***JOULUN ODOTTAJAT*** Lokakuu

:xmas: Joulukuisten lasketutajat :xmas:

(Nimi*Ikä*Sairaala*Mones lapsi*Ultrassa nähty sukupuoli)

23.11.
Asrai*29v*KYS*1.

28.11.
papana03*24v*TAYS*2.

30.11.
SnowTiger* 25v*1.*poika

?.12.
kirsi*2.
Jaanuska*31v*OYS*3.
Sirkussakki*33v*Satks*6.

1.12.
Sue*30v*K-HKS*3.
Pi pa re*27v*3.*poika
Tiia*SKS*5.
MM-
Mauahtavaa*28v*SeKs*3.*poika
Kuukiitäjä*27v*SeKs*3.*poika
Hapikko*26v*TYKS*poika
pampelo*29v*NKL*1.
Minni72*EKKS*1

2.12.
anis*24v*HYAS*2.
Polka*35v*KYS*3.
Karamel*33v*3.
Äitee82*25v*3.
Landir*28v*Jorvi*1.

3.12.
peppi*27v*TYKS*1.
Veeruska-81*25v*1.

4.12.
mila-80*27v*Satks*3.
Saralia*22v*Phks*2 .
Tara-*20v*1.
moksa*30v*Kättäri*1.

5.12.
Nanna*1.
SariS*satks*1.
Mötkylä*24v*SeKs*1.*poika
Tuitsu*27v*Kättäri*1.*tyttö

6.12.
Jookis*21v*TAYS*1.
Terppari*31v*2.
menninkäinen87*20v*tammisaari*2.

7.12.
Porsche*29v*Hyas*3.*tyttö
Hula*32v*Hyas*1.
Vetiver*25v*NKL*1.*poika

8.12.
pupsi81*25v*ekks*2.
Kiira1981*26v*4.
mcm*35v*Satks*5.
Kimallus*32v*1.
äiskä73*34v*TAYS*4.
jukujuku*27v*3.

9.12.
Mirsu*23v*TAYS*1.
Ulpu23*23v*Vammala*1.
mmiilia*19v*VKS*1.
Jajepoo*29v*4.
Riikkuli*29v*TYKS*2.
elviiratar*30v*Kättäri*2.
Äitika*2.

10.12.
Shamandalie*25v*TYKS*2.*tyttö
emppunen*2.
Kengurumeininki*29v*TAYS*3.
Pmmj*27v*TAYS*1.
unskis*26v*KYS*1.
Riinuska81*26v*HYS*1.
tk82*25v*MKS*2.

11.12.
Hätähousu*23v*K-PKS*1.
Viivero*27v*PKKS
ma78*28v*KYS*3.

12.12.
pomo*3.
Jempu*1.*poika

13.12.
Schätzhen*28v*TAYS*1.
mammu*23v*1.
Katjuzka*32v*SEKS*1.
Tracy75*32v*1.*poika
Nadja81*25v*OYS*4.
Haasuhöpö78*29v*Seks*1.
Hippula*32v*1.
Amppari*25v*Tammisaari*1.
Ummali*23v*Jorvi*2.
siilip*TYKS*2.*poika
Margaret*31v*TYKS*1.
Mammamamma*22v*1.*poika
vauveliini*24v*OYS*1.
Elmeri*26v*Kättäri*1.*tyttö

14.12.
Jennipenni*30v*OYS*1.
Karvinen84*22v*2.
Äitiliini75*32v*OYS*4.
Muumiäiti*30v*Jorvi*3.*poika

15.12.
liplap*2.

16.12.
Maikka79*28v*OYS*4.
eemmaa*LKS*1.

17.12.
Nora79*28v*TAYS*1.*tyttö
suzyco*23v*TAYS*1.*tyttö

18.12.
Mrs Nobody*28v*Seks*2.
päpis*Kättäri*3.

19.12.
Lila*27v*TAYS*1.
Minky*22v*VKS*1.
hulivili-80*27v*OYS*5.

20.12.
timantti*Jorvi*4.
Kiekura*23v*1.
Liinuli84*OYS
Pippa81*25v*SATKS*2.

