**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Menninkäinen: Tsemppiä sulle hirrrrrmuisesti!!!!!! :heart: Taidatte saada itsenäisyyspäivän vauvan... =)

Ja kaikille muillekin tsemiä,,,

Täällä ollaan ja olo on hyvä, ei merkkiäkään lähdöstä!

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille...

Riikkuli 39+4 (menkoista laskettuna tänään olisi kyllä virallinen laskeutumispäivä!)
 
Menninkäiselle tsemppiä synnytykseen =)

Kylläpä on pimeä päivä...taidan viettää päivän sohvalla telkkua katsellen, tuntematon sotilas alkoi juuri...

Olisin kysellyt teiltä turvotuksesta, onko teillä sitä paljon käsissä ja jaloissa? ja onko sitä ympäri vuorokauden vai onko enemmän illalla? Mulla turvotusta ympäri vuorokauden ja eilen illalla turpos oikeen kunnolla. Oli aivan järkyttävät jalat, oli myös muuallakin kropassa, vatsaankin jäi sormen jäljet kun kokeili vatsaa. Mietin vain että onkohan tää enää ihan normaalia. Yöllä särki hieman jalkoja kun turvotti niin kovasti. Onneks tyyny jalkojen alla hieman auttoi. Illalla tuli myös tosi huono olo, heikotti ja oksetti. Meinasin jo synnärille soittaa kun käskettiin ottaa sinne yhteys jos raskausmyrkytykseen viittaavia oireita tulee. Oireet onneks meni ohi. Aamusta taas jalat ja kädet turvoksissa. Mietin vain että onkohan tää nyt ihan normaalia. Verenpaine oli aamulla ihan ok. Onneks vauva liikkuu ihan normaalisti. Täytyy vain litkiä tota vettä ja pitää jalkoja ylhäällää..... :ashamed:

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille

Misse81 36+6
 
menninkäiselle tsemppiä

näyttää että kaikki muut jo lähteneet. tuitsu ne jätti meidät pois kyydistä. pitäiskö jo asennoitua et tää vauva tulee vasta tammikuus ja lähtä huomenna ostaan kinkkua ja puuttuvia lahjoja. ja sit tietenkin jossain kassajonossa valahtaisi lapsiveet. :LOL: pahin painajainen kävis toteen.

eilen alkoi kahdeksan aikaan illal supisteleen ja kesti puolille öin. sit loppui. aamulla kun nousin niin muutama napakka tuli mut se siitä. eli linnan juhlat katotaan isona ja haaveilaan komeista iltapuvuista
 
Misse81: Mulla on just tollasta turvotusta ja ympäri vuorokauden. Neuvolassa olen siitä maininnut miljoona kertaa, mutta koska mulla on aina pissa puhdas ja verenpaine hyvä, niin neukkatäti sanoi, ett mulla on sellainen kroppa mikä vaan kerää nestettä enemmän ja kyllä se siitä synnytyksen jälkeen laskee. Esikoisesta mulla oli ihan sama juttu ja kaksi viikkoa synntyksestä huomas, ett turvotus oli todella laskenut. Inhottava vaiva, mutta uskoisin, ett sullakin kaikki ok. Tietty, jos sua kovasti huolestuttaa, niin aina voi soittaa äippäpolille ja kysyä neuvoa... :hug: Ananasmurskaa olen kovasti syönyt tohon turvotukseen, kun se poistaa nesteitä ja vastapainoksi juonut paljon vettä... Tsemppiä
 
