JOULUNA 2009 ILMAN VATSAMAKKAROITA

Onnittelut kaikille, joilla pudotusta!!!

Täällä tämä yks syöppö nolona ilmoittelee olemassaolostaan :ashamed: . Meillä kävi eilen synttärivieraita ja pitihän sitä leipoa. Ja tottakai mussuttaa niitä ite :headwall: . Olinkos se minä, joka lupasi välttää sokeria ajatellen sitä sokerirasitusta :whistle: . Juu, ei mitään rajaa mässäykselle. Uhkasin heittää kaikki kakut, pullat ja piirakat mäkeen mut mies kun on makean perään (ja painaa 70 ja risat), niin sai kauhean slaagin kun tajus että teen sen jos niin uhkaan.

No niin, multa on nyt virallisesti liikunta kielletty :attn: ! Mulla kävi perjantaina tapaturma, olin menossa anoppilassa sisälle, kun voimakas tuuli heitti ulko-oven perässä kiinni ja se osui mojovasti ja todella kovalla voimalla suoraan akillesjänteeseen. Äsken kävin lääkärissä ja hoitona vaan lepo ja rasituksen välttäminen, varvasjumppa ja kylmähoito. Ultraäänellä tutkivat vielä huomenna mut mitään ei pitäis olla murtunut.

Mulla on kauhea nälkä eikä mukana enää muuta ruokaa kun banaani. Äh, pakko jaksaa odottaa kunnes pääsee kotiin.

Iines ja Sintti 13+2

Heippa hei!

Vihdoin koti kiiltelee... Meillä vietetään tänään tuon prinsessan 2v juhlia ja olen sitten yrittänyt siivota oikeen urakalla...

Voipi olla että jää se pudotus haaveeksi tälläkin viikolla kun kattelin tota tarjoilu pöytää, kun tulee paljon lapsivieraita niin on myös lasten herkkuja, eli karkkia, sipsejä keksejä... Ja sit pari suolasta+makeeta piirakkaa ja tietty täytekakku... Ja mun on ihan turha päättää etten syö, koska kuitenkin syön. Ainoa tapa olla syömättä on poistua kotoa bileiden ajaksi.

Mandille ja Ellapuulle onnea hienoista pudotuksista!

jep,oikeasti aika yllätysjuttu..enkä mä ehkä vieläkään uskalla täysillä luottaa että ne toimii |O .. Nyt vaan pitää lisätä liikuntaa :x ,että saa kulutusta lisää,ettei vaan jää taas painonlasku jumiin..

Hienoa Ellapuu! Otti varmaan aikaa ennen kuin aineenvaihdunta lähti kunnolla käyntiin eli kone käynnistyi. Nyt konetta ei pysäytä mikään, vai mitä! Toki itsekin olen yrittänyt asennoitua että välillä paino tulee junnaamaan paikoillaan mutta kyllä se siitä laskee jos kulutus on suurempi kuin energiansaanti. Itsellä näkyy toimivan toi että arkiliikuntaa päivittäin n ½ tuntia ja pari kolme kertaa viikossa kuntoliikuntaa. Miten mahtaa käydä kun alkaa syyssateet? Kai sitä on sateista huolimatta lähdettävä lenkille. Riittävästi päälle niin mikäs siinä.

Tänään kävin altaassa vesijuoksemassa jälleen. Laitoin taas sykemittarin(oli kyllä varmasti viimeinen kerta!). Juoksin 39 min. Kulutus oli sillä ajalla peräti 35 kaloria!!! Ei kyllä voi näyttää oikein.

Oikein hyvää ja kevyttä viikkoa kaikille!

Mandi Nyt on kyllä mittari hörpännyt vettä..johan sulla menee pelkkään hengittämiseen toi 35.. Nakkaa vesilintua sillä mittarilla, kamala kaveri :LOL:

Tännepäin ei kuulu kummia, samaa kuin tähänkin asti..