21.12.
Tivoli*29v*KOKS*1.*tyttö
Saparo79*27v*K-PKS*2.*poika
myrskynmerkki*29v*PHKS*3.

22.12.
Tiitu83*24v*PHKS*1.
Lumienkeli*3.
illu*36v*TYKS*2.
bald mama*28v*kättäri*1.*poika
Helkky-*23v*KOKS*2.

23.12.
Lilleriina*32v*OYS*2.*tyttö
Kinka*28v*OYS*3.

24.12.
neja*20v*HYS*2.
Orchidea*24v*Satks*1.
anna
Nipsuliina*27v*KSKS*2.
Minimi*33v*Kättäri*1.
Pinkeiju*33v*KHKS*2.*tyttö
suurperheellinen*5.*tyttö
Minttuliina*23v*OYS*2.
Kiiuska*31v*NKL*1.*poika

25.12.
Nelma*28v*Jorvi*1.
Piimäsuu*3.
Vesseli80*26v*TYKS*1.
Soleil*28v*Kättäri/NKL*1.
Sumppi*21v*LKS*1.
mirame*31v*4.

26.12.
lauriina87*2.
Snoopy*25v*TYKS*1.*tyttö
rautarusina*23v*KYS*1.

27.12.
Nettu*25v*ksks*1.
Maija80*26v*NKL*1.

28.12.
Pulleropallero*22v*TYKS*2.*poika
Misse81*25v*Kättäri*1.
Elina83*24v*SKS*1.
Estu*25v*Jorvi*3.
Mafiamamma*19v*K-PKS*1.
enkuli*27v*KYS*1.

29.12.
Anni76*Jorvi*1.

30.12.
mansku78*29v*2 .

31.12.
TuhmaHauva*24v*MKS*2.
Milla
mirkkui*6.
apa*23v*3.
Mainiomamma*25v*pkks*2.



Edelliset keskustelut:

Huhtikuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t737704

Toukokuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t761687

Kesäkuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t785366

Heinäkuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t802680

Elokuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t828265

Syyskuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t850931
 
tässäpä taas uus lokakuun pino..=) vähän muokkailin. onko tylsä väri? pitäskö laittaa mustaksi tai joksikin muuksi. laitoin koko listan erilailla.. vaihtelu virkistää
sanokaa jos olen vahingossa jonku tietoja muuttanu.
 
Kiitos Pi pa re !! Näyttää niin ihanalta. Ei mitään moitittavaa. Ainut että oon itse unohtanut ilmoittaa joskus aikaa sitten että mun LA muuttui ja onkin 13.12.. :ashamed: Mutta suotta korjaamaan vaan sen takia. :)

Kissa keskusteluja oon seurannu tässä ja meillä kun ei ole lemmikkiä niin ei semmosta tarttee pohtia. Mutta kai meille koira tulee kun lapsi ensin kasvaa ja elämä "asettuu". :)

Kaikille koti-ongelmien kanssa painiville jätti :hug: . Toivotaan että asiat vaan järjestyy parhain päin.

Omaa ( . ) : Viikon lepo on todella rauhoittanu kivut. Ei supistele eikä vihlo, tuntuu oikeen hyvälle. Vielä ens viikko lepoa ja sitte 8pv lääkäriin :) Pikku neiti on aktiivinen tapaus, tosin tänään hänelläkin on ollut sunnuntai = lepopäivä. Välillä on kuitenkin oikee velmu, todellinen joulu tonttu on tulossa... :xmas: :D


elmeri ja Hatti-tyttö 29+3
 
elmeri, latoin sulle oikean la:n. ei tuosta mitään vaivaa. sitähän varten minä oon. heh. Ens kuussa en vältämättä pääse nettiin niin useasti, että joku muu saa ottaa sit enskuun päivityksen.?

Täällä liitoskivuissa kärvistellään edelleen. on ollu muutama kipeä supistuskin. Jos arvuutella saa, niin minusta tuntuu että tämäkin pienokainen tulee etuajassa. eli marraskuun puolella. :D saas nähdä miten veikkaus menee..
 
Kiitos !! :D Kyllä tuo lista on hyvä, värit piristää niin paljon.

