JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

Heippa kaikille - pitkästä aikaa. Olen kyllä lukemassa käynyt
aina silloin tällöin. Olen ekaa viikkoa äitiyslomalla.
Aloitin pari viikkoa varhennetulla ja ratkaisu oli kyllä
oikea! Eilen kävin äitiyspolilla ja vauvan painoarvio oli
nyt 2,6 kg, joka tarkoittaisi n. 4,3 kg täysiaikaisena.
Ei mitenkään yllättävää. Meidän kaikki vauvat ovat olleet
4 kg:n molemmin puolin. Pieniä ovat silti syntyessään.
Vastasyntynyt on pieni - on se koko sitten 2 kg tai 5 kg.
(arvaatte varmaan, että siunailuja on kuultu - kun on
niiiin iiisooo vauva... en jatka tätä, mutta romaanin saisin
aikaiseksi tästä aiheesta)

Vauva oli nyt perätilassa, mutta tuskin on syytä huoleen.
Mahtuu vielä kääntymään. Niin ja ihanan 4D kuvan sain
kasvoista!

Sokereita mittailen muutaman päivän viikossa. Jäin kiinni
paastoarvosta. Arvot ovat olleet ihan ok. Toisaalta on
mielenkiintoista niitä seurata ja tietenkin sillä voin hieman
vaikuttaa vauvan syntymäpainoon.

Joulu ei vielä kovasti ole mielessä. Saa nähdä millainen
sitten on, kun laskettu on 27. päivä. Koska tulee lähtö...
Tuskin ainakaan aiemmin.

Vaapukka ja Bertta 32+5 :heart:

Samaa sanon minä, että et kyllä mee töihin maria :eek: !!...Ei työnantaja voi sua pakottaa tulemaan lomalla töihin!!! Aivotonta ajatellua sun työnantajalta :kieh:

Täällä ei oo saatu minkäännäköistä painoarviota! |O ...Ainut arvio minkä oon saanu on ollu rakenneultrassa. Olis ihan kiva tietää millä käyrillä tämä neiti kasvaa :whistle:

vauvis neiti 32+4 :heart:

Samaa mieltä muiden kanssa maria! Älä vaan mee töihin. Itse toimin meidän työsuojelussa, ja toi kuulostaa niin järjenvastaiselta pyynnöltä että huh huh. Omapahan on työnantajan moka jos on sijaiselle lomaa antanut :eek: eikä sitä voi tietää koska vauva syntyy, oli la mikä tahansa...

Yö meni taas pepulleen. Heräsin jossain vaiheessa ja sen jälkeen alko kamala menkkakipu :x Kyllä se sit ohi meni jonkun ajan päästä mut oli aika inha olo. No, ehkä on toivoa päästä jouluksi sairaalasta kotiin ;) Nyt rusikoidaan taas kylkiluita ihan urakalla..

Me saatiin kans rakenneultrassa painoarvio (sen hetkinen) mutta muuten ei oo ollu mitään puhetta. Saas nähdä sanooko neuvolalääkäri mitään parin viikon päästä.

Josko sitä jatkais taas siivoamista välillä :D

Viivi ja Masi 33+2 :heart:

Huh kun olikin paljon luettavaa :) Onneksi perjantaina alkaa äitiysloma, ehtii lukea useamminkin :whistle: ;)

...tosin meillä on kotona edelleenkin kaikki vauvaa ja joulunaikaa ajatellen ihan vaiheessa :ashamed: . Kai se on pakko loman alettua heti tsempata, muuten jää kaikki tekemättä! Lähinnä just joululahjojen suhteen on pakko tehdä joko hankinnat tai jo ainakin kunnon listaus kenelle mitäkin.

Ei toki mitään lahjavyöryä mihinkään suuntaan meinata, mutta pari pakettia omille tytöille + vanhemmille + sisaruksille jne lähimmille. On siinäkin jo tarpeeksi mietittävää! Kun molemmat vastustetaan sellaisia pakkohankintoja, eli 'hain nyt sitten Tarjoustalosta tuollaisen tuikkujutun kun en muutakaan keksinyt' -tyyppisiä ratkaisuja. Eli mieluummin olen hankkimatta sitten mitään kuin hankin väkisin.

Omasta olosta; erittäin vaikea uskoa että tämä Pieni vatsassa pysyisi joulukuulle asti (LA 15.12.), mutta tämän kun 'ääneen' sanon niin olen varmasti viimeisten joukossa kasassa :D . Supistelee, vihloo, maha alhaalla, jne.

