*Joulun odottajat LOKAKUUN sateissa!*

Ihanaa lukea muidenkin kärsimyksistä, meinasin jo etten viitsi edes tulla kirjottamaan kun menee valittamiseksi :p Ei siis tietenkään oo kivaa että muillakin on tuskaa, mutta välillä tuntuu että taidan olla hullu ja kuvitella kaiken. Kaiken maailman särkyjä ja jomotuksia, närästystä ja pahoinvointia... Oikeaa puolta mahasta viiltelee välillä kyllä niin makeesti että meinaa itku tulla. Häppäriä särkee ja lonkka on kipee :D harkkareita tulee hieman useammin, mutta ei mitään ihmeempiä. Hieman täytyy vauhtia hidastaa jos liikkeessä tulee, istuessa lähinnä vetää vaan kovaksi ja kiristää. Neuvolaan soitin tänään kun on koko päivän ollu tuskanen olo tuolla ihan alhaalla, vähän semmonen olo että olis virtsatietulehdus :x Huomenna sitten labraan, tänään kun en ehtiny. Voi johtua kyllä tästä istumisestakin, kun töissä istun nykyään kaikki päivät. Täytyy mennä ostaan karpalomehua töiden jälkeen. Työmotivaatio on ihan nollassa, ei nappaa... Viis viikkoa kuitenkin enää, kai sen jaksaa. Äippäpakkauksen hain eilen, ajattelin sinne viikonloppuna sukeltaa :) Sänkykin kootaan valmiiksi, näkee sitten että se on ihan kunnossa. Näin jo viime yönä unta että Masi oli syntynyt, ja meillä ei ollut kun sänky valmiina (patjakin vielä muovissa...) ja huone oli muuten siinä kunnossa kun on nyt, eli ääriään myöden täynnä ja sotkuinen. Toisessa unessa ei ollut edes sänky valmiina vaan oltiin laitettu Masi meidän kaninhäkkiin meidän kahden kanin kanssa :LOL: Täytyy siis oman mielenrauhan takia laittaa jo jotain kuntoon.

Nepsukselle kiitos tarinasta, ihanaa että tyttö voi hyvin. Toivottavasti pääsette pian kotiin :heart: Ja hiipille voimia lepoon, ei varmasti ole helppoa vaan maata :eek:

Viiva ja Masi 28+3
 
NEPSUS onnittelut teille sinne :flower: . Pikaisesti muuten omaa oloa, joka ei vallan häävi. sairaslomalla olen kolmatta viikkoa ja olen äitiyslomaan saakka, selkä meinaa temppuilla ja yöt särkee oikeata jalkaa, painaa issias hermoon, jee :( . ensimmäinen hankintakin on tehty, hoitoalusta tonne pöydälle =) . Joo ja painosta oli tuolla syyskuun puolella puhetta minulla sitä on tullut jo huimasti 12kg, kaikki kun maistuu niiiiiin hyvältä :p
 
Nepsukselle vielä onnea ja kiitos paljon synnytysjutusta :flower:
Tytölle kasvamisia vaikka hyvinhän painoa jo tullut vaaville ja eiköhän siitä pompsahda siitä nopsaan.

Napsuuko kenenkään muun vatsa?Mulla napsahtelee, mietin et olisko nää nyt niitä vatsalihasten venymisääniä vai mitä lie...

Mulla kanssa vauva melkein koko ajan perätilassa, mutta neuvolassa vaan sanoivat että kerkeää vielä hyvin kääntyilee eli mulla ei vielä ole edes merkkailtu vauvan tilaa neuvolakorttiin vaan vasta joskus 34-35 rv viikolla.

Hyvää viikonloppua kaikille :hug:

Punahattu ja Pesonen 27+6
 
Saparo-81, jaiks, ei haluu vielä synnyttää :LOL:

Huomaan että olen ihan älyttömän ilonen kun vloppu alko ja ei tarvii mennä töihin. Saa levätä eikä oo aikatauluja. Kävin vielä neuvolassa töiden päätteeks ja alipaine oli aiemmista luvuista edelleen vähän kohonnu, joten sitä nyt seuraillaan. Ja pitänee mennä sinne neuvolaan silleen seuraavaks et ehtii istua enemmän ku viis minsaa ennen paineiden ottoo :headwall:

Mitähän vielä kertois... no hei, oon huomannu että joko silmät on tooosi kuivat taikka sitten mun näkö on huonontunu. Juttelin neuvolantätskälle asiasta ja se sano et sen näön pitäis palautua synnytyksen jälkeen eli jälleen ihan normaaleja "vaivoja" siis. Joka tapauksessa tuntuu että pitää olla kiitollinen koska muilla tosiaan on paljon jo suppareita (mulla ei vielä tullu kun yks ja sekin oli rv 12) ja vuodelepoaki jo.