Voi tulla meijän porukalle mielenkiintoiset paikat, jos nyt hoitajat menee lakkoon. Kun se lakkohan voi alkaa Marraskuun puolella ja en näemmä oo ainut ketä epäilee joulutontun saapuvan jo Marraskuussa.. :D
Toivottavasti hoitajat saisivat kunnon korotuksen palkkoihin, niin arvokasta työtä tekevät.
:)
 
Musta tuntuu et aika ei ole pysähtynyt, vaan todellakin menee toisaalta jopa liian nopeasti. ;) Tekemistä vielä on paljon ja aika tuntuu loppuvan. Kuitenkaan ei millään malttaisi että pääsis vauvan kanssa kotiin... :)

Riikkuli: Hui, varmasti on kaatuminen säikäyttänyt, en epäile hetkeäkään. Onneksi kaikki kuitenkin vaavilla hyvin. :hug:

Snoopy: mä kyllä tykkään ä-pakkauksen sisällöstä. :) Ja musta se ei ole kovin poikamainen, kun olen katsellut kaverin pakkausta jossa oli paljon paljon sinistä. Siis siinä mikä jaettiin ennen tätä meidän versioita. Mä tykkään, toppapuvussa on kiva kun on kaksi vetskaa, niin saa sitten sisätiloissa kunnon tuuletuksen puvun sisään (esim. kaupassa missä ei koko pukua kuitenkaan riisu) ja ne vihreät vaatteet oli mun mieleen. :D Kiva piristys muuten vaaleiden vaatteiden mukana. :)

Tivoli: mulla ei ole kohdunkaulaa mitattu vielä kertaakaan, lääkärissä olen ollut silloin rv 12 kun oli ultra... Mut seuraava on muistaakseni lääkärineuvola... Nytkin oisin siihen päässyt, mutta mitään tarvetta ei ollut (ei turvotuksia, supisteluja tms.) niin olikin sitten ihan tavallinen neuvolakäynti.

Mauahtavaa: mulla on valmistumispäivä 21.12. :D Nyt vielä kun sais harjoittelun tehtyä, niin saisin paperit silloin. :)

Lumienkeli: |O sun puolesta. On taas kummaa hommaa... :headwall:

Pi pa re: mä voin ens kuun kontolleni ottaa, mikäli muita halukkaita ei ole? :attn: Tosin en lupaa et ehdin täällä päivittäin käydä, en edes joka toinen päivä, kun on hommaa tuolla koulussa ja remppahommaakin vielä... Että jos joku vaan haluaa, niin mielelläni sen muille jätän, mut voin kyllä hoitaakin. :) Mä nyt aloitan uuden listan ensi kuulle, mut jos halukkaita on niin vaihdetaan sitten päivittäjää ja tehdään uusi lista. :)

Hula: mä valmistun lähihoitajaksi, toivottavasti vielä tämän vuoden puolella. :D

Porsche: Mua ainakaan vielä ei synnyttäminen jännitä, nyt on ehkä jopa asteen rauhallisempi mieli kun nyt vähän tietää miltä sitten tuntuu kun pitää laitokselle lähteä. :D (Viimeksihän tuli miehen kanssa kinaa mennäänkö vaiko eikö, mä olisin vielä jäänyt kotiin... :whistle: Ja äippäpolilla kätilö sitten katsoi tilanteen, ja kohdunsuu oli 8cm auki :D)

elviiratar: :hug: :hug: ja paljon voimia. :hug:

Ä-pakkauksen kestovaipoista: täällä niitä tuskin tulee käytettyä, en muista kenelle niitä vähän aikoja sitten jo lupailin? :ashamed: Ilmoittautukoon hän, jos itsensä tunnistaa. :D Ja jos vaan on sellanen et jollain ois käyttöä noille kestoille, mut ei kertiksille jotka pakkauksessa tuli, vaihtaisin ne mielelläni. ;)

Olin muuten perjantaina neuvolassa. Silloin oli siis 29+4:
Paino oli +500 g/vko (edelliskerralla oli reilu 900g/vko)
RR 120/70
Pissa muuten puhdas, proteiinit+, mut terkka arveli et johtuu siitä kun otan raudat yöllä :D
turvotukset -
liikkeet ++
syke n. 155
kohdunpohjan korkeus 32 cm
rt

Hemppaa nyt ei mitattu, koska ei kuulemma olisi kovin näkyviä tuloksia vielä kolmessa viikossa tehnyt. Mitataan ensi kerralla, eli siis kolmen viikon päästä. :)