-Anu-

mulla itsellä on polarin sykemittareita muutama (kiitos iskän :D ), ja jos se vyö on liian löysällä/tiukalla,niin ei kyllä mittaile kunnolla..ja sen pitää olla aikalailla tuossa rintojen alapuolella,koska jos se on liian alhaalla,niin jättää taas osan mittailematta.

huomenna olisi se virallinen lääkärin punnitus,saa nähdä mitä se vaaka näyttää ja paljonko sen mukaan on lähtenyt. Jännittää suorastaan :eek:
samoin mittaa verenpaineen,että jos on noussut pahasti niin sitten noita reduja ei saa käyttää..mutta mä mittailen kotona ja ne näyttää ihan ok:lta. Kai mua sitten jännittää aina siellä lääkärissä,että se nostaa niitä lukemia.. :eek:

Sulla on ella huomenna jännä päivä :D Toivottavasti tohtorikin ymmärtää miten suuren suuri toi sun pudotus on tästä "ikuistenläskitalkoiden" näkökulmasta ja osaa olla kannustava! Kateellisena lasken päiviä omaan aikaani joka on 8:n yön päästä :LOL: Pakko saada tabuja |O

Nyt vaan pitäis keksiä miten saan tukahdutettua tän kamalan matkakuumeen!! RAhaa tasan nolla euroa, mutta mieli halajaa kauas pois.. Olis niin kiva olla perheen kanssa ilman että joku katoaa omiin homminsa tai tietsikalle..enkä se ole minä ;) Ehkä alan säästämään ja olis ehkä pikku mahdollisuus päästä jonnekin just ennenkuin Omppu täyttää 2 ja joutuu maksamaan siitäkin maltaita..

Leikkasin aamulla Ompulle oikein koneella poikien tukan, sivut 6 milliä ja päälaella pidempää.. Ihan söpö.. Lyhyellä tukalla näkyy todella hyvin toi pään epämuotoisuus, mutta onpahan helpompi ultrata kun ei ole mikään beatles-tukka päässä :LOL: Jatkossa on kyllä kasvatettava vähän pidemmäks, muuten toi lättänä oikein huutaa silmille..vaikka toisaalta mitä sitä piilottamaan tosiasiaa..

Nyt sateeseen odottelemaan koulutaxia..ja jos tänään kestää niin annan palautetta ensimmäiselle joka siinä firmassa vastaa puhelimeen vaikka olis siivooja :kieh:

-Anu-

stopstopstop.......nyt kaikki pysähtyvät hetkeksi :whistle:
anu,oletko sä siis varannut ajan lääkärille -meet hakemaan reduja? Suosittelen :D
samalla suosittelen sitten varautumaan muutaman päivän humaltuneeseen,huimaavaan oloon.. :D

Kyllä, näin on päässyt käymään :LOL: Alunperinhän varasin sen ajan noiden hullujen kiertojen takia, kun sitä kakkosta väsättiin..Vaan kun kävi ahistamaan niin päätin hakea E-pillerit ja hoidella ton redun samalla :LOL: Keväällä jo puhuttiin siitä, mutta silloin vielä uskoin itseeni tai oikeastaan siihen että mun kilot tippuis pelkällä ruokavaliolla ja pikku liikunnalla..en usko enää.. Että joo, mustakin tulee Reduilija ja jos se tohtori alkaa pihtaamaan jostain syystä tabujaan niin meen kyllä seuraavan vastaanotolle |O

Musta tuntuu että pikku pöhnä ei olis yhtään pahasta..Ukko on päivät töissä ja tälläkin viikolla vaan ma ja to iltoina kotona..siis viiden jälkeen kun täällä on jo rauha maassa, muuten tuleekin joskus klo.23??.. Ei tätä kovin kauaa selvinpäin kestä ;) Eipä tosin taida olla paljoa tarvetta noille E-pillereillekään :LOL:

-Anu-

Huomenta!

