**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Meillä kun on täällä näitä limaisia juttuja niin kerrottakoon että meikäläiseltä meni just limatulppa! Nyt mä alan kyllä ihan tosissaan odottaa synnytystä. Aamu alkoi kipeähköllä supparilla mutta nyt olo on ihan normaali, supistelee kyllä runsaasti muttei kipeästi. Tänään on raskausviikkoja tasan 38, ja lääkäri silloin synnytystapa-arviossa meinasi että tämä vaavi syntynee ennen laskettua aikaa. Se on pääasia että nyt ollaan jo täysiaikaisia! :) Jipii!
 
Moi taas.

Riittääköhän tohon nollakeliin kotiintumisvaatteiksi:
-body
-potkarit
-Potkupuku
-hattu ja tumput
-karvahaalari
-toppahaalari

Ja villapeitto vielä messiin jos on yhtäkkiä sata astetta pakkasta sit tammikuussa kun mä enhä vihdoin synnytän. :headwall: :D

(pakko keksiä jotain tekemistä ettei ihan hajoa...)
 
Täällähän kärvistellään oikein urakalla! =) Jaksamista kaikille joilla jo viikot yli.. :hug:
Tänään oli neuvola ja vauva on kuulemma jo tosi syvällä alhaalla.. mitähän siitä vois päätellä? Kai se voi tarkoittaa että olis niinkuin tuloillaan piankin - toivottavasti!!
Muuten kaikki arvot kohdillaan, painonnousukin pysynyt kuosissaan.
Te ootte tosiaan tartuttaneet muhun tämän kiireen, eli en millään jaksaisi enää odottaa.. =) Onneksi ei sentään mitenkään vielä ärsytä, se oli jo aika kauheeta koska viikkoja "vasta" 36+6.
:LOL:
 
Heissan.

Tää kävi kans tänään neuvolassa, painoo tullu viikossa vaihteeks kilo. Nyt alan oleen aika lähellä 20kg :( Se kyllä masentaa. Muuten ei ihmeitä, vauva toooosi alhaalla. Mutta ei se nyt vaan halua tulla. Eilen taas supisteli kipeesti ja suolikin tyhjeni, mutta sit ne vaan loppuu. Kukahan mulle tekis sisätutkimuksen jos se vaikka auttas? Vai täytyskö munkin ässäillä miehen kanssa illalla?? Tuntuu vaan, että siitä ei oo mitään apua. Muutama kivulias supistus ja se siitä. Ei oo sen arvosta :LOL:
No joo, ens perjantaina neuvola ja jos vielä oon sillon kasassa, niin sillon terkka laittaa lähetteen äitiyspolille. Sano, että kutsuu mut vielä ennen joulua. Muuten menee niin paljon yli.

Onnea kaikille vauvautuneille :heart: Teitä alkaa oleen hirmusesti.

Asrai varmaan päässy tositoimiin kun ei näy täällä. Onnea matkaan!!

Tänään viikkoja siis 39+5
 
Kyllä se Asrai varmaan tositoimissa on, näin taas viime yönä hänestä unta. :D Kahtena yönä nyt peräkkäin, joten ei voi enää kotona olla... :whistle: :D

Vanessa: Okei, no hieno juttu et on suhteita. :D Mikäs siinä kivampaa kuin synnyttää hiljasempana päivänä. :D Vaikka toivotaan nyt vielä et menisit jo ennen sunnutaita... :)

Landir: Mä kanssa suunnittelin että jos alkaa enemmän kyselyjä tulla, niin ihan kiusallani laitan puhelimen kiinni. :kieh: Mulla kun kuitenkin on puhelin mukana, ja kaikki sen tietää, niin laitan siis kiinni. Tosin sitten ne soittelee miehelle, mut se ei mua sit oikeestaan haittaa... :whistle: Ja tohon piti sanomani, et jos on tukihenkilöt valmiina synnytykseen tulemaan, niin onhan se hyvä, mut mun mielestä ei silti tarttis soittaa ja kysyä et koska mennään, vois sen verran sitten suhun luottaa et soitat kyllä sitten kun tarvis on... :whistle: :kieh:

lispetti: Ou jea. B) Etköhän säkin pian puuhiin pääse... :D

Tuitsu: Millä olette sitten kotiin tulossa? Meitä mies tulee hakemaan, ja saa sitten käydä hakemassa auton oven eteen, joten päästään lämpimään autoon. Vauvalle ajattelin päälle sisävaatteet (eli body ja potkarit ja ohut lakki), villavaatteet, pakkauksessa olleet pörrösukat ja -tumput sekä toppapuku. Toppapuvusta saa hihat ja lahkeet sitten käännettyä vielä tumppujen päälle. Ja jos on talvinen keli, niin sitten fleecepeitto vielä kaukalon päälle...