Perjantaina tosiaan saatiin sitten avaimet uuteen asuntoon, ja viikonloppu onkin nyt siellä melkein mennyt. :) On jo ihan huono omatunto, kun lauantaina iltapäivällä esikoinen meni mun vanhemmille ja tänään oli jonkin aikaa siskon luona (päikkäreillä;) ja sen jälkeen sitten anopin kanssa pihalla. :ashamed: No, nyt on tapetit revitty alas ja listat irrotettu, että mun kohdalla on joksikin aikaa hommat loppu. Seuraavaksi alkaa maalaaminen, ja sen jätän suosiolla muille. :) On ollut niin innokasta remonttiapua, että ei taida siinä hommassa kauan nokka tuhista. ;) Hyvä hyvä. Huomenna kai sitten mennään maaliostoksille, niin pääsevät sitten tiistaina maalailemaan ovia ja eteistä. Huomenna appiukko kai menee jo maalaamaan katot. Sitten sieltä ei enää puutukaan kuin tapetit kahdesta huoneesta ja suihkuverho. :) Jospa sitä sitten pääsis muuttamaankin ennen ensi kuun loppua... :D

Mutta nyt vielä äkkiä tulostamaan yks koulutehtävä minkä saa sitten huomenna palauttaa. :) Sitten hakemaan iltapalaa ja tuojottamaan BB:tä. :D Sitten saakin jo mennä nukkumaan (jos edes loppuun saakka pysyy hereillä. ;))

Hyvää uutta viikkoa. :wave:

Shamandalie ja Torsti 29+6 :heart:

Ja tervetuloa uudet :wave:

Kopsaan tän viel tännekin ihan vaan kiusaksi. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
:headwall: Näin tarkkaan mä katon.. :headwall:

Poistan oman tekeleeni. :D


:D ei se mitään. kopioi tuo sinun teksti tuolta syyskuun pinosta tähän niin, muutki kerkeää sen lukea..

eikös muuten nykyään voi poistaa omaa tekstiä kokonaan? kun jätit nuo pisteet. vai voiko? eikö siinä oo semmone vaihtoehto ku poista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pi pa re:
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
:headwall: Näin tarkkaan mä katon.. :headwall:

Poistan oman tekeleeni. :D


:D ei se mitään. kopioi tuo sinun teksti tuolta syyskuun pinosta tähän niin, muutki kerkeää sen lukea..

eikös muuten nykyään voi poistaa omaa tekstiä kokonaan? kun jätit nuo pisteet. vai voiko? eikö siinä oo semmone vaihtoehto ku poista?
Juu sitä ekaa ei näköjään saa poistettua, toisen sai mut ei sitä millä ketju on aloitettu... :whistle:
 
Shamandalie Jos oikein muistan, meillä oli jotain puhetta vaihtiksista! Laitellaan vaikka yv:tä tässä jossain vaiheessa! :D

Muutkin, jotka haluavat omista kestoistaan luopua, laittakaa viestiä!

Pi pa re Uusi väritys listassa on tosi kiva!

Nyt kattomaan bb:tä. :wave:
 
Schätzchen: Kiitos kiitos. =) Vielä kun pääsis sinne siivoamaan... :p No jospa nuo sais viikon aikana maalaushommat tehtyä niin sitten mäkin voisin sinne jo mennä siivoilemaan. Ennen ei kannata kun kuitenkin vähän pitää hiota tasoitteita... ;)

Kuukiitäjä: Juu viestitellään ja sovitaan tässä. :) Hyvä et sä muistit, mulla ei meinaan mitään hajua kenen kanssa on jotain tullut sovittua... :ashamed:

Mut joo, pi pa re on tosiaan komea lista! :hug: :flower: Sitä kelpaa lueskella. :D

Nyt aamuhommiin, piti äkkiä tulla kurkkimaan samalla kun tulostin koulupapereita. :) Isäntä tuleekin jonkin ajan päästä kotiin neidin kanssa kun kun neiti on räkäinen, niin mä pääsen autolla kerrankin. :D Paljon nopeammin sitten kotona iltapäivällä... :)

Mutta hyvää viikon alkua kaikille. :wave:

Shmamandalie ja Torsti 30+0 :heart:

