**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Alkuperäinen kirjoittaja Nora79:
Sä vähän niinkuin jätit mut tänne kärvisteleen :D No, taitaa jäädä mun tehtäväks viettää joulu Taysissa :xmas:
Mä yritin kauheasti lähettää sulle osan supistuksistani, että olisit tullut huonekamuksi =) . Ne ei tainnu tulla perille. Sillä kai mulla niin tuskaista olikin |O |O |O .
Nyt vaipanvaihtoon :D :heart: .
 
Sätsis onnea tylleröstä!!! :flower: :flower: :flower:

Miten niin minä roikun täällä?? :ashamed: :whistle:

Nyt olis kolme koneellista pyykkiä pesty ja pitäs vielä mankeloida..
Välillä pitää kuitenki aina käydä tarkistaa että onko täällä mitään uutta.

Nyt on masussa just sellainen tunne kuin se olisi vain pierua täynnä! :x mutta ei siltikään pieretä..kukas se täällä joku aika sit epäili että jos siellä mahassa onkin vain pieru eksyny?? nyt mulla on sama tunne! :D :D jos se onkin vain turvottanut mut..
oiskohan mun kuitenki viisaampi pysyä hetken aikaa pois täältä ku nää mun porinat alkaa olla uffoja?? :eek: :ashamed: :x :x

jos mää nyt könyän ton mankelin ääreen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
Alkuperäinen kirjoittaja Nora79:
Sä vähän niinkuin jätit mut tänne kärvisteleen :D No, taitaa jäädä mun tehtäväks viettää joulu Taysissa :xmas:
Mä yritin kauheasti lähettää sulle osan supistuksistani, että olisit tullut huonekamuksi =) . Ne ei tainnu tulla perille. Sillä kai mulla niin tuskaista olikin |O |O |O .
Nyt vaipanvaihtoon :D :heart: .
No, mutta ajatushan se tärkein oli :) Eikä mun auta vielä rutista kauheemmin, eihän tässä oo LA ylitetty kun vasta parilla päivällä!

Jos jatkais siivoilua ja joulun tunnelman luomista, vaikka kynttilä kerrallaan :xmas:

...miten niin addiktoitunut tähän palstaan... Meinas äsken iskeä paniikki kun kone oli hetkellisesti "jumissa" eikä päästänyt mua nettiin :eek:

Hei taas hetkeksi :wave:
 
Paljon onnea Sätsen :flower: :heart: :hug: !

Alkuperäinen kirjoittaja Nora79:
Supistusten toivossa oon taas alkanut käymään yli-innokkaan koiramme kanssa useammin lenkillä: koira kun vetää remmi piukeena ja minä vedän takaisin ja kiroilen sille naama punaisena ja kiellän vetämästä --> sillä on saatu aikaan supistus! Mitä en tekisi niiden toivossa :)
Samat keinot täälläkin käytössä. Vielä kun lisää tuohon jyrkkiä ylämäkinousuja poluilla tai purkkarilla, niin a´vot!

Mutta missäs on Tuitsu ;) ?

Mä en ois uskonut tulevani valittamaan tänne pitkiä päiviä ja odotukseen kyllästymistä, mutta näköjään tein senkin. Kaks päivää ollu aika kiukkuisissa fiiliksissä, mutta tästä illastahan on kääntymässä ihan positiivinen fiilis. Huomenna pääsen taas moikkaamaan neuvolan tätiä, oisipa jo viimeinen kerta. Myrskynmerkillä oli kyllä ikävä eukko vastassa :kieh: :hug: .