Makeanhimo on iskeny päälle pahasti ja sitten myös tällä viikolla ollu vähän öklö olo. Joku puhu loppuraskauden pahoinvoinnista ja ehkä tää on just sitä. Mähän olin alkuraskaudesta lähes ilman pahoinvointia että ehkä se nyt sitten kostautuu ku alkaa elimiä painaa oikeen kunnolla.

Nyt asettaudun telkkarin eteen ja laitan aivot narikkaan :) Mukavaa iltaa kaikille!
 
Ai niin, vielä lisäks että vaikka täällä on näitä perätilalaisia =) , niin meillä ollaan jo pää alaspäin, tosin ei vielä kiinnittyneinä. Mutta tosiaan vielä kerkii meneen vaikka mihin suuntaan terkkarin mukaan...
 
Iltamoikat vielä ennenkuin suljen tietokoneen tältä päivältä :wave:
Hui miten sitä onkin tullut ihan nettiriippuvaiseksi tässä kotona jouten ollessa, koko ajan tulee roikuttua näillä palstoilla ja ihmeteltyä miten missään ei tapahdu mitään :D . No ei kai, normaalit ihmisethän on töissä!

Oon kuullut tuosta mahan napsumisesta, ja odotellut että napsaako mulla jossain vaiheessa odotusta. Vielä ei ole kuulunut mitään jännittävää! Kerran tää vauva potkas sillai että lätsähdys vaan kuului, mieskin kuuli sen. Se oli aika huimaa :LOL: .

 
Iltoja tännekki :wave:

Taas on aikaa vierähtäny edellisestä kirjotuksesta. Ja taaskaa ei varmaan muuta oo, ku valittamista. Vihdoin ja viimein saatiin äippäpakkauski kotio "Toimitetaan kahden viikon kuluessa", joo juuri ja juuri. Keskiviikkona tuli 2 viikkoo täyteen ja keskiviikkona ukko haki pakkauksen postista, jotenki mua on alkanu ärsyttää, ku kaikki kestää ja kestää. Verolaputki tuli viikolla, porukat sai jo kuukausi sitten, no onneks siä oli ukollekki hyviä uutisia :D

Tiistaina olis sit seuraava neuvola ja vaari tulee kattoon likkoja siks aikaa :D Sisko ei luvannu enää ottaa meidän apinoita sinne, ku sillä alkaa olla la lähellä. Jotenki tuntuu, et oma odotus on jääny vähä taka-alalle, ku siskolla on tän kuun 28.pvä la ja sitä odottaan ekaks :D

Juu, ja pikkunen on alkanu vissiin raivaan tietään kohti ulostuloa, ku välillä tuntuu, et reikä repee ihan just ja kauheet lonkkakivut, ei mulla aiemmin oo tämmöstä ollu, ku molemmat likat on ollu jo jostain 20. viikosta lähtien ulostuloaukolla, nyt vissiin kolmonen joutuu sit oikeen urakalla kaivaan tietään ja tilaa ittelleen, ku aiemmin on saanu rauhassa venyä oikeen ajan kans. Että tämmöstä ja sitte taas eilen se pirun närästys tuli käymään, mutta ei ainakaa eilen jääny pidemmäksi aikaa, ja tänään ei oo taas näkyny :D

Jees, hyvät viikonloput sit vaan kaikille ja voikaahan paksusti :p

Nappi82 rv 29+2
 
Viikonloppua!
Mäkin sain vihdoin ne labratulokset hempasta ja oli se sentään 108 ja ferritiini (joku rautavarasto) arvo ihan kohtuullinen ni ei tartte olla huolissaan. Tupla-rautasatsi jatkuu yhä. Hyvin heittää nää sormenpäästä otetut (mulla siis viikkoa aiemmin 95) hempat kunnon verikokeesta.. :kieh:

Meidän esikoiselle nousi tänään kuume. Nyt se kuorsaa urakalla tossa vieressä. Kumpa menisi pian ohi ja selvittäis miehen kanssa ilman tartuntaa!