(APUA! 10 viikkoa enää laskettuun. :heart: )
 
Hieno päivitys pi pa re! :wave:

Olipa kiva tulla jo tänne lokakuun puolelle! Kylläpä se aika vaan rientää nopeesti... Tulin tähän koneelle, kun ei oikein toi uni maistu. Olen herännyt neljän aikaan ja valvonut siitä lähtien, kun yllätys, yllätys: En voi mennä vielä töihin. Soitin neuvolaan ja sain onneksi lääkäriajan täksi päiväksi... Tosta kaatumisesta on kylki hiukka kipeä, niin en kyllä riskeeraa ja mee töihin lapsia nostelemaan. Onneksi pomo oli eilen tosi ymmärtäväinen, kun soitin... =)

Katsotaan mitä nlalääkäri sanoo...

Tervetuloa kaikille uusille! :wave:
Elviiratar: Suuri :hug: ja toivon todella, että saisitte asit kuntoon ja järjestykseen.
Shamandalie: Onnea uuteen kotiin ja oletpa ahkera, kun vielä jaksat touhuta koulujuttuja ja remonttihommia... Olen hiukan kateellinen... =) Omat voimavarat jossain ihan muualla...

Synnytysjuttuja olette aika paljon keskustelleet ja mun täytyy sanoa, että mua jännittää toooodella paljon toi synnytys... Tai ei siis itsessään se koko juttu, vaan lähinnä se ponnistaminen... Mua se ainakin satui viimeksi niin paljon, ettei mitään järkeä. Jos nyt menisi hiukan nopeammin ja kivuttomammin... Tosin täältä varmaan syntyy aikamoinen jätti... =)

Mullakin oli muuten nla keskiviikkona, mut kaatumisen takia olen unohtanut kertoa kuulumiset...
Eli pissa oli puhdas
verenpaine 72/120
Painoa oli tullut vain 1,8 kg 4 viikossa (uusi ennätys)
Turvotusta iso+
Sf-mitta 28
Ja pikkuisen syke 140-150

... Se muuten olikin hassua, kun olin siinä sydän- ja supistuskäyrällä äitipolilla, niin pikkuisen syke vaihteli akiivitason mukaan siinä 120-170 eli aikamoista heittoa niissä on, mutta kuulemma hyvä asia, kun syke vaihtelee paljon...
Omaa (.) ei muuten mitään muuta... Liitoskivut on helpottaneet huomattavasti, kun on saanut nyt kotona levätä pari ylimääräistä päivää... Ja pikkuinen heitteli aamuyöstä varmaan sellaista volttia vielä, vaikka viimeksi raivotarjonnassa olikin ja ihania monotuksia sain yöllä kylkiin... Eli täällä masussa taitaa asustella yön virkku ja aamuntorkku, ainakin nyt taitaa olla täydessä unessa... =)

Riikkuli 30+1
 
Kiitos Pipareelle hienosta päivityksestä.
Näin se aika tosiaan rientää, toka vika viikko töitä alkoi juuri.
Riikkuli mainitsi siitä että vauvan syke heitteli 120-170 välillä,
mä kuulin kans viimeksi neuvolassa että se on hyvä asia että vaihtelee, jos vauvalla on aina tasanen syke se taas on huono asia.

Tää meidänkin napero on varsinainen aamutorkku ja illalla taas valvoo
pitkiäkin aikoja. Viikonloppuna nukuttiin miehen kanssa oikeen pitkään
aamulla oltiin sylikkäin ja oli niin liikuttunut olo kun meidän pienikin siellä "välissä" nukkui yhtä levollisesti kun vanhempansa. :heart:

Mä muuten unohdin kertoa kun sillon viimeviikolla lääkäri teki mulle
ultrauksenkin.. Olipa muuten tyttö kasvanut, ja edelleen tytöltä näytti,
istukka oli siirtynyt takaseinämälle ja painoarvio n. 1300g.

