JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Harmittaa ihan tosissaan että tuli pitkin raskautta manattua moneen kertaan että 'kunhan ennen Joulua tulee niin ok'... Kun nyt tää ei sitten tosiaan ole tulossa :ashamed:

Tai siis tulossa joo, kunhan kiusii vaan kokoajan muttei kuitenkaan tosissaan. Sen verran että varpaillaan pitää..

Olen koko joulutunnelmaakin lykännyt kokoajan, ajatellut että ensin vaavi ulos ja kotiin ja sitten vasta Joulun vuoro :/ . Toki täällä on joulukoristetta, lahjat pakattuna ja pipareita leivottu - mutta multa puuttuu se fiilis ihan kokonaan :ashamed:

- Terhikki ja Kolmonen 40+4 -
 
Eilen oli vauvalla ihan ylivilkas päivä! Ajattelin, että jospa nyt..mutta ei :)

Joku kirjotteli noista vieraiden tuppautumisesta nyt viimesillä päivillä..niin täällä vähän sama tilanne. Yks kaveri ollu neljä kk Ruotsissa ja nyt haluais tulla ennen joulua käymään, mutta sanoin sille ihan suoraan, etten taida ottaa niitä vastaan, kun en jaksa nyt mitään "kestejä" ja sitä paitsi tän lihomisen kanssa (mitä on todellakin muuallakin kun mahalla!) on jonkinlainen kriisi.. Ja se kun ei oo nähny mua kun tosi pienen mahan kanssa ja on muutenkin sellanen ihminen, että aina sanoo kun nähdään, että ei sulla oo vieläkään kasvanu nuo ripset yhtään pidemmiksi. Itellään kun on huomattavasti pitemmät kuin mulla! =) Kuulostaa kyllä niin typerälle :LOL: Niiiiin...se ystäväiseni sitten sanoi, että me tullaan kutsumattakin. No sanoin sitten, etten aukase ovea =) Nyt viikonloppu menee sitten jännätessä, soiko se ovikello ja kuka siellä millonkin on.. Huhhuh. Helpointa ehkä vaan myöntyä ottamaan ne ja sen kauhistelut mun lihavuudesta vastaan.. :ashamed:

Eikä täälläkään ole minkäänlaista joulutunnelmaa. Ajattelin, että jos se kuusen kuitenkin hakis, vaikka yllättävän paljon siihenkin menee rahaa, kun ennestään ei oo mitään tarvikkeita. Jalka, tähti, pallot, narut..ja itse kuusi. Tai sit jos kävis varastaa....hmm.. :xmas:
 
Pikaisesti täällä, tuun lukemaan kuulumisia myöhemmin. Meidän joululahjan haku onnistui maanantaina. Alatiesynnytystä yritettiin, mutta lopulta pieni prinsessamme syntyi kiireellisellä sektiolla ma 15.12 klo 19.33. Strategiset mitat 49cm ja 3885g. Ja virallisesti oli yhdeksän pisteen tyttö, vaikka me miehen kanssa tiedämme, että kyseessä on täyden kympin tyttö. :heart: :heart: :heart: :heart: Ihana pieni aarteemme tuhisee nytkin niin suloisesti sylissäni! :heart: Tuun kirjoittamaan synnytystarinaa myöhemmin, nyt lähden imettämään tytärtäni!
 
Vaapukalle iso hali!!!!! Turhauttavaa on varmasti tuollainen nyt vai ei tilanne. :hug: Toisaalta luulen et oikein teitte, kun ne käynnistykset voivat olla sitä sun tätä.
Sairaalakassi on ollut pakattuna viimeiset 6 viikkoo, kun ne sillo säikäyttivät mut et jos vedet menee niin tulee pirun kiire....... Eilen laitoin sit karkkii ja muuta mukavaa sinne. Nyt puuttuu vaan mun shampoot, hammasharja jne... Eli aika pakattuna se jo on.
Vierailijoista sen verran et mua ei haittaa. Eilen kävi mun hyvä kaveri sulhonsa kanssa ja kiva oli jutella. Tänään sit aikoo piipahtaa samalla oven avauksella muutama tuttu. Itse kävin tossa just mutkan toisen kamun luona (niil on kaksoset). Huomenna sit on duunin pikkujoulut eli siel sit täytyy olla sosiaalinen... Sunnuntai ja maanantai taitavat olla sellasii ettei oo vielä tuollaisia suunnitelmia...
Joulumieli on mulla ainakin. Laitoin eilen jouluaterian (täkäläisen, eli ei suomalaisia herkkuja...), se oli ylläri miehelle, kun en kertonut.... Sit jälkkäriksi oli omenapiirakkaa kerman kanssa. Mulla vaan napa oli niin pinkee sen kaiken jälkeen. Nyt herkutellaan siis, kun ei sairaalassa saa hyvää varmasti... :headwall:
Niin ja jouluvalot palaa ja neidin kans on laulettu joululauluja. Kävin tossa hakee muutamalle tutulle ja naapurille suklaata ja viiniä. Täytyy käydä ne tässä tonttuna viemässä. :xmas:
Tänään oli vika neuvola, eikä siel sen kummempaa tapahtunut.
Pissa ok, sf 38, mun paineet 120/80 ja Tirri pompotti vauhdilla 140. Ei ees painoo halunnut katsoo, joten en viittinyt vapaaehtoisesti puntarille kavuta.
Sanoin sille mun kyljen rusahtamisesta ja et mul oli karmee flunssa (se kun on mun normi lekuri kans), eikä se muuta kun vaan kuunteli mun keuhkoja ja sanoi et kaikki on hyvin.
Eli sellainen reissu oli se.