Mä oon tällä viikolla heränny pariin otteeseen jo n.4.30 eikä uni oo sitten enää millään tullut :( Sitten joskus kahdeksan aikaan, kun tyttökin jo heräilee, ni sit nukuttais niin että! Oon sentään saanu vähän torkuttua sit päikkäriaikaan..

Eilen järkkäsin vauvanvaatteet ja vaipat valmiiksi omille hyllyilleen. Tekisi niin mieli pedata se koppakin valmiiksi, mut ne lakanat taitaa vaan turhaan ehtiä pölyttyä odotellessa :LOL:

Uusi oire mun raskaudessa on ollut outo kipuilu nivusissa. Luin että se oire viittaisi lantion löystymiseen, joten olen nyt sitten yrittänyt ottaa ihan iisisti :whistle:

Mitäs vielä.. Mun maha on muuten ihan pallo. Ihan ku ois suuremman luokan jalkapallo paidan alla :D Mieskin ihmettelee kun on niin erinäköinen ja oloinen ku viimeks!

Tsempitykset vielä Nepsukselle toivottavasti pääsette pian Hämeenlinnaan päin ja lähemmäksi kotia!
Ja jaksamista myös Hiipille! Varmaan sun aika kuluu tosi hitaasti siellä sängyn pohjalla, kun mustakin se kuluu liian hitaasti kotonakin! :|

:hug: myös kaikille sitä tarvitseville!

Findy :heart: 30+1 (wautsi wau!)
 
Moi!

Ihana kertomus Nepsukselta, kiitos siitä!

Luin koko ketjun ja syyskuun lopun ketjun myös.. menikin siihen aikaa, mutta oli mukava lukea teidän kuulumiset. En nyt muista enää, mitä piti kommentoida mihinkin.. mutta omaa napaa aattelin kertoo.

Tultiin eilen kotiin pohjoisen lomalta ja onneksi se on ohi. Olihan se kivaa jne. mutta en minä vaan jaksa olla kotitalouskone ihan vieraassa paikassa ja kun kaikki aikataulut ja rutiinit on torpedoitu niin siitähän se riemu vaan repeää.. Ihana olla kotona!!!

Suppareita tulee tasaisesti, sillon tällöin. Jotenkin tuntuu, että maha on lopettanut kasvun.. Maanantaina olis se ultra ja tiistaina heti neuvola. Voi taivas, kun ei kiinnostaisi mennä kumpaankaan.. mulla on vaan sellanen tunne, että sieltä löytyy jotain vikaa tai että jokin on pielessä.. en halua sitä tietoo.. Saapa nähä miten käy.. meen kuitenkin tutkimuksiin.

Tällä viikolla olis hautajaiset.. penskoilla on vaatteet valmiina, mutta itellä ei. Laitanko fuksian punaiset collegehousut??? Huoh.. ei jaksais nyt lähtee hautaamaan miehen setää, mutta kyllähän se pitää mennä, appivanhemmat on hieman piristyksen tarpeessa, joten me mennään niitten kanssa.

Närästys on lisääntynyt ja rennietä kuluu yllättävän paljon. Itku on herkässä ja unet vähissä. Kääntyminen tuottaa sängyssä tuskaa ja kaikki ärsyttää. Yöt on sellasta kuumeilua, että inhottaa.. eli sitä yöhikoilua on täälläkin. Päivät on rankkoja ja kaikki vaan väsyttää.

Kaikki ois valmiina vauvan tulla, mutta eihän sen vielä silti tarttis tulla.. Tai no.. kaikki käy.

En oikein enää ole oma itseni.. kaikki on jotenkin niin pirun vaikeeta. Kavereilla on kovat ongelmat ja kriisit, en jaksa auttaa enää ketään.. Ilmeisesti ikä ei tule yksin..

Noh.. kyllä tämä taas tästä. Ihana silti oli lukea teidän kuulumiset ne hyvät ja huonot, on se vaan mukava tietää ettei ole silleen ikinä yksin.. siis minkään asian kanssa tässä odotuksessa vaan te kaikki ootatte kaikkien mukana!

Viikonlopun jatkoja teille!

Härkis & 30+3
 
Nostelua kun oltiin tiputtu kakkossivulle.