Tsemppiä meille kaikille!
 
no niin. meille siis syntyi 15.12 klo. 11.46 poika 57cm ja 3830g, py 35cm. Synnytys alkoi tosiaan vesien tiputtelulla. Sit lähettiin laitokselle olin 3cm auki. Siitä siirryttiin sit saliin ja sain epiduraalin. Ponnistusvaihe kesti 49min ja vauva autettiin imukupilla maailmaan. Tuli kasvotarjonnassa ja sydänäänet alko tipahteleen. Mua leikattiin ja lisäks repesin. Makuullani kirjottelen nytkin. Eilen tultiin kotiin ja maailma on sekasin. Vauva on ihana, vanhemmat vähän väsyjä. Viime yönäkin hieman valvottiin :)

Onnea kärvistelijöille. Mä olin ihan varma, että oon vielä joulunakin yhessä koossa.
 
Heipat kaikille viel kärvistelijöille! Ajattelin ilmoittautua samaan porukkaan vaikka kukaan ei ole kaivannutkaan... :/
Hirmuisesti onnea kaikille joilla jo nyytti sylissä! Kiva lukea niin monia positiivisia kokemuksia.
Siivouksesta ollut puhetta.. juu, ei auta ei! Täällä siivottu, lenkkeilty, leivottu jne. jne. mutta kyllä on hiljaista että mitään tapahtuisi. Nyt viime yönä taisi tulla muutama ns. kivulias suppari mut aika surkeeta.. oli lähinnä sellaista menkkakipua. Sit kyllä heräsin kolmelta kun jotain nestettä lorahti.. menin veskiin ja oli ihan kirkasta mut sitä tuli niin vähän että eipä se taida vaikuttaa mihinkään. JA sit loppui siihen kaikki muutkin tuntemukset... Mulla siis vähän sama kun joku muukin mainitsi täällä että mistä pirusta sen tietää, oliko tuo neste lapsivettä vai vetistä valkkaria?
Voi että tätä kärvistelyä, voin kertoa ettei kuulkaa arvon odottajat ole mitään paniikkia - mä olen TAKUULLA viimeinen täällä palstalla. La kun kuitenkin vasta 29.12. :( :( :(
No, tsemppiä ja jaksamista kuitenkin kaikille!
 
Scatzchen: ONNEEAAA :heart: arvattinhan me ku sua ei enää kuulunu että oot hakemassa joululahjaasi ;)

Mirsu: ONNEA myös teille vauvasta :heart:

Joulujuhlat vietetty..kivaa oli ja nyt meen hakee jotai syötävää ja laitan lehvan pyöriin ja oottelen miestä töistä kotiin...

Illanjatkot =)
 
Onnea synnyttäneille ja jälleen tsemppiä kärvistelijöille; myrskynmerkki ja muut joilla kova huoli, menkää ihmeessä sinne äitipolille/synnärille paikanpäälle, voivat tarkistaa tilanteen eikä tarvitse tapella puhelimessa.

Kiitos Snoopylle kun viitsit kommentoida homevaunuongelmaan; päädyttiin palauttamaan vaunut, ei tarvitse miettiä sitten onko siellä jotain vai ei.

Itselleni kaikki tämä tuntuu nyt ihan tyhjänpäiväiseltä, isäpuoleni on ollut sairaalassa teholla nukutettuna maanantaista lähtien, joutuu pian kolmanteen leikkaukseen ja parin vakaan päivän jälkeen tilanne onkin taas huonompi. Äitini tietysti täysin rikki, ja minulle vain huolehtii siitä että mun pitäis vain nauttia omasta ilostani jne, paskat. Tätähän se elämä on, on iloa ja surua, syntymää ja kuolemaa. Vaan kun tällä hetkellä pahinta on se ettei vielä tiedä miten tässä käy, joutuu vain päivä kerrallaan odottelemaan. Joulut siihen sitten vielä päälle. Ja koko ajan mieleen tulee että jospa äiti jääkin yksin, mitä kaikkea siitä seuraa.

