Joulun odottajat TAMMIKUUSSA

Onpas täällä olla hiljasta nyt on tainneet loputkin lähteä synnyttämään, Jee =) Tulkaahan ilmoittelemaan kun kotiudutte.

Täällä oltu nyt vuorokausi kotona ja hyvin on mennyt pojan kanssa. Porukkaa on käynyt vauvaa ihastelemassa. Taidan siirtyä myös tuonne toiselle puolelle höpöttelemään mutta käyn ehdottamasti kurkkimassa täällä että kaikki loputkin ovat saaneet käärön syliinsä

Misse81 ja poika :heart:
 
:wave: :wave: nostanpa taas meidätkin eka sivulle...
vissiin pitää tuo joulumamin arvaus paikkaa kun ei ole kuulunut mitää...
täällä pitää käydä päivittäin(tosiasiassa monesti päivässä) kuulostelee viimeisten kuulumiset ja olisko tullu uusia synnytyskertomuksia...

äitiliini ja vertti-tyttö 3vk
 
Jospa minäkin yrittäisin koota hieman synnytyskertomusta =)

Ensinnäkin edellinen päivä oli täysin oireeton, ei supistuksen supistusta vaikka niitä oli ollut jo pitkään. Päivällä olin tosin kiukkunen ja kärttyinen. Iltapäivällä sain ihme energia kohtauksen. Oli pakko alkaa pesemään kaikki ovet. Sen mahan kanssa ei pesu ollut ihan helppoa jäi alaosa ovista pesemättä kun ei päässyt kumartumaan. Käytiin miehen kanssa ajoissa nukkumaan, miehen piti palata lomalta töihin seuraavana aamuna. Yöllä oli outo olo kun kävin vessassa. Klo 4.09 heräsin ekaan kipeään supistukseen ja tajusin melko nopeasti että mistä oli kyse. Supistukset alkoivat heti säännöllisinä 5 minuutin välein. Herätin miehen, juotiin kahvit ja pakkailtiin kamat valmiiksi. Supistuksia tuli koko ajan 4-3 minuttin välein. Kahden tunnnin jälkeen soitin synnärille ja sieltä sanottiin että pikkuhiljaa voidaan tulla. Supistuksia tuli jo kahden minuutin välein kun lähdettiin. Lähdettiin kotoa vähän seiskan jälkeen.

Noin 8.30 oltiin käyrillä ja supistukset kovenivat pikkuhiljaa kovemmiksi. Olin jo 4 cm auki. Sain peräruiskeen ja sen jälkeen suihkuun. Suihku helpotti kipuja melko paljon. Istuin suihkussa puoli tuntia ja kun supistukset koveni entisestään menin sänkyyn ja sain ilokaasua. Aluksi en uskaltanut kunnolla hengitellä mutta kun opin hengittelemään kaasua niin siitä oli melko paljon apua, tosin olin välillä kyllä aika pöllyssä =)

Lapsivedet meni noin 10.30 ja sen jälkeen olin 5 cm auki. 10.45 sain Epiduraalin. Edelleen hengittelin vielä lisäksi ilokaasua. Noin tunnin päästä alkoi tuntua oudolta ja luulin että epiduraali ei auta. Silloin olin 10 cm auki ja se outo tunne olikin ponnistamisen tarvetta. Sain alkaa ponnistaa. Se tuntui aluksi vaikealta. Vähän ajan kuluttua vauvan sydänäänet laski 65 ja paikalla hälytettiin lääkäri joka auttoi imukupilla. Ponnistusvaihe oli nopea vain 8 min. Episiotomia tehtiin en onneksi revennyt yhtään. Ponnistusvaihe tuntui vaikealta siihen saakka kunnes pää oli esillä, siitä loppu sujui helpommin. Kun poika syntyi olin itse tosi sekavassa hysteerisessä tilassa. En uskaltanut avata silmiä ja puristin vain käsillä käsitukia. Mies kuiskasi minulle että poika tuli ja sanoin kuulemma miehelle onnellisen näköisenä että onko se poika. Sitten sain pojan syliin. Olo oli kyllä aivan uskomaton =). Mies leikkasi napanuoran, kylvetti ja puki pojan. Synnytys kesti yhteensä 8 tuntia.

Osastolla oltiin perhehuoneessa kaksi yötä. Itse olin aika heikossa kunnossa kun hb laski 88 ja liikkuminen teki kipeää. Nyt kotona oltu pari päivää. Päivä päivältä oma kunto parantunut. Poika on aivan ihana =)
Itkuja itkettu päivittäin kun olo niin onnellinen :heart:

Misse81 ja poika 5 päivää
 
Joo no ei täälä oo vielä kaikki poksahtanu.. :headwall: Meikäläinen edelleen koossa.. |O perjantai aamulla rupesivat käynnistelemään, antoivat kaks pilleriä neljän tunnin välein - ei paskan vertaa hyötyä.. |O
Yön supisteli säännöllisen epäsäännöllisesti, läpi yön, mutta sillä ei ollut mtn vaikutusta kohdun suulla.. lauantai aamuna olin vielä käyrällä, kaikki oli hyvin, tekivät sisätutkimuksen - sormelle auki ja kanavaa edelleen se 1,5-2 cm.. :/ passittivat kotia, ja täällä ollaan edelleen.. Maanantaina uudestaan polille kello 8 aamulla, jos ei siihen mennessä ole mtn tapahtunut.. arvatkaa vaan vituttaako ja lujaa! |O |O |O |O |O
Supparitkin loppu eilen saunan jälkeen ko seinään, yöllä ei ollu mtn ja nyt aamulla heräsin taas jälleen ilman minkäänlaisia tuntemuksia.. Prkl!!!
Rupee pikkuhiljaa masentaan, eikö se tuu ollenkaan pihalle.. Ja otti henkisesti niin koville olla toi vuorokausi osastolla käynnistettävänä kun aina kun uskaltautui ulos huoneesta niin tuli vastaan onnellisen näköisiä äitejä kärräten pieniä tuhisevia nyyttejä sängyissään.. :'(
Mutta viime yön kun sai nukuttua kotona hyvin - 14 tuntia :D - niin maailma näyttää taas vähän paremmalta.. :)