NP ja Tirri :xmas: 38+1
 
Onnittelut Joululahja-08 pienestä prinsessasta! :flower:

Täällä on ulkoiltu lasten kanssa ja kaupassa käyty ilman supistuksia :kieh: Mutta uutena juttuna on että tunnen kirvelyä alapäässä sisäpuolella. Itse pähkäilin että oisko kohdunsuu aukeamassa? mitä te muut ootte mieltä? Vuotoa ei ole minkäänlaista(vielä).
Välillä tunnen oloni ihan ensisynnyttäjäksi kun lähes kaikki on unohtunu :ashamed: , mutta kait tänne saa valittaa.
Eipä ihmeempää, vois kyllä jo lähteä tän viikonlopun aikana synnärille. Mulla on jo kova ikävä vauvaa...Järjestin jo kolmannen kerran sairaalalaukkua, pitäis olla nyt järkevästi pakattu kun tilanne on tarkastettu 3 kertaa :LOL:
Eipäs tänne ihmeempiä, taidan mennä syömään jäätelöä :p
 
Onnea joululahjalle =) :flower:

Muutoin ei oikeastaan mitään lisättävää, positiivista vain se että miehellä alkoi nyt loma...

Niin juu, Härkiksen jutun kun luin... tiedän jo itsekin että miulle käy juuri aika lähelle noin; kun tulee ne ekat yöheräilyt kun vauva ei nukahdakaan heti niin itkuhan siinä iskee ja epätoivo - vaikka nyt vaihtaisi tämän mahan siihen koska tahansa :ashamed:

Täytyisi vaan yrittää muistaa että vauvan kanssa se olo paranee aina 100% kun tulee ne hyvät hetket - kunnon omien unien jälkeen tai kun pieni nukkuu niin söpönä ja rauhallisena :heart:

- Terhikki ja 40+4 -

ps. näillä viikoilla tasan siis syntyi aikanaan kuopus - seuraavaksi esikoisen synttäri ois 41+1 eli 23.12. :whistle:
 
Helöy

Joululahjalle lämpöiset onnittelut! :flower:

Vaapukalle myötätuntoni - hieno homma tietty että vauva on kääntynyt, mutta harmi se kun olit jo valmistautunut ajatukseen saada nyytti syliin! Ja Viiville sekä muille kipujen kanssa kärvisteleville voimia myös. Mulla öisin ei ole juuri kipuja, mutta muuten vaan en sitten nuku :(

Kohdunkaulan normaalipituus on käsittääkseni noin 3 cm, eli jos on 2,5-3 cm jäljellä niin ei ole lyhentynyt tai ainakin vain vähän. Mutta ei se kaikilla lyhenekään mitenkään kovin varhaisessa vaiheessa!

Sisätutkimuksia mulle on tehty tasan 2, keskiraskaudessa neuvolalääkärin toimesta ja viikolla 37 synnytystapa-arviossa. Alun neuvolalääkäri jätettiin ultrien takia pois ja viimeinen lekuri ton arviokäynnin takia. Mutta meillä neuvolassa vain lääkäri ronkkii (sen 1-3 kertaa per raskaus), terkat eivät. Nyt kun kävin viikko sitten siellä päivystyksessä vauvan sydänäänten takia, lääkäri kysyi multa että haluatko että tehdään sisätutkimus myös ja vastasi samaan hengenvetoon itse itselleen, että eipä sitä tarvitse kun ei sillä ole mitään väliä :LOL:

Sairaalakassia ei ole pakattu täälläkään, tohvelit vaan etsin valmiiksi ja suklaata olen pakattavaksi ostanut :p. Minä kun en usko, että tämä täältä ennen tammikuuta ulos tulee, niin en ole jaksanut pingottaa.

