JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

taaskin heräsin yhessä kasassa :headwall: !
joka ilta ssitä miettii joko aamulla ois kahdessa osassa tai vähintään tosi puuhassa mutta ei ni ei! :kieh:

kaukalosta: me ostettiin brion kaukalo sillä alustalla maksoi yhteensä 140e se oli joku viime vuoden väri harmaa,pun,musta, mutta kelpas ihan hyvä aikasemmin meillä oli cragon auto baby siinä oli lyhkäset ne vyöt ja oli paljon painavempi ku tää brion!


kaaduin tossa toissa päivänä on koko lantio ihan tulessa ku vähänki liikkuu.
sais tää vauva tulla ulos jo mä en jaksa enää!
neuvola olisi huomenna mut en todellakaan aio mennä. justhan kävin maanantaina sairaalassa ja kaikki oli ok! kovasti ootan tiistaita jospa vaikka käynnistelisi sitten! :ashamed:
tai niin mä todellakin toivon!
snoin miehellekki et saa lainata mulle käsirautoja millä sidon itteni tuoliin kiinni jos ei käynnistä tiistaina! :LOL: (miehellä töiden puolesta raudat)


hoitajista on ollu puhetta:meillä olisi anoppi kovasti tulossa hoitamaan lapsia mut mä en todellakaan huoli sitä meillä on vähän eri kasvatus tyyli sekun syöttäs lapsille makeaa ihan koko ajan! meillä ku toi vanhin lapsi reagoi sokeriin herkästi (tulee yli vilkkaaksi yms) eikä se mene anopin jakeluun! :kieh:
mun äiti on hälytys valmiudessa ni tulee meille tai hakee lapset luokseen!
synnytys ei vaan saa kuulemma alkaa 3.joulukuuta ku sillä olisi muutto sillon...no sit pitää keksiä jotain muut....


ootteko huomannu et kamolmilla on kadonnu palstalta? vai onko mulla vaan menny ohi kirjotukset!


kuka muu synnyttää hyvinkäällä? oishan se kiva törmätä palstalainen sairaalassa! =) :whistle:
 
Punahattu Mulla on ollu aika tarkat arviot sekä käsikopelolla, että ultralla. Ilmeisesti saan kiittää kokeneita testaajia!!!

nyty Sitkeesti vaan, kyllä me vielä jakaannutaan! Ja täältä palstalta on kadonnut monikin.. joko alkaa seura tympästä tai sit olo on surkeista surkein tai muita systeemeitä on menossa... minäkin meinaan aina olla tulematta palstalle, tulee vaan pahamieli, kun alkaa taas toivoo liikaa ja kuvittelee liikaa.. Mutta silti.. en malta poissakaan pysyä. Teistä on ollut niiiin suuri henkinen apu, että en ois uskonut. Kyllä vertaistuki on oikeesti loistokeksintö!!!

Minä kaipailen akkamäntyä ja OmituistaOtusta.. edes siis ilmottelemaan että hengissä ovat.. Ja KAIKKI MUUTKIN!!! SAA ILMOITTAUTUA!!!
 
tuli muuten tuossa mieleen.. Oli äsken 2 aika pirun kipeetä supparia ja piti ihan pysähtyä huokasemaan kunnolla ja sit takapuoleen painoi ihan pirusti. No, minä vaan tuhahin mielessäni ja jatkoin pyykkien laittoa niinkuin mitään ei ois tapahtunut, ihan ilman sen kummempaa aattelemista. Sit tuli äkkiä mieleen, että oonko jo niin turhautunut etten usko sit niitä suppareita, kun ne viimeinkin alkaa oikein todenteolla.. :kieh: Tällä menolla varmaan päädyn makaamaan kotikylppärin lattialle ja ukko pääsee kuin pääseekin synnytykseen mukaan ja tälläkertaa ihan aktiiviseen rooliin eli tyyliin "ota koppi se tulee nyt!!!"