Misse: Mulla tuota samanlaista turvotusta ollut jo varmaan 2kk eikä ne neuvolassa tosiaan sano siihen juuta eikä jaata koska pissa puhdas ja paineet ok. Mullahan on ollut jo pitkään tuota nivel särkyä juuri tuon turvotuksen vuoksi. ja on saattanut olla sillee että vaikka yks sormi on triplan paksuinen muihin verrattuna ja siinä armoton särky.. Käsiä mua pakottaa koko ajan ja herään jopa siihen särkyyn. En saa käsiä enää kunnolla nyrkkiin ja puristusvoima on hävinnyt kähestulkoon kokonaan käsistä. Toissa iltana olivat jalat niin turvoksissa ettei nilkat taittuneet ollenkaan. Voitte kuvitella mitä mun kävely silloin oli. Just niinku ankan räpylät läsähtää lattiaan. Jalat olivat tönköt. Mut se sit vähän helpotti yön aikana. Ja tuo kutina on tullut mulle varsinkin aamuisin jalkapohjiin. Mutta kuten jo tuolla aikaisemmin kyselin noista maksa arvoista niin mulla ne olivat kaikki alle viiterajojen. Kai se tuo turvotus tekee tuon kutinankin.

Mullakin alkoi eilen illalla mukavasti supistella 5-15min välein. Ei kipeesti mutta pientä juilimista oli havaittavissa. Ne kesti tovin aikaa mut sit uni voitti ja nukahdin. Yöllä heräsn pariin kipeeseen kovettumiseen ja tuohon häpyluu kipuun mut jotenki sain nukuttua pikku pätkissä. Aamulla sit supparit jatkui mutta mun piti ottaa särkylääke kun en päässyt sängystä ylös muuten ja nyt ne supparit sit loppui vähän aikaa sit.

Menninkäiselle onnea matkaan!! toivotaan että tää olis nyt sitä ihteään

Minäkin oon muuten miettinyt että mitä sit jos esim kaupassa menee veet?? :whistle: Mulla kun ne esikoiselta meni yöllä sänkyyn niin se ei todellakaan ollut mitään pientä tiputtelua vaan heti niinku niagaran putous!! Ei mulla pidätellyt niitä vesiä sit edes ne sairaalan isot vaipat vaan koko ajan piti olla vaihtamassa! :ashamed: Ja tosiaan vesien meno ei enteillyt mitenkään. Ei yhden yhtään supparia tai mitään ollut sitä ennen.. ei edes edellisenä päivänä..

Vanessalle muuten kans tsempit kärvistelylle! :hug:

 
Menninkäiselle onnea matkaan.. Saadaan ainakin se yksi itsenäisyyspäivän vauva :) :heart:

Itsellänikin oli eilen puolenyön aikaan muutama napakampi supistus taas vaihteeksi tai ne tuntuivat enemmän lantiolla.. Ehdin jo ajatella, että nyt sitä sitten yöllä mennään. Noh yö meni 10 h unilla ja yhdellä pissareissulla. Mies ei enää jaksa kovin edes valpastua näistä mun supistuksista, kun niitä on tullut viimeisen kuukauden aikana ihan mukavasti. Toivottavasti sitä ei tarvitse kovin houkutella lähtemään synnyttämään :kieh: ..

Täällä sataa jotain räntä paskaa :kieh: .. Ei oikein sovi tällainen ilmasto lappiin tai ei kyllä minnekään.. Kyllä talvi saisi olla talvi. Olen jotenkin ajatellut, että meidän vauva kun syntyy niin on -30 astetta pakkasta.. No tätä menoa saan kyllä odotella pakkasia hamaan harmaaseen tulevaisuuteen :D

Mutta hyvää itsepäisyyspäivää sinne ruudun toiselle puolelle..

Rillukka ja bebe 37+2
 
Juu kaikki muut on lähteneet synnyttämään ja mulle ei oo kerrottu mitään!

Tsempit kuitenkin kaikille. Menninkäinen on varmaan jo kyllä mennytkin. Jännää lukea kun toisia supistaa, ihan itekin alkaa jännittää. Täällä ei edelleenkään oo ensimmäistäkään kipeää supistusta bongattu. Ei kai bongatakaan kun vasta synnärillä. Tää vauva sais syntyä ens viikon alkuun mennessä tai sitten jättää syntymisen joulun jälkeen. Juu näin oon nyt sitten suunnitellut, kun ei kerta viime yönä mitään tapahtunut. Esikoinen syntyi just näillä viikoilla, mutta tämä ei nyt sitten haluakaan pois vielä.