Tänään kävin vihoviimeisen kerran paastosokerinäytteen jättämässä, tulokset saan tiistaina neuvolassa. Tai voisi ne soittaa maanantainakin mutten viitsi, kun ei ole oma terkka maisemissa ja sama se odottaa päivän, en jaksa uskoa että tulos olisi huono. On nyt niin hyvinä pysyneet arvot koko odotusajan.

Ja joulukortit sain viimein postiin :D

Navan seudulle ei ihmeitä kuulu, epäilen että EHKÄ tuli yöllä pari hyvin ujoa supparia ja tän päivän aikana ehkä yksi. Mitä edistystä! :D Ukolle on jo luvattu illalla hieronnasta palkinto :p, meinataan ne akupisteet ottaa nyt käyttöön, jospa rupeaisivat paikat pehmiämään tammikuuta varten.

Toivossa on hyvä elää
Grynna 39+3
 
Laitanpa jotain merkkiä tännekin puolelle! Tuonne kerhon puolelle tullut kirjoteltua ahkerammin. Mutta siis yhdessä koossa edelleen ja aika moni on täällä kiilanut ohi. :kieh: :LOL:
Enpä ollisi uskonut että näin pitkälle vielä mennään kun supistuksia ollut elokuusta asti ja siitä asti myös sairaslomalla. Mutta parempi tietenkin näin kun keskosena syntynyt pikkuinen . ALkaa vaan vähän oleen pinna kireellä kun ei lähtöä tule.. Esikoinen syntyi tasan 40+0 joten täsät "yliajasta" ei aiempaa kokemusta... Muuten en varmaan olis näin malttamaton mutta kun tuo jouluaatto painaa päälle ja mun vakaa aikomus oli olla aatto jo pikkutontun kanssa kotona, En edes ajatellut tosissaan että näin voisi käydä. Mutta tässäpä sitä vielä ollaan.

* tuisku ja hippu 40+3 *


 
Nullpoints:Valitan, mä en ainakaan kerkeä synnyttää tässä lähiaikoina kun aika menee nukkuessa,menin kello 5 päikkäreille ja just heräsin ja taas väsyttää...oonhan mä jopa 8h tän vrk aikana valvonutkin. :LOL:
Senkin 8h siivoten ja miettien mitä vielä pitää ostaa joululahjoja kenellekin.Miten voi tullakin tällänen perjantai narkolepsia..mä tajuisin mikäli olisin duunissa tai tehnyt koko viikon jotain.

Joku kyseli alapäästä tuntuvasta venyttävästä kirvelystä, täällä kanssa toinen jolla kirvelee/venyttää toi yläosa siitä vauvantulo reiästä, tuntuu aika ikävältä.Varmaan jo pari viikkoa ollut sellanen tuntemus. :kieh:

Ai niin sairaalalaukku, pakannut aamutakin ja ostin sukkia ja isompia omia kalsareita mukaan ja matkapaketit shampoota ja hoitoainetta ja hammastahnaa mutta sitten kun lähtö tulee niin croksit ja hammasharja ja kotiin tulo vaatteet pakkaan vasta.Vauvan vaatteet pakkasin hoitolaukkuun ja tutin ja rintakumit(niin ja tumput ettei kynsi itseään) ja otan senkin mukaan lähtiessä.En kanna mukana siis. =)
 
Huomenta,

Kovasti onnea Joululahjalle joululahjasta! Olis varmaan pitänyt tuota nimimerkkiä tosiaan miettiä tarkemmin, jotta ei olis käynyt näin.

Tuiskun kanssa meillä aika samat meiningit, meillä esikoinen tuli tosin "jo" 38+2 ja silloinkin kypsymistä tapahtui pitkän matkaa, vaikkei yhtä kipeästi kuin nyt. Onhan se tosiaan onnellinen asia, että on valmis vauva nyt matkassa, mutta kyllä se on tiputtanut vähän odotuksia, kun KAIKKI on ennakoinut vauvan olevan jouluksi kotona. Mulla kätilökin sanoi synnytyssuunnittelussa viikolla 35, että jo mahan roikkumisesta vois ennakoida vauvan olevan jouluksi kotona ja lupailihan tuo neuvolalääkärikin samaa. Noh, niillä eväillä mennään mitä annetaan.