Kaikenlaista sitä tuleekin mieleen.. :LOL:
 
Ooteko te huomannu vauvan liikkeissä eroja?...Ku mulla taas on ollu tänään ja eilen vaavi vähän hiljasempi ku normaalisti...

liikkeet on pienempiä/pehmeempiä ja hitaita jotenki. Tai sit mun vaavilla on nyt joku hiljaisempi kausi menossa :ashamed: ..muutama päivä sitten veti pari päivää melkoista jytää, että en kyl ihmettelis jos lepäilee pari päivää :LOL: ...No, mulla on huomena se viimenen lääkäri käynti, nii ainaki siellä näkee sit, että kaikki varmasti on hyvin :heart:

vauvis neiti 35+3
 
Lääkärineuvolakuulumiset!

JESJES paikat on kuulemma erittäin kypsät, kanavaa jäljellä n. puoli senttiä ja auki 1cm!! Jee! Eli supparit on saanu aikaseks jotain tuolla sentää! Olin niin varautunu siihen tuomioo että joo ei mitään muutosta..
Sano että vauva voi syntyy millon vaa, että nyt tarvitaan vaan ne kunnon supistukset jotka työntää vauvan ulos! :D :xmas:

sano myös että ihan hyvä jos kohta tulee ettei tarvii enää kärsiä näistä hirvesitä häpyliitoskivuista!
Painoarvio oli n.2,8kiloa!
:heart:

pikku ja potku-iita 36+5 :xmas:
 
B-7
Pikku87:lle onnea mieluisista nla kuulumisista

Vauvan liikkeet on täällä vähentyneet todella paljon.Saan kuulostelemalla kuulostella niitä,entisen alituisen möyrinnän sijasta.Jospa se olisi joku merkki :whistle:

Nyt meen päikyille,tuli istuskeltua yöllä keittiössä pari tuntia ja sitten vielä n 3 vessajuoksua,eli eipä olen unta paljoa vedelty... |O
Muuten,mä en oo nähnyt ainuttakaan synnytysunta :eek: =)
 
Juuri kuin meinasin aloittaa yksinpuheluni aiheesta hiljentyneet liikkeet masussa, niin täällähän on vauvis ja babyseven samalla asialla..siis sama vika täällä. Lähinnä liikkeet on semmosta 'työntämistä', ei selkeitä potkuja tai muksahduksia..tuntuu oudolta sen ainaisen jytäämisen jälkeen. En oo vieläkään kertaakaan ryhtynyt liikkeitä oikeen laskemaan, koska kyllä niitä päivittäin silti tasaisesti tuntuu, vaikkakin siis hitaammalla tahdilla.

Muuten ei mitään merkkejä mistään Semmoisesta. Ei supistele, ei kipuile ja lenkille oon päässyt vielä päivittäin. Plääh.

Onnea vauvaantuneille ja jaksamista sitten meille muille! :wave:

Ente 38+jotain
 
Samoin täällä ente, en ole alkanu liikkeitä laskemaan (tuo turhaa stressiä :ashamed: ) Kuitenki niitä liikkeitä tuntuu joka päivä, että ollaan siellä hengissä kuitenki :heart: ...Se vaan on nii outoa kun ne yhtäkkiä muuttuu tommosiksi, ei niin selviksi liikkeiksi...
Onneksi on huomena se neuvola-lääkäri, nii saapahan nähä ja kuulla että kaikki siellä hyvin on :D