Lääkärikäyntiä saa odottaa, pitäisi olla siinä noin viikkojen 36 tienoilla mutta täällä ei tunnu olevan vapaita aikoja :eek: . Ja jos vaihtoehtona on vain eräs kauhulääkäri niin sitäkään en huoli. Asia varmistuu vasta ensi viikon perjantaina neuvolakäynnillä. Yksityiselle sitten varaan ajan ellei muuten onnistu sopivasti... En muutoin olekaan huolissani, mutta haluaisi tosissaan tietää väliaikatilannetta, eli onko supparit ja vihlonnat vielä aiheuttaneet mitään.

Vuotoja ei ole ollut muuta kuin yleensäkin ottaen runsasta valkkaria, jonkin verran kyllä on menty limaisempaan suutaan.

Paljonko te olette muutes joutuneet maksamaan noista yksityisistä lääkärikäynneistä nyt loppuraskaudessa? Onko automaattisesti ultranneet vai miten?

Olen myös huolissani Omituisen Otuksen jaksamisesta - toivottavasti piankin ilmaantuu paikalle. Toki kaikilla meillä varmaankin ihan riittämiin puuhattavaa - vaikka äitiyslomat monella onkin jo alkaneet tai alkamassa.

Tosiaan tämä torstai ja perjantai enää työahertamista ennen loman alkua! On kyllä jo aivot niin lomalla ettei minusta mitään hyötyä olekaan :ashamed: . Tulee vaan murehdittua kaikkea mitä kotona on rästissä tekemättä.

Vaikka toivonkin tämän Pienen syntyvän ajoissa (joulukuun alkupuoli olisi oikeinkin hyvä), toivon silti että ehtisin vielä saamaan kaiken kuntoon täällä. Olen vähän sellainen luonne että kiukkuilen entistä enemmän jos ympärillä ei ole kaikki justiinsa kunnossa - en ole mikään siivousintoilija todellakaan mutta osaan rauhoittua vasta jos kaikki on siististi ja nytkin vaavin tavarat mielellään jo paikoillaan pienimpien vaatteiden ja vaipanvaihtopaikkojen osalta + tietysti sänky valmiina.

Ehkä päästän pesänrakentamisviettini valloilleen heti ensi viikolla :)

Kuulumisia myöhemmin lisää, hyviä vointeja kaikille joulumasuille - elämme jännittäviä aikoja!!

- Terhikki ja Pieni rv 34+3 -

kiitoksia kaikille aivan mahdottoman paljon tuestanne, se merkitsee todella paljon :) :heart: jos työnantajasta ei mitään kuulu tässä nyt niin pitää itse ottaa yhteyttä häneen ensi tiistaina neuvolan jälkeen...en kyllä itse ikinä edes ilkeisi kysyä oli mikä loma tahansa kyseessä (etenkin sairasloma tai mammaloma) ketään tulemaan töihin, mutta meitä ihmisiä tuntuu olevan monenlaisia..

täällä ei ole annettu missään vaiheessa minkäänlaista painoarviota pikkusesta :| toivottavasti tämän kuun lopulla olevassa synnytystapa-arvioinnissa ultraaja jonkun arvion osaisi sanoa =)

huh huh viimein on tämä (vielä tämän hetkinen ) asunto siivottu, kyllä passaa asunnon kahtojien tulla illalla pällistelemään , toivottavasti niistä löytäisvät tähän uuden vuokralaisen nii ei enää tartteis noita "näyttöjä" isännöidä.. ja illalla pitäis vielä lähtee uuvelle asunnolle maalailemaan listoja ja verholautoja :p eli tekemistä kyllä riittää , ei oo mitään hinkuja töihin lähtee enää takasi..

maria & pikkuinen 34+0

Heipat!

Mä täällä koitan kovasti saada huusholliin lämmintä, tietysti, ku eilen ei lämmitetty, niin sit piti iskee kiva pakkanen. Itteeni jo lämmittelin mukillisella glögiä :p Aivan sairaan hyvää :D

Kyllähän se taitaa jouluki sieltä tulla ja kortitki on viä väsäämättä, no enköhän jotain saa kehitellyksi, toivotaan ainaki, suunnittelin kyllä, että teen likkojen kans, mutta taidan tehdä itte, ei taida hermot piisata noiden kahden kans säheltämiseen :whistle: Isänpäiväkortit tehdään huomenna aamusta, ku ei muuten taideta vkl keritä, ku muori hakee likat huomenna töiden jälkeen yökylään. Juu ja me mennään ukon kans viettään laatuaikaa jäähallille ja piru, ku siä pitää olla joku jälkipeliteltta pihalla, saas nähä, keritäänkö mitää Yötä kattoon, vai pitääkö kärrätä ukko sieltä teltasta kotio :whistle:

Eipä taida meillekkää tulla vuoden vauvaa, ukko tuskin suostuis, joten en taida edes ehdottaa.