... Nyt takaisin työn pariin. Porsche 30+6
 
täällä uusi äippä esittäytyy listää! :wave:
la 19.12,hulivili-80,27v,oys, ja 5.lapsi tulossa :heart:

jonku verran luin teijänn aikasempia juttuja.huomasin vasta yx päivä että ootta tehneet ketjun =) mulla ootus menny hyvin.verensokerit ainuastaan heitelleet että nyt viime lääkärinla:ssa antoivat mittarin kotiseurantaan.tuntunu nyt kyllä ettei mittää passais syyä kun heti koholla :headwall: :/ mutta jospa saisin ajan sinne ravitsemus jonnekki että hoitaja kertois mitä kantsii syyä ja minkä verran...kuulosti terkans puheitten muk olevan ni tarkkaa.max lasillinen maitoo/ateria,puolikas banani/välipala :eek: ylipainoo ei onnex oo tullu vaikka tässä ootuksessa onki painoo tullu noppeiten. :ashamed: nyt 11kg :ashamed: :ashamed: :snotty: meillä lapset olleet TOSI allerkiasia ja vaikiaa astmaa usialla,mun lisäx.nyt oon sitte ottanu varman päälle ja syöny magnesiumia ja kalamaksaöljyä ja nyt aloin syömään maitohappobakteereita ja syön niitä loppu ootuksen ajan.
rauhalllinen kaveri masussa tuntuu asustelevan.meillä puolet ollu vilkkaita ja puolet rauhallisia.
nyt jonku verran supistellu jos rehkin paljon mutta alkanu maha sen verta painaa alaspäin että oon isommat hommat jänny suosioola jo pois.villasukkia oon kutonu lastenosastolle jotka vien sinne kun meen synnyttään.oys:sta kun äitit varastaa vaattteita ettei vauvoille oo mitä pukkee päälle :( nykyhetken tilannetta en tiiä,mutta nuin oli ainaki 1,5v sitte.synnytryksestä on keskusteltu täällä nyt sen lähestyessä.ite kävin edellisen raskauen aikana pelkopolilla juttelemassa kun 2 edellistä synnytystä oli NIIN pettymyksiä kun kätilö ei YHTÄÄN kuunnellu mun toiveita eikä yhtään ottanu tosissaan.edellinen oli kyllä sitte unelmien täyttymys.toivottavasti nytkin sattuu mukava kätilö joka ottaa mut tojestaan.mulla ollu synnytykset niin noppeita etti kätilöt oo uskonu että oikeesti ponnistuttaa kun oon alkanu ponnistaan.2.kerralla ei kätilö ehtiny pistää kun toisen hanskan kätteen kun tyttö oli jo syntyny :eek: mulla loppuvaihe aina hirveen kipiä jollon tarvin kivunlievitystä mutta siihen asti pärjään aina ilman.mutta sitte se kipu onki NIIN järetön että pakko saaha siihen lievitystä.
mää pesin nyt ykspäivä vaaville kamppeet valmiiksi ja pinkkasin ne kaappiin :heart: edellis raskauessa laitoin kans näihin aikoihin niin minusta oli NIIN ihana sittten olla vaan se loppuraskaus kun ei tarvinnu niistä ennää välittää.
tykkäsin kovasti ä-pakkauksesta!ja ne limen vihriät raita body ja vihriät puolipotkarit oli minusta ihanimmat :D :heart: nyt oon tykästyny vähän värikkääseen :D mutta muut vaatteet taas oli hienoja kun käy kummallekki.se toppapuku oli kyllä kätevän näkönen kun oli ne 2 vetoketjua.
mut nyt tullee jo oikia stoori joten lopetan tältä erää;)
hulivili-80 rv 28+5,muistaakseen :ashamed:
 
Tervehdys :wave:

Heti ekana kiitos pi pa relle upeasta pinon muokkaamisesta =) En ois ite osannu noin hienoo tehdä, silloin niillä parilla päivitysvastaavan kuukaudella harkitsin mutten saanu aikaiseksi.. :ashamed: Mutta hienoa pi pa re!! :flower: :hug:

Tervetuloa hulivili mukaamme :wave:

Tulin nyt vaan ilmottautumaan tähän lokakuun pinoon ja toteamaan että tänään enää 2kuukautta laskettuun aikaan. Ajatella että viimeistään kahden ja puolen kuukauden kuluttua pikkuinen on sylissä.. :whistle:

Mammaloman alkua odotellessa ja koulujuttuja vielä tuskaillen:
Maukkis ja jorma 31+2
 
