Jouluna sitten ollaan kiltisti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti neljälle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti neljälle

Vieras
Kuinka moni lapsi taas tänä jouluna uskoo,luottaa ja toivoo siihen että,
Rakkaat äiti ja isi olisivat joulun ajan ilman mitään alkoholia?

Lapset toivovat etteivät vanhemmat riitelisi ja ettei heidän tarvitsisi tänä jouluna pelätä mitään.

Ollaan aikuisia tänä jouluna? Annetaan lasten iloita siitäkin vähästä, mikä heillä jo on ja nauttia vanhempien huolenpidosta ja hyvyydestä?

Ps. jotkut lapset ovat jo saaneet parhaimman lahjan, mitä vanhempi vaan voi antaa...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Kuitenkin on liikaa niitä pieniä silmiä, jotka joutuvat näkemään kaikkea pahaa ja kuulemaan pahoja asioita, joten...

Se on niin et se joka käyttää, tuntuu käyttävän... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiorja:
Jaha, taas tää alkaa..........

Niin mikä?

Ajatellaan joskus sitä pientä lasta, joka ei ymmärrä miksi kaikki menee niinkuin menee. Se, että aikuinen itsekkäästi ajattelee vain omia himojaan lapsen kustannuksella on todella väärin.
En voi itse kuin toivoa, että vanhemmat antavat lapsilleen hyvän ja turvallisen joulun, johon ei alkoholi kuulu.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiorja:
Jaha, taas tää alkaa..........

Niin mikä?

Ajatellaan joskus sitä pientä lasta, joka ei ymmärrä miksi kaikki menee niinkuin menee. Se, että aikuinen itsekkäästi ajattelee vain omia himojaan lapsen kustannuksella on todella väärin.
En voi itse kuin toivoa, että vanhemmat antavat lapsilleen hyvän ja turvallisen joulun, johon ei alkoholi kuulu.

Jep, itse olen alkoholisti-isän lapsi.
Joka helvatan viikonloppu, pyhistä puhumattakaan, ukko kännäsi, ja hakkasi meitä muita.
Siitä huolimatta en pidä pahana sitä, jos jouluna ottaa lasillisen/kaksi, meillä kyllä "vahingosta viisatuneena" tunnetaan nautonnon, ja kännin ero PISTE!

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Ihan varmaan ollaan sovussa eikä tarvitse kenenkään pelätä mitään. Aikuisiakin olemme, siinäkin suhteessa, että osaamme nauttia alkoholia joulunakin kohtuudella.

Juuri näin!
Meillä ei tarvitse jouluna (eikä kyllä muulloinkaan) lasten, eikä sen puoleen kenenkään muunkaan, pelätä yhtään mitään.
Varsinkaan mitään alkoholista johtuvaa örveltämistä.

Ja silti meillä kyllä on joulupöydässä viinipullot ja glögiä saa (aikuiset) halutessaan terästettynä.

On kuitenkin edelleen olemassa myös välimuoto absolutismin ja persekännien välillä. :attn:
Meidän perheessä alkoholi ei ole ongelma ja sitä pystytään nauttimaan kohtuudella.

Yhteistyössä