Joululahjoja on vielä muutamia hankkimatta, mutta aika selkee kuitenki, mitä ostaa ja kenelle, joten ei varmaan kauheen hankala tehtävä. Ja minä aattelin olla tänä vuonna ajoissa :xmas: Isänpäivälahjat on onneks hankittuna ja kaapissa piilossa, odottavat vaan paperia ylleen. Juu ja mä oon kans sellanen, joka muistaa miestä isänpäivänä, vaikkei se mun isä ookkaa, vaikka olisin hyväsesti onnellinen, jos oma isäni olis samanlainen, ku ukko.

Alkaa vaan vaivaan tää yksiön ahtaus, vuokraemäntä saa aina välillä kokee kohtalaisen kovia, viime yö oli ihan kamala kello on ollu varmaan noin kaks, ku oon nukahtanu, koska puoli kahden aikaan hipsin viä vessassa |O

Näin meillä, tulikohan tarpeeks sekavasti selostettua tekstiä :xmas:

Nappi82 34+1

Kiitti! Mä vaan osaan ton negailun paljon paremmin, kun kivoista asioista puhumisen.

Mutta NYT on ihan uskomaton fiilis! Kirjoitin heti tonne mun Helistimen blogiinkin tän: sain tänään vauvan jalasta kiinni! Siis todella outoa, hienoa, ihmeellistä ja kaikkee. Oon ihan sekasin. Nojailin jotenki kummallisesti ja kokeilin oikeaa puolta mahasta kun siinä tuntui jotain. Se olikin vauvan kantapää, josta sain helposti otettua kiinni. Sitten vauva riuhtas jalkansa irti mun otteesta ja riehui vielä jonku aikaa. Nyt on ollut aika rauhassa, mutta minä en. Ihanaa!

Aino&kiukkunen rv 36+2

Joku kyseli nivelten kipuilusta! Niin täällä on ollu jo varmaan kuukauden sormien nivelet todella kipeet. Aamuisin jotkut sormet ei käänny normaalisti vaan sillai ihanku olis saranat :/ Aamuisin ei taitu kun puoliväliin. Samoihin jalkapohjat huutaa halleluja aamulla kun lähtee kävelee ja polvet on kipeet myös. Varmaan ei jaksa enää tätä painoa.. Nyt nimittäin rv 33+1 ja painoo tullu se reilu 15kg.. :(

Moi moi!

Oon siivonnu koko päivän ja vaihtanu huonekalujen paikkoja, nyt alkaa olla valmista ja oikeesti ihanan siistiä, hetken. Ukko vaihtaa palaneita lamppuja uusiin, kohta näkee sit ne mahdolliset siivoomattomat kohdat. Pyykkiä on nyt pyörimässä 6:s kone, mahtava määrä pestyjä ja kuivia oottamassa viikkaamista. Huoh.. No, sit se on tehty.

Maria-08 En kyllä tajua tommosta tilannetta, en sit millään. Vaikka työ olisi pumpulipuikon pyörittämistä sormien välissä ni SILTI!!! Se nainen on nyt kyllä mokannu tosissaan, kun antoi sijaiselle vapaata.. Voi hyvän tähen sentään! Kuten muutkin on sanoneet ni eikun vaan työsuojeluvaltuutettu kehiin tai sitten suoraan paikalliseen ammattiliittoon, ne soittaa sit yhen puhelun ja asia on sillä selvä. Voimia sulle!!!

Miten se muuten meni.. sauna, siivous ja seksi.. eikös? No, eilen saunoin ja tänään siivosin, nyt pitäis seksi saada kehiin ni alkais neiti menemään lähtökuoppiin! :p

Moi vaan sullekin akkamänty pitkästä aikaa!!! Sinuakin kerkesin jo kaipailla.. taidat palstailla tuolla toisessa ketjussa, kurkin joskus sinne.. ;)

Ääh.. pitää mennä laittamaan ruoka loppuun ja kattaa pöytä. Oon vähän myöhässäkin jo, mutta onneksi maailma ei siihen kaadu. Nii.. minäkin muistan ukkoa isäinpäivänä, vaikkei just nyt olekaan sellanen mieliala.. mutta silti. Kyllä se sen verran on taas vuoden varrella tehnyt, että pitää sitä muistaa ja meillä muistetaan itseasiassa ympäri vuoden, milloin milläkin, aina silleen kun jotain sopivaa löytyy niin sit se hankitaan. Isäinpäivä, äitienpäivä, ystävänpäivä.. jokainen päivä on isälle, äitille ja ystäville, lastenpäivää unohtamatta.