vauvis neiti 35+3
 
Moikkelis, härkänainen! Kyllä on suuri vaikutus tällä nettikirjoittelulla. Imarteli nimittäin ihan hiiiiiiirmuisesti, kun mainitsit nimeni, thank you. Jotenkin sitä on näinä aikoina sen verran herkällä tuulella, että kaipaa lapsenomaisesti huomiota ja nyt sain sitä näin palstan kautta :D Olin tänään nimittäin jonkinaikaa allapäin, koska vakituinen "neuvolatätini" oli lomalla eikä ollut muistanut merkitä ajanvarauskirjaan eikä tietokoneelle tapaamisaikaani, se luki vain omassa neuvolakortissani ja sijaisterv.hoitaja oli vastaanottovirkailijan mukaan lähtenyt "jonnekin", ei tiennyt mihin eikä saanut häneen puhelimitse yhteyttä. Olen raskaudessani ollut sellainen pelokas odottaja ja nytkin ihan suotta hätäännyin asiasta, olisin vain niin mieltä rauhoittaakseni halunnut kuulla vauvan sydänäänet, ja että pissanäyte ja hemppa olisi testattu sekä oma painoni. Niissä ei ole ollut mitään häikkää, paitsi painonnousussani, mutta jotenkin odotin neuvolakäyntiä, koska eilen illalla vauva ei liikkunut niin hirmuisesti kuin aiemmin ja huolestuin tietenkin heti. Aamulla kyllä jo taas liikkui. Yhdyn vauvahaaveita -nimimerkin mietintään, että välillä vauvalla on hiljaisempia tunteja. Kun olin töissä, en ehtinyt huolestua, koska en töiltäni ehtinyt miettiä vauvaa kovinkaan aktiivisesti, mutta viime viikolla jäin äitiyslomalle ja nyt sitten tulee syynättyä omaa oloa liikaakin.

Tällaista itsekästä tähän "ilmoittautumisen" alkuun. Olen kirjoitellut melko paljon tuonne yli 35-v -palstalle, tällainen "eläkeläisensiodottaja" kun olen, mutta nyt äitiyslomalla olen lukenut aktiivisesti tätä joulukuistenkin palstaa sekä vähän fiilistellyt tuolla marraskuun odottajien puolella lukijana. Että siinä mielessä hengissä ollaan ja samoja tuntemuksia läpikäydään kuin te aktiivisetkin täällä. Tosin itse en vielä ole sillä tavalla tuskastuneena toivonut vauvan syntymää, koska vauvan koko ei välttämättä ole vielä kovin iso (siis itselläni) ja olen vasta sairaalan pelkopolikäyntien (takana 2 ja jäljellä vielä ainakin 3) nyt äitiyslomalla vapautunut suhtautumaan positiivisesti raskauteeni, mutta haluaisin vielä hiukan aikaa totutella ajatukseen, että minun ihan oikeasti täytyy mennä synnytykseen ja että selviän siitä hengissä....


Niin, täällähän minä, hengessä mukana ja paljon tsemppiä toivon teille kaikille edelleenkin. :hug: Eihän tässä enää hirmuista aikaa ole, tosiaan....
 
Moi moi!!! Ihanaa huomata, että täällä oikeesti käy jengi lukemassa kuitenkin!!! Siitä sit tietää, että te ootte hengessä mukana, vaikkette kerkee rustailemaan puumerkkejä tännekin.

Turhamaisuus se on se naisten paras hyve.. :LOL: Mutta oikeesti, miten se pienen pienikin huomio saa aikaan ihmeitä, siis oikeesti! Kyllä me naiset ollaan vähään tyytyväisiä, vaikka meitä niin vaativiksi aina parjataankin.

Nyt meen pötkölleen, joten peukkuja, tsemppi, :hug: ksia kaikille!!!
 
maarith
Olipas taas turha äitiyspoli käynti,kun lääkäri ei taaskaan tehny alapää tutkimusta ollenkaan.Eli ei edes tietoa,että onko siellä tapahtunu yhtään mitään vai jääkö tää vauva tänne sisälle ikuisix ajoix.
No eipä sukupuolikaan paljastanu taaskaan,että kumpaa nyt olis tulossa...seuraava aika tuonne vasta 3päivää ennen laskettua aikaa...Eikä käynnistettä vaan joudun ottamaan lapset mukaan synnytykseen :eek: !!##%#¤&# lääkäri,joka ei tajua,että ei ole helppoa lähteä 5 lapsen kanssa synnytykseen ja matkaa,kun sairaalaan on sellaset 50km.Lähimmät lastenhoitajat asuu tollasen 120km meistä,joten ihanaa :x
En mä tänne halua ketään monex viikox lorvimaan,että olis sit hoitaja lapsille vaan viimex käynnitivät sovittuna päivänä,jotta saadaan lapset hoitoon ja mies mukaan synnytykseen.En meinaan lähde ilman miestä synnyttämään sen oon päättäny.
Mä oon todella luullu,että jos on raskausdiabetes ja ongelmia arvojen kanssa kokoajan ja on saamassa vielä insuliininkin niin,että käynnistettäis.Nyt vauvalla oli kokoa 3400g,mutta mulla tuo ultra erehtyny jo kahtena kertana niin,että vauva on ollu 500g isompi..eli piti olla 3900 ja oli 4400 ja toisen piti olla enintään 4500 ja oli kuitenkin 5025g,joten mikä se lopullinen vauvan koko nyt sitten onkaan. :|
Ottaa vaan niin päähän tuo käynti.
Taidan synnyttää kotona niin ei tartte lähteä mihinkään |O