mirsu: Mä olen kanssa miettinyt et minne pääsis sisätutkimukseen jos se auttais. :D Miehen kanssa ässää kokeiltu, eikä siitä mitään hyötyä ollut. :kieh: Siis niinkun tän synnytyksen käynnistymisen kanssa... :whistle: Ei edes kivuttomia supistuksia... :kieh:

Nyt taas oma ( . ): Nipistelysupistukset jatkuu. Ou jea. Jospa ne tästä... Sopii vaan toivoa, eiköhän ne kohta lopu... :whistle: :/
 
Veeruska En ole päässyt vielä synnyttämään. Olin äsken tekemäs viimeiset joululahja ostokset ja kaupassa supisteli kiitettävästi et hyvä et autolla kotio pääsi, mut nyt kun istahdin koneelle niin supistuksetkin pahasti kadoksissa.
Miten ihmisiä voi olla niin paljon kaupassa, eikö niiden pitäisi olla töissä? Suosittelen kaikkia supistuksen hakuisia kauppoihin liikenteeseen viimeistään kilometri jonoissa alkaa ainakin mulla supistelemaan...
 
Onnea kaikille vauvaantuneille! :flower: :heart:

Mä voisin tässä paremmin kertoo synnytyksestäni...
Perjantai meni ihan normaalisti,tein kaks pitkää lenkkiä koirien kanssa ja ei ollut koko päivänä mitään synnytykseen viittaavaa havaittavissa. Kymmenen aikaan illalla kun katselin telkkua ja vaihdoin asentoo niin tuntu poksahdus ja housut kastu...siitä sitten vessaan ja johan lorisi vettä joka oli vaaleeta/punertavaa. Edelleenkään ei supistuksia tai muutakaan. Kädet täristen sitten pakattiin sairaalakassi ja matka kohti tayssia alkoi. Matkalla olo oli hyvä ja ei ollu kipuja, päästiin tayssiin ja käyrälle,joitakin pieniä suppareita alko tuleen. Mies passitettiin kotiin ja mä sain peräruiskeen ja menin yrittään unta sänkyyn n. klo: 24.00. Supistuksiltani en saanut unta ja kaurapussia kokeilin,ei tuntunu hyvälle ja siirryin jumppa pallon päälle,se autto vähän. Siinä 03.30 olin niin kipee että soitin miehelle että nyt tänne ja mut vietiin synnytys saliin, olin yllättynyt että nytkö jo??kun en kuitenkaan ollu NIIN kipee mitä olin odottanu että oisin. Mie stuli siinä samalla ja siirryin sängylle ja vauvalle laitettiin pinni päähän kun mahan päältä ei kuulunu kunnolla sydän ääniä ja ne sekottu mun omaan pulssiini. Siinävaiheessa olin n.2cm auki ja sovittiin että saan epiduraalin ja sitä alettiin valmisteleen, sitten kun sen aika olis ollu niin sanoin kätilölle että nyt kyllä vähän jo ponnistuttais ja se katto tilanteen ja olin jo melkein kokonaan auki muutaman supistuksen aikana!! Reunaa oli senverta että oisin saanu kohdunkaulan puudutteen tms mutta seuraavalla supparilla meni sitten sekin! Sitten ei muuta kun ilokaasu pois ja ponnistamaan kun supistus tulee! Olin ihan paniikissa kun pelkäsin että se sattuu...Yllätyin kun huomasin että ei se nyt niin satukkaan, lähinnä tuntu oudolle kun oli niin kova paineen tunne. Siinä sitten 30min ponnisteltiin pitkään ja hartaasti ja suppareiden välillä levättiin ja sitten olikin neiti sylissä klo:06.07. Pieni eppari tehtiin ettei tuu repeämää. Olin kyllä niin haltioissani tosta kokemuksesta ja siitä että se ei ihan oikeesti sattunu ollenkaan niin paljoo kun ajattelin. Tytön mitat: Pituus: 49cm
Paino: 3kg220g Pipo:34cm

Nyt meillä on huolena bilirubiini arvot jotka on nousussa.. :( Kotona ollaan nyt mutta kontrollissa käydään jokapäivä ja yhen päivän oltiin valoissa. Saa nähdä joudutaanko taas. :(