Heissan! Täten korkkaan osaltani tämän uuden ketjun :)

Kylläpäs täällä on tullut taas tekstiä!

Raskauarvista: Edellisissä raskauksissa ja painon pudotuksen myötä on entiset arvet ja hyvin ovat venyneet. Uusia ei ole uskaltanut ilmaantua.

Minäkin peilailin tässä yksi ilta peilin edessä valtavaa masuani ja eikös sieltä vaan tullut oikein kunnolla eseein pikkuisen jalka! Sitä hetken ihmettelin ja palasin vähän ajan päästä uudelleen toivossa ,että lisää näkyisi :) Kohtu on mulla niin tiukalla, että paljon näkyy jalan ja kyynerpäiden liikkumista. Pylly pököttää ihan törröllään ja perheen kanssa niitä töllistellään :)

Mua vaivaa ihan kauhee kodin siivous/järjestämisvimma! Joka kolo, kaappi, nurkka,laatikko jne pitää kääntää ja laittaa uuteen uskoo. Mies ihan kauhuissaa tuskailee kun vaihdan joka tavaran paikaa eikä sitten löydä mitään :) Jotenkin olen taas siinä uskossa, että nyt täytyy kaikki tehdä koska mitään et sitten vauvan tultua kerkeä enään. Hyvin tuota on kyllä aina vauvankin kanssa saanut kaiken oleellisen tehtyä. Eilen kärräsin lastenvaatekirpparille 10 muovipussia tyttöjen vaatteita (omistaja myy ja antaa puolet myynnistä) Ei tarvitse niistäkään enään murehtia :)

Laitatin eilen vielä kuontaloni kuntoon kampaamossa joten nyt heittäydyn vaan pikkuista odottamaan :)

Jotenkin tuntuu ihan oudolta, että kohta sitä taas on nyytti kainalossa... ei tunnun todelliselle :) Eiköhän se totuus sieltä vielä valkene sitten aikanaan!
Huomenna on neuvola ja uudet maksat. Saa nähdä mitä viikon päästä päättävät oyssissa. Laitetaanko emäntä käynnistykseen vai odotellaanko vielä.

Joulu tulee rytinällä! Lahjoista jo puolet hankittu ja loput hankinnan alla. Uudet jouluverhot olohuoneeseen odottaa paketissa ja oon ostanut uusia ihania joulutyynyjä ja koristeita.
Ahh, joulun lapsi kun on niin minkäs teet !
:D

Joulukortit oon aina perinteisesti tehnyt lasten kanssa ja nyt on sekin asia polkaistu käyntiin.
Tosin mietin joka joulu, että onko mitään järkeä nähdä niin kovasti vaivaa kun kortit kuitenkin heitetään pois. Sisu ei anna periksi laittaa osto kortteja.

Kaikki on nyt valmiina pikkuista varten, kassit sain pakattua ja vaatteet silitettyä (siis muutaman ryppyisimmän, :) ) Pinnasängyn kasaus olisi vielä edessä.

Huomenna menen ulos tuulettumaan( syömään) kaverin kanssa ja ongelmaksi muodostuu niin kuin joka viime viikkoina on muodostunut, mihin itseni tungen! Kaikki takit niin tiukkoja a-linjasia ,että eka nappi menee just kiinni... talvisaappaita koitin eräs kaunis päivä ja hirttivät kiinni ennen puoliväliä. Jalat niin turvoksissa. Täytyy koitta jotain keksiä, On yksi talvi takki joka on karsee mutta siinä menis vetoketju kuitenkin kiinni asti. Noh se on vasta huomenna :)

Nauttikaanhan kanssatoverit viimeisistä viikoista :D

Auris ja iikka 36+5

Mitäs mitäs mulla olikaan asiaa...

Ei oo Kamomilla pelkoa, että olisin vauvaa jotenkin satuttanut. Se veuhtoi ja peuhasi "kohtaamisemme" jälkeen niin paljon, että alan kohta epäillä sillä olevan kolme jalkaa... Tuosta tulikin mieleen, että hemmetti jos se onkin poika. Ei sillä, etteikö poikavauva olisi yhtä tervetullut kuin tyttö, mutta kun meillä on kaikki niin hempeetä ja vaaleanpunaista. Välillä oikeen itteäkin ällöttää.