Joko mulla menee vedet yhtäkkiä yllättäen tai sitten mut käynnistetään. En mihinkään supistusten alkamiseen kyllä jaksa uskoa, kun ei koskaan oo vielä ollut.

No poistun oottelemaan, josko meitä muita vielä tänään ilmaantuu.

Nobody 38+2
 
Menninkäinen on varmaan jo tositoimissa. Voimia ponnisteluun! :D
Noi supistukset on kyllä hassuja. Mulla tullu jo varmaan kuukauden kivuliaita supistuksia päivittäin ja muutaman kerran jo tunnin ajan tiheemmin, mut sitten ne vaan lopahtaa. Sen takia tuntuu niin hassulta, että joskus muka oikeesti pääsis synnyttään. Ja kuinka kipeitä ne oikeesti sitten onkaan, kun nytkin ollu jo välillä sellanen olo, että ei oikeesti pysty hengittään.

Kaikki on varmaan viettämässä itsenäisyyspäivää tai sit tosiaan synnyttämässä niinkun ootte veikkaillu. Onnee matkaan vaan kaikille, jos sellanen tilanne nyt sattus tuleen!
 
Minä en oo menny kuulkaa naiset vielä minnekään! :D Mua alkaa jo ihan huvittaa. Eilisillan supisteli jo tosi kivasti, mutta ei edelleenkään mitään, minkä kanssa ei pärjäis kotona. Kellottaa ei oikein voinu, kun ei olleet selkeästi mitenkän aaltomaisia. Aamuyöstä alkoi taas, mutta loppuivat, kun nousin ylös ja otin yhden kämäsen 500 mg Panadolia (!! :eek: ), joten tässä sitä ollaan ja ihmetellään edelleen. No, "lohduttaudun" sillä, että näenpähän ainakin Linnan juhlat :D Huomenna pitäis sitten alkaa tapahtua, kun seuraava kontrolli synnärillä.

menninkäiselle hurjasti tsemppiä!!

Kiva oli lueskella noita teidän ajatuksianne kivunlievityksen suhteen.

vanessalle ja Tuitsulle kovasti paljon tsemppiä myös, kyllä tää kärvistely on aika kamalaa oikeasti... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja tivoli:
Mun synnytyspelko on alkanut muuten hävitä ja on tullut tunne, että ehkä siitä selvitään hengissä. Varmaan jotain hormonaalista hulluutta kuvitella, että hyvin se menee, mutta pakko kai niin on asennoitua, kun muutakaan ei voi.
Mulla on aika lailla sama homma. Varmaan osaksi johtuu (ainakin mulla) ihan väsähtämisestä tähän odotteluun.

Ei se kummempia tänne. Äskenkin vähän suppaili, mutta ei mitään kovin dramaattista vieläkään.

- Asrai ja Tiitiäinen rv41+6 -
 
Mutta toihan kuulostaa ja lupaavalta :) Saa toki noilla viikoilla jo kuulostaakin. Mutta sulla on ainakin se positiivista, että et joudu oleen joulua sairaalassa. Mä oon ihan varma, että oon vielä joulunakin tällanen norsu tai sit synnyttämässä. Mulla tulee 42viikkoo just jouluviikonloppuna täyteen. että jee :D
 
Kiitos Riikkuli ja Lumienkeli vastauksista...ehkä tää on ihan normaalia ihmettelen vain kun näin yllättän tulee hirveet turvotukset. Tota käsien turvotusta ja jäykkyyttä mullakin ollut jo useamman viikon mut toi jalkojen hirvittävä turvotus on tullut parissa päivässä. Huomenna meen onneks rr-kontrolliin neuvolaan joten täytyy siellä jutella tosta lisääntyneestä turvotuksesta ja varmaan tarkistetaan toi pissanäyte. Joo täällä kans syöty tota ananasta ja vettä litkitty....suklaata tekis mieli mutta taidan mennä ottamaan tota kevytrahkaa ja siihen jotain hedelmää sekaan.