Muakaan ei kyllä oo enää pitkään aikaan kiinnostanut nähdä ketään. Oma turpoaminen tekee niin epäviehättävän olon enkä jaksa enää puida ihmisten kanssa tätä synnytystilannetta (paitsi sitten tulosta jälkeenpäin). Oon kyllä kavereille ihan sanonutkin, että olo on epäsosiaalinen ja etten kauheesti jaksa ottaa yhteyttä. Tänään mennään miehen veljelle ja sinne tulee koko miehen perhe glögeille, niin se on ihan kivaa. Ne asuu tosi lähellä ja mua ei niin mun ulkomuoto siellä vaivaa. Mitään ei jaksais eikä kiinnostais tehä, mutta jos ei yhtään yritä pysyä kiireisenä, niin tyttö hyppii kotona seinille ja kaikki vaan rähjää toisilleen. Siksi on ihan hyvä jotain aktiviteetteja olla.

Ainii. Vielä omasta pinkeästä napanahasta semmoisia viehättäviä uutisia, että eilen tuli sitten limatulppaa osissa (ja ihan sieltä oikeasta kohteesta eikä enää vain nenästä HAH). Siinä meni viimenenkin "merkki" lähestyvästä synnytyksestä, vaikkei se nyt mitään ajallisesti tarkoitakaan.

Kuitti. O. 39+3


 
Huomenet täältäkin! :wave:

Plaah!....mä en jotenki halua olla enään raskaana :ashamed: ...Ihanaahan se on ku vaavi potkiskelee ja möyryää, mutta kyllä mä sen jo ulos haluaisin...
Pelottaa, että tää menee roimasti yli ajalle... |O ...Pliis, synny ens viikolla! :D

Tänne ei muuta erikoisempaa...ei supistele, ei nipistele, ei limoja, EI NIIN MITÄÄN! :headwall:
Tänään olis kummitytön 1 vuotis synttäritkin :heart:

Maanantaina taas neuvolaan :kieh: ...saa luovuttaa sen sokerimittarin takas, tai sit se annetaan bumerangina takas :D

vauvis neiti 38+6 (huomena poks!poks!) :heart:
 
Yhdessä koossa vielä täälläkin.Eilen suppaili kovasti.Jätin suosiolla saunan väliin eiliseltä.Jospa tänään menis.Nyt aamusta on ollut näitä menkkakipuja.
Samoja pelkoja vauvis mulla,vaikka luulen et tää syntyy tosissaan vasta tammikuussa ja siihen oon kyllä asennoitunutkin.Kunpa ei menis sentään sinne rv 42 asti.

Juli+nuppu rv39 POKS
 
Tuntuu, että täällä väki vähentyny reippaasti. Tai sitten kaikki vaan tekee joulua..tai on niin turhautuneita, ettei viitsi enää edes lukea :LOL:

Mä näin viime yönä unta, että oli neuvolalääkäri, joka antoi arvioiksi 4620g ja 43cm ja sit neuvolatätä kysyi multa, kuinkas suuret ruokalaskut teillä on ollut kun vauva on noin pyöree.. =) Alitajunnassa vissiin huono omatunto omista syömisistään :LOL:

Milja +vaavi 39+3
 
Milja: :LOL: Aika hyvä pituus suhteessa painoon :LOL:

Joo mä kanssa miettinyt että mihin on kaikki menneet..Kattelin tossa eilen että nasu,keukeu ja Ente on viimeksi kirjautuneet keskiviikkona ja kaikillahan taisi olla suppareita elikkäs näyttäisi hieman että josko olisi nyytin jo saaneet.Merkkarikin viimeksi kirjautunut 16.12 elikkäs sielläkin voisi olla jo vauva uutisia. :flower:

Nyt taas on yksi virstanpylvän ohitettu, asetan aina tavotteita ittelleni että ei vauva syntyisi ennen tiettyä juttua ja nyt siis tavoitteena oli että pääsen esikon joulujuhlaan yhessä koossa ja saan sen lomalle.Eli nyt toiveissa että syntyisi ennen 7.1.09 sillon alkaa taas koulut. =)

Punahattu 39 poks :heart:
 
lauantai...ja kasassa vielä.....

onnittelut joululahjalle :flower: :hug: !!! hienoa, kun kaikki lopulta hyvin!!!