Ei ole todellakaan kiire synnyttämään. Eikä onneksi mitään merkkejäkään.
39+2
 
lyhyesti: Saimme jouluvauvan, joka syntyi rv 38+1. Pojalla oli painoa 3450g ja 49cm pitkä. Synnytys kesti 3,5h ja käynnistettiin kalvon puhkaisulla. Nyt nautimme ihanasta vauvasta ja joulusta :heart: :heart: :heart:
Myöhemmin kerron lisää. Tänään tulimme kotia. :heart:
 
onnea kaikille vauvan saaneille :heart:

minimille voima :hug: kauheasti.

mä päätin sit että meen suihkuun ennen kuin ne supistelut alkaa :LOL: ei ainakaan sen suihkun vuoksi lopu.

ja taas täällä häiriköimässä vaikka mitään asiaakaan ei ole :ashamed: mut,mut, ku ei oo vain muuta elämää
 
Neiti Nöpönen nukkuu, joten äiskä säntää tänne tietysti :D .
Kiitokset onnitteluista :heart: !
Ja :heart: -lliset onnittelut Mirsulle, Mirkkuille ja kaikille niille, jotka jakautui sinä aikana, kun olin itsekin lasaretissa. Täytyy jossain välissä lukea ajan kanssa, mitä lauantain jälkeen tähän päivään asti täällä on tapahtunut.
Lumienkeli: Minähän sitä "pierua" silloin valittelin, joten se taitaa olla ihan hyvä merkki B) .
Toivottavasti Minimin isäpuoli toipuu :hug: ! Raskasta äidillesikin, kun toisaalta on edessä aivan ihana perhetapahtuma ja toisaalta taas ei pysty nauttimaan varmaan täysillä, kun on noin suuria murheita :'( .
 
Heti ekaks siihen tärkeimpään, eli omaan napaan :kieh:

Tänään oli sitte se yliaikaiskontrolli. Otettiin sydänkäyrää, ultrattiin, tehtiin sisätutkimusta ja sit ne perus pissat ja paineet. Kohdunsuu oli just ja just sormelle auki ja epäkypsä. Kaikki arvot oli kuitenki oikeen hyvät. Vauvan kooksi lääkäri ennusti ultran mittausten perusteella 3,1 kg, mutta sanoi että käsikopelolla tuntuis kyllä vähän isommalta, jotain 3,5 kg. Ihan sopivan kokonen siis! Mutta mikä parasta, käynnistys sovittiin perjantaille! Jes! Helpottaa ihan mielettömästi kun tietää et ihan pian alkaa tapahtua! Lääkäri kyllä sanoi, että voi siinä kestää kauankin ennen kun lähtee käyntiin, kun se alotetaan kohdunkaulan kypsyttämisellä (prostaglandiinitableteilla).

Nyt ei jaksa enää edes harmittaa että on toi huominen vielä tossa välissä. Vaikka voihan se synnytys vielä lähtee ihan itekseenkin käyntiin... Jotenki mä en vaan yhtään usko että niin vois käydä, mut ei haittaa! Sori jos mä nyt pilaan teidän ihanat märehtimisfiilikset tällasella yltiöpositiivisuudella :D

Isot onnittelut Schätzchenille ja Mirkkuille!

Paljon voimia minimille... :hug:

Vetiver 41+5
 
Minimi: :hug: Voimia oikein paljon. On se elämä toisinaan vaan niin epäreilua... :'(

Onnea mirsu ja mirkkui. :flower: :heart:

Vetiver tsemppiä perjantaille, sehän onkin jo ihan pian. :D Toivottavasti tuo sisätutkimus vauhdittaisi sitten edes sen verran että lähtisi sitten nopeasti käyntiin käynnistyksellä. :)
 
Tervehdys kaikille.

En nyt ehtinyt lukea viestejänne, mutta onnea hurjasti kaikille vauvautuneille :flower: .