Härkänainen:Itekin kelannut että on mahtavaa, että löytyy muitakin odottajia samalla kuukaudella, kun ei sellasia kaveripiiristä löydy kun tuntuu että kaikki on jo omansa tehneet putkeen monta vuotta sitten.Kiitos kun on tällänen palsta ja ennenkaikkea mukavia ihmisiä täällä. :flower:

Punahattu ja Pesonen 28+1 :heart:
 
Ja mä pystyn tosi helpolla samaistumaan tohon, mistä Härkis kirjoitit, ettei jaksaisi auttaa tai piitata enää muita ongelmineen, lähinnä siis kavereita. Vähän sama oli viimoisina työviikkoina, mähän teen siis hoitotyötä, ja oli kyllä kamalaa huomata, ettei jaksanut enää välittää potilaista. Ei jaksanut hoitaa muita kun itseään. Siinä yksi osasyy pitkille saikuille ennen äitiysloman alkua.
Kuuluukohan tää asiaan, vai oonko mä vaan itsekäs?
 
nyt pari päivää ollu ihan hyvä olo ja osaan nauttia siitä täysillä :D
välillä kivut ja supistukset meni ihan kivuksi asti ja välil pelottaa et joko se tulee,ei vielä!
nyt 30 viikkoa meni rikki ja tietää sen pian olevan valmis maailmaan...kävin perjantaina antamassa uuden paastoarvon ja saan tiistain neuvolas kuulla vastauksen, toivottavasti huoli on vaan turhaa!Hurjaa janoa on tullu välil kuvioon,yölläkin janottaa mut voipi olla vaan sitä ku neiti pieksee yölläkin! :LOL:
mun perhe ostanu tytölle vaatteita ja kyl naurattaa jos se oliski poika,mut oon sanonu et älkää ostako mut ei ne usko..noh omatpa on niiden rahat!

onko muiden kävely jo kaameeta vaappumista ku painaa?mä oon jo kunnon pingviini :LOL: :LOL:

sini ja elsa rv 30
 
Heippa kaikille toooodeeellllaaaa pitkästä aikaa. Koko kesä meni töitä tehdessä,miehen kanssa siis eri vuoroissa,niin ei kerennyt paljoa koneella olla,kun aamusta muksujen kanssa,ja illat töissä. Mutta nyt alkoi vapaa,että taas keretään roikkumaan mukana B) . Masukki vetää kyllä välillä melkoista rallia vattassa,ja esikoienkin on ristinyt vaavin Rintiksi :D,tiedä sitten mistä senkin on keksinyt :D. Tai tänään nimi itseasiassa vaihtui Ristoksi,ja pikkukissa,joka meille viikko sitten tuli asustamaan,sai esikoiselta nimeksi sen Rintin:D. Kovasti isoveikka höpöttelee vauvasta,sisko sitten ei vielä oikein asiaa ymmärrä. Vähän hirvittää,että miten tyttö ottaa vauvan vastaan,meinaa nimittäin tällä hetkellä olla melko mustasukkainen jopa isolleveikalle,jos veli on äipän sylissä. Mutta eiköhän se tästä,luulen,että asiaan vaikutti tuo mun työnteko,sen jälkeen kun keväällä menin töihin,niin neidistä tuli täysi äitin tyttö,vaikka aikaisemmin oli niiiin isin tyttöä.

Mutta vointeja kaikille,nyt lähden sohvalle miehen kainaloon nauttimaan ihanasta rauhallisuudesta,kun muksutkin nukkuvat:)
 
Hei vaan pitkästä aikaa!
Ja tervetuloa uuset joulukuulaiset! Kiitos Nepsukselle synnytyskertomuksesta ja valtavasti siunausta pienelle tyttölapselle!

Mulla olikin jännittävä viikko! Olin nimittäin opintoihini kuuluen viikon synnytyssalissa kätilöiden opissa. Kuuden uuden ihmisen näin tulevan tähän maailmaan ja yhtä pääsin jopa ihan auttamaan ulos. Tosi positiivinen olo jäi synnytyksestä, kaikkihan siitä näyttivät selviävän ja kivutkin vaikuttaa loppuvan vauvan tuloon. Mutta silti hirvittää, että ENÄÄ kaks kuukautta! MIHIN aika meni? Kahden surkean pikku kuukaudenko jälkeen elämä muuttuu ikihyviksi? Yks mun ystävä, kolmen lapsen äiti, sanoikin, että onneks ei enää tarvitse saada ensimmäistä lasta. Kyllä tää on aikamoinen muutoksen paikka.

Vauva voinee ihan hyvin ja ainakin potkii paljon ja sydänäänet kuuluu tosi selvästi stetareilla. Luulisin, että se on pää alaspäin, toissa viikolla ultrassa oi, mutta pari päivää sen jälkeen ultrassa taas poikittain.

Hauskaa viikkoa ja voimaa, siskot!

