Ihme naapuriterrorismiä (turhis...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimmalin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä olen yksinhuoltaja ja perheeseen kuuluu vauva 6kk ja kaksi koiraa, ja koskaan ei ole tarvinnut jättää vauvaa yksin koirien tarpeidenteon takia ja jätösten kerääminen on sujunut myös hyvin. Suosittelen jokaiselle koira-vauvaperheelle kantoliinaa; kun koirille iskee hätä niin vauvalle vaan myssy päähän ja sitten kantotakki päälle niin ei tarvitse vauvaa sen enempää pukea kun pysyy lämpimänä takin alla!

On joo rasittavia tuollaiset naapurit... muistan opiskeluaikojeni soluasunnosta kun yksi naapuri otti mut silmätikukseen. Väitti että mä pidän hirveää meteliä ja häiritsen sitä eikä uskonut kun sanoin että melu ei tosiaan tule mun asunnostani. Tuli kerran mun kämppikselle raivoamaan että mä pidän radiota liian kovalla eikä millään meinannut uskoa että en ole edes kotona ja radio kiinni, piti käydä ihan huoneessa kurkistamassa. Seko mikä seko. Aina mulkoili kun tuli vastaan, enkä tosiaankaan ollut syyllistynyt niihin juttuihin mistä se mua syytti.

Muuten... jos koira kakkii jonnekin ojan pohjalle niin ihan sama, mutta teiltä ja pientareilta ne jätökset on kyllä korjattava. Jos koiran ottaa hoitaakseen niin niistä jutuista on vaan huolehdittava. Mullakin on 1v eroahdistusta poteva muksu joka huutaa kun päätä leikattaisiin jos edes poistun huoneesta, mutta pakkohan se välillä on kun on muitakin muksuja huolehdittavana ja taloutta pitää pyörittää. Pointti oli se että vaikka se muksu saa raivarin, niin kerää ne kakat vaan, lapsen on ihan hyvä huomata että kyllä se äiti tulee takaisin vaikka viideksi sekunniksi kumartuu noukkimaan kakan pussiin.

Roskapusseista, jos nyt hetken on oven vieressä niin ei se mua hiertäisi, varsinkin jos naapuri tekee samaa. Tosin meillä ei voi roskapussia jättää oven viereen edes pariksi minuutiksi, heti käy harakat ja kissat repimässä ja levittelee roskat pitkin pihaa. Joten pakko pitää pussi sisällä jos ei heti pääse viemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Muuten..on sit tosi ärsyttävää kun tien posket ja tietkin on koiran paskaa täys.

tää on niin totta! mutta silti kaikki koirienomistajat sanoo, että mie kyl kerään meijän turren kikkareet / meidän turre kyllä kakkii vaan ojaan tai umpimettään..
et kukahan ne torttuset sinne tienposkeen ja teille vie ? puutarhatontut vissii :xmas:

kyllä mä jaksoin ap:n tekstin lukea mutten muitten, onneksi pääset pois, koska pitemmän päälle se alkaisi sinua todellakin rassaamaan, ja se ei ole hyväksi sinulle, eikä lapsellesi eikä koirallesikaan

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Muuten..on sit tosi ärsyttävää kun tien posket ja tietkin on koiran paskaa täys.

tää on niin totta! mutta silti kaikki koirienomistajat sanoo, että mie kyl kerään meijän turren kikkareet / meidän turre kyllä kakkii vaan ojaan tai umpimettään..
et kukahan ne torttuset sinne tienposkeen ja teille vie ? puutarhatontut vissii :xmas:

Nepä ne...kerrankin tuossa talvella eräs setämies ulkoilutti mustiaan ja kun musti kakki niin isäntä potki lunta siihen kikkareen päälle..sinnehän se häviää kuin piuf vaan :kieh:

Ei voi olla totta! Ei minkäänlaista ymmärrystä ihmisiä kohtaan varsinkaan jos on pieni vauva ja koira hoidettavana, ja vielä kusipäiset naapurit siedettävänä :) Tehän voisitte koko ahdasmielinen poppoo kerätä talkooporukan ja mennä keräileen niitä paskoja (jotka niiin hirveesti häiritsee) porukalla! Ja vähän ymmärrystä, ihmisillä on erilaiset elämäntilanteet ja ei aina ehdi kiinnittää huomiota niinkään "tärkeisiin" asioihin vaikka haluaiskin.. Ite myös satun monesti jättämään roskapussin oven eteen ku on muuta hommaa, tai tiiän että kohta lähen ja voin sen samalla nakata. Eipä tuonkaan luulis ketään haittaavan? Ja kyllä se on melko rasittavaa ku kytätään ja haetaan ongelmaa joka asiasta mitä naapuri tekee! Ja saa nähä mikä roskakasa tuohon munki oven eteen keräytyy ku kohta on pieni vauva talossa :) Ite ainakin pistän asiat tärkeysjärjestykseen ja jos se ei joitain miellytä ni muuttakoot muualle! Että tämmöstä :)

Hei, ihan suoraan! Sen takia ne sulle kettuilee kun niitä harmittaa kun jätät koiran jätökset pitkin poikin. Suoraan sanoen muakin ketuttais jos naapurin piskin kakat olis pitkin poikin. Ja mulla sentään kaksi omaakin koiraa.. Siivoa jälkesi niin naapurisopu säilyy!