36+4
 
Helou!
Vaniljajäätelö todella toimi!!!!! :D Ei tarvinut viime yönä ottaa yhtään Rennietä, kun yleensä niitä menee 1-4 !!! Jes! Nyt vaan lisää jätskiä kaupasta hakemaan!! Lakujen vaikutusta en ole vielä huomannut.... :snotty:

Vauvan liikkeistä Täällä selkeästi on aktiivisempia päiviä ja sitten pari päivää saattaa olla tosi hiljasta, mutta liikkeitä tuntuu kuitenkin.. Ja liikkeet ovat tosiaan olleet jo pitkään enempi sellaista möyrintää ja mylläämistä, kuin potkuja... Maha vaan heiluu puolelta toiselle kun pikkuinen myllää.. Useimmiten tuntuu aika epämukavalta! :(

Kyllä tällä palstalla on tosiaan koukuttava vaikutus!! :D Ja tosiaan tämä vertaistuki on upeaa! Itselläni ei ole juurikaan kavereita, joilla lapsia, joten ihana vertailla tuntemuksia ja todeta että omat olot, ajatukset ja huolet ei ole epätavallisia!

Kylläpäs taas tissi falskaa! Tässä koneella ku nojailee eteenpäin, niin kohta on jo yöpaita märkänä! ( joo, olen vielä yöpaidassa :ashamed: ) iyh...

Tänään on taas sellainen päivä ettei saa mitään tehtyä! Pitäis kyllä ulos lähteä vähän kävelemään, mutta nyt ainakin pyryttää lunta siihen malliin, että taidanpa pysytellä vaan sisällä! Oottelen miestä kotiin, että se voi sitten lähteä kainalosauvaksi kävelylle :)

Jännittää huominen lääkäri.. jos saisi lähetettä ultraan sitä painoarviota varten!

Nyt syömäääääääään!!! :wave:

Sapis ja typykkä 38 POOOOOOKKKKSSS!!! :)
 
Tuli vielä mieleeni, että huomasin että mulla auttaa liitoskipuihin ison jumppapallon päällä istuminen ja lantion pyörittely! Että jos omistatte jumppapallon, nii kannattaa kokeilla! Ja jostain muistaakseni kuulin, että se myös availisi vähän paikkoja kohdunsuulla... ( vai olikohan niin että synnytyksessä nopeuttaisi paikkojen avautumista?? En nyt ole ihan varma! ) mutta jokatapauksessa, mulla se ainakin lievittää liitoskipuja ja hetken on ainakin helpompi olla! :)
 
Olipas ihan turha lääkäri käynti.Meillä siis on tuossa neuvolassa jo eläkkeelle jäänyt nainen,joka nyt kuitenkin joutuu noita neuvola lääkäri hommia tekemään.Ei nimittäin oo ketään muuta joka ne tekis.
Paikat oli pehmentyneet,mut kiinni et enköhän oo täällä ihan loppuun asti.Mitään muuta ei sit sanonukkaan... :kieh: Ei tehnyt kokoarviota eikä mitään.
 