Nopea ilmoittautuminen sairasvuoteelta - se flunssa jolle naureskelin viime viikolla potkaisi kunnon takapotkun nyt viikonloppuna, ja oon ihan sängynpohjalla. Tänään joudun raahautumaan keskustaan lääkärille että saan jatkoa sairaslomaan. Eli jos musta ei kuulu pariin päivään niin olen vaan hautautuneena täkkien ja nenäliinakasan alle, ei hätää :)

Muuten kaikki hyvin, Pikku potkuttelee terhakkaasti ja pitää sillä äitinsä onnellisena :heart:

Palailen kommentoimaan sitten paremmissa voimissa! :wave:
 
Kuulitteko aamun uutisista, että lasertulostimista tulee jotain vaarallista säteilyä..? Itse en kuullut uutista, mutta näin mulle kerrottiin. Mä istun päivät pitkät lasertulostimen vieressä...

Mahan ympärys navan kohtaa mulla 106cm.. Neuvolassa mitattiin kohdunpohjankorkeudeksi 28cm. Hemppa oli vaan 114; onko teille missä vaiheessa määrätty lisärautaa syötäväksi? Neuvolan täti käski mun syödä vaan RaskausMultitabseja, ja verikontrolli 3 vkon kuluttua..

Onks teillä tukivyöt käytössä? Mun pitää kyllä alkaa käyttää aina kun meinaa kävelylle lähteä, kun on aikamoinen paineentunne tuolla alapäässä, huh. Tuntuu että vauva todellakin pönkeää alaspäin. Välillä käveleminen on tosi vaivalloista. Onko muilla tämmöistä?

Margaret 29+4
 
Hei kaikille :wave:
Oon jonkin verran lueskellu teidän juttuja ja nyt ajattelin liittyä joukkoon kirjottelemaan.
Minulla la 21.12,Myrskynmerkki,29v,PHKS ja kolmas tulossa.
Eli siis kotona olen nyt tuon nuorimmaisen kanssa,tässä kuussa täyttää vuoden.
Odotus menny kohtalaisesti..alkuraskaudesta oli pari kk aika hurjaa pahoinvointia ja väsymystä. Nyt on muutama viikko taisteltu supistusten ja selkäkivun kanssa :/
Supistuksia tulee jos enemmän heilun tai stressailen. Yöt menee välillä valvoessa niitten takia ja sitten oon silmät ristissä koko päivän pikkasen kanssa. Hän sentään jo nukkuu yöt jotenkuten,välillä saattaa herätä mutta nukahtaa tutin kanssa nopeasti.
Tuleva synnytys jännittää hirveästi vaikkakin kaks edellistä ei ihan järkyttäviä olleet. Ensimmäinen kesti aika kauan,epiduraalin voimalla synnytin. Toinen meni puolet nopeammin ja ilokaasulla..muuta en kerennyt saamaan joten ponnistusvaiheesta jäi vähän traumoja.
Pikkasen myös jännittää se miten jaksaa kahden pienen kanssa..mutta aika sen sitten näyttää,ei sais murehtia valmiiks. Kummankin kohdalla olen ollut synnytyksen jälkeen vähän alakulonen,hormonit mylläny aika rajusti mutta selvitty on.
Nyt oon ollu vähän alakulonen kanssa kun tuon selän takia en pysty kaikenlaista touhuamaan vaikka haluisin..ja valvotut yöt tietenkin vaikuttaa. Liikaa oon ollu kait neljän seinän sisällä joten nyt yritän hommailla lisää sosiaalisia kontakteja ja vähän vaihtelua. Tää taitaa muutenkin olla tää vaihe raskaudesta kun alkaa vaivoja olla mutta viikkoja jälellä aika paljon joten välillä miettii että kuin sitä jaksaa vielä kuukausia. Onneks mies yrittää auttaa mutta sen pitäs töissäkin jaksaa..
Hmmmm..mitäs muuta kirjottelis. Nyt ei taida enempää irrota
;) joten täytyy jatkaa kun tulee jotain mieleen :wave:
 