Asrai eihän sitä tiedä vaikka se alkais vielä suppailee enemmän, kun kerran limatulppakin irronnut...toivotaan parasta, jos vaikka voisit seurailla linnanjuhlia supistuksia laskien ja lähteä sen jälkeen synnyttämään =)
 
Menninkäiselle onnea synnytykseen! vai jokohan se on jo ohi =)

Joku kirjoitti, että vauva ei laskeudu, eikä saa vedenmenojen jälkeen olla pystyssä. Mulla on sama homma! 3 synnytystä minulla on lähtenyt käyntiin vedenmenoilla ja mulla vettä tulee paljon!! Ei todellakaan riitä siteet. Ambulanssissa tuntee kuinka valuu selkää pitkin ylös ja jalkoja pitkin alas kenkään asti. yök. Joillakinhan tulee vai vähän. Tämäkin siis yksilöllistä.
 
Lumienkeli: Niin tyypillistä. |O Siis et sillon kun ois tilaisuus olla miehen kanssa kahestaan niin sitten tulee jotain... :( No, ehkä ensi kerralla... ;) Ja sit ite on tylsistyneenä ilman tekemistä... :/ Ja ihana vertaus tuo et silmät pyöri kuin hedelmäpeli. :D Kuvaa hyvin varmasti sitä tunnetta joka sillon on... :D Ihana. :heart:

Jajepoo: Tsemppiä huomiselle. :flower: Kaipa ne lääkärit tietää mitä suunnittelevat, ja eiköhän nytkin nopeasti sitten synnytys mene kuten edellistekin kanssa. :hug:

Tuitsu: Mä olen kanssa samat hommat kokeillut (tai no, tästä kohta suihkuun menossa...) eikä mitään apua ole ollut. |O (Turhaa hommaa siis. :D) Eilen käytiin kaupassa, ja ihan tarkoituksella kävelin niin kovaa kuin vähänkin sai irti rutistettua. No, eikö sit alkanut vähän supistella (kivuttomasti mut anyway) kun oltiin kassalla. |O (Liian pieni kauppa siis ilmeisesti? :D) Tänään sama kun siivosin: Supistelut (edelleen kivuttomat mut ehkä vähän napakampia) alkoi taas kun on kaikki tehty (liian pieni asunto tai liian siistiä? :D). |O

Kiekura: Vai meinas neukkatäti et tärinä vois synnytyksen käynnistää? Hmm... Pitäskö sittenkin tänään lähteä ajelemaan jonnekin mukulakiville? Oisko teho taatumpi jos menis fillarilla... (Minäkö epätoivoinen... :snotty: )

menninkäinen: :hug: Toivottavasti olet jo mennyt. Mä oon kyllä kade sulle, eikä hävetä edes tunnustaa. :D Lähetäs tännekin muutama supistus... :whistle: :D

Tivoli: Mä taas toivon, että saisin opiskelijan synnytykseen. Tai siis jos vaan on sellanen, joka jo jotain osaa ja uskaltaa tehdä... :whistle: Mulla oli esikoisen synnytyksessä opiskelija, ja musta se oli hyvä. Tokihan vastuu oli kätilöllä, mutta opiskelija oli sen koko ajan meidän kanssa salissa, ja oli osaava. Tosin hän sitten aina tilanteen vaatiessa pyysi kätilön paikalle, mutta oli kuitenkin koko ajan siinä tsemppaamassa ja valmiina auttamaan sun muuta. Tosin ei kaikki ole samanlaisia... Nyt kun tiistaina käynnistystä koitettiin, opiskelija kysyi et saako olla mukana. Sanoin että saa, ja sitten kätilö sanoi opiskelijalle et hakee vaatteet. Sanoin isännälle kun kahden jäätiin, et toivottavasti opsikelija osaa sit kans jotain, mies siihen et osaa se ainakin tossut hakea. :LOL: Sitähän mä ajattelinkin... :D