Ineli 31+0
 
nmp
Huomenta kaikki!!! yöllä ei oikeen oo tullu nukuttua. Vatsa todella arka, vähän kun koskeekin tai painelee tekee tosi kipeetä... onko tietoa muistä vois moinen johtua? Enimmäkseen kipu on alavatsassa..

NMP & 31+1 :hug:
 
Huomenia vaan täältäki!
Päivä alko sateisena ja työteho on edelleen alhanen. Mietin tossa iteksiini että jokanen taho sanoo että rentoudu, rauhotu ja mä en pysty oikeestaan siihen töitten vuoksi. Ja oonkin miettiny että oonko liian itsekäs jos haen saikkua ihan tietosesti ihan vaan sen takia että en enää jaksa täällä töissä olla kovinkaan tehokas ja verenpaine on lähteny pikkasen kohoon ilmeisesti just sen takia että en osaa rentoutua kotonakaan? Töissä mä teen ohjaustyötä ja pitäis välittää näistä mun sadasta asiakkaasta mutta kun ei oikeesti jaksa enää ja pinna on tosi lyhyt. Jos saiski "möllöttää" omassa nurkassaan tai olla puhumatta kelleen päivän aikana, niin varmaan jaksasin paremmin |O

Noh, mä nyt koitan pärjätä vielä pari viikkoa... selviää tuleeko mulle sijainen millä aikataululla.. ahistaa jo nyt valmiiks että mulla on kalenteri buukattu täyteen äippälomaan asti... miten ihmeessä mä jaksan? :kieh:
 
Täältä sairaalasta taas kirjoittelen sängyn pohjalta, hoitaja kärräsi nettiin :headwall: Olo on avuton ja miten sen nyt kauniisti muotoilisi... Hieman ärsyyntynyt. Liikkumalupia ei siis edelleenkään ole eikä niitä ilmeisestikkään ole tulossa. Kohdunkaulan tilanne niin heikko. Olen siis maannut täällä jo rv 29+0 ja nyt 31+3 ja hoitaja tuossa sanoi juuri lääkärin tänä aamuna kommentoineen että pitäävät minua täällä nyt sinne rv 34 asti, HUH HUH!! Lonkat huutaa hoosiannaa jo nyt.

Kiitos kaikille joilta tukea tullut ja Nepsukselle kiitokset synnytystarinasta ja voimia. Voimia myös kaikille tuleville äideille, koitetaan nyt vaan jostain se huumori kaivaa niin jaksetaan eteenpäin, ei tässä oikein muukaan auta!!

Hiipi ja Wilhard Mahanen rv 31+3
 
Terve!

Ja niin minun tuuria, että ultrassa oli harjoittelijat paikalla!!! Ei oo enää oikeesti tosi.. Ei niistä haittaa ollut, eivätkä koettaneetkaan tutkia tms. mutta silti jostain syystä ärsytti, kun ylimääräiset tyypit tuijottaa ja ihmettelee.. Noh, parempi tietysti, että oppiivat, kuin että niistä tulee sellasia uusavuttomia ja kovakouraisia. Mutta.. tulokset siis.

Kaikki ok. Kohdunsuu kiinteä ja kiinni ja pituutta noin 4cm eli supparit ei oo tehny mitään. Tämä neiti köllöttää jo raivotarjonnassa ja suht alhaalla ja painoarviona oli 1551g tällä hetkellä. Väittivät viikkoa pienemmäksi, mutta en välitä, kaikki kasvaa omaa vauhtiaan. Verenpaine oli 113/68, mulle ihan hyvä. Kaikki vaikutti olevan kunnossa ja blaa blaa.. Hätäilin ja panikoin siis suotta. Mitään ikävää tai outoa ei löytynyt, kuvittelin vaan. Hyvä niin.

nmp Suosittelen käymään neuvolassa kivun takia tai ainakin soittamaan sinne. Kuulostaa aika kummalliselta.. Voihan se olla, että vatsanahka on vaan venytyksen takia ärtynyt, jos vaikka vauva on heittänyt voltteja.. En osaa sanoa, kun ei ole koskaan ollut tuollaista.

hiipi Tsemppiä!!! Koeta nukkua, jos vaan mitenkään mahdollista!!! Kaikki päivät ja viikot on tarpeellisia vauvan kehitykselle, niinkuin varmaan tiedät. Eipä se tietysti paljoo lohduta, kun ite joudut makaamaan paikallaan lähes avuttomana, mutta jos se yhtään auttaa tai helpottaa, niin koeta vaan sitkeesti aatella, että lopputulos on se pääasia, kyllä sä varmaan piakkoin saat vauvan ihan oikeesti syliin, omaan syliin! :heart: :hug:

