSIN!! kai sinäkin pitäisit kiirettä jos ois koiralla ripuli niin ei siinä yleensä silloin hirveästi vauvalle ehdi pukea päälle!

Kumma kyllä että kaikki muut naapurit on ihan ystävällisiä ja asiallisia.. vaan kerta mä koirani paskannutan(SATUNNAISESTI NS HÄTÄTILANTEESSA KUN EI JOUDA VAUVAA PUKEMAAN JA RAAHAAMAAN MUKAAN) n. 50 metrin päästä piha-aluetta niin sehän toki oikeuttaa häiriköimään mun rauhaa.. olen minä niin hirveä ihminen että.. kivittäkää! Ja menkää sinne tienviereen kivittämään ne muutkin koiran paskannuttajat...

No kannattais varmaan kertoa koko tarina jo siinä ekassa viestissä, eikä koota juttua pala palalta;) Ekasta viestistä saa sen kuvan, että sulta jää paskat ja roskat niille sijoilleen ja koira juoksee päättömänä pitkin maita ja mantuja. Ulosantia vois vähän tarkentaa niin jo helpottaa.

Siis.. en mä usko että on luvallista säilöä roskapussia rivi-/luhtitaloissa oven suussa..? En mäkään saa kerrostalossa laittaa sitä porraskäytävään, eteisessä se on pidettävä jollei pääse suoraan viemään.

Ja tuosta koirasta ajattelin, että mä olen asunut kolmannessa kerroksessa hissittömässä talossa siitä asti kun lapset oli n.6kk ja 1v6kk. Ja koira kanssa. Ja mulla ei oo kertaakaan päässyt koira vahingossakaan irti hihnasta vaikka on pitänyt samalla kantaa vauvaa, kauppakasseja, vahtia/tukea taaperoa ja kuljettaa sitä koiraa vielä. Useimmiten pystyin kyllä jakamaan nuo reissut niin, että ensin vein lapset ja koiran, sitten kauppakassin. Kyllä mun mielestä se ehdottomasti on omistajan vastuulla jos koira pääsee irti, oli tilanne mikä hyvänsä. Ja se on vaan ymmärrettävä, että kaikki eivät pidä koirista tai pelkää niitä. Olis mustakin ihanaa päästää kiltti ja rauhallinen koiramme alhaalla vapaaksi että se sitten itse juoksisi kotiovelle. Mutta kun muutkin pitää huomioida.

Ensinnäkin ne jätökset korjataan ja sillä siisti =)

Mutta toinen aisa on se että jätätkö sä lapsen yksin kotiin kun viet koiran siihen pyörätielle pjaskalle :o

Mäkin muuten ajattelin ennen jääräpäisesti, etten koiranulosteita kerää koska ne on ihan luonnontavaraa ja sinne maatuu kyllä. Mutta kun tuli omia lapsia, jotka mieluusti marssii pientareella ja koluaa kaikki ojanpohjat läpi, kyllähän mieli muuttui.. :/ Ei oo kivaa kun lapset melkein kahlaa kakassa.. :p Ei voi antaa lapsien kulkea muualla kuin jalkakäytävällä.

vaikuttas siltä et tässä ois molemmin puolista "naapurin kyttäystä" :)

Täällä on ainakin säännöt selvästi seinällä et lemmikin omistaja huolehtii kasoista pihalla. (jos vahinko ehtii siihen tulla)
Oon eka kertaa huomannu kaupunkiin muuttaessa et on oikeesti v****maista kun käytävät on täynnä paskaa ennen ku siivotaan.
Kulkeutuu sitten vaunuissa ja niin lasten kuin omissa kengissä sisälle ja se haju -.-

Ja juu..itellä kans ollu koira ja useampikin lapsi niin kokemusta on. Lemmikki on kuitenkin hoidettava kun sen on ottanu.

Yhteistyössä