*~ Joulun tähtöset -06 ~*

Täällä ei mitään erityistä ole tapahtunut.
Mahatauti koetteli tuossa joku aika sitten vähän kovemmin Pyryä. Ei nuorelle herralle meinannut neste upota millään. Vajaa pari viikkoa meni on/off-mahataudissa, ensin oksentaa ja sitten pari päivää ihan kunossa ja oksentaa taa jne. No lopulta sitten käytiin sairaalassa olemassa yksi yö jotta saatiin nesteitä menemään pojalle niin etteä kuivuminen korjaantuu. Onneks sen jälkeen sinnikkään tputtamisen ja pienimuotoisen uhkailun ja painostamisen seurauksena alko nestettä taas uppoamaan lähes entiseen malliin ja mahatauti selätettiin.
Meille on tulossa keväällä uusi tulokas, joten kotona olo sitten vaan jatkuu =) Toisaalta ihana olla Pyrynkin kanssa kotona vielä, tietää ettei tartte ihan vuoden päästä hoitoon toista laittaa välttämättä, mutta tas toisaalta välillä säälittää kun mentiin muuttamaan, eikä täälä ole sillälailla saman ikästä leikkikaveria pihalla kun edelisessä asuinpaikassa, että ei Pyry sitten oikeen saa ikäistään seuraa jota ihan selkeesti kuitenkin välillä kaipaa. Ettei sitten tiedä olisko jossain välissä hoito piakka kuitenkin parempi ratkasu tuolle sosiaaliselle tapaukselle.


Siinäpä suurinpiirtein meidän kuulumiset olikin :D Kovaa vauhtia jo suunnittelen Pyryn syntymäpäiviä vaikka niihin on vielä aikaa...


Tinde ja Pyry
 
Voi! Tindelläkin perhe kasvaa :heart:

Tänne päin ei kuulu ihmeempiä. Tai no, mulla on nyt ollu taas vaihteeksi vähän vaikeempaa ku mulla tulehtu sappirakko ja se jouduttiin leikkaamaan 2 viikkoo sitten ihan avoleikkauksella joten siitä johtuen oon kuukauden nosto- ja siivouskiellossa... Onneksi mies pysty olemaan vapaalla sen aikaa ku olin sairaalassa ja nyt käy kaupungin perhetyöntekijä avustamassa että pärjätään sen aikaa ku mies on töissä. On muuten aika vaikeeta pärjätä kahden näin pienen lapsen kanssa ku ei saa nostaa mitään yli 2 kg painavaa :whistle:

Meilläkin on vielä vaipat käytössä, mutta pottaan saadaan ehkä yhdet pissat päivässä. Kakkakin on onnistunu pari kertaa ku ollaan satuttu istunnolle oikeaan aikaan :D Juttua tulee KOKO ajan ja Lassi on täys papukaija ku toistaa aivan joka asian mitä muut sanoo. Sitten ku naureskellaan että onko Lassi papukaija niin poika kipittää ympäri huonetta ja hokee "kakupaija, kakupaija" :D
Lauseitaki tulee vaikka sanajärjestys on joskus vähän huvittava :whistle:
Tutista tuo poika ei taida vierottua koskaan ku äiti on liian laiska :ashamed: Edelleen vaatii tutin ku menee päivä- ja yöunille ja mulla ei riitä rahkeet siihen huudatukseen joten saa tutin aika pienellä vaatimisella. Autoon nukahtaa kyllä ilman tuttia ja mun vanhempienki luona pisti päikkäreille ilman, mutta kotona ilmottaa heti sänkyyn mentyä että missä tutti. Ois kyllä aika saada se tutti pois ku tuo poikahan on kohta jo 2-v :eek:

Minttuki kehittyy vauhdilla eteenpäin ja viime viikolla tuli jo puoli vuotta täyteen :) Masullaan pyörii lattialla päivät pitkät ja kovasti yrittää päästä eteenpäin. Lassikin on nyt ihan tohkeissaan ku sisko on alkanu leikkimään ja juttelemaan ja Minttu on niin rakastunu isoveljeen että aivan sama kuinka iso hätä on niin veli saa aina nauramaan :)
Molemmat nukkuu yöunilla kellon ympäri, Minttu herää ehkä aamuyöllä syömään yhdesti, ja päiväunetkin alkaa osua samaan kohtaan, joten tämä alkaa sujumaan jo aika hyvin ;) Ei taida olla enää kovin kaukana se päivä kun Minttu pääsee Lassin huoneeseen nukkumaan ja päästään miehen kanssa nauttimaan taas omasta rauhasta makkarissa :D

No mutta nyt tuo likka haisee aika lailla... täytyy alkaa vaipan vaihtoon...

Pimmi ja pirpanat
 
Onnittelu jo perheenlisäystä saaneet ja tulevat :flower:
Täällä tehdään töitä ja hääräillään uuden karvaisen perheenjäsenen kanssa.. ollut jo kuukauden ja aika hyvin rupiaa arki rullaamaan.
Meillä nukutaa jo hyvin jatkettavassa sängyssä ja puhutaan kuin papupata. lyhyitä sanoja paljon. painoa netalla noin 11kg ja pituutta 85cm.

 
Heissan taas! Tässä äkkiä ehdin laittaa meidän kuulumisia ennen kun taas pyrähdän töihin iltavuoroon.

Tuossa keskiviikkona oltiin Jarkon kanssa neuvolalääkärissä. Se 1,5v tarkastus, joka vähän venähti... Elikkäs painoa herralla on nyt 14kg ja rapiat ja pituutta 88cm. Ei kuulemma tartte mennä 2v neuvolaan kun se olis muutenkin niin lähellä, joten siksi otettiin nuo mitat. Sitten iso kivi vierähti tämän äiti-ihmisen sydämeltä. Jarkon ei ainakaan vielä tartte mennä niihin astma- ja allergiatutkimuksiin :D Kattellaan ens kesänä josko ei tuliskaan mittän yskäjuttuja niin kun viime kesänä.

Ja toinenkin iloinen uutinen. Vaihdan sittenkin työpaikkaa. Sain sen verta mukavan uuden työsopparin, että olen vielä viikon vanhassa paikassa ja sitten 27.10 aloitan ihan uuden työn. Tai no oikeestaan samanlaista hommaa teen mitä nytkin, mutta eri firmassa; ja lähempänä kotia :D

Mutta nyt kiirehdin taas eteenpäin. Oikein hyvää syksyä kaikille :wave:
 
Meillä Nellasta on tullu oikea apina. Kiipeilee patterien päällä ja sohvalla riekkuu.. Noh, tänään pitäis tulla pomppulinna/pallomeri postissa, sitä odottelen kovasti, olen varma että Nella on innoissaan siitä, vaikka vielä ei sitä ymmärrä odottaa.
Meillä Nella puhuu tosi vähän, muutamia sanoja...mä olen ollu vähän huolissani, mutta neuvolassa sanovat, että kevyesti voi ½vuotta vielä odotella. On Nella alkanu selvästi enemmän nyt muutaman päivän sisällä puhumaan, siis uusia sanoja tullu. Muuten tykkää sit tavallaan viittomalla kertomaan mitä haluaa. Siis kiskoo mua housuista ja vie kädestä ja siirtää mun käden esim. lavuaariin päin...
 
Hellouta!!! Täällä onkin nykyään kovin hiljaista, taitaa jokaisella olla omat puuhansa.

Laittelenpas vähän kuitenkin kuulumisia. Meillä ollaan jo oikein innolla joulutohinoissa. Jarkko on aivan ihmeissään joulukoristeista, tontuista, joulupukista ym. Tänä aamuna oli päiväkodilla joulujuhlat ja meidän tonttu jätti lakkinsa matkasta ja loppujen lopuksi yleisö oli aivan liikaa ja tonttu istui tyytyväisenä äidin sylissä juhlan ajan.