Minua vaan väsyttää.. väsyttää ja väsyttää. Mutta kävin silti pienten kanssa tänään kirppiksellä, heti ultran jälkeen ja NYT SE LÖYTYI!!! Siis se minikokoinen (56cm) paksuvuorellinen fleecepuku!!! Ja ei maksanut kuin 4 euroo, joten olen todella tyytyväinen. Tietysti puku on vaaleenpunanen.. :D Löysin myös äitiysmekon, mustan ja se saa kelvata sinne hautajaisiin. Pitää ostaa vielä sukkahousut, ettei kintut jäädy haudalla. Mekkokin maksoi peräti 2,50e joten en tainnut joutua konkurssiin edes siitä.. :LOL:

Voi taivas.. mikä meitä oikeesti muuten vaivaa.. ollaanko me kaikki (tai lähes kaikki) nyt niin kääntyneitä omaan itseemme ettei mikään jaksa kiinnostaa??? Pesänrakennusvietti tietysti tekee näitä oireita ja kaikki ajatukset kääntyy vaan uuteen elämään jne. mutta siis mitä meidän sosiaaliselle elämälle oikein tapahtuu? Hieman hirvittää se, että vieläkö tämä kiukkuisuus mulla pahenee.. Ystävät tarttis minua ihan oikeesti, mutta kun en jaksa kiinnostua niitten oikeista ongelmista yhtään, en yhtään.. Ärsyttää itteenikin.. Perkele, mulla se vauva potkii mahassa ja minua tässä pitäis jaksaa kuunnella.. hmm.. itsekästä, tiedän ja tiedätte tekin, mutta silti. No, onneksi tämä on taas tämmöinen ohimenevä ongelma, toivottavasti ystävät ymmärtää ja jaksaa oottaa vuoroaan.

KeuKeu Hae sitä sairaslomaa. Turha sun on ittees kiduttaa siellä töissä, ei se sun ongelma yksin ole. Varmasti piristäis sinua kokonaisuudessaan, kun ei tarttis potea huonoa omaatuntoa niistä töistä, jättäisit ne vain suoraan jollekin toiselle. Samoin kun se kalenterisi, käy se uudestaan läpi ja raakkaa karkeesti yli kaikki mitkä vaan voit!!! Älä missään nimessä tunge aikatauluja niin täyteen, että et kerkee/pysty/halua enää tehä mitään kunnolla.

Me mammat tarvitaan nyt ilmeisesti kunnon lepoa ja paljon auringon paistetta!!! Otetaanko torkut ja nähhään edes unta auringosta, ellei se muuten paista!!?!

Maanantain jatkoja teille!

Härkis & Neiti 30+5
 
Uuden viikon alkua taas kaikille ! Viikko viikolta lähemmäs joulua mennään :)
Olipas sateet ja myrskyt viime yönä. Välillä tuntui, että lähteekö katto, mut mihinkäs se sieltä, isäntä laittoi just kesällä uudet pellit ja kuulemma varmasti ovat kiinni.
Hiipille koita jaksaa. Ajattelet vaan kuinka ihanan asian vuoksi joudut siellä makoilemaan. Tiiän kyl ettei varmaan paljoo auta, mä oon ite sellanen, etten paljon ylimääräisiä (unen ja sen toisen asian vuoksi) sängyssä jaksais makoilla. Jaksamisia !
Täällä masussa potkitaan ja nyrkkeillään suuntaan jos toiseen. Reilu kaks viikkoo sitten neuvolassa köllötteli jo pää alaspäin ja niin oli myös viimeviikolla ultrassa. Kyllähän se taitaa vielä siellä kuitenkin pyörähdellä, ainakin muljahduksista päätellen. Öisin antaa kyllä ihan hyvin nukkua, mut heräilen sitten muuten kerran kaks käymään vessassa tai siihen et jalkoja pakottaa ja on vaihdettava asentoa. Saattaa sitten heräillä mun heräämiseeni ja liikuskella vähän, mut rauhottuu siinä missä minäkin taas nukkumaan. Toivottavasti sama peli jatkuisi sitten parin kk:n kuluttuakin =) Tietysti ilman niitä vessareissuja ja jalkojen puutumisia.
Nyt taidan lähteä kotiin, työt on tältä päivältä tehty. Paksuja jaksamisia kaikille =)