42+2
 
Meiän poika syntyi 10.01. 2008 kello 15.51 (melkonen palindromi!)
Pituus 50cm ja paino 3350g. Kertomusta väsään myöhemmin...
Juuri palattiin sairaalasta. Koirat ovat haltioissaan.
Eppari leikattiin, ku imukupillekki oli käyttöä, joten ompelukset tekee istumisen lähes mahdottomaksi.
 
Voi mafiamamma... Jospa huomenna jo syntyisi, pyydä kalvojen puhkaisu niin sitten on pakko jo sillä reissulla syntyä. :hug: Mulla käynnistettiin kans kertaalleen (tosin tipalla) ilman tulosta. Se on niiiiiin masentavaa palata sellaiselta reissulta kotiin ILMAN VAUVAA.... :'( :hug: Ilmoitat huomenna heti mennessäsi että yhtenä kappaleena et mihinkään mene... :D (Tai siis toivottavasti saisit lähteä synnyttämään jo ennen huomenaamua... :))
 
Mafiamamma toivotaan että saat tänään vauvan kainaloon :hug:

Onnea Enkuli ja Snoopy :heart: :heart:

Täällä mennyt kaikki hyvin. Poika nukkuu hyvin ja kakkii paljon. Huomenna terkkari tulee käymään kotona. Vieraita on käynyt paljon ihailemassa poikaa. Ajateltiin tää viikko ottaa rauhallisemmin ja olla ihan keskenään. Mies pitää vielä viikon isyyslomaa. On ollut iso apu siitä että iskä on ollut kotona =)
Tää on kyllä aivan ihanaa, tää rakkauden määrä on ihan uskomatonta

Misse81 ja poika 1 vk :heart:
 
Onnea Misselle!
Mafiamammalla on mitä ilmeisimmin kunnia olla joulukuisten viimeinen. Taisi tulla tuo kunnia pyytämättä.. Toivotaan, että lopputulosta on tullut ja että se korvaisi odotuskärvistelyt moninkertaisesti!

Meidän typy nostettiin maailmaan 10012008 klo 10.25 (41+4). Painoa oli 3855g, pituutta 49cm ja päänympärys 37.5 cm. Viime metreillähän (41+1) huomattiin, että siellä ollaan perätilassa ja sektio tuli suunnitelmiin. Tirppa yritti vielä varaslähtöä kun vedet meni edellisenä iltana ja sektiota edeltävän yön vietin osastolla alkavia supistuksia puhkuen. Vähän jouduttiin supistuksia estämäänkin bricanylillä. Lisäjännitystä toi lapsiveden muuttuminen vihreäksi yön tunteina, mutta suunnitelmassa voitiin pysyä kun vauvan sykkeet olivat hyvät. Eilen kotiuduimme ja nyt opetellaan vauva-arkea.

Onnellinen oikku ja (nyt tissin jälkeen) tyytyväinen tirppa
 
joo, tämän vielä kirjoitan tänne.. Eli siis kaunis nyytti on nyt vihdoinkin sylissä ja tässä tänne puolelle vielä vähän tarinaa neidin tulosta maailmaan..Tosiaan siis maanantaina mentiin osastolle ja alottivat taas tableteilla - ei mtn tulosta.. tiistain puolelle mentiin jo varsin turhautunein mielialoin, yksi lääkäri sanoi että voidaan vielä hyvin odotella kun vauvalla kumminkin kaikki hyvin..
No tiistai aamuna sitten lääkäri tarkisti kohdunsuun tilanteen ja oli lyhentynyt senttiin ja sormelle auki.. Tutkimuksen jälkeen siirsivät synnytyssaliin ja laittoivat käynnistystipan.. Suppareita kyllä tuli, mutta niin lyhyt kestoisia ja teräviä että ei niillä ollut mtn vaikutusta.. Puolen päivän aikaan katsottiin tilannetta uudestaan, ei mtn vaikutusta, lääkäri puhkaisi kalvot.. Nyt rupesi tulemaan jo erittäin tuskallisen kipeitä supistuksia, mutta niilläkään ei mtn vaikutusta ja niimpä lääkäri päätyi kiireelliseen sektioon..
Ja niin syntyi viikolla 42+4 suloinen TYTTÖ, yhtä huutavaa vastalausetta, että en minä vielä olisi ulos halunnut.. Painoa rinsessalla oli 3620 g ja pituutta 51,5 cm.. Pään ympärys oli 37,3 cm.. :heart:
Syntymäpäiväksi tuli siis 15.1.2008, kellon ajaksi 16.08..
Lauantaina kotiuduttiin ja hyvin on tämä yhteiselo sujunut.. Maitoa tulee hyvin, vähän liikaakin ja tyttö syö reilusti.. :)
 

Yhteistyössä