Voi ei juli, no ei se onneksi mitään tarkoita elikkäs silti se saattaa syntyä ennen laskettua tai lasketun jälkeen, sama se mulla on että kuulemma normi tilanne uudelleen synnyttäjälle mutta fakta on että ne syntyy sitten kun syntyy(38-42), joten älä masennu. :hug:

Maarithille kanssa jaksamista ja :hug:

Nytykö kyseli hyvinkäälle menijöistä...mä synnytin ekan siellä ja tänkin kanssa alunperin olin menossa sinne, mutta tulin näiden uudistusten jälkeen toisiin ajatuksiin ja nyt sitten menossa naikkarille vaikka sinne meiltä pisin matka.
 
Olipas mukava aamupäivä, mentiin tuonne kirjastolle ja pari tuntia hujahti nopsaan kun tytöt touhuili omiaan ja minä lueskelin mamma-lehtiä :whistle: :ashamed: . Vasta äsken kippasin sitten tytöt päivälevolle - eli en uskalla kauaa antaa lepäillä, tai nukkua jos nukahtavat. Mutta hetki pitää antaa pötkötellä, jaksavat sitten illan taas.

Tääkin kantoi kaupasta lisää vaniljajäätelöä, onneksi tää panonnousu jatkuu niin tasaisen varmana ettei jaksa välittää enää :D :saint:

Tänään kaikesta rauhallisuudesta huolimatta suppaillut (ei kipeästi) enemmän ja vihlonutkin enemmän - mut en mä nyt oikeasti ehtis synnyttämään :eek: . Sit vasta taas kun on siivottu kunnolla... :whistle:

- Terhikki ja rv 37 + 2 -
 
Huomenaamulla yritetään käynnistää tipalla. pitäkää peukkuja et alkaa tapahtua!!
Toivottavasti alkais jo yöllä et ei ees tarviis käynnistellä... Auki n.3cm ja kaulaa ei juurikaan jäljellä ja supistelee koko ajan, välillä kipeemmin.
alkaa muuten oikeesti jännittää :D
 
Punahattu kiitos haleista! :) Eiköhän tuo vauva sieltä tuu pois kun on sen aika.Mäkin oon menossa kättärille,vaikka asutaan täällä Porvoon lähellä.Ehdin nuo ultratkin jo käydä siellä.
TooQT2BSTR8!!!!!! Tsemppiä!
 
:wave: Kyllä mä olen täällä ihan yhdessä koossa edelleen, heipä hei vaan (kun joku tuolla ed. sivulla veikkaili että olisin jo päässyt tositoimiin).
Ei täältä mihinkään olla menossa. Lumitöillä ja synnytyksellä on todettu olevan ei niin yhtikäs mitään tekemistä keskenään. Sama homma siivouksen ja seksin kanssa. Tarttee varmaan alkaa maratonisaunomiset sitten seuraavaks :LOL: . Mies sanoi, että appiukko on jostain saanut päähänsä, että tämä syntyy viikon päästä perjantaina, ennen klo 15. On jo ilmoittanut joukkueellekin (on jääkiekkojoukkueen huoltaja) ettei tule sitten sinä iltana harjoituksiin :D . No, täytyy tehdä vaan parhaansa sitten.

:heart: Hyvää vauvanhakumatkaa huomiselle, tooq2bstr8 ja suunniteltuun sektioon menevät Aubrieta ja Pulla75!
 
Terve!

Täältäkin kunnon tsempitykset TooQ...!!!!!

Huomenna onkin suuripäivä sitten ainakin kahdella.. Aubrieta ja Pulla oli muistaakseni menossa aamulla sektioon!!! Voi että, voimia ja peukkuja teille!!! Tulkaa sit pian takasi!!!

maarith Voi kun sulle kävis välillä ees hyvin.. siis uskomatonta, että joutusit ottamaan lapset mukaan synnytysosastolle!!! :eek: Kait se jollekin on normaalia, mutta minä en IKINÄ ottais.. Siis oikeesti voimia sulle niitten typerysten kanssa! :hug: Jospa soittasit suoraan sinne synnärille ja vaatisit käyntiä ja käynnistystä.

Meillä ei mitään uutta, mitä ette jo tietäisi.

Härkis & Neiti poks 38
 

Yhteistyössä