Vanessa: :hug: Toivotaan nyt vielä et lähtis itellään tulemaan. :hug:

Misse: Mulla on nyt aamuisin sormissa enemmän turvotusta, ja niistä se hiljalleen laskee. Mut jaloissa on toisinaan heti aamusta ihan kivasti (eteenkin oikeassa) ja toisinaan turpoo vasta illalla. Merkitystä ei oo mitä tekee vai tekeekö mitään... Juonutkin olen, mut eipä siitä hyötyä tunnu olevan... :/ Ja puhuin näistä synnärillä ja neuvolassakin, mut se on kuulemma ihan normaalia kun vauva alkaa painaa taas eri verisuoniin kuin ennen. Ja mulla ei oo pissa ollut puhdas viimeksi, mutta sillä ei kuulemma väliä ole koska turvotusta ei ole kuin käsissä ja jaloissa... Ja sit neukkatäti sanoi eilen kun tästä juttelin, et koska mulla ei esikoisesta ollu myrkytystä ja on sama mieskin vielä, niin on häviävän pieni mahdollisuus et tässäkään raskaudessa myrkytystä tulis. No hyvä niin, mut ärsyttää tää turvottelu silti. |O Ja nyt viel kun siel sataa vettä ja on märkää, niin ei oikein innosta lipsukoilla ulos lähteä. :whistle:

Asrai: Jospa sitten kuitenkin sulta jäis tänään linnan juhlat väliin. :D Mä näin muuten koko viime yön unta, et kirjoiteltiin sun kanssa täällä kun sua supisteli ja sitten sä jo lähditkin synnyttämään ja jätit mut tänne vielä ihmettelemään. :D

Tässä kirjoitellessa on pari kivutonta supparia tullut ja vähän on taas menkkamaista juilintaa... No, kyllä ne kohta loppuu... :whistle:

Jospa sitä tästä painuis suihkuun kun isäntäkin sieltä jo tuli, sais sitten kohta mennä aloittelemaan ruokaa et ehditään syödä ennen kuin appivanhemmat tulee kylään... :)

Shamandalie ja Torsti 39+3 :heart:
 
Muistatteko enää mua? En ole päässyt nettiin moneen viikkkoon, joten en ole päässyt lukemaan juttujanne. Paljon oli jo syntynyt joulukuisia. ihanaa. Onnea kovasti kaikille!! :flower: pitää vielä uudestaan lukea nää läpi paremalla ajalla.

3.12. meille syntyi ihana suloinen poika. Painoa pojulla oli 3770 g ja pituutta 51 cm. Nyt ollaan sitten kotiuduttu. vauva on rauhallinen.. (ainakin vielä ). nukkuu ja syö melkein kokoajan.
synnytys meni hyvin. Jäi hyvä mieli synnytyksestä. kestikin vain 4 tuntia yhteensä. Ponnistusvaihe 5 min. apuna synnytyksessä oli spinaali ja ilokaasu jotka oli kyllä taivaallisia apuja.. varsinkin spinaali..
Onnea vielä kovasti kaikille synnyttämään lähtijöille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Kiekura: Vai meinas neukkatäti et tärinä vois synnytyksen käynnistää? Hmm... Pitäskö sittenkin tänään lähteä ajelemaan jonnekin mukulakiville? Oisko teho taatumpi jos menis fillarilla... (Minäkö epätoivoinen... :snotty: )
Mitenhän jos rupeis noita rappusia polkemaan pyörällä alas... Oliskohan kokeilemisen arvoinen juttu ja tarpeeksi tärinää?