Nyt en enempää kirjottele kun toi eppari ei tykkää pitkästä istumisesta vielä.. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
Autollahan se sitten kulkee, eli riittäis vissin toi varustus?
Uskoisin. :D

vanessa: onnea matkaan. :hug: Ja kun sulla supistuksille ei enää oo käyttöä, niin paas tulemaan ne tänne... :D

suzyco: Toivottavasti ette enää valoon joutuisi... :hug:

peppi: Mä ajattelin tänään koittaa tuota shoppailu ässää, saas nähä kauanko saan isännän sitten mukana viihtymään... :whistle: Viimeksikin alko sopivasti supistella kun oltiin jo kassalla maksamassa... |O

Täällä neiti vielä nukkuu, o nyt vedellyt 3h päikkärit... Väsyttäviä nää sadepäivät... :whistle:
 
Hui kun oli tullut parissa päivässä vauvauutisia! Onnea pipare, mmiilia, suzyco, Porsche ja Mötkylä! :flower:

Ihan hirmuisen suuret tsemppihalit kaikille jotka yliajalla kärvistelee... Mä oon ainakin niiiin kypsä jo nyt vaik vielä puoltoista viikkoo laskettuun... :headwall:

Vanessalle ja Lispetille onnea matkaan! Mulla itellä on ä-poli kontrolli ens viikon perjantaina ja neuvolatäti vähän vihjaisi, että todennäköisesti kalvoja vähän ärsytetään , et saatais syntymään ja toiveet on siis korkealla.

Ja tosiaan piti aikaisemminkin sanoa, että kyllä, olen muistanut infota ystäviäni heidän ihanuudesta! (Liittyen siis niihin babyshowereihin) =)

Minky 38+2 (Tuntuu, et mä olisin jo pari viikkoo junnannut tässä 38+ jotain viikossa vaik pari päivää vastga menny...Se on se malttamattomuus ) :D
 
vanessa tsemppiä :hug: matkaa
ja jos tuntuu että on ylimääräsiä :LOL: niin voisit laittaa vaikka jokatoisen supparin mullekki, tahtois matkaan kans ;)

miehen kans on tällekki aamulle ja eilen illalle ässiä testattu mutta ei vaikutusta :( ja joku kerran kyseli noista haluista niin täällä on isäntä enemmin hätääkärsimässä kun itellä olis haluja monesti päivässä ja toinen meinaa "pelätä" että satuttaa pikkusta :eek:
 
Onnea kaikille vauvautuneille :flower:

Pitkästä aikaa kirjoittelen itsekin, joka päivä oon kyllä lukenut teidän jutut, mutten ole jaksanut itse näpytellä mitään.

Omaa vuoroani täällä kuumeisesti odottelen :D No, eihän tässä ole mitään kiirettä vielä, onhan siihen laskettuunkin vielä yli viikko aikaa! Välillä oikeen hävettää tää oma hätäily, kukin vuorollaan :D Ja lupaan alkaa hätäileen vasta kun LA on ohitettu...

Voi kun oli ihana synnytystarina Suzycolla, ihan tuli tippa linssiin sitä lukiessa! Toivottavasti bilirubiiniarvot pysyy aisoissa ja pääsette nauttimaan vauva-ajasta ilman huolia ja murheita :hug:

Oma (.): neuvolassa käyty tänään ja kaikki arvot kohdillaan. Pitkästä aikaa mittas hb:n ja se oli ihan "huippulukemissa" eli 121! Hyvin on hb noussut vaikka en ole lisärautaa syönyt. Turvotus on järjetön koko kehossa, mutta jalat on kyllä koomisimmat, uskomattomat pölkyt :/ Vaikka ei kyllä naurata siinä vaiheessa kun yritän löytää kaapista sopivia kenkiä ja totean sopiviksi ainoastaan kumisaappaat. Mut "onneks" ulkona sataa vettä, kumisaappaat pääsee ihan oikeuksiinsa :)

Supisteluja on täällä havaittu, ei kipeitä mutta havaittavissa. Ja eilen alkoi ihme vihlaisut värkissä/alamahassa! Yöllä ja tänään vihlaisut on jatkunut ja kun sellainen "salama" iskee, se salpaa hengen ja täytyy mennä kaksinkerroin. Neuvolan täti totesi niiden olevan aivan normaaleja tuntemuksia, vauva "poraa" itseään alemmaksi jolloin kohdunsuulla/ -kaulalla tapahtuu muutosta. Kuullostaa lupaavalta :D Heh, katsotaan vaan niin laulan yksin täällä palstalla ...and a happy new year! ja synnytän vasta 43+ viikoilla... Joku muukin "manaili" vauvan liikehdinnästä kuinka se on vaan lisääntynyt vaikka yleensä liikkeet vähenee kun synnytys lähenee (kivasti rimmas :D ). Täällä sama juttu, kaveri mahassa liikkuu niin että omat sisuskalut vaihtaa paikkaa! No, mutta onneks liikkuu, oilisin ihan neuroottinen jos liikkeitä ei tulis kuin ihan harvakseltaan.