Minut on vallannut jonkin sortin väsymys. Eilen illalla oli taas koulutus. Jo sinne mennessä väsytti kovasti. Sen loputtua olin ihan jähmeässä kunnossa. Mahtaako johtua painonpudotuksesta? Toivottavasti tämä menee pian ohi! Tuntuu ettei ole voimia tehdä mitään. Eilen pidin jo taukopäivän harjoittelusta mutta voi mennä tämäkin päivä samoissa merkeissä. Täytyy koettaa sisällä puuhailla jotain joka laskettaisiin arkiliikunnaksi.

lääkärillä käyty (tähän kuuluu sellainen hymiö jolla silmät pullistuu päästä..) :eek:
alkupaino oli lääkärissä 93,4 ja tänään 89,1. eli siis kahdessa viikossa sen mukaan 4,3 kg!!!!
ETTÄ MITÄ?!?!?!?!?!?!?!

ok,siis piti vielä jatkaa..
verenpaine oli tooosi koholla,mutta lääkäri sanoi että hän kyllä arveli että ei sitä nyt kannata edes mittailla,kun sua jännittää kuitenkin :D eli se oli ok,onneksi oli omat mittaustulokset mukana.
kahden viikon päästä uudelleen,nyt ihan terkkarille punnitukseen ja vp mittaus. Lääkäri myös löysi sydämestä epäsäännöllisen rytmin (????) ja sanoi että se on normaalia,mutta pitää tarkkailla :eek:
kirjoitti uuden 1 kk reseptin,ja sitten kun ne alkaa loppua niin meen uudelleen. Sanoi että voisi periaatteessa kirjoittaa parikin kuukautta,mutta haluaa ehdottomasti nähdä mut aina välillä ja sitä verenpainetta tarkkailla,joten kirjoittaa vaan kuukauden niin tulen käymään kun tartten lisää :D ja sanoi myös että hänestä on ihana kun hän pystyy minua auttamaan ja silkasta uteliaisuudestakin haluaa nähdä miten paino laskee :LOL:
kysyi myös että mikä on mun tavoitepaino,ja kerroin että 70kg,sen olen joskus painanut ja ollut pikkuisen pyöreä ja ihan tyytyväinen siihen,vaikkei se ihannepaino olekaan tän mittaiselle. Lääkäri oli sitä mieltä että se on juuri oikea tavoite mulle,hän ajatteli ihan samaa...
mitäs muille kuuluu ?

aloitettiin eilen äiti-vauvajumppa. Oli todella mukavaa,itse asiassa mun ystävä sai mut sinne mukaan kun oli itse sinne menossa ja pyysi myös mua. Siellä ensin tehtiin vauvan kanssa kaikkea kuten leikittiin lentokonetta eli nostettiin vauvaa ylös yms..ja sen jälkeen pääsivät äidit jumppaamaan vauvan kanssa. Tehtiin vatsoja punnerruksia ja selkälihaksia =) Ja joonas tykkäsi.

Tänään aamulla käytiin lenkillä ja nyt äiti sai ihanan oman rauhan kun joonas nukkuu. Oli tuosta sykemittarista puheta, mulla on myös sellainen. Ostin viime kesänä ja on ollut kyllä todella hyödyllinen. Mulla se on polar merkkinen!

Nyt suihkuun...

Sannis Meillä olis kanssa vaikka minkälaista vauva-juttua, mutta kaikki ovat klo.11.13 välillä..Meillä on just silloin ihan muut hommelit =) Ja mä olen kyllä pikkuisen allerginen noille äiti-lapsi jutuille, en jaksa mitään vertaisryhmiä. Tuntuu aina että päiväkodintäti pyrkii pintaan ja mun pitää ihan pidätellä etten ala laukomaan ammatillisia neuvoja :LOL: En siis mitenkään nauti noista joukko kokoontumisista.. Ompun kanssa laulellaan kotona kaikki mitä mulle vaan mieleen tulee..eilen illalla kun nukutin loppui jo ideat ja hoilotin joululaulutkin ja siirryin niistä sujuvasti Juicen 15 yöhön ja Kelan meistä tuli muurareihin :D Sitten onneks sammui ettei tarvinnut aloittaa rusketusraitoja :LOL:

ellapuu edellistä teemaa jatkaakseni..Sanat eivät riitä kertomaan, mutta tuskin niitä tarvitaan :hug: Vähän hyvin!! Yritän täällä kirjoitella ihan reippaasti, mutta mä oon niin KATEELLINEN!! Enkä jaksa odottaa ens viikkoon.. Olitkos se sinä, joka olit vaipumassa epätoivoon ja synkkyyteen :LOL: Mua ihan jännittää sun ens viikon pudotus ;)