Mua sitten sitten Shamandalie naurattaa aina noi sun ja miehes keskenäiset kommentit. Siis toi opiskelijan taito hakea tossut. Jotenkin tulee oma mies mieleen, siltä tulee kans just tollasia kommentteja. Se ei aina ajattele loppuun, ennekuin suu aukee.

Taidan lähteä ettimään sitä polkupyörää ja pyöräilykypärää, josko lähden tästä täristelemään rappusia alas. Taitaa kyllä tulla vaan persnahka kipeäksi...

Asraille tsempit huomiseen, vaikka kyllä mä varmaan täällä vielä miljoona kertaa tänään käyn. Ihan tässä hermostuu, kun ei ketään oo missään... Jäänkö mä yksin tähän pinoon?
 
Onnea Pi pa re!! :heart: :flower: ihana kuulla vauvauutisia.

Turvotusta täällä ei ole juuri nimeksikään. Joskus iltaisin välillä on jalat/nilkat hiukan turvoksissa, muttei sen kummemmin...

Supistukset loppuivat kuin seinään heti kun viikkoja tuli hyvästi täyteen ja lääkärikin tuumasi, ettei enää ole mitään syytä pidätellä vaan poitsu sais syntyä ihan minähetkenä hyvänsä. Nyt on tullu semmonen olo, että kai toi kaveri sitte ihan tahallaan kiusas supistuksillaan ja aiheutti huolta sun muuta pistäen äitinsä kuusi viikkoa ennen äitiysloman alkua sairaslomalle ja nyt kun olisi lupa syntyä niin ainoastaan oireilee liitoskivuilla ja tuntuvilla potkuilla. Mä voin jo valmiiksi ilmottautua vapaaehtoiseksi pistämään "joulukuiset tammikuussa"-pinon vuodenvaihteessa. Täällä kun tätä menoa ollaan taatusti vielä loppiaisena, enkä kyllä panis yhtään hanttiin. :wave:

Missäköhän mahtaa olla apa? Joko synnytti?!
 
Täällä taitaa men suunnitelmat uusiksi, en saakkaan vauvaa itsenäisyyspäiväksi mitä suunnittelin :( Ei mitään oireita. Hivenen menkka kipuja, mut en tiedä kuvittelenko jo oireita itselleni et synnytys ois alkamassa. Kyljet tosi kipeät tuntuu et halkeen koht jos vaavi ei lopeta kasvamista tai tuu ulos :p

Onnea pi pa re!!!!!!!!!!!!!!

Onnea menninkäiselle synnytykseen!!!!!!!!!!!! Onkohan muita vaavin haku reissulla???????????

Hyvää Itsenäisyyspäivää!!!!!!!!!!!!
 
Onnea Pi pa re! Ja tottakai sut muistetaan. :hug: Onnea vielä koko perheelle. :flower:

Nobody: :D Hyvä jos edes jonkun saa nauramaan. :D Tosin meillä taitaa miehen kanssa olla samantapaiset vitsit muutenkin, saadaan välillä melko pitkiä katseita kun jotain juttua väännetään mikä meistä on hauskaa mut kaikki ei vitsiksi tajua... :whistle: :snotty: :D Ja et sä tänne yksin jää, mä olen täällä sun kanssa... :hug: :whistle:

Kävin tossa kuumassa suihkussa, mut sanonko mitkä marjat siitäkään apua ollut... :kieh: Taidan lähteä kans ettimään kypärää sun muita kuten Nobody, yhdessä siis niitä portaita fillarilla ajelemaan... (Tarttisko muitakin suojia kuin kypärän? :D)

Tai niin, jos kävis eka leipomassa joulutortut kun tulee noi appivanhemmat kylään... :whistle: :D
 

Yhteistyössä