Jotain piti vielä kommentoida mutta se unohtui, palaan viemään palstatilaa myöhemmin, jos muistan asiani :)

:hug: kaikille yliajalla kärvisteleville, toivottavasti teidän aika koittaa pian!

Nora ja Vilma 38+4
 
Kiitos suzycolle tosiaan synnytyskertomuksesta. Valaa itseenkin vähän edes uskoa.

Ja Vanessalle onnea synnytykseen. Ihanaa, että ihmiset tulevat tänne vielä kertomaan viime hetken kuulumiset, niin tiedetään, ketkä ovat oikeasti jo lähteneet. Nyt on varmaan Menninkäisellä jo lapsi sylissä. Oliskohan Maukkiksella ja Asraillakin. Niin, ja taitaa Jajeepokin olla jo synnyttänyt, kun ei ole vähään aikaan kuulunut.

Mä haluan kyllä oikeesti seuraavaksi! Koska on mun vuoro, ihmiset selvästi täällä etuilevat jonossa :LOL: Antakaa nyt ihmisten järjestyksessä jakautua!

Niin, ja Shamandalie, kiitos sympatioista puheluiden suhteen. Itseasiassa kaikkein eniten mua on ärsyttänyt siskon mies, joka ehkä viikko sitten, kun mulla ei ollut vielä mitään kiirettä synnyttämään, sanoi lohduttavasti, että kyllä se tulee sitten kun on tullakseen. En tiedä miksi, mutta alkoi oikein ottamaan päähän, että totta kai se tulee sitten, kyllä mä nyt sen tiedän. Että varmaan yksi pahimmista kommenteista on just joku "yksikään ei ole vielä jäänyt syntymättä". Eiköhän niitä aikanaan ole jäänyt, ja siksi äitejä ja lapsia kuollut synnytyksissä!

No, yritän olla vähemmän negatiivinen. Vielä vaan lisää tuli pökköä pesään, Liberokerhosta tuli viesti, onneksi olkoon uudesta vauvasta, kerrothan meille milloin synnytit! :headwall: :headwall: :headwall:

Landir
 
Kiitos Suzyco synnytyskertomuksesta ja Vanessalle tosi iso onnen potku synnytykseen Ihan jännittää!!

Asrai ei voi olla kuin synnyttämässä!!! :D

Mulle ei onneksi kukaan ole alkanut soittelemaan, johtuisko rv 37+3 :D .. Mutta en kyllä ole kelleskään edes kertonut sitä 36 viikon neukkalääkäriä ( kohdunsuu auki 1 cm, kaulaa ½ cm ja pehmeet paikat) Ja et voi hyvinkin lähtö olla millä hetkellä hyvänsä.. No ei sitä tiedä vaikka loppiaisenakin vielä täällä olen yhtenä kappaleena.. :kieh:

Masentaa tämä sadesää :( . Ulos jos lähen niin vedän varmasti jotkut slipat tossa pihalla, kun on niin jäässä nää tiet.. :/

argh.. täytyy mennä ruu´an laittoon..
 
tuitsu pitäskö meidän mennä sinne kelaan hakeen niitä suppari lomakkeita vai oliko joku bongannut niitä maitohyllyn vierestä

onnea kaikille joilla oli vauva uutisia :flower: :heart: :heart:

shamandalie yksin täällä väsyneenä hekotan noille sun mies lipokkaille ja vaipattomuuteen. kyllä piristit taas tätä harmaata arkea.

vanessa tsemppiä kauheastia.

mua kans ottaa jo aivoon noi joko joko puhelut ja jos en heti vastaa viesteihin niin heti soitetaan. tai sattuu mese oleen kiinni niin alkaa tiuhaan puhelin piriseen. kakka

ukkokin koko ajan kysyy et joko pitää mennä. tarkistaa aina puhelimen akku varauksen ennen kuin lähtee.