Sitte noista joululahjoista. Olin eilen Iittalan kutsuilla, joissa sai ostaa astioita -20% ovh:sta. Olin siitä ihan innoissani, kunnes löysin tämän sivuston: iittalahomeshopping.fi Siellä on VIELÄ halvempaa. Jos joku miettii käytännöllisiä, kestäviä ja kauniita joululahjoja, niin suosittelen tilaamaan esim. tuolta. Aikuiset ainakin usein arvostaa enemmän designia, kuin jotain Finnwearin nallepaitulia. Sori nyt vaan, jos jollain on sellainen. :ashamed:

Meillä kun ei oo noita lapsia tuttavapiireissä, niin tein tänään salaista tieteellistä tutkimusta netissä lasten leluista nykypäivänä. Huhhuh! Siis mun mielestä ehkä uskomattomimpia olivat lelukoira, jolla on kostea kuono (siis mitä?) ja feikkitatuointikone (siis mun lapsuudessa ne tatskat piirrettiin iholle maaleilla ja tusseilla...). En nyt muista muita älyttömyyksiä, mutta mun tyttö saa leikkiä ite tekemillään käpylehmillä, koska eihän meillä oo varaa tollasiin! Kattokaapa hintoja huviksenne.

Sitten mulla on yks dilemma, eli pulma. Mistä hemmetistä mä löydän vauvalle katseenkestävän sitterin? Neuvolatäti ja "malliperhe" perhevalmennuksesta korostivat sitterin tärkeyttä ja suosittelivat ostamaan sellasen. Just sitä ei olla hankittu! Oon kattonu netistä uusia ja käytettyjä ja kaikki on ihan karseita! Ei mikään ihme, että vauvat itkee niin paljon, kun joutuu sellasissa pelottavissa häkkyröissä kaiket päivät kököttämään. Noo, löysin pari kivaa, mutku mies repii pelihousunsa jos niin kalliita alan tilailla...

Voisko joku enemmäntietävä vastata myös tänne!! Kun neuvolassa viimeks kerto, että voi tulla se rintatulehdus sitten kun imettää ja että tulee sellasia kipeitä rauhasia ja niitä pitää sit pumpata/imettää ettei tule tukoksia. Niin..nytkun tihkuu jo sitä esimaitoo (tai mikä onkaan :) ) niin täytyykö niitä jo nyt painella?? Ettei ne tukkiinnu jo nyt.. Nimittäin kun painelin, niin se nestettä tuli heti. Ihan ulkona nyt.. :ashamed:

Huomenta!

Milja älä mee pumppaamaan äläkä painelemaan nyt, ei ole mitään tarvetta siihen. Sitten, kun maito nousee kunnolla rintoihin, ne alkaa kiristää ja tulee ihan kunnon daisarit, mutta se ei kestä montaakaan päivää vaikka tuskallista onkin. Maidontulo tasaantuu suht äkkiä, mutta se on niin yksilöllistä kuitenkin, että sinänsä mitään aikatauluja siihen ei silleen ole. Kun synnytyksen jälkeen maito nousee ja rinnat on arat, silloin voit pumpata maitoa pois ja se onkin suotavaa jos maitoa tulee runsaina suihkuina, ettei lapsi sit imiessään hotki liian nopeesti ja saa mahavaivoja, takamaito on muutenkin paksumpaa ja ravitsevampaa kuin etumaito.

Maidosta tuli muutenkin mieleen.. mä en lähe minnekkään ellei mulla ole pumppu mukana.. Se järkyttävä kiristyksen tunne ja maidon valuminen on inhottavaa ja itseasiassa käy kipeesti, siksi mulla on vauvankin kanssa pumppu käsilaukussa.. :LOL: Epämukavaa myös on se, että saunassa ja lämpimässä suihkussa alkaa suihku lentää.. sit sitä maitoa on jokapuolella... :x Kuten myös kammarihommat.. se on aika epämiellyttävää, kun sitä maitoa tulee kesken kaiken.. mulla on alkuun aina taktisesti ollu liivit päällä.. ne tosi seksikkäät imetysliivit. :ashamed:

Rintatulehusta mulla ei oo koskaan ollut.. muistaakseni sen tuloa voi ehkäistä just sillä rintojen tyhjennyksellä vaikka käsin ja pitämällä rinnat lämpimänä, kylmettyminen on tosi pahasta. Ja tyhjennystä vaan siten, että ottaa pahimmat paakut ja kiristykset pois, ei silleen että vetää jatkuvasti kaikki tyhjäksi, koska siitähän tulee vaan jumalaton tulva, kun maitoa rupee tulemaan ylitarpeeseen.