Aurinkomamma ja Tipu 31+0
 
Tätä listaa päivittää Kamomilla-81 . Jos jotain on pielessä, ilmoittele vaikka yksityisviestitse niin korjataan kuntoon!
Koska listalle on kertynyt mittaa melkoisesti, on synnytyssairaaloista käytettyjen lyhenteiden selitykset valitettavasti jätetty pois.
*********************************************
Joulukuun 1.päivä:
pikkutiikeri-----------esikoinen----------------TYKS
Kamomilla-81--------esikoinen---------------KOKS
Caffee81--------------toinen-------------------K-SKS
ensimami----------------------------------------KOS
vanilja-77-------------kolmas------------------TAYS

Joulukuun 2.päivä:
Aluna------------------viides--------------------LUAS
Viivi76-----------------toinen
Sikuriina1987
Sammal---------------toinen-------------------K-SKS
Maamuskainen------kolmas
pulla75----------------esikoinen---------------OAS
Orvokki80-------------toinen poika------------TYKS

Joulukuun 3.päivä:
DoB--------------------esikoinen
Kathrinelle------------toinen
Aubrieta---------------neljäs, tyttö-------------PHKS

Joulukuun 4.päivä:
Rintin-------------------viides

Joulukuun 5.päivä:
Nooraska
Käpylehmä------------neljäs, tyttö
syysusva05-----------toinen------------------LPKS
Pinkkinen--------------toinen
Sikuriina1987---------esikoinen--------------SeKS
Valas77----------------neljäs------------------K-HKS

Jolukuun 6.päivä:
Nasu74----------------toinen------------------PHKS
Petite-te---------------seitsemäs, tyttö-------------TYKS
Kuulapyssy------------esikoinen, poika
Tsigu-------------------toinen------------------TYKS
Melissa-83------------kolmas-----------------K-SKS
Lisbethh---------------esikoinen--------------NKL
käppyrämallut--------toinen,poika------------------OYS
Ente--------------------esikoinen
Mama-Mii--------------kolmas-----------------OYS
Auris80----------------kolmas-----------------OYS

Joulukuun 7.pv:
Ineli--------------------esikoinen
Sydänkäpyset--------toinen tyttö
ninuli83----------------toinen------------------SAS

Joulukuun 8.päivä:
briendli-----------------esikoinen
Pikatsu-----------------esikoinen
Laurelias---------------toinen------------------HYS
Nyty--------------------neljäs, poika----------HYS
vumpe------------------kolmas
Aurinkomamma-------kolmas, tyttö----------K-HKS
neitim------------------neljäs, tyttö
snö---------------------esikoinen---------------HYS

Joulukuun 9.päivä:
Cheeky
SONA-------------------kolmas

Joulukuun 10.päivä:
hutzel------------------esikoinen
Saparo-81-------------esikoinen, tyttö-------K-SKS
iittala-------------------kolmas-----------------K-SKS
Härkänainen----------viides, tyttö-----------KYS

Joulukuun 11.päivä:
Nasu30------------------------------------------NKL
itunen------------------toinen------------------TYKS
merkkari---------------esikoinen--------------K-SKS
Findgirl-----------------toinen------------------KOS
KeuKeu----------------esikoinen---------------TAYS

Joulukuun 12.päivä:
Nonna-79--------------kolmas-----------------OAS
zaika--------------------toinen------------------SKS
Maikki85---------------toinen, poika----------HYS

Joulukuun 13.päivä:
Boe------------------------------------------------NKL
Millimenninkäinen----toinen ja kolmas------K-HKS
OmituinenOtus-------kolmas------------------OYS
PipetiPoo--------------esikoinen---------------SeKS

Joulukuun 14.päivä:
ViikinkiHelga----------kolmas-------------------K-PKS
Valaskala--------------toinen-------------------VKS
Sintzi-------------------toinen, tyttö-----------TAYS

Joulukuun 15.päivä:
Annuli-81--------------esikoinen---------------NKL
Terhikki----------------kolmas-------------------PHKS
Annukka84------------esikoinen----------------KYS
Divina------------------esikoinen, tyttö--------NKL
Möhömaha------------esikoinen----------------NKL
lispe--------------------esikoinen----------------KAKS

Joulukuun 16.päivä:
Tuisku-84--------------toinen poika-------------TAYS
AnnClaire--------------toinen--------------------JS
joululahja-08---------esikoinen
Gisele------------------esikoinen
sindi--------------------esikoinen
Äitikkäliini--------------toinen