Mulle nyt kävi niin, että aloin etuilla vuoronumerojärjestyksessä ja tuloksena on perjantaina 14.12. rv 39+2 klo:11.22 mitoin 4200g ja 57 cm syntynyt poika. Onni-poika on aivan mieletön pakkaus, sulattanut meidän molempien sydämet täydellisesti :heart: :heart: :heart:

Synnytys oli tosi rankka kokemus ja sen verran traumaattinen meidän reilun kokoisen pojan tullessa väärässä tajonnassa maailmaan, etten nyt ala sitä tässä vielä kertomaan. Kerron sitten kun olen hetken sulatellut. Pelkäsin yhdessä vaiheessa, että vauva kuolee.Paikalle lappasi porukkaa ja oli se sellaista... Onneksi loppu hyvin kaikki hyvin. Mulla on maailman ihanin poika ja aviomies, joka oli ihan mahtava tuki synnytyksessä.

Tsemppiä myös kaikille vielä H-hetkeä odottaville
:hug: .

Lila ja Onni
 
Onnea Schäzchen, Mirsu ja Mirkkui :heart: :heart: :heart:

Minimille :hug:

Nyt on vikat joululahjat hommattu ja tonttuja käynyt tänään tuomassa lahjoja joten alkaa eteinen täyttymään lahjoista. Ihanaa kun vauvakin on saamassa ekat lahjansa jo vaikka ei ole vielä välttämättä syntynyt aattona =) Kyllä alkaa olla jo aika rankkaa toi kaupassa kulkeminen ja autolla ajaminen. Ootteko muuten ajaneet vielä autoa?

Tosta siivouksen vaikutuksesta synnytykseen, mä olen kans kuullut että lepo on parempi vaihtoehto ja kai sen takia synnytykset käynnistyykin yöllä kun elimistö on lepotilassa...en sitten tiedä...ja sit tietysti yhdyntä taitaa kans olla tehokas keino, mut taitaa meillä mennä seuraava kerta synnytyksen jälkeen kun ei oikeen kumpaakaan innosta kun paikat jo auki ja vauva lähtökuopissa. Nyt on muuten vatsa alkanut laskeutumaan täälläkin, miehen mummo sanoi heti kun tänään nähtiin että tyttö tulossa ja vauva laskeutunut. Hauskinta oli se että kaikki on sanoneet et ihan selkeä poikamaha =) Saapa nähdä.

Toivotaan nyt että jollain meistä tulis ensi yönä lähtö synnärille =)

Mites muuten kävitkö myrskynmerkki tsekkaamassa tilanteen synnärillä?

Jospa lähtis kohta jääkaapin kautta nukkumaan, öitä :wave:

Misse81 38+5
 
Mirsu: Luin sun juttus, enkä ollut uskoa. Synnytitkös sinäkin TAYS:sa?
Mun synnytys eteni aivan saman kaavan mukaan ja pojat vielä saman mittaiset. Saman verran auki mennessä, alkoi vesien tihkumisella jotka sitten holahtivat SVO:n edessä, kasvotarjonta, imukuppi, episiotomia ja repeämä emättimessä. Nyt pystyy just hetken istumaan tyynyn päällä. Ehkä sinäkin huomenna, kun mä siis synnyttelin päivää ennen.
Mun mielestä tällainen yhtäläisyys on jo sangen kummallista...

Jos olit Tays:ssa niin, mikä osasto? Mä olin 2A:lla, eilen illalla myöhään kotiuduttiin.

Lila
 
Ensiksiki mulla tihuttaa vettä :D

Minimi :hug:

Onnea taas kaikille vauvansa saanneille :flower:

En nyt osaa kommentoida oikein mitään kun odotan että koska pääsen lähteen =)

Vielä ei supistele pahemmin ja muut nukkuu niin minä kulutan aikaani täällä kun olen niin innoissani että ei uni enään tule :D

Voi että minä olen niin onnessani, nyt on mahdollisuus päästä jouluks kotiin ja saan tuon ukkokullankin mukaan synnytykseen, ei vois pieni paremmin päättää, tänään on hyvä päivä syntyä (vink vink vaan muidenkin kirpuille =) )

 
Karsea yö takana. Ensinnäkin heräilin vähän väliä ja neljän jälkeen en juurikaan enää nukkunut. Menkkajomotusta selässä ja vatsassa ollut siitä saakka. Nyt ihan naatti olo, edelleen jomottelee. Täytyy yrittää vähän nukkua muuten ei kyl tästä päivästä tuu mitään. Tää jomottelu voi kyl johtua eilisestä shoppailusta kun olin aika kipeä sen jälkeen, pieni toivo tietysti että enteilis jotain muuta mut katsellaan...