tänään kävin kaupungissa katteleen vauvalle jotain ja sit käytiintuos marketeis ruokakaupassa ja viel yhdessä halpa kaupassa. on tullut käveltyä. viime yön huusin unissani kipuja ja närästystä.

mut nyt ruuan laittoon teini kuulemma kuolee nälkään. taitaa vaan haluta tyttöihin :LOL:
 
Tuosta Noran kommentista vauvan liikkeistä tuli muuten mieleen. Mulla oli viime viikolla (vko 40) sellainen olo, että sisuskalut siirtyilee, kun vauva möyrii niin julmetusti. Sitten oli niin äärettömän epämuodostunut vatsa vähän väliä, että napa ihan sivussa. Liikettä siis riitti, vaikka ei sellaisia kunnon potkuja. Ja oikeesti välillä tuli melkein oksettava olo, kun niin peuhasi. Tajusin just, että nyt ei ole pariin-kolmeen päivään möyrinyt enää silleen, että mulle olisi tullut tuota huonoa oloa.

Voisikohan tuo enteillä synnytystä? No, kuitenkin toiveajattelua, ja kyllähän nyt mikä tahansa tässä vaiheessa jo enteilee synnytystä, kun eiköhän se vajaan kahden viikon viikon sisään joka tapauksessa tule. Mutta kuitenkin.

Niin, ja lisäksi mulle on tullut kamala jano, normaalisti juon sellaisen 1,5 litraa vettä päivässä, nyt on mennyt kevyesti varmaan 2,5 litraa muutaman päivän ajan. Lisäksi kaveriksini on tullut ummetus ekaa kertaa tässä raskaudessa, samoihin aikoihin. Jonkin verran oli eilen myös turvotusta sormissa. Että vaivoja alkaa pukata nyt tähän loppuun. Verenpainehan mulla on myös nousussa.
 
Vanessalle onnea matkaan, tais lähtö tulla :flower: Onkohan Sätsen jo Tays'ssa tositoimissa kun ei ole ollut muutamaan päivään kirjoittelemassa?!

Nyt poistun uudella yrittämällä ja alan haeskeleen kuivakakun ohjeita netistä. Ajattelin väkertää isovanhemmille kakut ja piparit joululahjaksi :xmas:

Heipä hei :wave:
 
En muista kuka kysyi et sektioko sen takii et vähän lapsivettä.. siis vastausta siihen, ei sen takii vaan oman jaksamisen kannalta se..

kävin sit tänää ostaa koneen uuden, ihanaa!!! :heart: :heart:

pääsee kirjoitteleenki vähä useammin... :hug:
 
Kovasti onnea kaikille "poksahtaneille" ja tsemppiä juuri lähteneille; jännää kuinka samanaikaisesti täällä iso porukka päässyt toimiin! Olisi kyllä vähintään kohtuulista että esim Asrain vuoro tosiaan olisi menossa!
Ja kiitos synnytyskertomuksista, niitä on myös kiva lukea, niin kovin erilaisia ovat, saas nähdä minkälainen on se oma sitten aikanaan.

Omaa: Täällä iski flunssa, toivottavasti menee nopeasti ohi että sais voimia synnytykseen. Ihan tosi karsee olo juuri tällä hetkellä, menin vielä pönttö imuroimaan aamupäivällä, ei ollut näköjään hyvä idea. Mikäs siinä jos voisi vain nukkua, mutta kun makaaminen on mahan takia hankalaa (ette varmaan tiedäkään...). Tekisi mieli ottaa jotain jokapaikansärkyyn ja ärsyttävään oloon, mutta jospa tauti menisi paremmin ohi jos antaa kuumeen nousta, tiedä häntä.

Hmm, pipareita.... Jos joku päivä sitten! Onko jollain muuten hyviä taikinaohjeita (voi kyllä olla että pakastetaikina lyö läpi), sellaisiin rapsakoihin ohuisiin pipareihin? (paksuushan ei liity siihen miten kaulii...)

minimi 37+4
 
Mäkin voisin kyl joltain ottaa suppareita, kun ainuttakaan oo tainnu bongata vielä. Mäkin oon kokeillu noita ässiä, mut en tarkoita siivousta, seksiä enkä saunaa vaan sohvaa, suklaata ja sipsejä! :D Mä vaan päätin jo viikko sit, että en jaksa rasittaa itteeni noilla ässillä, vaan yritän keskittyy nauttimiseen!
 

Yhteistyössä