Joulukuun 17.päivä:
Nappi82----------------kolmas-------------------TAYS

Joulukuun 18.päivä:
Kukka88---------------esikoinen----------------VAS
tyylilyyli-80----------------------------------------PS
Taikametsä-----------kolmas--------------------VAS
Tara84----------------esikoinen-----------------EKKS
maria-08-------------esikoinen------------------SKS
RBB-------------------------------------------------PKKS

Joulukuun 19.päivä:
pikku87--------------tyttö------------------------PS

Joulukuun 20.päivä:
Pinlady---------------neljäs----------------------JS
Jasuliini--------------toinen----------------------LKS
Aniida----------------toinen
Skye85---------------toinen---------------------RAS
maarith--------------kuudes--------------------PS

Joulukuun 21.päivä:
April------------------esikoinen------------------KOS
DaylightDancer----esikoinen, tyttö-----------Yhdysvallat
vennu---------------toinen----------------------KYS

Joulukuun 22.päivä:
Essu74--------------esikoinen------------------KOS
taapero-------------kolmas---------------------OAS
katherine-----------esikoinen
kaisukka81---------esikoinen------------------KOKS
MARTTAN------------toinen----------------------KYS

Joulukuun 23.päivä:
Klara-----------------toinen (1.enkelivauva)--PS
Äippä-75------------toinen-----------------------KOKS
Grynna--------------toinen-----------------------NKL
nevi------------------viides
Viivi82---------------esikoinen
Naputtaja-----------toinen, poika-----------------Lontoo

Joulukuun 24.päivä:
Milja-85--------------esikoinen------------------K-SKS
Torey-----------------toinen----------------------TAYS
Minttumaininki
OLIVIA06------------toinen----------------------KOS
Mrae------------------esikoinen------------------KOS

Joulukuun 25.päivä:
Sisar puoliQ---------------------------------------KOS
miu07----------------toinen-----------------------K-SKS

Joulukuun 26.päivä:
maria-83-------------esikoinen------------------EKKS
Basilicum-------------esikoinen------------------NKL
leijona-86------------esikoinen------------------KOS

Joulukuun 27.päivä:
hömppö
katherine------------esikoinen
Juli05-----------------esikoinen------------------KOS
jennae---------------toinen----------------------NKL
Vaapukka------------viides
akkamänty----------esikoinen------------------TAYS
Punahattu-----------toinen----------------------HYS

Joulukuun 28.päivä:
Emppu87------------esikoinen
aiaifi------------------toinen ja kolmas---------TYKS
vauvahaaveita-----esikoinen, tyttö---------------OYS

Joulukuun 29.päivä:
Liina-71-------------kolmas poika--------------------PS

Joulukuun 30.päivä:
Jive- ----------------esikoinen, poika-------K-SKS
nasu1208

Joulukuun 31.päivä:
sisar puoliQ
Florence------------toinen
Minttu75-----------toinen------------------------K-HKS

Tammikuun 1.päivä 2009:
NullPoints---------toinen------------------------ulkomailla


*********************************************
SYNTYNEET:

18.9.2008 Nepsus, tyttö (rv 28+4)
*************************************************
 
Hyvää alkanutta viikkoa joulukuisille!

Olin lauantaina liiton juhlissa ja sieltä tultuani yritin mennä nukkumaan mutta eihän siihen mikään auttanu. Oli niin levoton olo, kait ne kuuluisat levottomat jalat, mitäs kotikonsteja teillä olis vinkata mulle? Joten päätin sit 2 tunnin yrityksen jälkeen valvoa ja rupesin nukkuu sunnuntaina 11 päivällä. Sain jopa tunnin nukuttua :kieh:

Nukuin viel toisenkin tunnin ja seuraava yö meni taas pätkissä, siis en ymmärrä enkä jaksa. |O Eli täälläkin havaittu ettei mikään muu kiinnosta ku oma napa.. Eikä olis ku 10 viikkoa jäljellä, voi kiesus! :|

hiipi Yritä jaksaa siellä sairaalassa :hug: Ei se ihanata ole, mut sen arvoista. Kyllä sitä mieluummin vaikka kotona olis.. Jaksuja kumminkin.

Mä rupean nyt siivoamaan jos se uni tuli ens yönä paremmin ku äsken tulin pitkältä lenkiltä, toivossa on hyvä elää....

Voikaa paksusti

marttan +nakki ( ei muista enää viikkojakaan )
 

Yhteistyössä