Minusta suurin ongelma on , et AP jättää VAUVAN YKSIN ja lähtee koiran kanssa ulos, pois pihasta pyörätielle.
Enkä ihmettele yhtään, että naapurit on hermona kun jätöksiä ei raivata, olisin minäkin. Tuo roskis homma sen sijaan menee överiksi, MIKÄLI se pussi on tosiaan ovensuussa sen aikaa, kunnes seuraavan kerran pihalle mennään.
Mutta niin kuin moni on todennut, peiliin katsominen ei olisi pahasta

No kyllä minusta ne koiran plöröt kuuluu omistajan siivota,vaikka olisikin vain pyörätien sivussa.
Kiva siinä sitten kulkea itse lasten kanssa kun astuvat koiranpaskaan tai jos joudut vaunut laittamaan hiukan pinetareelle kun joku teinilauma menee ohi ja ei väistä:(
Kiva kun ne vaunun renkaat on plöröä täysi:(
Eli minusta kyllä aiheesta on sanottu:)
Se ei ole syy että
'ei muutkaan siivoa' haloo????
tai se että lapsi hermostuu ym. jos et voi huolehtia niin lapsesta kuin koirasta niin varmaan kannattaisi miettiä jotakin uutta järjestelyä;)
Ja sitä en tajua minäkään jos roskapussin nostat ovesi ulkopuolelle,meilläpäin ne on tapana viedä heti roskiin eikä jättää kuljeksimaan pitkin rappuja.
Jos et heti voi pussia viedä ja se haisee niin nosta parvekkeelesi;)

Minun naapurina asui aikoinaan eräällä paikkakunnalla eräs mummeli,hänellä oli tapana (ovemme oli aivan vastakkain) laittaa siis oviemme väliin se roskapussi.
Huomautin hänelle siitä monesti mutta aina se meni vanhuuden piikkiin:(
No kerran taas jätti sen kirotun pussinsa siihen ja minä tulin omasta asunnostani,en voinut tietää edes että pussi siinä oli.
Sehän levähti siihen käytävään ihan kunnolla,oli siinä muorilla pesemistä kun vanhoja kahvinmuruja pesi lattiasta pois :laugh:
Koitti minun syyksi asian tehdä ja väitti että minun kuulusi se siivota,mutta enn todellakaan.

Eli kannattaa vähän miettiä mistä siis valittaa,jos itse tykkäät asua paskan keskellä se ei tarkoita että muutkin tykkäävät,miksi muut joutuvat sääntöjä noudattamaan mutta sinua ne ei koskisi?

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ei voi olla totta! Ei minkäänlaista ymmärrystä ihmisiä kohtaan varsinkaan jos on pieni vauva ja koira hoidettavana, ja vielä kusipäiset naapurit siedettävänä :) Tehän voisitte koko ahdasmielinen poppoo kerätä talkooporukan ja mennä keräileen niitä paskoja (jotka niiin hirveesti häiritsee) porukalla! Ja vähän ymmärrystä, ihmisillä on erilaiset elämäntilanteet ja ei aina ehdi kiinnittää huomiota niinkään "tärkeisiin" asioihin vaikka haluaiskin.. Ite myös satun monesti jättämään roskapussin oven eteen ku on muuta hommaa, tai tiiän että kohta lähen ja voin sen samalla nakata. Eipä tuonkaan luulis ketään haittaavan? Ja kyllä se on melko rasittavaa ku kytätään ja haetaan ongelmaa joka asiasta mitä naapuri tekee! Ja saa nähä mikä roskakasa tuohon munki oven eteen keräytyy ku kohta on pieni vauva talossa :) Ite ainakin pistän asiat tärkeysjärjestykseen ja jos se ei joitain miellytä ni muuttakoot muualle! Että tämmöstä :)

Roskat kuuluu viedä roskiin,ei jättää käytäville ovien viereen,näin sanoo jo paloturvallisuus lakikin :D
Koirasta sen verran että oma on ollut valinta hankkia niin koira kuin vauva,elämässä kun ei aina kaikkea voi saada ja sekin olisi hyvä oppia:D
Jos yhteisten sääntöjen noudattaminen on vaikeaa kannattaa rakentaa oma mökki korpeen jossa voit vaikka ikkunasta nakata sen roskapussin pihallesi ja koira voi paskoa vaikka koko pihan :laugh:

Heijjj kuka niitä on käytävälle jättämässä :D Ei hirveesti varmaan tuossa PALOTURVALLISUUSLAISSA sanota mitään siitä että riski olisi jos roskapussi on HETKEN oven edessä suojaisessa paikassa! Enkä tykkää paskan keskellä asua en todellakaan ja jos se mökki pitää rakentaa niin sinäkö sponsoroit??? :D AINA EI VOI KAIKKEA SAADA,NII KERTA :)

Joo,tajusin kyllä että luhtitalo mutta koita jo pieneen kaaliisi ahtaa sekin että myös siellä pätee sama laki kuin kerrostalon käytävissä,KÄYTÄVÄT ON OLTAVA VAPAINA pelastustoimien varalta!!!
Hitto kun aina näihin älykääpiöihin törmää
'ei se roskapussi ole kuin hetken'
Niin,monasti se teidän 'hetki' on tunti ja jopa kolmekin ja siinä ajassakin voidaan tarvita ne vapaat käytävät.
Ja mitä siihen paskaan tulee niin kivahan se varmasti kun sun kullan-nuppusi ei tarvitse muovailuvahaa ja hänellä on aito luonnontuote käsissään:laugh:

Yhteistyössä