Tästä tulikin mieleeni.. RINTAKUMIT!!! Niitä en oo vieläkään hankkinut.. voi däääm... mistähän niitä muuten nykyään löytyy.. katoin kaupoista eikä ollut. Voi hitsi.

Hmm.. mitäs vielä.. no ei muuta.

Yö meni ihmeellisesti. Heräsin vähän väliä ja nyt oon jo hereillä ihan hyvin, ollut jo reilut puoli tuntia. Eikä oikeesti ees väsytä. Tähänkö sitä vaan on totuttava? Kääks.. oikea lonkka juilii kivasti yöllä ja meidän neiti ei enää jumppaa yöllä.. hmm.. liikkeitä on muutenkin aika vähänlaisesti ollut.. mutta kyllä se 10 liikettä tuntiin tulee. Noh. Katsellaan.

Viikonlopun alkua kaikille!!!

Härkis & Neiti 35+2

merkkari Juu on kipuja tuolla kellarissa. Värkki on vaan niin outo, ei yhtään minun oma. Kävellessä vihloo ärsyttävästi ja istuessakin se tuntuu jonkun toisen värkiltä. Se on ihan normaalia.. Vauvat tekee tilaa sinne alaspäin ja venyttäävät kaikkee mitä voivat, joten se välillä käy ihan oikeesti eikä vaan hieman vihlase.. En varmaan koskaan unoha sitä, että ekassa raskaudessa tuli usein itku, kun oli värkki niin kipee ettei mitään rajaa. Nyt se on jo vähemmän kipee tai sit siihen on vaan tottunut. Mulla on se ärsyttävä juttu, että valkkaria kyllä riittää ja pitää käyttää suojaa, mutta sitten se suoja pitkässä käytössä alkaa ärsyttämään ulkosynnyttimiä eli sitä värkkiä.. nukun siksi löysissä yöhousuissa yöt, että saa värkki ees joskus tuulettua ja hengittää rauhassa, muutoin sinne tulis ihan varppina joku pöpö ja sit se vasta taas koskis.

Värkki on mullakin kipeä.Eilen oltiin sairaalan valmennuksessa ja oli paljon hyödyllisempi kun nuo neuvolan valmennukset yhteensä.Mieskin oli todella innoissaan.Olin ihan yllättynyt siitä.
Pikkasen alkoi tuo synnytys jännittämään. :/

Mullakin värkkikipua... Kai se on kun vauva laskeutuu. Maha on selkeästi valahtanut alas, eikä enää niin ahdistakaan ylävatsalla. Häpyliitoksen/toisen häppärin kohdalla polttelee, ihan sama levossa vai kävellessä; polttelee silti. Ja muutenkin on kyllä aika kinkeänkankea olo.

Tänään olis neuvola. Ärsyttää kun tuli eilen käytyä lasten kans pitsalla, ja nyt on sit niiiiin turvonnut olo kuin voi olla. Näkynee puntarissa taas... Muutenkin mua on koko raskauden kiukuttanut painonnousu; sitä oli aluksi jo niin paljon ettei olis tarvinnut lisää tulla. No, tulihan sitä, nyt on jo 12kg... Hurraa. Mä oon sinänsä iso imhminen muutenkin, prosentuaalisesti se on varmaan vähähkösti. Mutta lukemallisesti kyllä kaikki mitä oon saanu kerrytettyä on aika potti. Uh.

Kävin lukaisemassa marraskuisten pinoa :saint: Siellä onkin aika tositoimiset tunnelmat! Ja niillä jotka ei viel oo tositoimissa vaikuttais olevan aika tukalat oltavat. Jotenkin ei yhtään houkuttele! Paitsi ne tositoimet...

Onkos kukaan menossa elmamessuille? Mä en oo ikinä käynyt, ja onhan sitä "elävää maaseutua" tässä kotonakin ihan riittämiin. Tuli vaan mieleen että kun kätevästi tunnissa junalla pääsis niin pitäiskö lasten kans lähteä. Siel on kyllä varmaan vaan aika tungos. Ja toisaalta pitäis käväistä kaupungilla ostamassa komppanialle talvivaatteita ja -kenkiä.. Yhdelle on nyt olemassa housut ja kengät, toiselle takki ja kengät ja kolmannelle ei mitään. Eikä vauvan kans houkuttele lainkaan toppashoppailu sitten. Hikistä ja rasittavaa.