Minttuliina tais päästä vauvanhaku hommiin, tsemppiä =)

Onkohan muitakin lähtenyt kun on niin hiljanen aamu täällä.

Täytyy yrittää nyt nukkua vähän

Misse81 38+6
 
Huomenta taas!

Täällä taas ja aina vaan surkeempana :'(

Onnea kuitenkin kaikille vauvan saaneille ja kiitos kannustuksesta taas kaikille.
Mä oon kipee..siis ei voi olla totta että nyt piti tällänen tauti iskee. Kurkku niin kipee että takaraivo meinaa räjähtää kun nielee..sama tauti kun mun miehellä :kieh:

Se mun eilinen soittorumba sitten; soitin uudestaan neuvolaan ja kerroin mitä polilta sanoivat. Neuvolan täti sano että eipäs kun tuu nyt tänne..menin tunnin päästä sitten.
Sekin oli sitä mieltä että vauva tuntuu tosi selvästi läpi..alapaine oli sata mutta paino laskenu 1 kg :/
Se sitten sano että laittaa lähetteen kuitenkin kun paineetkin yhtäkkiä kohonneet ja että pitäähän se varmistaa ettei ole lapsvesi kun lorahtelee.
Mä köröttelin suoraan äippäpolille ja odottelin siellä piiiiiitkään ennen kun kukaan edes ilmesty aulaan. Onneks en synnyttämässä ollu ;)
Pissat otettiin,sitten käyrään. Kummatkin ok ja siinä maatessa alkoki sitten supistelemaan ja seurailin niitten piirtymistä. Hihittelin itekseen siellä että kiva jos tässä nyt käynnistyiskin, joutusin kipeen miehen soittaa paikalle,oli pojan kaa kotona.
Käyrän jälkeen täti istutti mut aulaan oottaa..sano että saattaa kestää. Istuin muutaman minuutin ja sitten rupes sattuu selkään,supisteli ja häpyluu oli halkeemaisillaan. Ähkin ja puhkin siinä,en löytäny asentoa millään. Niinpä sitten nousin ja kävelin välillä ees taas käytävää. Tuli muutenki heikko olo,väsytti ja nälkä. Muut äidit (alkuraskauden ultrassa kait) katteli vähän säälien tai kauhuissaan sitä puhkimista,varmaan että luulivat että synnytän kun olin niin tuskanen.
Sitten rupes suututtaa että miks ei voinu antaa mut pötköttää siellä sängyllä missä käyrä otettiin kun ei sinne ketään menny mun jälkeen. :kieh:
Olin just menossa sanoo että pääsenkö hitto maate niin pyysivät lääkärille..ja siellä olikin sitten mun onneks kiva nuori naislääkäri ja mukava hoitaja.
Niin kireenä olin ollu että pieni itkuhan siinä pääs kun selitin tilanteen ja kerroin öistä ja että on pienikin kotona yms. Lääkäri oli ymmärtäväinen ja kyseli kaikenlaista..katsoi sitten kohdunsuun tilanteen ja ultras.
NO..kahdelle sormelle olin auki ja kohdunkaulaa jäljellä 1-2 cm. Tunsi vauvan pään hyvin vasten kalvoja..kalvot ehjät ainakin siitä. =)
Ne otti sen testin stickillä ja se näytti että lapsvettä ei ole tullu..huh,tavallaan. Mutta sano että paljon oli limaa ja aika juoksevaa sellasta. Että sitä on sitten lorahdellu ja niin ohutta on että ei näy kunnolla alkkareissa.
Vauva oli se mun ennustama 3500 g ja kaikki hyvin..mä olin niin helpottunu että meinasin taas itkeä. Muahan ei ollu ultrattu sen viikko 18 ultran jälkeen,tai on sillon vko 34 mutta se kesti minuutin pari kun katto vaan että vauva on ok.
Tää lääkäri katto kaikki tarkkaan ja pitkään ja näytti mullekkin kuvaa..sano että lapsivettä on kyllä vähän mutta selviää kyllä siinä määrässä vielä. Varsinkin kun kaikki näyttää niin lupaavalta että synnytys just alkais..
Eli siis kaikki ok ja sanoivat että oot täällä justiinsa takas..ehkä jo huomenna. Antovat sitten pari nukahtamislääkettä että sais nukuttua että jaksaa synnyttää.