Mandi.. Aina ei voi huvittaa..Jos sulle on pukkaamassa jotain räkistä, mulla oli ihan kamala lorvikatarri ennen kun alkoi nenä vuotamaan..

Mukavaa päivää..

-Anu-

kiitti anu!!
jep,minä se olin,joka jo luopui toivosta :headwall:
mä toivon että säkin saat redut,niistä on oikeasti iso apu!!
mä kuitenkin jatkan täällä palstalla samoista lukemista kuin alusta alkaen,eli siitä 92 kilosta. helpompi pitää kirjaa kun katselee tota omaa vaakaa.

Sain itsestäni sen verran irti että vääntäydyin pienelle happihyppelylle. 22 min peräti! Parempi sekin tietty kuin ei mitään. Huomenna poljen kyllä aivan varmasti kuntsikkaa. Tällä viikolla on pitkä matka kuntoliikuntatavoitteeseen. Lähes sata minuuttia puuttuu vielä. Onhan tässä kyllä viikkoakin vielä jäljellä.

Minua hieman jännittää huominen punnitus! Tämän viikon liikunnat ovat jääneet vähemmälle, joten pelkään että se näkyy tuloksessa. Kunhan nyt ei olisi tullut takaisin päin. Alkaa olla se aika kuusta kun kerää turvotusta. Huomennahan tuon näkee.

Sannis kuullostaa tosi kivalle toi teidän jumppa. Voi kun täällä olisi ollut vastaavia, olisin aivan taatusti mennyt. Perhekerho meillä toimii. Kiva kun lapset tutustuvat jo näin aikaisessa vaiheessa toisiinsa. Ovat tulevia koulukavereita nimittäin. Useimmat menevät vielä samalle luokalle kerholaisista. On se kyllä itsestäkin kiva nähdä muita äitejä ja jutella lapsista ja perhe-elämästä. Meillä ei ole vertailua ikävässä mielessä. Kysellään toki missä mennään kun kolme lasta on syntynyt 3 viikon välein. Joskus rasittaa aamulla lähteä kerhoon mutta aina siellä tulee hyvä mieli!

Illan jatkoja!

ellapuu Ihanasti siulla on toiminu tuo lääke =) Ihan tekis itekin mieli käydä kerjäämässä reseptiä :p mutta tuskinpa tarviin, kun kerta paino laskee ihan kivasti pelkällä ruokavaliollakin.

Saa nähdä mitä vaaka tykkää aamulla :snotty: Olen taas sortunu syömään isoja annoksia ruokaa ja viikonloppuna mässin koko karkkipäivän edestä :ashamed: Join tuossa kokista ja söin purkin ananasta, että ainakin ylimääränen neste lähtis aamuun mennessä.

Siitä askelmittarista.... Arvatkaa montako kertaa oon käyttäny :ashamed: 0 :whistle: Mies on käyttäny kahesti :D Onneks ei maksanu kun 7?.

Huomenta,

Mun tämän viikon tulos:

Iines79.......116kg/169cm........111,8kg/-0,6kg........tasapainoilla

Sain siis viime viikon megatuloksesta edes tuon 0,6 kg pois. Ens keskiviikkona neuvola, joten sinne pitäis saada ainakin tuo 0,8 kg pois :/ . Huomaa kyllä, että ruoka on alkanut maistua :ashamed: . Pahuksen akillesjänne rajoittaa edelleen liikkumista, oon siis täysin ruokavalion varassa.

Iines ja Sintti 13+5

Yhteistyössä