Niin, osa tähtösistä on jo 2 vuotiaita ja meidän muiden taaperot seuraavat perässä. Vastahan sitä tuskailtiin (2 vuotta sitten...) miksi ne eivät voi jo syntyä :D Onnittelut jo kaksi vuotta täyttäneille ja kohta täyttäville taaperoille :flower:

Oikein hyvää joulun odotusta kaikille :xmas:
 
Pyryn 2v neuvola on takana päin. Pituutta herralla oli 89,5 cm ja painoa 12580 g. Neuvolan täti päivitteli miten hienosti Pyry osaa jo puhua ja poika päihitti tädin palapelin teossa :D :LOL:
Meillä tosiaan vietettiin jo 2v synttäreitäkin. Kaikkein paras lahja taisi olla brion junarata ja junat. Niillä ollaan leikitty kovasti joka päivä synttäreiden jälkeen. Äidille se kyllä käy, junilla ajelu on varsin leppoista puuhaa.
Pyry myös on innoissaan oulusta. hauska seurailla kun vuosi sitten koko joulu touhotus taisi mennä pojalla ihan ohitse. Nyt höpistään kovasti tontuista ja joulukalenterin avaaminen on päivän koho kohta ja joka päivä pitää katsoa kaikki luukut läpi mitä niissä nyt olikaan =) Joulupukki asiat ollaan skipattu aika pitkälti kokonaan, pukki on pyryn mielestä tonttu ja ollaan käyty ostamassa isille lahjoja yhdessä. Eli meille ei pukkia tule.
Pyry on pikkusen alkanut tajuamaan että äidin mahassa on vauva, vaikka välillä sinnikkäästi väittää että vauva on Hänen mahassaan tai että Pyry itse on vauva. Vähän jännittää jo miten nuori herra ottaa sisaruksensa vastaan sitten kun tulee syntymän aika.

Tinde ja Pyry
 
Moikka kaikille toosi pitkästä aikaa!!
Takana tosi raskas syksy ja nyt pikkuhiljaa taas jaksaa jotain alkaa suunnittelemaan..
Elikkäs me ollaan Venlan isän kanssa erottu..Tuli mulle aivan yllättäen koko juttu jonka takia olenkin sit ollu aikas shokissa.Nyt alkaa pikkuhiljaa elämästä jotain tajuamaan ja tuntuu että kyllä tää ehkä tästä sittenkin alkaa taas sujumaan :)
Mutta Venlasta on tullut iso neiti!Sanoja tulee jo aika paljon ja muutama lausekin mutta eipä kovin paljoa mielestäni puhu.
2vee neuvola pitäs ensviikolla varata.Mienlenkiintosta tietää mitkä on neidin mitat tällä hetkellä.VAipat meilläkin vielä on vaikka potalla käykin aika tiiviisti."Ison hädän" tyttö tunnistaa jo itse ja osaa pyytää potalla.Muutenkin istutan siinä aika tiiviisti niin on vaipat pysynä melko kuivina kun melkein aina pissat tulee.
Joulua odotetaan kovasti kans.Tai äiti ehkä enemmän.. :xmas:
Enpä ole neidille kun pari lahjaa ostanut,tiedän että sukulaisilta,kummeilta ja ystäviltä tulee taas pilvin pimein kaikennäköistä.
Pipareitakin leivottiin yks päivä muumimuoteilla.Muumit onkin meillä ihan ykkösjuttu!Tosin kaikki muumit on Venlan mielestä pappoja..
Onnittelut kaikille jo 2v täyttäneille ja ainakin Tindelle onnittelut vauvamasusta!!
Mukavaa joulunodotusta,koitan minäkin useammin kuulumisia kirjoitella..

Peggy ja Venla
 
Milloinkohan olen tänne viimeksi kuulumisia kirjoitellut?! en edes muista... Meillä on vielä 2v. synttärit eessä päin,neiti kun synty viimenen päivä joulukuuta. Ekaks joulua vietetään ja sitten vuodenvaihteessa juhlitaan 2v tyttöä.