Mukavaa pakkaspäivää kaikille!

Terkuin

Aubrieta + "Siiri" rv 36+2

Pöh, enhän mä nyt tosissani kuvitellut että lastaan vois satuttaa nappaamalla jalasta kiinni (mahan läpi), kunhan vaan naureskelin sitä mun työkaveria joka kuvitteli niin... :D

Mulla loppui kaikenlaiset epämääräiset klönttivuodot ja pinkit limat siihen eiliseen lääkärintarkastukseen, näemmä. No, enpä mä kyllä vielä oliskaan ollut valmiina synnyttämään - tai ehkä minä olisinkin, mutta mies ei ole, kun vauvan huone on ihan vaiheessa. Eilen se sai sen vihdoinkin tyhjennettyä ja listat irrotettua, että pääsee tasoittelemaan pintaa ja sitten viikon päästä maalaamaan.

Huomenta!
Värkki on täälläkin kipee...... Onhan se ollut jo viimeiset 3 viikkoo tai jotain, joten ei oo kauheen uusia uutisia tuo. :ashamed: Jotkut päivät ovat parempia ja jotkut huonompia. Kyllä noi kestää ja pakkohan se on vaikka ei tuntuis et kestää.
Täällä näyttää et porukka alkaa olee aika "valmista kamaa" pian. En voi odottaa et ensimmäiset lähtee hakee nyytyjään ja tulevat kertomaan sit miten meni.
Se tulee olemaan niin jännää.

Täällä vaan töitä paiskotaan ja masua kasvatellaan. Paljon olis vielä järkättävää ennen kuin tää uusi tulokas saa tulla. Mul on ens viikolla ultra ja se toinen & vika iso tutkimus, joten sit viisaampana tiedän miten asiat ovat. Ajattelin et menisin sit ostelee kaikki mahdolliset jutut sairaalaan (tääl kun ne saa tosiaankin itse viedä sinne) ja kotiin.

Jotenkin vaan en oikeen tajuu et pian todellakin on vauva ulkona. Ehkä sen tajuu sit kun ekat tosiaankin tästä pinosta lähtevät tosi toimiin.
Tällä hetkellä toivon vaan et sokrut pysyis kondiksessa ja et ultrassa olis kaikki hyvin. Ehkä siel sit näkyis se sukupuolikin, niin vois nimee ruveta kunnolla miettii.

Jaksuja kaikille!

NullPoints ja Tirri 32+1

Täälläkin alkaa olemaan jo synnytys pikkuhiljaa mielessä...ajatella että ens kuussa on laskettuaika :eek: ...aika kyllä menee todella nopeaa! :D

Meillä on nimet jo valmiina..pojalle on ollut jo ennenku raskauduin, ja tytölle piti miettiä kun rakenneultrassa veikattiin tyttöä :heart:

Ei olis enään kun 4 työpäivää jäljellä, ja alkais talviloma ja sen perään sitten heti äippäloma...pakko se on uskoa, että meille tulee kohta vauva :D :D

Nyt vaan jännittää työkaverin puolesta, ku sillä on LA ens viikolla...odottelen kokoajan millon viestiä pukkaa että pikku herra on syntynyt :p

Tänne ei erikoisempaa...ei oo kolotusta, eikä valitusta. Kolotustakaan ei oo ollu vielä kertaakaan tämän raskauden aikana..taidan olla jonkinnäköinen luonnonoikku :/ ...no, parempi vaan olla iloinen että helpolla pääsee :p

vauvis neiti 32+5 :heart:

Perjantaita taas kaikille taaltakin pain. Huh huh - onneksi enaa ei tarvi jaksaa kuin tama paiva ja sitten saa taas kaksi paivaa nukkua pitkaan. Ihanaa!! :p Alkaa pikkuhiljaa toi univelka lisaantyyn kun nukkumaan mennessa alkaa ihan hitonmoinen narastys ja vatsahapot tuntuu nousevan suuhun asti. Siina sitten saa tuskaisesti yskia/oksentaa kun kurkkua polttaa. Ai kun on kivaa. Noh, siita kun paasee ohi ja nukahtaa niin sitten alkaa se hemmetin vessassa ramppaaminen. Niin paljon kuin tata vatsakumparetta tuunkin kaipaamaan niin taa haluaa sisuskalut taas ihan omille paikoilleen!! Vali, vali, vali... :ashamed:

Mua alkaa kohta huolestuttaan kun varkkikipuja ei ole ollenkaan ja teilla niita tuntuu pukkaavan. Ei silla etta niitakin tahan viela haluaisin. Ne menkkamaiset kivut on alkanut ja valilla poika painaa jotain hermoa niin etta selkaan sattuu. Viime yona muuten herasin siihen etta vasemmalle puolelle alavatsaan vihloi ihan hitosti - onko muilla ollut samaa? Mita tallainen on?