Hyvä että menin vaikka ei se sitä lapsvettä ollukkaan,oli kiva tietää että nää valvotut yöt ja supparit on saanu jotain aikaseks :) ois lievä epätoivo iskeny muuten kyllä.

Sieltä kun lähdin niin alko aikamoinen tuikkiminen kohdunsuulla siitä tutkimuksesta mutta menin sitte kuitenki jouluostoksille (tähän lähelle) ja ruokakauppaan. Kaupassa sitten supisteli kovemmin ja kovemmin ja tuli kiire ulos sieltä,ihan hätä iski että ulos ja nyt. Oli muutenki tosi outo ja kökkö olo.
Kotona sitten ootti hiljanen ja kipee mies..poika oli terrorisoinu ja sotkenu parhaansa mukaan. Muhun sattu enemmän ja enemmän koko ajan ja selkä oli tulessa..itku taas pääs kun tajusin että hitto jos näillä oloilla lähetään synnyttää. Mulla alko sitte kurkkuun sattuu ja palelin..olin varmasti taas maailman surkein ihminen kun tärisin supistuksissa ja itkin :ashamed:
Otin lääkettä ja kärvistelin pari tuntia että miehen ei tarvii kipeenä lasten kaa olla yksin..se käski mut monta kertaa kyllä sänkyyn mutta en ois pystyny ees nukkuu ku supisteli. No ne supparit onneks sitten laantu..menin nukkumaan ja viime yö oli oikeen liskojen yö. Me häärättiin ja pyörittiin kumpikin,heräsin sata kertaa kun sattu lonkkiin,supisteli ja kurkkuun sattu. Hikoilin ku sika jossain vaiheessa ja välillä palelin. Nyt ei ole kuumetta mutta kurkku ja selkäsärky on hirveet..muutenkin aina kipeenä selkää särkee niin nyt supistukset ja muut siihen..ei auta ees panadol.

Tulihan taas stoori..mun piti äkkiä vaan kirjottaa :ashamed:
Toivottavasti joku jaksaa lukea mun hölmöjä selostuksia ja valitusta.

Tänään muuten laskettu aika..huomasin että oon ilmottanu tonne listaan että olis 21. ;Mulla oli niin että menkkojen mukaan tänään,ultran huomenna.
Mähän olen itse veikannut että syntyy laskettuna päivänä,3500 g. Olis tavallaan "keskiarvo" näistä kahdesta edellisestä. Oon nähny unta että saan rauhallisen ruskeatukkasen tytön..unesta muistan tasan miltä näytti ja jopa sairaalan huoneen ja tuoksun. Enneunia olen nähny ennenkin..mutta jos tää vauva ei ole se unen vauva niin sitten en kyllä tiedä kukalie kun tää on mun viiminen lapsi. ;)