Meillä on uhmaa, välillä menee ihan ok..mutta välillä on kaikki vaikeeta kun on aina että minä itte. ite pukee housut,sukat jne.. ja mandariinin osaa jo ite kuoria. ja eikä oo kesän jälkeen tarvinnnu ees syöttää. Puhetta tulee, kauheesti ja selittelee asioita.. pitkiä lauseita tulee. iltaisin tarvii monta halia ja pusua,että uniatti tulee.. ja vaippoja ei käytetä juuri lainkaan. Potalla käy niin pissalla kuin kakalla,tosin pissa joskus tulee housuihin. Yöllä joskus käytän pissalla,jos herää itkemään..ja sitten mennään takas nukkumaan.

Johanna oottaa kovasti jo joulua ja pukkia.. joka aamu avataan kalenterista luukku ja niitä kuvia katelleen täälläkin kovasti.:) ehkä Johanna ei niin osais joulua oottaa,ellei ois noita isoja siskoja...


 
Heipähei! Löysinpäs tämän ketjun missä on samanikäisiä kun meidän poitsu. Elikkä täällä ois tulossa uusi jouluntähti joukkoonne, jos vain pääseen. Poitsu syntyi 31.12.2006 ja omaa tällä hetkellä kovan uhman... jos tää on vasta alkavaa niin mitähän se on sitten jatkossa...HUIIII!!! Pottailu ei meillä kovin onnistu mutta kuitenkin päivittäin olemma tekemisissä potan kanssa ja kyllä sinne aina ainakin pisut tulee.
Olisipa kiva vaihtaa samanikäisten lapsien äitien kanssa mietteitä ja saada neuvoja uhmaikäisen kanssa olemiseen =)

Niin ja HYVÄÄ ALKANUTTA VUOTTA KAIKILLE!!!!
 
Hei! Tervetuloa vaan minttuli! Minulla on samana päivänä syntynyt tyttö:)

Meillä on myös uhmaa,mutta nyt on ollut jo hetkenaikaa helpompaa. Tyttö kun osaa ite pukea kaikki housut ja osan ulkovaatteistakin saa itse päälle:) ja nyt oon tehny sen että käyn ite valitsemassa kaapista vaaatteet,niin ei tarvi kättä vääntää siitä mitä päälle laitetaan,vaan laitetaan ne vaatteet mitkä äiti valitsee.

Käytiinhän me tuossa vajaa pari viikkoa sitten neuvolassakin. Meillä on sellanen minityttö: 83,5cm ja 10,4kg. Kasvaa tasaisesti omaa käyräänsä! Meillä täysillä pottaillaan, nyt ei olla muutamaan viikkoon käytetty edes vaippaa varalta pitemmillä automatkoilla.

 
Heissan vaan ja hyvää uutta vuotta kaikille, vaikka sitä ollaankin jo eletty parisen viikkoa.

Jokos teillä ollaan päästy taas talviflunssiin. Meillä ensin isäntä sairasti pienen flunssan, sitten se samainen tuli mulle. Oikeestaan ei päästy edellisistä flunssista kunnolla eroon kun isäntä taas tuli kipeeks ja nyt mulla on olotila aivan kamala. Jarkko sairastaa tässä myös. :snotty: Nää talvet on aivan hirveitä nykyään kun ei ole kunnollista talvea ollenkaan ja kaiken karvaiset taudit pääsee jylläämään oikein urakalla.

Muuten meillä pottaillaan kyllä ahkerasti vaikka tuloksia on ihan satunnaisesti. Jarkko yrittää jutella ihan kovasti vaikka oikeita sanoja tulee harvakseltaan. Omalla tavallaan juttelee ihan lauseita, esim "titi brua tö" tarkoittaa että isi meni autolla töihin. Aivan mainio pikku ukko.
 

Yhteistyössä