Moikka! Mä täällä yritän keksiä tekemistä, saikulla kun oon... vähän pystyin siivoileen mutta kun ei saa imuroida eikä muutakaan rankempaa niin siinähän yirtän keksiä! Neuloin valmiiksi pikkuisen neuletakin jota oon tehnyt, siitä tuli aika kiva vaikka itse sanonkin! :) Pipare:aikas hienon listan oot tehnyt!!Margaret: Mulla oli hemppa 116 viime viikolla ja jouduin rautakuurille. Kuulostaa aika oudolle ettei sun käsketä niitä syömään, siis rautatabletteja, kun onhan tuo tosi alhainen hemppa!! Voithan sä niitä syödä, vaikka neuvolassa ei käskettykään. Se on ihan normaalia,jopa toivottavaa tossa tilanteessa.Itse syön sekä multitabseja (2/pvä) ja yhden rautatabletin, ja vielä puolikkaan magnesiuminkin! Tukivyöstä kyselit kanssa, mulla se on käytössä, tosin en jotenkin "muista" käyttää sitä joka päivä mutta koiran kanssa kävellessä on pakko muistaa laittaa kun muuten ei tuu mitään. Eli ihan samoja ongelmia täälläkin.
Viime yönä oli taas kauhean levottomat jalat... :/ Ei oikein tiedä, mitä tekisi kun mies hieroo jalkoja iltaisin ja nuo vitamiinitkin pitäis olla jo kunnossa. Kai se vaan kuuluu "taudin kuvaan".
Mukavaa viikkoa mammat! :)
 
Moikka kaikille!

Kiitos Pi pa re uudesta hienosta listasta. Ainut minua häiritsevä asia on tuo otsikossa lukeva jolukuisten lasketut ajat. Puuttuuko siitä u vai onko mulla vain lukihärö :whistle:

Minulla on vielä ihan syyskuun loppupään jutut lukematta, joten en osaa kommentoida kamalasti. Mahan ympärys navan kohdalta 107 senttiä. Huomenna neuvola, jolloin selviää varmaan nuo muut mitat ja tiedot. Sain perjantaina saikkua viikon, kun selkä on armottoman kipeä. Istuminen sattuu, samoin seisominen, eikä makuullakaan ole oikein hyvä. Vatsa myös supistelee vähän väliä, ainakin jos liikkuu. Onneksi ei kuitenkaan kipeästi. Vein tänään pissanäytteen tutkittavaksi, kun epäilivät, että kyseessä voisi olla virtsaputkentulehdus. Mut ehkä se selviää sitten huomenna.

Tsemppiä kaikille sairaslomalaisille ja muillekkin masun kasvattajille :hug: Niin ja tervetuloa mukaan kaikki uudet!

Riinuska & Taateli 30+0
 
Heipsis

Lyhyt työpäivä (reilu 5 tuntia) takana, kun kävin tekemässä vain paperihommia ja inviksen :). Mutta vielä on tällä viikolla 5 työpäivää jäljellä ja osa vielä 9,5 tuntisia, että mukava näin kun viikko alkaa hieman kevyemmin. Yhteensä työpäiviä ois enää jäljellä 12 :D. Pidän siis ennen äippälomaa talviloman pois alta. Hui niin se aika hurahtaa vaan vauhdilla :whistle:

pi pa re: KIITOS uudesta hienosta listasta :hug:

Elviittarelle paljon voimia :hug:

Teille, joilla on viimeiset hetket opiskeluissa edessä, paljon tsemppiä :hug:

Jajepoo : Täällä välillä kärsitään unettemuudesta :( . Tai illalla kyllä saan yleensä hyvin unen päästä kiinni, mutta sitten kun herään esim. käymään vessassa, saatankin valvoa sen jälkeen useita tunteja :(. Inhottavinta tässä on se, että yleensä juuri sellaiset yöt menee valvoessa kun seuraavana aamuna pitäis jaksaa mennä 7-8 töihin :kieh:.

Täälläkin ollaan oltu oikein tyytyväisiä äitiyspakkaukseen :). Ja synnytyskin on alkanut jo käymään mielessä.. välillä tulee pienehköjä pelkotiloja asian suhteen, mutta sitten taas toisaalta sitä hetkeä odottaa innolla :). Ainut pieni huolenaihe on tosiaan tuo lakko, joka puhututtaa :whistle:.

Nyt on lähdettävä ottamaan pienet torkut |O

Ai niin TERVETULOA UUDET MUKAAN :hug:

Veeruska ja Heppu Huoleton 31+0
 

Yhteistyössä