Mutta nyt täytyy mennä..jos yrittäis varovasti syödä jotain. AUTS!! Poikaki alkaa tekemään pahojaan kun äiti vaan nettailee,ensin leikki niin kiltisti autoilla.
Minimille voimia ja jaksamista!!!
:wave:
 
jaahas, vähän aikaan täältä on poissa ja sinä aikana rikotaan pituusennätyksiäkin! :) Onnea taas uusille jakautuneille, seuraavaksi Minttuliina onkin tositoimissa kun lapsivettä valuu. Minusta valuu jotain muuta, päivän eroottinen tarina tulkoon tässä (älkää lukeko jos ällöttää, kuiteskin luette ja yökitte) :) päätin sitten kutinan kunniaksi nukkua ilman alushousuja, hikoan niin valtavasti että joudun vaihtamaan pikkarit parikin kertaa yössä ja nyt tajuan mistä jatkuva raskaudenaikainen hiivakierre johtuu kun paikat hautuvat ihan mielettömästi ja iho menee hikoilusta rikki. No joo, mies innostuu sitten klo 6 aamulla ettei mulla ole housuja, hänen p**iksensä on huomannut asian jo tuntia aikaisemmin vaikka itse mies nukkuukin. :LOL:

t+20 kiloakin on näköjään eroottinen säkkipimeässä peiton alla

PS. oon keksinyt itselleni tekemistä, teen raskausajasta juuri kuvapäiväkirjaa. Digikuvista on ollut kauhea blokkaaminen, vie aikaa, suosittelen. ja Anniko se valitteli että synnyttää viimeisenä, sehän nähdään, mä olen varannut jo tammikuun itselleni. ;)

Shamandalie kivat ohjeet olit saanut turvotuksen hoitoon :LOL: mietin jos tuota soveltaisi meidän työpaikalla, koita pärjäillä :D :LOL: :kieh: potkut saisin ;)

voimia myrskynmerkki, kyllä tyttö kohta ulos tulee, enää ei tarvitse kärvistellä kauan!!!! kyllä se tästä... pistä jotain hyvää musaa päälle, piristää kummasti! :flower:

jos jotain positiivista yrittää löytää tästä päivästä: se limppumainen turvotus koivesta sitten hävisi tuoreen ananaksen ja vihreän teen myötä, viime yökin meni vessassa ravatessa ja olin siitä tavallaan iloinen vaikka olo olikin varsin rytökärppämäinen, ainakin saan hämmästyttää yliaikakäynnillä neuvolan tätin seuraavaksi kun jalka on entistä ehompi.
 
moi vaan täältäkin vielä, ei pelkoa taaskaan että minnekkään olis lähdetty :eek: :eek:

Aamulla kävin jo kattoon että ketäs täällä tänään on enää jäljellä, mutta en jaksanu kommentoida... ja nyt sitte pettailin sängyn kun sain koululaiset ja miehen liikeelle ja tuon nuorimmaisen kattomaan junioria ja menin pitkälleen sitten niin johan unimaistui ;) kun oli hyvin petattu sänky :whistle: yöt meinaa olla niin rikkonaisia kaiken vessassa ravaamisen kans että näköjään sitten nukahtelee... mutta jospa nyt taas ryhdistäytyis ja lähtis siivoaan keittiön ja viemäään pyykit narulle ja rupeais imuroimaan ja illalla ois tyttöjen koulun joulujuhlakin, ja saa lähteä kuunteleen sitä "voi vieläkö olet yhtenä kappaleena?"-laulua... olenkin jo kaikille ilmoittanut että Vertti ei ole kiinnostunut joulupukista ja saas nähdä haluaako nähdä edes raketteja, joten se jonkun jo aiemmin mainitsema rippikoulu taitaa olla lähinnä... millon aikoo tulla :p

Äitiliini ja Vertti 40+6
 
Hei noista lapsivesistä vielä,niistä paljon kysellään..mähän en tiedä vieläkään miltä tuntuu kun ne menee mutta eilen lääkärissä sanoivat että jos varovasti painaa vatsaa ja sitä lorahtaa housuun niin sitten on sitä itteensä. Ja ilmeisesti muutenki ponnistellessa,yskiessä yms..ja väristä ja tuoksusta saattaa huomata.
 

Yhteistyössä