Ja kaikille muille..jos joku jäi sanomatta, kuka aanut nyyttösen syliinsä... :saint:
Argh, eilen hetken jo luulin, tuli muutamia kieitä supistuksia, sellasia, että piti hieman möyriä sängyssä ja voihkia ääneen..mutta sitten ei taas mitään
:( vielähän täs on viikko itse laskettuun aikaan ja yli voi mennä vaikka kuinka...mutta kärsimättömänä olen silti ja haluisin jo ihanan vauvelin syliimme... :snotty: tähän loppuun kerääntyy huoliakin, oon alkanut nyt noita liikkeitä laskeskeleen, vaikka tiedän että rauhottuu loppuun kohden jne.. mutta jos hiljasempaa niin huoli hiipii heti mieleeni...istukka toimii, lapsivesi, kaikki mahdolliset aiheet jyllää päässä ja pelko että jos tää vielä päättyykin huonosti... :eek: onko muilla ? taidan olla aika höveliaivo :x mutta joka päivä rukouteen käy käteni, että tän pienen meille soisi ja iloa meidän maailmaan toisi... :snotty:

yöt on hyvin hajanaisia..heräsin kolmelta enkä saanut unta enää... seitsemältä kömmin tunniks vetää nokoset ja sitten taas ylös..levotonta meininkiä...vierailijoista milja puheli...tollanen ystävä kyllä joutas hankeen, pitäähän nyt tajuta, että ei on ei...en ymmärrä tollasia ihmisiä, jos yrittää kauniisti ite vinkata ettei jaksa ottaa vastaan ja jos käy tunkemaan niin oh hoh sanon minä. muuten ite on ollu kivakin tavata ihmisiä, mutta vain omaan tahtiin, ja itelläkin aika epäsos. olo..ei kiinnosta muiden murheet..heh hee... ja oonkin päättäny nähä vaan niitä kenet haluan ja sanon suoraan jos en jaksa nähdä, se on pirun vaikeeta, mutta ylpeä olen heti jos saan suoraan snaottua...

vierailijoista
kolme s:ää ei oo tuottanu tulosta, ei kävely, eikä ananaskaan...uskon että tulee sit vasta kun ite haluu tai viimeistään käynnistyksessä..toivottavasti sinne asti ei joudu.... :/

joo...no siivoilun pariin sitten taas :wave:

kathe ja kulta 39+0 POKS ja valmis lähtöön! ;)
 
Huomenta!
Mä luulen et haikara on erehtynyt kuukaudesta ja on mennyt jo tonne tammikuun pinoon jakelemaan vauvoja.

Punahattu sulla maistuu uni aikas hyvin. Minä kukuin taas viime yönä ja luin lehteekin, kun oli liian kuuma... Ei siis vaan uni tullut...

milja aikamoinen pullukka on jos tosiaankin mittasuhteet on tollaiset.
:LOL:
Onhan se toi h-hetken odottelu aivan kauheeta. Muistan esikoista odottaessa kun lekurit sanoivat ettei missään nimessä tuu menee LA:an... Sit odottelinkin heti rv38 heti et ottavat sisälle jne. Olin niin valmiina. Oli sit pirun pitkä 2 viikkoo odotellessa... :ashamed: Siinä välissä olin jopa makailemassa sairaalassa ja taas menin kotiin. Et ei ollut hauskaa. Plussana tuossa oli se et kun neiti syntyi se oli vahva vauva, joten sit turvallisin mielin sai kotiin mennä. Eli onhan se karmeeta tuo loppu, mut kun jaksaa vaan odotella, niin se on sen arvoista.
Itsestäni tuntuu nyt et kyl voisin odotella viikonkin lisää. Ainut on nyt tietty ollut et kun sukkapuikko suppareita tulee, niin silloin tulee mieleen et en jaksa enää. :ashamed:
Voimia siis joilla on tukalat paikat!!!
Mulla on siis tosissaan RADE. Tajusin eilen et muutama tärkee juttu on tekemättä. Kirjoitin ihan listan itselleni et en vaan pääse unohtaa...
Miten voi koppa olla noin sahanpuruu täynnä... :/ Kauheeta....

NP ja Tirri :xmas: 38+2
 
katherine et oo yksin ajatustes kanssa. Sama täällä tulee joskus mieleen, että entä JOS.... :ashamed: ...nytki vaavi on ollu eilisen päivän ja tämän aamun aika hissukseen...kuitenki liikkuu, mutta vähemmän. Voit kuvitella onko ollu pieni huoli päällä,mutta tottahan se on..eihän tuolla paljon ole tilaa liikkua enään, ja vauva kerää voimia tulevaan...oonki ajatellu, että pääasia että niitä liikkeitä joka päivä kuitenki tuntuu! ja neuvola on aina joka viikko, nii pääsee aina tarkisteleen, että kaikki on normaalisti.

Täälläkin on muutama yö nukuttu huonosti...ei saa unta, ja aamulla sitte ei saa nukuttua... |O ...Jospa tämä tästä....

Jive :whistle: ..missäs oot?? ei oo ollu palstalla pitkään aikaa..Tokkopa tuolta kohta tulee sitte vauvauutisia.... :D
 

Yhteistyössä