Auts, taas on vatsassa kauhea ralli. Aamiainen saa klopin liikkelle ja se ei yhtaan tykkaa naista aitiyshousuista joissa tulee vatsan paalle se kangas. Kai se muka sita vahan painaa vaikka itsesta silta ei tunnukaan.

Jostain muuten lueskelin eilen limatulpista ja niin vain nain unta etta meikalaisen irtosi. Sita sitten kovasti unessa tutkittiin! :LOL:

Sairaalakassia pakkasin kanssa talla viikolla. Havettaa oikein kun se on NIIN suuri eika siella edes ole kaikki viela pakattu. NullPoints - sinakin kun joudut kaikki tavarat pakkaamaan niin kuinka mahdoton sun kassi on? En halua ihan holmolta nayttaa kun synnyttamaan menen, luulevat mun muuttavan sinne tavaroineni.. :LOL:

Tanne ei muuten sen kummempaa. Paivia laskiessa aitiyslomaan jota en todellakaan voi odottaa. Kaikki jouluostokset ja lahjat viela hankkimatta joten paniikki alkaa iskeen. Se shoppailu on viela ihan jarkyttavaa Lontoossa kun kaupat on aivan taynna vakea - omasta takaa ja sitten turistit. Ei juurikaan houkuttele tassa kunnossa...

Ensi viikon lauantaina meilla on sitten synnytysvalmennus. Me on ilmoittauduttu sellaiseen yhden paiva kestavaan, kerralla ohi olevaan systeemiin - 0900-1700. Ja hassua - se nainen joka sita vetaa on suomalainen!!

Ok, mutta taidan jattaa nyt tahan - tuntuu etta juttua piisais vaikka milla mitalla kun ei ole oikein ketaan sellaista kaveria taalla jonka kanssa naista kaikista vauvahommeleista hopottelis. Anteeksi vaan... :ashamed:

Hyvaa viikonloppua kaikille!

Naputtaja ja Sean rv. 33+3 (Aitiyslomaan 4 viikkoa ja 1 paiva - hurraa!)

Naputtaja ja NullPoints Toivotan teille oikein lämpimästi voimia siihen pakkaukseen! En osaa ees kuvitella, mitä kaikkee sinnä pitäis pakata.. miten kauan teillä yleensä ollaan osastolla synnytyksen jälkeen? Teillä on siellä missä ootte, kaikki niiiiiin erilaista kuin täällä vaikka täälläkin ne tavat vaihtelee.. mutta siis että KAIKKI pitää pakata.. jännää ja hankalaa, luulisin.

Mulla tää neiti vetää nyt rallia oikein urakalla! Housut valahtaa alas heti, kun ne saa hilattua tuohon mahan päälle. Jipii... Ja lapaluu on taas jumissa.. jospa se ei nyt olkapäätä särkis. Taas.

Sain aamulla aikaseen hoidettua rintapumppu ja maidonkerääjä jutut. Kaveri lupas ensi viikolla postittaa mulle niitten vanhat tuttipullot, joten sekin ongelma on poissa. Vielä ne rintakumit puuttuu! Niistä en luovu vaikka kuka sanois mitä!!! Minusta ne on huippuhyvät, vaikka moni niitä haukkuukin.. ei kuulemma vauva saa oikeaa imuotetta jne. mutta minusta pääasia on se, että vauva saa syötyä ja mulle ei käy kauheen kipeesti.

Jahas. Ei mulle taaskaan oikeesti mitään kuulu. Kunhan tuhlaan aikaani.

Kiitos Harkis! Juu, siinapa se onkin - ei taalla todellakaan pideta kauaa sairaalassa. Jos kaikki on ok, niin sielta voipi paasta jo 6 tunnissa pois. Kauempaa kuin yhta yota ne ei siella juurikaan rutiini tapauksissa pida. Ihan hyva silla mita olen kuvia kattellut osastosta niin, tiedossa on aikamatkustusta 50-luvulle... Huoh, kai sita on vain niin hemmoteltu silla ma ainakin tykkasin TAYS:ista.

Mullakin samaa vikaa - toissa olen mutta ei innosta, ei yhtaan (eika ole kiirekaan) joten taalla siis vaan roikun...

Yhteistyössä